Naujienos

ESTT sprendimo dėl vienalyčių santuokų reziumė

Tiesos.lt siūlo   2018 m. birželio 8 d. 14:06

4     

    

ESTT sprendimo dėl vienalyčių santuokų reziumė

laisvavisuomene.lt

Po Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimo byloje Coman ir kiti visos ES valstybės narės, spręsdamos dėl asmenų teisės gyventi jų teritorijoje, privalės pripažinti užsienyje sudarytas vienos lyties porų santuokas. Tai galios ir toms ES šalims, kurios konstitucijose ar kituose nacionaliniuose įstatymuose saugo santuoką kaip vieno vyro ir vienos moters sąjungą.

Teigiami Teismo sprendimo aspektai:

• Jis patvirtino nacionalinę šalių kompetenciją savo įstatymuose apibrėžti santuokos sąvoką. Tai reiškia, kad valstybės narės tebėra laisvos rengti referendumus dėl santuokos apibrėžimo ir išlaikyti savo nacionalinę konstitucinę santuokos tarp vieno vyro ir vienos moters apibrėžtį (37 paragrafas).
• Jis apribojo tos pačios lyties porų pripažinimą laisvo judėjimo srityje iki teisės apsigyventi ES šalyse (36 paragrafas).

Neigiami Teismo sprendimo aspektai:

• Teismas laisvo judėjimo srityje apibrėžė sutuoktinių sąvoką į ją įtraukdamas tos pačios lyties poras.
• Nors Teismas nurodė, kad vienos lyties poros laisvo judėjimo srityje turės būti pripažįstamos išimtinai tik dėl tikslo apsigyventi (36 paragrafas), jis susiejo apsigyvenimą su teise į normalų šeimos gyvenimą (32 paragrafas). Būtent šeimos gyvenimo interpretavimas bus slidi vieta teisiniuose reikalavimuose keliant klausimą dėl daugiau teisių nei tik teisė apsigyventi.
• Teismas atmetė viešąjį interesą kaip argumentą nepripažinti vienos lyties porų pareiškimų dėl laisvo judėjimo (42 paragrafas ir toliau).

Laisvės gynimo aljanso (angl. Alliance Defending Freedom) teisininkės Adinos Portaru teigimu, Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas byloje Coman ir kiti yra itin problemiškas: „Daug Europos šalių pripažįsta ir saugo santuoką kaip vieno vyro ir vienos moters sąjungą. Jos turi tam teisę. Pagrindinės šeimos teisės sąvokos – sutuoktiniai, šeimos narys ir santuoka – priklauso ES valstybių narių kompetencijai. Tai aiškiai pagrįsta pagrindiniuose ES teisės dokumentuose šiuo klausimu, įskaitant ir pastarąjį Teismo sprendimą. Siūlydamas į sutuoktinių apibrėžimą įtraukti tos pačios lyties partnerius Teismas mažina nacionalinę kompetenciją šiuo klausimu“, – komentuoja A. Portaru.

Teisininkė teigia, kad laisvas asmenų judėjimas negali būti naudojamas užkulisiniu būdu pakeisti tokias gerai suprantamas sąvokas kaip santuoka ir šeima. „Versti valstybę narę taisyti savo nacionalinę teisę tam, kad būtų įtvirtintas tos pačios lyties asmenų santykių pripažinimas, reiškia sąmoningą nacionalinio demokratinio proceso ignoravimą. Pavyzdžiui, Rumunijoje trys milijonai žmonių pasirašė iniciatyvą Konstitucijoje santuoką apibrėžti kaip sudaromą vieno vyro ir vienos moters. Pakeisdamas sąvoką sutuoktiniai Teismas parodo nepagarbą nacionaliniam suverenitetui ir įvairovei ES bei rizikuoja sukurti teisinį chaosą“, – aiškina A. Portaru.

Dar tą pačią dieną, kai buvo paskelbtas Teismo sprendimas Coman byloje, kai kurios lobistinės LGBT organizacijos džiūgavo ne tik dėl sprendimo praktinių pasekmių, bet ir dėl to, kad dabar neva bus lengviau daryti įtaką dėl vienalyčių porų teisinio pripažinimo šalių viduje. Lietuvoje taip pat pasirodė nuomonių, kad nors tiesiogiai nėra reikalaujama keisti nacionalinio teisinio reguliavimo šiuo klausimu, „netiesiogiai tai tikrai yra motyvas ir paskata valstybei vis dėlto atsisakyti tam tikrų psichologinių barjerų ir vadovautis humaniškumo principu“. Toks apeliavimas šiuo atveju tėra demagogija, kadangi prigimtinės vyro ir moters šeimos prilyginimas homoseksualių santykių pagrindu kuriamam dariniui yra ne „psichologinių barjerų ar humaniškumo“, o žmogaus prigimties ir kuriamų santykių pridėtinės vertės visuomenei ir valstybei suvokimo klausimas.

Parengta pagal adflegal.org

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Dzeikas       2018-06-9 9:27

Pensinyke, lietuviai parsidave ne Sodomo demonui, o godumo, pavydo ir pasididziavimo demonui. O dabar sitie demonai mygia keliu ant krutines parsiduoti ir Sodomo demonui.
Ir kaip neparsiduosi, juk gyventi ,- pasak Radio Show personazo Bronislovo,- tai reikia.
Uzsuks Briuselis chaliavos kraneli - dusti imsime.
Isigilinus viskas paprasta kaip 2 kapeikos.

Pensininke       2018-06-9 9:10

Daug kur rasoma, kad pasaulis eina ant saves susinaikinimo: ekologijoje, grobuoniskuose karuose del ivairiu turtu ir svarbiausia del DIEVO pamirsimo,  o pasiduoda su DEMONU   siulomais iskrypimais. Kodel ir uz ka lietuviai tokie parsidave velniui? Jeigu iskrypeliai vienas kita suranda, tegu jie ir gyvena,  o ne demonstruoja ivairiais budais save labiau isreiksdami uz normalius zmones.

Tyčiotis iš kūno - kaip tik nehumaniška       2018-06-8 20:16

Čia rašoma,jog „Lietuvoje taip pat pasirodė nuomonių, kad [...] yra motyvas ir paskata valstybei vis dėlto atsisakyti tam tikrų psichologinių barjerų ir vadovautis humaniškumo principu“.
***********************************
Kontrargumentuoju: žmogus - būtinai kūniška dvilytė būtybė (pvz., nėra bekūnis ir belytis angelas), kuri pati savęs nesukūrė ir kurios kiekvienas kūniškas organas turi savo paskirtį. Todėl tie homo sapiens rūšies atstovai, kurie duotybes naudoja ne pagal jų paskirtį, kaip tik elgiasi nehumaniškai. Tai tas pats, kaip dantimis atidarinėti alaus butelius. Yra ir tokių, - tik jų dantys išpuvę.

Manau       2018-06-8 17:55

jei žmogus deda parašą ar kaip nors kitaip prisideda prie bet kokio pasaulietinio dokumento įtvirtinančio žmogaus prigimties neigimą ar iškraipymą - tai įvyksta tai, kas tautosakoje vadinama “pardavė savo sielą velniui”. Kaip jie nebijo? Nejaugi jie visi antikristais pasidarė?


Rekomenduojame

Kaune teisiamas 13 vaikų nuskriaudęs pedofilas – aukos būdavo apsvaiginamos

Vytautas Radžvilas. Partizanų šmeižimas – tik žaidimas?

Vytautas Landsbergis. Dar apie sukilimą

Algimantas Rusteika. Jūsų dėmesiui – naujas, valstybės lėšomis statomas spektaklis

Algimantas Zolubas. Aktualūs pašto vokai

Italijos vidaus reikalų ministras nori „sugriauti“ Briuselį ir lygina jį su Berlyno siena

Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas: Ar tikrai norime reklamuotis kaip sekso turizmo miestas?

Tėčiai pasakoja apie aborto patirtis

Geroji Naujiena: „Aš esu gyvybės duona! Kas ateina pas mane, niekuomet nebealks, ir kas tiki mane, niekuomet nebetrokš“ (Jn 6, 34–35)

Valdas Vasiliauskas. Kur šiandieniniai Lietuvos Oginskiai?

Kaip rasti kompromisą tarp paveldo išsaugojimo ir miesto modernaus vystymo?

Liutauras Stoškus: „Libeskindo projektas“, arba Kam tarnauja Vilniaus miesto valdžia

Rasa Baločkaitė. Ir draudimas kalbėti apie patirtą prievartą, ir sankcijos prabilusiems yra vienas esminių smurto komponentų

Prof. dr. Vytautas Radžvilas. Vienintelis atsakas – sutelktas pasipriešinimas

Andrius Švarplys. Psichologinio komforto beieškant, arba Kaip Vakarai virsta vaikų civilizacija

Algimantas Zolubas. LKP įvertinti ir pasmerkti būtina

Gytis Padegimas. Gyvybės ir mirties kultūra

Liudvikas Jakimavičius. Apie vidinės politinės krizės priežastis

Kokio prezidento dabartiniame valstybės raidos etape reikia Lietuvos pilietinei daugumai?

Arvydas Juozaitis. Lietuva ir Latvija. Palaiminta sandrauga

Carolyna Moynihan. Keistas konfliktas Anglijoje: feministės prieš translyčius

Algimantas Zolubas. Ne tik netesėti pažadai, bet ir Lukiškių aikštės relikvijų sąrašas atsidūrė ten, kur uždarytos Žaliojo tilto skulptūros

Donaldas Trumpas Europos šalių vadovams: atsisakykit daugiakultūriškumo ir atkurkite Europą, tokia imigracija yra „gėda“

Apie Belgijos atlyginimų ir socialinių išmokų indeksavimo sistemą

Mindaugas Puidokas. VSD turi paaiškinti, kodėl Lietuvai pavojingi verslo ir politikų ryšiai nebuvo laiku bei tinkamai paviešinti

Arvydas Juozaitis. Latvijos ir Lietuvos sandraugos tikslų bei principų metmenys

Rasos Kalinauskaitės atsakymas prof. V. Radžvilui, arba Ir „diskusijomis“ galima šį tą pakeisti

Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ surengta tarptautinė konferencija: Lietuva tolsta nuo europietiškos socialinės gerovės valstybės principų

Vytauto Radžvilo viešas kreipimasis į gerb. R. Kalinauskaitę, arba Ar dar ilgai žaisime pagal JŲ taisykles?

Algimantas Rusteika. Kai norisi pozityvo

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.