
Dalijamės dr. Nidos Vasiliauskaitės variacijomis klasikos temomis.
Sokratas: Įsivaizduok, Glaukonai, mums pavedė kurį laiką valdyti šitą polį. Kad gerbtume įstatymus, palaikytume tvarką ir pasirūpintume piliečių gerove.
Glaukonas: Nes mumis taip pasitiki, Sokratai?
S: Ne, tiesiog pagalvojo, kad kiti galimi valdovai dar blogesni ir dar mažiau protingi.
G: Įsivaizduoju.
S: Dabar įsivaizduok, kad bijome greitai pasirodyti nemokšomis, o apie teisingumą manome kaip Trasimachas – „kas naudinga stipresniajam“. Argi nesistengtume savo valdžios kuo labiau sustiprinti? Argi nekeltų mums nerimo, kad, antraip, tuoj ją prarasime? Kai visi supras?
G: Keltų.
S: Ką darytume?
G: Nežinau, Sokratai
S: Gal paieškotume, kur nukreipti jų dėmesį? Kuo ilgiau? Į kokį nors išorinį pavojų? Ir pasistengtume pasirodyti vieninteliu gynėju?
G: Gera mintis!
S: Pavyzdžiui, maras.
G: Bet visi išmirtų!
S: Ne, tu ne taip supratai: ne tikras maras, o tik kad visi manytų.
G: Niekus šneki, Sokratai. Kaip jie tuo patikės, jei netikras?
S: Mes garsiai skelbsime maro naujienas, kursime baisias istorijas, susiesime tą kalbančius su šlove, prestižu ir pinigais, skeptikus pajuoksime.
G: Nesuprantu, Sokratai. Tu iš manęs šaipaisi? Žmonės juk neakli – matys.
S: Argi tu nelankei sofistų paskaitų? Argi jie nemokė tavęs norimą padaryti esamu? Ir kad tiesa neesti?
G: Mokė...
S: Žiūrėk: mes padarysime taip – visas tiesingas žinias paskelbsime melagingomis, klaidinančiais prasimanymais, įsteigsime tarybą, kuri prižiūrės ir ribos jų sklaidą polyje, o nepaklususius baus. Mūsų taryba bus ant kalno, akropoly, visi matys jos didingą baltą frontoną ir paauksuotas kariatides – argi tai nepadidins jos žodžių svorio žmonių, gyvenančių paprastuose mažuose namuose, akyse?
G: Negalės nepadidinti, Sokratai… Bet piliečiai keliaus, matys, ką kalba kiti, kituose poliuose.
S: Aplinkinius polius valdo tironai – jie mums padės, palaikys ir patys perims mūsų sumanymą.
G: Bet vis tiek keliaus.
S: O mes padarysime, kad nekeliautų.
G: Bet taip negalima! Jie sukils!
S: Nesukils – prigąsdinsime, įtikinsime, kad viskas jų pačių labui ir saugumui.
G: Sakai, patikės?
S: Patikės, kai gaus vaistų: va kodėl jūs vis dar sveiki, sakysime.
P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.
Parašyk komentarą
Komentarai
kas pasauly antiek kvailas, bet antiek troksta valdzios, jog nisprende visus igasdinti, o po to “pagydyt”?..
cha-cha, nothing is new under the Sun, kaip sako sv, Knyga.
keisk kiek nori technologijas progreso link, o zmogus visvien toks pat kaip pries 2, 5 000 metu!
100 balų, Nida! Trumpai ir aiškiai apie situaciją ir jos režisierius. Sėkmės.
Jūs neteisus ir aš lengvai jums tai atskleisiu šiuo pavyzdžiu: du tūkstančiai metų krikščionybei, pamokslai liejasi aukšti, o suprasti vis tiek negeba veik visi. Kodėl? Šv. Raštas įkvėptas, nė žodžio nesakau, kad jis ne taip parašytas, bet pamokslininkų vingrybės tikrai niekam eina. O kaip padėtų, jei tik šitaip persakyčiau: nesirūpink antru galu ir nepermylėk, negink savęs, gink kitą. Nu ką pasakysite? Du tūkstančiai metų pamokslininkų pastangų šuniui ant uodegos?!!! Tai štai kas yra ta jūsų mylimoji “Ezopo” kalba.
Plūgo rankenas reiktų autorei padovanoti , kad prisimintų ko verti jos žodžiai
ir mintijimai kai delnai be muzoliu ..
Melagingai apkaltino ir nuzude valdzia
Siulau paskaityti ask-socrates.com.
$15/men. Per brangu, nepirk.
nesisielokit, Vaclovai. Svarbu, kad plūgorankenas mokate rankose tvirtai laikyti. Visa kita jums tiesiog nebūtina.
Jėga, p. Nida. Tik šiek tiek… margaritas ante porcos
Net neskaičiau. Gyvenimas pradėjo klotis, kai eilėraštininkų kalbos ėmiau “nesuprasti”. To ir jums linkiu. Jei teisybė - sakyk tiesiai, jei vinguriuoji - eik velniop!
Kaip blogai tos grožinės knygos, perdirbiniai, perkeltinės prasmės. Kaip būtovės mokslai - mokina tai, kad nieko nemokina.
Nekonservatoriai yra baisiau už marą.