Savivalda

Liutauras Stoškus apie Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo planą: „Proveržis nesuplanuotas“

Tiesos.lt redakcija   2017 m. birželio 12 d. 20:54

2     

    

Liutauras Stoškus apie Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo planą: „Proveržis nesuplanuotas“

Perskaičius UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (toliau – VVT) parengtą elektrinio transporto atnaujinimo planą tapo galutinai aišku: viešojo transporto vystymo strategija iš vietos taip ir nepasistūmėjo.

Keletas pagrindinių pastabų:

- troleibusų savybę – ilgaamžiškumą –  naujieji įmonės vadybininkai sugeba parodyti kaip neigiamą, tad gyventojams nebėra nieko kito tikėtis, tik kad įmonė orientuosis į nekokybiškas, ne ilgiau nei 8 metus (berods, būtent toks patvirtintas nusidėvėjimo terminas) tarnaujančias transporto priemones;

- plane aiškiai konstatuojama: kontaktinio tinklo keitimas į elektrinių autobusų įkrovos stoteles neturi jokios ekonominės logikos, tačiau iš to daroma išvada: nors kontaktinio tinklo būklė ir nebloga, vis tiek palaipsniui reikia pereiti prie elektrinių autobusų. Nepateikiami ir jokie ekonominiai paskaičiavimai, kodėl reikia atsisakyti funkcionuojančio kontaktinio tinklo ir pereiti prie visiškai naujos infrastruktūros, kurią įdiegti net turtingi ES miestai be ES paramos neįstengtų. Spėčiau, kad viena iš tokios „logikos“ priežasčių, – įmonėje nebeliko kompetetingų, kontaktinį tinklą ir troleibusų eksploatavimo subtilumus išmanančių žmonių;

- plane neanalizuojami kiti kontaktinio tinklo plėtros ir modernizavimo aspektai, kurie leistų dar labiau sumažinti elektrinio transporto ridos savikainą;

- nors Tarybos sprendime yra aiškiai konstatuota, kad kasmet turi būti sukaupta po 2 mln. eurų elektriniam transportui atnaujinti (tai buvo suderinta ir su įmonės vadovu), dabartiniame plane liko tie patys 2 mln. eurų, tik jau per trejus metus. Taigi, iki 2020 metų turėjo būti sukaupta 8 mln. eurų, kad lizingo būdu būtų galima įsigyti ne 5, kaip dabar siūloma plane, o bent 30 naujų transporto priemonių;

- iš plano matyti – tikėtis esminio proveržio vystant elektrinį transportą nėra pagrindo: vidutinis troleibusų amžius 2020 m. išliks nepakitęs – 19,10 metų;

- plane numatyta kasmet išleisti po 100 tūkst. elektrinių autobusų surinkimo galimybių analizei ir nėra pateikta jokios konkrečios informacijos, kuri leistų tikėtis, kad suplanuotos lėšos duos nors kokį efektą: nėra rodiklių, nėra pagrindimo tokiems darbams, neaišku, kodėl orientuojamasi tik į autobusus. Be tokios informacijos pritarti šiai priemonei negalima.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Vaidotas       2018-01-3 20:26

Gerai, kad nors tarptautinis kroviniu pervezimas Lietuvoje pajunta proverzi.

Neliberalas       2017-06-14 13:21

Dabar, kai auksinio parašiuto pagalba, skubiai prispaustas, atsistatydino liberalų valdomos transporto įmonės direktorius G.Maželis, gavęs nerealią algą ir dar gausiantis išeitinę už 10 mėn. išmoką, bei jį priėmęs ir už nieką neatsakantis Šikšta, taip pat skubiai, be to, dar ir apsidraudę draudimais rizikoms, susijusioms su išėjimu iš darbo. Savivaldybė, pasirodo, realiai niekaip negali kontroliuoti savo pačios UAB’ų! Valdybos sprendimai gali būti konfidencialūs, pagal liberalų principą: kuo mažiau kontrolės, leiskit dirbti (laissez faire) nepriklausomiems profesionalams. Pora sukčių iš dotuojamos įmonės gali išspausti sau maksimalią naudą ir taip ramiai pasišalinti, išvengę audito. Įdomu, kaip yra su kitomis įmonėmis, kaip konservų valdomais šilumos tinklais ir liberalų Vilniaus vandenimis?


Rekomenduojame

Vytautas Rubavičius. Su kaimu prarandame gimtinės nuovoką

Rūta Janutienė „Iš savo varpinės“: Ar Dalia Grybauskaitė galėjo būti šantažuojama?

Liudvikas Jakimavičius. Šėpos jubiliejų pasitinkant

Geroji Naujiena: Kaip nenustoti sūrumo

Andrius Švarplys. Šveicarai uždraudė diskriminuoti gėjus kalboje ir viešumoje. Ką tai reiškia?

LR žvalgyba informuoja: kaip viešai vertintinos Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui kylančios grėsmės ir pastebėti rizikos veiksniai

Nijolė Aleinikova. Apie dvasingumą – nusibodusi, bet taip ir nesuprasta tema

Apie meilę, kuri niekada nesibaigia – minint kun. Juozo Zdebskio 34-ąsias žūties metines

Algimantas Rusteika. Šeimininko belaukiant

Vytautas Radžvilas. Klausimas „Lietuvos Sąrašo“ partijai

Audrius Bačiulis. Sunkus tas LRT leftistinių propagandistų gyvenimas

Laimonas Kairiūkštis. Kiekybė ar kokybė, arba Kiek iš jūsų perskaitote 600 romanų per metus?

„Northwest Herald“: „Gyvenimas po ekstradicijos“ – Karolio Venckaus apžvalga

Romualdas Žekas. Sveikatos reforma – kodėl nesusikalbame?

Robert P. George. Drąsa, meilė ir pasiaukojimas kovoje už santuoką

Mark Regnerus. Silpni duomenys, maža imtis ir politizuotos išvados dėl LGBT asmenų diskriminacijos

Vidmantas Valiušaitis. Demokratija įsitvirtino pas mus tik kaip savotiškas „Potiomkino kaimas“ švogerių krašte

Vygandas Trainys apie Mokytojos ir Policininkės konfliktą dėl Trispalvės ir jo teisinį vertinimą: per 30 m. niekas nepasikeitė – dabar pakuotų „savi“

Algimantas Rusteika. Apie grėsmes grėsmėms

Nuo bačkos. Andrius Navickas: mūsų didžiausias politinis koziris yra Ingrida Šimonytė ir jos apsisprendimas yra svarbesnis nei visa politinė programa

„Žygis už gyvybę“ ir socialinių platformų cenzūra

Chad Pecknold. Brexitas – daugiau nei populistų maištas prieš globalizmą

Vidas Rachlevičius. Gal nemokykim britų gyventi

Mūzos ir ginklo broliai: Atmintis gyva. Konferencija skirta rašytojo, partizano Mamerto Indriliūno 100-osioms gimimo metinėms

Zofia Kossak-Szczucka: „Protestas!“

Istorija be vėliavnešių – tik butaforija

Nigel Farage. Trumpas pasakojimas apie ilgą kovą už Brexitą

Valdas Vižinis. Pokalbiai su teisėsauga. I dalis. Apie anūkės tvirkinimą

Petras Cidzikas – Lietuvos dvasios karys

Darius Kuolys. Ir darsyk apie lietuvių laisvės projektą, jo atramas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.