Geroji Naujiena

Geroji Naujiena: Kiekvienas medis pažįstamas iš vaisių

Tiesos.lt redakcija   2019 m. kovo 3 d. 7:41

34     

    

Geroji Naujiena: Kiekvienas medis pažįstamas iš vaisių

Negirk nė vieno, kol neišgirdai jo kalbant

Sijojant rėčiu, atsiskiria pelai;
žmogui kalbant, atsiskleidžia jo ydos.
Krosnis išmėgina puodžiaus molinius indus;
žmogus ištiriamas pokalbiu.
Medžio vaisiai atskleidžia, kaip juo buvo rūpintasi,
žmogaus kalba parodo jo širdies polinkius.
Negirk nė vieno, kol neišgirdai jo kalbant,
nes tik tuomet žmonės yra išmėginami. (Sir 27, 4–7)

* * *

Kaip gera tave, o Viešpatie, šlovint

VIEŠPATIE, kaip gera šlovinti tave,
giedoti šlovės giesmes
tavo vardui, Aukščiausiasis,
skelbti kas rytą tavo ištikimą meilę,
tavo ištikimybę kas naktį,

Teisieji žaliuoja lyg palmės
ir auga lyg kedrai Libano.
Pasodinti VIEŠPATIES Namuose,
jie žaliuoja mūsų Dievo kiemuose.
Ir žiloje senatvėje jie neša vaisių, –
visad jie sodrūs ir sultingi,
liudydami, koks teisus yra VIEŠPATS –
mano Uola, nes jame nėra ydos (Ps 92, 2–16)

 

* * *

Duok mums pergalę per Jėzų Kristų

Kada šis gendantis [kūnas] apsivilks negendamybe ir šis marus [kūnas] apsivilks nemarybe, tuomet išsipildys užrašytas žodis:
Pergalė sunaikino mirtį!
Kurgi, mirtie, tavoji pergalė?
Kurgi, mirtie, tavasis geluonis?!

Mirties geluonis yra nuodėmė, o nuodėmės jėga – įstatymas.
Bet dėkui Dievui, kuris duoda mums pergalę per mūsų Viešpatį Jėzų Kristų.
Tad, mano mylimieji broliai, būkite tvirti ir nepajudinami, vis uoliau dirbkite Viešpaties darbą ir žinokite, kad jūsų triūsas ne veltui Viešpatyje. (1 Kor 15, 54–58)

 

* * *

Lūpos kalba tai, ko pertekusi širdis

Jis pasakė jiems palyginimą: „Ar gali aklas vesti aklą? Argi ne abu įkris į duobę?! Mokinys nėra viršesnis už mokytoją: kiekvienas mokinys bus gerai išlavintas, jei bus kaip mokytojas. Kodėl gi matai krislą savo brolio akyje, o nepastebi rąsto savojoje?! Ir kaip gali sakyti broliui: ‘Broli, leisk, išimsiu krislą iš tavo akies’, – pats nematydamas savo akyje rąsto?! Veidmainy, pirmiau išritink rąstą iš savo akies, o tada pažiūrėsi, kaip iš brolio akies išimti krislelį.

Nėra gero medžio, kuris megztų blogus vaisius, nei vėl – netikusio, kuris megztų gerus vaisius. Kiekvienas medis pažįstamas iš vaisių. Nuo usnių niekas nerenka figų, o nuo erškėčio neskina vynuogių. Geras žmogus iš gero savo širdies lobyno ima gera, o blogasis iš blogo lobyno ima bloga. Jo burna kalba tai, ko pertekusi širdis“. (Lk 6, 39–45)

 

* * *

Dieve, suteik ir mums malonę taip įsišaknyti Tavo Žodyje, kad iš vaisiaus, kurį subrandinsime savo gyvenimu, visi atpažintų Tavo vaikus: iš žvilgsnio, kuriuo kitą sutinkame, iš žodžio, kuriuo su juo pasidalijame, iš uolumo, su kuriuo dirbame Viešpaties darbą, iš žinojimo, kad nė vieno triūsas Jame nenueis veltui.

Melskimės ir už Lietuvą Tiesoje – asmeniškai ar bendruomenėje prašykime Šv. Dvasios šviesos ir Jos vedimo mūsų pasirinkimuose, kad netaptume aklais savo įsivaizdavimų įkaitais, kad ir apie kitą spręstume Dievo Tiesos šviesoje, kad tinkamai vykdydami Jo valią ir mes sudalyvautume Išganymo slėpiny. Prašome per Jėzų, mūsų Viešpatį. Amen.

 

* * *

Arnoldas Valkauskas. Mintys pamąstymui – kur vyksta tikroji kova?

 

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

ah1>Dzeikui       2019-03-8 21:24

na o šventagirės/ sodai buvo dieviškuoju instrumentu žmogaus rankose. Esmė - simetriškai pasodinti vaisius duodantys medžiai normalizuoja aplinką. Tuo naudojosi JAHVĖ - na o kad neišderintų sodo energetikos, dieviškojo instrumento,  Adomą su Ieva JAHVĖ išvijo iš sodo. Švenagiria/ sodu naudojosi Jėzus - susitikinėdavo su mokiniais ir meldėsi sodui/ šventagirei. Na ir neabejoju žinote tai, kad lietuviai ikikrikščioniškoje Lietuvoje turėjo šventagires.

ah1 > Dzeikui       2019-03-8 19:13

Na taip,  Elis - Dievas, Elohim - dievai, žmones sukūrė elohimai/ dievai - tai yra komanda, pagal Biblijos žydiškąją versiją, na o kadangi Korane tie patys personažai kaip ir Toroje/ Biblijoje - Adomas ir Ieva, tai gaunasi kad dievas tiek pas žydus tiek pas musulmonus tas pats Elis tik pas musulmonas tariama Alla(h)

Jota       2019-03-8 10:30

Taip, Džeikai, sutinku. Manai, man labai limpa patriarcho Kirilo bičiuliavimasis su visais eretikais? Apie popiežių jau nebekalbu,—čia būtų kalbos be pabaigos. O tu pirmas žmogus, kurį čia išgirstu kalbant apie skaudžią Ukrainos stačiatikių padėtį.  Neminint pirmojo Maidano, dabartinis, vykdomas Porošenkos ir Dešiniojo sektoriaus Ukrainos Bažnyčioje, yra niekuo nepateisinamas, nes Bažnyčia nėra apribota nei vietos, nei laiko, nei tautos - ji yra aukščiau viso to, nes yra šventa ir skirta visoms pasaulio tautoms. Todėl dabartinis valdžios kišimasis į Bažnyčią, bažnyčių atiminėjimas, tikinčiųjų kiršinimas ir skaldymas yra šlykštus dalykas, tai velnio darbai, o kas juos daro ir kas yra velnio vaikai, visi žino.

Protestantai - taip, tarp jų yra gerų žmonių, bet pats protestantizmas yra už Bažnyčios ribų. Nekalbu apie atskirus žmones, tarp jų gali būti Dievui malonių asmenybių ir Jis gali jas išgelbėti.

Dievo palaimos tau, Džeikai.

Dzeikas       2019-03-8 7:09

Jota, as neneigiu Baznycios , orasme krikscionisko surinkimo, butinumo Taip pat butinumo dalyvauti jame. Vienisa avis rizikuoja (nors nebutinai, bet rizikuojanciam nesant reikalo Apvaizda nepadeda kaip zinia) pasiklyst ir i kokius sabakstynus uzbrist.Bet tai nereiskia, kad krikscionis turi isjungti kritini mastyma. Galima primest daug kaltinimu Popiezui, kad kalba ne apie tai kas svarbu - pederastai kojomis ant altoriaus lipa, o jis apie drugelius kalba, galima ir Maskvos metropolitui pasiulyt galva kibiru salto vandens apsipilt, ir nepainiot Dievo dovanos su kiausiniene(vaiksciojimas uz parankes su Putinu, pozicija del Ukrainos baznycios autokefalijos ir pravoslavijos skaldymas apskritai. Paskutinis punktas jau rimta).
Protestantai susiskalde i grupes grupeles, bet jos labai skirtingos. Yra ir tokiu, kur Sielai ir dvasiai palaima apsilankyti ir zmones tan auksciausios prabos.

Jota       2019-03-7 16:22

O jei kalbėtume dar griežčiau ir tiksliau, tai Šventasis Raštas yra Bažnyčios nuosavybė. Šventoji Dvasia veikia tik Bažnyčioje, ir tik Bažnyčiai priklausantys gali teisingai suprasti ir aiškinti Šv. Raštą.

Jota Džeikui       2019-03-7 15:59

“Skaityk Biblija ir ismastyk pati”—labai aktualus dalykas mūsų laikams! Labai paplitęs ir visaip interpretuojamas.
Aš irgi bandysiu atsakyti ekspromtu, savais žodžiais.

Pačiam skaityti Bibliją reikia, bet visa esmė - kaip skaitysi. Dabar turbūt visi skaito Bibliją savarankiškai ir patys supranta;).
Tu savo komentarą užbaigei gerai - kad nereikia leistis “kokio zabalo, ar apskritai aklo vedziojamam.” Žinoma, nereikia, bet kur garantija, kad man beskaitant Bibliją mano varganą galvą apšvies Šventoji Dvasia? Ar aš tokia skaidri, nenuodėminga, kad Dievo žodis laisvai perskverbtų mano sielą?
Tai vienas punktas. Antra, jei nereikia leistis vedžiojamam kokio žabalo, tai kodėl nereikėtų paklausyti švento žmogaus, dvasininko ar vienuolio nuomonės? Ar vadovautis vien savo išmąstymais nėra puikybė? Galų gale yra daugybė vietų, kurių aš tiesiog neįstengiu suprasti dėl menkos dvasinės ir kitokios patirties.  Prisimeni epizodą, kai Pilypas paklausė Etiopijos eunucho, ar jis supranta, ką skaitąs? Tas atsakė: “Kaip aš suprasiu, jei man niekas nepaaiškins?”
Taigi priimti paaiškinimą, man rods, yra daug išmintingiau nei kategoriškai vadovautis savo nuomone. Taip, mąstyti reikia, ką Dievas norėjo pasakyti savo Žodžiu, bet reikia derintis prie oficialios Bažnyčios linijos, prie tradicinio supratimo, kad būtume, Pauliaus žodžiais, “vienos minties ir vienos dvasios”.
Ar žinai, kodėl protestantai susiskaldė į šimtus sektų? Dėl to, kad jie Bibliją skaito ir aiškinasi savarankiškai. Vieni supranta taip, kiti kitaip, susikuria atskiros grupės, stovyklos, galop sektos. O čia ir raguotasis prisistato su savo dėsniu “skaldyk ir valdyk”. Ar ne protingiau priimti Bažnyčios nuomonę, kurią tikrai įkvėpė Šv. Dvasia? Antraip kam man Bažnyčia, jei aš vadovaujuosi savo nuomone?

Žinoma, atskirais istorijos atvejais būna, kad Bažnyčia dėl kokių politinių  ar kitokių motyvų ima nebetradiciškai ir neteisingai aiškinti tam tikras Šv. Rašto vietas, pvz., kaip yra šiais laikais (galėčiau čia nurodyti bent keletą, o gal ir keliasdešimt Biblijos vietų, kurios šiuolaikinės Bažnyčios arba apeinamos, arba išvis neminimos, arba aiškinamos melagingai, bet nenoriu pilti žibalo į ugnį; galbūt dar bus progų). O neteisingai aiškinant Šv. Raštą, imama ir atitinkamai elgtis. Supranti, Džeikai, pašlyja gyvenimas! Atsiranda melagių, kurie, remdamiesi neva Biblija, ima atitinkamai pertvarkyti visuomenę, formuoti kitokias nuostatas, kitokį supratimą. Mūsų visuomenė imama tvarkyti piktosios dvasios principais. Pvz., juk kiek buvo bandymų pagrįsti homoseksualų “meilę” Šventuoju Raštu! Fu, kokia bjaurastis. Ir t.t. Jei mūsų gyvenimo netvarko Dievas, jį tvarko nelabasis.

Popiežiaus Pranciškaus katechezė       2019-03-7 14:02

apie „Tėve mūsų“ maldos invokacijas: “Tikintysis trokšta, kad kuo greičiau įsiviešpatautų Dievo karalystė. Šis troškimas veržėsi ir iš Jėzaus širdies, kai pradėdamas savo misiją Galilėjoje jis skelbė: „Atėjo įvykdymo metas, Dievo karalystė čia pat! Atsiverskite ir tikėkite Evangelija“ (Mk 1, 15). Šie žodžiai – tai ne grasinimas, bet džiugi žinia. Jėzus nenori, kad žmonės atsiverstų iš baimės, dėl to, kad bijo Dievo rūstybės, nes jų sąžines slegia kaltės jausmas. Priešingai – Jėzus skelbia gerą, džiugią žinią, ragina atsiversti ir ją priimti. Jis visus ragina tikėti žinia, kad Dievo viešpatavimas arti, kad Tėvas mus myli, yra mums artimas ir jis nori, kad ir mes artintumės prie jo, eidami šventumo keliu.

Apie artėjančią Dievo karalystę byloja paprasti ženklai. Jėzus pradeda savo misiją rūpindamasis kūno ir dvasios negalių slegiamais žmonėmis, atstumtaisiais, visų niekinamais nusidėjėliais. Pats Jėzus prašo atkreipti dėmesį į šiuos ženklus: „Aklieji praregi, raišieji vaikščioja, raupsuotieji apvalomi, kurtieji girdi, mirusieji prikeliami, vargdieniams skelbiama geroji naujiena“ (Mt 11, 5).
„Teateinie tavo karalystė!“ – meldžia Dievą krikščionys. Jėzus atėjo į pasaulį, kurį vis dar slegia nuodėmė, dar daug žmonių kenčia, dar yra daug žmonių, kurie nenori atleisti ir susitaikinti, dar daug karų ir išnaudojimo. Visa tai liudija, kad Kristaus pergalė dar nepasiekusi pilnatvės, dar daug žmonių, kurie nenori atverti širdies. Tačiau, pasak popiežiaus, kaip tik dėl to iš krikščionių lūpų turi garsiai skambėti maldavimas: „Teateinie tavo karalystė!“. Turime Dievui sakyti: „Tėve, mums tavęs labai reikia. Būk su mumis ir mums viešpatauk!“.

Dzeikas       2019-03-7 12:11

Jota, tu keli daug klausimu i kuriuos as neturiu paruostu atsakymu. I paskutini bandau atsakyti grynai is praktines puses: Skaityk Biblija ir ismastyk pati (originali mintis, a ne? :-D). Ir jeigu koks dogmatikas sakys, kad tu ne taip ismastei - siusk toki toliau. Tai botas arba programa ir pasakys jis tau tai ka programoj irasyta, o ne ka jis galvoja. Na kaip diskutuoti su kompiuterine meniu programa apie pasininka. Tokiu…ka cia tokiu, KITOKIU jei sutinki skaityk diena ne veltui nugyvenai.
Del pavyzdzio sakykim zinoma sentencija is Biblijos kur pasakyta, jog jeigu atiduos kas savo siela uz kito siela - toks jau isgelbetas (mazdaug taip, is atminties). Ir cia pat vietoj kunigai ar kokie civiliai “biblforscheriai” isvarto , jog siela , tai gyvybe. Stop! Bet parasyta “siela”, o ne gyvybe. Nuo sitos vietos biblforscheris ijungia sugadinta ploksteleinima ir tupai kartoja, kad siela = gyvybe su 0 argumentacijos.
Panasiai girdejau ne karta raginima(ir sventiku ir pastoriu) skaityt Biblija patiems. Bet vos tik pradedi klausinet tuo ar kitu klausimu ir siulai savo interpretacija (pasakyk kas ne taip ir KODEL, jeigu klystu) iskarto - “Gerai , kad skaitai Biblija, bet isaiskinima klausyk is musu, Dievo tarnu.Nes pats uzbrisi i tokius sabakstynus, joks Ganytojas neberas.Prapulsi”
Tai va, isaiskinimus klausyk tiek, kiek jie nepriestarauja Sv. Dvasiai ka ir berods apastalas Paulius sake, jog jeigu jo zodziai priestaraus Dvasiai - jo neklausytu.
Problema aisku, paciam gilinantis i Zodi, neikrist i pasididziavima ir isgirst Dvasia skaitant Biblija. Bet gal vis geriau klupt einant paciam, negu kokio zabalo, ar apskritai aklo vedziojamam.

Išmintingai šv. Tėvas, Pranciškus       2019-03-7 11:31

šio gavėnios žinioje, paaiškino pelenų barstymą ant galvos, kad viskas, kas yra galvoje, nebeliks, pavirs dulke, nieko nevertas dalykas. Manau, kad verta susimąstyti ir žinių kaupėjus ir aiškintojus, kad verta tik tai, kas yra širdyje. Pagal širdies lobius būsime vertinami.

Jota       2019-03-7 11:06

Jo, teisingai darai, Džeikai. Geriau neiti ten, kur kyla pavojus prarasti Dvasią. Žinau, pažįstu tokius, kurie yra prisirengę krūvas planų, kaip išgelbėti pražuvusius, teko su tokiais bendrauti Kaune ir kitur. Gaila, kad tokiu uolumu dažniausiai pasižymi sektantai. Uolumas - gerai, bet kas iš to, jeigu taip uoliai skelbiamas iškreiptas tikėjimas.

O tuo, kad trina arba kitaip nepriima (šaiposi, neigia, nesupranta) to, kas tradiciškai buvo skelbiama šventųjų Tėvų ir ką nuo amžių išpažino Bažnyčia, aš nesistebiu. Šiandien perskaičiau šv. Kozmos Etoliečio (XVIII a.) pranašystes apie paskutiniuosius laikus ir supratau, kad tokiais laikais žmonės nė negali atpažinti tiesos, turėti dvasinio aiškumo, nes neturi Dievo malonės. O mūsų laikai labai panašūs į paskutiniuosius, o gal net tokie ir yra.

Kozmas Etolietis rašo: “Mes pamatysime, kaip mūsų žemė virsta Sodoma ir Gomora. Su kiekviena diena vis labiau taps įprastesni visokiausi iškrypimai, pranyks gėdos jausmas ir žmonės viską priims kaip normą.
Viešpataus ir bus gerbiami vagys ir banditai.
Mokyklose dėsis tokie dalykai, kad mūsų protas atsisakys tai priimti. Jei tėvai nesidomės tuo, ko moko jų vaikus, tai ateis laikas, kai teks graudžiai verkti ant griuvėsių.
Masinės informacijos priemonės rems visas šias gėdingas valdžios, stambių ekonominių ir finansinių kompanijų struktūras, naudos sudėtingus manipuliavimo žmogaus psichika metodus”...

Ir t.t. - visa tai mums žinoma ir nieko nebestebina. Mes žinome netgi daug baisesnių dalykų.
Sakyk, Džeikai, kaip žmonės, gyvendami tokioje aplinkoje, išlaikys Dievo malonę? (Aš nutylėjau Bažnyčios nuopuolį, prie kurio žmonės irgi priprato ir melagystes laiko tiesa). Jei žmogus nesisaugo, jei skaito visokį religinį ir dvasinį šlamštą, o dar blogiau - jei tarnauja visam tam blogiui, tai kaip jame išsilaikys Dievo malonė ir kaip neaptems jo protas?

Dėl to aš visai nesistebiu, kad komentarai, kuriuose bandoma kalbėti tiesą, daugeliui atrodo netikri ir kelia tam tikrą norą prieštarauti.
Nesistebėsiu, jei ir šį komentarą ištrins ar kur nors nusiųs. Šv. Etolietis ir kiti šventieji pavojingi šiems laikams.

Žinia,        2019-03-7 8:44

kad “Popiežiškoji Tarpreliginio dialogo taryba teigia: „Neabejotinai paprasčiausia, akivaizdžiausia bei labiausiai neatidėliotina ir galbūt veiksmingiausia priemonė, kurios derėtų imtis, būtų veiksmingas naudojimasis krikščioniškojo dvasinio paveldo turtais. Didieji vienuolių ordinai turi tvirtas meditavimo ir dvasingumo tradicijas, kurias galima padaryti prieinamesnes per kursus ar kartkartėmis jų namus atveriant nuoširdiems ieškotojams. Tai jau daroma, tačiau dar nepakankamai.“

Dzeikas       2019-03-7 7:31

Jota, na va - “nepasmerkiau”. Klausyk, ten Lietuvoje autobusuose tokie dar uz rankoviu negraibsto su dziugia zinia “ar zinai , kad esi isgelbetas?”
I kataliku baznycia uzeinu, kai nebuna pamaldu, kai reikia susikaupt , ar kokie dvasini nerima jauciu. Taciau neduok die ten uzeit per pamaldas.Vienintelis dalykas sugrizt i save nuo tokiu “krikscioniskiausiu is krikscioniu” perskaityt vienumoje Kalno pamoksla.
O del istrinto komentaro nepergyvenk, nelabai Jam reikejo, jeigu jie istryne. Minciu gi neistryns.

Dzeikas       2019-03-7 7:26

ah1,
aha…zodis “eile” ir zydiskas “Elis”, siu zodziu bendra saknis irodo mums, patiems krikscioniskiausiems krikscionims , kad zygiuoti link Jo reikia eilemis, viena greta, vienu zingsniu , pagal komanda ir savanoriskai.
Gilus potyris,ah1 - Elis, eile…dar musulmonu Allah prie to tinka.
Giliai kasa…

Būtinai       2019-03-7 6:57

... “asmeniškai ar bendruomenėje prašykime Šv. Dvasios šviesos ir Jos vedimo mūsų pasirinkimuose, kad netaptume aklais savo įsivaizdavimų įkaitais…”

Prašykime,       2019-03-7 6:54

malonės, “Dieve, suteik ir mums malonę taip įsišaknyti Tavo Žodyje, kad iš vaisiaus, kurį subrandinsime savo gyvenimu, visi atpažintų Tavo vaikus: iš žvilgsnio, kuriuo kitą sutinkame, iš žodžio, kuriuo su juo pasidalijame, iš uolumo, su kuriuo dirbame Viešpaties darbą, iš žinojimo, kad nė vieno triūsas Jame nenueis veltui.”

ah1>Jotai       2019-03-6 21:43

tai ne fantastiniai dalykai. Jėzus meldėsi Getsemanės sode ( Mr. 13:32-35), Jėzus dažnai su mokiniais ateidavo į sodą (Jn 18:1,2). Turbūt nereikia aiškinti kad soduose medžiai sodinami eilėmis?  Ir kad žydiškai Dievas - Elis, pagal Bibliją?  Ir kad yra gamtos dėsnis panašus traukia panašų.

Apsivalyti mirtingumo rūdis       2019-03-6 19:05

„Kai vėl sugrįžta tos dienos, labiau paženklintos žmogų atnaujinusiais slėpiniais ir einančios prieš pat Velykų šventę, mums yra liepiama joms uoliau pasiruošti dvasiniu apsivalymu, – sakė šventasis popiežius Leonas Didysis (V a.) viename savo pamokslų. – Atgimimo vanduo žmones esmingai atnaujina, tačiau visiems reikia apsivalyti mirtingumo rūdis ir nėra žmogaus, kuris darydamas pažangą neprivalėtų nuolat tobulėti, todėl visi turi stengtis, kad atpirkimo dieną nė vienas neliktų neatsikratę senųjų ydų.“

Jota       2019-03-6 18:20

Taip ir nesuprantu, ką ne taip parašiau 10.13? Ar negalėtų iš redakcijos kas nors paaiškinti? Koks tas mano komentaras - ar su straipsnio tema nesusijęs,  užgaulus, necenzūrinis, apmokėtas ar propagandinis?

Pats popiežius atvykęs į Lietuvą bučiavo metropolito Inokentijaus kryžių ir sakė: “Mes tokie panašūs”. Nors, tiesą sakant, panašumo tarp stačiatikių ir katalikų mažai belikę, bet šit niekas to nepalaikė kokiu nors nepageidaujamu reiškiniu ar propaganda.

O čia mes tiesiog diskutavome su Džeiku apie tai, kaip reikia žiūrėti į abejingumą ir kodėl turime skelbti Evangeliją. Kodėl turime aiškinti kitiems, jog nedera meluoti patiems sau.

Man nieko kito nebelieka galvoti, kaip tik tai, kad redakcija dėl kažkokių priežasčių labai šališkai vertina mano komentarus. Nes anksčiau portale būdavo grynai sektantiškos propagandos, kuri darė didelę žalą silpną tikėjimą turintiems skaitytojams; taip pat buvo (ir tebėra) apskritai nedorų komentarų, pilnų tautinės neapykantos,  šovinizmo, ir niekas nieko - tos paplavos laisvai liejosi.

“Pas nykštukus”  siųsti pakankamai lankstus metodas parodyti skaitytojams, jog komentaras nepageidaujamas. Bet galima naudoti ir kitokį, jau pamirštą  cenzūros būdą: komentarą palikti, bet išbraukti kai kuriuos žodžius ar mintis, kaip darydavo sovietmečiu. Na, vis šis tas lieka.

Šiandien prasideda atgailos laikas.       2019-03-6 15:24

“Pelenų dienos žinia – paprasta ir aiški. Dulkė esi. Iš dulkių atėjai ir į jas sugrįši. Nepaisant viso dabartinio tavo gyvenimo rafinuotumo. Atsiversk ir tikėk. Tikėk? Evangelija? ... Jonas Paulius II enciklikoje „Novo Millennio Ineunte“ (2001 m.) pasiūlė krikščionims svarbų šuolį iš individualaus, asmeninio dvasingumo į bendruomeninį. Jis nukalė terminą: Bažnyčia – bendrystės namai ir mokykla. Nes mūsų Dievas nėra individas, vienišius (anot mistikų, būti Kūrinijos smaigalio viršūnėje, bet vienišam – reikštų pragarą). Mūsų Dievas yra santykis, abipusis bendravimas, tas sunkiai perprantamas dalykas – Meilė. Jis – trijų Asmenų vienybė. ... Tad tikroji atgaila tebus drąsa pasitikėti Dievo pažadu, kad įmanoma mums gyventi kartu. Kartu augti. Čia ir dabar. Tūkstantį kart per dieną pradedant iš naujo. Nebėgant nuo problemų, bet pažvelgiant joms tiesiai į akis.” Saulena Žiugždaitė. daugiau http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2019-03-06-gavenios-lazybos-1/174685

Jota       2019-03-6 14:25

Darau išvadą, kad komentarų tvarkytojai arba visiškai nesusigaudo, apie ką kalbama kai kuriuose komentaruose, arba labai gerai išlaikė mokslinio komunizmo egzaminą. Net kvapą gniaužia nuo tokios kruopščios cenzūros. Esu pakraupusi, - kokioj šaly mes gyvenam?!

Jota       2019-03-6 10:13
Komentaras nusiųstas pas nykštukus.
Tiesos.lt pasilieka teisę siųsti pas nykštukus su straipsnio tema nesusijusius, užgaulius, necenzūrinius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.
Troliai, Jota ir       2019-03-6 9:32

ah1, geriau dumkite į delfį. Ten rasite daugiau savo broliukų.

Jota       2019-03-6 9:17

Ahai, iš kur trauki tokių fantastinių dalykų? Gali kurti fantastinius romanus, bet būtų geriau, jeigu Jėzaus į juos nepainiotum.

ah1 >Jotai ir Dzeikui       2019-03-5 18:45

Geriau pasiskaitytumėt Bibliją. Nejau nekilo klausimas į ką meldėsi Jėzus? Tai va atskleisiu paslaptį - Jėzus meldėsi sode, sodas - pasoditi medžiai, vedantys vaisius arba šventagirės, Jėzus meldėsi sode, šventagirėje, kaip pagonis, kaip pagonis save programavo, naudojo gamtos dėsnius,  kad jo, Jėzaus darbai duotų vaisių taip kaip duoda sodas. Ir jam pavyko.Šventagirės/ sodai veikia. Tai va tokia pamoka apie Jėzų, Jėzaus maldą sode, sodo medžius ir vaisius, pagal Bibliją.

Dzeikas       2019-03-5 14:04

Jota, as nezinau kodel JIE meluoja. Galiu pasakyt, kodel melavau as jau priemes kriksta: todel, kad bijojau sios zemes valdovu labiau negu dangaus.
Kita vertus tu jau sakai netiesa, nes jei nors vienas katalikas turi meile sirdyj ir nemeluoja tai tavo zodziai nera tiesa(nors nesakau,kad melas, nes tu gali ir nezinodama taip kalbet).
O gal tu apibendrini, kad didzioji dauguma kataliku tokie? Na tai ir tam yra pasakyta: neapibendrink ir nebusi apibendrintas.
Ir galu gale, tau juk nereikes atsakyti uz JU nuodemes.Tau reikes atsakyti uz SAVAS nuodemes. Todel visam tavo pasipiktinimui del kataliku elgesio tegaliu atsakyti kazkieno zodziais, pasidziaukime kad,- ir jei,- mes ne tokie. Ir kaip ismintingas zmogus stenkis , kad tavo keliais su tokiais nepersikirstu.
Beje, tarp staciatikiai del apsikrikstijusiu Kaino vaiku vargu ar nusileidzia katalikams: Kai Ulmo rusu ortodoksu baznycios sventikas tevas Maksimas pasidziauge, kad Popiezius siekia grazinti senaji kalendoriu(baznycios ribose) tam, kad svenciu datos sutaptu is ganomuju parapijoniu pasigirdo kone snypstimas: “te eina jie na…, kartu su Popieziumi”. Tad takoskyra tarp Sifo ir Kaino sunu ir dukru ne per baznyciu ribas eina.
Beje todel netapatinu bedieviu su ateistais. Tarp ateistu pasitaiko Sifo sunu/dukru. Tokius pazinsi pagal tai, kad jie neigia Dievo buvima, bet klausosi Jo ir elgiasi kaip Jo sunus/dukros. Bedieviai, tai kaip sako muslmonai - kafyrai. Jie nei zino Ji, nei klauso Jo, nors zodziais gali ir ispazinti.
Bet sito negali sakyti apie konkretu zmogu, nes nezinai kas is tikro vyksta jo sirdyj. Va toks paradoksas.

Jota       2019-03-5 9:49

Džeikai, pirmiausia, čia buvo kalbama ne apie popiežiaus ar kitų Bažnyčios tarnų nuodėmes, o apie mūsų melagystes patiems sau. Kodėl daugelis katalikų tvirtina, jog “myli popiežių” ir pan., nors iš tikrųjų nieko panašaus širdyje nejaučia? Ar daug kas iš mūsų suvokia, kas yra tikroji meilė? Ar meilė reiškia numarinti savo sąžinę ir kalbėti tai, kas kitiems patinka? Ir ką tokiu atveju žmogus išims iš savo “širdies lobyno”? Kodėl po mano komentaru 18.19 net devyni minusai, nors aš parašiau tai, ką viešai išpažįsta beveik visi katalikai? Kai parašai tokias “tiesas” sutirštintai, su ironija, jos atrodo kaip blogis, kaip melagystė. Tai kodėl visi meluoja?
Antra, ir tarp katalikų yra tokių, kurie pasieks išganymą, t.y. tiek, kiek katalikai yra išlaikę krikščionių Tradicijos, tiek jų tikėjimas yra tikras. Ir atvirkščiai - tarp ortodoksų (stačiatikių) gali būti daugybė tokių, kurie stovi pražūties kelyje.
Trečia, aš neagituoju konkrečiai nė vieno mesti katalikybę ir priimti stačiatikybę. Aš tik noriu, kad žmonės nemeluotų patys sau. Kai žmogus laikosi tiesos ir klauso savo širdies, tuomet jis savaime atranda tikrąjį Kelią.
Kol kas tesakau tik tiek. Kai (ir jei) ateis laikas, tuomet kalbėsiu kitaip.
O kas man gali uždrausti kalbėti tiesą? Ar “Tiesos” redakcija?

Dzeikas       2019-03-4 21:31

Jota, jeigu jus ne katalike, tai palikite katalikams rupintis popieziaus ir baznycios ganytoju nuodememis. O ieskokite kaip pataisyti savo krikscioniskos denominacijos ydas. Juk net ir Sauleje yra demiu, ar ne? Pvz., as provoslavas ir Metropolito vaiksciojimas uz parankes su Putinu man pvz visiskai neimponuoja. Budamas provoslavas ta ir sakau. O kad ne katalikas, tai aciu tautiskiems kunigeliams, nuo sakyklos apie politika veblianantiems. Taciau man tas dzyn, nes as ne katalikas.
O katalikai…juks a+a tevas Stanislovas irgi katalikas buvo.Ir Jonas Povilas II.
Bet jus matote popiezius pedofilus…

Jota       2019-03-4 16:11

Kodėl “aklas ir bus aklu”? Argi Kristus negydė aklų, luošų, kurčių? Kristaus žodžiai apie tai, kad kiekvienas ima iš savo širdies tai, kas joje yra, tinka visiems, bet tų žodžių nereikia suprasti fatališkai, kaip tai, ko žmogus negali pakeisti. Tai, kas bloga, žmogaus širdyje gali virsti gėriu ir atvirkščiai.
O kas čia iš mūsų aklas? Jei sakyčiau, kad nemyliu popiežiaus (ir visko, kas priklauso šiam kontekstui), jūs man rašytumėte pliusą? Dabar parašiau, kad myliu - jūs suminusavote. Kodėl?

Aklas ir bus aklu.       2019-03-4 10:49

Nes jis, kad ir mintinai žinotų Šventąjį Raštą, bet “Geras žmogus iš gero savo širdies lobyno ima gera, o blogasis iš blogo lobyno ima bloga. Jo burna kalba tai, ko pertekusi širdis“. (Lk 6, 39–45).

Jota       2019-03-4 9:30

Žinoma, kad tinka. Ką aš negerai parašiau?

Gerbiamoji Jota,       2019-03-3 20:30

Jums tinka šios dienos Evangelijos žodžiai: “Geras žmogus iš gero savo širdies lobyno ima gera, o blogasis iš blogo lobyno ima bloga. Jo burna kalba tai, ko pertekusi širdis“. (Lk 6, 39–45).

Budėkime, nes nežinome...       2019-03-3 20:28

Sykį, norėdamas patikrinti savo mokinių nuovokumą, vyresnysis vienuolis
pasikvietė trejetą brolių. Paėmęs popieriaus lapą, užlašino ant jo tušo ir paklausė:
– Ką matote?
Vienas mokinių atsakė matąs juodą tašką, antrasis – dėmę, trečiasis – tušą.
Tuomet vyresnysis nuėjo į savo celę ir ėmė raudoti.
Vėliau mokiniai jo paklausė, kodėl jis buvo taip sukrėstas.
– Nė vienas jūsų balto popieriaus lapo taip ir nepamatėte, – atsakė vienuolis.

Jota       2019-03-3 18:19

Aš labai myliu mūsų brangųjį POPIEŽIŲ. Jis visus mus gelbsti nuo pražūties ir yra visų mūsų viltis. Jis moko mylėti ir gerbti visas pasaulio religijas ir ypač Žydų Tautą, tik kai kurie nedorėliai nuolat nepatenkinti tuo. Taip pat ir visi mūsų kunigai visada kalba tiesą, yra labai išsilavinę, niekada neužsiima nedorais dalykais, ypač pedofilija, negobšūs pinigų ir visada ištikimi savo tikėjimui.
O Tiesos Redakcija - didelė kovotoja už Tiesą ir yra visų  gynėja, stropiai saugo, kad į svetainę neprasiskverbtų kokia nors melagystė ir neįžeistų tautos mūsų brangiosios Bažnyčios tarnų.
Gal ne taip?

ah1       2019-03-3 11:41

Ir vėl biskuti susimoviau. Nenorėjau pasirodyti jahvistu, bet pagonistu. Matyt supainiojau dienas.

Nuostabi šios dienos Evangelija.       2019-03-3 11:10

“...Jis pasakė jiems palyginimą: „Ar gali aklas vesti aklą? Argi ne abu įkris į duobę?!...” Šiandien mūsų Katedroje kunigėlis sakydamas pamokslą paminėjo tokį palyginimą, kaip karalius dabita buvo aprengtas nematomais drabužiais, nes siuvėjas nebežinojo kokį naują rūbą jam pasiūti, tad nusprendė sukurti karaliui ir visiems kitiems vaizduotėje genialų rūbą. Taip pasidabinęs karalius, t.y. nuogas išėjo su savo palydą į miestą. Visi, žinoma, aikčiojo, linkčiojo galvom ir pritarinėjo ale nuostabiam rūbui,  nedrįsdami net suabejoti jo ale grožiu ir puošnumu, nes taip visada buvo, vadinasi ir dabar tai yra nepakartojamas rūbas. Tik ... minioje vienas vaikas, neturėdamas išankstinių nuostatų, matė karalių nuogą, tad iš to nustebimo ėmė ir sušuko “karalius nuogas”. Tik tada nukrito tariamasis rūbas nuo karaliaus ir visi išsigando, nes pamatė jį nuogą. Štai kodėl mes Evangelijoje vadinami nuogi, kurti, nes gyvename su išankstinėmis, sau susikurtomis nuostatomis, iliuzijomis ir visokiomis kaukėmis prisidengę įsivaizduojame, kad esame kažkas tai, kuo iš tikro nesame. Mūsų politikai ir kt. lyderiai per žiniasklaida “pripumpuoja” į mūsų galvas kaip mes turime mąstyti, daryti, ką rinkti, kas yra gerai, kas ne. Taip, tokiomis idėjomis ir mintimis mes “pasipuošę” pasiuntėme Jėzų ant kryžiaus, kad mums netrukdytų gyventi, nes tik mes gerai išmanome kas ir kaip geriausia. Mūsų subrandinti vaisiai, taip pat yra tokie, kokius ragaujame, bet…. kai jie pasirodo, yra kartūs, nes užgriūva nelaimės, karai, ligos, netektys, tada imame priekaištauti Dievui, kodėl Dieve visa tai Tu leidi?

Komentarai, nusiųsti pas nykštukus

Jota       2019-03-6 10:13

Kad patys katalikai kritikuoja popiežių, Džeikai,  nereikia nė stačiatikių, paskaitykite LifeSite arba kad ir mūsų fsspx:
https://fsspx.lt/straipsniai/religines-laisves-ir-ekumenizmo-problemos/pop-pranciskus-pasirase-kontraversiska
Kas atidžiai perskaitys, tas supras, kad tai dar vienas žingsnis antikristinės religijos link. O kam mums to reikia?

Aš nenoriu čia pažerti daugiau kritikos, bet remtis tavo patarimu “neapibendrink, ir nebūti apibendrintas” irgi neišeina. Mes juk privalome ieškoti tiesos ir pažinti tikėjimą: “Nebūkite vaikai išmanymu”, ragina apaštalas Paulius. Kaip mylėsi Dievą, jei nesistengsi Jo ir visko, kas su Juo susiję, pažinti?
O pažinę mes irgi neturime jokios teisės būti abejingi kitiems ir neskelbti savo tikėjimo. Dievas smerkia abejingumą, ir skelbti Evangeliją - irgi mūsų prievolė.

Man nereiks atsakyti už kitų nuodėmes? Bet reiks atsakyti už tai, ko aš nepadariau kitiems: praėjau abejingai pro klystantį, nepaaiškinau jam - juk pasakyta: “nemokantį pamokyk” ir kad nevalia laikyti po lova uždegto žibinto, t.y. mes neturim teisės savo tikėjimo pasilaikyti tik sau. Ir t.t. - mums reikės atsakyti už tai, kad mes galbūt pastūmėjome kitą į nuodėmę arba dar blogiau - į pražūtį!

Krikščionybė - tai baisu,  sakė toks vienuolis. Tai ne žaidimai ir ne pramogos, o mūsų amžinojo gyvenimo klausimas. Ir todėl aš neatsistebiu tuo, kaip lengvabūdiškai kiti žvelgia į tai, su kuo po mirties jiems teks neišvengiamai susidurti ir kas nulems amžinąjį likimą: atneš nepakeliamas kančias arba nesibaigiantį džiaugsmą.

Taip, konkretaus žmogaus aš neturiu teisės smerkti, bet negaliu nutylėti blogų darbų, pasmerkti tikėjimo klaidų - juk atmeni, kaip kovojo krikščionys dėl arijonų, monofizitų ir kt.  erezijų! Jei visi būtų abejingai tylėję, ar mes turėtume šiandien krikščionybę? Ir pagaliau kokią katalikybę mes turim šiandien?..
Žodžiu, čia daug kalbos. O apie stačiatikybę aš kol kas tyliu, kol nesu pati tvirtai įsitikinusi.

Bet neiškęaiu: katalikai, palyginti su stačiatikiais, iš esmės pasninko nesilaiko! Stačiatikiai apskritus metus pasninkauja trečiadieniais ir penktadieniais, o prieš Kalėdas ir Velykas iš savo raciono visiškai išbraukia mėsą, pieno produktus, kiaušinius, o būna dienų, kai pasninkas išvis sausas: vaisiai, duona, vanduo. O kūną pažabojus, Dievui daug lengviau prieiti prie žmogaus sielos.
Na, kitas klausimas, kiek žmonių laikosi pasninko. Labai mažas procentas.

Tiesa, dar palyginau katalikų ir stačiatikių vienuolystę. Katalikų vienuoliai tiek supasaulėję ir tiek praradę Dievo Dvasią, kad lyginant su stačiatikių vienuoliais jie iš tiesų žaidžia vaikiškus žaidimus.


Rekomenduojame

Irena Vasinauskaitė. Nuo 2015 metų gruodžio Šiaulių Apygardos teisme nagrinėta vadinamoji Garliavos „perversmininkų“ byla baigiasi

Letas Palmaitis. Lietuvos vardas, Rusia ir premjeras Netimeras

Atsistatydino Šiaulių NVO konfederacijos prezidentė Vida Pociuvienė

John F. Schumaker. Demoralizuotas protas

Algimantas Rusteika. Jie vėl ateina mūsų išgelbėti

Vytautas Radžvilas: piliečiai turi teisę gintis ir ginti savo šalį

Liudvikas Jakimavičius. Iš žvirblio perspektyvos

Vytautas Radžvilas apie Virgio Valentinavičiaus „įžvalgas“: Pavyzdinio tarybinio piliečio baimė, arba Kaip veikia šeštoji V. Putino kolona

Jurga Lago. Pirmadienio pozityvas

Kovo 17-ąją ir vėl klausta „Ar dar gyva Deimantė?“ (papildyta video)

„Iš savo varpinės“: Kodėl Donaldas Trampas nori užtverti Meksikos sieną? Kas ir kodėl tam priešinasi?

Partizanų vadas Adolfas Ramanauskas-Vanagas bus pagerbtas ir JAV

Geroji Naujiena: „Šitas mano mylimasis Sūnus. Klausykite jo!“ (Mt 17, 5)

Vytauto Radžvilo kalba, pasakyta per „Tikinčiųjų teisėms ginti katalikų komiteto“ 40-ties metų jubiliejaus minėjimą Vilniuje

Susipažinkime: Kovojančios Lietuvos Prezidentas Jonas Žemaitis-Vytautas

Kuo reikšmingas EŽTT sprendimas, kad sovietų represijos prieš Lietuvos partizanus gali būti laikomos genocidu

Lietuvos ypatingasis archyvas: skelbiama KGB sudaryta Jono Žemaičio-Vytauto baudžiamoji byla

Valdas Vasiliauskas. Senoji gvardija suvirškino ir komitetus

Algis Krupavičius. Pati visuomenė turi keistis

Arvydas Juozaitis. Dar kartą dėl trukdymų piliečiams rinkti parašus už teisę kandidatuoti Prezidento rinkimuose ir dėl dezinformacijos

Kviečiame kartu paminėti „Tikinčiųjų teisėms ginti katalikų komiteto“ 40 metų jubiliejų

Arvydas Juozaitis. Kaip veikia šeimų ardymo politika

Vytautas Sinica. Vilniaus mero rinkimų tragizmas

Jurgis Didžiulis apie rinkimus ir pasirinkimus

Aurelija Stancikienė. Kaip aš ėjau už Vytį

Krescencijus Stoškus. Šventė tarp džiaugsmo ir skausmo

Iniciatyvinės grupės „Santarvė tautos sėkmei“ (STS) pareiškimas

Kauno forumo pareiškimas dėl Europos Parlamento ir Prezidento rinkimų

Arkivysk. Gintaro Grušo pamokslas Kovo vienuoliktąją: „Jei nustojame šventumą laikyti tikru ir pasiekiamu tikslu, kam tada mums laisvė?“

Arvydas Juozaitis dėl EP rinkimų ir nacionalinės vienybės: su Vytautu Radžvilu sutarta dėl abipusės paramos

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.