Ugdymo politika

Jonas Ruškus. Švietimas – ne prekė, o žmogaus teisė

Tiesos.lt siūlo   2016 m. rugpjūčio 2 d. 9:00

19     

    

Jonas Ruškus. Švietimas – ne prekė, o žmogaus teisė

Lietuva vis dar nėra ratifikavusi UNESCO – pasaulinės švietimo ir kultūros organizacijos – Konvencijos prieš diskriminaciją švietime. Nenuostabu, kad Lietuvos švietimą kolonizavo neoliberalioji politika, švietimą pavertusi laisvos rinkos ir diskriminacijos objektu. Pasiūlos ir paklausos santykiu grįsta švietimo politika marginalizavo žmogaus teisę į ugdymą. Verslo logikos Lietuvoje vedamas švietimas tapo efektyvumo, selekcijos ir meritokratijos – vaikų atrankos pagal nuopelnus – įrankiu. Tačiau ekspertai ir visuomenė vis labiau pagrįstai abejoja dėl vaikų atrankos mechanizmų, visų pirma, dėl nacionalinių brandos egzaminų patikimumo, o šių metų lietuvių kalbos vertinimo rezultatai šokiruoja.

Valstybės įsipareigojimas žmogaus teisių įgyvendinimui įrašo valstybę į labiausiai demokratiškų ir socialinės gerovės šalių būrį. Teisinė valstybė susiformuoja ne tuomet, kai sukuriama valstybės teisinė bazė (prisiminkime, SSSR teisiniais straipsniais grindė žmonių šaudymą), o tuomet, kai žmogaus teisės tampa įsisąmonintu valstybės siekiu ir yra realiai įgyvendinamos. Orumas ir laisvė, prieinamumas ir lygiateisiškumas – jei šios bazinės žmogaus teisės nėra transformuojamos į konkrečias švietimo, sveikatos apsaugos, darbo ir kitas praktikas, tuomet patenkama tiesiai į diskriminacinių sprendimų gniaužtus. Įvyko stebėtina jungtis – Lietuvos švietimas, dar neatsikratęs sovietinių, drausme ir paklusnumu grįstų įpročių, impregnavosi neoliberalistiniais efektyvumo, selekcijos ir meritokratijos nuodais.

Kaip paaiškinti, kad Lietuva, dejuodama dėl išsivaikščiojančios tautos, vis dar nesugeba pasirūpinti savo vaikais ir šeimomis? Politikų energija nukreipta į diskriminacinės šeimos sampratos įtvirtinimą surūšiuojant šeimas į valstybės paramos vertas ir nevertas. Tačiau niekaip neskiriama pastangų palaikyti kiekvieną Lietuvoje gyvenantį vaiką ir kiekvienos šeimos gerovę. Kaip paaiškinti, kad Lietuva iki šiandien niekaip negali aprūpinti visų Lietuvos vaikų nemokamu ir visiems laisvai prieinamu kokybišku ikimokykliniu ugdymu, kai turime daug laisvų patalpų ir parengtų pedagogų? Kodėl Lietuvos ateitis, jaunos šeimos, pradedančios kabintis į darbo rinką, turi būti diskriminuojamos ir verčiamos mokėti už savo vaikų ugdymą privatiems ar net valstybiniams darželiams?

Kaip paaiškinti, kad Lietuvoje vis dar priimta teisėtai ir viešajame kalbėjime rūšiuoti vaikus į gabius ir negabius, kai net Nacionalinė pažangos strategija išskiria gabių vaikų rėmimą, taip nežinia kokiu pagrindu atrūšiuodama kitus, numanomai negabius vaikus? Orveliška dvasia vaikus surūšiuojantys ir jų likimą nulemiantys momentiniai brandos egzaminai įsiūbavo masinį korepetitoriavimą – paralelinę šešėlinę tėvų pinigais apmokamą švietimo erdvę. Mokyklų rūšiavimas į prestižines ir apkiautėles, kaip pavadino vienas mokyklas reitinguojantis žurnalas, buvo priimtas kaip norma, nors lyg ir akivaizdu, kad mokyklų misija neapsiriboja egzaminų rezultatais. Vaikų atranka į vadinamąsias prestižines mokyklas nėra laikoma žmogaus teisių pažeidimu. Priešingai, viešai nuskambėjo siūlymai įteisinti atranką, taigi, diskriminaciją.

2009 m. mokslo ir studijų reforma patyrė fiasko: aukštojo mokslo problemų neišsprendė, tačiau prikūrė naujų. Vadinamųjų „krepšelių“ principas įtvirtino vaikų selekciją pagal vis labiau abejotino patikimumo brandos egzaminų rezultatus. Dėl kelių dešimtųjų konkursinio balo skirtumo valstybė vieną vaiką priskirs gabiųjų grupei ir pasiūlys valstybės finansuojamą vietą kolegijoje ar universitete, o kitą vaiką nusiųs į mokamas studijas, be praktiškai jokių šansų gauti valstybės finansavimą, net jei jis ar ji mokamose studijose studijuos puikiai.

Papildomos krepšelio lėšos specialiųjų poreikių vaikų ugdymui nė kiek nepaskatino atverti vidurines mokyklas neįgaliesiems, tačiau padidino moksleivių diskriminaciją priskiriant jiems specialiųjų poreikių vaikų etiketes. Šiandien mes Europoje pirmaujame pagal specialiųjų poreikių vaikų skaičių, tačiau tai nė kiek nepadėjo sukurti įtraukiosios, neįgaliesiems atviros, mokyklos. Daugybė jų ir toliau neturi galimybių mokytis kartu su visais vaikais. Turėkime drąsos pripažinti, kad „krepšeliai“ nepasiteisino.

Apie suaugusių švietimą iš viso nėra ką pasakyti, nes praktiškai jokios suaugusių švietimo programos nėra valstybės remiamos.

Valstybės pažangos strategijoje Skandinavijos šalys nurodomos kaip siektinas modelis Lietuvai. Tačiau niekaip neįvardinta, kad šios šalys savo švietimą, socialinę ir sveikatos apsaugą grindė žmogaus teisių principais. Bene ryškiausias yra Suomijos pavyzdys, kur įsitikinimas, kad švietimas yra esminė kiekvieno vaiko teisė, virto realia praktika. Dar XX a. viduryje įdiegtas „mokyklos arti kiekvieno vaiko“ principas nė vieno vaiko nepaliko atskirtyje. Dabar Suomija, veikdama lygių galimybių ir socialinio teisingumo principais, tarptautiniuose moksleivių pasiekimų tyrimuose demonstruoja pačius geriausius rezultatus.

Nemyli Lietuva savo vaikų įteisindama diskriminacines švietimo praktikas. Mūsų šalis nėra tokia turtinga, kad galėtų savo piliečių sąskaita leisti paralelines mokamas studijas (įskaitant korepetitoriavimą) ir taip ciniškai švaistyti savo brangiausią turtą – žmones. Emigraciją dar galėtume stabdyti, iš esmės reformavę švietimo sistemą žmogaus teisių pagrindu. Būtina atsisakyti rinkos sąlygų švietime ir pripažinti švietimą kaip viešąjį gėrį. Turime pripažinti, kad kiekvienas vaikas yra reikalingas ir gabus, ir sudaryti jam sąlygas mokytis ir studijuoti pagal savo norus ir gebėjimus, kas įtvirtinta Lietuvos Konstitucijoje.

Tam galimybė yra. Lietuva yra UNESCO narė, ji pasitvirtino Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi darbotvarkę ir taip įsipareigojo naujam pasaulinio švietimo tikslui: užtikrinti įtraukųjį ir lygiavertį kokybišką švietimą bei skatinti visą gyvenimą trunkantį mokymą.

vdu.lt

Trumpai apie autorių: Jonas Ruškus – Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Socialinio darbo katedros profesorius, Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių komiteto narys.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Koo       2016-08-5 17:39

Na ko pliekiatės tėl tikybos ir etikos?  Tikyba tai tikėjimas į lavono pabėgimą iš kapo, zombių marširavimą ir amžinąjį gyvenimą, keliaklupščiavimas prieš žydų karalių Jėzų ir žydų karaliaus Jėzaus bučiavimas ir   o etika - elgesio normos be tikėjimo lavonu pabėgusiu iš kapo, elgesio normos be tikėjimo zombių marširavimu,elgesio normos be tikėjimo amžinuoju gyvenimu - pagrindinai tuo ir skiriasi mokymas kokykloje tikybos ir etikos. Vaikai mokėsi - mačiau užrašus.

Pikc       2016-08-4 20:26

Jooo… beviltiškas reikalas. Kaip sako, “medicina čia bejėgė”... :D

Raigerdas >Piks       2016-08-4 19:58

Tai, jeigu Etikos ir Tikybos žodžių reikšmės yra duotos Lietuvos žodynuose, tai kodėl per keletą dienų taip ir nesugebėjai tas reikšmes pacituoti? Įstatymus cituoji, o šitų 2-jų žodžių reikšmių pacituoti negali? Kur logika? Skirtingai nei Tamsta, aš nauduojuos ne tik lietuviškais žodynais, nes kartais lietuviškuose žodynuose duodama tokia reikšmė, kuri klaidina žmones. Vienas iš tokių žodžių yra politika. Kadangi net jūsų lkz.lt duoda tik dalį to žodžio reikšmės, tai nieko nuostabaus, kad mūsų politikai net nesupranta šio žodžio, dažnai net prigalvodami šiam žodžiui savo reikšmes.
Tai kas tau yra Piks? Arogancija neleidžia atsakyti į paprastą klausimą: kas yra ta Tikyba, ir kas yra Etika? Ir dėl šito pavergusio tave jausmo tu nesugebi atsakyti į tau užduotą klausimą?

Pikc       2016-08-4 15:18

Labai trumpai: Raigerdai, tamsta mano akyse esate ne “blogietis”, o žmogelis, kuris užsimerkęs ir užsikimšęs ausis mala vis tas pačias blevyzgas - ir dideliais kiekiais. smile
Dėl papūgiškai kartojamo ne itin gudraus klausimo “tai kas ta tikyba ir kas ta etika?” - ar nekilo tamstai mintis pradžiai pabandyti lietuvių kalbos žodyną atsiversti (arba į lkz.lt nueiti) - ten, žinokit, labai aiškiai viskas parašyta. Norite detalių? Yra mokyklinės programos, dalykų aprašai - švieskitės į sveikatą. wink
Gal tada praeis noras svaigti apie tai, kaip mokyklos tapo krikščionių kepyklomis ir kad žmonės masiškai emigruoja, nes Pikc jiems neišaiškina, kas yra etika ir kas - tikyba. :D

Raigerdas>Piks        2016-08-4 12:06

Tai dabar grįžkime prie mokyklų. Lietuvos Švietimo sistema yra prismaigstyta melagingų duomenų, kurie klaidina ir mokytojus ir mokyklos direktorius. Ir viena iš jų yra Tikybos ir Etikos pavertimas lygiaverčiais dalykais. Ir jeigu arogantiškasis Piks pradeda ginti tą klaidingą versiją dėl Tikybos ir Etikos lygiavertiškumo, tai reiškia, kad būtent tuos žmones tai ir tenkina. Reiškia, priežastis yra tame senių nukvakime, kurie sunkiai mąsto, o jeigu jie ką nors ir sumąsto, tai būtinai jų norai išteplioti jų egoistiniais interesais. Todėl daugybė mokyklinių programų, tame tarpe ir krepšelizacija, yra susijusios su tam tikrų grupių savanaudiškais interesais. Perskirstant liaudies sukauptą turtą be ETIKOS NORMŲ, mes gavo iškreiptas formas, kurios niekuo nesiskiria nuo plėšikavimo formų. Plėšikams jokių Etikos normų nereikia, todėl TEISINGUMAS Lietuvoje yra be Etikos normų, o pasekmės tokios, kad advokatai teismuose pradėjo naudoti sofistinius išvedžiojimus, tokiu būdu Lietuva nusirito iki Senovės Graikijos lygio teisingumo klausimuose. Vargšas žmogus šiandien apsiginti negali, nes tam jis neturi finansinių galimybių. Jeigu yra atvejų su valstybinėmis institucijomis, tai prieš jas taip pat paprasti žmonės apsiginti negali. Todėl daugybė šiandien praturtėjusių kompanijų praturtėjo tik dėka to, kad apiplėšė tuos žmones, kurie negali apsiginti. Jų advokatai išsišiepę įžūliai rodo savo iltis, ir tam žmogui nieko nebelieka, kaip palikti Lietuvą. Ar kas nors paskaičiavo, kiek pedagogų išvažiavo į užsienį ir dirba ten prie konvejerių arba valo grindis, kokioje nors aerouosto kavinėje? Ir jiems tai yra naudingiau negu gyventi Tėvynėje ir dirbti ne savo mėgstamą darbą. Emigracija išgelbėjo Lietuvą nuo Maidano. Tai, kodėl nenorima stabdyti emigracijos. Emigracija yra naudinga mūsų valdantiesiems, štai kodėl jie net piršto nepajudins, kad ką nors pakeisti. O kad Tikyba paversti lygiaverčiu dalyku su Etika, tai čia taip pat yra naudinga atskiroms grupelėms, bet jokiu būdu ne mokiniams ir ne tėvams, ir ne valstybei.

Raigerdas>Piks        2016-08-4 10:37

Dabar dėl komentatoriaus Piks skiriamų valstybinių premijų Raigerdui už, neva, atskleistą emigracijos priežastį. Ji yra žinoma labai seniai, bet tragedija yra tame, kad tokie “geriečiai” kaip Piks ir į jį panašūs politikai, tingi pajudinti savo apsnūdusį mąstymą ir pasidomėti, kuo gi skiriasi priežastis nuo pasekmės. O tai parodo, kokie žmonės yra išrenkami į Seimą. Jie net per 10 metų nesugeba įvardinti emigracijos priežasties. Ar tikrai jie yra tokie kvaili? Ne, jie nėra iki tokio laipsnio kvaili. Paprasčiausiai, jie turi įprotį NEMATYTI PROBLEMOS, t.y. apsimesti, kad jos nėra. Pagrindinė emigracijos priežastis yra saugumo jausmo nebuvimas. Piks, rašo, lyg pats gyventų Mėnulyje, nes nežino, kad Lietuva yra viena iš skurdžiausių valstybių Europoje. Baimė, kad neišgyvens, verčia žmones ieškoti saugesnės valstybės. Skurdas valstybėje prasideda nuo melo, t.y. nuo neetiško elgesio valdžioje sėdinčio. Akivaizdu, kad ten, kur yra du ar trys žmonės, visada pagamins ne tik sau, bet ir turės perteklių. Kad to pertekliaus neliktų, ir jiems grėstų baimė neišgyventi, reikalingas tas tipas, kuris apiplėš juos ir jiems grės baimė neišgyventi. Kai žmonės neturi, kur išvažiuoti, kai tai buvo bolševikmečiu, tai prasideda badas. Ir tokie golodomorai Rusijoje ir Ukrainoje buvo ne vienas. Komentatorius Piks įsivaizduoja, kad skurdo priežastis yra nežinoma. Taip jis įsivaizduoja, nors toks kiniečių išminčius kaip Lao Dze jau daugiau nei 2000 metų atgal pasakė, kad liaudis skursta tik todėl, kad valdžia jiems uždeda per didelius mokesčius. Bet komentatorius Pics įsivaizduoja, kad tai Raigerdas sugalvojo tokius dalykus, todėl jis niekaip nesugeba suprasti, kad tą valstybinę premiją jis turėtų pasiūlyti skirti ne Raigerdui, o Lao Dze. Raigerdas, skirtingai nei Piks, netingi mokytis ir jis neapsiriboja vien tik krikščionybe, kuri yra tik dalis pasaulio kultūros, todėl ir žino apie tikrąsias emigracijos priežastis, ko nepasakysi apie Piks. Tas, kuris mėgsta gyventi kitų sąskaita, mokėsi mokykloje. Ir jis mokėsi tokioje mokykloje, kurioje Etika buvo prilyginta Tikybai arba jos iš viso nebuvo. Valstybės kultūra prasideda nuo mokyklos ir jos ateitis taip pat priklauso nuo mokyklos ir būtent nuo to, ko ten mokoma. Patyčios mokykloje yra pasekmė to, kad ETIKA mokykloje yra Pelenės vietoje. Ir tokią situaciją sukūrė tie, kurie savo purvinais nagais lendu prie šventų MOKYMO PROCESŲ. Tą padarė ne kas nors kitas, o neetiški žmonės. Ką pasėsi, tą ir pjausi, tokia yra mūsų liaudies patarlė, todėl patyčios mokykloje yra pasekmė to, kad Švietimo sistemą kūrė žmogeliai iš savo KREIVO PROTO pozicijų, kuris atsiranda dėl blogo išsilavinimo ir ETIKOS netaikymo savo gyvenime. Tas dalykas liečia ir tikinčiuosius.

Raigerdas>Piks        2016-08-4 9:37

Taip, pagal Pics, primityviai kalbant, esu blogietis, o Piks yra tas gerietis. Bet tas “gerietis” Piks teigdamas, kad Tikyba ir Etika yra lygiaverčiai dalykai, jau kelintą dieną niekaip nepajėgia atsakyti į klausimą: kas yra ta Tikyba, ir kas yra ta Etika? Tai jeigu žinai, tai čia gi nieko nereiškia ir atsakyti. Ir ką gi vietoje atsakymo rašo Piks? Ogi, jo “atsakymas” yra toks:“Beje, Raigerdui priklauso valstybinė premija - gi žmogelis atkasė TIKRĄSIAS emigracijos priežastis: “[...] todėl žmonės palieka tokią šalį, kurioje nei mokytojas, nei Seimo narys, nei Piks nesugeba paaiškinti, kas yra ta TIKYBA ir kas yra ta ETIKA”. Taigi, vietoje atsakymo prasideda Raigerdo kritika. Mokyklinis suaugusio žmogaus išsisukinėjimas. O visas premijas, kurias tu man skiri, pasiimk sau. Toliau, tas suaugęs mokinukas Piks, išmokęs pacituoti įstatymus, net nežino, kad Seimo nariai nežino ne tik, kas yra Etika, jie nežino net, kas yra ekonomika, ir jie net dorai nežino, kas yra politika. Norit faktų? Prašau, jų kiek tik nori. Seime egzistuoja Etikos komisija, ko faktiškai iš viso negali būti, nes tai yra absurdas. Šita Etikos komisija vykdo TEISINGUMO funkcijas, kurios yra pačio žemiausio ir primityviausio lygio, nes tie Etikos komisijos nariai, kurių dauguma yra ne ką geresni už svarstomąjį, o kiti netgi ryškiai blogesni ir kvailesni, bet jį svarsto ir netgi baudžia. Atleiskite, tai kokia čia Etika? Čia ja net nekvepia. Todėl ne be reikalo vieną Etikos komisijos pirmininką pradėjo pravardžiuoti - etik-matj. Ir ne be reikalo, nes jo išsilavinimas, jeigu neklystu spec.vidurinis, berods šaltkalvio. Etika yra svarbiausias dalykas kiekvieno žmogaus gyvenime, nes tarp psichinių ligonių jūs nerasite nei vieno etiško žmogaus. Reiškia Etika yra susijusi ir su dvasine sveikata, o tai reiškia, kad neetiškas žmogus kartu yra ir kažkokiu tai laipsniu dvasiškai nesveikas žmogus. Inkvizicijos laikai įrodė, kad inkvizitorius gali būti ir tikintis, bet ar jis buvo etiškas žmogus? Pedofilas-kunigas gali būti tikintis žmogus, bet ar jūs jį galite pavadinti etišku žmogumi? Taigi, Etika Lietuvoje yra nukainuota prekė, o Tikyba yra iškelta į jai nebūdingas aukštumas ir netgi prilyginta Etikai. Todėl Tikyba Lietuvoje nėra Tikyba, nes už tos Tikybos slepiasi užmaskuotos formos krikščionybė. Bet Piks laiko, kad tai yra etiška. Jeigu tai daroma krikščionybės vardan, reiškia netgi klastingi metodai tampa etiškais. Ir jeigu paklausti Tikybos mokytojos, kas tas buvo Mohandas Gandhi, tai mokytoja vargu ar atsakys, nes jis buvo nekrikščionis.

hbh       2016-08-3 20:45

Reigerdas vis labiau nuvilia… O buvo anksciau labai idomus

Pikc       2016-08-3 17:39

Jooo… Ne be reikalo sako, kad su tokiais ginčytis - tai kaip su pliku pešiotis. Tupi savo dėžutėje ir kvaksi bele ką - ir neprisibelsi niekaip. Iki skausmo pažįstamas atvejis (plg. “koloradikai”, “homsomolas”, “tikrieji pagonys”...). smile
Beje, Raigerdui priklauso valstybinė premija - gi žmogelis atkasė TIKRĄSIAS emigracijos priežastis: “[...] todėl žmonės palieka tokią šalį, kurioje nei mokytojas, nei Seimo narys, nei Piks nesugeba paaiškinti, kas yra ta TIKYBA ir kas yra ta ETIKA”. Štai, pasirodo, kur šuo pakastas, kaip sakė tūlas zoonekrofilas! O mes ir nežinojom! Va, kur galva, va, kur protas! Genijus - ne kitaip! :D

Raigerdas > Piks        2016-08-3 15:40

Vienas studentas, kurį aš pažinojau sovietmečiu buvo tikintis provoslavas. Jis atsisakė laikyti egzaminą iš marksizmo-leninizmo filosofijos. Ir nors mokėsi gerai ir puikiai išmanė tą marksizmą-leninizmą, tačiau jo tikėjimas jam neleido meluoti, kad jis nepripažįsta tokios filosofijos, kuri pažeidžia žmogaus teisę pasirinkti tokią filosofiją, kokią jis nori. Pagal tada galiojusius Švietimo įstatymus jis buvo pašalintas iš 3-io kurso, kadangi iš marksizmo-leninizmo turėjo dvejetą.
Dabar Lietuvoje atsirado jau kitokio plano gudruoliai, kurie sulygiavertino tikybą su etika. Nieko kvailesnio sugalvoti neįmanoma. Už kvailų įstatymų išleidimą ir kenkimą valstybei, turėtų būti numatytos bausmės. O dabar yra taip, kaip yra, todėl žmonės palieka tokią šalį, kurioje nei mokytojas, nei Seimo narys, nei Piks nesugeba paaiškinti, kas yra ta TIKYBA ir kas yra ta ETIKA. G. Orwell’o “Gyvulių fermoje” taip pat yra įstatymai ir viename iš jų yra sakoma:“visi lygūs, bet kai kurie lygesni“. Tai ar nebus čia toks pat atvejas su tais įstatymo kūrėjais apie Tikybą ir Etiką mokyklose?

Raigerdas > Pics        2016-08-3 15:18

Gerbiamasis, jūs lyg Mėnulyje gyventumėte. Tai, jeigu jūs nusileisite iš Mėnulio ir perskaitysite jo straipsnį, tai jame rašoam:“Teisinė valstybė susiformuoja ne tuomet, kai sukuriama valstybės teisinė bazė (prisiminkime, SSSR teisiniais straipsniais grindė žmonių šaudymą), o tuomet, kai žmogaus teisės tampa įsisąmonintu valstybės siekiu ir yra realiai įgyvendinamos. Orumas ir laisvė, prieinamumas ir lygiateisiškumas – jei šios bazinės žmogaus teisės nėra transformuojamos į konkrečias švietimo, sveikatos apsaugos, darbo ir kitas praktikas, tuomet patenkama tiesiai į diskriminacinių sprendimų gniaužtus. Įvyko stebėtina jungtis – Lietuvos švietimas, dar neatsikratęs sovietinių, drausme ir paklusnumu grįstų įpročių, impregnavosi neoliberalistiniais efektyvumo, selekcijos ir meritokratijos nuodais”. TSRS laikais taip pat buvo įstatymai. Ir tuo metu gyvenęs koks nors “iksas” galėjo taip pat gražiai pacituoti tuo metu egzistvusius Sovietinius švietimo įstatymus. Tai, kur jūsų tas išmanymas, kuriuo jūs čia taip puikavotės? Tai, kodėl jūs neparašote, kas yra ta ETIKA ir kas yra ta TIKYBA? Į šiuos klausimus man tikybos mokytoja nesugebėjo atsakyti. O kadangi jūs dedatės protingesnis už tikybos mokytoją, tai malonėkite atsakyti. Bijau, kad nežinote, todėl jums maga pasislėpti už įstatymų citatų.

Pikc       2016-08-3 0:12

O, brol… :D Ką gi, apsimesim, kad “Raigerdas” nuoširdžiai nesuprato, ką švietimo kontekste reiškia “dalykas” (žr. kad ir Švietimo įstatymą (30 straipsnis, 2-a dalis)) ir bandysim paaiškinti paprastai pa-paprastai: dalykai, gerbiamasis, yra tai, ką vaikai mokosi mokykloje - pvz. matematika, geometrija, fizika, biologija, tikyba, etika, istorija ir t.t. Dalykas “Etika” ir dalykas “Tikyba” mokymo programoje YRA LYGIAVERČIAI ir pasirenkami pagal mokinio pageidavimą (žr. LR Švietimo įstatymo (I-1489) 31 straipsnį, 46 straipsnio 1-os dalies 3-ą punktą bei 47 straipsnio 2-os dalies 4-ą punktą). Tiek žinių, kaip sako. wink
P.S. Taip, “Raigerdas” iš tiesų “rašo apie tai, apie ką neišmano”. Q.E.D. wink

Raigerdas>arogantiškajam Pics       2016-08-2 21:08

Arogantiškajam komentatoriui Pics vaidenasi, kad Raigerdas rašo apie tai, apie ką neišmano. Vaiduoklių pasaulyje gyvenančiam Pics vaidenasi, kad jis yra tas vienas vienintelis pasaulyje Dievo apdovanotas išmanymu. Pažiūrėkime, ką gi “išmano” tas arogantiškasis pagyrūnas. Štai, ką jis rašo:“etika ir tikyba mokyklose yra LYGIAVERČIAI dalykai”. Tai bent… Nuo kada etika ir tikyba tapo lygiaverčiais dalykais? Štai jums akivaizdus pavyzdys, kaip krikščionys dažnai iškraipo pagal sau naudingą supratimą, kurį daugiau kaip kliedesiu pavadinti negali. Vėl ta pati istorija, kokia buvo su komunistais, kurie įrodinėjo, kad jų tiesa yra vienitelė tiesa, o visa kita “neturi prasmės”. Komentatorius Pics taip ir nesugebėjo pateikti argumentuotų įrodymų, kad ETIKA su TIKYBA yra lygiaverčiai dalykai, nes jo arogantiškumas neleidžia šito padaryti. O kas yra TIKYBA? Ar tai mokslas? Jeigu ne, tai, kas tai yra? Viena iš šiuolaikinių ETIKOS normų yra KOMPETETINGUMAS. Galimai, tik TIKYBOS šalininkams nereikia KOMPETETINGUMO, nes jiems užtenka ir arogancijos. Svarbu, kad jie tiki į tai, kad jie yra teisūs. Ir kuo tai skiriasi nuo ateizmo? Jie irgi įsitikinę, kad Dievo nėra, ir jiems to užtenka. Ateizmas taip pat yra tik TIKYBA.

Pikc       2016-08-2 19:45

Pirma, vyraujanti liberastinė ideologija (“diriguojanti” ir švietimą) yra ne ką mažiau agresyviai antikrikščioniška, negu bolševizmas, todėl kalbėti apie mokyklas kaip “krikščionių kepyklas” - mažų mažiausiai negudru. Antra, nevertėtų postringauti apie dalykus, kurių neišmanote - etika ir tikyba mokyklose yra LYGIAVERČIAI dalykai, ir vaikai juos renkasi priklausomai nuo to, ar yra tikintys, ar ne. Etikos principai yra inkorpruoti į krikščionybę, tad papildomai etiką dėstyti nėra prasmės, tuo tarpu netikintiems ji reikalingas kaip atskiras dalykas. Viskas paprasta. Kokią nors “diskriminaciją” čia įžiūrėti - visiškai negudru. Toliau jau nebeskaičiau - nėra prasmės. smile

Raigerdas        2016-08-2 17:07

Pagaliau kažkas ryžosi prabilti apie dikriminaciją mokykloje. Gal nebūsiu tikslus su procentais, bet apie 60% procentų nesugeba galvoti savarankiškai, todėl yra paprasti prisitaikėliai. Todėl tuo ir naudojasi visokie Gebelsai, kaip tai buvo fašistinėje Vokietijoje, arba komunistiniai propagandistai, kaip tai buvo sovietmečiu, kai mokyklos tapo spaliukų ir komjaunuolių kepykla. Nuo komunistų ir fašistų neatsilieka ir krikščionys, nes jie taip pat yra susirgę ta pačia liga - kepti per mokyklas naujus krikščionis. Tam tikslui buvo padaryta, kad mokyklose būtų TIKYBA. Kas tai yra, manau, nei vienas mokyklos direktorius nesugebės paaiškinti. Paprasčiausiai jiems taip liepė. Teisybės vardan, reikia pasakyti, kad šitie tikybos mokytojai niekuo nesiskiria nuo marksizmo-leninizmo filosofijos propagandistų. Mane taip pat versdavo pasakoti apie Leniną, nors man būdavo bloga nuo tokio falšyvo turinio, kokį aš gaudavau. O kai aš atsisakiau tai daryti, tai iš karto papuoliau į nemalonę. Dabar mokyklos jau tapo krikščioniškomis, todėl ETIKA ten yra kaip antrarūšis dalykas, nors ETIKA reikalinga tiek krikščioniui, tiek nekrikščioniui, tiek musulmonui, tiek judaistui, tiek pagoniui, tiek budistui. ETIKA reikalinga visiems, nepriklausomai kokią religiją tu neišpažintum. Bet “mokslinčiai” nusprendė padaryti takoskyrą tarp TIKYBOS IR ETIKOS. Tikyba gali būti ETIKOS sritis, kaip ir religijos gali būti etikos sritis. Bet mokslininkais apsimetę kvailiai, tiksliau veidmainiai įsirėdę į mokslininkų kailį, sukūrė tokią mokymo sistemą, kurios patys jie jokiu būdu nesimokytų. Tai tie vargšai suaugę, kurie dėl savo egoizmo niekaip nesugeba suvokti, kad egzistuoja vaikų pasaulis, egzistuoja paauglių pasaulis ir jis turi priklausyti jiems, o ne vaikai būti nuosavybe, kad patenkinti suaugusių puspročių egoizmą. Nes jie taip ir svajoja, kad jo vaikas taptų fašistu, kito puspročio vaikas taptų komunistu, arba kokio nors suagusio religinio fanatiko vaikas turi tapti krikščioniu. Visais šiais atvejais vaikui neleidžiama pasirinkti, nes už juos galvoja tėvai. Būtent tie tėvai, kurie ir sudaro tą 60% masę, kai atėjus fašistams į valdžią, jie pradeda šaukti “Hi Hitler”, atėjus komunistams į valdžią šaukia “Da zdravstvujet Stalin”, atėjus krikščionis į valdžią šaukia “Dieve, pasigailėk mūsų”. Mokykla turi būti mokykla, kurioje mokinys sužino apie krikščionybę, sužino apie Baltų tikėjimą, sužino apie Budizmą, Judaizmą, apie tai, kas yra mokslas, kas yra religija, kas yra visuomenė ir kas yra mūsų tauta. Ir tada mes gausime teisėtą ir moraliai brandžią visuomenę. Mokykla turi būti apsaugota nuo bet kokių egoistinių ir vienpusių tėkmių, kurios siekia paversti mokinius ne mūsų tautos tradicijų perėmėjais, o savo egoistinių interesų perėmėjais.

Pikc       2016-08-2 14:20

“Žmogaus teisės”, “diskriminacija” - iki skausmo pažįstami “progresyviųjų” žodeliai, ne? smile Dėl tos priežasties itin keista, kad autorius, kalbėdamas nuo neomarksistinių liberastų bačkos, kritikuoja… liberastiją. smile
Tiesa, reikia pripažinti, kad jis vis dėlto arčiau neomarksistų, negu liberastų - pvz. “Politikų energija nukreipta į diskriminacinės šeimos sampratos įtvirtinimą surūšiuojant šeimas į valstybės paramos vertas ir nevertas.” “Dajoš šeimų įvairovę!”, ne? smile
Dar vienas tipiškas bruožas - lygiavos reikalavimas: kaip čia dabar galima mokinius skirstyti į gabius ir negabius, vertinti juos pagal pasiekimus? Juk nėra jokio skirtumo tarp tinginio analfabeto, “dėjusio” ant mokymosi ir gabaus bei stropaus mokinio - dajoš “žmogaus teises!”, ir viskas! smile
Be abejo, tai nereiškia, kad švietimo sistemoje viskas gerai - atvirkščiai: ten kažko gero dar gerai paieškoti reiktų. Bet tai nėra pakankama priežastis “kreivoms” įžvalgoms apie visuotinės lygiavos įvedimo būtinybę.

Teisės       2016-08-2 11:39

Tik prašome nepainioti žmonių teisių su avinų galimybėmis…

Pobieda Dzarbapartinckienė       2016-08-2 11:36

???, kaip ne prekė?! prekė!
daug konkursų saviems, otkatai.
daug daug otkatų!

Diskriminacija       2016-08-2 9:08

dvelkia aritrmetinis skaičiavimas,kiek reikia mokyklų ar kažkodėl vieni turi teisę įgyti aukštąjį išsilavinimą,kiti būtinai turi eiti į profesines,nes šalies(elito) poreikiai to reikalauja.O be to,daugelis darbščių merginų pirmūnių ,universiteto pažibų, tikrai nesirinks savo antrąją pusę iš profesinių mokyklų tarpo.Taigi atsiras demografinės problemos,dar padidės emigracija.Proporcingumo dėsniai.

Rekomenduojame

Rusijos istorinė ir akademinė politika Lietuvos atžvilgiu 2021–2022 metais (pagrindinės tendencijos)

Kanzaso mokytoja nušalinta dėl „translytės“ mokinės pageidaujamų įvardžių nevartojimo

Christine ir Thomas Schirrmacheriai. Komunizmas kaip mokymas apie tūkstantmetę viešpatiją

Dominykas Vanhara. Išdavystės kaina

Kanapės siejamos su depresija ir nerimu

Vokiečių ministerijos nubudusiųjų „buvimo baltuoju“ apibrėžimas pašalintas po visuomenės neigiamos reakcijos

Romualdas Povilaitis. Apie Užimtumo įstatymo pakeitimą

Edvardas Čiuldė. Kodėl rusai yra užklimpę imperijos idėjos puoselėjimo iliuzijose?

Oregono valstijoje visuose mokyklų tualetuose privalės būti moterų higienos priemonių

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt septintoji (gegužės 11-oji) diena

Rusijos Dūmos vicepirmininko ir deputatų pasisakymai apie Rusijos tikslus kare prieš Ukrainą

„Žmoga“ toliau keliauja per pasaulį… (atnaujintas sąrašas)

Vytautas Radžvilas. Savinaikos mechanizmas

Vokietijoje vyksta teismo procesas pastoriui, nubaustam už kalbas apie homoseksualus

Mariupolio gynėjai virš „Azovstal“ gamyklos iškėlė Ukrainos vėliavą

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt šeštoji (gegužės 10-oji) diena

Prof. Markas Regnerusas. Kodėl santuoka yra ne tik privatus, bet ir viešas reikalas?

Lyčių kvotos: ES parlamentas balsuoja už tai, kad 50 % visų kandidatų Europos Parlamento rinkimuose būtų moterys

Reikalavimas dėvėti kaukes sukėlė daugiau mirčių nuo korona viruso

Karo monstrą penėjo ir kultūrinis rusų elitas

Gegužės 9-osios ambivalentiškumas

Nepriklausomais elektros tiekėjais privalo užsiimti FNTT

Vidas Rachlevičius. O tuo metu Anglijoje arba – o kam dabar lengva…

Ramūnas Aušrotas. ES kovido sertifikatas

Asta Višinskaitė - Katutė. Kažko nesuprantu

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt penktoji (gegužės 9-oji) diena

Ar etniniai vokiečiai turi teisę ginti savo kaip daugumos statusą?

Kardinolas Sigitas Tamkevičius SJ. Pašauktieji į amžinąjį gyvenimą – IV Velykų sekmadienis

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt ketvirtoji (gegužės 8-oji) diena

Vytautas Sinica. JAV panaikins „teisę į abortą“?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.