Religija ir filosofija, Filosofija ir etika

Kun. Edmundo Naujokaičio FSSPX paskaita „Dievas mirė? Sekuliarizacija ir kas po jos“

Tiesos.lt redakcija   2016 m. spalio 20 d. 8:54

19     

    

Kun. Edmundo Naujokaičio FSSPX paskaita „Dievas mirė? Sekuliarizacija ir kas po jos“

Kviečiame į kunigo Edmundo Naujokaičio FSSPX paskaitą „Dievas mirė? Sekuliarizacija ir kas po jos“. Paskaita vyks Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto 201 auditorijoje.

„Dievas mirė“ – taip įvykusį faktą konstatavo Nyčė XIX amžiuje. Daugiau nei šimtą metų Vakarai gyvena šioje tikrovėje. Nors katalikybė ir religija apskritai niekur nedingo, ji prarado ankstesnį vaidmenį Vakarų pasaulio žmonių gyvenime. Sekuliari Europa ieško prasmių, kuria jas, griauna ir ieško iš naujo.

Ar tvarus ir prasmingas gali būti mūsų buvimas po Dievo mirties? Gal teisus Nyčė, kad prasmė žmogui apskritai nėra reikalinga? Kokia dvasinė dykuma ar kaip tik nauji laisvės horizontai pasitiko sekuliarią žmoniją? Šiuos ir kitus klausimus jau ateinantį trečiadienį svarstysime ne moralizuodami, o analizuodami. Kviečiame dalyvauti!

Paskaita įvyks š.m. spalio 26 d., trečiadienį, 18 val. Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto (Universiteto g. 9/1) 201 auditorijoje.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Materialinės labdaros dvasinė prasmė       2016-10-23 10:56

Manau, kad materialinę labdarą reikia vertinti labai atsargiai. Negalima šios labdaros visiškai nuvertinti, bet dar labiau negalima ją sušventinti, nes pirmuoju atveju, kai žmogui trūksta empatijos (žmogus be atjautos), sukelia mažiau dvasingų vargetų pasipiktinimą (sakyčiau, visai natūralų), antruoju atveju, kai materialinė labdara sušventinama, paneigiama dvasinė išmintis, kad ne materialiniuose turtuose glūdi gyvenimo laimė ir tokiu būdu palaipsniui krypstama į kitą kraštutinumą - į materializmą. Beje, ir materialinė labdara gaunančiam šią labdarą yra naudinga tik tiek, kiek jis gauna iš to dvasinės, o ne materialinės, naudos. Nepamirškime, kad materialinio turto, priešingai nei dvasinio turto, pagausėjimas žmogui atneša tik trumpalaikę laimę.

Geroji naujiena       2016-10-22 22:04

Dievas more..

Smalsus       2016-10-22 21:51

gal redakcija galėtų paaiškinti, kuo Lietuvos Katalikų Bažnyčia skiriasi nuo Romos Katalikų Bažnyčios? Mokyti vyrukai sakė, kad Mindaugo karūnavimo proga Lietuva buvo paskelbta “Marijos žeme”, kas esą reiškia Dievo vietininko Žemėje (popiežiaus = Romos vyskupo) nuosavybę.

Šiandien maximose       2016-10-22 21:21

labdaros diena.Paaukojom ir mes,bet tik simboliškai.Juk visi negali būti miestiečiais,-kas badauja,turi spręsti problemas ir keltis į rajonus,-tem maisto lūžta.Tik reikia netingėti.Net smagu tas gamybos procesas namuose.Kaip pas mamą visada būdavo sočiai,geriau tegul lieka,negu trūksta.Kas lieka,atiduodama gyvuliams.Niekas neišmetama.Kai matai per Tv 60-mečiai vyrai eina į labdaros valgyklas,kai kaime tokie patys darbščiausi.Net senoliai turi paukščių,daržų,sodų.kažkaip nejauku,kas vyksta.Sekuliarizacijos pasekmė.

Nyčė>Nyčei 2016-10-20 11:21       2016-10-22 16:06

>Nyčei     2016-10-20 11:21 gyveni žydų pasakose ?

daug gražių būdų nusižudyti ir kankintis       2016-10-22 13:48

geriausias - tai sekuliarizacija.
garantuota, patikima ir labai skausminga.
(paklauskite pedofilų, jei netikite)

Atsakymas į klausimą       2016-10-22 13:33

Gamta nemėgsta tuštumos. Po sekuliarizacijos visi tie, kurie dar nesame susirgę besaikiu turto goduliu, patrauksime svaigintis narkotikais, alkoholiu ir seksu.

Antanas       2016-10-21 20:25

Pabendravęs su Jėzuitu, manau nenorėsi nei su jokiu tikinčiu bendrauti. Šv.Tėvas Benediktas XVI užėmęs pareigas, pirmiausiai pakeitė Jėzuitų ordino vadovą. Kažkas vis tiek buvo ne kaip, kad Šv.Tėvas Pranciškus, ir vėl pakeitė Jėzuitų vadovą.

Paklauskit       2016-10-20 21:06

Paklauskit to kunigo koks Jėzaus dievo vardas, kad visiems krikščionims būtų aišku kuriam dievui meldžiasi - Jahvei ar ne Jahvei. Tegul kunigas paaiškina viešai visiems.

karma       2016-10-20 20:31

kai nėra bažnyčias lankančių žmonių - bažnyčios nereikalingos, bažnyčios medinės supus, mūrinės sugrius - matyt tokia karma. Kryžininkai sunaikino lietuvių tikėjimą, atėjo laikas sunykti kryžininkų bažnyčioms. Ir per prievartą mielas nebūsi.

Nyčė>Nyčei       2016-10-20 20:25

Nyčei 2016-10-20 18:42 ar ne klysti ?
Vilniaus Universitetas įkurtas Stepano Batoro Dėka:
„1579 m. balandžio 1 d. Didysis Lietuvos kunigaikštis ir Lenkijos karalius Steponas Batoras pasirašė privilegiją, kuria kolegija pertvarkoma į universitetą. Šios privilegijos nepatvirtino LDK kancleris, tačiau Steponas Batoras sugebėjo priversti kalvinistą vicekanclerį Eustachijų Valavičių antspauduoti dokumentą, taigi ši privilegija įgavo teisinę galią. Tų pačių metų spalio 30 d. popiežius Grigalius XIII išleido tai patvirtinančią bulę.“

Dėl Jėzuitų ordino :
Popiežius Klemensas XIV panaikino Jėzuitų Ordiną - „1772 m. uždarė Romos kolegiją ir visus Popiežiaus valstybėje esančius jėzuitų namus. Spaudžiamas Prancūzijos, Ispanijos ir Neapolio valdovų 1773 m. išleidęs bulę Dominus ac Redemptor noster panaikino jėzuitų ordiną.“ Vikipedija, laisvoji enciklopedija

Atsakyk pats sau į klausimą kuo buvo nusikaltęs Jėzuitų ordinas kad Prancūzijos, Ispanijos Neapolio valdovai reikalavo panaikinti Jėzuitų ordiją?


Nyčei       2016-10-20 18:42

Tamsta labai stipriai nusišneki. Jėzuitai labai mandagiai elgiasi. Galėtų iš savo Alma mater Vilnensis išvaikyti visus laicistus kibeni, nes tai jėzuitų įsteigtas Universitetas.

jei teko bendrauti...       2016-10-20 18:12

pabendrauji su krikščioniu - miela, malonu, šilta.
pabendrauji su ateistu (komunistu, kgbistu, liberastu) - šalta, šlykštu,vulgaru, neskanu.

VaidasVDS       2016-10-20 16:21

Po sekuliarizacijos Dievas atgims.
Dievas niekada nevėluoja.
Vėluoja tik žmogus, mąstydamas, svarstydamas ir bandydamas suvokti.
Tik žmogus greičiausiai nusigręžia nuo Dievo, nuo naujo apreiškimo ir grįžta prie seno, prie tradicijos arba prie to, kaip jis suvokia Dieviškąją tikrovę.
Tik žmogus iškraipo tiek apreiškimus, tiek tikrąją Dievo valią.
Tik dogmatizmas (tikrovėje naujasis fariziejizmas) lėmė sekuliarizmo suklestėjimą arba Dievo ne mirtį, kaip neteisingai skelbiama straipsnyje, bet žmonių nusigręžimą nuo Dievo.
Farizietiškais būdais sugrįžti prie Dievo yra neįmanoma.
Ne seni ir ne nauji kunigai sugrąžins žmones prie Dievo.
Žmones prie Dievo sugrąžins tie, kurie gyvens taip, kaip mokė Jėzus, mylės taip, kaip mylėjo Jėzus. Tokie žmonės nereikš neapykantos, juose nebus baimės ir juose nebus dogmatizmo-fariziejizmo.
Apreiškimas, Urantijos Knyga, skelbia:
“Bet net ir po to, kada materializmas ir mechanicizmas daugiau ar mažiau bus nugalėti, griaunantis dvidešimtojo amžiaus pasaulietiškumo poveikis vis dar kenks milijonų naivių sielų dvasiniam patyrimui.
    Šiuolaikinį pasaulietiškumą puoselėjo du pasaulinio masto poveikiai. Pasaulietiškumo tėvas buvo devynioliktojo ir dvidešimtojo amžių vadinamojo mokslo – ateistinio mokslo – siauro mąstymo ir bedievis požiūris. Šiuolaikinio sekuliarizmo motina buvo totalitarinė viduramžių krikščioniškoji bažnyčia. Sekuliarizmas savo pradžią gavo kaip kylantis protestas prieš beveik visišką suinstitutintos krikščioniškosios bažnyčios viešpatavimą Vakarų civilizacijoje.
    Šito apreiškimo metu, vyraujantis intelektualus ir filosofinis klimatas tiek Europos, tiek Amerikos gyvenime yra aiškiai pasaulietinis – humanistinis. Tris šimtus metų vakarietiškas mąstymas buvo vis labiau pasaulietinamas. Religija vis labiau ir labiau ėmė tapti formaliu poveikiu, didele dalimi ritualo atlikimu. Dauguma tų, kurie Vakarų civilizacijoje save laiko krikščionimis, šito patys nežinodami, yra tikri pasauliečiai.
    Reikėjo didžiulės jėgos, galingo poveikio, kad mąstančios ir gyvos Vakarų tautos būtų išvaduotos iš pražūtingo totalitarinio ekleziastinio viešpatavimo glėbio. Sekuliarizmas iš tikrųjų sutraukė bažnyčios kontrolės pančius, o dabar savo ruožtu jis grasina įvesti naują ir bedievišką šiuolaikinio žmogaus širdies ir proto valdymo tipą. Tironiška ir diktatoriška politinė valstybė yra mokslinio materializmo ir filosofinio sekuliarizmo tiesioginis palikuonis. Sekuliarizmas, vos tik išvadavęs žmogų iš suinstitutintos bažnyčios viešpatavimo, tuoj pat jį parduoda į totalitarinės valstybės vergovę. Sekuliarizmas žmogų išlaisvina iš ekleziastinės vergijos tiktai tam, kad jį išduotų į politinės ir ekonominės vergovės tironiją.”
...
”    Sekuliarizmas niekada negali atnešti žmonijai ramybės. Žmogiškojoje visuomenėje Dievo vietos užimti negali niekas. Bet jūs gerai įsidėmėkite! neskubėkite atsisakyti pasaulietinio maišto naudingų iškovojimų iš ekleziastinio totalitarizmo. Dėl pasaulietinio maišto Vakarų civilizacija šiandien naudojasi daugybe laisvių ir patiria daugybę pasitenkinimų. Sekuliarizmo didžioji klaida buvo tokia: Sukilę prieš tai, kad religinė valdžia beveik visiškai kontroliavo gyvenimą, ir išsivadavę iš tokios ekleziastinės tironijos, pasauliečiai žengė toliau, kad sukeltų maištą ir prieš patį Dievą, kartais paslapčiomis ir kartais atvirai.
    Pasaulietiškam maištui jūs turite būti dėkingi už Amerikos industrializmo stebinantį kūrybingumą ir už Vakarų civilizacijos precedento neturinčią materialią pažangą. Ir kadangi pasaulietinis maištas nuėjo per daug toli ir iš akiračio prarado Dievą ir tikrąją religiją, dėl to taip pat buvo pasaulio karų ir tarptautinių neramumų nelauktas derlius.”
...
“Religijai tikrai reikia naujų lyderių, dvasingų vyrų ir moterų, kurie išdrįs pasikliauti vien tiktai Jėzumi ir jo neprilygstamais mokymais. Jeigu krikščionybė toliau ignoruos savo dvasinę misiją, tuo tarpu ir toliau užsiiminės visuomeninėmis ir materialiomis problemomis, tuomet dvasinis renesansas turi laukti, kada ateis šitie naujieji Jėzaus religijos mokytojai, kurie bus išimtinai atsidavę žmonių dvasiniam atgimimui. Ir tuomet iš tiesų šitos iš dvasios gimusios sielos greitai suteiks tą vadovavimą ir įkvėpimą, reikalingą visuomeniniam, moraliniam, ekonominiam, ir politiniam pasaulio pertvarkymui.”
———-
Tad gal pradėkite iš tiesų dirbti Dievo labui…

 

 

Mums labai reikia       2016-10-20 15:29

veikiančios inteligentijos.Intelektualų yra,tačiau veikiančios moralės link dažnai jie nesiryžta žengti.Lietuvos Sąrašą norėtųsi priskirti šiai krypčiai.

Senosios vertybės ir naujosios "vertybės"       2016-10-20 15:23

Būtent, tik Dievas ir valstybės stiprinimo bei išsaugojimo siekimas gali žmogui suteikti gyvenimo prasmę. Priešingu atveju, žmogui belieka tik gamtinių poreikių tenkinimas: seksas, alkoholis, narkotikai arba/ir godumas -nenumaldomas troškimas tapti kuo turtingesniu.

su mirusiuoju Nyče       2016-10-20 11:38

“Priversti žmogų tikėti galima tik vienu būdu - pasitelkiant prievartą” ( Knyga “Uždraustasis Tolstojus”  pusl. 149).
” Visas Nikėjos susirinkimas yra samplaka neprotingų ir fantastiškų teiginių, galėjusių kilti tik save neklystančiais laikomiems žmonėms ir galėjusių plisti tik prievarta” -Knyga “Uždraustasis Tolstojus” pusl. 149.
” Religija niekada nenorėjo, kad žmonės būtų įžvalgūs, nenorėjo kad jie būtų turtingi, nenorėjo kad džiaugtūsi, nes kiančiantys žmonės, skurstantieji žmonės, neįžvalgūs žmonės yra geriausi bažnyčių, sinagogų, mečečių ir šventyklų klijentai” pusl. 168,knyga “Kūrybingumas” OSHO.
” Visi didieji šventraščiai yra ne kas kita kaip kūrybingų žmonių plepalai” pusl. 115 knyga “Kūrybingumas” OSHO.
“Protas yra pats baisiausias religijos priešas… Norintis tapti tikru krikščioniu, turi išlupti protui akis:  Martinas Liuteras(Martin Liuter) pusl. 212, Knyga ” Dievo iliuzija”, Vilnius 2010, Vega Line.

Nyčei       2016-10-20 11:21

patinka, kai kalbama apie bedievybės ir sekuliarizacijos naudą. Beje, kaip jautiesi pragare? Kvieti ir mus?

Nyčė       2016-10-20 11:08

A jau paskaitas kunigai pradės skaityti Universitetuose iš str. citata"Paskaita įvyks Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto 201 auditorijoje”, “Kun. Edmundo Naujokaičio FSSPX paskaita “Dievas mirė? Sekuliarizacija ir kas po jos”
Prigyvenom…
“...Aš norėčiau kad išmoktumėte bent krikščioniškų manierų, nes jums pernelyg trūksta krikščioniškosios širdies kuklumo” pus. 295, Nietzsche ” Žmogiška, pernelyg žmogiška” Vilnius/2008, Alma litera
Kristus tai liepė vengti ilgaskvernių...


Rekomenduojame

Rastas 1920 m. Mickevičiaus-Kapsuko laiškas atskleidžia Rusijos tikslus Lietuvoje

Ramūnas Aušrotas. Liūdna, nes juk ES pradžia buvo visai kitokia

Raymond Ibrahim. Hagia Sophia: Turkų pasakos prieš istorinius faktus

Algimantas Matulevičius. Lietuvoje galima išgyvendinti skurdą

Nida Vasiliauskaitė. Žmonija progresuoja. Iš kur žinome?

Algimantas Rusteika. Lempučių filosofija

Neringa Venckienė informuoja

Algirdas Endriukaitis. Kas laukia nacijos, jei jos politikams nerūpi valstybės egzistencinis likimas?

Nuo bačkos. Majauskas: Su Ingrida už Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Beprotybės kronikos: kas yra moteris

Tomas Čyvas. Įdomu, kada radikaliai kairioji minia uždraus Bulgakovą?

Algimantas Rusteika. Ar turi teisę atbuvę tremtį žinoti savo skundikus?

Geroji Naujiena: Padauginame tik dalydamiesi

Rasa Čepaitienė. Verygos paradoksas

Raimondas Navickas. Tai NE fontanas, tai kitaip vadinasi!

Liudvikas Jakimavičius. Covido simptomas: „Aplink nosį vaikšto šeškas – nieko neužuodžiu“

Vytautas Sinica. Siūlyčiau, priešingai, Lietuvai pagaliau viešai ir deramai pagerbti LAF’ą

Alvydas Jokubaitis. Noras panaikinti visus prietarus yra pats didžiausias prietaras

Arvydas Anušauskas Fainai Kukliansky: „Tai jau su J.Lukša-Daumantu viskas gerai?“

Audrius Bačiulis. Lukašenka žodžių tuščiai nešvaisto…

Skaitiniai. Vidmantas Valiušaitis rekomenduoja: „Svarbus aukščiausio JAV diplomato pareiškimas ir svari politinė parama Baltijos valstybėms“

Algimantas Rusteika. Pakelkim, pakelkime taurę kvailybės, kad Lietuvai būtų geriau!

Nuo bačkos. F. Kukliansky: kultūringas, inteligentiškas, nieko neįžeidžiantis, bendradarbiavimą skatinantis laiškas iššaukė minios protestą

Nikolajus Nielsenas. Rinkimai Baltarusijoje: Lukašenka prieš COVID-19

Audrius Bačiulis. Beprotybės kronikos: kas yra vyriausieji „Facebook“ cenzoriai?

Karolis Kaklys: Kaip Vijūnėlės dvaro statybos atskleidė visai Lietuvai opias problemas?

Kas mes? Vytautas Sinica apie Nacionalinį susivienijimą

Rasa Čepaitienė. Gyvename totalinio freimingo laikais

Skaitiniai. Andrius Švarplys rekomenduoja: Tiems, kam rūpi akademinė laisvė ir universiteto likimas ‘Black Lives Matter’ epochoje

Vytautas Radžvilas. Laisvė, arba Kodėl NACIONALINIS SUSIVIENIJIMAS dalyvauja rinkimuose?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.