Krikščionių pilietinis veikimas

„Kitu kampu“: apie pilietinį-politinį krikščionių veikimą

Tiesos.lt siūlo   2016 m. lapkričio 10 d. 23:53

11     

    

„Kitu kampu“: apie pilietinį-politinį krikščionių veikimą

Ar spalio 9-ąją vykę Seimo rinkimai rodo bundant pilietinę visuomenę? Ar dalyvavimas rinkimuose yra pareiga ar teisė? Koks jaunimo, dukart aktyviau dalyvavusio šių metų Seimo rinkimuose, vaidmuo šiame procese? Kaip pritiktų elgtis krikščioniui ir koks turėtų būti krikščionio pilietinis-politinis veikimas?

Šiuos ar kitus klausimus „Marijos radijo“ laidoje „Kitu kampu“ svarstė pilietinės visuomenės tyrėja prof. Ainė Ramonaitė, krikščioniško pilietinio veikimo forumo atstovas, Seimo narys, pilietinio judėjimo „Kartu“ atstovas Povilas Urbšys bei pilietinio jaunimo sambūrio „Pro Patria“ atstovas Vytautas Sinica.

Laidos vedėjas – Aurimas Radkevičius.

Laidos įrašo klausykitės ČIA.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Dzeikas       2016-11-15 22:27

Gelbeja tik Kristus…O kas yra Kristus? Dievas! O kas yra Dievas? Dievas yra meile!
O kas yra meile? Tobulumo raistis!
Todel siela besielgianti kaip Kalno pamoksle pasakyta bus isgelbeta.
Pasikartosiu: jeigu zmogus istatymas visiems vienodas(t.y. tokia yra siekiamybe), tai Dievo - juo labiau.Ir jeigu krikscionis laikesis to,kas pasakyta Kalno pamoksle gauna Dievo pazada, tai ir bet kas kitas gali tiketis to paties.

Marginalas Džeikui       2016-11-14 16:40

Kalno pamokslas dėsto elgesio idealą tiems, kurie tiki Vieną D-vą Kūrėją. Apie kitus atvejus esu užsiminęs. Krikščionišku požiūriu, suprantama, žavu, jei kas pirmą išsitraukia rąstą iš savo akies. Bet šis žavus elgesys nei jo, nei kitų neišgelbės, nes juk Pats sakai, kad gelbėja tik Kristus. Juo labiau kito skruosto atsukimas yra absurdas nekrikščioniškame kontekste.
Kalno pamokslas tikrai yra skirtas visiems žmonėms ta prasme, kad visi yra pašaukti tapti krikščionimis.

Dzeikas       2016-11-13 0:35

Marginalui:
Turbut neitarineji,kad esu latentinis sovietofilas.Matrosovas realus asmuo ir jo zygdarbi paliudijo daugelis.Net per “Radijo Svoboda” pasakojo. Bent jau konkreciai apie ji.Veliau buta daug mitu esa tokiu atsirado keli simtai…ir siuo atveju nesvarbus to zmogaus isitikinimai, poziuriai.Svarbu jo intencijos paskutine jo gyvenimo akimirka.Kaip pasakyta, jeigu nera zmoguje meiles tai ir visi jo zygdarbiai niekas.Matrosovo atveju mes negalime zinoti jo paskutiniu minciu, todel laikytina jam sviesi atmintis kol neirodyta priesingai.
Norejai pasakyti, kad Kalno pamokslas, tai kas pasakyta jame taikytas TIK krikscionims? Kodel taip susiaurini Biblija? Jeigu zmones SAVO istatymus taiko VIENODAI visiems, tai nejaugi Jis viena isako krikscionims, kita nepazinusiems Jo?
Ir jeigu nepazine Jo elgiasi kaip Ji pazinodami iseitu sekant tavo logika neverti Jo???

Marginalas Džeikui       2016-11-12 22:54

Kalno pamokslas skirtas tiems, kurie jau pažino Vieno D-vo valdžią. Klaustukas, ar tas Matrosovas iš tikrųjų egzistavęs, nes daugelis sovietinių šventųjų - propagandos produktas kvailiams. Propaganda kartojo, kad į mirtį varomi kareiviai dėjo galvas už staliną. Gal tai irgi pagal Kalno pamokslą? Už jau pralaimėjusį fiūrerį kovota iki pat kapituliacijos. Jei satanistas aukoja savo gyvybę už draugus satanistus, nuo to jis neatsiduria arčiau Tiesos, t.y. Vieno D-vo. Elgesys pagal Kalno pamokslą būtinas krikščionims, nes kaip Pats sakai, išgano tik Išganytojas, bet ne asmeniniai žygdarbiai. Asmeninis žygdarbis darosi išganomas tik Komunijoje Golgotos Aukai, į ją įjungtas kaip jos dalis, kada pats esi Kristuje, o Kristus tavyje. Kas ką kur pamatys - neverta fantazuoti, ne mes teisėjai.

Dzeikas       2016-11-12 19:36

Marginalui:
Kam imanomas Isganymas man regis labai aiskiai pasakyta Kalno pamoksle. Visa kita isvestiniai ir ANTRINIAI dalykai.
Todel sakykim nors Aleksandras Matrosovas buvo komjaunuolis nustebciau jo nesutikes dausose(tikiu,kad sis zmogus ivykde savo zygdarbi ne pavarges gyvent ir ne nevilties genamas, o uz savo biciulius galva padejo).Juo labiau nustebciau nesutikes daugelio siu laiku teisuoliu tik del to, kad jie turejo cipuota kreditine kortele.

Marginalas Džeikui       2016-11-12 14:26

Be abejo, gelbėja tik Kristus, nes tikime Jo D-viškąja Auka, kuri atperka mus nuo nuodėmės, suardančios kiekvieno individo ryšį su D-vu. Tačiau ši Auka, būdama už kiekvieną, tuo pačiu yra Auka už visus. Atskiras asmuo išgelbėjamas būdamas žmonijos atstovu. Visa žmonija yra vis tas pats pirmasis Adomas, tad Kristus joje yra antrasis Adomas, Tas, su kuriuo turi sutapti pirmasis, kad pasiektų jam skirtą tobulybę. Be “scholastikos” nesuprasi prasmės. Kodėl, tarkim, Kristus, bet ne Buda? Protas reikalingas teisingai krypčiai parinkti. Šiaip filosofavimas yra bergždžias, jis tikrai yra tik orientacinis dalykas, bet ne mokslinis išaiškinimas.
Klasikinis krikščioniškas tikėjimas yra tikėjimas D-vo įsikūnijimu Kristuje. Vadinas, žmonijos sutapimas su šiuo tobulu antruoju Adomu yra taryrum jos pačios “apsivilkimas” Kristaus Kūnu. Norėdami tapti Išganymo dalyviais, tampame Kristaus Golgotoje už kiekvieną asmenį Jo aukojamojo Kūno nariais. Todėl Išganymas įmanomas tik vienybėje su Aukojamuoju Kristaus Kūnu, kuriam priklauso visi nariai. Šis Kristaus Kūnas ir vadinamas Bažnyčia, t.y. Surinkimu, Ekklesia, hebr. Kehila. Tikinčiųjų bendrijos kaip Kristaus Kūno sąvoka priklauso ap. Pauliaus teologijai. Jei teigiate, neva Jums niekas nerūpi, išskyrus Patį Kristų (o tai gerai), tai žinią apie Kristų gaunate iš Šventojo Rašto. Protestantai, kurie šneka panašiai, kaip Jūs, bent žino Šventąjį Raštą. Jeigu Pats žinotumėt, čia man nebūtų prireikę aiškinti Jums apie Kristaus Kūną.
Katalikams tikrasis Kristaus Kūnas yra tik Romos katalikų bendrija, o bet kurioje bendrijoje galioja tradicija, vadinasi, savo taisyklės. Pagal katalikų tradiciją katalikų bendrijai atstovauja, ją tvarko ir kalba jos vardu Romos vyskupas, kuris ir vadiunamas popiežiumi. Čia ir visa “muzika”, nuo kurios pradėjome. Būnant kataliku tad yra būtinas bendrumas su popiežiumi, o popiežius, pagal naujausius dogmatus, yra neklystantis, kada kalba oficialiai Bažnyčios vardu, t.y. ex cathedra. Leonas XIII buvo gal pirmasis popiežius supratęs, kur vėjai pučia. Jis pasmerkė katalikiškoje šalyje demokratiją, žodžio ir spaudos laisvę. Pirmasis popiežius, nusilenkęs demokratijai, kaip keista, - Pijus XII. Dabartinis Romos vyskupas elgiasi visiškai priešingai tam, ką kalbėjo Leonas XIII. Todėl ir sakau, kad laikas galvoti apie savo Išganymą, o tai leidžia ir tarp katalikų bent minties laisvę, kad paskui visa banda nenugarmėtume į ugnies ežerą. Jei Pats manydamas esąs su Kristumi, laisva valia imsi ant kaktos ar ant dešiniosios rankos žvėries ženklą, ugnies ežeras Pačiam garantuotas pagal Šventąjį Raštą. D-vas nėra Meilė gerojo dėdės prasme (“pragaro nėra”). Jis yra Geras Sodininkas, kuris rūpinasi Savo augalais, bet išrauna į ugnį piktžoles. Paulius primena, kad D-vas yra ir “ryjanti ugnis”.

Dzeikas       2016-11-11 23:16

Marginalui:
Mane mazai domina popieziaus asmuo. Mane domina tai ka jis sako, jeigu tai aktualu ir nepriestarauja Dievo zodziui ir gali praturtinti mano dvasini pasaulio suvokima.
Kazkaip katechizacijoje man bande isaiskinti kame priestaravimas tarp provoslavu ir kataliku. Isaiskino. Svarbiausia , kad as jau pamirsau kame tas skirtumas, nes jis igyja aktualuma labai siaurose situacijose.Man bent jau tokiu pergyventi neteko.Kitaip sakant gincas scholastinis, praktinio gyvenimo SIUO METU neitakojantis, o reiskia ir nereikalingas tyrinejimo ir analyzes.
Panasiai ir su jusu keliami Leono kazkelinto enciklikos, excatedros etc. As ju neskaites, nesidomejau ir komentuoti negaliu.
Popiezius gerbiu, bet gelbeja ne popieziai, o Jezus Kristus ir atsakysiu as Jam, o ne popieziams.

Marginalas Džeikui       2016-11-11 14:26

Popiežius yra pirmasis pagal pačių katalikų tikėjimą, o žodis “katalikas” reiškia “visuotinis”, t.y. vienintelis teisingas ir privalomas. Jei kas to nepripažįsta, nėra katalikas. Katalikiškai manoma, kad šis tikėjimas yra autentiškas nepertraukiamas nuo pat apaštalų.
Deja, dabartis iškelia klaustukus: ar gali Katalikų Bažnyčia prieštarauti pati sau? Modernios enciklikos prieštarauja Leono XIII enciklikoms ex cathedra, tačiau pats dogmatas ex cathedra galioja. Be to, dabartinis popiežius nuo pat pradžių vadina save tik Romos vyskupu, bet popiežiaus vardas pirmąkart istorijoje paliktas Benediktui XVI (jokios popiežių “emeritūros” Bažnyčios istorijoje nėra, vadinas Benediktas XVI yra tikras popiežius ir kataliku gali save laikyti tas, kuris yra vienybėje su šiuo popiežiumi (pvz., nesutinka, neva “visos religijos yra geros”).
Šie klaustukai leidžia didesnę protavimo laisvę, nes pavojus akivaizdus, o kiekvienas turi teisę rūpintis bent savo išganymu. Pranašysčių apie Antikristą D-vas niekad nepaneigė.
Zylių bandymų išlikti dėmesio centre po nepavykusio triumfo Nedorėlių sueigoje (Ps 1:1 ne pagal Rubšį, bet pagal originalą; turiu galvoje demokratinius parlamentus) neverta sureikšminti.

Dzeikas       2016-11-11 13:13

Atsakyma jus galite rasti Sv. Raste.Ten parasyta, kad “mano valdzia ne nuo sio pasaulio”. Atatinkamai ir popiezius turi valdzia tu zmoniu dvasiai, kurie su tuo sutinka.
PS. Popiezius pirmas ne tarp krikscioniu, o tarp dalies krikscioniu uzsivadinusiu “katalikais”. Kai kurie katalikai nepaisant to neteikia popieziui visaapimancios(totalios) valdzios savo sielai.Tad jusu klausimas remiasi neirodytu teiginiu , o todel nekorektiskas.

Dzeikai,       2016-11-11 13:05

ką turi galvoje teigdamas: “jeigu sutiktau krikscioni totalitarines partijos narį”?
Popiežius pirmas tarp krikščionių. Tačiau jis nei demokratas, nei respublikonas, o teokratas - totalus autokratas. Totalesnių nebūna.

Dzeikas       2016-11-11 9:01

Diskutantai “ramsus papainiojo”.Krikscionybe - pasaulejauta. Politika, ir politines paziuros - pasauleZIURA.
Krikscionis gali buti tiek liberalas, tiek tautinykas ar dar koks konservatorius.Nors jeigu sutiktau krikscioni totalitarines partijos nari tai suabejociau jo deklaruojamu nuosirdumu: arba ne krikscionis arba ne tos partijos narys.
Bolshevikai Rusijoje iki Spalio perversmo berods nedraude ispazinti krikscionybe savo partijos nariams , taciau kaip sakiau: arba tai buvo ne bolsevikai, arba ne krikcionys.


Rekomenduojame

Vygantas Malinauskas. Pliažas ir liberalioji laisvė

Panaikinus abortą draudusį įstatymą pernai Airijoje atlikti 6 666 abortai

Kun. Nerijus Pipiras. Gyva tauta, kol atmintis gyva

Romualdas Žekas. Ar gali kvailiai turėti valstybę?

Laurynas Kasčiūnas. Raštas prieš J.Lukšą-Daumantą tėra istorijos neišmanymas ir klaida?

Vytautas Sinica. „Lietuvos žydų bendruomenė daro viską, kad būtų verta ir teisinga paskelbti ją antivalstybine organizacija“

Rasa Čepaitienė. Mindaugo kodas

Vidmantas Valiušaitis. „Blondinas su peruku“ į J.Lukšą nepanašus nė iš tolo. O štai į Hamanną – labai panašus

Algimantas Rusteika. Apie gerus ir paklusnumą

Per atvirai. Faina Kukliansky ir rabinas Andrew Baker: „Manome, kad Seimui nederėjo skelbti 2021-ųjų Juozo Lukšos-Daumanto metais“

Lietuvos teismai nusprendė: Darbo partija atgaus neišmokėtą dotaciją – 1,8 mln. eurų, arba Kam ir vėl prireikė Darbo partijos?

Geroji Naujiena: mes nesame skolingi kūnui

Įbauginti prezidentai. Vytautas Matulevičius prakalbino Valdo Adamkaus vyriausiąjį patarėją Darių Kuolį

Andrius Švarplys. Kam – anarchija, o kam – „meilės vasara“

Liudvikas Jakimavičius. Šimašiaus pliažas

Justas Stankevičius. Kaip pasikeitė Vokietijos viešasis saugumas nuo pabėgėlių krizės pradžios?

Ir undinėlė rasistė...

Nida Vasiliauskaitė. Apie institucinį rasizmą

Neringa Venckienė. Neatsakyta iki šiol

Liudvikas Jakimavičius. „Vyčiui pliaže – ne vieta“

Kviečiame į kasmetinę Lietuvos laisvės kovotojų atminimo šventę: susitinkame liepos 4 d. Mūšios Didžiosios Kovos apygardos partizanų parke

Robertas Grigas. Aleksandr Galič apie (pra)tylėjimo kainą

Algimantas Rusteika. Apie ką giedosime liepos 6-ąją: apie Lietuvą ar apie vienybę su žmonija?

Rasa Baločkaitė. Kraupusis Merkinės stadionas

Andrius Švarplys. R.Šimašiaus ir Co akcijos matmuo – amputuoti istoriją, atmintį, kančios sakralumą

Per 20 organizacijų reikalauja Prezidento dėmesio istorijos politikai

Vilius Kavaliauskas. Lukiškės: Ką nutyli Vilniaus meras?

Ramūnas Aušrotas. Išlaikyti LRT gyventojams kainuoja triskart brangiau nei Vyriausybę

Nida Vasiliauskaitė. Mokslas yra dalykas didis

Vytautas Radžvilas. Kūjo ir pjautuvo šešėlis virš šeimos (II)

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.