Ugdymo politika, Šeimos politika, Socialinės inžinerijos eksperimentai

Edvardas Čiuldė. Banalybės bokštų architektonika. Įvadinis pastabos

Tiesos.lt redakcija   2022 m. gegužės 18 d. 21:29

9     

    

Edvardas Čiuldė. Banalybės bokštų architektonika. Įvadinis pastabos

Niekur kitur nepasidėsime, gyvename intensyvėjančio nuosmūkio laikais. XXI amžius atvėrė anksčiau neregėtus nuosmūkio horizontus, kai būtent banalybės totalinė statyba tampa svarbiausiu civilizacinės dinamikos faktoriumi. Taip ir apibrėžkime nuosmūkio eoną, nurodydami, kad čia viską nustelbianti jėga yra pergalingas banalybės žengimas per pasaulį.

Kas be ko, su nauju epochos turiniu neatskiriamai yra susijęs bandymas išvaryti krikščionybę iš mūsų pasaulio, nes krikščionybė, mažiausiai, ką čia prabėgomis galime pasakyti apie tai, yra ontologinės gelmės iškėlimas į kasdienybės vitriną, nebanaliojo virsmo galimybės priminimas. Taigi neatsitiktinai, siaurėjant krikščionybės domenui, banalybės imperija plečiasi kaip biblijinių laikų tvanas, smelkiasi pro visus plyšius kaip nuodingos smalkės.

Klystume, jeigu ir toliau tebegalvotume, kad totalinė banalybės atsiranda tarsi savaime, iš inercijos, tingumo, apatijos, iš nepadarytų darbų.

Žinoma, žmogus pagal savo psichofiziologinę prigimtį yra panardintas banalybės sferoje, o tokio savo defektyvumo atpažinimas yra individualaus atsimerkimo ir prabudimo, labiau autentiško gyvenimo ilgesio pirmasis požymis, tačiau čia kalbame apie totalinę banalybę, kuri yra kuriama mūsų pasaulyje mobilizuojant visus jo resursus, apie tą atvejį, kai mūsų būties defektas yra konstruojamas su baisiu užsidegimu, yra patogiausia netramdomo aktyvizmo pritaikymo vieta, – jeigu norite, mūsų laikų banalybės statybos savo titaniškumu gali prilygti nebent senųjų laikų piramidžių statytojų didingiems užmojams.

Banalybės imperija plečiasi, kai toks sukonstruotas aktyvizmo dėka mūsų gyvenimo defektas yra stumiamas į būties centrą arba, galima pasakyti dar ir taip, kad viską užgožiantis banalybės įsivyravimas yra būties degradacijos svarbiausias simptomas.

Koks yra tokios totalinės banalybės veidas pagal labiau konkrečius bruožus, kaip ji gali būti įvaizdinama, neapsiribojant tik verbaliniu užkeikimu?

Kaip žinome, M.Heideggeris pasakojo, kad būtis pasirodydama slepiasi akivaizdybėje.

M. Heideggeris radikaliai suproblemino tiesos klausimą, išversdamas graikų kalbos žodį aletheia kaip nepaslėptis. Išties, iš lotyniškųjų viduramžių paveldėta tiesos (veritas) kaip adaequatio samprata prašosi patikslinimo: kaip intelektas (teiginys) iš principo gali atitikti daiktą, jeigu nežinome, – dar nespėjome pagalvoti, – kaip daiktas savo ruožtu gali atitikti intelektą?

Žinia, M.Heideggeris ieškojo labiau pirmapradės tiesos nusakymo galimybės, tiesą apibrėždamas maždaug taip, jog tai yra abipusis žmogaus ir daikto „dalyvavimas“ nepaslėptyje. Drauge tas pats M. Heideggeris ne kartą pastebi, kad toks „dalyvavimas“ nepaslėptyje neatskiriamai yra susijęs su „dalyvavimu“ paslėptyje. Nepaslėptis iš savęs neneigia paslėpties, bet – priešingai – atslėptis visados reikalauja užslėpties.

Nepaslėptis įgalina tai, kas nepaslėpta, t. y. esinį, tačiau būtent taip įgalintas esinys savo nepaslėtumu dažnai užstoją paslėptį kaip kitą, tačiau ne mažiau būtiną būties tiesos sandą. Iškritus paslėpties būsenai iš nepaslėpties, pati nepaslėptis praranda tą vidinį dinamizmą, kuris kuria būties tiesą. Taigi būties tiesos užmaršties galimybė lydi būties tiesą kaip ištikimasis šešėlis.

Totalinę banalybę visų pirma būtų galima apibrėžti negatyviai kaip tokį žmonių aktyvizmo sukurtą konstruktą, kuris neturi nei atslėpties, nei užslėpties kaip būties tiesos dinamikos sąlygų, dar daugiau, – viską paglemžianti banalybė mūsų laikais reikiasi ekshibicionistiniu pavidalu, tarsi būtų spaudžiama savo vidinės prigimties triukšmingai pranešti, kad jokios pasaulio paslapties nėra. Vaizdžiai tariant, banalybė išsirengia nuogai, iki nulio, demonstruodama tą tiesos atvejį, kad tokia banalybė be savo banalumo nieko daugiau neturi parodyti.

Naujasis rusų karas kaipo banalybės apoteozė parodė, kad jokios išankstinės rusų sielos paslapties nėra, o yra pasinešimas žudyti, prievartauti, vogti su didžiausiu skambesiu ir trenksmu.

Tokia totalinės banalybės duotybė ne mažiau akivaizdžiai pasirodo mūsų padangėje su pasturgalių rodymais gėjų paraduose, taip pat su žmogaus teisių koncepto subanalinimu iki tragikomiškai karikatūrinės ribos triukšmingose kovose už seksualinių mažumų vadinamąsias teises.

Ko jau ko, o LGBT bendruomenės veiklos nė iš tolo nevertinu moraliniu požiūriu, įsisąmonintai vengiu bet kokio moralizavimo ta tema, tačiau totalinės banalybės koncepcijos požiūriu putinizmą ir demonstracinį homoseksualizmo aktyvizmą galima būtų laikyti vienarūšiais mūsų laikmečio fenomenais kaip neturiningo ekshibicionizmo karingus apsireiškimus.

Totalinės banalybės raiškos paūmėjimą pastaruoju metu liudija dar ir tai, kad į demonstracinius socialinio ekshibicionizmo seansus vis aktyviau įsitraukia taip pat ir LGBT bendruomenės narių motinos.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Be abejo       2022-05-19 11:00

Jei jau imti krikščionišką mokymą,tai į Dangaus karalystę neįžengs ne tik žudikai,bet ir homoseksualai ir visi kiti nuodėmingieji.Tik tie bus įleisti į Dangų,kurie gailėjosi dėl davo nuodėmių.Galima,taip būtų sakyti kai lgbt pasaulyje tvirkina nuo jaunų dienų vaikus,jaunuolius savo mokymu ir veiksmais,tai tai yra pragariška organizacija netgi savo nuodais žymiai labiau kenkianti ir lenkianti Kremliaus žudikus.

Stasiui       2022-05-19 10:42

..ar zinai,kaip suprast,kada kacapas meluoja..Kai tik ima kalbet..Ka ir kaip su tokiais tartis,Staseli.Jie gi sulauze visas sutartis,ne tik Minsko..Jei neturejai reikalu su rusais,paziurek Ocakov tv.L.iliustratyvu,net juokinga.

stasys        2022-05-19 9:59

Kaip ? Taip kaip ukrainiečiai derasi su orkais , mažais žingsneliais link tikslo. Sutikite jog toks susitarimas padidintų šansus orkų propagandai išmušti viena esminių metamu vakarams kaltinimų .Moralinio nesuderinamumo visuomenėje su tradicinėmis vertybėmis, beje vakarams išties nepavyko to pasiekti.Karo metu išties galima daug nuveikti laužant senus stampus nesutarimų.Metas pokyčiams labai palankus .

Stasy       2022-05-19 8:07

na kaip tu tartumeis su idiotais raskeviciais,garmoskem,uzingridais…Nekalbant,kad jie tik pestininkai svabistu losime.Cia pasauliniai demenys stumdomi,paziurek i amerikes,ES…apie pucka sutinku,grazu bus paziuret kabaldziuojanti.Metu top reginys.Mielai net nusifotkinciau salia.Ant sienos pasikabinciau.

stasys        2022-05-19 7:01

Stasy 2022-05-19 6:48 ... naivus dažnai reiškia optimistas , todėl ir manau kad visas problemas galima spręsti ir susitarti . Na gal dėl vieno putkos nesu tikras .. vat jei jį į kartuves tada su likusiais kitas reikalas .

Stasy       2022-05-19 6:48

nebuk toks naivus.Nugrybavai nezinia kur.Susirask R.Paulauska apie pedrylas,kaip iranki pasaulio perdalijime.Paziuresi kitom akim.

Dasivariau       2022-05-19 6:41

iki puses ir uzmigau…Prabudes sukandau dantis ir didvyriskai iveikiau likuti.Pasijutau oriai intelektualus,paprotingejes,tad isgeriau buteli degtines.Galvojau..apie kazka.Aciu,Edvardai.

stasys        2022-05-19 6:26

cit.” Ko jau ko, o LGBT bendruomenės veiklos nė iš tolo nevertinu moraliniu požiūriu, įsisąmonintai vengiu bet kokio moralizavimo ta tema, tačiau totalinės banalybės koncepcijos požiūriu putinizmą ir demonstracinį homoseksualizmo aktyvizmą galima būtų laikyti vienarūšiais mūsų laikmečio fenomenais kaip neturiningo ekshibicionizmo karingus apsireiškimus.” .
Matote autoriau putinizmo protrūkis turi tragiškas paplitimo pasekmes ir kas baisiausia jo apraiškos griauna sumaištimi ir baime visas šalia erozijos centro esančias visuomenes - šalis . Lyginti su LGBT bendruomenės teisiu kovų iššūkiais mums ‘paslaugiai’ primenančiais vakarais netgi nekorektiška , pastaroji problema labiau lokalinė ir ta problema neturi tanku ir lėktuvų bei juose sėdinčiu bepročiu . O tai gana svarus argumentas pasirenkant kylančia didesne visuomenei grėsme, nors abi pastarosios bėdos ir naudojasi tais pačiais propagandos viešintis metodais . Aš netgi esu įsitykinęs jog dėl LGBT paradu nuogais užpakaliais galima butu susitarti , kad ju nebūtu , pasirašant su visuomene moralinio elgesio ir pagarbos tradicijoms tam tikrus su bendruomene kanonus . Visa bėda mūsų politikuose kurie akivaizdžiai nenori taikiai spręsti tos problemos su visuomene . Socialinio ekshibicionizmo seansai LGBT viešumoje ..daugiau protestas išreikštas praeito šimtmečio hipiu judėjimo principais . Priešingai putinizmas , kuris gresia dargi didesnėmis aukomis pasauliui nei covid-as , bėda kad nuo tos lygos vakcinu neįmanoma sukurti .

liuks       2022-05-19 5:00

Tik pliusas. Ačiū.

Rekomenduojame

Almantas Stankūnas. I. Šimonytė arba apsimeta, arba nesupranta, kad Igničio veikla gali sukelti daug

Vytautas Sinica. Interviu Lenkijos televizijai (programa pasauliui anglų kalba) karo tematika

Edvardas Čiuldė. Ar iš tiesų mūsų tėvynainiai homoseksualai neturi Tėvynės?

Jonas Jasaitis. Žmonijos sunaikinimo scenarijai

Vidas Rachlevičius. Visas aktyvistes ir veikėjus reikėjo „pagrilinti”

Audrys Antanaitis: Valstybinės kalbos laukia sunkus metas

Borisas Johnsonas: Vokietija norėjo greito Ukrainos pralaimėjimo

Mirė Ukrainos disidentas Jurijus Šuchevičius

Karas Ukrainoje. Du šimtai septyniasdešimt trečioji (Lapkričio 23 diena)

Almantas Stankūnas. Ar Generalinė Prokuratūra ir STT nesiims tirti klausimo dėl IGNITIS smulkiųjų akcininkų?

Dovilas Petkus. Kompensacijos žydams: susitaikymo aktas ar mokestis „Holokausto industrijai“?

Jonas Grigas. Mokslininkai ragina paskelbti 5G ryšių moratoriumą

Italijos valdžia skirs po 20 tūkst. eurų poroms, kurios tuoksis bažnyčiose

„Už balos“. Rinkimai-Lenkija-Iranas-Futbolas

J. Kaczynskis: Lenkija priešinsis neomarksistinei revoliucijai iš Vakarų

Danutė Šepetytė. Atsakymas lietuviui Audriui Antanaičiui

Karas Ukrainoje. Du šimtai septyniasdešimt antroji (Lapkričio 22 diena)

Makronas: „Mums reikia vienos pasaulinės tvarkos“

Ar daugiakultūriškumas griauna Vakarų tautų tapatybes?

Vytautas Sinica. Ar mums dar reikalinga Lietuvos valstybė?

Vytautas Radžvilas. Paskutinis žodis – piliečių

Ramūnas Aušrotas. Klausimas Europos šalių kino forumas „Scanorama“ organizatoriams

Advokatė Zita Šličytė: Konstitucinis Teismas – ne vieta politikavimui

Edvardas Čiuldė. Kas jie tokie yra – tie naujieji europiečiai?

Paramą Ukrainai norėtų apriboti tik mažuma

Italijos vyriausybė tęs ginklų tiekimą Ukrainai ir 2023 metais

Karas Ukrainoje. Du šimtai septyniasdešimt pirmoji (Lapkričio 21 diena)

Anglų universitetai raginami „dekolonizuoti“ kursus: „nubudusiųjų imperializmas pasiekė didžiulį, kvapą gniaužiantį mastą“

Karas Ukrainoje. Du šimtai septyniasdešimtoji (Lapkričio 20 diena)

XXIV sekmadienis po Sekminių: Kas ištvers iki galo, bus išgelbėtas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.