Demokratija ir valdymas

Iš redakcijos pašto. Rimas Armaitis. Rinkimai 2016: ar yra pasirinkimas, ar įmanomi pokyčiai?

Tiesos.lt redakcija   2016 m. rugsėjo 25 d. 0:46

45     

    

Iš redakcijos pašto. Rimas Armaitis. Rinkimai 2016: ar yra pasirinkimas, ar įmanomi pokyčiai?

Jei mus valdo nemaža dalis buvusių partorgų, buvusių uolių komjaunuolių ir komunistų, buvusių partinės mokyklos dėstytojų ir net Burokevičiaus bendražygių, vadinasi, mūsų valstybėje kažkas ne taip, kažkas negerai. Vadinasi, Sąjūdis neatliko savo vaidmens iki galo.

Nepamenu, kieno citata, bet labai taikli: „Galima kurį laiką apgaudinėti tautos dalį, galima kurį laiką apgaudinėti visą tautą, bet neįmanoma PASTOVIAI apgaudinėti visos tautos – galiausiai ji suabejos apgaule“. Dar vienas posakis, irgi nepamenu autoriaus, bet be mažiau taiklus: „Balsavimas tai – teisė kvailioti ir naikinti save“.

Galima drąsiai konstatuoti, kad dabartinis partokratinis režimas, kuris Lietuvą valdo jau daugiau nei 25 metus, pasirinko stagnaciją, valstybės skurdinimą ir naikinimą. Nors kai kas aiškina, kad pasiektas „stabilumas“, bet statistika kalba, kad skurstančiųjų skaičius didėja, paliekančių Lietuvą skaičius, ypač jaunimo, nemažėja. Ir visi tie priešrinkiminiai sisteminių partijų pažadai, stabilizuoti situaciją, mažinti skurdą, pažaboti korupciją, gerinti darbo sąlygas, stabdyti migraciją yra verti mažiau nei tualetinis popierius. Visus tuos 25 su viršum metų niekas netrukdė sisteminėms partijoms dabartinius savo pažadus ir kitus ryžto efektus įgyvendinti. Jei jie nesugebėjo iki šiol nieko pažangaus įgyvendinti, vadinasi, ir neįgyvendins, nes dabartinėmis sąlygomis ir esamoje situacijoje Lietuvoje jokios pozityvios reformos iš vidaus visiškai neįmanomos.

Ir tam yra dvi gana akivaizdžios priežastys. Pirmoji: didžiosios dalies dabartinio mūsų politinio elito intelektualinis potencialas yra per daug žemas, ir visiškai niekinės yra jų moralinės bei profesinės savybės. Kitaip tariant, jokia rimta verslo bendrovė, joks rimtas kapitalistas tokių asmenų jokiu būdu nepaimtų dirbti į rimtas vadovaujančias pareigas. Nes nei versle, nei valstybės valdyme esami politiniai populistai negali nieko – net teoriškai: nei pažaboti korupcijos, nei sukurti darbo vietų, nei pagerinti darbo sąlygų, nei sumažinti korupcijos ar emigracijos.

Dabartinis politinis elitas tai puikiai suvokia, todėl ir bando visais būdais išsaugoti savo esamą politinį režimą, savo padėtį jame, juodinant nors kiek kitaip mąstančius, įvairiais būdais įrodinėjant, kad tik jie, būdami visiški politiniai impotentai, dar kai ką gali ir niekas – išskyrus juos, nes jie yra dievo patepti, nes tik jie yra progresyviai mąstanti Lietuvos visuomenės dalis, o visi kiti yra „runkeliai“, „patvoriniai“, „vatnikai“. Bet šitų sovietinio mentaliteto politinių despotų gabumai ir per 25 metus nuveikti darbai matomi net aklam.

Antra priežastis išplaukia iš pirmos. Bet kokios sisteminės reformos iš vidaus, sistemos viduje yra visiškai neįmanomos iš principo. Rimtas reformas galima inicijuoti tik spaudžiant išorės jėgoms, pvz., ES Parlamentui, arba jas inicijuoti gali naujos politinės jėgos, nepriklausančios dabartinei politinei sistemai.

Tačiau dabar neveikia nė viena sąlyga. O visi tie politiniai skandalai, skandaliukai ir vietinės reikšmės politinės kovos yra tik stipresnių politinių despotų kova su ateinančiais, šiandien dar atrodančiais silpniau. Dabartinėmis sąlygomis nėra jokių galimybių naujai performatuoti esamą sistemą, o tai reiškia, kad korupcijos mastai tik didės – ypač politinės korupcijos, skurdas augs, o tautiečiai ir toliau iš šios svajonių šalies neš kudašių, ypač jaunimas.

Galima drąsiai konstatuoti, kad po šių rinkimų jokie rimti pokyčiai, kaip išorės politikoje, taip ir vidaus politikoje nenusimato. Nors tam tikrų imitacinių procesų gali atsirasti, bet tai bus tik imitacija. Po rinkimų tradiciškai didžiąją daugumą sudarys tos pačios sisteminės partijos. Antivalstybinė politika, žudanti valstybę ir naikinanti valstybingumą, bus tęsiama – čia neturiu net menkiausių iliuzijų. Ir tikrai nenusimato net menkiausios reformos, galinčios bent iš dalies stabilizuoti dabartinę, vis blogėjančią situaciją.

Beje, pati stabiliausia būsena yra negyvėlio būsena, tad, kai politikai sako apie stabilumą, reikia suprasti, ką išties jie turi omenyje.

Dabartinės sisteminės partijos nesiims jokių reformų, nes jos iš principo nesugeba nieko reformuoti – jos pačios bijo bent kokių galimų pozityvių reformų. Stagnacija yra sisteminių partijų matricos pagrindas.

Kodėl neįmanomi pokyčiai ir reformos?

Nes dabar nusistovėjusi sistema yra savotiškas buvusios Sovietų sąjungos projekto, tegul ir su nežymiais pokyčiais, tęsinys – esamam politiniam elitui yra kaip šėrykla jiems asmeniškai, jų draugams, juos šeriantiems verslo partneriams, šeimos nariams ir t.t. Dabartinis režimas visomis išgalėmis darys ir daro viską, kad esama sistema išliktų tokia pati, kokia yra dabar, ir kol kas šiam režimui neblogai sekasi, nes dalis rinkėjų biomasės šį režimą dievina ir šlovina – kaip sovietiniais laikais tikėdami jų žadamu šviesiu rytojumi… Kita tautos dalis jau prarado bet kokias viltis ir nuo tokios svajonių šalies bėga kaip nuo maro. Dar yra trečia grupė, kuri dėl amžiaus, sveikatos ir finansinių galimybių jau nelabai gali ir turi kur bėgti – ši grupė tapo visiškai apolitiška, prarado bet kokią viltį. Ir šios grupės gretos su kiekvienais rinkimais didėja, nes jie paprasčiausiai ignoruoja rinkimus – nematydami jokios prasmės, neturėdami iš ko pasirinkti, kai jų vertinimu esami kandidatai sukelia tik šleikštulį šie piliečiai rinkimuose išvis nedalyvauja. Žmonės vietoj gatvės protestų dažniau pasirenka neveikimą, nes visi pasirinkimai yra vienodai blogi. Būtent todėl debatai, rinkimai paprastai ignoruojami ir tai yra natūralus procesas, pastebimas ne tik Lietuvoje.

Galima drąsiai teigti, kad mūsų dabartinis politinis valdantysis elitas yra parazituojanti klasė, kuri nieko nekuria, nes tiesiog nesugeba. Ji turi tai, kas liko nuo sovietų. Pokyčiai įvyko tik tuo, kad sovietinį palikimą pavertė privačia nuosavybe, bet, kaip matome, ir jo nesugeba tinkamai suvaldyti. Mūsų elitas nesugeba nieko stiprinti, gerinti, tobulinti, nors būtent tai yra kapitalizmo pagrindas.

Kita mūsų didžiausia problema yra pačios visuomenės požiūris į politinį elitą ir į save pačią. Šiandien yra susiformavusios dvi Lietuvos – viena Lietuva, didžioji, vos išgyvena, o kas jau nesugeba, tas emigruoja. O antra – mažumos, vadinamoji elitinė Lietuva – gyvena pirmųjų – skurstančiųjų – sąskaita. Kol kas jie sugyvena vienoje teritorijoje. Antroji, prabangioji, elitinė Lietuvos mažuma mano, kad taip bus amžinai, nes gyvenama pagal cinišką Romos imperijos patarlę „Quod licet Jovi, non licet bovi“ – „Kas galima Jupiteriui, to negalima jaučiui“.

Ir išties – kaip galima nugalėti korupciją, kai apie 80% tautiečių mano, kad išrinktai valdžiai galima viskas, nes ji nebaudžiama. Civilizuotame Vakarų pasaulyje, jei valdžia po „auksinių šaukštų“ ir „auksinių kabelių“ istorijų neatsistatydintų, juos tauta atstatydintų šakių pagalba ir jie tai puikiai suvokia, todėl nelaukia, kol taps pakaruokliais – menkiausias skandalas ir atsistatydina patys. O pas mus tautai nors ant galvos išsituštink – jokios reakcijos. Būtent tuo mes ir skiriamės nuo civilizuoto Vakarų pasaulio.

Kokios pažangos galima tikėtis valstybėje, gyvenančioje viduramžiuose? Ar galima pažanga valstybėje, kurioje biurokratinis, politinis „planktonas“, neturėdamas savo jokio kapitalo, maitinasi ir sukaupia milžiniškus kapitalus užimdamas atitinkamus postus valstybėje? Mūsų politikai didžiąja dalimi tarnauja ne tautai, o sau, savo asmeninės piniginės storiui. Yra tokia parazitų rūšis ,vadinama skėriais, – viską suriję persikelia ten, kur dar galima ką nors rasti, po savęs palikdami dykumą. Kiekvienas toks politinis skėrys bando maksimaliai efektyviai išnaudoti jam skirtą laiką tautai apiplėšti – nuo kadencijos iki kadencijos.

Dabartinė sistema remiasi Konstitucijos „pergudravimu“ pažeidžiant jos taikymą, vertingiausi žmonės yra tie, kurie fiksuoja Konstitucijos pažeidimus, o svarbiausiu politiniu reikalavimu tampa reikalavimas suteikti eiliniam piliečiui teisę apskųsti Konstitucijos pažeidimus. Tačiau net praėjus 26 metams po Nepriklausomybės atstatymo, eiliniai piliečiai vis dar yra laikomi nesubrendusiais tokiai dovanai.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Anonimui       2016-09-26 13:47

Va ir išsidūrėte tamsta grin grin grin, jus už sisteminius, todėl ir bijote net vardą parašyti savo, ir komentavimą pasukote link asmeniškumo paniekinant autorių.

O ką Puteikis padarė tautai gero per šią kadenciją..? Apart populizmo, daugiau iš Puteikio nieko neišgirsta, apie darbus vardan tos Lietuvos net pasakyti nėra ką.

Beje, o autorius ir siūlo balsuoti už nesistemines jėgas ir tai aiškiai išsakė, o šis straipsnis tik argumentuoja kodėl jis taip siūlo…

Autorius aklas-be švyturio...       2016-09-26 13:13

Nesukite galvos dėl tuščiažodžiautojo kritiškų minčių... Tiesiog rinkimės reformistinę, antikorupcinę jėga.Lašas po lašo (balsas prie balso..) ne tik kepenis pratašo…:) Raginkime protingus ir dorus balsuoti už Antikorupcinę Puteikio koaliciją...Už 14 sąrašą, kurio priekyje žmogus, kurį nomenklatūrinė prezidentė kaltino siekiu sugriauti konstitucinę tvarką (ji ,aišku,turėjo omenyje jai mielą oligarchinę ,,valdomos demokratijos” (VD)santvarką:)

Anonimui :-)       2016-09-26 13:06

Man jūsų išvados juokingos, bet tiek to. Kaip straipsnio autorius rašo, ir aš jam pilnai pritariu: žmogus gali įveikti žmogų, bet žmonės niekada neįveiks kvailumo! Ir kad iš visų vagių patys blogiausi kvailiai: jie grobia iš mūsų laiką... grin

štaziui "Dainiui"       2016-09-26 12:57

apsijuokei, tai bent patylėtum…

Anonimui        2016-09-26 12:08

Kontora jus kontora grin grin grin

Dainiui/"stasiui"       2016-09-26 11:21

Sakoma jog net ir gudri višta kartais uodegą įsidilgina.
Dar sakoma, jog norint meluoti reikia turėti gerą atmintį.
Taip kad pone sistemini “stasy-Dainiau”, kai kitą kartą bandysi kabinėti savo propagandinius makaronus kitokiu nicku, nepamiršk vietoje sau įprasto “vizgi” rašyti normaliai.
Vis gi ne fasonas taip kvailai apsijuokti.
Kompromituoji kontorą.

Dainius Tarabildžiui       2016-09-26 10:49

Na teisinga, galime nieko nedaryti, arba tiesiog būti drąsuoliais virtualios erdvės komentaruose, juk niekas nenorime rizikuoti, niekas nenorime prarasti komforto zoną, kad ir skurdžią, bet vizgi komforto zoną. O komentarai, tai platforma, kur yra minimumas rizikos prarasti komforto zoną ir maksimumas tuščių emocijų ir daugiau nieko. Mes pasijuntama didvyriais, labai reikšmingais, kai ištrina mūsų komentarą, ar užblokuoja profilį, nes a‘lia esam „rakštis valdžios subinei’“ (nors ir nereikšminga), juk gyvenimas persikėlė į virtualią erdvą. Bet fiziškai išeiti į realius protestus realioje vietoje jau negalime, tingumas ir baimė ir visiškas paxuiz… tad ko stebėtis, kad rinkimuose sudalyvaus 60-50, o gal net tik 40% rinkėjų. Ko tada stebėtis kad valdžioje išliks tie patys. Bet užtat virtualioje erdvėje pagyrų, patyčiu, purvo, nepasitenkinimo bus su kaupų. Tad visą tą Tado Blindos drąsumas mes sugeba reikšti tik bereikšmėje virtualioje erdvėje. Panašiai pasireiškia ir kiškių drąsumas, bet kai reikia, jis į krūmus dėl savo šventos ramybės ir tai nėra baimė, tai savisauga. O kiškiu krūmai mums yra virtuali erdvė grin
Nieko asmeniško, tik pamąstymai…

StasysG---> Dainiui       2016-09-26 10:36

(2) tęsinys. Kartu tenka pastebėti, kad Lietuvos valdžia, turiu omenyje Seimą ir jo kanceliariją, Vyriausybę ir jos kanceliariją, Prezidentūrą, VRK ir Konstitucinį Teismą, demonstruodami netinkamą dėmesį ir pilną ignoravimą aukščiau paminėtiems teisės aktams ir Lietuvos įstatymams NEUŽREGISTRAVO šio dokumento „ULTIMATUMAS Seimui dėl LR teisinių pagrindų griovimo“, tuo parodydami netinkamą teisinės Valstybės institucijoms elgesį ir iš esmės padarydami nusikaltimą. Kartu tenka pastebėti, kad VIENINGAS, vienodas ir griežtai suderintas veikimas neregistruoti dokumento parodo, kad Lietuvos valdžia yra diriguojama iš vieno centro, nebūtiniai tiesiogiai. Elgsena tą parodo. Kaip tai gali būti, kad griežtai ir nė vienas ėmė ir NEUŽREGISTRAVO? Tas pats pasakytina ir apie Seimo narius. Kaip tai gali būti, kad NĖ VIENAS Seimo narys (yra viena išimtis, A. Nakas) niekaip vieningai nesureaguoja į vienuoliką paraginimų atkreipti dėmesį į Valstybės teisinių pagrindų griovimą? Ar tai įmanoma be specialaus koordinavimo? Taip Lietuvos valdžia organizuotai ir tyčiniai demonstruoja nepagarbą ir panieką Valstybės teisinių pagrindų atkūrimo procesui.

Kartu informuoju, kad Seimas yra senokai gavęs du paruoštus Seimo rinkimų įstatymo projektus, kurie pilnai atitinka LR Konstitucijos 55 str. reikalavimus ir „vienas rinkėjas – vienas balsas“ sąlygą.

Kartu tenka pastebėti, kad Lietuvos partijos ir jų vadovai buvo reguliariai informuojami apie artėjančius rinkimus kaip ANTIKONSTITUCINIUS, tačiau neparodė nė mažiausio deramo dėmesio ir susirūpinimo tuo demonstruodami savo kaip partinių gaujų nusikalstamą prigimtį, neteisėtą veržimąsi į valdžią.

Ypatingą vietą teisinių valstybės pagrindų atkūrime galėjo ir privalėjo pagal LR Konstituciją suvaidinti JE LR Prezidentė Dalia Grybauskaitė, tačiau suvaidino tik tokį vaidmenį, kad pilnai ignoravo problemą ir daro tęstinį nusikaltimą prieš Valstybę.

Gerbiami Lietuvos piliečiai, gerbiami rinkėjai Jūs turite tarti žodį. Jums LR Konstitucijos 3 straipsnis (Tauta ir kiekvienas pilietis turi teisę priešintis bet kam, kas prievarta kėsinasi į Lietuvos valstybės nepriklausomybę, teritorijos vientisumą, konstitucinę santvarką.) suteikia teisę priešintis antikonstituciniams Seimo rinkimams.

Dokumente „ULTIMATUMAS Seimui dėl LR teisinių pagrindų griovimo“ yra pilnas Seimo narių sąrašas, kurie yra asmeniškai kalti dėl to, kad į artėjančius rinkimus einama pagal antikonstitucinį rinkimų įstatymą. Išimti sudaro tik Seimo narys Audrius Nakas, kuris ėmėsi ir imasi aktyvių veiksmų, organizuoja spaudos konferencijas Seime, kad antikonstitucinė, antivalstybinė valdžios formavimo tradicija būtų nedelsiant panaikinta.

Kviečiu kiekvieną Lietuvos rinkėją ateinančių į Seimą rinkimų metu ištrinti iš Lietuvos politinio gyvenimo visus Seimo narius nes jie sąmoningai eina į antikonstitucinius rinkimus, nes nieko kito nemato, kaip tik savo privilegijas.

Kviečiu kiekvieną Lietuvos pilietį ir rinkėją pasidalinti šia informacija ir pagal galimybes išaiškinti esmę, kad rinkimuose būtų atliktas sąmoningas ir aiškus pasipriešinimas antikonstitucinei rinkimų į Seimą tvarkai, antikonstitucinei valdžiai, kas yra mūsų visų konstitucinė pareiga. Žiniasklaida iki šiol blokuoja informacijos sklidimą, todėl tik Jūsų pastangos skleisti šią informaciją gali atnešti naudą Valstybei kuriant ją vis labiau teisinę ir demokratinę.”

StasysG---> Dainiui       2016-09-26 10:33

Ar Jūs neklystate siūlydamas eiti masiškai balsuoti? Šalia čia p. Tarabildos pasisakymo, yra kitų įrodinėjimų, pvz šis nesenas:  Dr. Jonas Ramanauskas | joramltETAyahoocom.2016-09-23 07:06
“Platintinas visiems Lietuvos Respublikos piliečiams, visiems rinkėjams visame pasaulyje

Ypatingas atvejis ne tik Lietuvos, bet gal būt ir viso pasaulio parlamentų istorijoje. Lietuvos Respublikos Seimas VIENUOLIKĄ kartų laikotarpyje 2016-04-12 – 2016-09-20 buvo paragintas paklusti Tarptautinei teisei, kurią Lietuva laisvu savo noru įsipareigojo vykdyti, vienuoliką kartų paragintas paklusti LR Konstitucijai, kuriai kai kurie Seimo nariai daug daug kartų prisiekė, daug kartų paragintas paklusti LR Konstitucinio Teismo išaiškinimams ir sveikam protui ir pataisyti Seimo rinkimų įstatymą taip, kad neprieštarautų konstitucinėms tiesioginės ir lygios rinkimų teisės nuostatoms. Tačiau Seimo nariai tylėjimu ir ignoravimu atsisako paklusti Konstitucijai, tarptautinėm sutartims, KT išaiškinimams ir savo priesaikoms, demonstruoja nelojalumą Lietuvos valstybei ir niekina aukščiau paminėtus teisės aktus. Nepataisius Seimo rinkimų įstatymo Seimas yra išrenkamas neteisėtos sudėties, kas padaro visą Seimą neteisėtu ir jo visa veikla yra neteisėta, nes iš neteisės teisė neatsiranda. Todėl rinkimai pagal antikonstitucinį Seimo rinkimų įstatymą yra ne vien BEPRASMYBĖS AKTAS, bet ir antivalstybinė veikla. Tas tęsiasi Lietuvoje jau visus 24 metus, todėl artėjant rinkimams į Seimą 2016 metų spalio 9-tą dieną yra NETOLERUOTINAS dar vienos neteisėtos Seimo sudėties rinkimas. Nuostata, kurią reikia įgyvendinti įstatymo pavidalu ir atitinkanti tarptautinę teisę, LR Konstituciją, Konstitucinio Teismo išaiškinimus ir sveiką protą yra elementariai paprasta ir teisinga: VIENAS RINKĖJAS – VIENAS BALSAS. Visi prieš įstatymą turi būti lygūs ir partiniai negali turėti prieš nepartinius jokių privilegijų būti išrinktiems į Seimą. Tik rinkėjo balsas turi tą galią, nuspręsti kas pateks į Seimą ir valdys Valstybę. Ir tą teisę ir tą galią rinkėjui suteikia LR Konstituciją, kuria mes priėmėme visuotiniu balsavimu 1992 metų spalio 25-tą dieną. Seimas siekia, kad vėl būtų taip kaip buvę: vienas rinkėjas save išsikėlusiam kandidatui į Seimą gali atiduoti tik vieną balsą, o partiniam iškeltam kandidatui į Seimą įstatymas suteikia teisę gauti iš vieno rinkėjo tris balsus: vienas vienmandatėje, vienas daugiamandatėje ir vienas reitingavimo balsas. Tik Lietuvoje galimi tokie „šposai“, kai tas pats asmuo tų pačių rinkimų metu gali būti išrenkamas du kartus į tą patį Seimą, o kitas neišrintas gali tapti Seimo nariu. Balsavimas už partinius sąrašus (juridinius asmenis) taip pat nenumatytas LR Konstitucijoje.

Tas kas nori nuodugniai susipažinti su tai padėtimi, kuri čia yra aukščiau aprašoma gali pasiskaityti pdf formate prijungtą dokumentą „ULTIMATUMAS Seimui dėl LR teisinių pagrindų griovimo“ su komentarais arba atsiversti internetinį puslapį.

Šiame internetiniame puslapyje galima atsiversti gilyn visus kitus dokumentus ir su jais susipažinti, jeigu kiltų abejonių dėl aukščiau konstatuotų teiginių.(tęsinys kitame)

Tarabilda Dainiui       2016-09-26 10:19

Tamsta retoriškai klausiate: “Negi mes norime, kad pas mus pasikartotu Rusijos rinkiminis scenarijus..?”
Norim ar nenorim, nebe nuo mūsų priklauso, nes rusiškas scenarijus yra beveik vienas prie vieno jau pakartotas. Pats balsavimas yra tik formali procedūra, kai “rinkimai” yra padaryti. Kieno idėja buvo suskirstyti partijas į dvi lygas, kam naudinga, kad visuomenė nedalyvautų ar jos balsas nebūtų girdimas vykstant neįsivaizduojamo masto manipuliacijoms, formuojant visuomenės nuomonę per sisteminę žiniasklaidą?
Jei tamstos pozicija ir nuoširdi, pamėgink ją kaip pilietis pasakyti tarkim per LRT kanalus ar Delfi, kad ją išgirstų daugiau rinkėjų nei šio tamstos komentaro skaitytojų. Neišeina, ar ne? Demokratijos taisyklės kažkodėl tavo atveju neveikia. tamstos siūlymas balsuoti pagal nedemokratišką tvarką reiškia tik tos antikonstitucinės tvarkos adoravimą.
Ir kuo gi tamstos nesisteminiai geresni už sisteminius? Ar tuo, kad dar nebuvo prie lovio prasibrovę. O kai kurie jau ir buvo, kaip koks Puteikis, ir naudos Lietuvai iš jo buvo kaip iš ožio pieno.
Eik ir balsuok į sveikatą, jei nori. Va čia tai demokratija tikrai žydi - balsuoti teisę turi, bent ne rinkti.

Dainius       2016-09-26 9:17

Teisingai autorius parašė: ar gali būti pokyčiai Lietuvoje, kai primintas KGB‘istų apsaugos įstatymas..? Ar tokia sistema gali ką nors inicijuoti pozityvaus..? Ar gali būti pokyčiai, kai debatai organizuojami susitarimo principu..? Ar gali būti pokyčiai, kai paslėptai raginama nebalsuoti, nedalyvauti rinkimuose, o tai naudinga tik sisteminėms partijoms, nes kuo mažiau ateis žmonių tuo daugiau balsų procentaliai gauna esantys valdžioje sisteminės partijos.

Nekreipkite dėmesio, kad TV ir spaudoje dominuoja tik sisteminės partijos, ignoruokite jas.

Eikit ir balsuoti! Kartu pakvieskite gimines, draugus, pažįstamus. Negi Jums neatsibodo idiotiškas, KGB‘istinis Lietuvos valdymas, kuris Lietuvą valdo jau 26 metus. Blogiau tikrai nebus. Kitaip sisteminiai tautos naikintojų rėmėjai, draugai ir giminės uoliai išrinks tuos pačius.
Negi mes norime, kad pas mus pasikartotu Rusijos rinkiminis scenarijus..?

Pokyčiai bus tik tada       2016-09-26 7:49

Kai niekas nebalsuos už koncervus ir bet kokio plauko libderastus. Galvokit “runkeliai” savo galva, o ne niekšų pažadais.

Jonas       2016-09-25 22:27

Po visų išmintingų pasiūlymų,projektų,vizijų,valdžios kritikos iškyla VIENINTELIS klausimas-
KAS pririš katinui varpelį?

Juozapas       2016-09-25 21:55

Vienas labai protingas žmogus pasakė- laikas nesvarbus, laiko visada yra.
Man ši mintis paliko įspūdį.
Tikrai- Laikas yra To Kuris Yra anapus Laiko valioje.
Jeigu darbas naudingas D-vui, Viešpats to laiko atrieks tiek kiek reikia darbui padaryti.
Dėl veikimo keletu frontų sutinku.
Tik gal reikėtų geriau paskaičiuoti - kiek tų frontų būtų.
Geriau suskaičiuoti penkiais per daug, nei vieną pražiopsoti.

Tarabilda       2016-09-25 21:41

Uždavinys sunkiai artimoje perspektyvoje įveikiamas - išmuši Lietuvą partijoms iš nagų. Toks karas turėtų vykti keliais frontais - savivaldos lygmeniu, atkertant partijų čiulptuvus, maitinančius viršų. Kitas frontas - žiniasklaida ir kitų susižinojimo priemonių pagalba daromas spaudimas partokratijai.

Monika       2016-09-25 21:19

Į visus jūsų siūlymus, prašymus, patarimus, kaip geri, tobulinti ir t.t., mūsų valdžia labai polikorektiškai reaguoja atsakydami: ačiū už siūlymus, patarimus ir t.t., jie labai aktualus, priimdami sprendimus į juo atsižvigsime ir sekantis veiksmas, į juos atsižvelgus, visi šitie siūlymui, prašymui, patarimai keliauja į šiukšliną grin.

Juozapas---Dzeikui       2016-09-25 21:15

Kad idėja tvyrotų Tada kai ateis Tas momentas, reikia nuosekliai dirbti Dabar.
Dar geriau būtų iki to laiko visuomenei išaiškinti, parodyti Ką daryti ir Kaip daryti.
Taikaus pilietinio nepaklusnumo, taikaus bet ryžtingo ir masiško pilietinio pasipriešinimo pagrindų dėstymas yra prioritetinė veikla kurią reikiua vykdyti nuosekliai. Kasdien.
Bet pirmiausia būtina įrodyti visuomenei ” rinkimų” cirmo absurdißkumą ir dalyvavimo “balsavimuose” beprasmybę, o gal ir nusikaltimą. Nes dalyvavimas yra kolaboravimas su kriminaliniu reżimu.

Dzeikas       2016-09-25 20:38

Juozapai,
laisva savivalda dalykas labai reiketinas, bet mazai tiketinas - sutinku.Nes jeigu savivalda bus kaip centrine valdzia tai virsmo metu visuomene dezintegruosis iki molekulinio lygio.
Dabar tokios galimybes nera, taciau komplikuojantis situacijai - gali rastis.Ir tada svarbu bus, kad nors ideja tvyrotu.

R. A. -> Jonas        2016-09-25 20:03

Jus teisus, didžiąja dalimi tokie patys renka tokius pat.
Kaip sakė britų filosofas Bertrand Russell: „Prie diktatūros kvailiai turi teisę valdyti, prie demokratijos balsuoti“.
Kalbant apie demokratiją, galima pasakyti taip, kad demokratija yra, kai sprendimus priima didžioji kvailių dauguma, bet ne sąmoninga mažuma. Kvailių visada yra daugiau ir pati didžiausia kvailystė yra jiems leisti valdyti šalį. Būtent dėl šių priežasčių, šiandieninės demokratijos turinį sudaro tos pačios lyties asmenų santuokos, prostitucija, pedofilija, narkotikai, gėjų paradai, vagių valdžia, tuštybėmis išugdyta piniguočių karta.

Jonui       2016-09-25 20:03

Kai tamsta išsiaiškinsi, dvigubai blogai pasijausi:
Pirma balsuotojû mentalitetas tikrai yra kažkur tarp avinų ir asilų lygio.
Bet antra, juokingiausia jog ” rinkimų” rezultatai niekaip nepriklauso nuo balsuotojų valios išskyrus tokį atvejį jeigu balsuotojai padarytų boikotą rinkimų cirkui. O jeigu eina ir “balsuoja” tai tik užpildo dalyvavusių statistikos grafą. Visa kita lemia valdžios viršūnėlių išankstiniai susitarimai pirtelėse, prekyba įtakomis ir tų kas turi daugiau pinigų totali propaganda.
Buratinų valia niekam nerūpi nes buratinai tos valios ir neturi.

Jonas       2016-09-25 19:50

Citata:” didžiosios dalies dabartinio mūsų politinio elito intelektualinis potencialas yra per daug žemas, ir visiškai niekinės yra jų moralinės bei profesinės savybės.” Sutinkat? Žinoma.
Tai gal dabar būtų laikas pasiaiškinti tą elitą išrinkusių rinkėjų mentalitetą? Ar ne nuo jų viskas priklauso?

???       2016-09-25 19:45

O ar rugsėjo 17 d. buvo maidanas, ar tiesiog jo imitacija…?

to R.A.       2016-09-25 19:16

keista kad nėra reportažo iš rugsėjo 17 violetinio maidano Daukanto aukštėje.

R. A. -> Juozapui       2016-09-25 19:14

Jus labai teisingai pastebėjote, antras sąjūdis, tipo mikro Maidanas turi vykti taikiai, kaip įmanoma saugantis „padėjėjų“ iš svetur. Tiek Rusija, tiek briuselynas, o ir įvairūs „geri kaimynai“ yra suinteresuoti jog mūsų tautos nebeliktų. Kito varianto inicijuoti pokyčius neegzistuoja. Lieka tik pagrindinė grėsmė, išprovokuojant taikius procesus. Sistema juos gali pervesti į karštą fazę., o sekantis žingsnis - juo numalšinimui panaudoti jėgos struktūras. Tai labai sudėtinga, bet kito varianto inicijuoti pokyčius aš nematau.

Juozapas---Dzeikui       2016-09-25 18:49

Šios Sistemos rėmuose? Hmmmm…
Dėl seniūnijų savivaldos… Gal būt. Galbūt ne. Labai realityvios galimybės…
Greičiau kad nepavyktų. Nesiplėsiu kodėl.
Sistema bijo bet kokio piliečių telkimosi precedento.
Kaip ir bet kuris chuntos tipo režimas.
Matai, Kolega, čia kaip medicinoje - sunkūs klinikiniai susirgimai negydomi ramunėlių ar kmynų arbatų kompresais.
Laikausi nuostatos jog esamo režimo/sistemos rėmuose turime tik vieną petspektyvą- išnykti.
Logiška, jog norint pasiekti pozityvių pokyčių, reikia atsikratyti valdžią uzurpavusio kriminalinio režimo.
Be abejo taikiai, be abejo kaip įmanoma saugantis “padėjėjų” iš svetur ” pagalbos”. Tiek ruskija, tiek briuselynas, o ir įvairūs ” geri kaimynai” yra suintetesuoti jog mūsų tautos nebeliktų.
Todėl visuomenės pasipriešinimas režimui, taikus pilietinis nepaklusnumas turi būti vykdomi apgalvotai, racionaliai ir ne stichiškai.
Sėkmės atveju, atsikračius chuntos režimo, sutinku - taip, valsybės ir piliečių  santykiai, visuomenės bendrabūvio principai turėtų būti formuojami būtent nuo seniūnijų. Kuo aukštyn, ne pardon(!),  stambyn valstybės struktūrų pasiskirstyme, tuo siauryn būtų deleguojama funkcijų.
Tam tikra prasme, tai būtų kažkiek panašu į federalinį modelį, bet tik aišku be žemesniųjų administracinių vienetų teisės į atsiskyrimą nuo valstybės.
Aukščiausiai valdžiai tektų gynybos, centrinio banko ir monetarinės politikos, užsienio reikalų bei aukščiausiojo teismo ir prokuratūros bei specialiūjų tarnybų funkcijos.
Taip pat centrinė vadovybė tvarkytų mokesčius( dalinai), švietimą, sveikatos apsaugą ir aplinkosaugą.
Parlamentas vykdytų įtatymdavystės funkcijas, bet tik antrinams reikalams.
Svarbiausi tautai ir valstybei reikalai turėtų büti priimami refetendumais kaip tai daro šveicarai.
Savivaldyběse, seniūnijose esminiai klausimai taip pat būtų sprendžiami vietiniais referendumais.
Valstybės, savivaldybių ir seniūnijų pateigūnų atlyginimai koeficientiškai priklausytų nuo darbo užmokesčio vidurkio į kurio skaičiavimą nebūtų įtraukiami privataus verslo savininkų bei kitų dideles pajamas gaunančių žmonių atlyginimai.
Jeigu krašto pragyvenimo lygis kyla, gali kilti ir tarnautojų atlyginimai, bet jeigu bendras pragyvenimo lygis krenta, be abejo, savivaldybių, valstybės pareigūnų atlyginimai taip pat turėtų proporcianaliai mažėti.
Tiek savivaldybių teisėjai, prokurorai bei policijos viršininkai, tiek šių institucijų aukščiausi valstybės ( federaliniai) pareigūnai privalėtų būti renkami ir jeigu piliečiai nepatenkinti tokių pateigūnų darbu, piliečiai galėtų juos atšaukti iš patikėtų postų.


 

To: Dzeikas       2016-09-25 18:31

Jums valdžios patiems iš apačios kurti esama sistema neleis, nes tai butu esamos sistemos pabaigos pradžia, čia reikalingas antras sąjūdis, mikro Maidanas.

Vidas       2016-09-25 18:26

Mes Rusiją skaitome totalitaristine valstybe, bet ko mes skiriamės nuo Rusijos, ypač „rusai puola“, tiksliau Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partija, kur partijos vadovo postas paveldimas. 
Kažkaip neteko girdėti, kad kokioje nors civilizuotoje demokratinėje valstybėje partijų vadovų postai butu paveldimi. Su tokiomis gerovės puoselėjimo partijomis mes dar ilgai plaukiosime kanalizacijos vamzdynais ieškodami gerbuvio.

tai va       2016-09-25 17:39

ankiek primityvi turi buti usu valdziuke, jei isivaizduoja, kad is Liuksenburgo mokesciu roju sukciams ateina Vakaru investuotojas, o ne ta pati Kremliaus mafija, kuriai pardave ziniasklaida ir svarbiausius pramones objektus Malsena, Amlina, Kauno pieno centra, Sanitas, Litagros prekyba, Palink su IKI parduotuvem AB Snaige ir kt.. ir dar didziuojasi tokiu “investiciju pritraukimu?
Klapciukai ir tiek..

Dzeikas       2016-09-25 17:36

Juozapai,
viskas ka galima pasiekt sios sistemos remuose tai stiprinti vietine savivalda kur kertinis akmuo butu realus,konkurenciniai seniunu rinkimai ir ju atsaukimo mechanizmas, jeigu jie netenkina juos rinkusiu lukesciu.
Taciau tokia savivalda, kur seniunas konfliktuos verciau su valdzia negu su ji isrinkusiais zmonemis sistemai visiskai nereikalinga, ir iki situacija santykinai stabili apie tai nebus leista net kalbos.
O kai situacija praras stabiluma, kai valdzia nebetures lesu islaikyti pasalpiniams - sitame luzio taske veiklus seniunas su tuzinu padejeju turi sansa tapti naujo, jei ne valstybingumo, tai regioniniu traukos centru.
Padaryti ta, reikia seti pacia ideja, kad valdzia galima kurti patiems , is apacios.
Taciau ji apims protus kai valdzia nebetures ka duoti (lietuviska valdzia cia ne originali.Kopijuoja Josifa Stalina: nupesk vistai visas plunksnas ir paleisk.Ka ji darys? Ogi ims glaustis jums prie koju, ieskoti uzuovejos.Plikam gi salta)

Vilhelmas       2016-09-25 17:10

Autorius teisus, bus kaip visada…
Kiekvieną kartą prieš rinkimus „Kvailių šalyje“ darbas virte verda: tai auksines monetas sodina „Tvarka ir teisingumas“, tai darbiečiai, tai prisikėlėliai, tai dar kas nors, o laimi socialdemokratai arba konservatoriai. Paskui praeina rinkimai, ateina nykus rudenėlis ir tos šaltos naktys, o viso to rezultatas bei PASEKMĖ – visada buvo, yra ir bus alkani pensininkai, basi pareigūnai, streikuojantys mokytojai, medikai, korupcija, bedarbystė, ubagystė, migracija ir visos kitos bėdos!..

Buras       2016-09-25 17:06

Viktoras Trofomisinas i savo kompanija yra pakvietes Vaida Zukiene-Rodek, kabelines TV pirmininke, UAB regveda akcininke. Rigvedai priklauso Balticum TV, Jurbarko TV, knypava tv, Rygvedos tv, selonija lt. Kiti akcininkai - M.Knocinski, G,Novak, R.Brozinski.
.
Dar nesenai LNK valde MG Baltik. Bet siandien jis tevaldo 20 procentu Alfa tv, info tv liuks, LNK, TVŃ ir BTV. Visas akcijas uzvalde is Liuksenburgo ofsoro atejes fondas (kas irodys, kad ne rusu mafijos?) AMBER TRUST S.C.A.

Monika       2016-09-25 16:30

Labai teisingai autorius pastebėjo, kad tikra beprotybė, balsuoti už tuos pačius ir tikėtis kitokio rezultato, o argumentus neblogai išdėstė savo straipsnyje, pagarba autoriui.

Info       2016-09-25 16:13

Niekas nepatvorinių nevadina patvoriniais. Patvoriniai yra patvoriniai.

Ricardas       2016-09-25 15:33

Mūsų politinis elitas demonstruoja ne tik prabangą, bet ir cinizmą daugumos tautiečių atžvilgiu, nes visiškai prarado ryšį su realybe. Vieni jų neturi net menkiausio supratimo, kaip gyvena didžioji dalis statistinių LR piliečių. O kitiems į skurstančiosios tiesiog nusispjauti. Jie savo parodomojoje prabangoje nemato nieko smerktino. Gal kas ir skursta, bet tikrai ne jie… Būtent jiems nusipelniusiems gyventi geriau, Lietuva yra svajonių šalis, bet tikrai ne daugumai LR piliečių.
Pagal statistikos departamento duomenis, apie 85% LR piliečių laviruoja ties skurdo riba.

Vidmantas       2016-09-25 15:26

Viskas autoriau teisingai įvardinta… bet dauguma tyli ir tylės, bijo pripažinti, kad karalius nuogas ir kai autorius rašo „biomasė“ balsuos už tokius pat sovietinio mentaliteto sisteminius, kurie jiems paskutines kelnaites numauna. Verslas, taip vadinami kapitalistai už ramybe sponsorioja partijas, jų lydesnius, jų verslą, o anie seime atstovauja a‘lia tautos, bet realiai kapitalo interesus, „auksiniai šaukštai“ „auksiniai kabeliai“, darbo kodekso priėmimas, o dar nepakartojamo reformatoriaus ir nenuilstančio kovotojo su korupcija E. Masiulio istorija tam puikus pvz….Taip ir gyvenam.

Buras Pikasui       2016-09-25 15:25

Del ketvirtosios valdzios jus visiskai teisus.
Pamenat kai pries pora metu viena zurnaliste Seimo pirmininkei uzdave “nepatogius” klausimus, sioji pazadejo perziureti Viesojo informavimo etikos istatyma?
Matyt perziurejo, nes naujai paskirtas i Viesojo informavimo etikos komisijos pirmininkus VIKTORAS TROFIMISINAS PARUOSE NAUJA GRIEZTA ZURNALISTU KODEKSA.
JI PASKAICIUS aiskeja del ko tokia suparalizuota tapo musu rinkimine kampanija, kodel musu TV isigalejo rusiskos laidos… ir kodel sios institucijos, vadinamos “Visuomenes informavimo etikos asociacijos metinis pelnas etikos pelnas 81 384 21 E. Komisijos nariai septyni. Dar yra ten toks itakingas veikejas - Viktoras Popandopula. Ka visuomene apie ji zino?

atsakymas       2016-09-25 11:29

neįmanomi.Todėl balsuoti nėra prasmės.

Pikasas        2016-09-25 11:03

Beje. Skaičiumi “12” prasilaužta į teigiamų ir neigiamų žymėjimų grafą. Panašius metodus esu pastebėjęs ir anksčiau.

Pikasas to Jau       2016-09-25 11:00

Jūsų chamizmas peržengia padorumo ribas. Beje, nėra jokios “matrioškinės santvarkos”. Situacija tokia, kad valdžia LSDP, TT ir DP rankose. Jei jums ši trijulė patinka, tai galite ir toliau už ją balsuoti. Jūsų teisė rinktis.

nesvaikite, neįmanoma       2016-09-25 10:40

jei komunistas olekas vagia su prokuroru žinia - tai sudriguota iš Maskvos, kad kenkti Lietuvai.
——
ir konservatoriai įpareigoti iš Maskvos nematyti blogybių - vienu žodžiu su galvą sieną pramušti lengviau - bandykite…

Jau       2016-09-25 10:18

Režimo padlaižys pikasius atskubėjo “gelbėti padėtį”.
Dabar jis papils pakodžių apie tai kaip mus puola rusai ir todėl reikia uoliai balsuoti už mylimą matrioškinę santvarką.

Pikasas       2016-09-25 9:41

Didelę reikšmę Lietuvos laisvėjimui turi ir žiniasklaidos įtaka. Nuolatiniai verkšlenimai ir nihilizmas progresui daug padėti negali. Net ir po Gruzijos apkandžiojimo, Rusijos imperijoje dar buvo kuriama dokumentika, pateikianti Rusijos istoriją , mano supratimu, be didesnių iškraipymų. Ir tokios pastangos tęsėsi iki “žalių žmogeliukų” ir “grybautojų su tankais” Ukrainoje pasirodymo. Ta dokumentika, atskleidžianti bolševikinio - komunistinio režimo nusikaltimus prieš savo šalies gyventojus, turi didelę išliekamąją vertę. Taip yra ir dėl to, kad pastarųjų metų demokratijos daigų naikinimas Rytų kaimynėje pasiekė tokius mastus, kad artėjama net prie stalinistinio režimo kreivėzų. Vyresnės kartos Lietuvos žmonės savo vaikystę ir jaunystę praleido sovietinėje apmokymo sistemoje. Pasakysiu tiesiai. Jokių tikroviškų žinių apie sovietinį despotizmą ir priešinimąsi jam mes negaudavome. Ir tik paminėto laikotarpio šioks toks atokvėpis leido padoriems Rusijos žurnalistams paruošti dokumentinius filmus. išleisti tikrovę atspindinčias knygas. Dabar tokią privilegiją perima laisvos Ukrainos dalies žurnalistika. Nors jai sunku prieiti prie Rusijos archyvų, tačiau išlieka galimybė susitikti su gyvais liudininkais ir paremti savo dokumentiką autentiškais pasakojimais. Lietuvių tauta turėjo laisvės kvėptelėjimo laikotarpį tarpukariu ir todėl mūsų smegenis nepavyko tiek išplauti, kad nesuvoktumėm buvusių okupantų užmačių. Kiek sugebėjom - laikėmės, kiek nesugebėjom - kolaboravom. Žaizdos nuo to dar neužgiję. Darbų laukia daugybė. Tik nuo mūsų , eilinių piliečių priklauso ar sugebėsime galutinai atsikratyti sovietinio marazmo, atnaujinti politinę ir teisinę sistemą ir sustabdyti tų politinių jėgų, kurios bando pratęsti postsovietinį laikotarpį galią. Jau šie Seimo rinkimai gali parodyti kiek toli mes nužygiavom toldami nuo “kremlinų ideologijos”.

Juoapas--- Dzeikui       2016-09-25 8:15

Dėkui už geras įžvalgas, Tamsta esat teisus. Tuo pačiu noriu pastebėti jog rodos beviltiškos sąlygos nėra absoliučiai beviltiška situacija.
Visada yra galimybių.
Reikia kalbėtis, ieškoti galimybių, būdų.
Viena iš esminių sąlygų pajudėti iš mirties taško laikau taikaus Pasipriešinimo idėjų sklaidą. Kol neatrasime būdų skleisti antisistemines mintis, kol Sistemos demontažo idėja nepasklis plačiai, tol be abejo nebus nieko.
Jeigu pavyktų “rinkimų” cirko boikotas, tuomet galima būtų Sistemai iškelti ultimatumą dėl nacionalinio transliuotojo sugražinimo visuomenei.
Diskusijai apie Sistemos demontažą patekus į tv eterį, galimybės pokyčiams išaugtų keleriopai.
Tuo pačiu iš karto reikia galvoti- ką darytsime kuomet tamsiosios masės vis tik nukulniuos balsuoti ir Sistemos tęstinumas bus įteisintas dar ketveriems metams.
Alternatyvios sisteminei, efektyvios žiniasklaidos kanalų kūrimas ir plėtra yra pirmaeilis uždavinys.
Neturint reikiamų resursų yra tik du logiški būdai- rasti tų resursų arba kurti principiniai naujus informacijos sklaidos kanalus.
Tam reikia naujų požiūrių, originalių idējų ir kūrybiškumo.
Reikia ieškoti ir telkti tuos žmones kurie yra ne nesibaigiančių diagnozių rašinėtojai, o tuos kurie turi gebėjimų rasti receptus veiksmingam gydymui.
Tuo pačiu, reikia kviesti prisijungti iniciatyvius piliečius turinčius organizatoriškų gabumų.
Na o svarbiausia atrasti ir kurti naujas organizavimosi struktūrines formas, organizacijos funkcionavimo modelį. Nes bet koks bandymas veikti pagal sistemos apibrėžtus NVO modelius yra iš anksto pasmerktas fiasko.
Bandymų kurti nevyriausybinius pilietinius antisisteminius judėjimus buvo daug ir visi jie žlugo.
Žlugo nes veikė pagal Sistemos nustatytas taisykles.
Vadinasi reikia sukurti naujoviškuą, adekvatų aplinkybēms,  kenksmingoms realybės sąlygoms atsparų organizavimosi ir veikimo modelį.

 

Dzeikas       2016-09-25 7:35

Pasakyta tai ka mes per ketvirti amziaus ir taip pamateme, manau del to niekas nesigincys.
Kokie variantai? Is tokiu situaciju iseinama per sistemos dezintegracija iki elementariu daleliu, arba jeigu pasiseks iki vietiniu bendruomeniu lygio.Po to vyksta reintegracija kitais pagrindais.
Gyvenimiskas patarimas: nestoveti tuo metu sio vyksmo vietoje, arba nepatekti po kinieciu prakeiksmu priesams: “kad tu gyventum revoliucijos metu”.
Jeigu “nestoveti” nepavyks , pleskite saveika,kontaktus su aplinkiniais zmonemis aplink kuriuos galetu vykti savivaldos kristalizacija , igali atsispirti destrukcijai,aplinkos entropijai.Tiesa kokie tai zmones? Kriminaliniai ,parazitiniai dariniai virsmo metu organizuosis taip pat ir zymiai sparciau negu kuriamieji ar konstruktyvus.
Nes jeigu sutikti,su isdestytu straipsnyje tai veikla esamu strukturu remuose beprasmiska.Jos neleis jums veikti konstruktyviai, kas beje nekarta buvo pastebeta ir to priezastys minetos straipsnyje.

Juozapas       2016-09-25 7:20

Geras straipsnis.
Dar vienas pilietis išsiblaivė nuo iliuzijų “pagerinti” sistemą.
Būtent- Sistemą reikia naikinti, šalinti ir kurti naują pagrindą visuomenės bendrabūviui ir valstybės kūrimui.
Tokio ir reikia kalbėjimo- nevyniojant į vatą.
Tokių straipsnių, tokio kalbėjimo labai trūksta.
Reziumuojant, noriu kiek pataisyti Autorių.
Dėl paskutinės pastraipėlės - nelabai rišliai bandyta kalbėti apie piliečių galimybes apskųsti KKKtititiutijos pažeidimus.
Kam? Kūrių “dvasininkams? O ir ar kas leis precedentą - viešai pripažinti jog sovdepiškai orwelinė santvarka netobula?
Derėtų toliau plėtoti nuostatos jog Sistemą būtina šalinti diskusiją, pradėti kalbėti apie konkrečius Sistemos demontavimo darbus- kaip, kada, kas tai padarys ir užsiimti įrodymu esminio dalyko- be pačios visuomenės už ją  to nepadarys niekas.
Iki Sistemos kertinio apgavystės ir melo pamato ” rinkimų” cirko liko 2 savaitės.
Vis dar yra teorinė galimybė realizuoti galimybę taikiai suduoti smūgį Sistemai- boikotuoti sisteminį legitimacijos instrumentą.
Šią galimybę, žinoma, galime iššvaistyti, bet tuomet mūsų laukia ilga kaip šimtmečiai, dar gilesnė stagnacija…


Rekomenduojame

„Pagaminta Lietuvoje“: savaitės politinių įvykių apžvalga trumpai

Verta prisiminti. Naktis, sukrėtusi ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį: pirmieji žiniasklaidos balsai

Ramūnas Aušrotas. Ateina naujos ideologinės kolonizacijos laikas – apsiginsime?

Vygantas Malinauskas. Kodėl Bažnyčiai iš viso reikalingos Šv. Mišios

OpTV: išskirtinis „Kranto“ interviu su pirmuoju krašto apsaugos ministru Audriumi Butkevičiumi – apie Ameriką ir Trumpą, Sąjūdį ir Sausio 13-ąją

Aleksandras Nemunaitis. Kaip man nebuvo leista sudalyvauti viešame Vilniaus savivaldybės Ekonomikos komiteto posėdyje

Ramūnas Aušrotas. Įdomu, ką čia Žmogaus teisių komitetas sugalvojo?

Algimantas Rusteika. Mes laimėjom

Raimondas Navickas: Mes jų nepamiršome. Papasakokime apie juos savo vaikams ir anūkams

„Iš savo varpinės“: Ar vyksta socialinių tinklų revoliucija?

Vytautas Radžvilas: Laisvės kova niekada nebaigta

OpTV: Mantas Varaška meta iššūkį iš nelaimės parazituojančiai žiniasklaidai ir kolegoms: žmonių kantrybė senka!

Laima Malinauskaitė. Sausio 13-ąją prisimenant

Moderna padvigubino savo vakcinos nuo Covid-19 kainą

Vytautas Sinica. Interneto cenzūros režimas

Ramutė Ruškytė. Valstybės ir bažnyčios santykis karantino metu

Audrys Karalius. Sausio 13-osios randas

Vaidotas A. Vaičaitis. Kas apgins Konstituciją, arba Kaip paskirti Konstitucinio Teismo teisėjus?

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras kviečia į virtualią parodą „1991 m. sausis Lietuvos nepriklausomybės gynėjų liudijimuose“

„Neredaguota“ pokalbis apie tautinę politiką su Liutauru Stoškumi ir Tomu Aleknavičiumi

Algimantas Rusteika: „Tai ne šiaip ženkliukas. Tai pozicija šiuolaikiniame kare už žmogiškumą“

Kunigas Robertas Grigas: Tada buvome barikadų broliai

Vytautas Radžvilas. Postdemokratija ir postAmerika

Mindaugas Sėjūnas. Mokslai 1991-ųjų sausį: egzaminai riedant tankams

Vytautas Sinica. Nepaprastosios padėties grėsmė

„Nacionalinio susivienijimo“ pareiškimas dėl Laisvės gynėjų dienos

Arūnas Dulkys raportuoja: vertinsime ir įvertinsime, sudarysime sąlygas nemokamai skambinti (skųsti?), reguliariai tikrinsime ir kontroliuosime…

Jūratės Laučiūtės replika Vytautui Landsbergiui: Ar verta nužeminti dvasinę stiprybę ir vienybę prilyginant jas „mūšiui“?

Vidas Rachlevičius apie „kiškių narsuolių kariauną“: „Apima svetimos gėdos jausmas“

Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: Šeškinės ozui paskelbtas nuosprendis?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.