Aplinkosaugos politika, Savivalda

Liutauras Stoškus. Ciniška privilegijas turtingiesiems dangstyti ekologiško transporto skatinimo strategija

Tiesos.lt redakcija   2017 m. liepos 26 d. 9:15

5     

    

Liutauras Stoškus. Ciniška privilegijas turtingiesiems dangstyti ekologiško transporto skatinimo strategija

Jūsų dėmesiui siūlome Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nario pareiškimą išplatintą per socialinius tinklus.

Pusantrų metų kantriai laukiau argumentų ir skaičiavimų, įrodančių, kad yra geresnių alternatyvų troleibusams. Tačiau joks specialistas ir jokia organizacija nepateikė jokio įrodymo, kad šiai ekologiškai transporto priemonei egzistuoja kokios nors kitos kaštų–naudos principu pagrįstos alternatyvos.

Netgi priešingai, VVT užsakytoje studijoje yra konstatuota: jokio ekonominio pagrindimo, kad esamą kontaktinį tinklą būtų galima perorganizuoti į pantografų sistemą ir pan. Atvirkščiai, yra konstatuojama, kad nėra jokių ekonomiškai pagrįstų motyvų šiuo metu troleibusų parką keisti į elektrinių autobusų ar pan.

Vienintelis argumentas, kuriuo remiantis nuo 2013 metų sistemingai Vilniuje naikinami troleibusai yra tas, kad tai – „praeities transporto priemonė“. Dėl šitokio įsitikinimo ir jo realizavimo naikinant troleibusus vilniečiai patiria didelių nuostolių, nes kontaktinis tinklas neapkraunamas, dalis troleibusų sunaikinta, o ir likusieji – 20–30 metų senumo. Todėl daugiau nebėra ko laukti ir netgi nėra kitos išeities, kaip tik atvirai kreiptis į administracijos direktorę ir reikalauti, kad šis beatodairiškas kvailais įsitikinimais grįstas netaršių transporto priemonių naikinimo vajus mieste galų gale pasibaigtų.

Šiame kontekste, kai miesto valdžia palaipsniui naikina elektrinį viešąjį transportą, kaip cinizmo viršūnė atrodo administracijos parengta ekologiško transporto skatinimo strategija, kuria norima turtinguosius, įgalinčius nusipirkti elektrinius automobilius asmeniniam naudojimui, atleisti nuo parkavimo mokesčio ir sudaryti jiems sąlygas važinėti viešojo transporto juostomis.

Tai iš esmės reiškia, kad netgi šis turtingųjų persodinimas iš dyzelinių ir benzininių automobilių į elektrinius yra praktiškai daromas viešojo ir alternatyvaus transporto sąskaita ir be jokio ekonominio šio sprendimo pagrindimo.

Todėl rytoj posėdžio metu prašysiu, kad šio klausimo svarstymas būtų išimtas iš darbotvarkės.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Troleibusai       2017-07-26 10:41

yra pasyvūs teršėjai, nes važiuodami savo vidutinišku 11km/h stabdo kolonas mūsų supuvusių dyzelių. Meilai naudočiausi visuomeniniu transportu, bet iš Kauno pakraščio nuskikratyti iki centro man užtrunka gerą valandą (su 1 persėdimu), kai tą patį atstumą su dviračiu numinu per 35 min.

s.m.       2017-07-26 10:36

elektromobiliams priklauso ateitis, tik ne tokiu pavidalu, kaip tą mato karščiuojančios galvos.
Ne naikinti troleibusus, skatinant viešojo transporto naudotojų varguolių sąskaita privačius “elektristus” suteikiamomis atskiromis juostomis mieste (gal dar šaligatvius nuardykit, bus laaaabai ekologiška), bet pirmiausiai bendradarbiaujant su Kauno ir Klaipėdos valdžia susirūpinti, kad imtų formuotis visoje Lietuvoje logiškas elektros pasikrovimo stotelių tinklas. Gi dabar vienas prie operhauzo Vilniuje(gal yra dar ir antras kur nors, nemačiau) niekaip neskatina persėst į elektromobilius.
Atskiros juostos galėtų būti automobiliams suteikiamos nebent greitkeliuose, su Afrika lenktyniaujančioje Lietuvoje nebent 2040-tais… Iki Norvegijos mums dar toli toli. Net stebuklu ties Gragždais ištryškusios naftos upės jau nieko nepakeistų. Nafta po kelių metų liks tik plastmasiukų gamybai.

hau       2017-07-26 10:35

Pritariu autoriui. Iš viso Vilniaus mieste nėra jokios transporto strategijos. Nėra ir strukūūros, kuri tuo nuosekliai užsiimtų. Tik nesakykit, kad tai “Susisiekimo paslaugos”. Troleibusus-ekologišką viešąjį transportą pradėjo naikinti dar Zuokas. Kiekviena nauja valdžia blaškosi, nėra pastovios strategijos. Tas “Darnaus judumo planas’- ES ptimestas deklaracijų rinkinys. Miestuose privalo dirbti nuolatinė transporto specialistų grupė. Tik tada lėšos bus naudojamos racionaliai. Dabar matome tik vajus; šviesoforai (kur reikia ir nereikia), metro, tramvajai, elektromobiliai, dviračių takai…

G.P.       2017-07-26 10:02

Puikus tekstas ir logiški samprotavimai.

DDD       2017-07-26 9:22

Būtina užtikrinti progresą, t.y. palaikyti nenutrūkstamą vartojimą. Kad turėtų pinigų vis naujų dalykų įsigijimui ir vartojimui, žmonėms būtina dirbti. Darbas - esminė žmogų apibūdinanti savybė marksizme.


Rekomenduojame

„XXI amžiaus“ klausimai kardinolui Sigitui Tamkevičiui apie artėjančius Seimo rinkimus

Geroji Naujiena: Ir mes visa galime Tame, kuris mus stiprina

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Smulkieji verslininkai ir Nacionalinis susivienijimas pasirašė visuomeninį susitarimą

Liudvikas Jakimavičius. Balsuokim protingai

Andrius Švarplys. Užvis svarbiausia – stabdyti valstybę, kad ši nesikištų į privačią žmogaus sferą

Vytautas Sinica. Išmesto balso mitologija

Ramūnas Aušrotas. Partijų programinės nuostatos ir iniciatyvos, prieštaraujančios krikščioniškai pasaulėžiūrai

Augminas Petronis. Tokia mąstysena – ‘viskas, ką jūs apie save žinot, yra tapatybės’ – tikėjimui naikinančiai žalinga

Aleksandras Nemunaitis. Esame už žodžio laisvę ir prieš politkorektiškumą

Algimantas Rusteika. Konservatoriai nutarė reklamuotis pas savus?

Katalikiški balsavimo principai

Liudvikas Jakimavičius apie žiniasklaidą

Seimo narių balsavimų gyvybės ir šeimos klausimais apžvalga

Ar egzistuoja laisva valia? Vytauto Sinicos atsakymas

Algimantas Rusteika. Jei balsuosi už mažus, „tavo balsas prapuls“

Liudvikas Jakimavičius. Gražus rudenėlis ir rinkimų aritmetika

Ramūnas Aušrotas. Istorinės savimonės pabaiga

Neredaguota.lt. Vytautas Sinica: Kova dėl istorijos

Vytautas Radžvilas. Baltarusija: į laisvę ir demokratiją Putino glėbyje?

JT Orhuso konvencijos priežiūros komitetas pripažino: Lietuvos Respublika pažeidė Orhuso konvenciją

Mokytojai iš Kvetkų, Pandėlio, Papilio premjerui Sauliui Skverneliui: Pagal galimybes ištaisykite padarinius savo didžiosios klaidos

Spalio 6 dieną bus atidengtas antkapinis paminklas Adolfui Ramanauskui-Vanagui

Vygantas Malinauskas. Krikščioniškas pasirinkimas

Geroji Naujiena: Kad ir mes duotume vaisių

Andrius Švarplys. Cukrus, Linai

Algimantas Rusteika. Susipažinkime – naujoji, modernioji, nuostabioji, jaunoji LSDP karta

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.