Demokratija ir valdymas, Šeimos politika

Kastytis Braziulis. Kas vakar įvyko Seime?

Tiesos.lt redakcija   2017 m. vasario 15 d. 19:28

25     

    

Kastytis Braziulis. Kas vakar įvyko Seime?

Vakar Seime, kaip L.Brežnevo laikais – be diskusijų, be ginčų, su pratęstais plojimais bei pergalingais opozicijos ir pozicijos narių apsikabinimais, visi Seimo nariai vieningai pritarė naujai smurto sąvokai: nors ši sąvoka jau buvo apibrėžta, bet parlamentarai ją išplėtė.

Tikriausiai visi matėte per televiziją reklamą, kurioje mūsų prezidentė diriguoja Lietuvos orkestrui. Vakar matėte, kaip šis dirigavimas vyksta realiai. Pasisakyme noriu kalbėti ne apie dirigavimą ir ne apie sąvoką, o apie tai, kas įvyko vakar Seime. O įvyko štai kas.

Susikirto skirtingi požiūriai, skirtingos ideologijos. Pabandysiu jas jums paaiškinti taip, kaip aš jas suprantu.

Yra ideologija, kurios pamatu tampa individas, atskiras žmogus su savo teisėmis, laisvėmis. Žmogus yra viso ko pamatas ir ant šio pagrindo yra statomas visas visuomenės namelis. Nėra jokių šeimų, nėra šeimos intereso. Yra vyras, moteris, vaikas. Tiesa, vyras vakarais gali tapti moterimi, moteris – vyru, o vaikai – kuo tik nori. Jie turi tokią teisę, nes jų noras šioje ideologijoje yra esmių esmė. Greitai pamatysite, kaip Seimo nariai vieningai priima įstatymus, įtvirtinančius partnerystę, santuoką tarp vienos lyties asmenų ir t.t. Žodžiu, atskiro žmogaus interesui privalo paklusti bendruomenės, visuomenės interesas.

Yra ideologija, kurios pamatu tampa visuomenės interesas. Žmogaus interesas privalo paklusti bendruomenės interesui. Bendruomenės gali būti įvairios: sektos arba darbininkų klasė, arba valstiečių klasė, arba mokytojų bendruomenė. Žodžiu, grupės žmonių interesui besąlygiškai privalo paklusti žmogus. Tokios ideologijos pagrindu kurtą santvarką mes matėme, o kai kurie iš mūsų – ir pajutome savo kailiu. Sovietų Sąjunga kūrė komunizmą, kuriame žmogaus interesas buvo nulio vietoje, o visuomenės interesas iškeltas į aukštumas.

Yra ideologija, gal geriau sakyti, ne ideologija, o paprasčiausias gyvenimas, kuriame yra siekiama rasti balansą tarp žmogaus, šeimos, bendruomenės, visuomenės interesų ir kuris remiasi daugiametinėmis visuomenėje nusistovėjusiomis moralinėmis normomis. Nė vienas interesas nėra vyraujantis.

Man asmeniškai ideologijos, kokios jos bebūtų, yra įdomios tik teoriniame lygmenyje. Įdomu su jomis susipažinti, įdomu jas paskaityti, įdomu su jomis pasiginčyti. Tačiau kai kuri nors ideologija yra išskiriama iš kitų ideologijų ir ji tampa vyraujanti visuomenėje, o nedidelė, tačiau įtakinga asmenų grupė ją per prievartą – fizinį ir psichologinį smurtą – bando ją įgyvendinti realiame gyvenime, man yra nepriimtina.

ISIS teroristai taip pat bando įgyvendinti savo ideologiją ir yra įsitikinę, kad žmonės, kurie jais netiki, paprasčiausiai klysta. Jiems reikia duoti laiko suvokti, kad tiesa yra būtent jų ideologijoje. Fašistai mąstė taip pat. Bolševikai, vadovaudamiesi savo ideologija, milijonus žmonių į kapus nuvarė. Galima vardyti ir vardyti visokiausius ir kvailiausius žmonių išgalvotus ir praktikoje bandytus įgyvendinti eksperimentus.

Mano siūlymas – nereikia ieškoti ideologijų, reikia gyventi.

kastytisbraziulis.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

dviprasmybės       2017-02-16 14:37

Kai laidoje buvo peikiama,kad Kildišienė atsivedė dukrytę į Rinkimų komisiją paduoti prašymą buvo peikiama dėl to?Rinkimų komisijoje sėdi kultūringi žmonės,blaivūs,išsilavinę,tai kodėl sąlygos vaikui būti šalia mamos netinkamos.Šakalienė,laidoje,įvardijo tai kaip psichologinį smurą prieš vaiką?Kai vyko rinkimai Konservatorių partijoje,vienas iš pretendentų buvo su vaikais ir diskusijos galėjo būti ir aštresnės,viskas tada gerai ir tinka?Aš matau ir vienu ir kitu artveju kaip pozityvų dalyką.Vaikai,antruoju, neįvardijami kaip “skydas"laimėti???Su tokiais dvigubais standartais niekur nenukeliausim,tai galimai tik visuomenės skaldymui dirbamas darbas.Jei Šakalienė aršiam Kildišinės puolime galimose viešose patyčiose iš jos,galimame psichologiniam puolime neįžvelgia psichologinio galimo smurto,ir prieš jos dukrytę,tai galima dviprasmybė joje nekelia ir minties apie gerą valią,nuoširdų rūpinimąsi vaikais?Tai galimai tik įgyvendinimas ko ji ir atėjo su valstiečiais į seimą ir pati tai neneigia-suprato,kad realiausiai, šiuo metu,galės įgyvendinti per valstiečius?

Gerbiamas Braziuli,       2017-02-16 14:08

mūsų prezidentė diriguoja ne Lietuvos orkestrui, o iš visų TV surinktai šutvei. Matėt kaip vienas triūbačius (ne Jakilaitis) išsišoko tai greitai dirigentė Grybauskaitė jį nuramino. Va taip visos TV ir klauso Grybauskaitės, kad viską gerai porytų tik apie konservatorius su Lansbergais priešakyje ir liberalais su Šimašium su Gentvilu. O kur Masiulis?. Ar mes kada nors sužinosim? Gal Jakilaitis pakvies į savo laidą, kad visa Lioetuva žinotų kaip laikosi         E. Masiulis, ką veikia, ar sveikas, ar jau visus otkatus išleido, kokius prokurorus papirko, ir dar daug apie ką?. Juk įdomu, toks buvo skaidruolis.

Iš tiesų už viso šio perversmo       2017-02-16 12:03

stovi konservatoriai ir jų austėjos bei patriarchas.Be valdžios jie negali.Visus apipurvina,padaro kriminalais ir imasi “taisyti “padėtį.Toks raugas.Tai antras bolševikmetis.Lietuvai,išgyvenusiai okupaciją,šis norvegų modelis nepraeis.Teks pakovoti,kad surastume geriausią ir mūsų sužeistam okupacijos mentalitetui tinkantį variantą,kuris nėra labai imlus finansams,o imlus geraširdiškumui,atjautai,pagalbai,solidarum mui.Čekistų metas.DŠ-charakteringa atstovė,tik trūksta odinio juodo palto.

Labai nemalonu,landžios       2017-02-16 11:58

į šeimas,į privatų gyvenimą,jokio saugumo,įtampa,įsitempimas.Reikia seimo nariams daryti viską,kad būtų įdiegta griežčiausia etika į vadinamą modelį,kad sumažinti iki minimumo šitą procesą.Padaryti jį mandagų,kultūringą ir tik atsiklausus.

Dzeikas       2017-02-16 11:55

Jiezusui:
Ir as tikintis. Ir mano tikejimas sako siusti velniop bet koki hierarcha, jeigu jo nurodymai ar mokymas priestarauja Dievo zodziui.
Tad valdomi hierarchu RELIGINGI zmones, bet ne tikintieji krikscionys.
Jauciate skirtuma?

Juozas       2017-02-16 11:34

Per didelis politiku, o ypac Sakalienes issisokimas del vaiku teisiu ir ju apsaugos. Kur , kaip ir kokiu zmoniu tie vaikai pradedami? Lietuva ne tik didmiesciai, bet ir Lietuvos regionai, kuriuose aiskiau matyti TEVU ir ju VAIKU santykiai, auklejimas ir gyvenimo kokybe. Juk ES ipratino liaudi gyventi is ivairiu pasalpu, kuriu deka jau antroji pasalpiniu VAIKU vada. Kur akcentuojama VAIKU PAREIGA?
Pirmiausia aukleti TEVUS ir naikinti pasalpas, kad tevai iprastu ieskotis darbu ir juos sugebeti dirbti, naikinti OLIGARCHU gaminamus alaus bambalius, nes yra zmoniu su silpnomis smegenimis, kurie vaiku pasalpas prageria.
AUKLETI TEVUS , o nepamirsti priminti ir pareigas VAIKAMS.

>G.P.       2017-02-16 10:56

Ar jau pasirinkai konservliberastinę ideologiją?

sda       2017-02-16 10:46

Sutinku, kad ideologija yra tampriai susijusi su tikėjimu. Tikėjimas suformavo mums ir į mūsų galvas įdiegė moralines nuostatas. Koks elgesys yra blogas? Koks elgesys yra geras? Šiomis moralinėmis nuostatomis gyvenome tol, kad neatėjo bolševikas-ateistas ir viską sujaukė. Žmogus pasimetė ir nežino koks elgesys yra geras. Taigi gavosi taip, kad tarybiniais laikais nešti iš gamyklos, parduotuvės “nevietoje padėtus” daiktus tapo geru poelgiu. Na, o dabar vogti iš valsytbės biudžeto per įvairius konkursus, užsakymus tapo tinkamu poelgiu - geba gyventi.

nesuprantu situacijos       2017-02-16 10:44

Mano anūkui - penkeri. Tėvai rūpestingi ir mylintys, ramaus būdo, tačiau anūko kojos nusėtos mėlynėmis” tai užkliuvo, tai pargriuvo ir t.t. Ar užauga vaikai be mėlynių? Kokios perspektyvos tiems tėvams?

> sda       2017-02-16 10:29

Deja, ideologija yra tampriai susijusi su tikėjimu. Politinė ideologija yra tikėjimas, kad tam tikra idelogija yra teisinga, kurią įgyvendinus, visuomenė taps laimingesne. Šalia ideologijos yra ir jos įgyvendinimo būdai: demokratinis arba prievartinis, pasirenkant tą, kuris atrodo veiksmingesnis (ar šiuo atveju nėra tikėjimas?)
Krikščionybė yra taip pat savos rūšies ideologija, kuria tikima, kad jos pagalba galima žmogų (deja, dažniausiai tik žmogų, bet ne visą visuomenę) padaryti laimingesniu netgi jam gyvenant čia, ant žemės.

Jėzusas       2017-02-16 10:26

Tikėjimas yra idvidualus skonio reikalas. Religija yra globalaus valdymo įrankis, ne daugiau. Tai jeigu tikintis yra labai religingas, tai reiškia, kad sprendimus darys religinis chierarchas, bet ne tikintysis. Imant Lietuvos katalikus, tai jų tikėjimas nesuteikia jiems metodų, kaip jiems vertinti aplinką ir priimti sprendimus. Už ką jie balsuoja, nes Lietuvoje nėra partijų kurios atitiktų katalikiškas nuostatas, kurios kaip ir neaiškios yra? Ką jums sako tikėjimas, reikia priimti pabėgelius ar ne? Ką jums sako tikėjimas ar gali valstybei vadovauti moteris, kuri ne turi vaikų? Ką jums sako tikėjimas ar galima griauti artimuosius rytus ir leisti ten įsigalėti ekstremizmui iš ko ir atsiranda tie migrantai. Ką jums sako tikėjimas ar galima duoti kyšį daktarui ar skiepyti vaikus?

sda       2017-02-16 9:24

Ne ideologija turi būti, o tikėjimas. Skirkite akvaizdžiai skirtingus dalykus.

Dzeikas       2017-02-16 8:19

Jezusas teisus. Ideologija gali buti gera ar bloga, gerai ar blogai igyvendinama, taciau ji turi buti, nes be jos mes negalesime rasti sutarimo tuo ar kitu klausimu.Vertybinio pagrindo nebus.
Kad ir stai tokiu klausimu.Pries 10 metu skaiciau kriminalineje kronikoje, taciau tai vertybine problema:
Lietuvisko kaimo realija.Zmona girtuokle , gal alkoholike. Vyrui nekontroliuojant pasigeria. Tas neapsikentes pririsa ja prie stulpo viesoj vietoj, prie kelio.Pats traktoriumi salia esanti lauka aria.Visi patenkinti sprendimu.Moteris nubausta ir jokio fizinio poveikio.
Sveiko proto, be ideologijos poziuriu - kuom ne sprendimas?
Nors ir cia ideologija uzvadinta “sveiku protu”.

aiškusui       2017-02-16 0:16

neknisk proto delfine demagogija.

Aišku!       2017-02-16 0:05

Anarchija - mat’ poriadka!

Ekspertui       2017-02-15 22:40

Argi tau ir šakalienėms neatrodo, kad toks “fizinės bausmės” atlikimas bet kokiu atveju vertinamas kaip neapsakomai perdaug uoliu. Kiekvienas mąstantis žmogus puikia supranta, kad tai buvo ne auklėjamoji fizinė bausmė, bet gyvuliško įtūžio išliejimas ant nelaimingo vaiko (negalima atmesti įtarimo, kad tai galėjo būti daroma ir iš sadistinių paskatų). Joks mylintis savo vaiką tėvas netaiko fizinės bausmės vaikui be reikalo, o jeigu baudžia, tai tik kraštutiniu atveju ir tik su skaudančia širdimi. Aišku, šakalienėms to nepavyks suprasti, nes jų smegenėlės pedagogikos neįveikia.

Jėzusas       2017-02-15 22:33

Be įdeologijos neįmanoma jokia socialinė sankloda. Manymas, kad jos nėra ar nereikia - diegiamas vergams ir idiotams. Kitas klausimas - kokia ji tinkama, o dar svarbiau - kas šios ideologijos śeiminjnkas.

...       2017-02-15 22:13

  Teisus K.Braziulis - nereikia ideologiju , reikia gyvenimo .Ideologija yra dirbtine forma . Istorija irode , kad visuomenes , besiremiancios ideologijom , pasmerktos zlugti .

apgailėtina ir tiek       2017-02-15 22:08

Keletas aktyvistų per valdomą žiniasklaidą užkūrė velniavą, išsiuntinėję instrukcijas, kuriomis tiesioginiam eteryje mosavo Šakalienei panosėje Rūta Janutienė. Šiandien ta pati žiniasklaida jau rūpinasi, kad Panevėžyje nėra kur patalpinti atidalintų vaikų. Pas “garsenybes”, kurios su baltais balionais lakstė, žvakėmis nuklojo gatves, vežti negali. Gal geriau vakar būtų  bent pareikalavę tų pačių “garsenybių”, kad jos TV savo patyčias sumažintų, isterijų nevarinėtų.
Įdomiausias įstatyme tas “psichologinis smurtas – nuolatinis vaiko teisės į individualumą pažeidinėjimas”, nebuvo paaiškinta, kas po tuo gali išsirutulioti ateityje - sriubos nevalgymas ar socialinės lyties kaitaliojimas, galimai priklausys nuo darbuotojo, kuriam bus pasiskųsta. Vaikai iki 18 metų, tikrai pats durnumas šioje srityje.
Niekad nebūčiau patikėjusi, kad valdantieji yra tiek neatsparūs kelių aktyvistų viešiesiems ryšiams. Jei būtų drąsūs, net gavę tokį šlykštų Kildišienės skiepą, nesileistų tampomi už virvučių  ir sutvarkytų tai ką reikia nevedžiojami už nosies.

Tik krikščioniškos       2017-02-15 21:19

pasaulėžiūros teikiamas pamatas ir pagalba gali padėti Lietuvai pasukti teisingu keliu.“Suvargusios minios…Matydamas minias jis ,gailėjosi žmonių,nes jie buvo suvargę ir apleisti lyg avys be piemens.Tuomet jis tarė mokiniams:“Pjūtis didelė,o darbininkų maža.”(Mt 9,35).Ar ne patriarchas iššachmatavo,kad bernevernet įteisintų , pateisintų Garliavos smurtą ir atvertų konservatoriams , jau kaip baltiems angelams ,kelią į valdžią?Jie nesivargina su tuo kas nepaklausu rinkoje,,-sąžiningumu,orumu,pagarba tautai,solidarumu ir pan…jie ima tai ,kas brangiausia-mūsų vaikus.Gal ne šiandien,bet tekant pinigų upeliams ir pritrūkus alkoholikų vaikų etatams įprasminti tiks ir ne taip pažiūrėjęs,ne tokį žodį pasakęs,ne taip apsirengęs vaikas.Vargas tai šeimai.Vargas Lietuvai.

Ekspertas       2017-02-15 21:16

O kas gi nutiko ištiesų. Matukas mokėsi tarti skaičius ir nesėkmingai - nepakankamai aiškiai. Tada mokytojas ėmėsi papildomai motyvuoti mokinį - pritaikė fizinę bausmę, ko pasèkoje mokinys žuvo. Seimas pastebėjęs nepriimtinas ugdymo pasėkmes - uźdraudė fizines bausmes. Vėliau jau nustatyta, kad mokytojas buvo sėkmingas narkomanas, bet seimas šiuo aspektu dar netirtas…

Vakar matėm propagandos       2017-02-15 21:07

sutriuškintus,įbaugintus seimo narius.Žinoma,nuo smurto reikia atsiriboti,tačiau dabar eina antras propagandos posmas,-reikia globėjų ir kuo daugiau.

Šarūnas       2017-02-15 20:56

Pritariu G.P. pasisakymui. Yra neginčytina tiesa, kad valstybė ir dorovė visuomenėje yra būtina. Priešingu atveju, vietoje tvarkos visuomenėje įsigali kriminalinis bardakas. Beje, žmogus be pasaulėžiūros ir ideologijos -tik gudrus (taip pat neretai ir daug žinantis apie NEESMINIUS pasaulio ir gyvenimo dalykus) gyvūnžmogis su įvairiais psichologiniais negalavimais.

G.P.       2017-02-15 20:35

Ponas Kastyti, Jūsų paskutinis sakinys verčia mane suklusti. Manau, kad Jūs klystate. Reikia ieškoti ideologijų. Bet svarbu teisingai pasirinkti.

tomorrow       2017-02-15 20:32

Ko gi rūpintis- rytoj iš balkonėlio viską teisigai paaiškins patriarxas.
Nepamirškite pamojuoti ir paploti.


Rekomenduojame

Popiežiaus interviu italų dienraščiui: Europa, migracija, ekologija

Povilas Urbšys. Tai – elementarus vaivorykštinis fašizmas

Vykintas Vaitkevičius. Iš miego pakilusi Gedimino pilies kalno kariuomenė

Vidmantas Valiušaitis. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera

Į laisvę“ studijų savaitgalis „Quo vadis, Lietuva?“

Robertas Grigas. Ar esame gėlininkų tauta?

Dalius Stancikas. Kaip išnarplioti Šimašiaus mazgą

Reportažas iš 5-ųjų Monsinjoro Alfonso Svarinsko mirties metinių paminėjimo Partizanų parke

Tomas Baranauskas. Manote, kad bent A. Ramanauską-Vanagą jau paliko ramybėje? Manykite iš naujo…

Tiesos.lt žinia skaitytojams, kuriems šiuo metu esame nepasiekiami: mes veikiame, kliūtis žadame įveikti, lauksime Jūsų sugrįžtant

Algimantas Rusteika. Laisvės dykai niekas nedalina

Dar vienas reportažas iš mitingo „Apginkime Lietuvos Didvyrius!“ (Šarūno Valentinavičiaus vaizdo įrašas)

Prof. Alfonsas Vaišvila. Nuo „tautos suvereniteto“ praktikoje slaptai pereinama prie valdžios suvereniteto

Nuo bačkos. Aplinkos ministerija: „Nevykdant pagrindinių miškų kirtimų, miškai prarastų tvarumą“

Nuo bačkos. Nerijus Mačiulis: Naujausia skurdo statistika neleidžia abejoti – Lietuvoje jau sėkmingai kuriame gerovės valstybę

Lietuvos žydų bendruomenių viešas pareiškimas dėl LŽB pirmininkės Fainos Kukliansky veiksmų

Raimondas Navickas. Įspūdžiai iš mitingo

Mitingas „Apginkime Lietuvos Didvyrius!“ (Juozo Valiušaičio vaizdo įrašas)

Arūnas Gumuliauskas: „Istorinės atminties politikoje negalima įsivelti į „paminklų mainus“

Valdas Vasiliauskas. Žvelkite giliau ir plačiau

Protesto koncertas „In memoriam Jonui Noreikai-Generolui Vėtrai“

Prof. Alfonsas Vaišvila. Visuomenės perkeitimas: daiktus vadinti netikrais vardais, dezorientuojant ir demoralizuojant ją

Andrejus Gaidamavičius. Punios šilas – padėkite gelbėti!

Gintautas Kniukšta. Ne, prezidente, jūs Lietuvos miškų neparduosite

Rasa Čepaitienė. Apie marginalus

Valdas Vasiliauskas. Amžinas nepriklausomybės ir demokratijos susikirtimo taškas. Neįmanomybės istorija: nuo Vasario 16-osios iki Kovo 11-osios

NOKT kreipimasis Dėl R. Šimašiaus ir kitų atsakingų asmenų neteisėtų veiksmų

Robertas Grigas. Sovietai ir tarybos

Arkivysk. Sigito Tamkevičiaus homilija per Šv. Mišias tremtinių šventėje Ariogaloje „Su Lietuva širdy“

Nuo antitarybinių eilėraščių iki „Lietuvos Katalikų bažnyčios kronikos“. Petro Plumpos istorija

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.