Šeimos politika, Socialinės inžinerijos eksperimentai

Graikijos stačiatikiai pareiškė nuomonę apie Stambulo konvenciją

Tiesos.lt siūlo, Andrius Dzidolikas   2018 m. birželio 5 d. 10:19

0     

    

Graikijos stačiatikiai pareiškė nuomonę apie Stambulo konvenciją

Laisvos visuomenės institutas

Balandžio 18 d. Stačiatikių bažnyčių atstovų Europos Sąjungoje komiteto posėdyje buvo aptarti religiniai ir kai kurie socialiniai klausimai. Susitikime pastoriaus dr. Georgios Lekkas atstovaujama Graikijos stačiatikių bažnyčios atstovybė prie Europos Sąjungos pasidalino pozicija dėl Stambulo konvencijos (toliau – Konvencija). Graikija Stambulo konvenciją yra pasirašiusi 2011 metais, tačiau iki šiol su kitomis 15 Europos Tarybos narių nėra jos ratifikavusi.

Stačiatikių bažnyčios Europoje dažniausiai turi gana aiškią oficialią poziciją: kova su smurtu yra sveikintinas dalykas, tačiau Stambulo konvencijoje yra neaiškių ideologinių nuostatų.

Štai Bulgarijos ministras pirmininkas Boyko Borisovas dar metų pradžioje Stačiatikių bažnyčios Bulgarijoje ir visuomenės pasipriešinimą įvardijo kaip vieną iš faktorių, lemiančių tai, kad Vyriausybė nesiryžta ratifikuoti Konvencijos.

Balandį Graikijos stačiatikių bažnyčios atstovo paskelbtame pranešime teigta: „Sveikiname Stambulo konvenciją ir jos ketinimus sukurti Europą be smurto prieš moteris ir smurtąo šeimoje. Dar daugiau, sveikinime Konvencijos tikslą saugoti moteris nuo visų formų smurto, vykdyti jo prevenciją, patraukti smurtautojus baudžiamojon atsakomybėn ir panaikinti smurtą prieš moteris ir smurtą šeimoje (1 straipsnis) bei pasiūlyti visapusį smurto prieš moteris problemos sprendimą (7.1. straipsnis)“. Vis dėlto pastorius G. Lekkas atkreipė dėmesį, kad kovoje su smurtu svarbios yra visų teisės nepatirti smurto: „Nors Konvencija prioritetu laiko moterų teises ir jų apsaugą, ne mažiau svarbios išlieka ir visų pažeidžiamoje situacijoje bei aukos vietoje atsidūrusių asmenų teisės (12.3. straipsnis) […] Kaip krikščionys, smerkiame bet kokias smurto apraiškas, kad ir prieš ką šis smurtas būtų nukreiptas – heteroseksualaus ar homoseksualus. Tikime, kad tinkamiau yra nuo smurto šeimoje apsaugoti visus asmenis nei visai neapsaugoti moterų“.

Bažnyčios atstovo oficialiame rašte taip pat buvo pareikšta kritika Konvencijos ideologiniams tikslams, susijusiems su homoseksualios seksualinės orientacijos normalizavimu, bei jos nuostatoms, kurios kuria susipriešinimo tarp lyčių dvasią: „Kaip krikščionys, esame skeptiški dėl Konvencijos intencijų įteisinti homoseksualius santykius namų aplinkoje (3b straipsnis). Taip pat tikime, kad moterų įgalinimui skirtų programų ir veiklų skatinimas (12.6. straipsnis), nepriimant holistinio požiūrio į šeimą, kaip į sudėtinį visuomenės institutą, sukels naują prievartos ciklą, kadangi visuomenė bus traktuojama kaip varžybų tarp lyčių arena. Nepritariame Stambulo konvencijoje numatytam socialinės lyties (angl. gender) apibrėžimui, kuriuo remiantis lytis yra ne suteikiama Dievo, bet sukuriama kaip socialinio proceso šalutinis produktas (3c straipsnis)“.

Galiausiai Graikijos stačiatikių bažnyčia, nors ir parėmė Stambulo konvencijos tikslą ginti moteris nuo smurto, paragino Europoje sukurti šeimai kaip socialiniam institutui skirtą konvenciją, kurioje vyrai ir moterys būtų ginami vienodai: „Kaip krikščionys, norime dirbti Europos šeimai, kurios nariai – vyrai ir moterys – pagarba gali džiaugtis vienodai. Tikime, kad be laisvo visų žmogaus asmenybei suteiktų talentų pasireiškimo šeimoje negali būti sveikos situacijos […] Daug organizacijų ilgiau nei dešimtmetį koordinavo savo pastangas tam, kad būtų sukurta Stambulo konvencija. Ką mes, kaip krikščionys stačiatikiai, darome tam, kad su kitomis krikščioniškomis konfesijomis telktumės siekdami parodyti šeimos šventumą ir jos svarbą Europos kultūrinei tapatybei?“.

Parengta pagal regue.eu

laisvavisuomene.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Rekomenduojame

Vygantas Malinauskas. Kaip katalikai gundomi balsuoti už Ingridą Šimonytę

Algimantas Rusteika. Gal jau laikas?

Vincentas Vobolevičius. Lietuviai nesirūpina dėl savo pensijų. Ar tai blogai?

Žino, ką sako? „Mus tebesieja bendra konservatizmo pasaulėžiūra“... – suokia Jaunėlis Adomėnui, ir šiam darosi aišku: lauk politinio chaoso valstybėje

Benas Ulevičius. Bičiuliai katalikai, ramiai, ramiai…

Robertas Grigas. Šai ko reikia Lietuvai

Geroji Naujiena: Esame mylimi Dievo vaikai

Joana Noreikaitė. Ir vėl gegužės 17-oji – valstybės gėdos diena

Rūta Visocnik. Vietinė oligarchija ir toliau dusina Kauną su pačių kauniečių palaiminimu

Vytauto Radžvilo pasisakymai LRT radijo debatuose

Britų vyriausybė: „Krikščionių persekiojimas – beveik genocidas“

Nuo bačkos. A. Navickas: I.Šimonytė yra empatiška, išmintinga, turi labai gerą humoro jausmą, su kiekvienu bendrauja labai pagarbiai ir nedėvi kaukių

Algirdas Endriukaitis. „Civilizacijų niekas nesunaikina, jos baigiasi savižudybe“

Rasa Čepaitienė. Apie politinių debatų virtuvę iš vidaus

Darius Kuolys. Vieno vaiko istorija

Liudvikas Jakimavičius. Sofistinis klausimas

Rasa Čepaitienė. Šuniukas Grikis ar Žirniukai?

Tomas Viluckas. Nuo kada įrašai FB ar moralinė parama visuomeniniam judėjimui yra „aktyvus dalyvavimas politikoje“?

Povilas Gylys. Klausimas: ar dvaras tikrai diktuoja Bažnyčiai?

Ramūnas Aušrotas. Truputis džiazo apie krikščioniškas vertybes ir bendrąjį gėrį

Arvydas Daunys. Jei bijotės, kad prezidentas Nausėda gali atimti jūsų pinigus, rinkitės… Nausėdą

Rasa Čepaitienė. Apie krikščionybės santykį su didžiosiomis dabarties ideologijomis

Kandidatai į Europos Parlamentą įsipareigojo remti šeimai palankią politiką

Rasa Čepaitienė, Romas Pakalnis. Istorinio teisingumo klausimas

Rasa Čepaitienė, Romas Pakalnis. Istorinio teisingumo klausimas

Vytautas Radžvilas. Baltijos „tyrimai“ ir užsakovų agonija

Antrieji kandidatų į EP turą debatai LRT: susitinka A.Guoga, V.Mazuronis, A.Paulauskas ir V. Radžvilas

Rūta Visocnik. Atgal į ateitį ar pirmyn į praeitį?

Vidas Rachlevičius. Ar jau įsidiegėte naujausią savicenzūros versiją?

Darius Kuolys. Apie bene didžiausią istorinį Dalios Grybauskaitės palikimą Lietuvai

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.