Geroji Naujiena

Geroji Naujiena: „Noriu būti viena su Tavimi“

Tiesos.lt redakcija   2015 m. rugpjūčio 16 d. 1:24

7     

    

Geroji Naujiena: „Noriu būti viena su Tavimi“

Aš esu gyvoji duona, nužengusi iš dangaus. Kas valgys šią duoną – gyvens per amžius. Duona, kurią aš duosiu, yra mano kūnas už pasaulio gyvybę“.

Tuomet žydai ėmė tarp savęs ginčytis ir klausinėti: „Kaip jis gali mums duoti valgyti savo kūną?!“

O Jėzus jiems kalbėjo: „Iš tiesų, iš tiesų sakau jums: jei nevalgysite Žmogaus Sūnaus kūno ir negersite jo kraujo, neturėsite savyje gyvybės! Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas turi amžinąjį gyvenimą, ir aš jį prikelsiu paskutiniąją dieną. Mano kūnas tikrai yra valgis, ir mano kraujas tikrai yra gėrimas. Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas pasilieka manyje, ir aš jame. Kaip mane yra siuntęs gyvasis Tėvas ir aš gyvenu per Tėvą, taip ir tas, kuris mane valgo, gyvens per mane. Štai duona, nužengusi iš dangaus! Ji ne tokia, kokią protėviai valgė ir mirė. Kas valgo šią duoną – gyvens per amžius“. (Jn 6, 51–58)

Trokšdamas pasidalyti su mumis nemaraus gyvenimo paslaptimi Jėzus vėl ir vėl kviečia mus į šventąjį pokylį – į Naująją Sandorą, į visišką vienybę su Juo.

Atsiliepdami į Viešpaties kvietimą pasistiprinti Eucharistija, Jo Kūnu ir Krauju, melskimės už Lietuvą Tiesoje.

* * *

Mons. Adolfas Grušas. Kad turėtume amžinąjį gyvenimą…

Šio sekmadienio Evangelijos ištraukoje Jėzus aštuonis kartus ištaria žodžius: „Kas valgo mano kūną, gyvens per amžius“. Kiekvieną kartą tai sakydamas patvirtina priežastį, kodėl turėtume tai daryti – valgyti Jo kūną: tam, kad gyventume, kad mūsų gyvenimas būtų tikras. Stulbina Jėzaus įsitikinimas, kad Jis gali pasiūlyti kai ką tokio, kas pakeičia gyvenimo tėkmę. Nuo tos akimirkos mūsų gyvenimas jau nebėra nukreiptas į mirtį, bet tampa pašaukimu klestėti Dieve.

„Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas turi amžinąjį gyvenimą“, – sako Viešpats.

Verta pastebėti vieną dalyką: Išganytojas netvirtina, kad Juo besimaitinantis žmogus „turės“ amžinąjį gyvenimą. Ne, Viešpats yra konkretus, negailestingai tiesus: žmogus „turi“ amžinąjį gyvenimą. Amžinasis gyvenimas, pagal Jėzų, nėra tai, kaip su žmogumi Dievas pasielgs žemiškojo gyvenimo pabaigoje, tai jokiu būdu ne atlikto darbo ataskaita ir atlygis, kuriuo bus galima džiaugtis per visą amžinybę. Amžinasis gyvenimas jau yra prasidėjęs. Tai – kitoks, gilus, teisingas gyvenimas, susiliejantis su paties Jėzaus gyvenimu – geru, gražiu ir palaimintu.

Svarbiausias klausimas, į kurį mes privalome atsakyti patys sau, yra kitoks: ar mums iš tiesų rūpi amžinasis gyvenimas?

Mišių Žodžio liturgijos atliepiamojoje psalmėje girdime: „Kur toks žmogus, kur gyventi netrokštų, nenorėtų būti laimingas?“ Be abejo, kiekvienas iš mūsų nori, kad jo paties ir jo artimųjų gyvenimas būtų tikras ir prasmingas. Norime sulaukti ilgų ir laimingų dienų, to trokštame sau ir savo artimiesiems. Žmogus instinktyviai ieško gyvenimo prasmės, ir jeigu nepasiduosime nevilčiai, nepabėgsime, atsakymą į tai tikrai rasime.

Šią prasmę galime atrasti Jėzaus gyvenime, Jo Kūne ir Kraujyje, ir šiuo atveju tenka kalbėti ne tiek apie fiziologiją, apie regimą kūną ir kraują, bet apie tai, kas apima visą Jėzaus gyvenimą. Mes tikime Viešpaties buvimu Eucharistijoje, tačiau kartu turime sutikti su tuo, kad visa Viešpaties didybė slepiasi po mums įprastais duonos ir vyno pavidalais. Ten telpa Jo žmogiškasis gyvenimas ir Jo dieviška dvasia, Jo sudiržusios, medžiu kvepiančios dailidės rankos, Jo ašaros ir emocijos, Jo apsikabinimai ir kvapiais tepalais pakvipę draugiški namai. Ten yra ir prie kryžiaus prikaltas, krauju plūstantis kūnas… Ten yra viskas: pats Jėzus, atidavęs save kaip dovaną žmonėms. Todėl valgyti ir gerti Kristų, reiškia: susijungti su svarbiausia Jo gyvybės paslaptimi – meile. Kristus turi nemaraus gyvenimo paslaptį ir nori ja pasidalyti su visais.

„Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas pasilieka manyje, ir aš jame,“ – girdime Jėzaus žodžius. Iš tiesų gera ir gražu gyventi drauge. Žmonės, mylėdami vienas kitą, sako: „Ateik gyventi į mano namus, mano namai yra tavo namai“. Visa tai mums sako Dievas. Lygiai tą patį ir mes sakome Dievui, nes mūsų širdis yra namuose tik tuomet, kai yra greta Jo Širdies.

Pirmaisiais amžiais vienas armėnų vienuolis, pašvęsdamas save Dievui, šalia trijų įprastų įžadų pridėjo dar ir tokius žodžius: „Noriu būti viena su Tavimi“.

Iš tiesų toks ir yra kiekvieno krikščionio gyvenimo tikslas: leisti, kad mūsų širdis priimtų Dievą ir leisti, kad Dievas pasiimtų mūsų širdį ir kad mes taptume su Juo viena. Tai įprasmina ir visą Dievo atėjimo į pasaulį istoriją: Dievas tapo žmogumi, kad žmogus taptų panašus į Dievą. Jėzus Kristus įeina į mus, kad mus perkeistų. Dievas yra manyje, kad ir aš būčiau Dievo nešėju pasaulyje…

„Vatikano radijas“

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

OHO       2015-08-18 12:02

Nu va faktas kas žmonės skirtingai supranta žmogaus kūnū ir kraujo gėrimą : komentatorius “Jezaus kunas ir kraujas     2015-08-16 19:44” rašo kad tai simboliai, Jota     2015-08-18 9:34 rašo kad “Jėzaus kūnas ir kraujas nėra nei “žmogiena”, nei simboliai, bet dvasinis maistas”. Tačiau biblijoje parašyta kad Jėzus Kristus būtų sakęs kad valgymas jo kūno ir gėrimas jo kraujo yra simboliai, nėra parašyta kad jo kūno ir kraujo gėrimas yra dvasinis maistas.  Jei parašyta apie žmogaus kūno valgymą ir žmogaus kraujo gėrimą tai ir yra apie žmogaus kūno valgymą ir žmogaus kraujo gėrimą.
Klausimas : kur dingsta žmonės kurių nerandama?
Daktarą nuteisė už du lavonus iki gyvos galvos nors nerado lavonų, teismo specialistai ir ekspertai nenustatė  žymių ant lavonų ir mirties priežastinio ryšio tarp žymių ir mirties tų lavonų.

Jota       2015-08-18 9:34

Jėzaus kūnas ir kraujas nėra nei “žmogiena”, nei simboliai, bet dvasinis maistas, kuris palaiko antgamtinę žmogaus gyvybę. “Žmogiena” - natūralistinis šventosios paslapties suniekinimas. O šventųjų pavidalų laikymas simboliais irgi yra tikrojo antgamtinio būvio pašalinimas, nes simbolis tik ženklina, nurodo kokią nors sąvoką ar idėją.


Evangelija pagal Tomą yra apokrifinė, nepriklausanti ŠR kanonui, dėl to ja remtis yra neleistina, tai klaidingas dalykas. Taip, Dievas yra visur, tačiau Jo buvimas įvairiose vietose yra skirtingas. Vienaip Jis esti “po pakeltu akmeniu”, visai kitaip - duonos ir vyno pavidaluose.


Vydūnas nebuvo krikščionis, jo pažiūros - tai induizmo, neoplatonizmo, krikščionybės mišrainė. Pvz., jis garbino “šventąją” pagonišką ugnį ir prilygino ją Šv. Dvasiai. O savęs suvokimas kaip “begalinio šviesos spindulėlio” yra šiaip gnostinė  chimera, neturinti rimto pagrindo. Tik tikėjimas ir Kristaus įsteigti sakramentai laiduoja amžinąjį gyvenimą.

joo       2015-08-17 21:05

ir dar kraują liepia gerti kaip drakuloms. Nori padaryt vampyrais?

Apuokiukas       2015-08-17 8:05

Evangelijoje pagal Tomą yra užrašyti tokie Jėzaus Kristaus žodžiai: ,,77. Aš esu šviesa, kuri yra virš jūsų. Aš esu viskas; viskas grįš į mane. Perskelkite pliauską: aš esu ten; pakelkite akmenį, ten jūs rasite mane“. Tai va, galbūt ( pabrėžiu – galbūt ), kaip rašo 19:44 komentatorius, per mišias priimamas Jėzaus kūnas ir kraujas yra tik simboliai, o tikrąjį Dievą galima rasti ir vėlgi simboliškai kalbant, perskeltoje pliauskoje ar po pakeltu akmeniu ( taip pat ugnyje, šaltinyje, ąžuole, ką puikiausiai suprato mūsų protėviai ).
Ir dar. Didelį įspūdį man padarė Vydūno žodžiai: ,,Spindulys esmi begalinės šviesos“. Taigi jeigu žmogus sugeba suvokti save kaip tos begalinės šviesos spindulėlį, tai jis jau yra amžinajame gyvenime, o visos tos katalikiškos apeigos ir pasilieka tiktai religiniais formalumais…

Jezaus kunas ir kraujas       2015-08-16 19:44

Tai SIMBOLIAI o ne zmogiena.Lietuvos zmones nebezino net tikejimo pradmenu.Dsugelis net nezino kas tas Jezus Kristus ir kodel jis gyveno zemeje,kodel moke zmones???Todel jiems Jezaus kunas ir kraujas atrodo tikri.Skaitykite ir studijuokite Biblija MIELIEJI!Suzinosite kas yra TIESA,ismoksite teisingai gyventi patys.Ir teisingai su kt.elgtis.O svarbiausia tie kurie laikysis visu Dievo istatymu tures amzinaji gyvenima.Pirmoji mirtis dar nieko nereiskia.Po prikelimo vieni tures amzinaji gyvenima kt.amzinaja prazuti.Todel verta tiketi Dievo zodziu,ju laikytis ir dziaugtis grazia ateitimi!

brrr       2015-08-16 18:46

nuo vaikystės koktu kai pagalvoju kad kiša į burną žmogieną bažnyčioje…

Ne tokie       2015-08-16 10:53

jau nekalti tie giminių susiėjimai per Žolinę.Tai mini manifestacijos,kur šalia viso kito aptariama ir politika.O tai valdžiai jau pavojinga.Todėl ji taip drasko šeimas.Vakar giminėje kauniečiai džiaugėsi naujais veidais Kauno valdžioje.Tyliai per religines šventes atgimsta šeimos,giminės,o čia valdžia policininko jau nepastatys.


Rekomenduojame

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Smulkieji verslininkai ir Nacionalinis susivienijimas pasirašė visuomeninį susitarimą

Liudvikas Jakimavičius. Balsuokim protingai

Andrius Švarplys. Užvis svarbiausia – stabdyti valstybę, kad ši nesikištų į privačią žmogaus sferą

Vytautas Sinica. Išmesto balso mitologija

Ramūnas Aušrotas. Partijų programinės nuostatos ir iniciatyvos, prieštaraujančios krikščioniškai pasaulėžiūrai

Augminas Petronis. Tokia mąstysena – ‘viskas, ką jūs apie save žinot, yra tapatybės’ – tikėjimui naikinančiai žalinga

Aleksandras Nemunaitis. Esame už žodžio laisvę ir prieš politkorektiškumą

Algimantas Rusteika. Konservatoriai nutarė reklamuotis pas savus?

Katalikiški balsavimo principai

Liudvikas Jakimavičius apie žiniasklaidą

Seimo narių balsavimų gyvybės ir šeimos klausimais apžvalga

Ar egzistuoja laisva valia? Vytauto Sinicos atsakymas

Algimantas Rusteika. Jei balsuosi už mažus, „tavo balsas prapuls“

Liudvikas Jakimavičius. Gražus rudenėlis ir rinkimų aritmetika

Ramūnas Aušrotas. Istorinės savimonės pabaiga

Neredaguota.lt. Vytautas Sinica: Kova dėl istorijos

Vytautas Radžvilas. Baltarusija: į laisvę ir demokratiją Putino glėbyje?

JT Orhuso konvencijos priežiūros komitetas pripažino: Lietuvos Respublika pažeidė Orhuso konvenciją

Mokytojai iš Kvetkų, Pandėlio, Papilio premjerui Sauliui Skverneliui: Pagal galimybes ištaisykite padarinius savo didžiosios klaidos

Spalio 6 dieną bus atidengtas antkapinis paminklas Adolfui Ramanauskui-Vanagui

Vygantas Malinauskas. Krikščioniškas pasirinkimas

Geroji Naujiena: Kad ir mes duotume vaisių

Andrius Švarplys. Cukrus, Linai

Algimantas Rusteika. Susipažinkime – naujoji, modernioji, nuostabioji, jaunoji LSDP karta

Gediminas Kulikauskas. Istorikas: „Dešimt kautynių“ – kitokia knyga apie partizanus

Algimantas Rusteika. Apie kritinę masę

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.