Socialinė politika

Žinių radijas: Vidutiniai atlyginimai Europos šalyse. Kada pavysime Vakarų Europą?

Tiesos.lt siūlo   2017 m. vasario 26 d. 11:18

22     

    

Žinių radijas: Vidutiniai atlyginimai Europos šalyse. Kada pavysime Vakarų Europą?

ziniuradijas.lt

Europos Komisija paskelbė Europos Sąjungos valstybių narių ekonomikų analizes.

Ataskaitoje rašoma, kad Lietuvos gyventojų skaičius šį dešimtmetį mažėja po 1,3 proc. per metus ir ateityje mažėjimo tempai tik didės. Demografijos problemą aštrina ir prasta gyventojų sveikata. Be to, privačių investicijų kiekis gerokai atsilieka nuo ikikrizinio lygio. Svarbiausia – pajamų nelygybė yra viena didžiausių ir toliau didėja. Taigi Lietuvos augimo perspektyvos ir fiskalinis balansas priklauso nuo to, kaip bus sprendžiamos gyventojų skaičiaus ir senėjimo problemos.

EK atstovybės Lietuvoje Ekonomikos valdysenos pareigūnas Marius Vaščega sako, kad Lietuvos iššūkis yra užtikrinti spartesnį artėjimą prie Vakarų Europos valstybių.

„Lietuvos ekonomikos augimo tempai, palyginti su kitomis išsivysčiusiomis šalimis, yra pakankamai nedideli, mes tolstame nuo tų valstybių, o ne artėjame prie jų. Taigi iššūkis yra išlaikyti artėjimą su Vakarų Europos valstybėmis, mažėjant darbingo amžiaus gyventojų skaičiui. Šį iššūkį padėtų spręsti našumo didinimas, o pagrindinės reformos ir iššūkiai susiję su švietimo sistemos kokybe, inovacijų ir investicijų skatinimu“, – kalbėjo M. Vaščega.

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+


Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Julius Puras       2017-02-27 6:26

Vienas uždirba milijoną kitas 300. Abu sudėjus jie uždirba po puse milijono. Taip maždaug veikia juodųjų informacinių technologijų propaganda. Kas blogai kad iš Lietuvos bėdos stambūs ivestuotojai bando sau išpešti naudos. Žmonės skursta o čia matai kalbama apie vidutines pajamas.

ežiukas       2017-02-26 22:45

Nesakau, jog iš maximavičiaus atimt viską ir kad kažkiek atimt. Skaityti reikia atidžiau.

Aš sakau, jog toliau TAIP , tokiu būdu -visuomenės sąskaita, luikaujant, sukčiaujant,  godiems maximavičiams nebegalime leisti. Nes nurengs nuogai.
Aš sakau jog tiek kiek prisigobė pakanka. Nematau maximavičiaus teisių pažeidimo, jeigu nesuteiksime jam galimybės nusipirkti nuosabos bahamų salos. Tegul perka pigesnę.
Nematau priežastie neamokesdtinti maximavičiaus turto ir taip sugražinti bent dalį to ką maximavičius pasiēmė iš mūsų visų nesažiningu būdu.
O gal sąžiningu?
Kodėl skandinavų bankai namuose neišdarinėja to, ką sau leidžia Lietuvoje? Ar maža skandbankiai pridarė blogo Lietuvai? Ir mes ką, nieko atgal? Manau jog per Krizę plėšusiems žmones kostiumuotiems banditams dera pateikti sąskaitėlę. Ne tik griežtą, bet ir riebią. Su šypsena veide. Kai jie mėgsta.
Advokatai?
Advokatai kainuos pigiau nei nuolaidžiavimo lupikautojams pasekmės.
Žmonės bėga iš Lietuvos dėl baisaus neteisingumo, nes neteisybė, būtent ji gimdo skurdą, bedarbystę ir kitas priežatis. Jokia kaina atstatyti Terisingumui nėra per didelė.
Juolaba nelabai jau ir ką turime praradti.
Mus kaip naciją gerbs kitos šalys ir navijos jeigu neleisime į save valytis kojų.
Mus vartotojus gerbs krautuvininkai, verslas tik tada, kai matys jog galime nubausti už sukčiavimą.
Mus piliečius valdžios gerbs, kai valdininkams pasakysime jog ne jie yra valdžia.
Esame tokioje padėtyje, kai geriau suklysti darant, nei mirti nieko taip ir nedarius.
Krašto, visuomenės ligos yra chroniškos ir mirtinmos. Gydymui kompresais ar užkalbėjimais nebėra laiko.
Reikalinga chirurginė operacija. Šalinti navikus ir švitinti metadtazių liekanas.
Antraip Lietuvai teks gultis graban.

Nepasirašysiu       2017-02-26 21:41

Kai būsime skolingi bankams tiek, kiek vakarų europiečiai. D. Britanijos skola - didesnė nei Graikijos. Iš esmės visi vakarai - praskolinti ir skolinasi toliau.
Tad pagalvokime, ko norime ir ar norime to, ką turi londoniečiai, berlyniečiai ir Madrido miestiečiai.
Ar tik nebus jų mados beviltiškai pasenusius? LGBT paradas, namas, automobilis ir telefonas išsimokėtinai, gatvė - nutiesta už valstybės pasiskolintus pinigus. Vienas vaikas arba ir to - per daug, nes moteris su aukštuoju išsilavinimu dažniausiai neturi vaikų (Vokietijos patirtis).

Dzeikas       2017-02-26 20:48

Eziukui:
As galeciau nurodyti kruva minusu tavo plane, kad ir pavyzdziui ateit ir iremus mauzeri Nordea valdytojo bankui atimt banka (arba maximiniams ir atimt ka priplese) ,  - vargu bau ar pavyks. Tam tau reikes amnestuoti 90-uju reketininkus dabar sedincius. Kiti nerizikuos, arba paklus KT anuliuosianti toki nutarima. Nepaklus KT? Gi sakau, tik asmeniskai tau istikimi smogikai. O kad padaryti si plana legaliai reikia kvalifikuotu teisininku ir ekonomistu(irgi kvalifikuotu, o ne nausedu).
Bet as to nedarysiu, nes mano poziuriu geriau nusilauzti spranda ka nors darant negu uzdusti nieko nedarant.

aba       2017-02-26 20:17

Fantastiškai nuostabus ežiuko planas.Gaila,kad tai-fantastika,kitaip-utopija.Sakot-ne? Tada pasakykite,kas ir kokiu būdu tą planą imsis įgyvendinti.

retro       2017-02-26 19:07

“Krasota- sredi beguščich
Pervych net
I otstojuščich
Beg na meste-
Obščeprimiriajuščij”

E951       2017-02-26 18:48

mes dar juos ir pralenktume, bet pasimatys nuogas užpakalis, todėl nelabai norime.

ežiukas Dzeikui       2017-02-26 18:05

Seniau būdavo sakoma- “negrai vyrai, bet vyrai ne “negrai”.
.
Na, gal atidėkime tos knygelės siužeto nagrinėjimą, gerai?
Matai, tamsta kiek skubotai įvertinai mano išdėstytus pavyzdžius ir principinius dalykus.
Niekur nesakiau jog reikia papildomų lėšų reformoms.
Bet koks sveikesnio proto analitikas sako, jog Lietuvboje ne lėšų stygius yra problema, bet neteisingas arba nemokšiškas finansinių redursų pasiskirstymas.
Refgormai lėšų galima rasti:
drąstiškai radikaliai mażinant biurokratinį aparatą, ( paliekant tuos kurie nesabotuos ir ne popierius dėlios, o dirbs);
paimant dalį lėšų iš tų kurie pasakiškai pralobo lupikaudami- jeigu ologarchas susikrovė milijardą, tiek tikrai pakaks neskurstant gyventi dešimt gyvenimų. Ar privalome leisti oligarchui toliau nepamatuotai lobti skurdfinant aplinkinius? Tegul už galimybę būti milijardieriumi, dabar storapilvis susimoka likusį gyvenimą kurdamas getovę visuomenei. Elementarus teisingumas-juk visduomenė prieš tasi sukrovė kapitalą turčiui, pirkdama iš jo monopolijos brangiai perparduodamas prekes. Todėl jeigu maximos, senukai ir haneriai nuo šiol 90 % pelno mokėtų į biudžetą, manau būtų teisinga.
Ar bus neteisinga, kad minimumą kadininkēms mokantis maximas martketavičius nenupirks savo meilužei penktos jachtos? Ar tai bus skriauda ologarchui?
Paramai smulkiąjam vetrslui nereikia nei cento papildomų lėšų iš biudžeto.
Pakanka stabdyti maximų plėtrą. Tiek kiek yra jau ir taip viršija bet kokio sveiko proto ribas.
Jeigu žmogus neturi darbo ir maitinasi iš pašalpų, arba dirba šešėlyje- tegul darosi legalų neasmokestinamą šeimyninį bizniuką. Kol nedaro milijoninėsvcapyvartos- kam smaugti mokesčiais?
Juk iki tol neduoda pajamų biudžetui, taikoks skirtumas jeigu ir mini parduotuvytę ar kepyklėlę  turėdamas nemokės?
Nebeprašys pašalpų, vaikai bus sotūs ir aprengti, negirtuokliaus- ar tai ne valstybės gerovei?
Nesmaugti tų kurie savo rizika nebūdami maximavičiaus samdiniais, patys pramitimui užsidirba- kokios čia išlaidos valstybei?!!!
Ar taip ar taip iš kažkokio jono ar marytės nebuvo ir nėra įplaukų, bet jie ir jų vaikai Lietuvos nebekeiks, neemigruos. Prakutusiųjų vaikai bus dar turtingesni ir sugrażins savo darbais kažkada iš tėvų nenuplėštus mokesčius su kaupu.
Ar įkurti žmonių neplėßiantį banką reikia nors cento lėšų papildomai?
Valstybė navionalizavo snorą ir ükio bankus. Yra patalpos, yra daug specialistų.
Pakabink ißkabas ir dirbk.
O pirmam startui pakanka paimti mokesčius iš sebų ir swedų lupikų.
Anie išeis.
Na ir tegul nešdinasi. Kuo greičiau tuo geriau.
Gyventojai turi 15 milijardų eurų santaupų.
Per nacionalinį banką galima nebrangiai skolintis iš piliečių valstybės reikmėms, o ne iš wallstreeto sukčių už banditiškus procentus.
Paprastų žmonių vartojimui būtinų prekių ir paslaugų pvmą reikia naikinti iki nulio.
Skirtumą biudžete kompensuoti per vartojimo skatinimą kitur.
Reikia naikinti apribojimus individualiai statybai.
Túkstančiai hektarų dirvonuoja Lietuvoje.
Tegul śeimos ima dykai ir statosi be jokių piderastiškų statybos leidimų.
Turi sklypą ne draustinyje. Viskas. Statykis kada nori.
Informuok seniūną jog stataisi ir pasdirašyk jog atsakai už darbų saugą ir ekologiją. Viskas.
Kokio dydžio, kiek pastatų- ne pidarų valdžioje reikalas.
Žinai kiek žmonės sukrautų pvemo vien pirkdami cementą ir plytas?
Bet mūsų valdžia negali net minties sau leisti kad žmonės nebus vergais.
Sovietponiai nedijauçia ponais jeigu negali krušti kitų.
Koks danas ar amerikonas gali būti ir jaustis ponu nedulkindamas kitų, o lietuvisas ponas- ne.
Tą “tradiciją” reik raut su mėsom naxren.

 

 

O kodėl       2017-02-26 17:43

klausimas nekeliamas taip: kada pralenksime Europą?  Chruščiovas, Brežnevas ir Ko buvo didesni optimistai. Prisimenate, tie, kuriems virš 60?

Dzeikas       2017-02-26 17:19

Eziukui:
Detaliu - ka daryti, as nezinau. Tam ka isvardijai - reikia labai daug pinigu ir kvalifikuotu specialistu kuriu nera. Is kur paimt - as irgi nezinau. Tai ka siulai daryti - tam reikia kolosaliu lesu, net turtingos valstybes VIENU MATU daugybines, kompleksines problemos sprest nesiima.Jos neturi tam lesu.
Rask internete Prospero Merime apsakyma “Tamango”(atrodo yra lietuviu kalba).Ta vieta kur negrai uzgrobe Atlanto vandenyne laiva, suvalgo atsargas ir nutaria , kad reikia kazka daryti. Negru vadas ima sturvala i rankas…
Tu savo zodziais ragini padaryti ta pati. Nepatingek,surask ta vieta apsakyme. Perskaityk kuo baigesi.

mis/mister Končitta       2017-02-26 17:03

Vysimės, pavysim, pralenksim!
.
LTSR-2 euro Vizijos(2030) dainelė:
.
.
Briuselio Genderi,
Labai mes stengiamės-
Kaip liepiat kalbame,
Kaip liepiat rengiamės

mis/mister Končitta       2017-02-26 17:03

Vysimės, pavysim, pralenksim!
.
LTSR-2 euro Vizijos(2030) dainelė:
.
.
Briuselio Genderi,
Labai mes stengiamės-
Kaip liepiat kalbame,
Kaip liepiat rengiamės

Nesuprantu       2017-02-26 16:26

nieko, prie anos valdžios ekonomika sparčiai augo, netgi sparčiausiai europoje, o dabar ką, kažkas užgulė ant stabžių? Paaiškinkit man kaip čia yra, ar man su atmintim jau ne visai, bet elitas nuolat trancliavo šią malonią ausiai žinią, o ir investicijos kad ateina, tai ateina visu greičiu. Tai tos ir kažkur užstrigo? Vansi reik išsiaiškint kas ir kur???

ežiukas Dzeikui       2017-02-26 16:21

Sakot, ” pasiryżimas”?
O gal dar ir sveikos nuovokos reikėtų, realaus veiksmų plano?
Deja, kol kas “pasiryžimas” demonstruojamas tik svaičiojant apie tautinius kostiumus septynmečiams kurie rūbelius išaugs per pusmetį. Dar pasiryžimas realizuojamas didinant mokesčius, stiprinant represines priemones.
Jeigu tokie pasiryžimo kurti policinę valstbę tempai išliks, neišliks lietuviai.
Visi protingi žmonės kurių nors ir nedaug bet yra, šaukia- stabdykime skurdą, nutraukime neteisingumo vešėjimą!
Tie du žingsniai yra patys skubiausi ir esminiai.
Ar matosi prošvaistės ta tema?
Net iš tolo ne.
Būtinos ir skubiausios reformos yra šios:
a)Informacinio lauko išvalymas nuo nuodijančio sąmonę turinio (reklamos debilizuojančio popso turinyje apmokestinimas 50% pvemu).
b)Radikali LRT reorganizacija ir totalus šios organizacijos išvalymas nuo siarapročių demagogų klano klapčiukų ir info laxudrų. Greituoju būdu!
c) Oficialus konstitucinio Akto lygmens nacijos išlikimo pavojaus paskelbimas, ( demografinė nepaprastoji padėtis) ir iš to sekančios įstatyminės priemonės pagal principą-
“Stabdoma ir naikinama viskas kas bent kiek prisideda prie nacijos nykimo,/ maksimaliai siekti skatinti viską kas sudaro galimybes nacijai atsigauti”.
d) Visiems oligarchams ir monopolistams ultimatumas:
Per ketvirtį amžiaus išnaudodami krašto žmones mokant mizernus atlyginimus ir lupant pasakiškus antkainius, ponai susikrovėte šimtamilijoninius, o kai kas ir milijardinius turtus. Todėl artimiausiems penkiems metams įšaldome júsų pelno galimybes iki 5%. Draudžiama plėšti piliečius nesveikais antkainiais. Ne daugiau 10 proc!
Nebus iš ko vykdyti plėtras, nebus lėšų statyti naujas maximas?
Būtent! Artimiausius 25 metus nei vieno leidimo didžcentrių statybai!
Visų mega įmonių savininkams privaloma trečdalį pelno skirti eilinių darbuotojų atlyginimams.
Uždrausti į įmonių išlaidas nurašyti jachtų ir porshe pirkimąsi ” verslo plėtros reikmėms”
Savininkų prabanga versle turi būti apmokestinta.
e) Naikinti bet kokį samdomos darbo jėgos apmokestinimą uždirbantiems iki 1000 eurų.
f) Atlikti detalų prekių ir paslaugų pokyčių pagrîstumo auditą. Visus pelnus kurie buvo susigrobti lupikaujant kuomet kaina litais pavirto tokia pat eurais- nacionalizuoti.
g) Užšaldyti kapitalo permetimąvį užsienį. Kompanijoms kurios gudrauja perregistruodamos verslus kitose šalyse- įvesti muito mokesčius arba verslavimo Lietuvoje licenzijos mokestį.
h) uždrausti VMI nurašinėti nuo gyventojų sąskaitų lėšas becteismo sprendimo.
j) naikinti plėšikaujančias privačias antstolių kontoras ir gražinti šią funkciją valstybei.
k) tuoj pat îkurti Valstybinį Atsiskaitymų banką kuriame privalomai sąskaitas turėtų valstybinėsės įstaigos ir įmonės. Tame pačiame banke gyventojai galėtų turėti asm.sąskaitas atlyginimams, pensijoms. Visi pavedimai piliečiams būtų nemokami. Išlaidos būtų padengiamos iš įvestų tikrų  pelno mokesčių sebams, swedbabkams ir pan.
l) Būtų nustatytas Teisingas valstybės ir piliečio santykis aiškiai nurodant jog pilietis ginče su valstybinėmis institucijomis yra silpnesnioji pusė.
Būtų nustatytas Teisingumo prioritetas piliečių santykiuose su valdžia pagal pricipą ” kaip tu man, taip aš tau”
T.y. jeigu pilietis negauna teisėtos paslaugos iš valdžios ar valstybės/savivaldybės, (pvz valdżia biurokratiškai vilkina detaliojonplano, statybos leidimo išdavimą) - pilietis teisėtai stabdo bet kokiû savo mokestinių prievolių vykdymą. Dėl tokios situacijos susidarymo negautos mokestinės įplaukos išieškomos iš biurokratų atlyginimo 100% apimtimi.

 

 

Dzeikas       2017-02-26 15:22

Viksrui Salamonui:
Ironija supratau,jusu siulymas tai jau vakarykste diena.Butent tas ir buvo padaryta - ant sifilio randu spaklio uzmesta. Ant “bis” fokusas nebegroja - spaklio reiks tiek, kad uzlopius pacientas atrodys kaip marsietis, raguotas-gumbuotas.Euru prispausdint galima, taciau del Lietuvos to nedarys, o jei darys tai patys saka pjaus ant kurios sedi donoras - Vokietija.Todel pliku euru kisimas i Lietuva tik atomazgos atitolinimas su dar didesniu BUM pabaigoje. Net ir lietuviskas sudelitis supranta, kad jis aisku nebadaus, taciau isnese kudasiu ponais nebebus.Siaip, pasiturintys miestelenai.Todel ir Karbauskis randa atrama (ir pats supranta, kad pabuvus oligarchu tapti viso labo pasiturinciu, tas pat kaip eiliniam zmogui tapti bomzu) tarp trupti toliau matanciu tautisku turciu.
Igyvendinti Vascegos rekomendacijas reikes imtis stresiniu priemoniu destabilizuojancias tiek eiliniu, ir SVARBIAUSIA elito (koks sudinas bebutu) gyvenima. Tos priemones tiek paveluotos, kad net ryztingas ir rastingas ju igyvendinimas negarantuoja sekmes.
Ir savaime aisku revoliucines priemones sukuria revoliucines pasekmes - viena kuriu elito sudeties ryskus pasikeitimas ir rotacija.Pasiryzimas tokiam veiksmui gali krasta isgelbeti.Gali ir ne.

Jules       2017-02-26 15:11

Niekada, kol bus Former Bolsheviks ir jų anūkai valdžioje ir verslo viršūnėse.

nepavysime, deja       2017-02-26 14:57

KGB viską valdo: ekonomiką, teisę, politiką net kultūrą.
o tie pedofilai tikrai nenori Lietuvai gero, kad lietuviai gyventų geriau nei rusai.

Tarabilda       2017-02-26 14:36

Ekonomikai merdint, pakankamai kyla ekonomikos kilimo rodikliai.

Lietuvių kalba !       2017-02-26 13:48

Ekonomikos augimo tempai ,,pakankamai nedideli,, Kokia bėda, jei pakankami augimo tempai? Gal sakyčiau nepakankami augimo tempai.

vikšras Salamonas       2017-02-26 12:29

Viskas aišku- reikia didinti aborigenų pajamas. No problem, paprašysime ES, kad prispausdintų daugiau popierinių jevrikų. O kad aborigenai neprarastų našumo, sudarysime maximoms dar palankesnes sąlygas pūsti prekių kainas.
Taigi, galėsime vėl girtis jog išaugo bvp, padidėjo atlygiņimai, bet feodalai realiai nepraras pelnų, o aborigenai nepraras motyvacijos dirbti dar našiau.
Darom!

Dzeikas       2017-02-26 12:20

na’jui:
Pasisaipei? Palengvejo?

Dzeikas       2017-02-26 12:17

Issifruoju i zmoniu kalba ka pasake (...) M.Vascega: Pajamu didejimas eina priesingai su gyventoju mazejimu.O turi augti ir tas , ir anas. Jeigu situacija uzsites , pasiekus kritini taska abi kreives uzluz staciai zemyn.
Toliau.Pasakyta: “iššūkį padėtų spręsti našumo didinimas, o pagrindinės reformos ir iššūkiai susiję su švietimo sistemos kokybe, inovacijų ir investicijų skatinimu”
Viena is minetu uzdaviniu issprest Lietuvos “reabilituoti daktarai” gali patart kaip. Kaip vienu metu spresti kontraversinius uzdavinius - cia jums pasakys Saliamonas. Lietuvoje saliamonai nelaikomi.
- reformas daryt socialiniuose santykiuose (Darbo kodeksas tik siaura sritis, vienas SIOS problemos kampas)
- reformas daryt svietime
- inovacijas skatinti (t.y. neapmokestinti idejimu i modernizavima.Sakykim koks alaus bravoras visa pelna sukis i technologiju liniju atnaujinima, mokesciams - 0)
- investicijas skatinti (na ateis jos,apsizvalgys.Ogi cia vieni bambaliniai bedarbiai temokantys vini ikalt i siena.Ka jie atsakys i klausima “kokias kompiuterines programas mokate?”.Baldu gamyba skatinti? baldu gamyba aukstu pelnu nesukuria deja.)
Kiekvienam punktui reikia DAUG pinigu, specialistu ir valdininku kurie moketu tuos pinigus nukreipt. Net ir turint tu specialistu VIENU metu jie negales sprest tiek daug uzdaviniu. Pinigai? Galima pasiskolint, taciau skolinantys pries skolindami pasidomes grazinimo galimybemis.As - neskolinciau. Tik su uzstatu. Ka gali uzstatyt Lietuvos valstybe Kalbant apie milijardines sumas. Klaipedos uosta? Mazoka ir rizikinga.Zlungant valstybei tas uostas taps lagaminu be rankenos. Prekybos ir zvejybos laivynas jau isvogti. Gedimino klanas? Jau griuva.
Vienzo vienintele galimybe Lietuvai sutelkus didele pinigu suma, kiek imanoma nusisamdyti Saliamona. Nes uzdavinys daugialypis ir ekonomisto, sociologo, politiko, karvedzio(isorines gresmes) reikalavimai yra vienas kitam priestaraujantys ir vienas kita eliminuojantys.

na,       2017-02-26 12:01

egzpertas rado priežastis-
vergai dirba nepakankamai našiai;
švietimas nepakankamai progresyvus.
kita vertus, egzpertas pamiršo paminėti vienos esminės problemos-
visuomenei sparčiai senstant, mes vis dar niekaip nesugebame įteisinti
privalomos eutanazijos našumą praradusiems vergams.

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.