Įžvalgos

Jurga Lago. Kaip iš dvasios ubago tampama tikru ubagu

Tiesos.lt redakcija   2018 m. spalio 12 d. 10:49

19     

    

Jurga Lago. Kaip iš dvasios ubago tampama tikru ubagu

Visi žinojo, kad teta Janė slepia lobį, todėl jai mirus sesers dukros iškėlė trobos grindis, praardė sienas, išnešė iš namo visus daiktus ir juos išardė, perkratė, knygas vanojo į namo sieną.

Janės knygos buvo visos aplenktos ir nuglostytos, bet kelios itin senos – jų puslapiai pabiro po kiemą. Merginos viską degino sode: du medinius dvaro angelus ir medinį kryžių – pirmiausia, knygos ėjo prakuroms, vyro drožinėtus šuniukus, suolus ir masyvias senovines kėdes. Senas smuikas degdamas dainavo.

Mano tėvas rinko antikvarą ir senos daiktų istorijos lydėjo mane visą vaikystę. Kiek kartų girdėjau, kaip vaikai išmesdavo seną tėvų „chlamą“, kiek kartų vykau su tėvu po kaimus į aistringas senovinių daiktų medžiokles: radom altorių, ant kurio senis kapojo vištoms galvas, ąžuolo stirną-komodą, kur pijokas laikė samagoną, radom rudens lietaus skalbiamus barokinius krėslus, atiduotus vištoms kiaušiniams dėti. Ir dar, ir dar!

Prisimenu degančias tėvo akis, išsižiojusius dažnai girtus kaimo vyrus, įtarias moteris. Dažniausiai jie norėdavo senus daiktus pakeisti naujais: veždavome jiems savo geltonu žiguliuku naujas taburetes. Bet Janės sesers dukros nieko nesutiko atiduoti, iškeisti, parduoti – viskas lėkė stačiai į liepsnas.

„Nesiceremonysim su senės šiukšlėm“, – sakė.

Tik prieš gerus penkerius metus tėvas man pasakė, kad jos sudegino vieną ranka iliustruotą bažnytinę knygą, o smuikas, matyt, buvo gana gera Stradivarijaus kopija, nes giliai viduriuose švietė užrašai, jo vardas. Ar galėjo būti originalas? Tėvas trūkteli petį... Janė jį išgelbėjo, kai kolūkiečiai siaubė dvarą, bet nieko nepadarysi prieš vaikų tamsumą – amžinąjį troškimą naujų, madingų, modernių daiktų.

Niekada nepamiršiu šitų pamokų – kaip iš dvasios ubago tampama tikru ubagu.

Ir šiandien, kai mūsų miestuose ir miškuose kertami seni medžiai, o centrinės miestų aikštės, parkai virsta „modernybe“, kuri dažniausiai neturi jokios meninės vertės, aš žinau, kad riba tarp buvimo turtingam ir „įdomiam pasauliui“, dažnai atidengia tik pliką tuščią sielą. Nes kultūrai išsaugoti reikia… kultūros.

Džiaugiuosi, kad nereikia stebėti Klaipėdos centrinės aikštės „Mėnesienos“ projekto, kad nematau Vilniaus „Reformatų“ rekonstrukcijos, kad šiandien nestovėsiu ten, kur dega dideli laužai ir krenta medžiai.

„Durnas todėl, kad biednas, o biednas todėl, kad durnas“, – sakydavo mano babytė ir spaudė savo vaikus prie mokslo.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Dėkui       2018-10-18 22:09

Labai geras tekstas, ačiū.

Euthansia Prevention Coalition 2       2018-10-16 1:19

4. At this GA, summarizing reports were presented by representatives of German, Nigerian, Japanese and Brazilian medical associations on the recent WMA Regional meetings, all opposing involvement of physicians in E/PAS. These consultations on E/PAS conducted by the WMA clearly underscored continued firm opposition to these acts by most member nations. Perhaps because of this, the CMA/RDMA proposal was withdrawn on short notice prior to the Ethics Committee meeting in Reykjavik. It was replaced by a compromise document, brought forward by the German Medical Association, which affirms the WMA’s opposition to E/PAS, but avoids altogether the use of the word unethical and substitutes the phrase physician assisted suicide with physician assisted dying. It was apparent, during the remainder of the meeting, that many at the WMA have serious concerns about these possible changes. Some reiterated that the WMA was founded, in large part, to refute the idea that making something legal also makes it ethical. The proposed substitute document will undergo study in the months ahead by all delegates and their written opinions are to be reviewed at the April 2019 meeting of the WMA in Chile.

5. Toward the end of the General Assembly, to everyone’s surprise, the CMA delegation accused the incoming president of the WMA, Dr. Leonid Eidelman, of plagiarism in his inaugural speech and moved that the WMA demand his resignation. This motion failed, not being supported by any other delegates. Subsequently, the CMA announced its withdrawal from membership in the WMA. Eidelman offered an explanation and apologized to the Council and the GA of the WMA, and his explanation and apology were accepted.

Sheila Rutledge Harding, MD, MA, FRCPC
Crossmount, Saskatchewan

P.S. Any physician or medical student may become an Associate Member, upon application to the WMA: https://www.wma.net/sign-up/ Assoc.iate Members are apprised of documents under consideration, given opportunity for input, and may attend WMA meetings to voice their opinions.
Posted by Alex Schadenberg at 1:27 PM
https://alexschadenberg.blogspot.com/2018/10/canadian-physicians-attend-world.html?utm_source=Euthanasia+Prevention+Coalition+Contacts&utm_campaign=26765bf799-EMAIL_CAMPAIGN_2018_10_15_06_13_COPY_04&utm_medium=email&utm_term=0_105a5cdd2d-26765bf799-198440393

Euthansia Prevention Coalition 1       2018-10-16 1:18

Monday, October 15, 2018
Canadian Physicians attend World Medical Association General Assembly
This report was published by the Physicians Alliance Against Euthansia on October 15, 2018.

Reykjavik, Iceland, October 3-6, 2018

A number of concerned Canadian doctors became Associate Members of the World Medical Association (WMA) and attended the October 2018 General Assembly (GA) of the WMA in Reykjavik, Iceland. This informal report summarizes some activities and experiences of the group.

1. We were at the GA because we wished to contribute to the discussion of a draft resolution entitled Proposed WMA Reconsideration of the Statement on Euthanasia and Physician Assisted Dying which was to be brought forward to the Ethics Committee of the WMA by the Canadian Medical Association (CMA) and the Royal Dutch Medical Association (RDMA). It was proposed as a replacement for the WMA Resolution on Euthanasia (2002), the WMA Declaration on Euthanasia, (1987) and the WMA Statement on Physician Assisted Suicide (1992, confirmed 2015). The proposal sought to move the WMA away from condemning euthanasia and physician assisted suicide (E/PAS) as unethical. It also moved away from the term physician assisted suicide, using instead either physician assisted death or assisted dying. We felt that this policy would facilitate legalization of E/PAS around the world and involvement of physicians in these procedures. We wished to uphold the WMA opposition to E/PAS and encourage a life-affirming approach.

2. Delegates from more than 50 national medical associations around the world were present at this GA. Many of the more experienced participants at the meeting provided us with good advice regarding WMA processes and how to ensure our effective participation. Others sought clarification about an article some of us had co-authored in the September 2018 World Medical Journal, entitled Euthanasia in Canada: a Cautionary Tale (French and Spanish translations available at: bit.ly/WMACanada). It was written to counterbalance the optimistic view of the introduction of euthanasia and physician assisted suicide (E/PAS) into Canada that the current representatives of the Canadian Medical Association (CMA) generally promulgate. While the CMA spokesperson at this meeting asserted that our article is a misrepresentation, many participants acknowledged that the extensive references provided would permit them to access primary sources and reach their own conclusions about our analysis of the Canadian situation.

3. At the meeting of Associate Members, a resolution was proposed that aimed at a greater consistency between policies of WMA and its National Medical Associations (NMAs). Our group argued that two paragraphs in that policy would weaken the role of WMA as a promoter of the highest standards of medical ethics, because WMA would be expected to “accommodate” NMA policies inconsistent with WMA policies. Our motion to remove the problematic paragraphs was carried.

Liepa       2018-10-13 21:54

Ne visada reikia duoti kelią durniui. “Modernybės” ir “pažangybės” neretai veda į susinaikinimą: socialinį, fizinį, dvasinį ir pan. Juozapas mini “lietuvio kodą”. Tai, kad tas kodas labai ir labai pagadintas. // Jaunos ištekėjusios moterys masiškai kerta pavardes - taip paprasčiau ir “moderniau”. Valdiški dundukai demonstruoja savo “potenciją” kirsdami medžius- neva taip gerina ekonomiką ir mūsų aplinką. Švietimo ministerė iškerta iš lietuvių kalbos egzaminams skirtų literatūros sąrašų lietuvių autorių kūrybą ir nė nekriukteli.// Apie kokį lietuvio kodą galima kalbėti, kai visa, kas turi lietuviškumo požymių yra traktuojama tiesiog kažkokiais niekais ir atgyvenom?//

Salomėjai       2018-10-13 19:21

Sk
aityti iš naujo! smile

Salomėja       2018-10-13 17:18

Abstrakčiai - viskas, kas parašyta autorės, yra šventa tiesa, bet jeigu nurodytą konkretų atvejį panagrinėsim, tai man visiškai neaišku ir nesuprantama, kaipgi taip atsitiko, kad šviesios asmenybės dukterys užaugo tokios tamsuolės, kupinos tiesiog patologinės neapykantos, kaip suprantu, savo motinai, dėdei, jų vertinamam kultūriniam palikimui? Vokietijoje galioja įstatymas antikvarinėms vertybėms įsigyti: visa atsakomybė tenka įsigyjančiam - parduodantis gali nežinoti piniginės daikto vertės, bet perkantis atsako pagal įstatymą, jeigu perka pigiau, negu derėtų. Jeigu barokinį krėslą išmainytum į taburetę - turėtum bėdos…

nei.       2018-10-13 13:48

kai nėra argumentų,tada oponuojantys,kitaip mastantys apdrabstomi purvais ir parodoma baigusių mokslus kultūra. p.s. mokslai nei proto nei kultūros neprideda,ypač šiuolaikiniai. pavyzdžių pernelyg daug ,kad juos minėčiau.

dar ne viskas prarasta       2018-10-12 23:57

Iš trinkelių pastatysime Lietuvą!
(Jeigu tik briuselys duos pakankamai pinigų trinkelėms.)

Ir vis tiek,       2018-10-12 23:50

gal dar ne viskas prarasta.Kai važiuoji per Lietuvą,net keista matyti,kaip mažiausi miesteliai netgi gyvenvietės keliasi,dažo,remontuoja namus ir namukus.Stebina,iš ko tie žmonės gyvena.

neijui       2018-10-12 22:10

Esi genetiškai tobula straipsnio bei žemiau parašyto komentaro iliustracija.
Tokie buki ir yra Priežastis.

nei .       2018-10-12 21:20

nei autorė ,nei džiuzepė parašęs paklodę taip ir neįvardijo priežasčių.

Juozapas       2018-10-12 20:17

Puikus tekstas. Tai lyg kitos geros knygos esencija.
Ta knyga kuri vadinasi “Lietuvio kodas”, yra labai nemėgstama visokių super-duper patrijotų, pseudo-romantikų ir svaigstančių apie triumfo arkas.
Tiek šis taiklus esė, tiek “Lietuvio kodas” puikiai atskleidžia priežastis kodėl 1990-siais atkurta Lietuvos valstybė neįvyko, o neužilgo tikriausiai labai tikėtina ir galutinai žlugs amžiams po griuvėsiais palaidodama ir “tautos” likučius. Sakau “tautos” kabutėse, nes Tauta yra politinė sąvoka, o laikinai vis dar lietuviškai kalbantys etnoso likučiai net iš tolo nepanašūs į politiškai susipratusią ir aktyvią politiškai visuomenę.
Buka ir savo apatiškumu destruktyvi sau patiems lūzerių-individų be bebdro tikslo masė.
Sakau be tikslo, nes paėsti ir prisipirkti blizgučių tai gyvuliaž!ogių noras, bet ne žmonių visuomenės, t.y. piliečių Tikslas.
Piliečių bendruomenės, t.y. politinės Tautos Tikslas būtų kurti bendrą Valstybę. Bendrai kartu.
Lietuvisai nieko nenori daryti kartu. Kiekvienas lietuvisas tyko, jog kiti už jį padarytų, o tada tūlas ayeis dykai pasiganyti.
Kadangi tokia “filosofija” yra 99 nuošimčių genetinis kodas, todėl sėdim visiškam dugne.
Taigi realiai kas yra tie dauguma lietuvisų kurie tik reikalauja iš kitų tautų sau pagarbos? Atsakymas lingvistinis, nes žodžių žaisme yra tvirta logika:
tie kas dugne- tie yra padugnės.
Yra du variantai- praregėti ir ryžtingai taisytis, arba likti istorijos dumblu.
( Oi, oi, oij- nu kooooooks bloooogas ģ tas “juozapas. “Niamyli lietuviū!”)

kas.       2018-10-12 19:36

kas kalti?ar seneliai ,ar tėvai,ar mokytojai,kad vaikai tokiais tapo? matyt ne to mokė ? matyt čirpino su smuikeliu ,piešė bažnytinius stabus,o vaikams sakė netrukdyk,nelysk akysna.

Liberalizmas       2018-10-12 19:04

tai jėga, apsiraminkit. Stokit greičiau į Žmonių partiją. Tapkite pagaliau žmonėmis.

Visokių ubagysčių esama       2018-10-12 18:31

Klausimas, kuri iš jų didžiausioji - dvasios, sielos ar kūno, ir kaip jos visos susijusios.

grumstas       2018-10-12 18:11

Čia kalbama apie materialius dalykus- spintas , komodas , knygas -kurios kartu yra ir dvasinis ,kultūros paveldas. Bet mes išmetame ir deginame moderniame liberalizmo ir sekuliarizmo lauže ir savo tėvų, prosenelių tradicijas , papročius, Tikėjimą Dievu , Meilę savo artimui, meilę Tiesai, savo Garbę ; už sorošinius skatikus parduodame Moralę ir garbiname ištvirkimą, iškrypimą ir kasame savo ateičiai užmaršties kapo duobę.

Stasys       2018-10-12 12:57

Tikrai šventa teisybė .

Janina(tik sutapimas)       2018-10-12 12:49

Kaip visada p.Jurga tiesmuka ir super taikli.Bet tikslumo dėlei reikėtų pasakyti,kad ir kaimuose buvo,yra ir dabar ir žymiai išmintingesnių,kultūringesnių senolių negu kai kurie miesčioniški,apsimetantys pranašesni vien todėl,kad yra ne biedni vilniečiai.Kažin ar visada galima pritaikyti šią patarlę šiais akiplėšiško liberalizmo laikais.Pavyzdžių apstu.

Šventa       2018-10-12 12:32

tiesa .


Rekomenduojame

Laisvės kovotojų piketo prie Užsienio reikalų ministerijos rezoliucija

Dėl naujienų portalo DELFI tendencingo manipuliavimo viešąja nuomone ir kandidato į Lietuvos Respublikos prezidentus A. Juozaičio teisių pažeidimo

Liudvikas Jakimavičius. „Tokios protkrušystės gal galėtume tikėtis Mozambike ar Šiaurės Korėjoj“

Vidas Rachlevičius. Stebint Brexit‘o batalijas Briuselyje ir Britanijoje neapleidžia „déjà vu“

Rasa Baločkaitė. Šliaužiantis totalitarizmas, arba Kairiosios minties vingiai

Sąjūdžio „Už Lietuvos miškus“ kreipimasis į premjerą

Prie URM vyks piketas – prieš J.Noreikos atminimo juodinimą, už – L.Linkevičiaus atstatydinimą

Vytautas Vyšniauskas. Vilniaus universiteto Centrinė akademinės etikos komisija pripažino…

In memoriam dr. Augustinui Idzeliui. Vidmanto Valiušaičio atsisveikinimo žodis ir interviu „Tautos atsakas sovietams – sukilimas“

Andrejus Gaidamavičius. Tarp mitų ir tikrovės: atsakymai Aidui Pivoriūnui

Andrius Tapinas: TS-LKD – mūsų partija

Algimantas Rusteika. Ko trokšta – apie tą meluoja

Liutauras Stoškus. Sakote „iškertamas tik vienas procentas per metus“? Tuomet išmeskit iš namų lovą ir įsitikinsite, daug tai ar mažai

Laisvūnas Šopauskas. Vienos politologinės konferencijos analizė, arba Už Lietuvos pinigus – valstybės griovimas (II)

Gintautas Kniukšta. „Ne, ministre, nei rytoj, nei po savaitės Labanoro girios jūs nekirsite“

Patriotinės organizacijos kviečia į piketą prie URM: Pone ministre, jei turite savigarbos – atsiprašykite, jei ne – atsistatydinkite

Vladimiras Laučius. Apie europiečių dviveidišką „žaliąją“ politiką

Algimantas Zolubas. Kilnus reiškinys

Geroji Naujiena: Kad būtume laisvi pasirinkti ne turėti, o būti

Algimantas Rusteika. Visuomeninio transliuotojo tyla – irgi žinia: pabaigos pradžia jau arti

Apginkime Lietuvos miškus: žygis už Labanorą –  žygis už Lietuvos ateitį

Ženevos pareiškimas: turime suprasti, kas iš tiesų yra žmogaus teisės

Karolis Venckus: „Mama yra be galo stipri, tačiau sėdėti kalėjime už nieką nėra malonu“

Algimantas Rusteika. LRT dabar – svarbiausias valstybės klausimas

Letas Palmaitis. Kas kieno brolis („Visos religijos yra geros“ tema)

Jurga Lago. Kaip iš dvasios ubago tampama tikru ubagu

Andrius Švarplys. Apie Lietuvą, „privažiavusią prie rampos“

Vytautas Radžvilas. LRT depolitizavimo spektaklis turi baigtis

Seime buvo svarstomos parlamentinio tyrimo išvados dėl LRT veiklos

Labanoro Žygis – Ateik ir Pamatyk Pats!

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.