Geroji Naujiena: „Jis tikrai prisikėlė!“

Tiesos.lt redakcija   2015 m. balandžio 7 d. 14:43

72     

    

Geroji Naujiena: „Jis tikrai prisikėlė!“

Skleiskime šią žinią savo gyvenimu:
liudykime Jo viltį, dalykimės Jo džiaugsmu –
būkime „Prisikėlimo žmonės“ (šv. Augustinas).

Su Šventom Velykom, brangūs Tiesos.lt bičiuliai!

Nuoširdžiai,

Tiesos.lt redakcija

P.S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Perkūnas       2015-04-13 13:45

O kas tie griaustinio vaikai:” Paskyrė Dvylika : Simoną, pavadinęs jį Petru, Zebediejaus sūnų Jokūbą ir Jokūbo brolį Joną ( juos pavadino Bo - energes, tai yra griaustinio vaikai)...” ev p. Morų 3, 16.
Jonas sakė kad jis krikštija vandeniu ir kad ateis tas kur krikštys ugnimi. Tačiau Kristus ugnimi nekrikštijo- gaunasi kaip tam filme kur Ivanas Ivanovičius keitė profesiją -“car nenastojaščij”.

Letas Palmaitis dėl graikiškos "komunijos"       2015-04-11 12:59

Kad “akmenų JHS užmušti griebėsi: Švč. Mergelė, 12 apaštalų ir kiti JHS mokiniai” sakau ne aš, o tas, kuris skelbia, jog griebėsi žydų tauta.
Dar tiksliau: šitaip pasakantis griebiasi daugiau kaip 1500 metų trunkančio akmenų mėtymo į žydų tautą, t.y. į fizinį JHS Kūną.

VaidasVDS       2015-04-11 9:31

Letai,
nuo Pentakosto nėra tokio reiškinio kaip apsėdimas, liko tik psichiniai sutrikimai. Tikėjimas į Dievą yra ir bus tik vienas - Dievas yra, pirmiausiai Vienas visiems ir jis yra Meilė. Dar reiktų pridurti, kad Dievas yra asmuo. Negaliu trumpai parašyti apie Trejybę (niekur ji nėra taip gerai apreikšta kaip Urantijos Knygoje), tad pasakysiu labai trumpai, kada mes kalbame apie Dievą, tai pirmiausiai mintyje turime Dievą Tėvą, pirmąjį Trejybės asmenį, o toliau yra labai sudėtinga trumpai paaiškinti, reikia studijuoti Apreiškimą, Apreiškimo įvade tai paaiškinta gana neblogai, bet net įvadą įveikti daug kam yra sunki užduotis -  http://www.urantia.org/lt/urantijos-knyga/ivadas
O dėl Mykolo. Vėlgi sudėtinga trumpai paaiškinti. Jėzus nėra antrasis Trejybės asmuo, bet Jis yra Rojaus Sūnus-Kūrėjas. Jis valdo mūsų vietinę visatą, kurią pats ir sukūrė, kurioje yra (bus) apie 10 mln. tokių pasaulių, kaip mūsų. Šių Sūnų-Kūrėjų yra daug ir jų visų pirminis vardas žmogiškąją kalba yra Mykolas (Michailas ir t.t.).
Taip tai naujas Apreiškimas, bet ne naujas tikėjimas, ne nauja bažnyčia, ne naujos taisyklės, ne nauji ritualai. Tai tikėjimų apibendrinimas, bandymas juos suvienyti ir bandymas pašalinti iš jų klaidas ir suklydimus. Kadangi analizuoju ir žmones, kurie priėmė tokį tikėjimą, tai galiu drąsiai pasakyti, kad tie, kurie sugebėjo atsisakyti dogmatizmo ir misticizmo, yra tikrai nuostabūs žmonės daugeliu prasmių, bet pirmiausiai, dvasine prasme. Ir mūsų planetos ateitis tikrai yra šviesi, be jokių biblinių apokalipsių, tačiau visokių rūšių kvailiai dar ne vieną karą gali sukelti…
Jota,
išmokite atskirti sarkazmą nuo tiesmukiškumo.

Jota       2015-04-11 8:07

Abudu jūs panašūs. Vienas rašo “Jėzus tikrai nėra atpirkėjas”, kitas - “akmenų JHS užmušti griebėsi: Švč. Mergelė, 12 apaštalų ir kiti JHS mokiniai,...”
Be komentarų.

Mielas Vaidai       2015-04-10 19:46

Esi apsėstas, daugiau, deja, nieko negaliu pasakyti. Viskas jau pasakyta. Krikščionybė yra PASItikėjimas Atpirkėju JHS. Jūs įvedate visai kitą tikėjimą, bet nepakeičiate vardų (tiesa, net ir pakeičiate, nes JHS tai Mykolas). OK, pasilikite su juo, jei Jums tinka. Man netinka.

VaidasVDS       2015-04-9 23:30

Letui,
ne tą turėjau galvoje.
Matote, Letai, aš remiuosi Apreiškimu, kuris yra tikrai didingiausias (turinio prasme) iš visų Apreiškimų. Bet niekas negali prilygti gyvam įtikėjimui, todėl teorijos lieka teorijomis, o didingiausias gyvas Apreiškimas visuomet bus tikrasis Jėzaus gyvenimas ir mokymai (jie apreikšti Apreiškime), nes tai ką žmogus patiria gyvai negali atpirkti jokia teorija.
Bėda dar ir tame, kad aš patį suvokiu labai gerai, o štai tamsta manęs nesuprantate ir žiūrite į mane įtariai. Tai man įprasta ir aš prie to pripratęs.
O košė yra dabar - daug tikėjimų, mažai išliekančių, nes daug kam religinės dogmos yra svarbesnės už patį (į)tikėjimą. Aš pacituosiu mažytę dalelę iš Apreiškimo: “Dvasios religija reikalauja tiktai įžvalgos vienovės, bet ne požiūrio ir nuostatos vienodumo. Dvasios religija nereikalauja intelektualių pažiūrų vienodumo, o tiktai dvasinio jausmo vienybės.” Tą košę turi keisti Dvasinė religija - turi būti ne pažiūrų vienodumas, o dvasinio jausmo vienybė. Nereikia bijoti Asmeninės Dvasinės religijos, nes išlikimas yra tik ASMENINIS, jokio kolektyvinio (pagal kažkokią konkrečią religiją) išlikimo tikrai nėra, to niekada neapreiškė Jėzus. 
Jėzus tikrai nėra atpirkėjas. Išgirskite (iš Apreiškimo) - “Tėvas danguje niekada neturėjo mintyje tokio didžiulio neteisingumo, kad mirtingojo sielą prakeiktų už jo protėvių piktadarybes. Mokytojo mirtis ant kryžiaus taip pat nebuvo ir tokia auka, kurios dėka buvo stengiamasi sumokėti Dievui skolą, kurią jam buvo skolinga žmonijos rasė. Iki Jėzaus gyvenimo žemėje, būtų buvę galima jus pateisinti, kad tikite į tokį Dievą, bet ne po to, kada Mokytojas gyveno ir mirė tarp jūsų bičiulių mirtingųjų. Mozė mokė Kūrėjo Dievo orumo ir teisingumo; bet Jėzus pavaizdavo dangiškojo Tėvo meilę ir gailestingumą.” ... “Nors vargu ar tinka apie Jėzų kalbėti kaip apie pasiaukotoją, išpirkėją, ir atpirkėją, bet visiškai teisinga jį vadinti išgelbėtoju. Jis išgelbėjimo (išlikimo) kelią amžiams padarė aiškesnį ir tikresnį; jis tą išgelbėjimo kelią Nebadono visatos visų pasaulių visiems mirtingiesiems iš tiesų parodė geriau ir tikriau.
    Kada tik Dievo idėją jūs imate suvokti kaip teisingą ir mylintį Tėvą, tokios vienintelės sampratos visą laiką mokė Jėzus, tada nedelsiant, visiškai nuosekliai, jūs turite iš viso atsisakyti visų primityvių sampratų apie Dievą, kad jis yra kaip įsižeidęs monarchas, griežtas ir visagalis valdovas, kuriam didžiausias malonumas yra išsiaiškinti, kurie iš jo pavaldinių daro piktadarystes, ir pasirūpinti, kad jie būtų tinkamai nubausti, nebent kokia nors būtybė beveik prilygstanti jam pačiam pati pasisiūlytų kentėti už juos, mirti kaip pakaitalas ir vietoje jų. Visa idėja apie išpirkimą ir atpirkimą yra nesuderinama su tokia Dievo samprata, kokios mokė ir kokią pademonstravo Jėzus iš Nazareto. Dievo begalinė meilė nėra antrinė, kad dieviškojoje prigimtyje eitų po ko nors kito.”
O tikroji mirties ant kryžiaus prasmė yra ši - “Kada mąstantys vyrai ir moterys žvelgs į Jėzų, kaip jis savąją gyvybę atiduoda ant kryžiaus, tada vargu ar jie galės vėl sau leisti skųstis net ir dėl žiauriausių gyvenimo sunkumų, tuo labiau dėl smulkių rūpesčių ir dėl daugelio grynai įsivaizduojamų skriaudų.”
Apreiškimas - tai Urantijos Knyga. U-Ran-Cha - Jūsų Vieta Danguje (pagal senovės kalbas)

Letas dar Vaidui VDS PS       2015-04-9 21:44

PS Teigiate, jog nėra skirtumo, koks yra tikėjimas, abraominis, katalikiškas, protestantiškas,  islamiškas ar dar koks nors kitas. Pirmiausiai svarbu yra tai, kad jis būtų monoteistinis”. Pagirtinas požiūris, bet yra “mažas” niuansas. Jei nesvarbu, kada šiame monoteistiniame tikėjime JHS nėra Atpirkėjas, tai krikščionybė visiškai atkrinta: NEBĖR JOKIOS KRIKŠČIONYBĖS! Gal tik šiek tiek pakeistas pirminis judaizmas (panašiai kaip talmudinis, kuris yra rimtai pakeistas ST judaizmas). Bet kam ir tokio reikia, jei yra islamas? Juk ir ten JHS, tik ne Atpirkėjas.
Todėl Jūsų patikslinimas, kad dar svarbu, kad tikėjimas “nebūtų dogmatinis”, ir parodo, kaip pasidaro šita Jūsų košė: tikėjimas, kuris neapibrėžtas dogmatais, gali būti bet koks individualus, tarkim, iš trijų pasidaro trys milijonai ir daugiau, svarbu tik, “kad žmonės būtų geri”, ar ne? (Kas nustato jų gerumą?) O jei geri, tai turint norą, islamą galima pavadinti krikščionybe, o krikščionybę islamu, ar ne?
Pagaliau nurodykite man kurį nors “neabraominį monoteistinį tikėjimą”. Deja, apie tokį nesu girdėjęs, nes zoroastrizmas turi dualizmo pėdsakų ir yra stipriai abraominių tikėjimų paveiktas. Kas daugiau? Nebent jei visadie-ystę pavadinsime monoteizmu: panteistinis D-vas, Kuris yra Visa Kas, pagaliau yra totaliai vienas, viskas Jame, anapus Jo nieko nėr. Tikiuosi, ne tai turėjote galvoje.

Letas Palmaitis Vaidui VDS       2015-04-9 15:24

Kada įvyko Prisikėlimas, galima skaičiuoti pagal mėnulį ar saulę ir pagal savaitės dienas. Šiemet su savaitės dienomis buvo idealu: atitiko Evangeliją. Krikščioniškas laikas tikrai ne ciklinis, bet linijinis, todėl kada kas švenčiama nekeičia turinio. Kas kita, ar tikėjimas krikščioniškas, ar islamiškas, nes tikėjimo turiniai nesutampa. Aišku tik, kad bet kuriuo atveju asmens tikėjimą parodo ne deklaravimas, bet gyvenimas.

Letas Palmaitis Palmaičiujams       2015-04-9 15:14

Įdomios “vertikalės”, bet neįrodomos. Kad Lietuvos karaimai nepanašūs į aškenazius, tokie pat buvo ir chazarai, kurių betarpiški palikuonys jie ir yra. Specialiai chazaro “sensacija” neužsiiminėjau, panašiai kaip ir Urantija. Nesąmonių yra daug, tam gyvenimo neužteks. Savo nuomonę sakiau, visa kita Jūsų reikalas. Jūsų aistra - iš noro pervesti antisemitizmą į chazariškus bėgius.

Letas Palmaitis dėl Jotos argumentacijos       2015-04-9 14:57

Kad akmenų JHS užmušti griebėsi: Švč. Mergelė, 12 apaštalų ir kiti JHS mokiniai, apie tai jau rašiau.
Turbūt 12 apaštalų buvo kinai, kurie po Prisikėlimo nebekėlė kojos į Šventyklą, nesilaikė Šabato, nešventė įsakytų švenčių, nes JHS visa tai “panaikino”, todėl tų 12 kinų vardai ir bus ant 12 Jeruzalės vartų, o Apr 21, 12 “Izraelio giminių vardai” (ne “JHS mokinių vardai”) meluoja. Juk Jota geriau žino!
Nepaisant tokio žinojimo, ji LABAI rizikuoja visiškai BE BŪTINO REIKALO rašydama net pilną D-vo vardą, tuo tik parodydama menkai susigaudanti, kad šventumas ne jos nustatomas, o todėl jo pažeidimas artėja prie įžeidimo.
Sakau: mūsų laikų žmogus prarado dievobaimingą ribos tarp švento ir nešvento ribos suvokimą - neturi nieko švento, nes D-vo nebijo. O apie baimę, kad kažkas atsispausdins ir išniekins, net ir diskutuoti beprasmška. Mat įsakymas neva duotas tam, kad žmonės nesakytų “vaj-zau!” - juk taip aiškina vaikams visi tikybos mokytojai.
“Savieji nepriėmė”: akys daugeliui buvo aptemdytos ne aikštelėje priešais Pilotą, bet jau po Golgotos, ir juo toliau, juo labiau tam, kad pirma Evangelija pasklistų po visą pasaulį, kol įeis pagonių pilnuma (Rom 11).
Tačiau dėl logikos stokos Jota peršoka nuo “tautos kaltės” už nukryžiavimą keliasdešimt rėksnių šūksniais “Ant kryžiaus” į visai kitokią temą: nepriėmimo iš savųjų.
Nepriėmimas gali būti individuali, bet negali būti kolektyvinė kaltė, kitaip grįžtame prie įsivaizduojamos D-vo diktatūros, nepaliekančios apsisprendimo ir brendimo laisvės.
Priėmė “graikai”, ne savieji. Puiku! Kur jie dabar (plg. Lk 18, 8)? Lietuvoje, kurioje “visi” katalikai, tikrų tikinčiųjų, kuriems JHS Atpirkimas yra pamatinis gyvenimo įsitikinimas, nebus daugiau 5000. Panašaus dydžio Izraelyje tokių vos ne dešimtkart daugiau (apie tenykščius “graikus” nekalbame).
Religinis tikėjimas nėra sportas ir ne “rinkimai”, kada kiekvienas palaiko savo “komandą”. Jis yra susijęs su individo sąžine ir tokiais egzistenciniais imperatyvais, kurių suvokimas viršija proto ribas. Jis yra dorovinis ir negali būti moksliškai įrodomas. Štai todėl jis net perskiria šeimas (plg. “non pacem, sed gladium” Mt 10, 34), o tikybiniai ginčai būna žiauriausi ir dažniausiai beprasmiški.

Jota       2015-04-9 11:26

Suprantamas Leto noras užstoti savo tautiečius ir neigti, neva ne jie priėmė sprendimą nukryžiuoti Jėzų. Deja, tai drauge reiškia ir i š r i n k t o s i o s tautos statuso atmetimą! Pagalvok, Letai, ką rašai. Skaityk Jono ev.: “Pas savuosius atėjo, o savieji jo nepriėmė”(1,11). Būtent s a v i e j i, o ne “keliasdešimt rėksnių”! Kita vertus, žydai ir negalėjo pasielgti kitaip, nes Jėzus jų akyse baisiai piktžodžiavo, daugelį sykių atvirai pareikšdamas, kad jis yra Jahvė, žydų Dievas, kurio vardą jie net bijo ištarti ir rašo JHWH: “Pirmiau, negu gimė Abraomas, Aš Esu! - Tuomet jie griebėsi akmenų, norėdami jį užmušti” (Jn 8,58). Taigi tokio Mesijo, koks buvo išpranašautas, žydai tikrai nelaukė.


Mesijas buvo išpranašautas daugybėje Biblijos vietų, ne vien Leto nurodytoje Izaijo pranašystėje. “...ir pasmerktas mirti už mano tautos nuodėmę” - Iz 53,8.
Daugybėje vietų rašoma, kad Jėzus bus žydų atmestas (Ps 118,22 - “Akmuo, kurį statytojai atmetė, tapo kertiniu akmeniu”; Jn 1, 10,11 - “pasaulis jo nepažino” ir kitur).


“Dangiškoji Jeruzale su 12 vartų, ant kurių parašyta 12 Izraelio, bet, deja, ne prūsų ir ne kinų genčių, vardai. Tai ne iš Senojo Testamento, bet iš Naujojo” - dangiškąja Jeruzale tradiciškai yra laikoma Bažnyčia, Kristaus Sužadėtinė. “12 Izraelio giminių” kildinama iš dvylikos apaštalų.

 

VaidasVDS       2015-04-9 9:02

Na šiandien ir aš galiu visus pasveikinti su prisikėlimo švente, kuris įvyko šiandien, lygiai prieš 1985 metus (mokslininkai, nustatydami datą, irgi prašovė, besirinkdami iš dviejų daugmaž teisingų).
Bet, apžvelgus komentarus, matyti, kad iki žmonių tikrojo prisikėlimo dar vis tik labai toli. Tikintieji (net Kristumi) vis dar yra susiskaidę, pikti, ir net nemylintys vieni kitų, bandantys išsiaiškinti žodžių tiek tiesiogines, tiek alegorines prasmes, užmirštantys pagrindinį priesaiką (įsakymą) - mylėti vieniems kitus.
Koks skirtumas, koks yra tikėjimas, abraominis, katalikiškas, protestantiškas,  islamiškas ar dar koks nors kitas. Pirmiausiai svarbu yra tai, kad jis būtų monoteistinis, po to svarbu, kad jis nebūtų dogmatinis. O po to svarbu, kad jis netrukdytų mylėti žmones tokius, kokie jie yra.
Kažkada Juozapas nesuprato, kodėl reikia kovoti su Letu. Dabar šiek tiek paaiškinsiu. Kovoti - nereiškia nugalėti, sutriuškinti, sužlugdyti. Kovoti (dvasine prasme) yra skleisti meilę ir siekti meilės triumfo. Štai to vis dar ir niekaip nesimato tų tikinčiųjų tarpe. Ir tam labiausiai trukdo tik tai, kad žmonių religiniuose šaltiniuose tarp tų tikrai didingų dvasinių tiesų yra ir tai, ką sugalvojo žmonės ir kas tikrai nėra dvasinės tiesos. Ir sunkumai kyla tik tada, kad kokio nors tikėjimo žmonės pradeda įrodinėti, kad tos klaidos ir yra pati tikriausia, ir netgi dieviška, tiesa. Taip žmonės ir negali susitarti, o meilė negali stiprėti, žmonės negali keistis, o laimi (atsakykite patys)...
Ir visokie anonimai tuo naudojasi, dar labiau kurstydami aistras, Letas gana profesionaliai bando išvedžioti visokiausias alegorijas, bet nelabai ką tuo įtikina, apgaudinėdamas (to nenorėdamas) tiek save, tiek ir kitus…
Pasirodo, kad žmonėms reikia mokytis mylėti (kažkada iš tokio mano pasisakymo pasišaipė ir mano bendraminčiai). O mokytis mylėti reikia pradėti nuo to, kad reikėtų pačioje pradžioje nugalėti save ir savo ankstesnius kvailus įsitikinimus, nebijoti keisti pirmiausiai save, ir keisti į meilės pusę...
Tad dar kartą, su prisikėlimu ir kelkimės su meile.

aaaa       2015-04-8 16:21

prašykim VIEŠPATIES kad Mūsų neišžudytų VIEŠPATS , ir VIEŠPATS mūsų neišžudys, net jei VIEŠPATS yra velnias,  melo tėvas ir galvažudys.  Prašyk ir bus duota… Ar tokia Kristaus mokymo esmė?

aaa       2015-04-8 16:16

Dvasia yra Tiesa, o tiesa VIEŠPATS planas: 
„ 6… tu skolinsi daugeliui tautų, bet nesiskolinsi pats, tu valdysi daug tautų, bet jos tavęs nevaldys“ 15,6 pakartoto įstatymo knyga, penkiaknygė/ Tora
„ 12…Tu skolinsi daugeliui tautų , bet pats nesiskolinsi. 13 VIEŠPATS tave padarys galva , o ne uodega, tu būsi visuomet viršuje ir niekada apačioje…“28, 12-13 pakartoto įstatymo knyga, penkiaknygė/ Tora
„ Svetimšaliai tau mūrus statys, jų karaliai tau tarnaus…“ 60,10 Izajo knyga „ Tautų nuosavybe naudositės, ūžausite jųjų turtuose“ 61, 6 Izajo knyga
„11nes aš esu su tavim, kad tave išgelbėčiau,- tai VIEŠPATIES žodis.
P a d a r y s i u   g a l ą  v i s o m s   t a u t o m s,  kuriose tave išblaškiau, bet tau galo nepadarysiu. Tačiau ir tavęs nebausto nepaliksiu,- nuplaksiu tave saikingu saiku“ 30, 11 Jeremijo knyga.

Palmaičiui        2015-04-8 13:42

paskaitykit atidžiau:
“Jie SAKYS, kad yra žydai, bet JIE TOKIE NĖRA.
Įdomu, ar ne? Laiko vertikalėje kalbama, ne chorizontalėje.
Biblija nėra istorinė knyga. Dvasinė. Dvasia gyvena amžinybėje, o ne linijiniame laike.

Palmaičiui        2015-04-8 12:48

o tu pasižiūrėk kokių mokslininkų tyrimais paremta ta knyga. Geras žurnalistas yra didelis žinianešys/angelas.

Letas Palmaitis bejei       2015-04-8 12:45

Nesidedu jokiu žinovu. Ką žinau iš specialybės, tą sakau. O kaip tikiu, turiu tokią pat teisę sakyti, kaip ir Jota.
Tačiau kiti nesidedantieji žinovais gali užduoti tiek klausimų, kad žinovams prireiks mesti visus darbus ir rašyti vadovėlius, bet nepadės: nežinovų daugiau ir daugėja.
Tie žodžiai tą ir reiškia, kuriems konkrečiai adresuoti, bet ne tautai ir ne “chazarams”, kurių net pagal Koestlerį anų laikų Palestinoje negalėjo būti. Žydu tradiciškai laikomas D-vo tautos žmogus, bet ne išdavikas. Kaip matome, taip būta ir JHS laikais.

žiū       2015-04-8 12:44

To internauts- dar kartą žiū į  ev. pagal Joną - nu ten parašyta tik ” Tiesos Dvasia” -” kai ateis toji Tiesos Dvasia, jus ji ves į tiesos pilnatvę” ev. p Joną 16,13, a tai kam interpretuoti?

Letas Palmaitis apie chazarų teorijos autorių       2015-04-8 12:34

Prašom paskaityti įdėmiai ir suprasti, ką bendro žurnalisto idėjos gali turėti su mokslu:
en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Koestler

Letas Palmaitis dar apie "žydus"       2015-04-8 12:31

Kokio Mesijo ir “ne daugiau” laukta, žr. Iz 53.
Apie “ne daugiau” irgi pasieškokime pas Izaiją ir kitus pranašus.
JHS Karalystė ne šio pasaulio tol, kol jame dėl mūsų pačių nuodėmės noro leista šeimininkauti šėtonui. “Šio pasaulio” karalystė yra mūsų pačių nuodėmės, bet ne sukurtosios žemės kaltė. Tačiau visos mesijinės viltys apie tikrą tiesos ir teisybės karalystę pildosi Naujoje ŽEMĖJE, kurioje bus Dangiškoji Jeruzale su 12 vartų, ant kurių parašyta 12 Izraelio, bet, deja, ne prūsų ir ne kinų genčių, vardai. Tai ne iš Senojo Testamento, bet iš Naujojo.
Tai tik išpranašauto žydų grįžimo į Pažadėtąją Žemę rezultatas, kad tokiu stebuklingu greičiu, jau po II karo, joje susikūrė augantis ir plintantis net anapus Izraelio į paskutinius dar tikinčius “graikus” mesijinis judaizmas, kurį Jota “maloniai prašo” atgal pas “graikus”, per 2000 metų savo teisingomis formulėmis išnaikinusius gyvenimą Aukoje iki visiško atkritimo visų valstybių, išskyrus vieną, atgal į pagonybę. Tačiau pasiruošimas mesijiniam judaizmui prasidėjo dar XIX a., žr. kad ir Vikipedijoje. Šiandien jau jis “maloniai prašo” paklydusius ir susipešusius “graikus” pas save.

beje,        2015-04-8 12:08

jau esu tamstai, besidedančiam religijos žinovu,  uždavęs klausimą, bet taip ir neišgirdau atsakymo - ką reiškia Biblijoj, Apreiškime Jonui/Apokalipsėje, Jėzaus ištarti žodžiai: “Jie sakys, kad jie yra žydai, bet jie tokie nėra”. O kitoj vietoj dar drąstiškiau sakoma, kad ir ši “velnio sinagoga’ turės atsklaupti prieš Jėzų Kristų...

internauts > Letui       2015-04-8 12:04

“genetiniai tyrimai” sakai?
o kas juos matė? daug nesąmonių paskelbta “mokslo vardu”.

internauts > Letui       2015-04-8 12:01

taip, Arafatas tipiškai chazariškos išvaizdos, kaip Alperovičius, kaip Greenspan, fed.rezerv buvęs vadovas, netgi kaip Vinokuras… Arfato kilmė neaiški. Nei palestiniečiai, nei jų pusbroliai semitiniai žydai tokių bruožų neturi. Juos stebėjau Šiaurės Londone, nes teko su jais dirbti.
O karaimai yra irgi tiurkų genties totoriai, bet išlaikiusi judaizmą tame pavidale kokį buvo priėmę ir chazarai iki Talmudo, kurį laikau suplitinta religija.
Visgi nesi protingesnis nei Arthur Koestler. Jis šiuos klausimus giliai išnagrinėjo. Gal dėl to ir galvą paklojo. Kas žino. Juk buvo atrasti su jaunute žmona negyvi lovoje. Oficiali versija - grupinė savižudybė.

internauts > Letui       2015-04-8 11:46

Pats Viešpats, Švč. Mergelė, visi apaštalai ir visi pirmieji krikščionys, bet ne keliasdešimt rėksnių minia, apsisprendė Jį nukryžiuoti. Tai ir buvo nuodėmė, kuriai atpirkti Jis buvo atėjęs. Beprasmiškai atėjo.
.
Nieko nesupratau. Kodėl beprasmiškai?

Letas Palmaitis internautui       2015-04-8 11:28

Nekalbėk nemokšiškų nesąmonių. Jei nori pažiūrėti, kaip atrodė chazarai, palygink Romualdą Firkovičių su Jasyru Arafatu - kas labiau panašus į semitą: Firkovičius ar Arafatas. Chazarų kaganatas buvo multikultūrinis daugiatautinis, jų oficiali religija galų gale tapo sinkretine įvedusi net pranašą Muhamadą, o Talmudas netapo ten svarbiausia “žodine Tora”. Kitaip karaimizmas ten nebūtų įsitvirtinęs ir karaimai nebūtų karaimai. Be to, palygink ir chronologijas. Suprantama, tarp chazarų būta ir Talmudo žinovų, kurių dalis galėjo įsilieti į Europos žydus, tačiau aškenaziai tuo laiku jau buvo visiškai susiformavę. Taip pat ir genetiniai tyrimai šios idiotiškos “sensacijos” nepatvirtina.

Letas Palmaitis dėl Jotos       2015-04-8 11:19

Galbūt kas nors paargumentuos, neva rėksniai “Ant kryžiaus!” atstovavo “tautos daugumai”? Čia svarbu net ne tas, kad tai buvo “kasjafininkai”, bet tai, kad tautai atstovauja visų pirma jos Karalius, o JHS ir buvo tikras karalius (Mt 27, 11). “Institucija” tačiau atstovauja ne tautai, bet D-vui, ir net šią funkciją ji įvykdė: savanoriškai pasirinkęs Auką D-vo Sūnus buvo įstatymiškai tos institucijos Vyriausiojo kunigo, o ne šiaip kokio apsišaukėlio, paaukotas (Jn 11, 50). Jei kas mano, kad nuo to institucija tapo nelegitimi, tegu pažiūri, ar apaštalai po to lankėsi Šventykloje ir laikėsi įstatymo nustatytų švenčių, ar ne.
Katalikų Bažnyčia oficialiai atsiribojo nuo “pakeitimo teorijos”. Kuris jos tebesilaiko, ne tik prieštarauja Bažnyčiai, bet ir yra vienas iš aktyvių krikščionybės “graikuose” duobkasių. Tokiems apokaliptinis JHS grįžimas į savo žemišką tėvynę “žydų reikalas”. Tada ir Pats Viešpats ne to duobkasio, bet “žydų reikalas”. Dabar spręskime, su kuo beprasmiška ginčytis.

internauts > žiū       2015-04-8 11:19

teisingai. Globėjas ir gidas yra Šventa Tiesos Dvasia. Naudokitės ja. Visas problemas galite jai patikėti. Ji yra tarpininkas ir vertėjas tarp mūsų ego ir Dievo ar mūsų pačių dieviškumo/šventumo/nekaltumo. Nes tik tame nekaltume, šventume vyksta stebuklai.

internauts Letui        2015-04-8 11:09

neapsimesk, kad nežinai, jog chazarai, kilę iš tiurkų genties judaizmą iš Krymo žydų diasporos priėmė tik 9 a ir po kiek laiko ėmė vadintis žydais aškenazais. Palestinos semitų kilmės žydai, dažniausiai vadinami safardais, nes didelė dalis jų diasporos įsikūrė ispanijoj. Nemaža dalis gyveno Kryme. Stalinas jiems davė autonomiją ir perkėlė į Rytų Sibirą.
O chazarų teritorijoje įsikūrė jūsų mylima Aukso Orda. Čia puikiai suvešėjo “išrinktosios tautos” teorija su Chingis chano sapnu-pranašyste, kad jis su ainiais užvaldys pasaulį “nuo tekančios saulės šalies, iki besileidžiančios saulės šalies”. Faktiškai jie tebevaldo Rusiją nuo mongolų užkariavimo laikų. O tikrųjų žydų tėra tik apie 10 procentų nuo visų tų, kurie vadina save žydais. Aškenazai - žydai pagal religiją, praranda žydo vardą, jei praranda religiją. Todėl visus bedievius revoliucionierius ar plėšikaujančius bankininkus ir vadinu chazarais. Arba kaip tamsta - Orda, Aukso Orda.
Daugiau apie šią chazarų istoriją galima paskaityt žydų autoriaus, G.Orwell’o draugo Arthūr Koestler knygoje “The Thirteen Tribe”. Gal būt dar rasite internete. Nors pastaruoju metu jis vis labiau cenzūruojamas.

Jota       2015-04-8 10:00

Su Letu beprasmiška diskutuoti. Laikydamas kitus kvailiais ir manydamas, kad niekas nesusigaudys, vienąkart jis sako vienaip, kitąkart - kitaip, kaip jam naudinga. Antai diskusijoje prie Didž. ketvirtadienio 0.29 jis rašė: “Kas yra Senosios Sandoros Pesachas - D-vo tautos išvedimo iš Egipto vergovės paminėjimas, jei ne provaizdis žmonijos išvedimo iš vergovės nuodėmei per Avinėlio Kraują?”, o šit čia, 0.47 - jau visai priešingai: “Tikėtis, kad suvoks, jog Pesachas / Pascha yra n e išėjimo p r o v a i z d i s (provaizdis yra aprašymas),...” Arba oponentui kažkas su atmintim negerai, arba jis be jokių skrupulų išsisukinėja. Bet dėl ko?

Komentare “dėl Jotos paistalų” ir kitur Letas pats sumąsto, ką aš teigiu, ką galvoju ir kokia mano pasakymų esmė - neva patį Viešpatį priskiriu prie “keliasdešimt rėksnių”, apie kuriuos irgi net neužsiminiau! Bet aš parašiau, ką parašiau - būtent t e i s ė t i e j i žydų atstovai priėmė sprendimą nukryžiuoti Jėzų, o ne “keliasdešimt rėksnių”! Nedenkite nuodėmės, visa tai visais laikais buvo žinoma!
Letas galvoja, jog niekas nesuvokia Dievo valios ir žmogaus laisvos valios problemos, to, kas buvo išpranašauta apie Mesiją ir žydų visiškai kitokio Mesijo suvokimo - jie laukė s a v o tautos išvaduotojo, nieko daugiau! Tuo tarpu Kristus pasuko istorijos ratą visiškai priešinga kryptimi, daug tobulesne, negu buvo iki pirmykštės nuodėmės ir, žinoma, visiškai ne ta, kokios tikėjosi žydai.

Ir nesišvaistykite per daug, gerb. Letai, su tais Kalno palaiminimais. Jei iš tiesų būčiau nuosekli, parašyčiau, jog visi palaiminimai perėjo tiems, kurie priėmė Jėzų (vadinasi, tikrai ne tiems, kurie “Paschą supranta kiek kitaip”). Bet nenorėdama kiršinti, lig šiol vis nutylėdavau. Nesu teisėja jums - Dievas nuteis. Bet nemeluokit kitiems ir neišsisukinėkit.

Pastaba apie “graikų perinterpretavimus” ir “jotišką tikėjimą” nereiškia nieko daugiau, kaip tik Bažnyčios mokymo atmetimą. Jota nesukūrė savo nuosavo tikėjimo, - Jota stengiasi tikėti, kaip moko Bažnyčia, o ne kaip prieš 50 metų susikūrusi mesianistinių žydų grupuotė. Kristaus Bažnyčia gyvuoja jau 2000 metų ir tęsia apaštalinę tradiciją. Jei žydai nori į ją įsilieti - maloniai prašom.

Aš prieš antisemitizmą, bet ir prieš perdėtą holokausto sureikšminimą, paverčiant jį politine priemone ir pamirštant kitų tautų tragedijas.

Gal ir ne visur čia lįsiu bei komentuosiu, bet turiu pareigą perspėti - atsargiai su Leto interpretacijom. Nors neneigiu, - kartais jis parašo gerų dalykų.

žiū       2015-04-8 9:11

o gal Globėjas - Tiesos Dvasia? ev. p. Joną 16,13?

žiū       2015-04-8 8:54

žiū- evangelijoje pagal Joną parašyta kad Kristus atsiūs Globėją, ir kad jei jis neiškeliaus, tai pas mus neateis Globėjas 15,26; 16,7.
Tai gaunasi kad Kristus išėjo kad pas mus ateitų atsiūstas Globėjas ?  O Globėjas - Amerikos Globalizatoriai?

Letas Palmaitis > DėlLeto15:58       2015-04-8 1:47

Jei viską suprantate tik pažodžiui, tai tikrai neradote, nes tai jos pasakymų esmė: keliasdešimt rėksnių atstovavo tautai, įskaitant Patį Viešpatį, Švč. Mergelę, visus apaštalus ir visus pirmuosius krikščionis.
Nebent ji laikosi internauto pagautos žurnalistinės “teorijos” apie “chazarus”, o JHS ir pirmieji krikščionys - tai ne žydai, bet “palestiniečiai” (yra paplitusi dar ir tokia kvailystė).
Tiesa, Jota kitur dar mini “instituciją”, nes jai būtent institucijos bei vaikams skirti katekizmai ir yra krikščionybė, bet ne gyvenimas Aukoje pagal Kalno pamokslą.
Mat pagal vaikų suvokimus ir instituciškai žiūrint, D-vas yra Diktatorius, Kuris nepripažįsta žmogui laisvės rinktis ir dvasiškai rengtis augimui, bet smerks žydus, puikiai prisimenančius daugelio amžių “krikščionišką” “meilę” su visais pogromais, žudynėmis ir varinėjimais iš šalies į šalį, o todėl, deja (ačiū Jotos “krikščionims”!) asocijuojančius Patį JHS su visa šia “meile”, kaip neva jos šaltinį. Jie mat turi tučtuojau atmesti neva D-vo “panaikintus” įstatymus, kuriems jų tradicija sukūrusi savą aiškinimą, vardan mūsų aiškinimų, nors pastarieji priklauso laisvo tikėjimo sričiai, o žudynės ir pogromai - istorinio fizinio patyrimo sričiai.
Toks “žydų” suvokimas ir yra pirminio (dar nepagoniško) antisemitizmo šaltinis. Tikėtis, kad suvoks, jog Pesachas / Pascha yra ne išėjimo provaizdis (provaizdis yra aprašymas), bet procesas, prasidėjęs nuo avinėlių kraujo, pavirtęs Naująja Sandora Avinėlio Kraujyje ir tęsiamas iki Antrojo Atėjimo, iš institucinės Jotos yra beprasmiška.
“Graikų” perinterpretavimai nuo gyvenimo į “teisingas formules” ir yra pamatinė dabartinio pasaulio atkritimo į pagonybę priežastis. Apsaugok D-ve nuo jotiško tikėjimo!
žydai:
http://www.htinstitute.co.il/
http://oasis-media.tv/en

Dėl Leto 15:58       2015-04-7 19:52

“Pats Viešpats, Švč. Mergelė, visi apaštalai ir visi pirmieji krikščionys, bet ne keliasdešimt rėksnių minia, apsisprendė Jį nukryžiuoti.” - Letai, ar Jūs suprantate, ką parašėte ir būtent tai norėjote? Gal neaiškiai persakėte kažkieno kito nuomonę? Tuomet kieno? Jotos komentaruose šito neradau.
Suprantu, kad dabar pilnatis, bet vis dėlto…

Letas Palmaitis dėl Jotos paistalų       2015-04-7 16:58

Pats Viešpats, Švč. Mergelė, visi apaštalai ir visi pirmieji krikščionys, bet ne keliasdešimt rėksnių minia, apsisprendė Jį nukryžiuoti. Tai ir buvo nuodėmė, kuriai atpirkti Jis buvo atėjęs. Beprasmiškai atėjo.
Gaila, kad Jota dar nepaaiškino, kokio laukė ir kokio laukiame dabar.
PS Pesachas / Pascha yra ne provaizdis bet realus išgelbėjimas iš mirties ir vergijos per paaukotą kraują.

Letas Palmaitis žiūvui       2015-04-7 16:45

Apie prūsų kalbos paminklus skaitykite čia:
http://donelaitis.vdu.lt/prussian/monum.htm
Juose nėra specialios rašybos.
Daugiausiai dėmesio skiriu sembiškiems katekizmams, kurie, mano suvokimu, yra jotvingizuoti. Žodis “pats” skambės vienodai: vns. vardininkas sub-s, mot. gim. -a, bevardė gim. -an.

Jota Internautsui       2015-04-7 16:40

Na taip, viską panašiai ir rašot. Nė vienas filmas nebuvo sukėlęs tiek diskusijų ir aistrų kaip “The Passion of Jesus Christ”. Aš tai radau parašyta, kad Jonas Paulius II apie šį filmą pasakęs: “Viskas pavaizduota kaip buvo”. Nors kai kas filme įžvelgia teologinių ir istorinių netikslumų, kai kurios scenos esą “neapgalvotos ir psichologiškai neįtikinančios”, tačiau tai esąs pirmas atvejis, kai filme “atsispindi gilus režisieriaus tikėjimas”. Pasak kritiko Rogerio Eberto, Gibsono filmas sulaužo klaidingą kino tradiciją, vaizdavusią “Jėzų ir jo mokinius kaip dailius, fenu sugarbanotais plaukais ir švariai nuskustus viduriniosios klasės jaunuolius”. Šį filmą reikia žiūrėti ne kritiko, o tikinčiojo akimis, kur niekas neieško “tobulos režisūros ir sceninių efektų”.
Aš šiemet jo jau nebegalėjau žiūrėti - po kelių pirmųjų kadrų išjungiau. 2004, kai buvo pastatytas, šiaip ne taip įstengiau ištempti iki galo, kai kurias scenas žiūrėdama pro pirštų plyšius. O kai pagalvoji, juk mes dvasioje Jį be perstojo kryžiuojam, nebenoriu vėl rašyti pamokslų, bet nejau viskas taip baisu?
Būtent dėl to (tik ramiai, Letai neįsižeiskit, jei skaitot) niekaip negaliu lengvai pro ausis praleisti žodžių “žydai tik skirtingai supranta išvadavimą iš vergijos - pilnai ir dalinai”. Na taip, išvadavimas iš Egipto vergijos yra Atpirkimo provaizdis, kaip sakėt, bet nedera nutylėti, kad būtent institucinio judaizmo atstovai priėmė sprendimą Jėzų nužudyti dar lemtingajame sinedriono posėdyje,  įvykusiame tarp Lozoriaus prikėlimo ir Jėzaus patepimo Betanijoje. Visi žino, kad žydai laukė n e t o k i o Mesijo, nebeaiškinu kokio. Ir jei nutylim patį žydų apsisprendimą (juk Pilotas nusiplovė rankas) nukryžiuoti Jėzų, jei nutylim patį nukryžiavimo faktą, apskritai e l i m i n u o j a m nuodėmę, išmetam ją! Tuomet ir Kristaus mirtis tampa beprasmė.
Kita vertus, nedera sakyti, kad “visa žydų tauta” nukryžiavo Jėzų. Taip, nemažai žydų priėmė Jėzų, buvo pačių tautiečių persekiojami ir žudomi. Bet oficialioji žydija Jo nepripažino lig šiolei nepripažįsta.

 

žiū       2015-04-7 15:52

To Letas Palmaitis - jei esate Baltų kalbų žinovas gal galėtumėte pasakyti kaip
prūsiškai, jotvingiškai skamba ir rašosi žodis “pats” ?

Letas Palmaitis žiūvui       2015-04-7 15:08

Mano specialybė - baltų kalbos. Pirmoji specialybė - hebrajų, arabų, aramėjų kalbos, kurių studijavimas neatsiejamas nuo Šventojo Rašto ir Korano skaitymo. Todėl, kaip filologas, privalau elementariai susigaudyti atitinkamose religijose. Prie to pridėkite tikėjimą, gyvenimo patyrimą ir artėjantį atsiskaitymo metą.

Letas Palmaitis dėl santrumpų       2015-04-7 14:47

Kada krikščionys dar žinojo ribą tarp švento ir nešvento, o satanizmas nebuvo masiškai paplitęs, nebuvo reikalo ir priminti, kad reikia bijoti paniekinti šventumą. Sovietmečiu visi įprato vartoti laikraščius tualetui ir niekam nerūpėjo, kas ten parašyta. Vienas kunigas tada man buvo sakęs: saugokitės tokių dalykų, ypač jei laikraštyje žmogaus nuotraukos! Juk baisus žmogaus atvaizdo išniekinimas, ar ne? Kam tai buvo galvoje. Tarp kitko, rasti laikraštį, kur abi pusės be nuotraukų, didelė problema, o tualetinio popieriaus sovietmečiu nebuvo.
Daugiau nerašysiu, patys turite suprasti: bet kurį elektroninį tekstą galima atspausdinti. Jei žmogus neturi nieko švento, tegu sau filosofuoja aukštom temom kaip tikras graikas kiek nori, bet jis yra žuvęs. Menkai, deja, susigaudo gerbiamoji Jota.

Internauts        2015-04-7 13:57

bet ar atnešė laimės Gibsonui tie 600 milijonų? Ar tik daugiau kančių?
kai kas, tiksliau Nikitos Michalkovo vertėjas,  pakišo jam gražuolę rusę Oksaną Grigorjevną, buvusią Rusijos teisnininko Baranovo žmoną, turėjusią vaiką jau nuo aktoriaus Daltono (Bondos vaidmuo) ir prisiteisusios iš jo nemažą sumą.. Kai ji pastojo nuo Gibsono, šis katalikas , 26 metus pragyvenęs su žmona, paskubėjo išsiskirti su ja, palikdamas jai ir savo keturiems vaikams 400 milijonų, matomai, kad neatimtų ši gudri “barachuda”. Pagyveno su ja nepilnus metus ir “barachuda jį apkaltino “naminiu smurtu”. Gibsonui teko sumokėti jai apie milijoną, nupirkti namus jai ir dukrai, kuriuos pardavus kai dukrai sueis 18, pinigai atiteks dukrai.

Internauts karingajai Jotai        2015-04-7 13:39

taigi ir man toks klausimas kyla.
Ir va dėl ko. Žydų “gerieji” veikėjai kartu su Marija pavaizduoti kaip italų žvaigždės, nes italų žvaigždės juos ir vaidina, o žydų religinio teismo - Sinandrijono veikėjams su Kajafu suteikiama chazariška išvaizda su stambiom nosim, stambiom lūpom ir pageltusiais dantimis. O tai jau kvepia antipolitkorektiškumu. Todėl matyt ADL lyderis Adam Foxman ir atakavo Gibsoną kaip “antisemitą”. Buvo aiškinama, kad Kajafo žodžiai “lai jo kraujas krenta ant mūsų ir mmūsų palikuonių” kėlė antisemitines nuotaikas kriksčioniškame pasaulyje. Buvo pareikalauta tuos žodžius ištrinti. Bet buvo ištrinta tik subtitruose.
.
Dėl to, man asmeniškai, šis filmas pasirodė ir savotiškas Gibsono protestas prieš žydochazariško Holvudo skleidžiamą smurto ideoloogiją. Norite pasimėgauti smurtu, kančia? Štai jums, mėgaukitės iki soties. Smurtas šiame filme gerokai viršijo “gerąją naujieną”, kad niekas negali įveikti Dievo sūnaus. Net patyrę smurtautojai neatlaikė šio filmo įtampos dvi valandas stebint Jėzaus egzekuciją.
Ir visgi investavęs 40 miljonų Gibsonas gražos gavo daugiau nei 600 milijonų.
Popiežius Jonas Paulius II, pažiūrėjęs filmą jo nekomentavo. Kiti šaltiniai sako, kad pasakęs “taip ir buvo”.
Bet ir kiti Gibsono talentingai pastatyti filmai “Drąsioji širdis”, apie Škotų nacionalinį didvyrį, “Apokalipsė”, apie Amerikos indėnų nacionalinį didvyrį ir kt., gerokai lenkia holivudinius savo žiaurumu. Meilė ir žiaurumas pagrindinės jo temos. Bet gal to reikia, kad priverstų žmones atsitokėti ir imti mąstyti?

Internauts karingajai Jotai        2015-04-7 12:43

fariziejus Saulius irgi “gynė” savo tikėjimą, kuomet dalyvavo užmušant akmenimis kriksčionį Steponą ir uoliai persekiojo kitus krikščionis. Greičiausiai už tai jis ir buvo fiziškai apakintas ir tik vėliau, tų pačių krikščionių išgydytas, tapo Šventuoju Pauliumi, gavusiu misiją paskleist tikėjimą graikų pagonims. Ko gero būtent graikai, kurių filosofija buvo tokiam aukštam lygmeny,  jau buvo mentaliai pasiruošę priiimti šį tikėjimą anksčiau už žydus ir kitas tautas.
.
Apginti Jėzų kalaviju bandė ir Petras, bet Jėzus jį sulaikė. Tuomet Jėzaus mokiniai dar nebuvo supratę Jėzaus mokymo. Tas supratimas per Šv.Dvasią atėjo vėliau.
.
Šiandien panašiai musulmonų fundamentalistai bando ginklu “apginti” Alachą, tarsi jis būtų koks neįgalus. Ar ir jūs ketinate panašiai “ginti” “suvargusią  Bažnyčią”?

Žiū       2015-04-7 12:40

to Letas Paslmaitis, o Jūs kalbininkas ar religijos specialistas?

Jota       2015-04-7 10:22

O ar filmas “maksimaliai priartintas prie istorijos”, dar klausimas.

Jota        2015-04-7 10:00

Melo Gibsono filmas sukurtas aramėjų ir lotynų kalbomis, dėl to ir girdime “Ješua” arba lot. Iesus. Įsakymas “Netark Dievo vardo be reikalo” iš tiesų reiškia pagarbų ir pateisintą Dievo vardo tarimą, o ne žydišką įprotį praleisti balses. Na, žydus stengiuosi suprasti, bet kai lietuviai pradeda beždžionauti, rašydami “D-vas” arba monogramą vietoj Jėzaus, kvailai atrodo. Jūs verčiau pasistenkit netarti Jėzaus vardo kaip priežodžio arba kitus sudrausti, juk nuolat aplinkui girdim “Jėzau”, “Jėzaumarija” tariamus kaip jaustukus ar ištiktukus, visiškai nesuvokiant, KĄ jie iš tiesų reiškia.

 

Letas Paslmaitis žiūvui       2015-04-7 0:46

Atsakiau Jums išsamiausiai pagal savo, kaip kalbininko, kvalifikaciją. Skaitykite darkart, daugiau neturiu ką pasakyti.
Filme JHS vadinamas teisingai, nes filmas maksimaliai priartintas prie istorijos.
Jūsų skaitytas paaiškinimas Mato Evangelijoje kalbiniu požiūriu klaidingas, bet bendros prasmės požiūriu yra teisingas (skaitykite, ką esu Jums parašęs).

Letas Paslmaitis darkart kiaušiniui       2015-04-7 0:39

Apie žemišką JHS misiją sakiau: ji prasidėjo Izraelio žemėje parengiant tautą ir tik po Golgotos turėjo plisti už Izraelio žemės ribų. Viskas sueina. D-viška JHS misija - Naujoji Sandora Golgotos Karujyje ir žmonijos atpirkimas. Jei šis aiškinimas kelia Jums abejonių, kreipkitės į profesionalius teologus. Toks nesu.

Kiaušinis        2015-04-6 21:16

Kokia buvo J.Kristaus misija - ” Šituos dvylika Jėzus išsiuntė, duodamas jiems nurodymų: Nenuklyskite pas pagonis ir neužsukite į samariečių miestus. Verčiau lankykite pražuvusias Izraelio namų avis” 10,5.Evangelija pagal Matą,„Jėzus tarė: Aš esu pasiųstas tik pas pražuvusias Izraelio namų avis"15,24. Evangelija pagal Matą.?

žiu       2015-04-6 21:12

Filme “Kristaus kančia” nė vienas Jį  nevadino Jėzumi. Evangelijoje pagal Matą yra paaiškinimas: “1,1. Vardas Jėzus( gr. Iesus, hebr. Ješua) reiškia Dievas yra išgelbėjimas- Dievas Gelbėtojas.”

L. Palmaitis Jotai       2015-04-6 20:29

Į Jūsų atsakymą irgi atsakiau, bet ta tema jau paskutinį kartą. Atsiprašau, jei kuo nors esu Jus asmeniškai įžeidęs. Prisikėlimo džiaugsmo Jums!

Letas Palmaitis žiūvui       2015-04-6 20:19

Ne Jašua, bet J-šūa [čia “-” žymiu apsaugai nuo išniekinimo pralesitą E]. Jau aiškinta, kad lietuvių J-zus atsirado iš lotynų J-sus, nes lotynų kalboje -s- tarp balsių tariama “z”. Į lotynų kalbą vardas pateko iš graikų, kuriė neturi garso “š”, o pas graikus - iš hebraų ir aramėjų J-šūa‘ (siroaramėjų iki šiol tariama J-šu be skardaus galinio gomurinio priebalsio ‘).
Šis yra šnekamos kalbos trumpinys iš Je-ošūa‘, kur “-” žymiu apsaugai nuo išniekinimo praleista priebalsį H, kai pirmosios 4 raidės atitinka TETRAGRAMĄ - Dekalogo uždrausto be reikalo tarti D-vo Vardą. Tačiau ir tai savo ruožtu yra pilno vardo J-hojašūa‘, reiškiančio “D-vas teišgelbėja” trumpinys. Iš vidurinio varianto žydai turi dar populiarią formą angl. Džošua.
Užtat iš graikų, kurie naujesniais laikais susiaurino ilgąjį “e” iki “i” bei neteko skirtumo tarp ilgųjų ir trumpųjų balsių, šis vardas pateko pas slavus, iš kur rusai ir turi Иис-с.
Šitai aiškindamas, praeitą kartą padariau klaidą: hebrajų daiktavardis “išganymas”, išoriškai panašus į JHS vardą bei su juo susijęs turiniu, yra ješū‘a, su ilguoju kirčiuotu -a gale, ne jAšū’a, kaip buvau parašęs dėl senatvės sklerozės.
Skirtumas dvigubas: 1) vardo formoje -a- atsirado po ilgojo kirčiuoto -ū- dėl galinio gomurinio ‘ tarties įtakos. Šis -a-, ištariant klasiškai (beveik niekas dabartiniame Izraelyje šitaip nemoka tarti), yra supertrumpas pagalbinis. Užtat bendrinio vardo forma yra moteriškos giminės su galiniu ilguoju kirčiuotu -a po to šakninio priebalsio ‘. 2) Kitas skirtumas: pirmasis vardo balsis -e- yra ilgas, užtat daiktavardžio “išganymas” - trumpas (balsių ilgumai ir trumpumai dabartiniame Izraelyje išlieka tik arabakalbių žydų tartyje, kaip ir gomuriniai priebalsiai).

Letas Juozapui       2015-04-6 19:44

Juozapujui nereiškia Juozapui: vadinu komentatorius pagal titulinį prisistatymą.

Letas Palmaitis dėl kiaušinio       2015-04-6 19:41

“Graikams” sunku perprasti semitišką D-vo pajautimą ir polemikos hiperboles, nuvedančias argumentaciją iki ribinio taško. Prisiminkime, kad JHS sakė Petrui (Mt 16, 23) “Pasitrauk nuo manęs, šėtone” (saTan - “priešas” - negi Jis laikė Petrą D-vo priešu?).
Todėl patariu atsargiai elgtis su poleminiais JHS žodžiais “Jūsų tėvas velnias” (Jn 8, 44), kuriuos “krikščioniški” antisemitai mėgsta apibendrinti į žydų tautą.
JHS žodžiai Mt 15, 24 buvo pasakyti norint parodyti mokiniams svetimos maters - kanaanietės tikėjimą. Tačiau juose nebuvo netiesos: Jo žemiška misija, be abejo, buvo skirta Izraelio vaikams, nuo kurių Evangelija ir ėmė plisti pasaulyje (samarietei Jis sako: “Išganymas ateina iš žydų”, Jn 4, 22).

kiaušinis       2015-04-6 17:16

„Jėzus tarė: Aš esu pasiųstas tik pas pražuvusias Izraelio namų avis"15,24. Evangelija pagal Matą.
„ Gyvatės . Angių išperos. Kaip jūs ištrūksite nuo pasmerkimo į pragarą“ ( 33)23,32-24,10 evangelija pagal Matą  pusl.2130
„31 Jėzus kalbėjo įtikėjusiems žydams: „ Jei laikysitės mano moklso, jūs iš tikro būsite mano mokiniai; 32 jūs pažinsite tiesą ir tiesa padarys jus laisvus“
„42 o Jėzus kalbėjo toliau: „ Jei Dievas būtų  jūsų Tėvas, jūs mylėtumėte mane, nes aš iš Dievo išėjau ir čion atėjau. Aš gi ne savo valia esu atėjęs, bet jis yra mane siuntęs.
„43 Kodėl gi nesuprantate, ką  jums sakau? Ar ne todėl , kad negalite mano žodžių klausyti?
„44 Jūsų tėvas velniasir jūs pasišovę tenkinti jo užgaidas. Jis nuo pat pradžios buvo galvažudys ir niekuomet nesilaikė tiesos, - jame ir nėra buvę tiesos. Skleisdamas melą, jis kalba, kas jam sava, nes jis melagis ir melo tėvas“
„47 Kas iš Dievo yra , tas Dievo žodžių klauso. Jūs todėl neklausote, kad nesate iš Dievo“  8,31-47 ev. Pagal Joną
„17 Žinodamas ką jie mano, Jėzus jiems tarė : „ Kiekviena suskilusi karalystė bus sunaikinta, ir namai grius ant namų. 18 Jeigu ir šėtonas pasidalijęs, tai kaip išsilaikys jo karalystė?...11, 17 -18 evangelija pagal Luką.
” Šituos dvylika Jėzus išsiuntė, duodamas jiems nurodymų: Nenuklyskite pas pagonis ir neužsukite į samariečių miestus. Verčiau lankykite pražuvusias Izraelio namų avis” 10,5.Evangelija pagal Matą.
„ 31. Ne sveikiems rekia gydytojo,bet ligoniams. 32 Aš atėjau šaukti į atgailą ne teisiųjų, o nusidėjėlių“ 5,31-32, evangelija pagal Luką.
Su kaušinių diena.

žiū       2015-04-6 16:55

Žiūrėjau filmą su lietuviškais subtitrai apie kančią,filme mūsų vadinamą  Jėzų filme vadina Jašua,  Erodas sakė kad jis nepakaltinamas ir Erodas nematė jame kaltės. P. Pilotas jame kaltės nematė taip pat ir darė taip kaip žydai norėjo.

Juozapas---Letui       2015-04-6 11:15

Tamstos išaiškinimas yra tiesiog puikus.
Labai dėkui.

Jota       2015-04-6 10:46

Su Šventomis Velykomis!

Ši svetainė turi gerą idėją ir tikslus, linkiu kovojantiems už tiesą sėkmės ir pergalės.
Pastebėsiu vieną dalyką. Mums labai reikia stengtis pažinti savo tikėjimą ir gilinti jį, antraip čia bet kas gali įsisukti, primesti savas ideologijas ir suvedžioti, kaip sakė Paulius, “suktais įrodinėjimais” ar “apgaulinga filosofija” (Kol 2,4-8). Mums reikia būti budriems ir laikytis to, ko moko Bažnyčia, kad ir kokia ji bebūtų suvargusi. Tai mūsų Bažnyčia, mes patys, keliaujanti pas Dievą Jo tauta.


L. Palmaičiui yra atsakymas prie Didžiojo ketvirtadienio.

 

Letas Palmaitis Juozapujui dėl baimės       2015-04-6 2:22

Tikėti D-vą reiškia Juo pasitikėti, todėl šioje srityje baimės nėra ir būti negali. Tačiau suvokdamas savo menkumą ir nuodėmingumą žmogus negali nedrebėti D-vo didybės ir absoliutaus teisingumo akivaizdoje. Jis turi gerai suvokti ribą tarp švento ir nešvento. Tai natūralu. Užtat svarbiausia baimė krikščioniui yra įžeisti D-vo meilę ir Išganytojo už tikinčiojo Išganymą pralietą Kraują. Kiekviena nuodėmė yra Atpirkėjo įžeidimas. D-vo nebijo tie, kurie nebijo nusidėti, kurie prarado ribos tarp švento ir nešvento suvokimą (“neturi nieko švento”).

Letas Palmaitis internautui, Hale...Letajui       2015-04-6 2:11

Iš kur tokia Paties išvada, neva žydų TAUTA rinkosi Barabą vietoj J-šūa? Kaip Pačiam atrodo, kiek rėksnių tada šaukė aikštelėje priešais Pilotą? Vargu ar tūkstantis, greičiau IKI ŠIMTO. Ar tai “tauta”? Tai Kajafo atsiųsti žmonės. Reikia manyti, kad J-šūa priėmė tikrai bent šimtąkart daugiau žydų tiek Palestinoje, tiek diasporoje, nes jie ir sudarė plintančios krikščionybės pagrindą. Juk Paulius, skelbdamas JHS pagonims, pradėdavo nuo atsparos taškų žydų bendruomenių sinagogose, kaip kitaip!
Kita vertus, pirmojo skelbimo raida ir buvo D-vo numatyta būtent pagonims, nes jei pirmieji būtų priėmę žydai, tuo viskas ir būtų pasibaigę, pagonys būtų likę atriboti. Dabar, pagal pranašystes, Evangelija jau paskelbta visame pasaulyje, visos tautos yra pakviestos į Išganymą, taigi misija tarp pagoniškų tautų yra užbaigta ir viskas sugrįžta atgal ten, kur ir buvo prasidėję.
Nemanau, kad dar įtikės kinai, budistai ar musulmonai. Kiek tarp jų jau buvo įtikėjusių, tiek ir liks. Tam jie turėjo pakankamai laiko, bet dauguma laikėsi savo supratimo. Nebent musulmonai dalyvaus bendrame apokaliptiniame kare prieš Antikristą ir Gogą-Magogą kartu su kitais abraomitais, nes musulmonų pranašystės visai panašios į mūsiškas. Musulmonai yra budistų ir kinų persekiojami panašiai, kaip ir krikščionys. Dabartiniai krikščionių vargai “Vakarų” užvirtoje košėje Artimuosiuose Rytuose yra išprovokuoti ir nenatūralūs, prieštarauja šariato nuostatai leisti “Knygos žmonėms” laisvai tikėti ir gyventi islamo globoje su sąlyga, kad mokės mokestį džizją, pakeičiantį muslmonams privalomą zakiatą. Dabartinėje suirutėje musulmonų civiliai visokių “valstybių” bei savitarpio nesusipratimų naikinami ne menkiau nei krikščionys. Ten Apokalipsė jau prasidėjusi.

Tolerancija       2015-04-5 21:49

Vienas miestelis verkia dėl to,kad vienas žmogus išrinktas į rajono tarybą,užims labai geras pareigas,padarys dar daugiau gerų darbų,nei padarė savo miestelyje.Verkia to žmogaus,nes jis geroji miestelio dvasia.Gal kada ateis ir į seimą.Verkia ir išsilavinę,ir paprasti,davatkėlės,eiliniai,pensininkai.Ir tai kas ,kad jis gėjus,visi tai seniai žino ir visi jį labai gerbia.

Jaunimui       2015-04-5 21:31

reikia darbo…pensijas nukėlė,mokyklose persenę,pervargę kaip kuinai,o pensija vis tolsta,jauni mokytojai be darbo.Kada prisikels politikų mąstymas,kad į pensiją reikia nuo 55 metų.Vietas jauniems.

HalelluJA Letai,        2015-04-5 20:59

graikų išminčius Talis dar 6 a prieš Kristų sakė,
kad pasaulis sukurtas Proto neturinčio nei pradžios nei galo,
kad siela yra nemirtiga,
kad didžiausias dalykas yra erdvė, nes talpina viką,
kad greičiausia yra mintis, nes ji skrodžia visatą akimirksniu,
o saldžiausias džiaugsmas yra pildyti Dievo valią...
.
taigi, minties- žodžio reikšmės dauguma kriksčionių iki šiol nesuvokia. Nesuvokiam kaip savo nedisciplinuotom mintim ir žodžiais kuriam savo ir ateinančių kartų ateitį įtakodami kolektyvinę sąmonę.

HalelluJA Letai,        2015-04-5 20:19

kai pirmieji žydai paskutiniai įtikės Jėzų Mesiją ateis pasaulio pabaiga. Šio pasaulio, kurį valdo ego ir valdo negailetingai.
Bet prieš tai dar laukia kinų, budistų, islamistų įtikėjimas..

abra kad abra       2015-04-5 19:52

Jėzus Kristus pagonių dievas.

Trupmenas       2015-04-5 19:30

Aleliuja!

Letas Palmaitis Prisikėlimo žmonėms ir kitiems       2015-04-5 17:34

Sveiki sulaukę Prisikėlimo šventės!
Ačiū Juozapui už linkėjimus!
Prisikėlimas parodo, kad Golgotos Auka yra priimta ir žmonijos Atpirkimas TIKRAI YRA ĮVYKĘS. Priešingu atveju - “tuščias [yra] mūsų tikėjimas” (1 Kor 15, 17 verstina esamuoju laiku - gr. indikatyvo perfektas ir *[indikatyvo prezensas “yra”]).
Prisikėlimas yra įvykęs, bet jis tęsiasi mūsų širdyse, o tai irgi yra Atpirkimo įrodymas.
Arti 1500 metų “graikai” visomis jėgomis, pradėdami nuo draudimo švęsti Šabatą ir kitas D-vo įsakytas šventes (en.wikipedia.org/wiki/Council_of_Laodicea#Major_concerns), varė išrinktąją tautą tolyn nuo Jos Mesijo. Bet šiandien, kada pasaulyje nebelieka krikščioniškų valstybių ir “krikščionys” masiškai atkrinta nuo Išganytojo, nes nedaugelio (Mt 20, 16) išrintųjų “pagonių pilnuma” (Rom 11, 25) jau baigia įeiti į D-vo tautą (Rom 11, 16-17), išrinktoji tauta pati ima skelbti, jog JHS yra Mesijas - Prisikėlimas įvyksta daugelio žydų širdyse, o tai vėlgi yra Atpirkimo įrodymas. Jau ir pirmieji įeina paskutiniais, o juk Karalystėje paskutinieji bus pirmieji (Mt 20, 16).
Šlovinkite VARDĄ! HalelūJH!
http://messianic.lhosting.info

Liepa       2015-04-5 17:18

Tegul Prisikėlimo džiaugsmas kiekvienam suteikia Tikėjimo, Vilties ir Meilės.// Visiems gražių švenčių! //

Juozapui        2015-04-5 13:20

O kas yra baimė?
O kaip su Dievo baime?

internauts        2015-04-5 12:45

Su Šv.Velykom visiems prisikėlusiems Kristuje!
Nuolankumas Dievui yra tikroji laisvė. Tik išsivadavę iš savojo ego verti tikrosios laisvės.
Žydų tauta rinkosi sukilėlį prieš Romos okupacinį režimą - Barabą vietoj Jėzaus, kuris siūlė tikrąją laisvę. ir kas atsitiko? Žydai pakarojo tas pačias klaidas - išsivadavę iš Egipto nelaisvės pateko į savų engėjų nelaisvę, po to į Babilono nelaisvę, galop į Romos… kol, galų gale, buvo visai išsklaidyti po pasaulį be savos tėvynės. Ir tai dėl to, kad nesuprato kame yra tikroji jų tautos laisvė, kurią siūlė Jėzus.
Lietuviai turėtų pasimokyti iš žydų istorijos nekartoti panašių klaidų, antraip irgi bus išsklaidyti p pasaulį. Ir ne kokie tai politikai dėl to turėtų būti kaltinami, bet netikėjimas Jėzaus Kristaus atnešta žinia.
Dedamės katalikais, bet iš tiesų tai labai paviršutiniškai suvokiam Evangeliją.

Juozapas       2015-04-5 11:32

Sveiki sulaukę Šv. Velykų, mieli Tiesos kelio bendrakeleiviai.
JHS prisikėlė, kad neprarastume vilties eiti pirmyn.
Su JUO ir per JĮ.
Nes JIS yra Tiesa, nes JIS yra Kelias.
Mirtis, melas yra bejėgiai prieš JĮ, nes JIS yra Šviesa.
Blogis visada pasmerktas slėptis tarsi šešėlis už stulpo.
Nes blogio prigimtis yra baimė.
Taip buvo ir bus iki visų dienų pabaigos, kol Viešpaties šviesa apšvies viską nebepalikdama vietos blogio buveinėms.
O kol kas mūsų laukia dar ilgas kelias.
-Nebijokite!
........
Linksmų švenčių.
Aleliuja!

Kelsis ir       2015-04-5 11:25

Garliavoje.Visiems tikrai reikės susitaikyti Kristuje.jį atradus.Su Šv.Velykom.

Jurgis       2015-04-5 2:56

Jis išties prisikėlė - visiems džiugaus Prisikėlimo!


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Kodėl aš negaliu jos pamiršti?

Vytautas Sinica. Drakoniška? Absoliučiai. Proporcinga? Ne. Ar tai atgrasytų nuo atitinkamų pažeidimų ateityje? Neabejoju

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (II)

Advokatas Jonas Ivoška. Ar Lietuva tebėra yra teisinė valstybė?

Geroji Naujiena: Mūsų Viešpats Jėzus Kristus – Visatos Valdovas

Kodėl signatarui sopa širdį dėl Lietuvos?

Liudvikas Jakimavičius. Kultūrininkai ar „kultūrininkai“?

Rolandas Kačinskas. Susipažinkime: Graikijos garbės pilietis Zygmantas Mineika – sukilėlis, kuriam motina antrąkart padovanojo gyvenimą

Vladas Vilimas. Klausiate: ar pasitikime teismais? Bet apie kokius teismus kalbate, p. Šedbarai?

Arkivysk. Gintaras Grušas: Žinia, kurią mums skelbia prieš dvejus metus atrasti sukilėlių palaikai

G. Nausėda: „Jų keltos pilietinių teisių, tikėjimo, sąžinės ir žodžio laisvių, socialinio teisingumo idėjos žymėjo mūsų tautų atsivėrimą modernybei“

Iškilmingai palydėti amžinojo poilsio Rasų kapinėse atgulė Lietuvos žemės didžiavyriai – 1863–1864 m. sukilimo vadai ir dalyviai

Algimantas Rusteika. Prisiminimai apie ateitį

Ramūnas Aušrotas. Apie Laisvės partijos atstovų iniciatyvas, siekiant varžyti laisvę šeimose

Vytautas Matulevičius. Iš JAV galime prašyti tik kareivių ir tankų, bet ne teisėjų. O gaila

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (I)

Kviečiame į konferenciją–diskusiją apie gender ideologiją!

Mindaugas Buika. Tikėjimo sklaida statistikos veidrodyje

Vytautas Radžvilas. Netikros tikrovės ištakos. Pilietinė ir politinė visuomenė

Diana Nausėdienė: Kodėl mes išskiriame moteris? Pakalbėkime, ką patiria vyrai

Apie 1863–1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių gyvenimą ir mirtį, arba Lietuvos žemė grąžina savo didžiavyrius

Lapkričio 22-ąją vyks 1863–1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių valstybinės laidotuvės

Algimantas Rusteika. Atimti ir padalinti – jie nieko daugiau nesugeba

Vytautas Landsbergis: Venckienės ir kitose garsiose bylose uždėtas „kalpokas“, apie ką galima kalbėti, o apie ką – ne

Seimo kanceliarijos atliekami teisėkūros tyrimai ir apžvalgos – atviri ir visuomenei

Kanadoje išgelbėta beveik 400 vaikų, dėl kaltinimų vaikų išnaudojimu areštuoti 348 suaugusieji

Kviečiame į Albinos Žiupsnytės paveikslų parodą „Meilė niekada nesibaigia…“ (1 Kor 8 )

„Teisingumo registras“: ar Lietuvoje žmogus yra saugus? Vieno atvejo ir ne tik analizė

Algimantas Rusteika apie jų rūpinimąsi mūsų vaikais: „Ką reiks daryti, kai baigsis šiam džiaugsmui skiriami svetimi pinigai“

Andrius Švarplys. Visuomeninis transliuotojas neatstovauja Lietuvos konstitucinėms vertybėms ir Lietuvos piliečiams

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.