Įžvalgos

Kodėl tauta negali atleisti Vytautui Landsbergiui „už kolūkius“?

Tiesos.lt siūlo   2017 m. rugsėjo 11 d. 23:49

56     

    

Kodėl tauta negali atleisti Vytautui Landsbergiui „už kolūkius“?

Jūratė Važgauskaitė | „Lietuvos žinios“

Lietuviai nemėgsta Vytauto Landsbergio, nes šis jiems simbolizuoja pokyčius, kuriems jie nebuvo pasirengę. Žlugę kolūkiai, dingusios santaupos ir staigus perėjimas iš vienos politinės ir ekonominės sistemos į kitą – buvo traumuojanti patirtis, todėl dalis piliečių dar ir šiandien tai jaučia, sako Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto profesorė Ainė Ramonaitė.

Prieš kelias savaites kilęs šurmulys dėl Vytauto Landsbergio pripažinimo pirmuoju faktiniu valstybės vadovu po nepriklausomybės atkūrimo, apnuogino ne tik politikų nesutarimus, bet visuomenės nuomonių įvairovę. Dalis Lietuvos visuomenės V. Landsbergiui taip laiko pyktį už „kolūkių sugriovimą“ ar kitas tariamas bėdas.

Kilus diskusijai apie V. Landsbergio pripažinimą pirmuoju šalies vadovu vėl kilo „Landsbergis sugriovė kolūkius“ banga. Kodėl dalis visuomenės nemėgsta V. Landsbergio ir kas nutiko kolūkiams?

Reikia pripažinti tai, ko sau dar nepripažįstame, – perėjimas iš vienos politinės sistemos į kitą, nepriklausomybės atgavimas buvo traumuojanti patirtis. Tai buvo trauma, bet mes to nesuvokiame, nes manome, kad trauma tegali būti tremtys ar karas.

Vis dėlto reikia pripažinti, kad tai, kas mums nutiko 1990 metais, buvo trauma. Tai reiktų gydyti, bet niekas niekada to nedarė. Vienintelis dalykas, kuris buvo ir yra daromas, – pašaipos. Jų ypatingai daug iš politinio elito pusės.

Žmonės, kuriems nepriklausomybės atkūrimas buvo traumuojantis momentas jaučiasi paniekinti ir nesuprasti. Mes vis dar šaipomės iš posakio „Landsbergis sugriovė kolūkius“, iš to juokiasi net Gabrielius Landsbergis, kuris tai naudojo savo rinkiminėje kampanijoje, bet, mano supratimu, tai labai didelė klaida.

Pašaipos rodo, kad yra nesuvokiama, jog 30 proc. šalies gyventojų gyvena kaime, ir kad jų gyvenimas žlugus kolūkiams dramatiškai pasikeitė. Įsivaizduokite, ateini į kolūkio susirinkimą ir tau pasako – nuo ryt čia nieko nebebus. Kolūkiai buvo ne tik žemės ūkio bendrovės, ten buvo ir darželiai, valgyklos, kita infrastruktūra, ir viso to staiga neliko.

Žinoma, galima sakyti, kad žmonės patys kalti, jog jiems nutiko taip, kaip nutiko, bet net žiūrint iš akademinės perspektyvos tokiems reiškiniams yra paaiškinimas. Nutikus nelaimei, tarkime potvyniui ar žemės drebėjimui, visuomenę apima chaosas, žmonės pradeda elgtis ne pagal taisykles, kiekvienas kovoja už save. Žiūrint iš racionalaus pasirinkimo teorijos perspektyvos, jei kažkas taip pradeda elgtis kiti turi sekti iš paskos, nes liks kvailio vietoje. Todėl kaimuose po kolūkių žlugimo neliko nieko stabilaus ir vertingo.

Buvo keli kolūkių žlugimo scenarijai: pirmasis, kuomet kolūkių turtas buvo išgrobstytas po plytą, o kitas – pajai, už kuriuos buvo galima tikėtis gauti turto. Vis dėlto už juos vieni žmonės gavo gyvulius, kiti pastatus, o treti padargus – ir nieko gero iš to taip pat neišėjo.

Nežinau, kodėl būtent kolūkiai turėjo sugriūti taip, kaip jie sugriuvo. Man to net norėtųsi paties V. Landsbergio paklausti, nes buvo svarstymų, vizijų, bet rezultatas gavosi nekoks ir paskutinis žodis buvo būtent V. Landsbergio.

V. Landsbergis yra pokyčio simbolis, todėl dalis žmonių jo nemėgsta. Bet tai – ne vienintelė priežastis. Yra ir jo asmenybės bruožai, kurie gadina reikalą. Žmonės jaučiasi įžeisti, paniekinti.

Čia toks vidinis jausmas, nes jų gyvenimai buvo paversti niekiniais, žmonės jautėsi ir vis dar jaučiasi pažeminti, nors V. Landsbergis nebūtinai tai padarė.

Kolūkių sugriuvimas iki šiol yra laikomas pirmųjų nepriklausomybės metų chaoso simboliu. Kas nutiko tiems žmonėms, kurie buvo to chaoso aukos?

Dalis tų žmonių iki šiol neranda sau vietos. Žinoma, žvelgiant iš dabarties perspektyvų, galima pasakyti, kad kolūkiuose buvo daug beprasmiško darbo, daug alkoholikų. Vis dėlto dabar turime tuos pačius žmones, kurie yra palikti likimo valiai, bet su savo likimu nesusitvarko, nes yra tiesiog nepajėgūs.

Jų gyvenimas, žlugus kolūkiams, – sugriuvo. Žmonės neteko darbo, santaupų, prasmės ir atsidūrė ties bedugne. Manau, galima suprasti jų sutrikimą ir nepasitenkinimą. Jei būtų buvęs suvokimas, kad už laisvę reikia paaukoti savo gerbūvį, gal viskas būtų kitaip, bet tokio suvokimo, viešos žinios nebuvo. Tiesiog tuo momentu vieniems gyvenimas pagerėjo, o kitiems labai pablogėjo.

Darydami apklausas nuolatos stebimės, kai klausiame, ką žmonės mano apie savo socialinę padėtį, kaip ją vertina dabar ir anuomet? Beveik nėra tokių žmonių, kurie mano, kad jų padėtis pagerėjo. Žinoma, tai subjektyvu ir visų padėtis pablogėti tikrai negalėjo, bet tokių atsakymų yra dauguma.

Išties esminė problema yra net ne gyvenimo gerumas ar blogumas, o tai, kad žmonių savivertė itin sumenko. Tai labai įskaudino žmones.

Straipsnio tęsinį skaitykite portale lzinios.lt ČIA.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Jules       2017-09-18 9:46

Dovanokit, bet ten mano paskutiniame komentare turėjo būti „nemoka Lietuvių kalbos“. Mažaraščiams su žemuoju išsilavinimu sunku rašyt be gramatikos, stiliaus ir korektūros klaidų, tad dar kartą atsiprašau už jas – buvusias ir būsimas mano klaidas. Ypač sunku rašyt be klaidų susinervinus dėl tos nuolatinės dezi propagandos ir beskaitant šių dienų genialų Markūzos veikalą “Liberalismus und Empiriokritizismus“ – das geniale Werk. Šis genialus žmogaus proto kūrinys yra tiesiog, kaip vokiečiai sako, na, tai galima pasakyti tik vokiškai, o lietuviškai švakiai gaunas. Tad tas „Werk ist das Musterbeispiel eines konsequenten und universöhnlichen Kampfes gegen die Feinde der liberalistischen Philosophie, ein Musterbeispiel streitbarer liberalisticher Parteilichkeit, der Verteidigung und schöpferischen Weiterentwicklung des Liberalismus“. Manau, kad tam pritartų abu buvę labai liberalūs ir dabar esantysis Vilniaus merai, ką manote? Taigi visuotinai žinoma, kad „Après Landsbergis“, po laisvų ir demokratinių rinkimų 1992 metų rudenį į LR Seimą, o vėliau ir į Prezidento postą 1993 metais liaudies valia, žinoma, prieš tai tik ją gerai apdorojus per TV, radiją ir dezinfosklaidą, ją dezinformavus ir hipnotizavus, prezidentu buvo išrinktas LK(bolševikų)P CK Pirmasis sekretorius ir taip ilgam valdžioje ir versle įsitvirtino eksiukai, Former Bolsheviks, anot CNN ir niekas tuo neabejoja. Turime tai ką turime – Neosovietiją, oligarchinį režimą, kuris dabar įsisiautėja kaip tas uraganas Irma. Proletariato ganytojai, dėka dezi propagandos hipnozės, dezinformacinių filmų ir olialia pupyčių šou su dviratininkais(Dviračio žynios), tapo Kapitalo ganytojais ir dabar, priėmę LR Seime „Vergų kodeksą“ viešpataus, dominuos, gan ilgai. Teks mums ilgai ir kantriai kentėt.

Raigerdas>Jules        2017-09-17 12:38

Ką gi, gerbiamas Jules, labai gerai, kad atvirai išsakai savo nuomonę. Čia viskas gerai. Tik man keista, kodėl tu pamiršti, kad krymnaįystai irgi išsako savo nuomonę. Rusijos žymusis liberalas Žirinovskis irgi išsako savo nuomonę. Ir ten tu atrasi žmonių, kurie dievina Žirinovskį ir taip pat jį kelia į Olimpo viršūnes tarp kitų Dievų. “Atkūrėjas atkūrė Lietuvą ir Jums, ir mums ją atidavė, o ką Jūs ir Mes su ja padarėme, a?” - tu čia apie Kristų rašai ar apie Vytautą Landsbergį? Jau vien tai, kad jis pats leidžia daryti tokius dalykus, yra rodiklis, kad jis negali nuvesti jus į jokį šviesų rytojų, o tik į vakarykštę dieną. Tavo V. Landsbergio sudievinimas yra būdingas Šiaurės Korėjoje Kim Čen Iro jauniausiojo sūnus ir dabartinio Šiaurės Korėjos vadovo Kim Čen Un’o sudievinimui. Toks sudievinimas yra būdingas ir Rusijai. Kadangi su Rusija mes esame ne pirmi metai kaimynai, tai Lietuvoje taip pat yra tos sudievinimo kultūros šalininkų ir pasekėjų. Tarp kitko, Jules, kodėl tu taip nieko nedarai, kad bent jau pas mus nebūtų taip, kaip tai įvyko “Gyvulių ūkyje”, aprašyto G. Orwell;o? Tau nepatinka G. Orwell’as? Pažiūrėk, kas tena gavo didžiausius apdovanojimus. Matau, Jules, kad pats esi linkęs traktuoti valstybėje vykstančius įvykius, kaip matai tu, t.y., norimą dalyką tu pateiki kaip tikrą. Todėl tau nerūpi, kad Williams kompanijai mūsų vyriausybė pirko prezervatyvus, ir santykiuose su Williams V. Landsbergis “nestovėjo po medžiu”. Lietuvos valstybei buvo padaryti nuostoliai ir V. Landsbergis ir čia “nestovėjo po medžiu”. Lietuvos žemių pardavimo įteisinimas ir V. Landsbergis ne tik, kad “nestovėjo po medžiu”, bet kvietė visus “apsvaigusius nuo V. Landsbergio žodžių” šalininkus prisidėti patiems prie žemės pardavimo įteisinimo, pažeidžiant Lietuvos įstatymus dėl referendumo. “Juos atpažinsite pagal jų darbus” - taip, berods, sakė Kristus, bet V. Landsbergis tiems patiems besižegnojantiems buvo didesnis už Kristų. Jules, kaip ištikimas konservatorius, iškreivins ir tuos faktus, kad V. Landsbergio vadovaujama partija išdavė Sąjūdžio idėjas, ir jo partija, atsisėdusi į Seimą, kaip valdančioji dauguma, padarė Lietuvai milijardinius nuostolius, o patys konservatoriai pradėjo ryškėti kaip šmeižikai, savanaudžiai, amoralūs, žemo intelekto partiečiai. Taigi, vadovas nesugebėjo įvesti į žmogiškumo rėmus, net savo partiečius, nesugebėjo įtvirtinti tokių normų, kurios priverstų šituos amoralus dirbti Lietuvai. Ir pabaigoje, kaip tu besistengtumei, bet Lietuvoje nebus, nei Hi Hitler, nei “da zdravstvuyet Stalin”. Mūsų yra kitokia kultūra, ir arba tu esi tos kultūros dalis, arba tu neši tai, kas mūsų kultūrai yra svetima, bet yra būdinga mūsų kaimynei Rusijai.

Jules       2017-09-16 20:29

Atkūrėjas atkūrė Lietuvą ir Jums, ir mums ją atidavė, o ką Jūs ir Mes su ja padarėme, a?  Atkūrėjas(Le Chef d‘État) valstybės vadovu tebuvo tik 2, 5 metus, o visi kiti iki šiolei ją valdo ir tvarko, korumpuoja, plėšia ir stumia mus iš Tėvynės, kodėl? Kad Landsbergis nebuvo vadovu pliurpia tik VU docentai su politikieriais, eksiukais, iki užkimimo. Primenu Jums, kad, pavyzdžiui, Prancūzijos prezidentas François Mitterrand‘as kreipdavosi štai taip: „ À SON EXCELLENCE MONSIEUR VYTAUTAS LANDSBERGIS, PRÉSIDENT DU CONSEIL SUPRÊME DE LA RÉPUBLIQUE DE LITUANIE, Monsieur le Président, ...“, bet šito mūsų mokslinčiams nesuprast, tiesa? „La Lituanie du XIIIe au XVIIIe siècle a été un grand État européen, unie en une association bilatérale avec la Pologne par la Traité de Lublin de 1569: la République des deux Nations“, kuri XX amžiuje niekšiškai su mumis pasielgė, okupuodama Pietryčių Lietuvą. Mes tapome pirmąja Antrojo pasaulinio karo auka, Lenkijai skėlus mums gėdingą Rydz-Smigly ultimatumą, galėjusį pasibaigti karo paankstinimu. Vive la Lituanie, vive la France!- bet ne Former Bolsheviks, jokiu būdu ne. Na, ir pabaigai dar kartą primenu drg.Jakilux politikos benefisą per dezi LRT, kad „Juodu ant balto yra parašyta, kad valstybės vadovo Lietuvoje nebuvo“, – sakė E. Kūris“ - tikriausiai, nė neįsigilinęs į tuo metu (1990-1992 m.) galiojusį Laikinąjį Pagrindinį Įstatymą, kurio 86 straipsnis sako: „Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Pirmininkas yra aukščiausias Lietuvos Respublikos pareigūnas ir atstovauja Lietuvos Respublikai“... Arba buvęs KT pirmininkas nemoka lietuvių kalbą? Juk aukščiausias Lietuvos Respublikos pareigūnas ir yra valstybės vadovas pasakys kiekvienas kalbos jausmo dar nepraradęs lietuvis.

Raigerdas>Jules        2017-09-16 13:03

Jules, dabar galutinai įsitikinau, kad esi maišytas, t.y. negrynas. Vietomis tu rašai teisingus dalykus, o vietomis tu puoli į demagogiją ir visiškai ignoruoji faktus. Pacituosiu labai gerą s.m. komentarą:“Na negi nepakako laiko suvokti tikrai razumnam elektrikui (kaip ir tam reikia nereikia savo poziciją bukai išreiškiančiam kiekvienam straipsnyje anoniminiam anti-komunistui-anti-kegebistui…), kad Lietuvoje niekada nebuvo tikrų konservatorių. Neliustruotieji ex-raudonieji (kaip sakote Former Bolsheviks), nesvarbu kokiomis partijomis besivadintų, iki kaulų smegenų buvo ir liks tais brudais, kurie imdavo “pajokus” iš spec. parduotuvių, o tautiečiams kabindavo makaronus apie šviesų komunizmo rytojų. Prisursiu, - kurie pirmieji pardavė Sąjūdžio idėjas”.
Taigi, Jules ir tu turėjai pakankamai laiko, kad suvokti tai, apie ką kalba komentatorius s.m. Dabar žiūrėk Jules. Lietuvoje ir visame pasaulyje egzistuoja elektrikai, mūrininkai ir t.t. Todėl šitų ir kitų profesijų žmonės žino, kad “viščiukus skaičiuoja rudenį”. Tarkime, aš pasodinau obelį ir ji duoda vaisius ir kiekvienas pasakys: Raigerdas pasodino obelį ir šis medis duoda gardžius obuolius. Arba Raigerdas name instaliavo elektros laidus, sudėjo saugiklius, rozetes ir visa kita, ko reikia namui. Name jauku, dega šviesa, veikia televizorius ar kompiuteris, el. viryklė ir kt. dalykai. Už tą Raigerdui yra atsilyginama pinigais. Abi pusės lieka patenkintos. O dabar yra tas tavo Atkūrėjas V. Landsbergis ir jis kažką darė. Bet rezultatas šito darbo: valstybė šlubuoja iki pat šiandien, ji yra tarp skurdžiausių šalių, jaunimas palieka šitą šalį, vidutinio amžiaus ir netgi 50-mečiai išvažiuoja iš šalies. Išvažiavo beveik milijonas žmonių. Sakyk, prašau, kaip reikia taip ATKŪRINĖTI, kad šitas aparatas, kaip valstybė važiuoja kaip tas sovietinis Zaporožietis? Ar tu žinia, Jules, kad galima nusamdyti specialistus, gana aukšto lygio profesionalus, ir jie tą ZAPOROŽIETĮ-LIETUVĄ gali sutvarkyti per pusmetį? Ar tu supranti šitą dalyką, ar esi nepajėgus šito suprasti? Šiaurės Korėjoje stalinistinė diktatūra. Dabartinis valstybės lyderis – Kim Džongunas, Kim Čen Iro sūnus. Jis, be abejonės, yra neklystantis pusdurnis. Jam atrodo, kad JIS VISKĄ DARO TEISINGAI. Supranti, ką reiškia žodis ATRODO. Tarp ATRODO ir YRA - egzistuoja milžiniškas skirtumas. Žmonijos egzistavimo problema, jos išnykimo problema priklauso nuo to, kaip žmonės pajėgs išspręsti tą problemą tarp ATRODO IR YRA. Žmogus visiškai laisvai gali suvokti, kas dedasi aplinkoje. Tačiau žmonės, kurie pastato “ATRODO” aukščiau, pirmiau ar svarbiau už “YRA” yra nepajėgūs suvokti, kas dedasi jų aplinkoje. Jeigu tai daro, koks nors tautos vadas, tai šitos tautos laukia tragedija. Tu kiši MINEDĄ į Euroviziją, nors jis neturi nei klausos, nei ritmo jausmo. Deja, žmonės, kurie yra “ATRODO” vergai, yra nepajėgūs suvokti, kad jiems tai “ATRODO”. TSRS žlugo ne todėl, kad Gorbis tai padarė, o todėl, kad į TSRS pamatus buvo padėtos idėjos iš “ATRODO” pasaulio. Lietuvos pamatuose taip pat pilna “ATRODO” idėjų. Idėjos iš “ATRODO” pasaulio yra idėjos FIX ir jose nėra vieno iš svarbiausių elementų-TIESOS. DĖSNIŲ žinojimas ir jų pritaikymas yra SĖKMĖS laidas, o tu žaidi, kaip ta mergaitė, nuskindama po vieną gėlytės žiedelį ir spręsdama apie įvykius pagal principus:patinka-nepatinka, noriu-nenoriu, myli-nemyli ir t.t.

Jules       2017-09-16 9:16

O man jis draugas Docentas ir prašom manęs tiesmukiškai ir pažodžiui nesuprasti, o žvelgti giliau ir plačiau, dovanokit. Konservatorių partijoje yra ir gerų žmonių kaip ir visur kitur, o valstybės atkūrėjas yra vienas ir vienintelis - unikalus ir nepakartojamas su savo privalumais, geopolitinėmis įžvalgomis, tobulais sprendimais, gerais darbais ir trūkumais, su klaidomis, ypač kadrų politikoje, kaip ir visi mes nuodėmingieji, darantys klaidas ir patenkantys į nuopuolį. Šiandien žaisti šiuos labai pavojingus ir nešvarius vidaus politikos žaidimus, vykstant antilietuviškoms, antieuropietiškoms karinėms pratyboms „Zapad 2017“, kad valstybė buvo be vadovo, vadinasi, naikinti visas to meto pačias svarbiausias Lietuvai, gyvybingai būtinas Lietuvai, tarptautines sutartis yra labai pavojinga ir laikau tai nusikaltimu, apart simpatijų ar antipatijų valstybės atkūrėjui. Aš ne konservatorius - aš bonapartistas perkeltine prasme, o ne tiesiogiai, ar supratote? Jūs neturite teisės, jei esate mąstantis žmogus, logiškai mąstantis, pamiršti to, kas pradėjo “Perestroikę” ir kaip miegojo politinio letargo miegu mūsų akademikai, ypač negavę asmeninio Gorbio skambučio ką ir kaip daryti, todėl neverta nepagrįstai kritikuoti Atkūrėją, kad jam teko voliotis ir su kagėbistais, su generolais, ne tik su CK sekretoriais, prašyt leidimo drg.Šepečio ir pan., kad būtų mums iš imperijos nasrų išpeštas valstybingumas, Lietuvos valstybė, pasitaikius tam palankiai geopolitikai. Nepamirškite, kad valstybės atkūrėju buvo nepatenkintas ir Bušas vyresnysis, ne tik Gorbis. Gal pagaliau perskaitykite George H.W.Bush ir Brent Scowcroft‘o bendrą geopolitikos veikalą „A World Transformed“, ypač tas vietas, kurios liečia poną Landsbergį, gerai? Geopolitika yra kietas riešutėlis ir ne visiems įkandamas, kad ir kokius uždarus, slaptus ir privilegijuotus mokslus būtumėte baigę. Ir tai ne vien politika, o ir filosofija, ir žmonijos palikimas – paveldas. Tai ne Docento fundamentorius- „Fundamentals of Soviet Law“ arba kaip dabar „Neo-Soviet Law“ jau nebe draugo P.S.Romashkin‘o (Corresponding Member of Academy of Sciences of the Barbary Land), o draugo nedesovietizuoto ir neliustruoto Docento.

s.m.       2017-09-15 22:31

turėjo būti “Pridursiu”. Spaudybos klaida.

s.m.       2017-09-15 22:31

pardon, t.b. .

s.m. >Džiulsui       2017-09-15 22:29

paprašyčiau, ponas elektrike, - apie valstybę be vadovo aiškino ne VU docentas, o profesorius :-D :-D Nemyliu aš jo. Ir negerbiu. Tiesiog neprivalau.
Nors labai protingas vaikinas. Kiek pamenu, berods nuo 26-ių metų profesorius.
Tiek metų, kiek egzistuoja “Tiesos”, tarpais žaviuosi jūsų įžvalgomis, o tarpais net purto nuo to giliai pro-konservatoriško tamstos angažuotumo. Na negi nepakako laiko suvokti tikrai razumnam elektrikui (kaip ir tam reikia nereikia savo poziciją bukai išreiškiančiam kiekvienam straipsnyje anoniminiam anti-komunistui-anti-kegebistui…), kad Lietuvoje niekada nebuvo tikrų konservatorių. Neliustruotieji ex-raudonieji (kaip sakote Former Bolsheviks), nesvarbu kokiomis partijomis besivadintų, iki kaulų smegenų buvo ir liks tais brudais, kurie imdavo “pajokus” iš spec. parduotuvių, o tautiečiams kabindavo makaronus apie šviesų komunizmo rytojų. Prisursiu, - kurie pirmieji pardavė Sąjūdžio idėjas. Jei kžmą sykį rašydamas Former Bolsheviks neišskiriate landsbergių brazauskų ir kitų iš to supratimo, tuokart galite ifnoruoti mano visai nepiktas pastabas. Gero vakaro.

Raigerdas>Jules       2017-09-15 13:25

Geras jūsų komentaras, nors ir ne su viskuo sutinku.Ačiū už atsakymą.

Jules       2017-09-15 13:05

Pone Raigerdai, aš žinau ne tik šeimininkus, bet ir jėgą, prieš kurią ne tik aš bejėgis, kurios bijau, bet ir ponas Landsbergis. Aš kol kas niekam netarnauju, bet gal tarnausiu. Žmonės tarnauja už gyvastį, už duonos kąsnį kai kam. Gimei ir jau esi skolingas kam? Manau, kad gerai žinote. O klysti aš, žinoma, galiu ir kartais klystu, be jokios abejonės, nes aš, viso labo, tik elektrikas, o ne VU docentas, kuris gali prasčiokams ir studentams aiškinti nebaudžiamas apie valstybę be vadovo. Ir suvokti daug ko negaliu, nes mano smegenų galimybės irgi ribotos ir dar priklauso nuo giminės genų kokybės. Visi mes turime tėvus, seses, brolius, senelius, giminę, tautą, civilizaciją, rasę ir norime, kad jie irgi būtų saugūs ir turėtų darbo, būtų sveiki, laimingi ir nebekariautų, o sąžiningai varžytųsi, lenktyniautų, o pralaimėjusių lenktynes nenaikintų, nežemintų ir nesityčiotų iš silpnesnių kaip dabar Mūs Lietuvoje, nekurtų jokių “Vergų Kodeksų” silpnesniems ir nustotų varyti dezį per TV, radiją, spaudą ir čia, intike. Nustotų klastoti istoriją. O dabar yra kaip yra - nekaip!

Raigerdas>Jules       2017-09-15 11:18

Kaip yra naikinama Lietuva? Labai paprastai - bukos valdžios rankomis. Yra žinoma, kad į Lietuvos valdžios kabinetus sugūžėjo draugai, draugės, giminaičiai, pažįstami, per “blatą”, per lovą ir t.t. Reiškia valdžia yra gatavai paruošta. Toliau numetama tai tautai idėja, kad BEDARBYSTĖ yra naturalus reiškinys, ir tai padės atsirinkti geresnius darbininkus, o blogus darbininkus ir specialistus natūralūs procesai paliks be darbo. Tokia yra “Laisvos rinkos” ideologų dainelė, kurie už tokias daineles gavo nemažus pinigus. Ir kas gi atsidūrė tų bedarbių gretose? O tie, kurie nesutiko gauti darbą “per lovą’, per kyšius, per subinlaižystę ir t.t. Smūgis Lietuvos ekonomikai buvo suduotas labai stiprus, nes buvo paleista PSICHOZĖ DĖL BEDARBYSTĖS. O kas bijo labiausiai netekti darbo? Tai tie, kurie nemoka dirbti. Reiškia, ką jiems reikia ištručiti? tuos, kurie moka dirbti. Yra tokios DARBO BIRŽOS, kurios dar labiau komplikavo padėtį. Štai imu kokią nors firmą, kuri šiandien darbuojasi verbuojant darbui užsienyje. Ir kas ten pas juos eina? Pritrenkiantis vaizdelis: jaunos, gražiausios panelės, vyrukai iš stuomens ir iš liemens, galintys ir norintys dirbti. Be abejonės jų tarpe yra ir įsimaišiusių vagių, nusikaltėlių, narkomanų ir kitokių degradavusių asmenybių. Ar su šitomis firmomis gali konkuruoti mūsų Darbo Birža? Be šansų, todėl išvežama žmonių daugiau, nei čia pasiūlo kažką šita kvailų žmogelių formaliai sukurta DARBO BIRŽA. Ir net čia Valstybinė įstaiga negali konkuruoti su privačiu verslu. Bėda yra tame, kad Valstybinės įstaigos net nebando konkuruoti su privačiu verslu, nes jau iš anksto žinoma, kas pralaimės. Kas taip gali organizuoti valstybėje darbo reikalus? Tik žmonės-kiaulės, kurie patys puola ir ėda iš lovio. G. Orwell’as teisus. O kuo V. Landsbergio ideologija skiriasi nuo “Gyvulių ūkyje” aprašyto įsakymo “Visi gyvuliai yra lygūs, bet kiti yra lygesni”? Tai tu irgi esi šito įsakymo šalininkas?

Raigerdas>Jules       2017-09-15 10:42

Gerbiamas Jules labai stengiasi išbalinti V. Landsbergį. Mach’s gut, Jules! Aber vergiss nicht, kad čia dar gyva ir prūsų dvasia, kaip ir Germanijoje. Tegul bus šiandien taip, kad germanas yra geras žmogus, kaip įvardindavo germanus mūsų protėviai. O gal žinai, kokia buvo V. Landsbergio misija? Nei vokiečiai, nei rusai taip ir nepalaužė lietuvių dvasios, nors užkariavo šitos tautos žemes, nemažą dalį gyventojų paversdami savo vergais. Germanai “padovanojo” mūsų tautai CELEBATĄ. Šekit, turėkit ir žinokit, kad mes jau čia. O V. Landsbergis sugebėjo įteisinti ir žemių pardavimą. O lietuvis be žemės, tai visiškai nuogas ir beginklis žmogus. Reikia pripažinti, kad padaryta meistriškai. Kam tam lietuviui žemė? Jis ir taip žmogelis, likęs be vertybių, su kvaila valdžia, kokios neturėjo per visą savo istoriją. Valdžios abejingumas savo nacijos išgyvenimui yra toks šiurpinantis, kad vargu ar priešas gali padaryti daugiau, nei padarė su Lietuva šita SĄJŪDŽIO judėjimo “deleguota” grupelė į valdžią. Gerbiamas Jules, negalvok, kad Lietuvoje čia visi tokie aulai ir nesupranta, kad Landsbergio kaip ir Adamkaus čia iš viso neturėjo būti. Man gaila, gerbiamas Jules, kad pats rašydamas apie įdomius dalykus, net nesuvoki, kam tu tarnauji, kaip ir V. Landsbergis nežino savo šeimininkų. Bet jis daro tiksliai taip, kaip to reikia “kažkam”, bet ne Lietuvos žmonėms. Jis daro tai šiaip, pagal savo che, che… mąstymo lygį, kuris pilnai atitinka to “kažkieno” norus. Lietuva yra Europos centre, kuri vis dar atlaiko tą besitęsiančią kovą dviem frontais. V. Landsbergiui egzistuoja tik vienas frontas, tai Rytų frontas. Bet Lietuva yra Europos centre ir jos misija yra neįmanoma: sustabdyti tas abi kariaujančias puses ir atskleisti pasauliui tiesą dėl ko jos kariauja. Rusija arba Moskovija norėjo apsiginti. Tačiau, niekšingumas, kuris tapo Rusijos valdžios pastovus ir neatimamas elementas, pavertė šitą šalį Blogio Imperija arba degradavusių žmonių šalimi. Nuo “Šalin Drakoną” buvo pereita prie “Tegyvuoja Drakonas”. Degradavę žmonės yra baisiau už atominę bombą. O degradavusi tos tautos valdžia yra mirtinas ginklas ir nuodas, ir tuo pačiu tos tautos sunaikinimo įrankis. Apie milijonas žmonių paliko šią šalį. Jie Lietuvos valdžiai nereikalingi, nes jie net neskaičiuoja tų pinigų, kadangi tai yra puiki proga jų prisigrobti, kadangi tauta nyksta. Celebatininkai visa tą palaimins ir pakonfliktuos su savo “pusbroliais”, kurie taip negražiai demonstruoja savo užpakalius vaikams, kartu su kai kuriai Seimo nariais išeidami į Vilniaus gatves. Gerbiamas Jules, už ką jūs, ir su kuo jūs?

dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com       2017-09-14 15:48

Kaip buvo tobulinama Sovietų Sąjunga : “TSRS liaudies deputatų suvažiavimas Maskvoje, 1989 m. gegužės 31 d. (archyvinė medžiaga)”

https://www.youtube.com/watch?v=ZND5YLMtIhg

Man atrodo, kad vertingiausia kas buvo padaryta, pats asmeniškai girdėjau, kai 1991 sausio 8 dieną apie 10 val 30 min. Kazimieras Motieka V.Landsbergio vardu per radiją pakvietė ginti Tėvynės ir koks 100000 Tėvynės patriotų nedelsdami pajudėjo ginti tos Tėvynės. APSIGYNĖME. Tai ar iš tų kokio 100000 dar nors vienas liko Lietuvoje?

O toliau…. atsiverskite antikonstitucinį LR Seimo rinkimų įstatymą, kurį pasirašė 1992-07-09 V.V.Landsbergis. Šito antkonstitucinio Seimo rinkimų įstatymo vaisius dabar valdome pilna burna….. partinėms gaujoms privilegijos, Lietuva išvogta milijardais. Apie tai galite skaityti 2017-03-11 straipsnį “Okupuota nepriklausomybė”, galite skaityti 2017-08-10 straipsnį “Konstitucinio teismo šarlatanai (III dalis).

Taigi jau 1992 metais kgbistai griebė Lietuvai už gerklės ir smaugia iki šiol.

Nuomonė        2017-09-14 14:03

nėra tyčinis melas ar akivaizdus šmeižtas.

albina       2017-09-14 13:39

Anonimas pagąsdino Dievo bausmėm,nors jeigu sakinys su klaustuku,juo klausiama,ne teigiama.Mes vis mokomės diskutuoti,bet kai kam norisi,kad būtų tik viena nuomonė,ir gal ir viena partija.Kritinis mąstymas kai kam per sudėtinga.

Jules       2017-09-14 13:12

Die Universität Vilnius für Marxismus-Leninismus beim ZK der LK(b)P: „W.I.Lenin. Biographie“, Dietz Verlag Berlin 1982, bendradarbiaujant su Politisdat, Moskau 1972. BRD 11,50 M. Labai faina knygelė kaip vargoninkai ir skripačiai bei Vilniaus operos dainuškinkai ir olialia pupytės iš Inturist‘o viešbučio arba tiksliau, „Gintaro“ viešbučio, gali dėstyti Marksimą-Leninizmą ir vadovauti Neosovietijai arba sėdėti LR Seime ir durnių volioti – žiovauti. Ją, Lenino biografiją, nebent lenkia „Fundamentals of Soviet or Neo-Soviet Law“, irgi išleista, gaila, tik jau nebe Vokietijoje, o „Foreign Language Publishing House. Moscow“ ir parengta pagal „Academy of Sciences of the Barbary Land Institute of Neo-Soviet State and Law“, edited by comrade P.S.Romashkin. Tai buvusi mūsų VU docentų ir politikierių maldaknygė kaip mums, neprivilegijuotiesiems, „The first printed Lithuanian book „Catechismusa Prasty Szadei“ (“The Simple Words of Catechism”).

Po sąmonės užtemimo       2017-09-14 12:36

kaip ir po Saulės užtemimo prasideda uraganas: vargonininkai pradeda dėstyti “Mokslinį Komunizmą” Vilniaus univerkėj iki Gorbio, o dabar jie persikvalifikavo ir sėkmingai dėsto “Mokslinę Oligarchiją” Demagogijos meno fakulteto Dezinfologijos katedroje.

Raigerdas>Jules       2017-09-14 12:01

Gerbiamas Jules, kartais pats protingai para6ai, bet kartais pas tave prasideda kažkokie tai sąmonės užtemimai. Prisiskaitai kažkokių tai kvailių sapalionių ir kartoji kaip papūga. Pats rašai apie “smegenų plovyklas”. Ar tau pačiam niekas tų smegenų neišplovė? O gal išplovė, kad kartoji kaip papūga KGB žargonus? O kaip tu tuos išplautus smegenis išdžiovini? Turi specialią džiovyklą? Gal žinai kaip tas terminas buvo pradėtas naudoti?

Jules       2017-09-14 11:05

Taigi einame toliau gilyn į pono Raigerdo „Marksizmą-Leninizmą“(into Hegemony of Twin Peaks (į Hegemono dvynių viršūnę)): 1) Balfour declaration of 1917; 2) English War Guarantee for Poland in March 1939; 3) England and France went to war with Germany over Poland without the means to defend her: 4) Stalin-Churchill Pact on October 15, 1939; 5) The Casablanca Conference; 6) prof.F.A.Lindemann‘s Plan for the Strategic Bombing of German civilian homes(planas dėl gyvų civilių pleškinimo), 7) Russian drive into Europe; 8) Čerčilis išduoda Lenkiją ir atiduoda pusę Europos Stalinui; 9) okupuotoje Lietuvoje vargonininkai pradeda dėstyti Marksizmą-Leninizmą; 10) runkelyno smegenų plovyklos atidarymas Honolulu viešbutyje; 11) smegenų plovyklos darbo efektyvinimo konferencija LDDP būstinėje.

Taigi, taigi kaipgis       2017-09-13 21:15

“...nes V.Landsbergis buvo IDEOLOGAS ir dėstė marksizmą-leninizmą”, o ponas Raigerdas duoda garo Lietuvos runkeliams uždusintoje konkurentėje. Pianistas dėsto Marksizmą-Leninizmą? “Dožilis” pasakytų Gorbis. Aš, mokydamasis vidurinėje mokykloje kadais nusipirkau valstybės atkūrėjo tokią fainą knygelę kaip “M.K.Čiurlionis. Laiškai Sofijai”, išleistą 1973 metais ir žinot, man ji patiko, o Jums nepatiko, pone Raigerdai? Toliau einame gylin į Raigerdo “Marksizmą-Leninizmą”: 1)Album per pianoforte, Krakow, 1978 metai; 2)Works for piano students, Kaunas, Šviesa, 1981 metai; 3) Sketches for piano, Vilnius, Vaga, 1985 metai ir taip toliau. Begalė knygų apie muziką, muzikos meną, estetiką, ką ponas Raigerdas sapnuose vadina knygomis apie Kerenskį, Urusov’ą, Jacob Schiff, Trockį, Leniną, Staliną, Zinovjevą, Kamenevą, Sverdlovą, Hans Villius ir ką ten toliau, manau, jau patys gerai žinote, tiesa?

to Blogam kagėbistui       2017-09-13 18:32

O ko pačiam užkliuvo mano močiutės numegzta beretė, a? Neturi močiučių, ane?

Blogam šokėjui ir galūnės trukdo       2017-09-13 17:10

Čia toksai Tarabilda rašo, kad landsbergiui trukdė Prunskienė, Vilkas ir visi kiti, o aš sakau, kad jis jų protingų pasiūlymų neklausė ir rentė godžių megztųjų berečių kurpiamus įstatymus.
O dėl nepriklausomybės skelbimo skubos tvarka, tai skubėjo diedas, kad ne estai būtų pirmieji. Toks pavydumas to landsbergio.

Raigeras>Ceponiui        2017-09-13 16:25

Ceponis porina:“Kolūkių nebėra visoj buvusioj TSRS. irgi Landzbergis? Landzbergiui - pirma vieta poiltikoj. šalin nagus nuo jo auoriteto…”
Taip kolūkių nebėra, nes jie ir turėjo išnykti, kadangi jie buvo sukurti per prievartą, sunaikinant privačią nuosavybę. Tačiau juos galima buvo perorganizuoti į Bendrijas savanorišku pagrindu. Kodėl reiklainga ta privati nuosavybė? Todėl, kad leisti žmogui pareikšti savo iniciatyvą, jeigu to nesugeba padaryti Bendrovė ir t.t. Tačiau privati nuosavybė turėjo vystytis taip pat natūraliu būdu. Savaime aišku, kad privatus turtas buvo nacionalizuotas per prievartą. O tai reiškia, kad atsakas bus toks pats. Lietuviška patarlė:“Kaip šauksi, taip ir atsilieps” - tai Lietuvoje vadinamo Aido efektas, kuris vėliau Niutono buvo atrastas ir pavadintas III-iuoju Niutono dėsniu. Kiekvienam veiksmui egzistuoja lygus jam atoveiksmis. Bet Lietuvoje įsigalėjo toks Dievas, kaip NUOMONĖ. Yra autoritetas, anot Juliaus Ceponio, ir šalyn nagus nuo autoriteto. Taigi, mes turime Lietuvoje Julių Ceponį, o rusai turi milijonus tokių Julių Ceponių, kurie klykia:”Šalin nagus nuo mūsų autoriteto Putino”. Po Nepriklausomybės mes turėjome tokį “autoritetą” kaip “Lietuvos rytas” (buvusi “Komjaunimo tiesa”). Dabar jo vietą užėmė konservatorių “Delfis” ir jis daro žalą Lietuvai, kaip ir ta pati konservatorių partija. Ir žala net ne tūkstančiai eurų, o milijardai, nes konservatorių partijoje priimta per daug nesismulkinti. Nes milijardinė žala tai toks paprastas dalykas, toks eilinis dalykas, kad niekam net neįdomu, kokios toliau bus tos žalos pasekmės. O jeigu tą žalą padarė tas “autoritetas”, tai viskas tvarkoje ir nereikia į tai kreipti dėmesio. O jeigu tai padarė “autoriteto” partija, tai vėl gi nieko tokio čia neatsitiko. Kas neklysta? Ir “autoritetai” klysta. Ko turėtų pasimokyti žmonės iš visos tos TSRS griuvimo istorijos? Kad VALSTYBĖ, kaip tautos jungiančioji jėga, deja, atgyveno. Tuo, be abejonės, bus pasinaudota tamsiųjų valdančiųjų jėgų pasaulyje. Todėl globalizmas pradės plisti vien dėl šitos priežasties, kad VALSTYBĖ niekaip nesugeba organizuoti savo darbo valstybinėse institucijose. Nors tai nėra sunku padaryti, bet PROBLEMŲ DIDESNĖ DALIS YRA SUKURTA IŠ DIRBTINŲ PROBLEMŲ. Mano vienas draugas, dirbantis Anglijoje, paanalizavęs Lietuvos situaciją, pasakė. kad 80% visų Lietuvos problemų yra dirbtinai sukeltos problemos dėl ŠITŲ “AUTORITETŲ NUOMONIŲ”, dėl nemokšiškumo, dėl nesugebėjimo (O Lietuvoje tai yra nenoras) skaičiuoti pinigus, dėl labai didžiulio verslo tinklo, įsisiurbusio į valstybinį iždą per liberalų partiją, per socialdemokratų partiją, per konservatorių partiją. Visa tai yra žinoma politikams, bet to nežino didesnė visuomenės dalis, kadangi Lietuvoje NĖRA PATIKIMO INFORMACIJOS ŠALTINIO. Lietuvai reiklaingas kapitalinis remontas, kad sugriauti tai, ką čia pridirbo V. Landsbergis ir kiti “valstybės reikalų” ATORITETAI-žinovai, tik kažkodėl tai šitie žinovai yra su atrofuotu atsakomybės jausmu. Pasaulis yra sutvertas. Jo funkcionavimas vyksta pagal tam tikrus dėsnius. Arba jūs juos žinote ir juos panaudojate Valstybės kūrimo reikalams arba ne. Ir tada mes turime tą sušiktą “AUTORITETO” nuomonę. Man asmeniškai, klaikiausias Lietuvoje faktas yra tas, kad ta komunistinė ideologija nebuvo pakeista į tvarkingą TIKRŲ VERTYBIŲ SKALĘ, į kurią galėtų orientuotis bent didesnė Lietuvos visuomenės dalis, o buvo pradėta brukti viduramžių Europos ideologija su visu tuo inkvizitorišku mąstymu. Taigi, nieko naujo Lietuvoje nevyksta. Vyksta tas pats besitęsiantis nuo pat pradžių atskirų grupuočių valstybinio turto ir pinigų grobstymas “teisiškais” metodais. Tai tenkina atskiras grupes, o apie valstybės ateitį galvoti, kol kas nėra kam. Yra “savo kailiu besirūpinatys” Autoritetai ir jie man labiau panašus į tuos autoritetus, kurie pavaizduoti G.Orwell’o “Gyvulių ūkyje”, kur pradžioje buvo šaukiama, kad “visi gyvuliai yra lygūs”, o įsitvirtinus valdžioje, šis įstatymas buvo pakeistas AUTORITETŲ:“visi gyvuliai yra lygūs, bet kiti yra lygesni”. Štai ir visa jūsų V. Landsbergio filosofija, kuria jis vadovaujasi, ir pagal kurią ir buvo pradėta kurti Lietuva.       

Atpažintasis       2017-09-13 15:46

Aš net neabejoju, kad Jūs, pone Raigerdai, taip gerai žinote kaip ir rezervistai, pas kuriuos bet kokia nuomonė ar laisva mintis, prieš čia patekdama, pirmiausia nukeliauja į KGB centrą apdorojimui dėl būsimo internavimo ir neutralizavimo. Jūs mane pažįstate kaip ir aš jus dar nuo tų labai senų laikų, tiksliau, nuo 1885 metų Berlyno konferencijos(Berlin Conference of 1884–1885), kai buvo priimtas sprendimas uždubasinti vieną konkurentę. Okupacijos laikais dubasindavo Tilžėje(Sovietsk), o dabar naudojant kriminalizuojančios ir narkotizuojančios minimalkės(algos) adatą, Vergų Kodeksą, įtraukiant nekilminguosius į Juodąjį sąrašą. Taigi palatos numeris No. 1885, Berlin. Primenu, kad nekilmingieji čia tie, kurie nebuvo Bolševikų partijos nariais ir nepriklauso KGB rezervistų gildijai, jau nekalbant apie VISI brokdarių gildiją. Ačiū už dėmesį ir geros dienos, pone oponuojantis Raigerdai!

Raigerdas>Anoniminiam Gudručiui Raigerdui       2017-09-13 14:18

Klausyk, Anonime. Aš esu geras žmogus, bet ne su visais. Tu čia vaidini sąžininguolį, o kiti visi tau yra melagiai. Na, tai sąžininguoli, parašyk sekančiame komentare sąžiningai: AR GULĖJAI PSICHIATRINĖJE LIGONINĖJE? AR GYDEISI PAS PSICHIATRUS. Tik prašau, atsakyti sąžiningai, nes žinok, aš tave pažįstu.

Raigerdas>Tarabildai        2017-09-13 14:05

Tarabilda lyg tai viską teisingai aprašė, nes tikrai, buvo avarinė situacija, reikėjo skubėti, pulti, daryti. Tvarkoje, tegul tai bus klaidos. Bet, pons Tarabilda, ar žinai, kad klaidos yra taisomos, ar pirmą kartą apie tai girdi? Tai, jeigu buvo padaryta neteisingai, tai kodėl vėliau nepadaryti teisingai? Tai, jeigu tu esi ‘tautos vedlys” tai ir būk juo? O kaip įvyko su V. Landsbergiu? Kai tik jo gyvenimas prasidėjo iš valstybės kišenės, taip ir “tautos vedlio” nebeliko. Tarabilda matyt sunkiai suskaičiuoja iki 27, nes per 27 metus galima buvo tikrai daug padaryti valstybei, tuo labiau, kad esi maitinamas iš iždo. O kas buvo padaryta? Tarabilda, matomai, yra neišmokęs pagrindinių gyvenimo taisyklių ir bilda su savo kartais protingomis idėjomis, o kartais nei į tvorą, nei į mietą. Kas trukdė V. Landsbergiui per visą tą laiką sutvarkyti konservatorių partiją? Gal rusai? O gal ten jau sėdi Putino agentai, kurie supainiojo konservatorių galvas taip, kad jis nebuvo išrinktas net konservatorių partijos pirmininku? Ar jau pns Tarabilda pamiršo apie tai. O kaip dėl žemės pardavimo, Tarabilda? Ir čia atmintis sušlubavo? Tai, jeigu Lietuvos valstybė bankrutuos, tai kam atiteks tos žemės, pons Tarabilda? Galima nebūti ekonomistu, bet sveiką nuovoką vis vien reikia turėti. O kas jam neleido pagilinti žinias ekonomikos srityje? Gal pons Tarabilda jam sutrukdė? Jeigu jis būtų tikrai tas Lietuvos patriotas, o ne vien savo kailio patriotas, tai jis būtų seniai išanalizavęs visą situaciją ir pasakęs:“Vyrai, per skubotumą padarėme ne taip. Dabar reikia ištaisyti”. O ką daro V. Landsbergis? Jis skiedžia apie laisvąją rinką ir apie vieną iš svarbiausių laisvos rinkos arkliukų: KONKURENCIJĄ, tačiau jis niekaip nesugeba pritaikyti to arkliuko tų pačių KOLŪKIO griovimo atžvilgiu. Tai, jeigu būtų KONKURENCIJA ir būtų leista KONKURUOTI privačiam ūkiui su BENDRIJOMIS, tai dar neaišku, kas būtų nugalėjęs. Bendrijos turi daugiau privalumų, nei privatus ūkis. Tačiau joms reikėjo padėti. BET UŽ PAGRINDĄ BUVO PAIMTAS NE RACIONALUS MĄSTYMAS, O NEAPYKANTĄ VISKAM, KAS BUVO KOMUNIZMO LAIKAIS. REIKĖJO NAIKINTI TAI, KAS STABDĖ LIETUVOS VYSTYMĄSI, ŽMOGAUS TEISES IR LAISVES. KOMUNIZMO LAIKAIS BUVO NEBLOGŲ DALYKŲ, KURIUOS SUKŪRĖ NET NE KOMUNISTAI, O LIAUDIS. BET V.LANDSBERGIS NUTARĖ TAI PADARYTI BULDOZERIO METODU. AŠ JAU RAŠIAU, KAD PATI BEPROTIŠKIAUSIA PROVOKACIJA BUVO ĮVYKDYTA KOVO 12 DIENĄ, KAI BUVO PRIIMTAS ĮSTATYMAS DĖL KARIŲ, TARNAUJANČIŲ TSRS KARIUOMENĖJE. BE ABEJONĖS, TAI SUPYKDĖ TIEK ŽEMO RANGO, TIEK AUKŠTO RANGO KARININKUS. IR JŪS MANĖTE, KAD ŠITA RAUDONOJI ARMIJA TYLĖS IR NEDUOS JOKIO ATSAKO? Bet netgi po visų tų nesąmonių galima buvo pradėti kurti Lietuvos valstybę. Ją galima pradėti kurti net šiandien. O kodėl šito nedaroma? Todėl, kad yra ignoruojami DĖSNIAI, DĖSNINGUMAI, SVEIKAS PROTAS, RACIONALUMAS, ŽINOJIMAS, KOMPETETINGUMAS IR DOROVĖ. O ką mes turime vietoje šito? Aroganciją, nekompetetingumą, neteisingumą, amoralumą, klaidinančias ar pamišėlių pakištas idėjas, nebaudžiamumą, neatsakingumą, melą, Vakarų kultūros beždžionavimą (ne mokymąsi gerų dalykų, o būtent aklą beždžionavimą), nesugebėjimą atskirti SVARBIAUSIĄ DALYKĄ NUO ŠALUTINIO ir eilė kitų dalykų, kuriuos reikia apversti aukštyn kojomis. Aš turiu jums pasiūlymą, pons Tarabilda. Susiburkite jūs visi su V. Landsbergiu, išsirinkitę jį savo vadu ir pasiūlykite Lietuvai 50 metų vystymosi planą ar bent keletą idėjų, jeigu jau netempiate iki plano. Kodėl jūs nieko nenorite patys realiai kažką padaryti su tuo pačiu V. Landsbergiu. Pasiūlykite, kaip dabar išlaikyti Lietuvai net tas pačias žemes, už kurias mūsų protėviai kraują liejo. Klaidas galima ištaisyti, pons Tarabilda, o štai NUSIKALTIMUS neištaisysi, nes už juos reikia atsakyti. Atleidžiama už klaidas, bet ne už nusikaltimus. Jo sukurta konservatorių partija padarė net ne milijardinius nuostolius, o tokius, kurių nebesugrąžinsi. Milijonas išvažiavusių. Kodėl? Todėl, kad jūs, pons Tarabilda, brukate STATISTUS į PAGRINDINIŲ ROLIŲ VAIDMENĮ. Jums tokie tinka. Jums tinka, bet gal atėjo laikas suvokti, kad jie netinka Lietuvai. “Ką pasėsi tą ir pjausi” yra ne tik liaudies patarlė, bet tai DĖSNIS, kurio jūs nepakeisite, nes kinkos per silpnos. GALVOK, KĄ DARAI, PONS TARABILDA. Taip sakydavo estai, su kuriais teko tarnauti sovietinėje kariuomenėje. Bet daliai lietuvių, kaip ir daliai rusų, tie dalykai yra, kaip nebūtų gaila, bet nepasiekiami.

Ponia Albina,       2017-09-13 12:23

Dievas jus gali už melą arba Gamta, jei ne krikščionė, skaudžiai nubausti. Žemės kilnojimą priėmė LDDP, ar matai, ką parašiau? Už ES parlamento kandidatus buvo balsuojama, nežinai? Kiek LR Seime dabar tėvų ir sūnelių kartu dirba irgi apsimeti nežinanti, ane?

albina       2017-09-13 11:46

Keli pastebėjimai.Koks gudročius sugalvojo žemes iš Pasvalio perkelti į Birštoną?
Jei kieno kito politiko anūkas būtų stumiamas į EP ar partijos vadus,kokius postulatus skaitytume su V.L.inicialais?Ir kodėl taip norisi meilės per prievartą?Juk nepamils dauguma Lietuvos nei Landsbergio,nei Kubiliaus.Ne kolūkių ilgisi žmonės,visi tikėjosi dirbti savo tėvų ir senelių žemę ir kad tiesa ir šviesa vienybe ir meile Tėvynei žydės.Autorė mąsto labai paviršutiniškai,kaimo moksleivis geriau sudėliotų akcentus.O čia profesorė?Rimtai?

to Čia ne kolūkiai svarbiausia       2017-09-13 10:07

O “Perestroikę” pats pradėjai ar Gorbis? O kas tokis buvo Gorbis jau nepajėgus žinoti ir suvokti, ane? Trūksta proto ar Jūsų viršininkas, ar šeimininkas liepia specialiai nežinot?

to Taigi        2017-09-13 10:05

O Miliūtės bylą kada atversi pats, a?

to jo, jo, antipatiškas...       2017-09-13 10:00

Jo, jo, privertė Vagnorką tapt Uspaskio pavaduotoju. O, geras, ane?

Gudručiui Raigerdui       2017-09-13 9:54

Taip, taip, pone Raigerdai, ir ką sau leidi sakydamas, kad “O gal V. Landsbergis dėstydamas marksizmą-leninizmą nepajėgia suprasti”, ir dar įterpdamas gudrųjį žodelį “gal”? Manai, kad pianistai, smuikininkai ir muzikologai geriausiai išmano Mokslinį Komunizmą ir jiems leido CK jį dėstyti universitetuose, institutuose, ane? O neleido Mokslinio Komunizmo specialistams kaip tas Lauriukas. Mokslinio Komunizmo docentai šiandien iš džiaugsmo šnypščia į kišenę, kad, pasirodo, už juos Mokslinį Komunizmą dėstė vargonininkai ir fortepijono klasės meistrai bei kas tokie kiti toliau pačiam geriau žinot. O įterpdamas žodelį “gal” pats leidai suprasti, kad meluoji - esi melagis? Manai, kad skaitytojai iš inercijos skaitydami pačio komentarą šio žodelio nepastebės - tik nedesovietizuota teisėja pastebės, jeigu kartais jos pagalbos prireiktų?

$+$       2017-09-13 8:36

Teisingai pastebėta - gaila tautos. Pirmiausia Tautos (Suvereno).

Netgi pažinodamas žmogų asmeniškai, negali būti kategoriškas, o viešojoje erdvėje apie kiekvieną galima suformuoti kokį tik nori įvaizdį. Akivaizdžiausias to pavyzdys Lietuvoje yra būtent V. Landsbergis ir G. Vagnorius.

Kai 1992 m. rudenį Lietuvoje likę kagebistai pakėlė į kovą visą savo šešiukių armiją į propagandinį karą prieš Sąjūdį, būtent, minėti asmenys tapo pirmomis to karo aukomis. V. Landsbergiui ir G. Vagnoriui buvo sukurtas kolūkių griovėjių ir kaimo draskytojų įvaizdis. Kokia dalis tautos pasikabino ant to kabliuko, daug maž, pasko 1992 ir 1993 metų rinkimai, kuriuos, kaip jau esu minėjęs, laimėjo ne Komunistų partiją ir A. Brazauskas, o Lietuvoje likęs KGB.

O tada viskas ir prasidėjo. Buvo suformuotas teisėjų korpusas, pirmiausia. “Teisingų” teisėjų korpusas, kuris sukūrė ne teisinę valstybę, o teisminę valstybę. Buvo dalijamos advokatų licencijos “teisingiems” advokatams, kurie susibūrė į dar “teisingesnes” advokatų bendrijas. Buvo sprendžiama koks laucius gali būti prokuroru, o koks ne.

“Valstybės” pamatai buvo pakloti. Toliau jau buvo detalės. Didžiausias pasiekimas - emigracija, peraugusi į egzodą, t. y. į Tautos išnykimą. Neliks Suvereno - nebus ir problemų.

Danutė       2017-09-13 2:21

Man atrodo, kad Lietuvos valdžiai dėl ateities netrūko patarėjų ir iš užsienio. Bet Lietuva laukė investicijų iš užsienio, kurių iš užsienio nesulaukė  arba buvo labai mažai. Kolūkiuose kolūkių pirmininkai(TSKP nariai) priešinosi permainoms. Faktas, kad Lietuvos valdžia nežinojo ką ir kaip daryti,atvažiavėliai ir Lietuvos nedraugai tikriausiai maustė naują Lietuvių valdžią,kas netingėjo. o dalis buvusių TSKP narių  seime trukdė ir tyčiojosi.Ir dabar ėdasi partijos seime tarpusavyje,net šlykštu klausytis,  nes Lietuva ir jos žmonės jiems nerūpi, jiems rūpi tik valdžia ir garbė. Emigracija išgelbėjo Lietuvos žmones iš skurdo, bet tai labai brangi kaina Lietuvai.

Al.       2017-09-13 1:45

Kai lietuviai, pirmininkaujant Landsbergiui, paskelbė atkuriantys nepriklausomą Lietuvą, Maskvos komunočekistinė orda įsiuto ir sukėlė visą savo slaptąją kariuomenę prieš Lietuvą ir sukilimo vadus. Komunočekistinis pogrindis vogė, grobė, žudė ir klastojo, o sąjūdiečiai buvo sumalti tokiais pačiais metodais, kaip pokario partizanai - skaldant, meluojant ir infiltruojant saviškius. Žmonių trūkumus, žinoma, irgi panaudojant. Kas kaltas, kad Lozoraitis netapo prezidentu? Ar Landsbergis, susipratęs užleisti jam vietą ? Ar žmonės jau tada buvo runkeliai ? O jei vis dėlto egzitpolai nemelavo, ir rinkimai buvo suklastoti? O dar ir kontrolinis šūvis su kiaušiniene ? Kur tuo metu buvo žmonės, žinantys kodėl reikia neapkęsti Landsbergio ? Iš kokios terpės jie išėjo? Partizanų ir tremtinių ? Ar kolaborantų, stribų, kolchozų pirmininkų ? Žinoma, labai gaila, kad buržuaziniai nacionalistai sugriovė mylimus kolchozus, bet Tarybų sąjungos komunistų partijos Lietuvos skyriaus nesugriovė. Jis ir toliau valdo, paskleidęs savo darbuotojus po partijas. Manot, kad Pečeliūnas pats sugalvojo kilnoti žemę ? Buvo ir daugiau naudingų kvailių. O kas buvo per daug gudrus, galėjo iškristi pro langą ar bent jau - pagrobti maksimoj pakelį semkių ir iljičiaus lemputę. Žinoma, galėjo Landsbergiui užmesti kokį vazoną per langą ar įsodinti į Katynės mirtininkų reisą, bet, matyt, nuspręndė sudoroti subtiliau - savo tautos rankom, kaip Kristų. Nei Lansbergio, nei Kristaus man negaila, nes tą kelią jie pasirinko patys. Bet tautos gaila.

jo, jo, antipatiškas...       2017-09-13 0:09

Vagnoriaus ekonomika visai nebloga buvo - tikrai kilom į viršų.
pavydas pradėjo griaužti landsbergį, nekalbant apie grynakraujus tarybukus - politrukus.
viens du - ir suėdė.
pasodino žmonių nekentėją (mizantropą) kubilių, kuris tik komuniagų šuniuko vardo tevertas,
——-
ir- kai vienareikšmiškai viską valdo kagėbistai - teisėsauginiai (pagal rusų komandas), tai jokio gero žodžio nevertas tas landsbergis. Taškas.

Tarabilda       2017-09-12 23:59

“Poslie draki kulakami nie mašut” (Rus. zekų patarlė).
Marazmatiški kaltinimai Landsbergiui, kad jis neturėjo Lietuvos pertvarkymo plano. O iš kur jis jį galėjo turėti? Gal iš dangaus? Nepriklausomybės skelbimas buvo tikriausiam ceitnote. Skelbti reikėjo mirtinai, nes Gorbis lenktyniavo su savo neišstojimo Konistucija, į ką ir taikė Brazauskas su savo “step by step”, kas būtų reiškę Nepriklausomybei total Kaput. Net ir tokiai parodijai, kokią šiandien turime. Ekonominis procesas iš tikro vyko chaotiškai ir nevaldomai. Atsiminkit, kaip beikė brigados ir gaujos, reketas, stogai etc, etc. Ekonomikoj jų buvo valdžia, o politikoj reali valdžia - KGBistų ir komunistų. Per tokį trumpą laiką (porą Sąjūdžio metų) kažkokią programą parengti buvo neįmanoma su Prunskienėm, Vilkais, Antanavičiais ir part školos ekonomistėm.
Landsbergio nemėgsta ne dėl kolūkių, o dėl to, kad jo esybė antipatiška. Taškas.

$+$       2017-09-12 21:46

Patys jūs kolūkiečiai. Dalis žmonių nemėgsta V. Landsbergio net nežinodami kodėl. Tiesiog, nemėgsta ir tiek. Gal būt todėl, kad jis yra V. Landsbergis. Kiti nemėgsta, nes tai žmogus savimyla. Ir kuo toliau, tuo labiau tai matosi. Apie penktą koloną nėra ką ir kalbėti.

Griovimas,vadinamas       2017-09-12 20:16

kūrimu, vyksta ir toliau.Dabar griauna mokyklas,-“pasaulį seną išardysim”...

Raigerdas       2017-09-12 19:18

Rašau žemiau esančio komentaro tęsinį.
Profesorė Ainė Ramonaitė meluoja taip, kad tas melas atsiduria net prie bukumo ribos:”Žlugę kolūkiai, dingusios santaupos ir staigus perėjimas iš vienos politinės ir ekonominės sistemos į kitą – buvo traumuojanti patirtis, todėl dalis piliečių dar ir šiandien tai jaučia”. Žiūrėkite, kaip profesorė nemokšiškai kabina makaronus savo skaitytojams, kad nori nenori, bet jau privalai paklausti: kokiu būdu ji tapo mokslininke, jeigu nėra nei kruopelytės mokslininkui būdingo mąstymo bruožų? Štai profesorė porina, kad, neva, kolūkiai žlugo patys, santaupos dingo, nes koks nors uraganas, kurio vardas tikrai ne Irma, jas išsklaidė po visą pasaulį, o staigus perėjimas vėl gi piešiamas kaip stichinė nelaimė, o ne tuo metu ATSAKOMYBĖS NAŠTĄ NEŠUSIŲ ŽMONIŲ VEIKLA, UŽ KURIĄ JIE GAVO PINIGUS, GAUNA JUOS IKI ŠIOL IR NAUDOJASI GAUTOMIS PRIVILEGIJOMIS IKI ŠIOL IR NORI JŲ TURĖTI DAR DAUGIAU. Taigi, pagrindinis dalykas, kuris įvyko, tai VALDŽIOS ATĖMIMAS IŠ VIENŲ IR JOS PERDAVIMAS KITIEMS, KURIE PRADĖJO GROBSTYTI TĄ JAU NEBE KONTROLIUOJAMĄ VALSTYBĖS TURTĄ IR PAPRASTŲ ŽMONIŲ SANTAUPAS. Nei vienas sveiko proto žmogus nebus prieš permainas, jeigu jos yra naudingos jam, jo kaimynui ir visai tautai. TAME IR ĮVYKO VISA APGAULĖ, KAD BUVO DAROMA TAUTOS VARDU IR TAUTOS LABUI. O KAIP IŠĖJO IŠ TIKRŲJŲ? Eilinį kartą ta liaudis buvo išdurta, kaip ir buvo išdurta užgrobus valdžią bolševikams Rusijoje. Kokie bolševikai buvo saldžialiežuviai iki revoliucijos ir kuo jie tapo, kai įgijo valdžią? Žmogėdromis. Toliau profesorė suokia:“Reikia pripažinti tai, ko sau dar nepripažįstame, – perėjimas iš vienos politinės sistemos į kitą, nepriklausomybės atgavimas buvo traumuojanti patirtis. Tai buvo trauma, bet mes to nesuvokiame, nes manome, kad trauma tegali būti tremtys ar karas”. Atsiprašau, ponia profesore, kas tie mes, kurie nesuvokia? Ir kiek ten jūsų nesuvokiančių? Gal legionas? Ar mažiau? Stresinės situacijos atsirado nuo turto grobstymo, nuo gyventojų apiplėšinėjimų, nuo pinigų išviliojimo apgaulės būdu, o ne nuo Nepriklausomybės atgavimo. Čia panašu daugiau į kliedesius, nes profesorė aiškiai yra susipykusi su logika. Kitoje vietoje profesorė pažeria šiek tiek ir tiesos kruopelyčių, ir tai rodo, kad profesorė dar ne visai yra degradavęs žmogus:“Pašaipos rodo, kad yra nesuvokiama, jog 30 proc. šalies gyventojų gyvena kaime, ir kad jų gyvenimas žlugus kolūkiams dramatiškai pasikeitė”.  Taip, tai taip, bet atleiskite, tie kurie griovė, kuria vieta jie galvojo? Juk tai 30% Lietuvos gyventojų, kurie turėjo darbą ir kažką gamino. Ir štai avinų galvos ima ir sugriauna jų gyvenimą. Paskui nusiplauna rankas ir lenda prie apdovanojimų už savo idiotiškus sprendimus. Ir kuo tai skiriasi nuo bolševikų privataus ūkio griovimo? Toliau profesorė jau pradeda s… laižymo procedūrą:“V. Landsbergis yra pokyčio simbolis,  todėl dalis žmonių jo nemėgsta”. Kokio pokyčio? O kur tie pokyčiai yra dabar? Kodėl jis dabar nustojo būti pokyčių simboliu? O kaip tas “pokyčių simbolis” įkūrė tą konservatorių partiją? Kodėl joje tiek daug šmeižikų, šnypšiančių gandonešių ir Seimo narių su ryškiai žemu intelektu, kuris niekaip netinka Seimui, bet tinka Aukščiausiajai Tarybai? Ir čia V. Landsbergis yra toks neįgalus, nes reikėjo kurti, o ne griauti. Griauti jis moka, o ką jis sukūrė? O gal V. Landsbergis dėstydamas marksizmą-leninizmą nepajėgia suprasti, kad MŪSŲ TAUTOS KULTŪRA YRA DAUGIAU UŽ MARKSIZMĄ-LENINIZMĄ? O juk mūsų tautos išmintis sako:“Ką pasėsi, tą ir pjausi”. Mūsų tautos išmintis sako apie vientisą procesą. Ir Nepriklausomybė yra visos tautos 50 METŲ KOVOS REZULTATAS, o ne V. Landsbergio nuopelnas. Tiek kova, tiek tautos vystymasis vyksta bangomis ir tai nėra keletos žmogelių ar net vieno V. Landsbergio nuopelnas. Profesorė, matomai, nelabai susigaudo apie pokyčius, nes kada jūs kažką į kažką keičiate, jūs gaunate arba teigiamus rezutatus, arba neigiamus, arba ne tai, ko jūs norėjote. Tokiu atveju, padarytos klaidos yra taisomos, o Lietuvoje vis dar gyvas tas SOVIETINIS MENTALITETAS, ir jis yra gyvas labiausiai KONSERVATORIŲ PARTIJOJE, t.y. toje pačioje V. Landsbergio partijoje, kurios veiklą tęsia ne kas nors kitas, o jo anūkas. Savotiškas Šiaurės Korėjoje dominuojantis valdžios perdavimo variantas. V. Landsbergis su panieka žiūri į tautą, nors toks jo požiūris turėtų būti į patį save.

profesūra bekompetencijos        2017-09-12 18:50

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto profesore Aine Ramonaite, paskaitykite komentaruose įvardintas priežastis, dėl ko Landsbergis negali tikėtis meilės, kokios meilės, net pagarbosuž tai kas įvyko ne be jo palaiminimo. Komentaruose dar reiktų apžymėti Ignalinos AE uždarymo skubėjimą, nesiderant iš ES nors kokio ilgesnio šios AE veikimo pratęsimo, taip pat ir ES paramų Lietuvai diskriminacijos Lietuvai: derybininkas Auštrevičius sutiko su viskuo per naktį, o lenkai žūtbūtinai derėjosi, kol išsiderėjo…. Štai kokie “valstybininkai” buvo vedė Lietuvą į ES.

Raigerdas        2017-09-12 16:28

Šitas VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutas yra tikra Lietuvos tragedija. Tai visiška Lietuvos Švietimo sistemos diskreditacija.  Štai profesorė Ainė Ramonaitė meluoja, kaip kokia mokyklos aštuntokė, kuri blogai išmoko užduotą uždavinį ir dabar kabina makaronus tiek mokytojai, tiek savo klasiokams. Štai cituoju profesorės, aštuntos klasės mokinukės lygį:“Lietuviai nemėgsta Vytauto Landsbergio, nes šis jiems simbolizuoja pokyčius, kuriems jie nebuvo pasirengę. Žlugę kolūkiai, dingusios santaupos ir staigus perėjimas iš vienos politinės ir ekonominės sistemos į kitą – buvo traumuojanti patirtis, todėl dalis piliečių dar ir šiandien tai jaučia”. Profesorė išmoko maišyti, kaip dauguma Lietuvos žurnalistų, tiesą su melu ir padaryti iš to savotišką MELO IR TIESOS kokteilį. Pabandykime išskaidyti nors dalinai tą profesorės sukurtą “genialų” mišinį. 1)“Lietuviai nemėgsta Vytauto Landsbergio” - tai yra melas. Gabrielius Landsbergis taip pat yra lietuvis, todėl profesorės tvirtinimas, kad jis nemėgsta Vytauto Landsbergio yra visiškas absurdas. 2) Jokio perėjimo nebuvo, nes tokiam perėjimui reikalinga idėja, o kad ją įgyvendinti, reikalingas užmanymas kaip tai padaryti. Tokiu būdu atsiranda tikslas, o kai yra tikslas, tai turi būti planai ir kiti dalykai. Viso šito, kas yra būtina pereinant nuo vienos valdymo sistemos ar politinės-ekonominės sitemos prie kitos nebuvo, nes V.Landsbergis buvo IDEOLOGAS ir dėstė marksizmą-leninizmą. Todėl apie ekonomiką jis neišmanė nei bū, nei mū.Kas buvo vietoje to? 3)Buvo pradėta griauti Sovietinė valdymo sistema ir jos vienas iš pagrindinių dalykų - KOLEKTYVINIS ŪKININKAVIMAS, vadovaujant komunistinei partijai. Žmonės, kurie buvo kolūkiuose buvo iš viso ne prie ko. Juos bolševikai suvarė į tuos kolūkius PER PRIEVARTĄ. Bet profesorei, galimai, tai yra naujiena. Todėl jų vedamo ūkio griauti tikrai nereikėjo. Visus tuos kolūkius reikėjo perorganizuoti į BENDROVES. Reikėjo padaryti viską maksimaliai, kad šitos bendrovės išliktų. Tuo pačiu laipsniškai reikėjo leisti vystytis ir privačiai nuosavybei ir tegul bendrovės konkuruoja su privatininkais. Bendrovės gali sėkmingai gyvuoti ir gali būti pranašesnės už privačią nuosavybę, bet čia priklauso jau nuo bedrovės lyderių. 4) Niekas kitas, o būtent V. Landsbergis atidarė tą Pandoros skrynią, nes nebuvo numatyta jokių taisyklių, jokių moralinių normų, jokių privataus verslo VYSTYMOSI plano. Todėl į darbą kibo KRIMINALAI, kurie buvo užsimaskavę KGB,milicijoje, komunistų partijoje ir kitose valdymo struktūrose. Tą patį pakartojo Rusija. O kadangi jos kultūra bolševikų buvo sunaikinta labiau nei Lietuvos, be to atsilikimas ten buvo šimtmečiais matuojamas, tai šiandien Rusijoje įsigalėjo fašizmas, kaip aukštesnė politinė-ekonominė sistema, nei komunizmas. Lietuvoje taip pat buvo prasidėjęs vietomis fašizmas, tačiau jis nebuvo toks stiprus kaip Rusijoje, todėl Lietuva perėjo daugiau prie socialdemokratijos. Seimas tik dalinai skiriasi nuo Aukščiausiosios Tarybos. Lietuva jau seniai turėjo pereiti prie Prezidentinės Respublikos, nes tai atitiktų ir išsivysčiusių Europos šalių lygį, nes ten yra Konstitucinė monarchija. Ir kuo toliau tęsis tas chaosas Lietuvoje su ta Aukščiausiąja Taryba - Seimu, tuo blogiau bus visai valstybei. V. Landsbergis yra meistriškas griovėjas, tačiau kurti jis nesugeba. Lietuva eksportavo pieną, sviestą, mėsą ir kitus maisto produktus į TSRS. Ir sugriauti tą sėkmingą Lietuvos mainų liniją su buvusiomis respublikomis buvo tikra beprotystė ir padarė tai apsišaukėliai-nemokšos, kurie nieko neišmanė nei valdyme, nei ekonomikoje. Dabar už visą tai MOKA NE V. LANDSBERGIS, O TIE, KURIE STOVĖJO BALTIJOS KELYJE, TIE, KURIE DIRBO MOKYTOJŲ DARBĄ, TIE, KURIE TRIŪSĖ MENE IR KULTŪROJE IR T.T. MOKYTOJAS NEGALI BŪTI MILIJONIERIUMI, BET V. LANDSBERGIUI ŠITO PAPRASTO DALYKO NEINA SUVOKTI NET PER 27 NEPRIKLAUSOMYBĖS METUS. Šitas politikų nemokšiškumas ir bukumas, pasėtas V. Landsbergio, dominuoja Lietuvos politikoje iki pat šiandien.

musėt       2017-09-12 12:21

nebereikalo saugojamas. Matomai jaučiama kad runkeliai pasigavę po gyslą ištampytų.

reziume       2017-09-12 12:20

Kaip ten bebūtų bet kolektyviniai ūkiai (kolūkiai) - išardyti, lansbergija siekė laisvės - laisvės išnaudoti darbininkiją ir atkūrė buožių klasę  ant kolūkių griuvėsių darbininkams išnaudoti

"Dėdulė" buvo Maskvos KGB/GRU įrankis       2017-09-12 11:19

sugriaunant TSRS ir užvaldant valstybinį turtą.
Maskvoje matė,kad lietuviai yra didžiausi nacionalistai,todėl čia ir buvo įmontuotas sprogdiklis.
Armija išėjo,KGBistai liko savo postuose.

Asmenybės kultas       2017-09-12 9:59

negerai,o jei dar norima atbuline data skelbti prezidentu, tai jau išskaičiavimas Gabrieliaus ir grupės draugų naudai.Kaip skambėtų gražiai.

Tarabilda       2017-09-12 9:44

Teisingai kažkuris komentatorius pasakė: Landsbergis kaip ir jo atauga nemyli Lietuvos žmonių. O ką jis ten pardavė ar sugriovė, tai tik tos nemeilės išraiška. Mylėti, reiškia pamėginti pabūti to žmogaus kailyje.

kaunietis       2017-09-12 9:33

Neapsiribokime tiktai kolūkiais ir kolūkiečiais. Kaip pasielgė Landsbergio statytinis Vagnorius su Lietuvos pramone? Kaip buvo žiauriai išgrobstyti Lietuvos fabrikai, tokie, kaip Alytaus medvilnė, Kauno visa eilė pelningų fabrikų - viskas buvo paleista vėjais, “išpardavinėta” treninguotiems berniukams, kurie, supirkę už investicinius čekius, nežinojo ką su šiuo turtu daryti. Buvo viskas išvogta, sugriauta…Dirbę žmonės tuose fabrikuose labai greitai atsidūrė Ispanijos plantacijose, Airijoje, Anglijoje ir t.t. Ar tai buvo tyčinis Landsbergio planas nuvaryti lietuvius nuo savo žemės, iš savo miestų - iki šiol neišaiškintas klausimas. Ar jis neturėjo proto, ar jis kažkam įsipareigojo sugriauti Lietuvą iš vidaus?

pasakyk, kas tavo draugai...       2017-09-12 8:26

Landsbergio draugai:
- mizantropas kubilius,
- komunistė degutienė,
- kgbistai anušauskas su šedbaru ir t.t.
——-
nekalbant apie žydelkutę burokevičienę polikarpovną.

Žmonės iš šalies       2017-09-12 8:22

atvažiavę į Lietuvą pamato,kad mūsų valdžia nemyli savo žmonių.

Taigi       2017-09-12 8:10

Nemėgsta dar ir už tvartelyje tebesaugomas išvogtas KGB bylas. Daugelis žmonių nežino, kada gali būti atversta ši korta. Antai Kairys tik pasakė, kad situacija aviacijoje niekada nebuvo tokia prasta- ir Miliutė paskelbė apie “medvėgalį”.

Nesinori atleisti ir       2017-09-12 7:40

dvigubų standartų,kai vieni KGB turėjo prisipažinti,kiti ne.Tai nesąžininga,o nesąžiningi žmonės moka tik griauti.Konservatorių partijos charakteringiausias bruožas-griauti…mokyklas,kurių jie nekūrė,griauti ligonines,kurių jie nestatė.Kiek jie pastatė mokyklų,ligoninių,sporto centų,apart demagogijos apie įvaizdžio svarbą konkuruojant.

Čia ne kolūkiai svarbiausia       2017-09-12 7:24

O visai kiti jo “nuopelnai” Lietuvai  
1. Ar ne jis, laimėjus Sąjudžiui rinkimus, Vyriausybę sudarė tik iš KP ir CK , tuo sutrypdamas Tautos pastangas demokratiniais būdais atsikratyti sovietinių kolaborantų?
2. Ar ne jis neįvykdė desovietizacijos, dėl ko valdžioje taip ir liko „buvę ir nepražuvę“ komunistai ir KGBistai?
3. Ar ne jis sukūrė naują „elitinę“ nomenklatūrą: korumpuotą ir kriminalizuotą?
4. Ar ne jis neįvykdė KGB darbuotojų deportacijos po 1991 rugpjūčio 19 d. pučo, o leido įsidarbinti valdžios, valdymo ir netgi jėgos, saugumo struktūrose, tuo padėdamas pamatus „elitinei mafijai“  susikurti?
5. Ar ne jis organizavo nemažai politinio susidorojimo procesų savo konkurentams: 
V. Čepaičiui, Z. Vaišvilai, K. Prunskienei, A. Butkevičiui, S. Stomai, R. Paksui?
6.  Ar ne jis sukūrė „skylėtą“ teisinę sistemą, įgalinančią:
- „Prichvatizuoti tautos turtą“  sukurant 100 milijardinę investicinių čekių aferą?
-  Perkelti žemę iš prastų plotų į brangias reprezentacines, apgrobiant savininkus ir praturtinant „elitą“  dar 20 milijardų litų, pats tapo milijonieriumi per žemės kilnojimą ir atsiimtą turtą (deklaruota19 milijonų)?
-  Parduodant savininkų teises į žemę kitam asmeniui, kas įgalino apgrobti žemės iki šiol dar nemažai savininkų neatgaunančių nei išlikusių namų, nei žemės, nei nuomos už juos, nei kompensacijos?
-  Ištraukė – išėmė iš neliečiamo „strateginių Lietuvos objektų“ sąrašo Mažeikių naftos gamyklą ir sukėlė grėsmę Lietuvos ekonominiam savarankiškumui?
-  Kiek jau praėjo metų kai iš pensininkų buvo atimta dalis pensijų, o V. Lanndsbergis net „nepastebėjo“ to, nekalbant apie tai, kad galėjo ir privalėjo atstatyti pensijas?
7.  Ar ne jis Ignalinos AE elektrą pardavinėjo 7 kartus pigiau nei Lietuvos piliečiams tiek Kaliningrado karinei bazei (pastoviai jo paties įvardintam priešui), tiek Baltarusijai, tiek broliams latviams, kas per 18 metų susidarė 10-20 milijardų nuostolių tautai?
8. Ar ne jis veltui „pardavė“ Mažeikių-Butingės-Biržų naftos kompleksą per Bumgarnerį (JAV) Chodorkovskiui (Rusija) ir padarė Lietuvai 4 milijardų litų žalą?
9. Ar ne jis pagrasino už teisybę apie „Wiljamsą“ teismu, nors yra Konstitucinio Teismo įvertinimas bei viešas V. Adamkaus prisipažinimas apie konservatorių prievartą – argi tai ne diktatūra?
10. Ar ne jis pardavė visas įmones tik „užsienio investitoriams“ už puse kainos, o ne saviems?
11. Ar ne jis suleido skandinaviškus bankus į Lietuvą, kurie už pervedimus, valiutos konvertavimą, įmokų už komunalines paslaugas priėmimą ir panašias paslaugas susižeria daugiau nei po 700 milijonų
litų, o lietuvoje nesukūrė  Valstybinio komercinio banko, kuris galėjo biudžetui susišluoti tuos jau skandinaviškus milijonus. Toks bankas iki šiol nesukurtas, nes vis dar valdo kolaborantai prisidengę “rusai puola”.

KK, „VAKARŲ EKSPRESO“ ir kt. informacija.

Hau       2017-09-12 7:14

Dar ne apie kolūkius. Miestuose buvo mokslunio tyrimo,projektavimo istitutai su profesionalia technine inteligentija. Po virsmo jie suskilo į smulkius uab-us. Sovietmečiu neįsivaizduojama,kad griūtų Gedimino kalnas ar Rimi parduotuvė. Techninis potencialas išskaidytas,su-suUABintas,net ekspertizė nevalstybinė. To pasekmė-visiśka nekompetencija

taip       2017-09-12 6:45

O miestuose išsilavinęs techninis inžinerinis sluoksnis, moksliniai tiriamieji institutai, inteligentija ir kūrybiniai žmonės, to meto pasaulinio lygio įrengimais, pvz.  Nuklone dirbę žmonės turėjo eiti į turgus ir prekybas buitinėmis smulkmenomis.
Landsbergiui ne žmonės kolūkiuose ar miestuose buvo svarbūs -jie tebuvo priemonė istoriniam tikslui. Ar dabar ne tas pats -vėl su jaunojo anūko partiniais kiša neišbėgiojusius po rusų raketų  taikiniais.
Autorė sąžiningai suvokia situaciją ir už tai jai ąčiū.

Al.       2017-09-12 2:39

Ar Ainė Ramonaitė pasirašė laišką prieš savo kolegą Radžvilą ?


Rekomenduojame

Europos Parlamentas griežtina poziciją dėl Lenkijos

Pirmoji pasaulyje „gyvybės vizas“ žydams išdavė Lietuva, bet pasaulis to nežino

Pirmą kartą Danijos teismas už teroristinius nusikaltimus atėmė pilietybę

Kviečiame paremti Andriaus Švarplio peticiją – apginkime ir krikščioniškų pažiūrų Seimo nario žodžio laisvę

Karolis Kaupinis. Viešas laiškas tiems, kuriems rūpi

1863–1864 m. sukilimo dalyvių palaikus siūloma palaidoti Rasų arba Bernardinų kapinėse

Vytautas Radžvilas. Prigimties pabaiga

Dr. Ignas Kalpokas. Kodėl socialiniai tinklai tapo politikos technologijų dalimi?

Povilas Urbšys. Esu seksistas ir mužikas

Žilvinas Nečiūnas. Kas „gelbėja“ Gedimino kalną

Andrius Navickas. Sutrikusio žmogaus žalojimas nėra rūpestis jo teisėmis ir laisve

Apie Dainiaus Kepenio „lengvatikystę“, arba Kokia argumento „atsimena iš pasakojimų“ vertė?

Savo parašu paremkime Aldonos Jankevičienės peticiją: apginkime tuos, kurie žuvo vardan Tėvynės, pareikalaukime teisingumo

Rita Miliūnaitė. Ar požiūris į kalbą reiškia požiūrį į valstybę?

Mihailas Neamţu. Sorosas ar Tocquevilleʾis?

Kas pagimdė medikų bruzdėjimus?

Giulio Meotti. Naujoji oficiali Europos istorija: krikščionybė trinama, islamas propaguojamas

Eugenija Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: Kaip bendrauti su kontroversiškais žurnalistais. Patarimai priešiškiems propagandistams ir agitatoriams

Kokį užnugarį turi Lietuvos juodintojai?

Vydas Astas. Didvyrių aikštėje nesivoliojama

Irena Vasinauskaitė. Atsitiktinumas ar sąmoningas tiesos slėpimas?

Vytautas Radžvilas. Valdo nematoma baimės ranka

Vytautas Sinica. Siūlomos Civilinio kodekso pataisos sieks uždrausti Lietuvoje lyties keitimą

Irena Vasinauskaitė. Šiaulių Nevyriausybinių organizacijų konfederacija tęsia darbus

Nuo bačkos. Linas Kukuraitis: „Atverkime duris, statykime tiltus, nebijokime, priimkime vieni kitus ir visi kartu judėkime bendrystės link“

Rasa Čepaitienė. „Tvirtai į savą kultūrą įaugęs žmogus nesileis taip lengvai nupučiamas globalizacijos vėjų“

Geroji Naujiena: „Budėkite, nes nežinote nei dienos, nei valandos“

Liudvikas Jakimavičius. Apie laiko dramaturgiją

LLKS vadovas apie prokurorų sprendimą dėl Rūtos Vanagaitės: „Tai – nesuvokiama“

Vytautas Sinica: Kas atsitikę su tais žmonėmis?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.