Savivalda

Liutauras Stoškus apie Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo planą: „Proveržis nesuplanuotas“

Tiesos.lt redakcija   2017 m. birželio 12 d. 21:54

2     

    

Liutauras Stoškus apie Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo planą: „Proveržis nesuplanuotas“

Perskaičius UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (toliau – VVT) parengtą elektrinio transporto atnaujinimo planą tapo galutinai aišku: viešojo transporto vystymo strategija iš vietos taip ir nepasistūmėjo.

Keletas pagrindinių pastabų:

- troleibusų savybę – ilgaamžiškumą –  naujieji įmonės vadybininkai sugeba parodyti kaip neigiamą, tad gyventojams nebėra nieko kito tikėtis, tik kad įmonė orientuosis į nekokybiškas, ne ilgiau nei 8 metus (berods, būtent toks patvirtintas nusidėvėjimo terminas) tarnaujančias transporto priemones;

- plane aiškiai konstatuojama: kontaktinio tinklo keitimas į elektrinių autobusų įkrovos stoteles neturi jokios ekonominės logikos, tačiau iš to daroma išvada: nors kontaktinio tinklo būklė ir nebloga, vis tiek palaipsniui reikia pereiti prie elektrinių autobusų. Nepateikiami ir jokie ekonominiai paskaičiavimai, kodėl reikia atsisakyti funkcionuojančio kontaktinio tinklo ir pereiti prie visiškai naujos infrastruktūros, kurią įdiegti net turtingi ES miestai be ES paramos neįstengtų. Spėčiau, kad viena iš tokios „logikos“ priežasčių, – įmonėje nebeliko kompetetingų, kontaktinį tinklą ir troleibusų eksploatavimo subtilumus išmanančių žmonių;

- plane neanalizuojami kiti kontaktinio tinklo plėtros ir modernizavimo aspektai, kurie leistų dar labiau sumažinti elektrinio transporto ridos savikainą;

- nors Tarybos sprendime yra aiškiai konstatuota, kad kasmet turi būti sukaupta po 2 mln. eurų elektriniam transportui atnaujinti (tai buvo suderinta ir su įmonės vadovu), dabartiniame plane liko tie patys 2 mln. eurų, tik jau per trejus metus. Taigi, iki 2020 metų turėjo būti sukaupta 8 mln. eurų, kad lizingo būdu būtų galima įsigyti ne 5, kaip dabar siūloma plane, o bent 30 naujų transporto priemonių;

- iš plano matyti – tikėtis esminio proveržio vystant elektrinį transportą nėra pagrindo: vidutinis troleibusų amžius 2020 m. išliks nepakitęs – 19,10 metų;

- plane numatyta kasmet išleisti po 100 tūkst. elektrinių autobusų surinkimo galimybių analizei ir nėra pateikta jokios konkrečios informacijos, kuri leistų tikėtis, kad suplanuotos lėšos duos nors kokį efektą: nėra rodiklių, nėra pagrindimo tokiems darbams, neaišku, kodėl orientuojamasi tik į autobusus. Be tokios informacijos pritarti šiai priemonei negalima.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Vaidotas       2018-01-3 21:26

Gerai, kad nors tarptautinis kroviniu pervezimas Lietuvoje pajunta proverzi.

Neliberalas       2017-06-14 14:21

Dabar, kai auksinio parašiuto pagalba, skubiai prispaustas, atsistatydino liberalų valdomos transporto įmonės direktorius G.Maželis, gavęs nerealią algą ir dar gausiantis išeitinę už 10 mėn. išmoką, bei jį priėmęs ir už nieką neatsakantis Šikšta, taip pat skubiai, be to, dar ir apsidraudę draudimais rizikoms, susijusioms su išėjimu iš darbo. Savivaldybė, pasirodo, realiai niekaip negali kontroliuoti savo pačios UAB’ų! Valdybos sprendimai gali būti konfidencialūs, pagal liberalų principą: kuo mažiau kontrolės, leiskit dirbti (laissez faire) nepriklausomiems profesionalams. Pora sukčių iš dotuojamos įmonės gali išspausti sau maksimalią naudą ir taip ramiai pasišalinti, išvengę audito. Įdomu, kaip yra su kitomis įmonėmis, kaip konservų valdomais šilumos tinklais ir liberalų Vilniaus vandenimis?


Rekomenduojame

Povilas Gylys. Kas Jums, profesoriau Janeliūnai?

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (III)

Algimantas Rusteika. Metodiniai patarimai. Subalansuota LRT indrėms ritutėms, bet tinka ir ... žmonoms

Geroji Naujiena: Kad vaikščiotume Viešpaties šviesoje!

Regina Terleckienė. Sukilėlio likimas. Iš carinių baudėjų nagų ištrūkęs sukilėlis

Tomas Baranauskas. Vienas faktas yra neabejotinas

Nuo bačkos. Europarlamantarė Aušra Maldeikienė: konservatoriai man verti pagarbos, nes ...

Vygantas Malinauskas. Griūna dar vienas propagandos stereotipas

Kamilė Šeraitė. Kas vagia Lietuvos istoriją?

Povilas Gylys. Kodėl vieni skandalai eksponuojami, o kiti pridengiami?

Ramūnas Aušrotas. Lyčių lygybės prievaizdų užmačios

Leonas Merkevičius. „Perversmininkų“ bylos naujienos

Tautos forumo rezoliucija dėl LRT laidos „Spalvos. Gėjai tėčiai“

Valdas Vasiliauskas. „Mūsiškių“ premjera: nei bravo, nei švilpimo. Nieko

Vygintas Gontis Statistikos departamentui: kaip susidaro tie 0,6% BVP, kuriuos neva skiriame mokslui ir studijoms? Ir kodėl jų niekas daugiau nemato?

Liudvikas Jakimavičius. Ir pasklido kvapas

Rasa Čepaitienė. Baubinimas

Vokietija įveda sienų kontrolę: Europos be sienų svajonė žlugo negrįžtamai?

Vytautas Radžvilas. Ne rinkiminio turgaus prekeivių, bet kovojanti partija!

Advokatas Jonas Ivoška. Ar Lietuva yra teisinė valstybė? (II dalis)

Pirmą kartą paskelbtas žydų žudikų Paneriuose sąrašas

Jie labai myli kultūrą

Algimantas Rusteika. Kodėl aš negaliu jos pamiršti?

Vytautas Sinica. Drakoniška? Absoliučiai. Proporcinga? Ne. Ar tai atgrasytų nuo atitinkamų pažeidimų ateityje? Neabejoju

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (II)

Advokatas Jonas Ivoška. Ar Lietuva tebėra yra teisinė valstybė?

Geroji Naujiena: Mūsų Viešpats Jėzus Kristus – Visatos Valdovas

Kodėl signatarui sopa širdį dėl Lietuvos?

Liudvikas Jakimavičius. Kultūrininkai ar „kultūrininkai“?

Rolandas Kačinskas. Susipažinkime: Graikijos garbės pilietis Zygmantas Mineika – sukilėlis, kuriam motina antrąkart padovanojo gyvenimą

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.