Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Profsąjungos

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga: švietimo problemos ne tik kad nebuvo išspręstos, bet dar ir pagilėjo

Tiesos.lt redakcija   2019 m. spalio 6 d. 8:04

10     

    

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga: švietimo problemos ne tik kad nebuvo išspręstos, bet dar ir pagilėjo

Supažindiname su Švietimo darbuotojų profesinės sąjungos spalio 3 dienos laišku prezidentui Gitanui Nausėdai.
Jame, be kita ko, tvirtinama, kad problemos, dėl kurių pernai įvyko masinis mokytojų streikas, per šiuos metus ne tik kad nebuvo išspręstos, bet dar ir pagilėjo, ir prašoma jo pagalbos sprendžiant etatinio apmokėjimo klausimą. Profsąjungos atstovų teigimu, ministerija nesiima iniciatyvos keisti ydingą tvarką iš esmės, tad „lieka tik datos klausimas, kada mokytojai vėl bus priversti pasipriešinti neteisybei“.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+


Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Šitų, atsiprašant, "švietimiečių"       2019-10-9 19:20

riksmai mane jau erzinti ima. Ar jie manosi esą kažkuo geresni už mokinius ir jų tėvus, kad nuo anų burnos reikalauja atitraukti ir jiems atiduoti?

Daugelis       2019-10-7 9:04

problemų Lietuvoje (ne tik švietimo srityje) kyla dėl to, kad Lietuvos TSR niekur nedingo ir V. Landzbergis jokių kolūkių nesugriovė, ir sprendimus priimantys žmonės pasižymi komunistiniu, kolūkietišku mąstymu. Tarybinis mąstymas - tai planų (penkmečio) iškėlimas, ir lėšų, kurių nuolat trūksta, paskyrimas jiems įgyvendinti, nuolat taupant ir vagiant. “Ekonomika turi būti ekonomiška”, kaip sakant. Tuo tarpu sveikas mąstymas - investicinis. Ir nėra geresnio būdo valstybei investuoti į savo ateitį, nei investicija į mokslą ir švietimą. Suomija, Estija, Singapūras - jau numinti takai, tereikia sekti gerais pavyzdžiais. Investuoti, kitaip tariant. Nepakankamai investuoti į švietimą - kaip nepakankamai investuoti į branduolinės jėgainės statybą. Yra daug rodiklių, kurių analizė atskleidžia tikrąją švietimo padėtų ir pokyčių vektorius; pvz., lėšų dydis, skiriamas kiekvienams mokiniui, kuris prisidengiant bendru mokinių skaičiaus mažėjimu ir mokyklų tinklo “optimizavimu” irgi kažkodėl nuolat ir stabiliai mažėja nuo krizės laikų. Arba mokytojo valandų skaičius, per savaitę tenkantis vienam mokiniui. Kai paanalizuoji, tai akivaizdu, kad mes toli (ir vis tolstam) ne tik nuo išsivysčiusio pasalulio standartų, bet ir jau esam paskutiniai regione. Mūsų sistema orientuota į srautą, vidutinybių ugdymą, paliekant paraštėje talentingiausius ir mažiausiai gabius. Jei reikėtų vienu sakiniu apibūdinti ministerijos darbų kryptį, tai rinkčiausi “kaip pratempti fiskalinius metus”. Ir jau visai absurdiškai skamba teiginiai, kad pinigų įmanoma gauti tik mažinant mokytojų skaičių. Lietuvos iždo dydis, vertinant pagal sukuriamą BVP, mažiausias ES. Poreikis mokesčių sistemos reformai - kaip pritvinkęs pūlinys. Yra tų pinigų, reikia tik juos surinkti ir tinkamai sudėlioti prioritetus. Be to, mažėjant vaikų, valstybė praleidžia šansą gerinti švietimo kokybę, neišleidžiant daugiau lėšų.
Apibendrinant - “optimizuoti” mokyklų tinklą ir mokytojų skaičių gali eilinis buhalteris. Vienas buhalteris. Jei ministerija tesugeba tik tiek, jinai nereikalinga. Aš siūlyčiau optimizavimo logiką taikyti ne tik vidurinėms ir aukštosioms mokykloms, bet ir ministerijai. Pvz., mokyklų skaičius mažinamas 10 %, mokytojų skaičius irgi 10 %, ir ministerijos klerkų - taip pat 10 %. Jei jau nesugebam investuoti, tai bent taupykim sąžiningai.

tik tiek       2019-10-7 2:16

Norint atlikti svarbiausias šaliai reformas, reikia padorumo, drąsos, reikia jaunimo - kaip Estijoj, o ne geriausiomis anų laikų  bebriškomis savybėmis apdovanotų gražiai suokiančių krienų. Tokiems ir naujiems apaštalams mes įdomūs tik prieš rinkimus. O mus vis dar lyg koks magnetas traukia prie jų. Žodžiu, ratas, gal, tiksliau, labirintas - absoliučiai uždaras. Ir jokie mozės, kol mes tokie naiviai savotiški, nepagelbės.

Laimė,        2019-10-6 18:54

kad bent tos mažaraštės Petrauskienės Lietuvoje neliko. Tegu dabar Europai parodo, kaip moka jovalą gaminti. Bet jos prijauktą jovalą Lietuvoje vis tiek turės kas nors kiaulėms išpilti. Nei Nausėda, nei Monkevičius to nepadarys. Laukti kitų rinkimų? O jei vėl tokie pat? O tiesa paprasta: kas negeba vesti pamokų, tas labai gerai geba dresiruoti mokytojus. Nuo to ir visos bėdos.

Prestižas juk auga?       2019-10-6 17:49

Taip įspūdingai šuoliuodamas mokytojo profesijos prestižas neišvengiamai gresia viršyti visus lūkesčius! Universitetai tais pranašiškais 2025-aisiais paruoštų mokytojų skaičiumi išdižiai galės varžytis su kunigų seminarijų absolventais!

stasys        2019-10-6 14:56

žodžio laisvė pasvajojo ..reikia kad tuo reikalu užsiimtu Prezidentas vyras . O Jus dar klausiate ko moko mokytojai mūsų vaikus mokyklose .. Gelbėkit Lietuva nuo tokio PRESTIŽO ..!!

ah1       2019-10-6 13:29

na ir kas gi tie “nedorėliai” mokytojų darbdaviai? Savivaldybės - mokyklų steigėjai? Ministerija? Seimas?  O gal vaikų tėvai?

Žodžio laisvė...       2019-10-6 12:56

Mąstau:Lietuvos Respublikos Prezidentas turi perimti kuravimą švietime ir pradėti spręsti mokyklų ir mokytojų problemas.
Dar kartą rekomenduoju nepalikti kaimo be mokyklų.Kiekvieną eurą skirtą Švietimo Ministerijai nepamesti ir sekti jo kelią iki
paskyrimo vietos konkrečiai.Kitaip,bijau,Lietuva aplamai gali likti be švietimo.O tai jau būtų katasrofa Lietuvai.

stasys        2019-10-6 12:51

Be abejo pagilėjo , melo kojos trumpos . Lietuva netapo Norvegija nors ir labai stengėsi ..todėl milijonai nekaba medžiuose ir ju nėra iš kur paimti . Reikia dirbti ..Siūlymas: atleisti kitais metais 20 proc. mokytoju ir dar 20 pr. perkvalifikuoti trūkstamiems mokyklose dėstomiems dalykams . Nustoti cypauti su mokytoju profsąjungomis ir žadėti aukso kalnus . Negali žmogaus priversti dirbti pinigais patalus išklojus ..meilės darbui nenupirksi .

ah1       2019-10-6 11:38

tai lai įveda mokytojams 8 val. darbo dieną su privalomu laiku išbūti mokykloje 8 val.  ir privalomu pasiruošimu pamokoms būtent mokykloje ir proporcingą darbą užmokestį - nėra pamokų nėra algų,kai neina mokytojai į darbą nebūtų ir algos.

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.