Dienos aktualija, Ugdymo politika

Kastytis Antanaitis. Ne gyvenimui, o matematikai mokome

Tiesos.lt redakcija   2020 m. rugpjūčio 6 d. 1:25

31     

    

Kastytis Antanaitis. Ne gyvenimui, o matematikai mokome

Visų pirma, jokio matematikos egzamino abiturientai nelaikė.
Laikė algebros su aukštosios matematikos elementais egzaminą, t.y. tikrino žinias, kurių 90 % abiturientų niekada jokiomis aplinkybėmis daugiau jų gyvenime neprireiks.

* * *

Kitokį, visiems privalomą matematikos egzaminą įvedė neseniai, nes biurokratams atrodė, kad tai neregėtai pagerins Lietuvos biurokratinius rodiklius – nelaimi Lietuvos moksleiviai matematikos olimpiadose, o tai, biurokratų nuomone, kažkodėl yra blogai.
Lietuvos mokslui ir švietimui vadovauja bei jaunąją kartą vis dar gadina žmonės iš praeito tūkstantmečio, kurie iki šiol nuoširdžiai galvoja, kad Sniečkaus Institutas ir Kapsuko Universitetas buvo pasaulinio mokslo viršūnė ir židiniai, todėl jie tiki, kad matematikos kalimas yra kelias į laimę ir klestėjimą.

* * *

Kas trečias neišlaikė valstybinio nacionalinio matematikos egzamino, o tai pasiekusi Nežinojimo, Tamsos Ir Tinginystės ministerija dabar mykia apie neaukštą matematikos žinių lygį Lietuvoje, t.y., pasak valdžios chamų, visi mes kalti! Mes visi, o ne tam milijonus išleidžianti ministerija.
Dar girdėjau, kaip televizijoje išlindęs žurnalo „Reketai“ atstovas kažką peza apie tai, kad kažkoks tik jam vienam žinomas įsivaizduojamas dešimtokas minimalų balą per šitą egzaminą būtų surinkęs.
Peza – būtent, kad peza, nors ką tik gyvas nacionalinis eksperimentas parodė, kad nieko dešimtokas nebūtų surinkęs, jei nesurinko kas trečias 12-tokas. Dar jis kliedėjo, kad, girdi, Baltarusijoje matematikos egzaminai sunkesni.
Gal ir taip, bet ten ir prezidento rinkimai sunkesni – mums tai ne rodiklis.

* * *

Po sovietinės okupacijos vykdytos mokyklų reformos esmė buvo mokinių profiliavimas pagal jų galimybes, gabumus ir būsimo gyvenimo kelio pasirinkimą. Tą dabar pamiršo ir atmetė. Reformos dvasios liekanas laidoti ėmė dar Aparato vyriausybė, kuri nusprendė, kad viską gimnazijose reikia suvienodinti ir niveliuoti (to jie patys gal nebūtų sugalvoję, bet buvo kam patarti iš apsivogusio verslo asociacijų, vadovaujamų partkomų ir KGB išperų), o galutinai reformos kapą sutrypė dabartiniai mokyklų optimizatoriai ir universitetų naikintojai skvernelininkai.
Sakykim, gal tikrai kam nors atrodo, kad reikia kelti matematikos mokymo lygį. Tai gal skirkite tam lygio kėlimui lėšų, o ne baudų, kas trečiam nubraukiant valstybinį aukštojo mokslo finansavimą? Jei nesugeba nieko išmokyti 30 mokinių klasės, išeitis yra – reikia mokyti mažomis grupėmis, taip kaip užsienio kalbas, bet tam reikės daugiau mokytojų, patalpų ir pinigų, kurių ir taip vos užtenka Skvernelio keliuko asfaltui.

Na, pinigų nedavė, o mokiniai niekada nesimoko to, kas jiems neįdomu ir nereikalinga. Gal mokytojai kalti? Ką jie paskutinius porą metų veikė?
Žinau, ką jie veikė! Ogi skaičiavo 400 eurų mėnesinę algą, skaičiavo Raudonos Raganos etatų dalis ir kasdien važinėjo po 3–4 mokyklas.

* * *

Pats sudarinėju egzaminų ir koliokviumų testus ir užduotis ir galiu patarti, kad tam, jog sužinotum egzaminus laikančiųjų žinių lygį, užduotys turi būti skirtingo sudėtingumo lygio ir skirtingo sunkumo užduočių skaičius turi būti proporcingas. Jei dauguma egzaminą išlaiko puikiai arba iš viso neišlaiko, tai ne egzaminuojamųjų, o užduočių sudarytojų brokas.

O kas pas mus tie testus sudarantys ekspertai? Nežinau. Jie įslaptinti, bet spėju, kad tai arba universitetuose dirbantys matematikai, kurie įpratę, kad dauguma studentų jų pačių egzaminų universitete iš pirmo karto niekada neišlaiko, o vadovavo užduočių sudarytojams dar Stalino laikais patirties įgijusios ekspertės, kurios paskutinį kartą klasėje dirbo Perestrojkos pradžioje. Nei realaus mokymo lygio, nei moksleivių sukauptų patirčių, nei abiturientams tenkančių krūvių, nei kasdienio darbo gimnazijose jie nematę akyse ir niekada nematys, nes dirbti penkiose mokyklose už 400 eurų jiems neapsimoka.
Dėl ekstremalių pavasario sąlygų istorijos egzaminas tikrai nebuvo sunkus, nuo lietuvių egzamino irgi niekas neverkė, bet visiems privalomo matematikos egzamino rengėjai nutarė parodyti tipišką atsuktuvų studijų principingumą ir parodė kas trečiam gimnazistui, kurie apie valstybės finansuojamas studijas galės pamiršti.

* * *

Ką būtų galima padaryti?
Variantai trys:
Pirmas – persvarstyti egzaminų pažymių rašymo kriterijus ir surašyti naujus pažymius, tą Nacionalinis egzaminų centras turėjo padaryti dar darbų taisymo metu, bet kažkodėl nepanoro.
Antras – pratęsti dokumentų davimo į aukštąsias mokyklas laikotarpį iki rugsėjo pradžios, o neišlaikiusiems arba perlaikyti norintiems surengti nacionalinį matematikos egzaminą rugpjūčio pabaigoje.
Trečias – nieko nedaryti.

Šitą variantą skvernelininkai, kaip visada ir pasirinks.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Rinkėja iš Kauno       2020-08-7 13:15

teksto autorius yra po liberaliu prof Aleksandravičiaus sparnu išpuoselėtas jo mokytinis ir pasekėjas. Tuo ir viskas pasakyta . Jaunystėje jis rašinėjo paviršutiniškuas, kvailokus, bet pilnus arogancijos “liberaliai kritiškus”  tekstus apie prieškario Lietuvą; pvz. lygino 1938 metais švenčiamą Lietuvos nepriklausomybės 20-metį su sovietmečiu švenčiamomis Spalio šventėmis. Primityviai dėdamas tarp jų lygybės ženklą, dogmatiškai kaltindamas lietuvius, kad jie “šventė pompastiškai”, kad sostinė buvo iliuminota ir pan. Visiškas istorinio konteksto ignoravimas, nors buvo istorikas. Tai kada VDU išleidžia tokius proto bokštus, nėra ko stebėtis, kad gimnazistas su skaičiavimo mašinėle daugina 3 iš 2.

komunistų matematika       2020-08-7 8:29

ateina komunisto sūnelis prieš egzaminą pas tėvą komunistą pasikonsultuoti:
- kaip čia yra: 2+2=4, 2x2=4, o 2+3=5, 2x3=6 ? Nesutampa?
tėvas komunistas pasikrapšto pakaušį:
- Žinai sūnau, komunistai neprivalo sudėti ir dauginti.
komunistai privalo atimti ir padalyti !
VOT !!

Paulius       2020-08-7 6:42

tokia rašliava yra geriausia Lietuvos mokyklos kracho iliustracija. Suprantu, kad galima mANE apkaltinti teigiant esant niekuo neparemtą, todėl abejotiną (jei iš asmeninnio priešiškumo kylančą)„kažkokią nežinia kokiu būdu susidarytą nuomonę“. Tačiau reikalas tas, kad visa rašliava paremta nepagrįstomis ar, geriausiu atveju, labai abejotinomis prielaidomis, kurių tiesiog nėra nei noro nei prasmės kvestionuoti. nes tai - dar pradinės mokyklos „suteiktos paslaugos“ spragos ir visiškas „bendrojo lavinimo“ prasmės nesuvokimas

Keistas straipsnelis       2020-08-6 23:35

Matyt redakcija atostogauja.

Kis       2020-08-6 17:34

is kur lenda tie visazinantis,30 metu reformu,o zinios tik prasteja?Gal palikime spresti tiems kas nors kazka zino,nors bent kiek turi smegenu ,nors atskiria algebra ,geografija at kakoia paslaptinga tirgonometrija,tegu ismoksta nors iki tokio lygio ,kad galetu isspresti kryziazodi,paprasciausia kryziazodi.Ne kiekvienam duota moketi viena ar kita dalyka,vieni kaip zirniais i siena daugybos lentele nuo 6 metu(atimta vaikyste),jis niekada nebus kas ten Lobocevskiu ar dar velniai zino ko,bet kai pasiziuri “Klausimeli"norisi nusisautine mano amziaus babunes ,o moteris 40-50 metu,mano vaikai atranda per klausimeli,kad be Austrijos yra dar ir Australija ,Antarktida,o Kinijos sostine Briuselis.Tai reformu aukos.Uzmirsote ,kai nesimokantis pasiutelis gasdino mokytoja;jeigu jam trejeto nesuraitysi jis tave atleis is darbo,vaikai nesimoke,o mokytojai raite,rezultatai buna paskui.

Ehrmantraut       2020-08-6 15:35

kam tie mokslai, svarbu moka pakeverzot ant kartono “blet laiv meter”.

Kažkieno       2020-08-6 15:31

sūnelis ar dukrelė neišlaikė. O ar turėjo išlaikyti? Gal per pamokas galiorkoje kortavo?

Mūsų mokykloje       2020-08-6 13:10

,,mokslų mokslas” buvo chemija. Ne tik teoriją turėjome mokėti beveik atmintinai, bet ir visą uždavinyną spręsti skersai išilgai, vos ne automatiškai. Antraip ,,šakės”. Tupėsi antrus metus. Bet kartais, prasidedant naujam skyriui, įstrigdavome - negalėdavome išspręsti vieno ar kelių uždavinių. Tada keli susitarę eidavome pas mokytoją. Ji susodindavo visus prie stalo ir liepdavo spręsti. Niekada neaiškindavo nė žodžio. Ir - stebuklas! - visi per kokias 10-15 minučių išspręsdavome. O mokytoja juokiasi: ,,Tai ko jūs nemokat? Juk jūs viską mokat. Tai kodėl meluojat, kad nemokat?” Tuomet (dar tarybiniais laikais) mes niekaip negalėdavome suprasti: kodėl mes nei po vieną, nei visi kartu negalime išspręsti tokio, rodos, paprasto uždavinio, kol šalia nestovi mokytoja. Mat, tada dar nieko nežinojome apie jokias auras, apie tai, kad stipri asmenybė gali net per nuotolį perteikti savo mintis. Dabar jau žinau. Tiesa, chemijos man niekada gyvenime neprireikė, bet pravertė per tas pamokas įgyta kitokia patirtis.
O dabar pamąstykime - kokią aurą skleidžia kompiuteris? Jis tik daiktas, o ne gyvas žmogus su savo subtilia energetika, su savo aura. Jis tik gera pagalbinė priemonė, bet gyvo žmogaus niekada nepakeis.

Tema,reikalaujanti       2020-08-6 12:59

diskusijos.Kol kas matematikos asai tiesiog prievartavo visuomenę.Laikas diskutuoti,kaip lygiems su lygiais.

AAA       2020-08-6 12:53

Nereikia persūdyti, o matematika tik lavina žmogų, nors ir neriktų jos jam ateityje.

Pačiu svarbiausiu laiku,       2020-08-6 12:47

kai turėjo būti kartojamas kursas, kamšomos žinių spragos, kai patys didžiausi neklaužados prisėda uodegas, vaikai neturėjo gyvo kontakto su mokytojais. Todėl tokie ir rezultatai. Jei bus tęsiamas ,,darbas iš namų”, kitąmet rezultatai bus dar blogesni. Ne tik iš matematikos.

habilitās       2020-08-6 12:30

Vaikus būtina supažindinti su visų mokslų pagrindais, nes anksčiau ar vėliau išryškėja vaiko polinkiai vienam ar kitam dalykui, į kurį galima gilintis, tačiau didelė klaida naudoti prievartą, kad ir koks tai dalykas bebūtų, nes prievarta žlugdo besiformuojančią asmenybę. Matematika nieko neugdo, ji verčia mąstyti, būtent verčia, o norint mąstyti dar reikia ir vaizduotės, o tai jau Dievo dovana – arba turi, arba ne.
Kad ir kokie genealūs buvo Einšteino skaičiavimai, tačiau Reliatyvumo teorija gimė būtent jo vaizduotėje. Nežinau kada Japonijoje buvo įvestas diferencijuotas vaikų mokymas to paties amžiaus vaikams, bet rezultatais jie nesiskundžia, nors to paties dalyko mokymosi lygis, skiriasi dviem ar trimis klasėmis.
Egzaminų diferencijavimas, ť á í būtų loginis mąstymas ir tam matematikos nereikia, bet kad tai suprastum, ko gero, TSKP CK Akademijos išsilavinimo nepakanka, kad ir kaip jis aukštai būtų vertinamas (vis dar) tarp buvusios sovietmečio nomenklatūros. Bent jau loginio mąstymo, kaip suprantu, ten nemokė.

Tai tik       2020-08-6 12:27

nuotolinio mokymo rezultatas. Viskas susitvarkys, kai nustosime dėję į kelnes dėl viruso.

> K.Antanaičiui       2020-08-6 11:14

Tamsta Kęstuti, pateikėt prastos kokybės pamąstymus,deja.Matematika yra mokslų karalienė,ugdanti logišką mąstymą.Tad, be matematikos gyvenimas būtų sunkus,net ir eiliniam piliečiui.

Negalima,neteisinga,       2020-08-6 10:34

neišmintinga tik iš vieno dalyko,matematikos,daryti stabą.

> 2020-08-6 9:37       2020-08-6 10:30

juliau Milaiti ar Širvintose geltoni, New York’o autobusai važiuoti pradėjo? Kuria gatve?

Danute       2020-08-6 10:27

Absurdiškas straipsnio autoriaus mąstymas, matomai, labai ‘progresyvus’, siekis kad visi būtų lygiai įvertinti ir laimingi, nereikalaujant asmens pastangų. Bet situacija tai tikrai tragiška, nes neišlaikyti šio ar ankstesnių metų egzamino tolygu visiškai sutrikusiam abstrakčiam/loginiam mąstymui. Bet man panašiau kad tai visiškas krachas auklėjime ir švietime. Aišku didelė dalis atsakomybės tenka matematikos mokytojui.
Bet įsivaizduoju, kad pabandžius mokyti taip, kad būtų rezultatus, jie tikriausiai būtų apipilti skundais iš tų pačių mokinių ar jų tėvelių. Nenuostabu kad tokių mokytojų neatsiranda.

Vladui       2020-08-6 10:02

tik trumputis komentaras. lotynu kalba tikrai neskirta atminciai lavinti. jos nemokant, sunkiau mokytis kitas kalbas ir studijuoti dauguma mokslu- medicina, biologija ir t.t. netgi teise

>Vladas       2020-08-6 10:00

Logika puiku,tačiau svarbiausia yra širdis,jos balsas.Na,jei širdis ir protas sutaria,-tada aukso vidurys.Vien logikos diktatūra yra blogas dalykas.Tikrai ne visi iš prigimties yra gabūs matematikai.Žinoma,lavinti,geroje atmosferoje lavinti matemmatikos gebėjimus yra labai gerai.Tačiau egzamino nereikia.

Dzeikas       2020-08-6 9:50

nepritariusui:
Problema ne matematiko ar anglu k. mokymuose. Problema ,kad “tautiskas mokslas” privercia zmogu ISKALTI ziniu suma. Mastyti ji jo nemokina ir net priesingai - negailestingai baudzia uz mastyma.
Sedi toks kretantis puzras ir jeigu egzamenuojamasis rodo mastymo pozymius - skalpuoja toki be pasigailejimo, kaip tautos priesa. Tautiskus destytojus mastymo apraiskos veikia kaip raudonas skuduras buliu: “Zinoti turi “bl…de”, o ne prota dulkinti.”

Vladas       2020-08-6 9:41

“Pats sudarinėju egzaminų ir koliokviumų testus ir užduotis”...
Jei toks chamas (atkreipkime dėmesį į rašinio stilių) ir bukaprotis nesuvokiantis matematikos poreikio lavinant loginį mąstymą sudarinėja užduotis, tai ko gali pamokyti kitus? Iki karo gimnazijose buvo privaloma lotynų kalba. Ar jos kada daugumai prireikė gyvenime?  Kalbos turbūt ne bet ji buvo skirta lavinti atminčiai, o jos gyvenime tikrai reikia. Gal tada nelakstytume balsuoti N kartų už vis tuos pačius pašlemėkus užmiršę jų rinkiminius pažadus.

Dzeikas       2020-08-6 9:37

Kai laikai Lietuvoje egzamena, BET KOKI egzamena, ispudis tarsi tu butum Jonelis-Durnelis atejes irodineti,kad esi akademikas.Bent jau kai skaitai bilietus tai visi surasyti taip, kad egzamenuojamaji supainioti, kad nesuprastum ko klausia(musu vietinis slykstukas ‘stasys’ taip komentarus raso - daugiaprasmiskai ir nieko kategoriskai netvirtindamas, o klausdamas, suteikdamas gincytinai hipotezei desnio statusa. Tokie ‘stasiai’ tuos egzamenu klausimus ir raso. Pastebekite!). Ne vienas egzamenu klausimas beje turi 2 teisingus atsakymus(is 3-5-iu).Aukstojoje matematikoje juo labiau.
Aisku, jeigu egzamenatorius padorus ir protingas zmogus jis amortizuoja bilietu kureju debiliskuma. Priesingu atveju mastantys zmones aplamai diplomus gautu tik uzsieniuose.
Kaip pavyzdi pateiksiu egzameno autobusui vairuoti eiga Niujorke. Nusisamdziau autobusa (savo transporto prienone naudoji egzamenams) toki geltona kur filmuose matote. Vaziuoju. Egzamenuotuojas salia sedi.Juodas. Darau posuki, astrus kampas -bum! Neisitenku. Sustojau.
- Tavo veiksmai?
Issokau, pasistaciau raudona piramide gale, ijungiau atbulini ir issues vaira pavaziavau atgal.Vel issoku, pasiimu piramide , pabaigiu posuki.
- Saunuolis.
Atvaziuojam.
- Islipam.
Atidarau priekines(keleiviu) duris ir atsistoju.Egzamenuotuojas nesikelia
uzstodamas kelia.
- Autobuse vaikai.
Ziuriu. Pervedu zvilgsni i dahsboarda (prietaisu skyda).Raktas lizde kyso. Isimu rakta ir isikisu i kisene.
Egzamenuotuojas atsistoja.Iseiname laukan.Deda lapa ant skydelio, pasiraso.
- Pareigune siaip tai man patirties truksta dar.Ir posukio nepaemiau…- memlenu.
- Posuki paemei ir veikei susikomplikavus situacijai teisingai. O kad nemoki - tai pasipraktikuosi ir ismoksi.Mastyt sugebi, kontroles neprarandi… Na o jeigu avarijas darysi - tai niekas tau masinos nepatikes. Gyvenimas geresnis egzamenuotuojas negu as.
—————————————————————————————————-
Na tai ir specialistai ant tos Lietuvos kepami tokie: jeigu kalikas, tai dalyka gal ir zino, bet sako tai,ka is jo norima girdeti. O jei tinginys - na tai tipo “anuko” kazkas gaunasi. Kalba ko nezino ir net nesuvokia prasmes to ka kalba.
Jeigu NEPAISANT tautines mokymo sistemos(sistema “zodis - ir kuprotas”) kazka ismoksta. Tai toks dirba ir uzdirba ne Lietuvoje.
——————————————————————————————————-
Tik kokia prasme situ raslaivojimu apie Lietuvos mokymo sistema. Ji stabiliai debiliska ir NESIKEICIA. Pries 20 metu tos pacios problemos buvo.
Oro virpinimas.
Tikesimes , kad kaip tas mano egzamenuotuojas sake: “gyvenimas isegzamenuos”

nepritariu       2020-08-6 9:08

Matematika, tai logika, teksto suvokimas ir visa kita. Gal matematikos nėra tik genderizmo ir leninizmo studijose. Nemokykime matematikos ir turėsime tobulus vergus. Ką reiškia pasakymas, man nereikės matematikos arba aš galiu rinktis, ką man mokytis. Rinktis gali, kai atsisėdi ant savo užpakalio. O pagrindams reikia matematikos. Suprantu tuos, kuriems yra sunku matematika, bet jos reikia ir viskas. Matematika beveik nepatobulėjo nuo Nikolajaus II laikų, mokė Smetonos laikais, mokė tarybiniais laikais, nėra čia ko praskysti. Užtenka to liberalizmo švietime. Užauginsime išskydėlių kartas. Leisk pasirinkti, tai pasirinks, kas lengviausia, jei tėvai nespaus.

Už tat anglų kalbą gerai laiko, nes greitai lietuvių nebereikės. Tegyvuoja laisvė.

Plungėje legendinei       2020-08-6 8:57

Mokytojai S.Kochanauskaitei sukako 100 metų.Ji vis dar be galo įdomi,įkvepianti,smetoniškos prabos,romantiška pašnekovė.Per mažai jai dėmesio,kol ji su mumis.

patriotų       2020-08-6 8:36

o ypač idiotų yra kiekviename kaimelyje, o didmiesčiuose nors vežimu vežk, bet ne visi į seimą nori patekti!

Kamuoja klausimas       2020-08-6 8:25

Kaip ten yra Vokietijoje? Kokia jėga išvedė milijoną vokiečių į gatves taikiai protestuoti? Kas tie turintys tokią galią, imti ir pakelti milijoną žmonių nuo sofų ir eiti protestuoti? Gal vokiečiai pasidalintų ta info su mumis?  Šaukia mūsų lyderiukai, kad reikia netylėti, bet juk turi būti ta vienijanti jėga, kuri duotų galimybę išreikšti viešai šį protestą prieš akivaizdžią neteisybę, korupciją, žmonių mulkinimą ir niekinimą su kaukių užmovimu ir t.t. Kiek suprantu, tai turi būti organizuojama kiekviename mieste, net miestų rajone, kad ateitų tą ir tą dieną ir valandą ir tame mieste.  Visi kaltina žmonių abejingumu, kad neprotestuoja, bet, mielieji, juk šiaip niekas nevyksta. Tam turi būti ruošiamasi. manau, kad popieriniai lyderiukai patys yra tinginiai, o gal net bailiai ir laukia, kad kas nors tai padarytų. Kodėl, pavyzdžiui V. Radžvilas ar Vilniaus, Kauno forumai, nekuria kuopelių visuose miestuose ir net kaimuose? Juk nuo šito daromas judėjimas šalyje. Kodėl nėra “N” forumų kvėpuojančių ta pačia dvasia? Negi manote, kad kituose miestuose ir miesteliuose nėra patriotų matančių Lietuvos situacijos baisumą?

vilnietis       2020-08-6 8:22

Valdžigyviai valdo Lietuvą.

Gal reiktų        2020-08-6 8:21

protestuoti prie seimo?

Vienas vaikinas išlaikė       2020-08-6 8:21

šį egzaminą spėliojimo dėl atsakymo būdu.Labai visi džiaugiasi,nes jis tikrai bus geras savo vietoje.Ir tos matematikos jam beveik daugiau nereikės.O galėjom netekti gero,motyvuoto armijos profesionalo.

vilnietis       2020-08-6 8:20

Valdžigyviai valdo-  iš jų tikėtis proto neverta.

Manau,       2020-08-6 8:03

kad tai aukštųjų mokyklų naikinimo etapas. Jei nebus studentų, tai kam jos reikalingos. Jas jau naikina.


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Pasirenkame kasdien ir kiekvienas. Ką?

Liudvikas Jakimavičius. Tema, kuria turėtų diskutuoti visos sisteminės ir nesisteminės partijos

Liudvikas Jakimavičius. Fokusas marokusas

Nida Vasiliauskaitė. Apie reklamą. Rimtai

Joana Noreikaitė. Tylioji tiesos akcija

Audrius Bačiulis. #Sorososus_vulgaris

Vinco Kubiliaus reportažas iš Simono Daukanto aikštėje vykusios tradicinės „Tie-SOS!“ akcijos

Vytautas Sinica. „Politikai, kurie tokiam diktatui nusileistų, laikytini nebent vasalais, bet ne tautos atstovais demokratinėje valstybėje“

Vytautas Radžvilas. Valstybė prieš Albiną Kentrą

Pagerbta pirmoji sovietų okupacijos auka

Andrius Švarplys apie Tėvynės Sąjungos programą: „Čia ne konservatizmas, čia yra grynasis liberalizmas“

Vincentas Vobolevičius. Kaip vertinti politikų apklausas? – partijų atsakymų „Artumai“ apžvalga

Vytautas Sinica. Fasadinė demokratija Lietuvoje: rinkimai tik tiems, kas jau Parlamente

Gintaras Furmanavičius.· STT nerimsta

Ramūnas Aušrotas. Viskas, ką jūs turite žinoti apie Laisvės partiją

Andriaus Švarplio replika: Tuomet buvo šūkis „Visa valdžia Taryboms!“ O dabar…

Algimantas Rusteika. Garsėjantis kompų šnaresys ir klaviatūrų barškėjimas, negęsta ilgai langai redakcijose

D.Stancikas: „Lietuvos istoriją pasauliui privalome rodyti ne žydo, ruso ar amerikiečio, bet lietuvio žvilgsniu, nes niekas kitas už mus to nepadarys“

Nuo bačkos. Virginijus Sinkevičius: Europa bus pavyzdys pasauliui

Andrius Švarplys. Partijos: tarp progreso ir tradicijos – partijų atsakymų „Artumai“ apžvalga

Povilas Urbšys. „Seimo sesijos pradžia su dviveidiškumo kauke“

Robertas Grigas. Smirsteli kažkuo netikru. Net jei ten yra tiesos

Nida Vasiliauskaitė. Tu ką, [mulki,] humoro nesupranti?!

Ramūnas Aušrotas. Darbuotojas yra nei vyriška, nei moteriška sąvoka. Tėtis ar mama – yra

Gintaras Furmanavičius. Ar čia tik aš vienas toks nesupratęs ir nesusipratęs?

Audrius Bačiulis. Kaip manot, į kurią šalį IT darbuotojai ketina emigruoti nuo prakeiktos Lukašenkos diktatūros?

Prof. Kęstutis Skrupskelis: kaltę privalu įrodyti

Geroji Naujiena: Kad ir mums būtų atleista

Vytautas Radžvilas. Apie „sociologinę demokratiją“, arba TS-LKD – mūsų epochos protas, garbė ir sąžinė?

Ramūnas Aušrotas. Kas yra ir ko nėra paskutinėje rudens sesijos Seimo programoje?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.