Demokratija ir valdymas, Intelektualų vaidmuo

Liudvikas Jakimavičius. Etiketės

Tiesos.lt redakcija   2017 m. gegužės 8 d. 17:09

30     

    

Liudvikas Jakimavičius. Etiketės

Komentaras, perskaitytas per „Mažąją studiją“.

Pastaraisiais metais ne kartą esu viešai pareiškęs savo nuomonę apie visuomeninio gyvenimo tikrovę, kurioje gyvenu. Lietuvos, ir ne tik Lietuvos. Apie žemiškus ir dangiškus reikalus, kurie tarp savęs nūnai nesusišneka. Demokratiškai tvarkomame pasaulyje žmogui nėra uždrausta turėti pažiūras ir jas viešai išsakyti. Būtų keista, jei būtų kitaip. Suprantama, kiekvienas kalbantis žmogus stengiasi kalbėti kokiam nors menamam adresatui – ne į tuštumą. Jis mėgina įsižiūrėti į klausančio ar jo neklausančio žmogaus akis ir suprasti, ką tasai galvoja, ar nori su tavim kalbėtis, ginčytis, įrodyti savo tiesą, savo matymo perspektyvą. Deja, mūsų viešųjų kalbėjimų kultūra kuo toliau tuo labiau lėkštėja ir banalėja. Bet kokia laisva žmogaus raiška kaip mat politizuojama, o šis, jei jo pažiūros ir įsitikinimai neatitinka dominuojančios pasaulėžiūros, kaip mat išsviedžiamas į viešojo diskurso užribį, prikabinėjus jam komplektą etikečių, dar iš jo viešai išsišaipius. Apie kai kurias etiketes jau esu kalbėjęs, kai kurias net su malonumu prisiimu. Pavyzdžiui, kad esu populistas, ir man patinka juo būti. Viešieji kalbėtojai, kurie šios etiketės kratosi, matyt, prisiskiria save kažkokiam elitariniam diskursui, kurio pamatas ir konstruktai man nėra iki galo aiškūs, bet etiketes tiražuoja būtent jie.

Pamėginkime pasiaiškinti ir dekonstruoti bent vieną iš jų. Pavyzdžiui, jei pradedi kalbėti apie pasaulio dualizmą, fiziką ir metafiziką, apie dvasinį mūsų politinio isteblišmento skurdą ir apskritai, apie Europą ištikusią vertybių krizę, tuoj pat, gauni charakteristiką: putinistas, runkelis, atgyvena ar dar ką nors bjauresnio. Ir tokie vertinimai ateina ne iš vidutinio gatvės intelekto turėtojų, o iš naujojo mąstymo apologetų, kurių nuomones tiražuoja pagrindiniai žiniasklaidos fabrikai.

Aha, tuomet pagalvoju. Apie dvasinius dalykus ir žmogaus išgelbėjimą žmonija kalbėjo nuo pat tų laikų, kai žmogus pradėjo susivokti pasaulyje. Religija, filosofija, literatūra, visų šalių liaudies kūryba būtent ir sukosi dvasinės žmogaus būties problemų rate. Ar visi, kurie iki mūsų tais klausimais buvo susirūpinę: Periklis, Sokratas, Platonas ir Aristotelis, evangelistai, Šventieji Tėvai ir visų laikų išminčiai, apskritai – visa ši keista draugija ir jų „plepalai“ staiga pasauliui tapo nebeaktualūs, atgyvena, kaip koks Jonas Basanavičius mūsų laikmečio konstruojamam naujajam mentalitetui? Taip išeitų, ir jie – visi be išimties – „putinistai“, nes kažkoks ten Duginas irgi kažką apie dvasią yra veblenęs Putinui į ausį.

Dugino, atvirai prisipažinsiu, nesu skaitęs, kaip ir Putino raštų. Nežinau, ar yra ką nors įdomaus šia tema parašęs, nesidomėjau. Labiau esu domėjęsis kita literatūra. Skaičiau Daukantą, Maironį, Kudirką, Vaižgantą, Mačernį, o ir visai neseniai Anapilin išėjusius – Aputį, Granauską, Martinaitį, Gedą ir daugelį kitų, kurie visi kalbėjo apie tą patį – apie žmogaus sielą ir padorumą, apie išlikimą, galų gale. Ar jie šiandien irgi būtų pavadinti runkeliais ir putinistais, jei Dievulis jiems dar būtų atseikėjęs bent dešimtmetį žemiškojo gyvenimo?

Ar dabar, išpažinus kažkokias naujas XXI vertybes, visą šį kultūros masyvą turėsime išmėžti iš savo galvų ir namų į makulatūrą perdirbimui, kad ant to popieriaus būtų spausdinami naujųjų autoritetų raštai? Chunveibinai taip naikino senuosius savo kultūros tekstus. Galim ir mes, bet kažkodėl ta naujoji „post post post“ – (nežinau, kaip ją pavadinti) modernioji ir progresyvioji civilizacija naujų pranašų niekaip nesugeba išgimdyti. Sekluma.

Religija ir kultūra vienoje vietoje susitinka nuo abiejų pradžios. Viena siūlo, kita ieško vilties žmogaus egzistencijai. Net ir sekuliari literatūra, atmetanti Dievą, kuisiasi toje pačioje prasmės – beprasmybės problematikoje.

Išmeskime visa tai ir atsidursime siaubingoje dvasinėje tuštumoje, kurioje ir esame atsidūrę. Pasaulis ir Europa eižėja nelyg dykuma, nesulaukianti gaivinančio lietaus. Tokioje dirvoje sėklos nedygsta – vis labiau žmogų apninka neviltis, savinaika ir eskeipizmas.

Prieš keletą metų kažkas iš mūsų pavargusio žemyno staiga padarė atradimą – reikia atsigręžti į Butano, laimingiausios pasaulio valstybės, patirtį ir pamėginti ją pritaikyti saulėlydį išgyvenančiai Europos civilizacijai. Deja, nuodugniau pasiaiškinę butaniečių laimės paslaptį, vienbalsiai tą patirtį atmetė kaip netinkančią mūsų naujosios laimingos visuomenės pamatui. Mat susidūrė su neperžengiama tą stebuklą kuriančia doktrina – religija. Butaniečiai yra religingi. „Netinka. Atgyvena. Iš religijos, kaip ir iš tautinės savivokos gali susilaukti tik uždarumo, ksenofobijos, homofobijos, žiū – ir fašizmo. Kvit.“

Ir visai nesvarbu, kad Butane nieko panašaus nepasirodo, kad Butanas niekam negrasina. Gyvena, nors ir skurdžiai, bet žmonės laimingi. Kiek esame tikintys žmonės, kažko panašaus ir mes galėtume siekti. Gal kitaip, skausmingai, kaip andai „populistas“ Mačernis rašė:

Aš laimingas esu,
Laimingesnio pasauly nėra.
Netikėkite mano skausmu,
Aš laimingas esu
Tarp nakties valandų
Svaigulingos kančios ugnyje…
Aš laimingas esu,
Laimingesnio pasauly nėra.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

kontoriniam suskiui       2017-05-10 21:15

negasdink kitu, ir paciam nereikes bijoti. Amen.

Inteligentų bezdalai       2017-05-10 17:36

Ponai, atsipagiriokite. Niekad nereikia persistengus stenėt, nes dar kokia kraujagyslė gali trūkt. Taip ir ras sėdintį, su išsivertusiomis putomis iš burnos. Daug putų čia, tik jos geros - geltonos. Ne tokios baltos ir ružavos kaip kitur.

Al.Tarabildai       2017-05-10 1:26

Kažin ar Pikasas-,,konservatorius” buvo tas pats Pikasas, tyręs Garliavos bylą. Gal tai buvo pakaitalas - kad žmonių neišgąsdint ano dingimu.

Tarabilda       2017-05-9 22:59

Prieš užmigdamas aš kartais pagalvoju, kodėl tie šimtą kartų demaskuoti stasiai ir panašūs troliai toliau bezdalus gamina ir š. mala. Reikėtų pripažinti nuopelną Pikasui, kad jis savo manatkes po konservų pralaimėtų rinkimų ėmė ir susivyniojo. Ačiū jam bent už tai. Bet va mažesnio kalibro švonderiukai toliau kažkokius niekus peza, nors rimtesni žmonės jau išmoko nebekreipti į juos dėmesio. Jei vadovaučiau kontorai, visus atšaukčiau kaip negabius ir negebančius atlikti elementarių užduočių.

kalgonui       2017-05-9 22:03

kontoriniai tobuleja, - bakstelejo pirstu i padorius komentatorius tarsi i didziausia blogi. Mes ne puuuuuutkinai, - va kur putkinai… Tik po tokio “kieto” pareiskimo budionovek sast, ant snarglio uzsmuko…

Liudvikai,        2017-05-9 9:50

Štai tie etikečių kabinėtojai šiame portale:
Calgon, Tarabilda, Pikc, elektrikas, Dzeikas. Jie patys save demaskavo. Čia buvo toks eksperimentas(kas supranta tokius dalykus). Cha, cha cha.

Calgon Tarabildai       2017-05-9 2:19

Kad buvo tyčia užpilta, tai aišku, bet įdomu kodėl? Paprastai, kontoriniai taip daro, kuomet puola skubėdami neutralizuoti kokį itin aktualų pavojų.
Straipsnyje nieko tokio ekstraordinaraus nėra. Vansi, nepatiko ne tekstas, o pats autorius. Bent pastaruoju metu,čia nebuvo tokių Liudviko straipsnių kurie kažkaip itin išskirtinai įsiutintų kontorą.
Bet,  gal būt keršinama už kitą antitarybinę veiklą?

 

Tarabilda       2017-05-9 1:13

Ataka kamšalu. Pamenat, panašiai portalas buvo atakuojamas, kai pasitraukė iš Lietuvos sąrašo pasparnės. Tuomet paklodėmis buvo tiražuojamas Šopausko tekstas apie Lietuvos sąrašą. Braižas tas pats.

Pikc       2017-05-8 23:27

Kokia, po perkūnais, prasmė paklodėmis klijuoti A. Maceinos straipsnio gabalus, kurie, sukarpyti, ne tik iškreipia mintį, bet ir yra visiškai beprasmiški, nes gi pats straipsnis (“Liberalizmo kelias į bolševizmą”) šiame puslapyje įdėtas buvo?

elektrikas       2017-05-8 20:27

Iš kokios skydinės atėjęs “apšvietėjas” taip užtrolino/užspamino komentarų skiltį?

vai me       2017-05-8 19:53

Visiškai , sutinku su jumis,dėl GULAG-o,todėl nepagavau, jūsų komentaro esmės.

Dzeikas       2017-05-8 19:37

vai me, Osvencimas buvo tik papiginta GULAGo lageriu kopija.Kuriuose nepasedejus, ar bent nepaujutus tarybines lagerines sistemos alsavimo kalbeti apie apokalipse kaip tai nevisai brandu. Kazkas panasaus kaip amerikietis, kuris net nezino kas yra “propiskes” institutas kalbetu apie “totalitarizma”.
Kai maciau kazkoki Holywoodo antiutopini filma a la Orwello “1984” tai pamates amerikietiska “lageri” kone is kreslo iskritau - kaliniai po darbo dusuose prasiasi.

Dzeikas       2017-05-8 19:01

Liberalizmo mokintojui:
Tamsta pirma ismok atskirti liberalizma nuo demokratijos, nes kaip tipiskas runkelis neiziuri skirtumo tarp siu savoku.
O dabar tamstos, atsiprasau, rasinys kaip boy-scouto rasinelis apie AIDS prevencija naudojant kondoma.
Liberalizmas europietiska prasme (amerikieciai kalbedami apie socialdemokratija naudoja si termina) yra tokia istatymu sistema kuri gina ekonomine ir socialine individo laisve veikti. Todel pazaboti monopolijas ir ikalt joms pelno apribojima, reguliuot kainas, vadovu atlyginimus - liberalizmas.
Kodel liberalizmas ta daro? Todel, kad monopolija isstumusi kitus rinkos dalyvius kurie budami smulkesni yra maziau konkurentabilus ir uzgrobusi rinka naturaliai apribos ukine laisve apsunkindama verslu savo grupeje kurimasi. O per verslo laisves apribojima atsiranda apribojimai politinei ir socialinei laisvei.

vai me       2017-05-8 18:51

Na priskaldėte,visi jūs čia “malkų”.Etiketės klijuojamos tam,kad legitimizuoti, jūsų visų , nepatenkintų ,esama padėtimi,būsimas represijas ir zudynes.Uzklijuok, vatniko, populisto ir putinisto etiketę ir po, bet kokių, savo tautos zudynių, Briuselio ir Vašingtono akyse būsi demokratijos ,Europos ir “vertybių” gynėjas.Be to, nepavykus, visų išzudyti ir represuoti, visada galima ,su pavogtais pinigais sprukti į “vakarus”,nes begti į Š.Koreją būtų apsurdas, ar ne? Jeigu jūs galvojate, kad Europines lėšas grobsto tik ciabuviai, tai aš esu tvirtai įsitikinęs, kad jiems lieka tik trupiniai.Zmonių darymas antrarūsiais,o po to juos “lengva ranka” zudyti.Europieciams, o kartu ir lietuviams,ziauriai atsirūgs Osvencimo dujų kameros.Atpildo valanda artėja, stebėkite zengiancią Apokalipsę.

to vargšai būrai švieskitės       2017-05-8 17:13

Tamsta savo rašliavoj liberalizma supranti savaip, Lietuvos liberalai liberalizmą supranta irgi savaip.Nesikartosiu apie tamstos liberalizmą, o va lietuviškas liberalizmas laisvai vogti, lobti, apgaudinėti kitus, imti tūkstantinius otkatus, meluoti, išsisukinėti, kad neėmė tūkstančių, na, ir t.t.

s.m. Autoriui       2017-05-8 16:14

kaži kaip čia nedočiškai susigraudinai, pons Liudvikai. Noriu žmogiškai atjaust ir paguost, - būti padugnių pavadintam runkeliu (ar marginalu), atgyvena, ar netgi putinistu, yra nuopelnas, pagyrimas, o ne įžeidimas.
Įsižeist dėl suskių lipinamų etikečių neverta.
Baisiau už runkelį yra būt “viarslinyku”, “elyyytu”, prichvatizatorium, vagim, kyšių ėmėju, dūšią velniui užstačiusiu neliustruotu gebistu, už grašius banditams padlaižiaujančiu dezinformatorium šūdaisklaidininku, bolševiku ir kt.kt.kt…nusikaltėliu.

stasys       2017-05-8 14:06

Ir kokias gi tas vertybes autorius turi galvoje siedamas putinizma su sau suprantamomis ?.Gal taikomu etikečiu problema ..labiau siekis išplėsti kai kurias senas suteikiant joms šiuolaikiškumo susieto su dabartimi.Sensta ne tik žmonės bet ir tai kas kabinama viešai apibudinant kažkokio viešo reiškino svarba..o kas šiais laikais paklausiausiai nusako reiškinio ,daigto svarba sudėti ir kaina ? Etiketė ...greitam vartojimui skirtas trumpas aprašas- apibudinimas. Nematau tame nieko blogo ..svarbu teisingai susarti ka kas reiškia. O jei esi kitos nuomonės ir turi laiko gali pabendrauti ir be ju gylindamasis į sau svarbius nuansus .

VaidasVDS       2017-05-8 12:23

Džeikai,
tu esi pats paprasčiausias šmeižikas arba perskaityto šmeižto platintojas.
Joks padorus žmogus apie ką nors nekalbės taip “užtikrintai”, jei nebus iki galo susipažinęs ir įsitikinęs bent jau savo žodžių tiesa. Jis bent jau pateiks nors vieną sakinį ar epizodą iš Apreiškimo ir akivaizdų įrodymą, kad tai kažkoks “feikas” (beveik Džeikas…).
Šurikas geriau pašiepimui tinka. Koks tu protingas ir intelektualus, tiek daug žinai, niekaip atsistebėti negaliu…

Uj Tamstos keip Jūs nesuprantat       2017-05-8 12:05

kad Sorosas eksperimentuoja kergdamas gyvatę su ežiu,pasitelkdamas xu iveibinų pulkus.

Dzeikas       2017-05-8 12:00

Vaidai , ne kiek neabejoju, kad matete mini seriala “Operacija Y ir kiti Suriko nuotykiai”.
Jusu “apreiskimo” brukimas i krikscionybe(n) nukopijuota nuo epizodo kur personazas Surikas kaisioja migdomasias tabletes i desra agresyviam suniui uzmigdyti. Analogijos metodo taikyma irgi Urantijos knygoje isskaitete?
Miglos tik negailekite, nes jautresniom sieloms jusu tabletes biski dvokia.
Kitavertus jeigu persudysite su migla skaityt arba pabos, arba pati jos gausa sukels itarimus.

VaidasVDS       2017-05-8 11:18

Bėda yra tik tame, kad per du tūkstantmečius, nepaisant didelės dalies tirai šviesių ir kūrybingų dvasiškai žmonių, pati religija (religijos) liko dogmatinė, sustabarėjusi, nesikeičianti.
Religijoje esančios netiesos ir kai kurie mitai išsisklaidė, ir jų vieta užėmė mokslas, o kartu ir pasaulietiškumas.
Senoji religija tam neturėjo nieko priešpastatyti. O ką ir priešpastatysi prieš tikrus mokslo faktus. Pvz. prieš tai, kad Pradžios knyga apie pasaulio sukūrimą visiškai prieštarauja nustatytiems mokslo faktams ( apie tai, kad pasaulis sukurtas tikrai ne prieš 4 tūkstančius su trupučiu metų ir tikrai ne taip, kad visos gyvūnų rūšys, o ir pats žmogus, atsirado staiga ir visiškai išsivysčiusios); apie tai, kad Pakartoto Įstatymo knyga visiškai prieštarauja Jėzaus mokymams; apie tai, kad net ir Jėzaus mokymai yra tam tikrose vietose prieštaringi ir galimai iškraipyti.
Sunku buvo religijai likti su tokiu “bagažu”.
Iš tiesų ir pats velnias sprandą nusisuktų, nes religijų žemėje gausybė, materialių bažnyčių irgi pristatyta vos ne ant kiekvieno kampo. Ir kiekviena religija dar turi įvairiausių sektų. Ir daug religininkų, ypač dogmatikų, vieni su kitais nesutaria.
Žmonijos civilizacijos aušros pradžioje problema buvo ta, kad žmonės buvo praradę Vieno Dievo sampratą ir suvokimą. Ir prireikė maždaug 2 tūkstančių metų tam, kad ši samprata būtų pasauliui vėl žinoma. Jėzaus apreiškimas pasauliui labiausiai padėjo ne savaisiais mokymais, o tuo, kad Vieno Dievo samprata pagaliau po pasaulį paplito labai plačiai ir tapo vyraujanti pasaulyje, bent didesnėje jo dalyje.
Tačiau pasaulis ir nesimokė, ir neišmoko tikrų Jėzaus mokymų. Jis vis dar kariauja, vis dar pykstasi, ir vis dar jame nėra taikos ir meilės tarp žmonių.
Mokslinis progresas ir žmonių nusivylimas tuo, kad mokslas paneigė kai kurias neva religines tiesas (tikrovėje žmonių suklydimus, sutrauktus į jų neva visiškai šventus raštus), ypač apie piktą dievą; apie kariaujantį Dievą neva teisiųjų pusėje; apie tai, kad galima žudyti netikinčius ar kitaminčius, ar mušti vaikus…
Ir pasaulis, o ypač religijų dogmatikai iš esmės neieško religijos atsinaujinimo. Vieni bijo pažeisti tradicijas, kiti iš viso bijo visko, kas nauja, kitiems užtenka žemiškų malonumų ar rūpesčių. Ir beveik visi neturi laiko arba bijo būti apgauti naujų ar netikrų pranašų.
Ir nors atsargumas gėdos nedaro, bet protingumas ir išmintis visada ieškos atsinaujinimo ir vystymosi, judėjimo į priekį.
Esu daug prirašęs komentarų, bet mane išgirdo gal keli žmonės (būtų gerai, kad nors keli). Sunku atpažinti tikrą Apreiškimą, ypač jei jis yra labai didelis, su negirdėtais ir keistais terminais, su padarytomis kai kuriomis klaidomis vertime, ir apšmeižtas viešoje erdvėje (nenuostabu, nes kėsinamasi į sustabarėjusių religijų materialinę gerovę), tad šiandien pateiksiu vieną, bet ganėtinai esminę problemą iš šio Apreiškimo (Urantijos Knygos):
“Jėzaus brolystėje nėra vietos sektantiškam varžymuisi, priešiškumui tarp grupių, o taip pat ir tvirtinimams apie moralinį pranašumą ir dvasinį neklystamumą.”
To pasauliui ir trūksta labiausiai…

albina       2017-05-8 8:26

Pritariu garbiajam Autoriui.Laimė,paprastu mano supratimu,yra jausmas,kaip ir meilė,lyg ir žinai,kaip tai atrodytų,nori ir lauki.bet TAI arba yra arba ne.Todėl pilių ir dvarų savininkai,deja.dažnai pasimetę ir nelaimingi.Bet iš tiesų tiek daug mes gaunam už dyka:žydi ievos,koks skanus neapmokestintas šaltinio vanduo,ir tokiam Dievo buveinės kampely miela rasti ne elitinių pamąstymų...O dėl Autoriaus minimų žiniasklaidos fabrikų,tai manau,kad jie panašūs į nelegalius antisanitarinius samanės ar mėsos fabrikėlius,kurių produktus vis sunkiau įsiūlyti.

Dzeikas       2017-05-8 8:20

Politikos virtuvej nesigaudau, todel jei tamstos prilaida teisinga ka tai galetu reiksti?
1) Del evakuacijos sumazejo dirbanciuju fizinis kiekis , o vadinasi ir sukuriamas produktas.
2) Del produkto nepakankamumo(lovys siaureja) eme rastis trintis tarp elito.Jovalo 2 tikrai nepakaks.Kazkas turi iskristi is apkabos REISKIA “susitarti” nebepavyks.Cia tik arba-arba.
O kai randasi kova tarp elitu visada atsiranda GALIMYBES.

Dzeikai       2017-05-8 6:56

Tamsta esi teisus,kad tautiškus chunveibinus be galo lengva užsiundyti. Bet chunveibinai buvo ir bus, kai yra kam užsiundinėti. O va čia ir yra baisiusia. Ar mes juos kada nors išmėšim šį mėšlą. Čia ir yra baisiausia, kad to mėšlo nors pamažu bet progresiškai daugėja. Tam, kol kas, galo nesimato. Kas gi tie užsiundinėtojai? Tai lietuviško elito kalmarai su atrofavusiais smegenimis. Tad netuščiažodžiaudamas kas tie kalmarai pasakysiu tiesiai - tai konservatoriai ir liberalai, bet va, konservatoriai jau pradėjo ėsti liberalus, kai juos suės liks tik patiems savę suėsti.

aba       2017-05-7 23:54

Butaniečiai yra laimingi,nes religingi.Ar toks receptas tiktų lietuviams?
PS Perskaitęs Mačernį,prisiminiau rytiečių išmintį:“Tu pasakei-aš patikėjau,tu pakartojai-aš suabejojau,tu tvirtini-aš nebetikiu.”

kažin       2017-05-7 23:35

kažin ką veikia Dočys kad neskambina?

Dzeikas       2017-05-7 23:34

Sutikdamas is esmes pridesiu, kad tautiskus chunveibinus be galo lengva uzsiundyti.Kai nera(istrucyta kaip klase)  vidutiniosios klases, sluoksnio pasiturinciu zmoniu gyvenanciu is savo darbo ir neziurinciu ponui burnon - chunveibinu ima rastis minios.Svilptelk - atbegs.O pasiturintys ...na neparankus. Nepasvilpsi jiems. Turiu omenyj ne “pakabintus” pasiturincius, tie tai to pacio molio kaip ir chunveibinai, tik brangesniam inde.Taciau tuos, kurie kazka is tikro parduoda uz gerus pinigus: produkta, minti, paslauga.
Situos zarazas istrucyk, likusius rikiuok kaip nori: skersai isilgai ar aukstyn kojom.

Liepa       2017-05-7 21:14

Mūsų” chunveibinai netgi pasidaro palengvinimą, kaip atpažinti šiandieninius “draugiškosios” ES “leudies priešus”: jei neprisisegi niezabudkos ir nemosikuoji žydru skudurėliu, o nešioji savą lietuvišką trispalvę, Vytį, rizikuoji būti įtrauktas į tam tikrus sąrašus…//
Straipsnis išties geras. Ačiū, Liudvikai.//

Miško pakraščiai       2017-05-7 21:07

pasipuošė žydinčių ievų nėriniais.Iš toli tai matyti labai gražu.Ir tai labai daug.

L. Jakimavičius        2017-05-7 19:13

vienas iš keleto dar likusių, sąžinės nepraradusių žmonių. Jų Lietuvoj yra nedaug.


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Dinozauro prisiminimai apie ateitį

Vidmanto Valiušaičio replika apie Tomo Venclovos logiką ·

Vyskupas Jonas Kauneckas: Matoma neteisybė padarė kovotoju

Geroji Žolinės Naujiena: Palaiminta įtikėjusi!

Andrius Švarplys. Šiame techno-totalitariniame pasaulyje arba esi kritiškas, arba esi vergas

Vytautas Radžvilas apie Jono Noreikos atminimo lentos sunaikinimą

Vytautas Sinica. Miliūtės „Teisės žinoti“ apžvalga

Petras Plumpa. Laisvė ieško gyvenimo tikslo

Šiaulių valdininkų patyčios iš miestelėnų: iškirs ne 108, o 103 liepas ir pavadins tai „komp­ro­mi­su“

Liudvikas Jakimavičius. Patogus ir saugus diskursas

Gitanas Nausėda: sprendimus dėl istorinių asmenybių įamžinimo turi priimti ne merai

Iš propagandos frontų. Marius Ivaškevičius: „Aš asmeniškai renkuosi Tiesą“

Vladimiras Laučius. Sušimašinta Lietuva

Vytautas Radžvilas. Apie vienašališkas „dekonstrukcijas“ ir keistas Eurasia Daily bei lrt.lt sąsajas

Valdas Vasiliauskas. Ar Lietuva turi sostinę?

Linas V. Medelis. Sąmokslo teorija: kaip skęsta Lietuva

Vidmantas Valiušaitis. Kai istorikai ima bijoti faktų

Vitalijus Karakorskis: „Tai yra valstybės šantažas“

Rasa Čepaitienė. Pasaka apie vieną mažą raidelę

Robertas Grigas: „Quo vadis, Lietuva?“

Simonas Jazavita. Apie Prezidentus ir Antano Smetonos paminklą Vilniuje

Darius Alekna. Tai kas ten sakė, kad ne vieta buvo pagrindinis LEU sunaikinimo motyvas?

Andrius Švarplys. Politinis sentimentalumas yra amoralus ir antidemokratinis – jis išreiškia ne užuojautą, o politinį interesą

Geroji Naujiena. Palaiminti, kurie Jam sugrįžtant budės

Popiežiaus interviu italų dienraščiui: Europa, migracija, ekologija

Povilas Urbšys. Tai – elementarus vaivorykštinis fašizmas

Vykintas Vaitkevičius. Iš miego pakilusi Gedimino pilies kalno kariuomenė

Vidmantas Valiušaitis. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera

Į laisvę“ studijų savaitgalis „Quo vadis, Lietuva?“

Robertas Grigas. Ar esame gėlininkų tauta?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.