M. Garbačiauskaitė-Budrienė: „Jūs, politikai, pasirūpinkite valstybe, o mes, žiniasklaida, kaip nors išgyvensime ir su tuo kritusiu pasitikėjimu“

Tiesos.lt redakcija   2017 m. kovo 17 d. 3:02

27     

    

M. Garbačiauskaitė-Budrienė: „Jūs, politikai, pasirūpinkite valstybe, o mes, žiniasklaida, kaip nors išgyvensime ir su tuo kritusiu pasitikėjimu“

Kaip jau skelbėme, dienraščio „Lietuvos rytas“ užsakymu vasario 10–15 dienomis atlikta visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ apklausa parodė, kad Lietuvoje ir toliau daugėja žiniasklaida nepasitikinčių gyventojų.

Vasario mėnesį žiniasklaida nepasitikėjo net 27 proc. gyventojų (gruodį tokių buvo 19 proc., sausį – 23 proc.), nors teigiamai ją vertinančių skaičius per tą laiką sumažėjo nedaug: vasario mėnesį tokių buvo 38 proc., o sausį – 39,5 proc.

„Vilmorus“ vadovas sociologas Vladas Gaidys, komentuodamas vasario mėnesio duomenis, gyventojų išsakytą nepasitikėjimą žiniasklaida pavadino rekordiškai dideliu, tačiau jis tas permainas aiškino nepasitenkinimu, kilusiu dėl beatodairiškos kritikos, nukreiptos į valdančiuosius. Tąkart jis visus ramino dar ir tuo, jog teigiamai žiniasklaidą vertinančiųjų  sumažėjo nedaug, o pasitikinčiųjų ja skaičius – 38–39 proc. – jam vis dar neatrodė „mažas“ (daugiau apie tai skaitykite kitoje Tiesos.lt publikacijoje „Apklausa patvirtino: Lietuvos žiniasklaida išgyvena pasitikėjimo krizę“). Politologai tokį ryškų pasitikėjimo žiniasklaida nuosmukį buvo linkę aiškinti simpatijomis: girdi, „žmonės, kurie simpatizuoja į valdžią neseniai patekusiems politikams, nėra patenkinti tuo, kad žiniasklaida kritiškai juos pateikia“.

O kaip susiklosčiusią padėtį vertina pati žiniasklaida?

Žinių radijo žurnalistas Raigardas Musnickas, „Atviro pokalbio“ apie pasitikėjimą žiniasklaida pakvietęs Seimo narį, Valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos narį Povilą Urbšį, portalo DELFI.lt vyr. redaktorę Moniką Garbačiauskaitę-Budrienę ir portalo lrytas.lt vyr. redaktorių Tautvydą Mikalajūną, temą suformulavo kaip klausimą: „Ką reiškia smarkiai kritęs pasitikėjimas žiniasklaida?“

Kaip jau yra įprasta, portalų vyr. vadovai smunkantį pasitikėjimą Lietuvos žiniasklaida teisino… pasauline tendencija ir fake news dezinformacijos sklaida socialiniuose tinkluose, be to, džiaugėsi augančiu skaitomumu, nors ir pripažino, kad tai joks nuopelnas – šio skaičiaus dinamikai turėję įtakos pastarojo meto rezonansiniai įvykisi.

Seimo narys P.Urbšys, pakvietęs žurnalistus kritiškai pasižiūrėti ne tik į politikus, bet ir į save pačius, savo siūlymą motyvavo tuo, kad demokratijos kokybė priklausanti ir nuo žiniasklaidos kokybės/ Ir, žinoma, sulaukė DELFI.lt vyr. redaktorės pamokymų, jog „p. Urbšiui turėtų rūpėti ne visuomenės pasitikėjimas žiniasklaida, bet Valstiečių ir žaliųjų partijos reitingai“, mat politikams, skirtingai nei žiniasklaidai, „reitingai yra valiuta“. Jos teigimu, „jiems krentant jie [politikai] netenka savo galių“... Deja, iš kur, jos manymu, kildintinos „žiniasklaidos galios“ ir kas yra „jos valiuta“, Monika Garbačiauskaitė-Budrienė savo noru nepasisakė, jos niekas ir nepaklausė. O gaila.

Laidai baigiantis žurnalistė nepraleido progos pokalbį pasukti ir sau įprastesne vėže – kaimyninės valstybės link. Keliais sakiniais aptarusi Rusijos propagandos įtaką, Lietuvos žiniasklaidą ji kukliai pavadino „paskutiniu tiesos bastionu, kuris gali ir ateityje galės profesionaliai patikrinti šią informaciją [Rusijos platinamas fake news]“.

Tiesa, Tautvydas Mikalajūnas, portalo lrytas.lt vyr. redaktorius, vieną akimirką tapęs netgi savikritiškas, pripažino: ir „žmonės nėra kvaili – jie žino, kas yra kas“.

Tačiau baigiamieji diskusijos akordai buvo iškalbingiausi. Galima tik spėlioti, ko siekė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, paskutinę akimirką ėmusi ir pasisakiusi: „Jūs, politikai, pasirūpinkite valstybe, o mes, žiniasklaida, jau kaip nors išgyvensime ir su tuo kritusiu pasitikėjimu“. Tik ar ji išgirdo Povilo Urbšio atsakymą: „Ir politika, ir žiniasklaida yra tas valstybės darinys. Mes visi esame toj pačioj valstybėj“?


Siūlome prisiminti ir Tiesos.lt publikaciją apie P. Urbšio paminėtą laidą „Naujas televizijos žanras – „trojka“?“.

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+


Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

StasysG ---->Ekspertui       2017-03-18 18:28

Kodėl Jūs norite keisti “žiniasklaidos” terminą? Juk Konstitucijoje ir Visuomenės informavimo įstatyme termino “žiniasklaida” nėra. VIĮ  2 straipsnyje (sąvokos) yra reikalavimas: būtina vartoti visame kame “visuomenės informavimo priemonės”.——Ekspertas     2017-03-18 8:05

Problema yra ne ta, kad krenta žiniasklaidos pasitikėjimas, o tai kad išviso bet koks pasitikėjimas “žiniasklaida” yra nepagrįstas. Reikia keisti terminus ne “žiniasklaida” o “manipulitorius”. Kodėl turėčiau pasitikėti kokiu Delfi jeigu jos savininkai yra neaiškūs, ko jie siekia ir iš kur gauna pinigus?

Lenkijoj       2017-03-18 11:50

sukeltas skandalas dėl svetimo Kapitalo užvaldytos žiniasklaidos. pasirodo, kad Lenkijos žiniasklaida užvaldyta Šveicarijos ir Vokietijos Kapitalo Transnacionalinės kompanijos kuri diktuoja žaidimo taisykles, ko nėra i9r ko negalėtų būti nei Vokietijoj nei Prancūzijoj. O kaip yra Lietuvoj?

rinkėja iš Kauno       2017-03-18 10:02

ponia Garbačiauskaite, pažabokit delfyje be saiko skleidžiamą ištvirkavimo ir pornografijos propagandą. Nekiškit į pirmas pozicijas tekstų a la “geriausias seksas su svetima moterimi”, “išbandykite fistingą” (kumščio grūdimą į vaginą),  analinį seksą”. Ir neslėpkit į nepasiekiamą užpečkį rašinių, kritikuojančių neoliberalizmą (pvz. Guogio ir Švarplio straipsnio), informacijos apie migrantų nusikaltimus. Pvz., neparašėte apie 6 migrantų išprievartautą invalidę Visbyje, Švedijoje, tik komentatorių priversti pavėluotai parašėte apie jauno afgano - “nepilnamečio pabėgėlio” išžagintą ir nužudytą studentę Vokietijoje. Neparašėte ir apie lryto ruporą Bruverį, su 1,80 promilių sugautą prie vairo.
Neveidmainiaukite , redaktore Garbačiauskaite, ir atsiminkite, kad informacijos slėpimas, dalies faktų nutylėjimas, nepilna ir tendencinga informacija yra PIKTYBIŠKAS MANIPULIAVIMAS VISUOMENĖS SĄMONE.

Purvas turi džiaugtis       2017-03-18 9:28

Seimo liberastai neužmiršo savo bendražygės, garbės ir sąžinės Teišerskytės ir prastūmė į Radio ir televizijos komisiją, tai dabar pasirūpins liberastine purvasklaida.

Ekspertas       2017-03-18 8:05

Problema yra ne ta, kad krenta žiniasklaidos pasitikėjimas, o tai kad išviso bet koks pasitikėjimas “žiniasklaida” yra nepagrįstas. Reikia keisti terminus ne “žiniasklaida” o “manipulitorius”. Kodėl turėčiau pasitikėti kokiu Delfi jeigu jos savininkai yra neaiškūs, ko jie siekia ir iš kur gauna pinigus? Ir iš viso ką reiškia pasitikiu? Tai ne tas objektas kuriuo būtų galima pasitikėti ar ne. Pasitikėti ar ne galima žmogumi, bet ne kažkokia priemone. PVZ kokia informacinė laida - Panorama. Kaip galima ja pasitikėti? Ar diktoriumi reikia pasitikėti? Juk mes nežinome, kas rašė tas žinias ir kaip rašė. Ar mes žinome to rašytojo pažiūras ir iš viso gebėjimą mąstyti? Iš skleidžiamo turinio - galime atsakyti - taip žinome - jie idiotai, bet kas iš to?

nepaliesta pagrindine purvasklaidos problema       2017-03-17 19:33

ji nera nepriklausoma- didziausi zinisklaidos portalai yra oligarchu ir ju tarnu seime kiseneje.

Julius Puras i Juliui Purui 2017-03-17 18:1       2017-03-17 18:30

Parodikite man kur aš prisidengiu akcija neužmiršim, nesitrauksim?

Julius Puras       2017-03-17 18:17

Ir vėl bus kuremas mitas apie mano tapatybe. “Tiesos”  “Pilietinė iniciatyva” tikrai nėra santūri jos protu kalbant bedantė.

Juliui Purui       2017-03-17 18:16

Pritariu: mano didžiausia panieka žmonėms, kurie bando prisidengti Tiesos akcijos, deja, jau išblėsusia šlove.
Jūs, Juliau Purai, nuolat ja prisidenginėjate ir net bandote savintis.
Panieka jums. Esate visiška tuštuma.

Juliui Purui       2017-03-17 18:04

Juliau, praradai savo kliedesių redaktorę ir korektorę? Ir vėl rašai kaip rusų mokyklos Vilniuje pirmokas. Trijose eilutėse 10 klaidų. Kokioje mokykloje mokeisi, kiek klasių baigei?

Julius Puras       2017-03-17 17:15

Akcijos dalyvei labai stiprus savo dvase. Ir tuo pačiu santūrus. Mano didžiause pagarba jiems. Mano didžiause panieka žmonėms kurie bando prisidenkti jais.
Samtūrus ir tai turbūt siutina “pilietine ineciatyva” kuri iš žmonių tikisi aklos isterijos.

pagaliau Pūras apsišvietė       2017-03-17 16:56

Tiesos akcija jau seniai bedantė, bet jei dar tokie puras imasi jai advokatauti, o tie bailiai tyli, viskas atrodo dar liūdniau

Julius Puras       2017-03-17 16:38

Tiesos.lt toje akcijoje daugiau nedalyvauja. “Pilietinė iniciatyva” yra neoficialiai atsiribojusi nuo akcijos.
Beja kaip man reikia vertinti metodiška tendecinguma,  informacijos vienpusiškuma kaip ir filtravima “tiesose”? Kaip akcijos neužmiršim, nesitrauksim tęsinį?

Juliukui       2017-03-17 16:21

Olialia - kaip įdomiai suraitei…
gal dar pasakysit, kad kartą per mėnesį kreidelėmis rašinėjantys prichvatizavo Tiesos akciją?..
Ir netgi tiesos paieškas???

Julius Puras       2017-03-17 16:14

Susiburti į “pilietinę iniciatyva” pasivadinti “tiesos” ir tuo pačiu nemylėti tiesos. Kaip tai vertinti? Teigemai? Dar su dideliu pasitikėjimu?
Ką aš čia veikiu? “Pilietinė iniciatyva” pasėmus arba prisidengus tuom kas jai daugiau nepriklauso. Tai yra akcijos neužmiršim, nesitrauksim pagrindinių protesto žodžiu tiesos. “Pilietinė iniciatyva” gali pasirinkti naują pavadinimą kuris atitiktų jų “tiesos” kryptį ir manęs jūs daugiau čia nepamatysite. Bet tol kol “pilietinė iniciatyva” prisidenginės tuom kas jai daugiau nepriklauso aš būsiu čia.

Juliau Purai       2017-03-17 15:23

lyginti žiniasklaidos fabrikus (su etatiniais darbuotojais ir finansavimu) su ne žurnalistais, susibūrusiais į pilietinę iniciatyvą ir veikiančiais iš idėjos, reikia neturėti ne tik proto, bet ir sąžinės.
Ir aš tikrai nesuprantu, ką jūs čia veikiate. Nebent turite užduotį ją teršti savo bukais “išmąstymais” ir pretenzijomis

Julius Puras       2017-03-17 14:37

” Valstiečių atstovai Dovilė Šakalienė, Zenonas Streikus ir Robertas Šarknickas siūlo numatyti, kad žiniasklaida pateiktų mažiausiai 50 proc. pozityvios informacijos,”  Urbšio bendražygiai pasiryže įvesti “tvarka” žiniasklaidoje.

Julius Puras       2017-03-17 14:27

Bet juk tiesos.lt rašinėtojai taipogi nepateikia visapusiškos informacijos apie rašomas temas. Informaciją yra atrenkama tai kas gali patekti skaitytojams o kas ne ir dėl to tiesos.lt yra dar blogesnės ir dar mažiau mano pasitikėjimo turinčios nei lrytas ar delfis.

Klausytoja       2017-03-17 11:35

jau šiukšlynu tampa ir Žinių radijas, anksčiau buvęs kiek padoresnis. Musnickas tapo tikru liokajum, tarnauja tik užsakovams., o kažkokia ten “tiesa” ar elementarus padorumas visiškai nerūpi. Reikėtų kam nors su chronometru pastebėti, kiek tenka laiko kalbėti pašnekovams ir jam pačiam, jau nekalbant apie skambinančius - jei tik jam nepatinka, tuoj nutraukiami jo begaline tirada. Į laidą apie žiniasklaidą kviečia pačio šlykščiausio portalo redaktorę, kuri yra nešvankumo, chamizmo, liokajiškumo pavyzdys. Taip, jie išgyvens, tarnaudami tiems, kurie pinigus nešioja dėžutėmis ir niekada šių niekšų nepakritikuos. Žodžiu, tie šiukšlės duoda suprasti, jog įsigalėjusi vagių-kyšininkų gauja su juos aptarnaujančia purvasklaida niekada nepasiduos ir kiekvieną, kuris norės stabdyti tų vagių ar šlykščių lojikų amsėjimą, vieningai aplos ir sunaikins. Mat, mūsų šaly nėra jokios žinisklaidos etikos komisijos, jie niekada nebaudžiami.

E951       2017-03-17 11:06

Urbšiui pratarus, kad MIP reikia būti savikritiškoms, nestatyt savęs “šventų karvių” vietoj, Musnickas iš karto pertraukė, o Budrienė nuvedė temą į lankas.

albina       2017-03-17 8:05

O kodėl negalima pažymėti,kad pritariu komentarui?

albina       2017-03-17 8:02

Išvada viena:skaitytojai nėra kvailiai ir suvokia,kas yra kas.Čia kaip su pupyčių talentais ir Bunkės viražais su vaiku jumoro laidoj:tai apgailėtina,kaip ir diduma Delfio primityvios sensacijos ir žaidimai vienuose vartuose.

Agnei       2017-03-17 7:12

Urbšiui buvo ne tik sunku įsiterpti, bet jis buvo pastatytas prie sugedusio mikrofono: visų balsai garsūs ir skardūs, o Urbšio, “kaip iš po žemių”.

Logiškai mąstantis       2017-03-17 7:07

Seniai nepasitikiu žiniasklaida, nes ji yra privatizuota, o kas yra privatizuotas, tas dirba ne Tiesai, bet savo piniginiam pelnui.

Agnė       2017-03-17 6:35

Urbšiui sunkiai sekėsi įsiterpti.
Dar vienas akordas Musnicko, kad reikia pasitelkti dronus norint sužinoti tiesą, pritrenkė. Gal pajuokavo?
Tik, kad tos tiesos matosi, kokios reikia.
O Garbačiauskaitei reikia(sakosi esą sąžiningi) domėtis visais skandalais, seime tokių vaikščioja ne vienas ir ne du.
O žmonės nekvaili atsiskirs

velnias pasitiki       2017-03-17 6:08

seksas, turtas, iškrypimai, kolaboravimas: tai mūsų žiniasklaidos duona.
moko visą tautą, kad svarbiausia - paleistuvystės ir turtingas gyvenimas: nesvarbu, kokiais būdais.
paskui bliauna, kad žudomos merginos: su potekste: prie ruso taip nebuvo, buvo geriau…
——-
(gerai, kad dar toks tiesos.lt portalas yra)

Taip Monikute       2017-03-17 5:43

jūs žiniasklaida, kaip nors išgyvensite ir su tuo kritusiu pasitikėjimu, kol gaunate otkatus nuo konservatliberastų ir iš reklamos. Tik jų dėka jūs lojat ant tų, kurie nesutinka su konservatliberastų nuomone.  Kai bus nutrauktas finansavimas eisit šieno ravėt. Tas pats ir su siaurovizija ir su visa LNK grupe.

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.