Šeimos politika, Socialinės inžinerijos eksperimentai

ESTT sprendimo dėl vienalyčių santuokų reziumė

Tiesos.lt siūlo   2018 m. birželio 8 d. 13:06

4     

    

ESTT sprendimo dėl vienalyčių santuokų reziumė

laisvavisuomene.lt

Po Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimo byloje Coman ir kiti visos ES valstybės narės, spręsdamos dėl asmenų teisės gyventi jų teritorijoje, privalės pripažinti užsienyje sudarytas vienos lyties porų santuokas. Tai galios ir toms ES šalims, kurios konstitucijose ar kituose nacionaliniuose įstatymuose saugo santuoką kaip vieno vyro ir vienos moters sąjungą.

Teigiami Teismo sprendimo aspektai:

• Jis patvirtino nacionalinę šalių kompetenciją savo įstatymuose apibrėžti santuokos sąvoką. Tai reiškia, kad valstybės narės tebėra laisvos rengti referendumus dėl santuokos apibrėžimo ir išlaikyti savo nacionalinę konstitucinę santuokos tarp vieno vyro ir vienos moters apibrėžtį (37 paragrafas).
• Jis apribojo tos pačios lyties porų pripažinimą laisvo judėjimo srityje iki teisės apsigyventi ES šalyse (36 paragrafas).

Neigiami Teismo sprendimo aspektai:

• Teismas laisvo judėjimo srityje apibrėžė sutuoktinių sąvoką į ją įtraukdamas tos pačios lyties poras.
• Nors Teismas nurodė, kad vienos lyties poros laisvo judėjimo srityje turės būti pripažįstamos išimtinai tik dėl tikslo apsigyventi (36 paragrafas), jis susiejo apsigyvenimą su teise į normalų šeimos gyvenimą (32 paragrafas). Būtent šeimos gyvenimo interpretavimas bus slidi vieta teisiniuose reikalavimuose keliant klausimą dėl daugiau teisių nei tik teisė apsigyventi.
• Teismas atmetė viešąjį interesą kaip argumentą nepripažinti vienos lyties porų pareiškimų dėl laisvo judėjimo (42 paragrafas ir toliau).

Laisvės gynimo aljanso (angl. Alliance Defending Freedom) teisininkės Adinos Portaru teigimu, Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas byloje Coman ir kiti yra itin problemiškas: „Daug Europos šalių pripažįsta ir saugo santuoką kaip vieno vyro ir vienos moters sąjungą. Jos turi tam teisę. Pagrindinės šeimos teisės sąvokos – sutuoktiniai, šeimos narys ir santuoka – priklauso ES valstybių narių kompetencijai. Tai aiškiai pagrįsta pagrindiniuose ES teisės dokumentuose šiuo klausimu, įskaitant ir pastarąjį Teismo sprendimą. Siūlydamas į sutuoktinių apibrėžimą įtraukti tos pačios lyties partnerius Teismas mažina nacionalinę kompetenciją šiuo klausimu“, – komentuoja A. Portaru.

Teisininkė teigia, kad laisvas asmenų judėjimas negali būti naudojamas užkulisiniu būdu pakeisti tokias gerai suprantamas sąvokas kaip santuoka ir šeima. „Versti valstybę narę taisyti savo nacionalinę teisę tam, kad būtų įtvirtintas tos pačios lyties asmenų santykių pripažinimas, reiškia sąmoningą nacionalinio demokratinio proceso ignoravimą. Pavyzdžiui, Rumunijoje trys milijonai žmonių pasirašė iniciatyvą Konstitucijoje santuoką apibrėžti kaip sudaromą vieno vyro ir vienos moters. Pakeisdamas sąvoką sutuoktiniai Teismas parodo nepagarbą nacionaliniam suverenitetui ir įvairovei ES bei rizikuoja sukurti teisinį chaosą“, – aiškina A. Portaru.

Dar tą pačią dieną, kai buvo paskelbtas Teismo sprendimas Coman byloje, kai kurios lobistinės LGBT organizacijos džiūgavo ne tik dėl sprendimo praktinių pasekmių, bet ir dėl to, kad dabar neva bus lengviau daryti įtaką dėl vienalyčių porų teisinio pripažinimo šalių viduje. Lietuvoje taip pat pasirodė nuomonių, kad nors tiesiogiai nėra reikalaujama keisti nacionalinio teisinio reguliavimo šiuo klausimu, „netiesiogiai tai tikrai yra motyvas ir paskata valstybei vis dėlto atsisakyti tam tikrų psichologinių barjerų ir vadovautis humaniškumo principu“. Toks apeliavimas šiuo atveju tėra demagogija, kadangi prigimtinės vyro ir moters šeimos prilyginimas homoseksualių santykių pagrindu kuriamam dariniui yra ne „psichologinių barjerų ar humaniškumo“, o žmogaus prigimties ir kuriamų santykių pridėtinės vertės visuomenei ir valstybei suvokimo klausimas.

Parengta pagal adflegal.org

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Dzeikas       2018-06-9 8:27

Pensinyke, lietuviai parsidave ne Sodomo demonui, o godumo, pavydo ir pasididziavimo demonui. O dabar sitie demonai mygia keliu ant krutines parsiduoti ir Sodomo demonui.
Ir kaip neparsiduosi, juk gyventi ,- pasak Radio Show personazo Bronislovo,- tai reikia.
Uzsuks Briuselis chaliavos kraneli - dusti imsime.
Isigilinus viskas paprasta kaip 2 kapeikos.

Pensininke       2018-06-9 8:10

Daug kur rasoma, kad pasaulis eina ant saves susinaikinimo: ekologijoje, grobuoniskuose karuose del ivairiu turtu ir svarbiausia del DIEVO pamirsimo,  o pasiduoda su DEMONU   siulomais iskrypimais. Kodel ir uz ka lietuviai tokie parsidave velniui? Jeigu iskrypeliai vienas kita suranda, tegu jie ir gyvena,  o ne demonstruoja ivairiais budais save labiau isreiksdami uz normalius zmones.

Tyčiotis iš kūno - kaip tik nehumaniška       2018-06-8 19:16

Čia rašoma,jog „Lietuvoje taip pat pasirodė nuomonių, kad [...] yra motyvas ir paskata valstybei vis dėlto atsisakyti tam tikrų psichologinių barjerų ir vadovautis humaniškumo principu“.
***********************************
Kontrargumentuoju: žmogus - būtinai kūniška dvilytė būtybė (pvz., nėra bekūnis ir belytis angelas), kuri pati savęs nesukūrė ir kurios kiekvienas kūniškas organas turi savo paskirtį. Todėl tie homo sapiens rūšies atstovai, kurie duotybes naudoja ne pagal jų paskirtį, kaip tik elgiasi nehumaniškai. Tai tas pats, kaip dantimis atidarinėti alaus butelius. Yra ir tokių, - tik jų dantys išpuvę.

Manau       2018-06-8 16:55

jei žmogus deda parašą ar kaip nors kitaip prisideda prie bet kokio pasaulietinio dokumento įtvirtinančio žmogaus prigimties neigimą ar iškraipymą - tai įvyksta tai, kas tautosakoje vadinama “pardavė savo sielą velniui”. Kaip jie nebijo? Nejaugi jie visi antikristais pasidarė?


Rekomenduojame

Lietuva švenčia! Kovo 11-oji Los Andželo Šv. Kazimiero lituanistinėje mokykloje

Geroji Naujiena: Žmogus gyvas ne vien duona, bet ir kiekvienu žodžiu, kuris išeina iš Dievo lūpų (Mt 4, 4b)

Kodėl remiame Vytautą Radžvilą ir jo vadovaujamą sąrašą Europos Parlamento rinkimuose? Pasirašykite ir jūs

Nacionalinės eitynės „Už tikrą – Kovo 11-osios Lietuvą!“

Girios rauda: Dzūkija

Piketas: 12 val. prie G. Nausėdos štabo – prieš Lino Slušnio politiką vaiko teisių klausimais

Arvydas Juozaitis. Apie Kremliaus darbotvarkę ir nacionalinę vienybę

Algimantas Rusteika. Taip dirba tikros valstybės

Arvydas Juozaitis jauniesiems politologams: Lietuvoje turi būti daugiau Lietuvos (papildyta kokybiško garso video įrašu)

Audrius Bačiulis. Apie klastą ir klastūnus politikoje

Jurga Lago. Kodėl aš nesu feministė

Vytautas Radžvilas. Beliko žengti vieną mažyti žingsnelį…

Diskusija „Quo vadis, Europa?“ (R. Ozolo knygos „Pasaulis grįžta namo. Eurorealisto užrašai“ pristatymas)

Šeimos nepasiduoda – registruotos naujos pataisos Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymui

Česlovas Iškauskas. Nacionalizmas, patriotizmas, tautiškumas – atgyvenusios sąvokos?

Nuo bačkos. Nerijus Mačiulis: jokia kita valstybė, prisijungusi prie ES drauge su Lietuva, per 15 metų nesugebėjo pasiekti tokio progreso

Algimantas Rusteika. Štai iš kur tas déjà vu

Sarah Kramer. Kolorado valstija nutraukė kovą prieš konditerį dėl jo religinių įsitikimų

Algimantas Rusteika. Politinės veidmainystės epocha

Arūnas Svitojus. Apie diskriminacinį ES žemės ūkio politikos pobūdį

Artūras Vaškevičius: Ar kada nors rasis politinė jėga, kuri turėtų drąsos Lietuvos savivaldai atiduoti savivaldą, atiduoti demokratiją?

LAT neskundžiama nutartimi nutraukė Laimutės Kedienės teisminį persekiojimą dėl himno išniekinimo ir prokuroro K.Betingio neva melagingo įskundimo

Žinių radijas: Ar Europa pavojuje?

Nuo bačkos. Emanuelis Macronas: Kartu privalome naujai išrasti mūsų civilizacijos formas šiame besikeičiančiame pasaulyje

Knygų mugės naujienos. „Europos Sąjunga civilizacinėje geopolitikoje“

Raimondas Navickas. Tai, ką jūs išdarinėjate, nėra joks Žodžio laisvės gynimas!

Kas ir kaip Europai [?] skambina varpais? Vido Rachlevičiaus požiūris

Rinkimų rezultatai. Tomo Baranausko pasidalijimai

Vytautas Radžvilas. Nelygybė ir skurdas – neišvengiama ekonominės kolonijos dalia

Algimantas Rusteika. Pabalsavom. O gal palaidojom. Bet estus ir vėl aplenksim

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.