Krikščionių pilietinis veikimas

Dėl Biblijos citavimo iš universiteto išmesto studento pergalė Apeliaciniame teisme

Tiesos.lt siūlo   2019 m. rugpjūčio 29 d. 2:34

6     

    

Dėl Biblijos citavimo iš universiteto išmesto studento pergalė Apeliaciniame teisme

Laisvos visuomenės institutas

Dėl pažiūrų apie homoseksualų santuoką iš universiteto pašalintas socialinio darbo studentas pasiekė pergalę Apeliaciniame teisme. Manoma, kad šis Jungtinės Karalystės Apeliacinio teismo sprendimas gali įgauti istorinę reikšmę kalbant apie krikščionių teisę laisvai reikšti savo tikėjimą. 

Tai yra pirmasis JK Apeliacinio teismo sprendimas, priimtas dėl laisvės reikšti biblines pažiūras socialiniuose tinkluose ir kitur viešumoje nesibaiminant dėl savo karjeros. Teismo sprendimai yra autoritetingi įstatymo pareiškimai, kurie, tikėtina, bus taikomi šimtams dabartinių ir būsimų bylų. Manoma, kad dėl šio Apeliacinio teismo sprendimo krikščionys aiškiai turės teisę reikšti Biblija pagrįstas pažiūras socialiniuose tinkluose ir kitur viešumoje.

Studentas pašalintas už Biblijos citavimą

Felixas Ngole teigė, kad homoseksualams ir biseksualams užgaulių komentarų skleidimu feisbuke buvo apkaltintas už tai, kad diskusijoje reiškė tradicines religines pažiūras.

2015 metais vyras socialiniame tinkle įsitraukė į diskusiją dėl Kentukio valstijos (JAV) civilinių aktų registratorės Kim Davies įkalinimo už tai, kad ši atsisakė išduoti santuokos liudijimus homoseksualioms poroms. Karštos politinės diskusijos metu buvo išsakyta daug skirtingų nuomonių apie krikščionių tikėjimą. Nuoširdus krikščionis F. Ngole pacitavo Biblijos eilutes, patvirtinančias krikščionių nepritarimą vienalytėms santuokoms ir nuodėmingą homoseksualios veiklos prigimtį.

Studento teigimu, jo pozicija buvo pagrįsta „Biblijos požiūriu į vienalytes santuokas kaip į nuodėmę“, o komentaras padarė „svarų indėlį“ svarbiuose viešuose debatuose, kuriuose jis turėjo „teisę reikšti savo religinius įsitikinimus“.

Po kelių mėnesių vyras buvo anonimiškai apskųstas Šefildo universitetui ir svarstomas Tinkamumo praktikuoti komiteto posėdyje. Studentas buvo informuotas, jog užtraukė prastą reputaciją socialinio darbo profesijai ir yra šalinamas iš magistrantūros. Dėl šio įvykio jis prarado sunkiai siektą karjerą.

„Trūksta įžvalgos“

Teismo posėdžiuose universitetas argumentavo, kad studentui „trūko įžvalgos“ apie jo pasisakymų socialiniuose tinkluose padarinius. Universiteto atstovai leido suprasti, kad F. Ngole‘ui neleidžiama reikšti krikščioniškos pasaulėžiūros apie vienalytes santuokas ar homoseksualumą jokiuose viešuose susirinkimuose, įskaitant bažnyčią. Aukščiausiojo teismo teisėjo pavaduotoja Rowena Collins Rice priėmė F. Ngole atžvilgiu nepalankų sprendimą.

Dalijimasis tikėjimu nėra diskriminacija

Vis dėlto Apeliacinio teismo teisėjai panaikino šį sprendimą ir konstatavo, jog universiteto valdžia priėmė nepagrįstą sprendimą ir turėtų iš naujo peržiūrėti F. Ngole‘o atvejį.

Apeliacinis teismas nusprendė, kad „[p]aprasčiausias teologiniais pagrindais (pavyzdžiui, kad homoseksualumas yra nuodėmė) pagrįstos nuomonės išsakymas nebūtinai reiškia, kad tokias pažiūras reiškiantis asmuo remdamasis šiais pagrindais diskriminuos kitus asmenis.“ Vėliau buvo pripažinta, kad studentas niekada nepademonstravo diskriminacinio pobūdžio elgesio.

Asmeninis pralaimėjimas – pergalė krikščionims

Komentuodamas bylos baigtį F. Ngole‘as sakė: „Tai – puikios žinios ne tik man ir mano šeimai, bet ir visiems, kuriems rūpi žodžio laisvė, ir ypač tiems, kurie dirba ar studijuoja profesijas socialinės rūpybos srityje. Kaip krikščionys esame pašaukti rūpintis ir tarnauti kitiems, o viešai ir privačiai turime būti laisvi reikšti savo įsitikinimus – ypač klausiami – ir nebijoti prarasti pragyvenimo šaltinio.“

„Esu dėkingas teisėjams, jog pripažino, kad nieko nediskriminavau ir kad ne aš, o Šefildo universitetas stokojo įžvalgos ir skleidė neproporcingą požiūrį į problemą, – komentuodamas Apeliacinio teismo sprendimą sakė buvęs studentas ir pridūrė: – Dėl Šefildo universiteto elgesio smarkiai nukentėjau ir jaučiu, kad ketveri mano gyvenimo metai buvo tiesiog atimti iš manęs. Nepaisant to, jaučiu neapsakomą džiaugsmą, kad dėl Apeliacinio teismo sprendimo mano praradimas taps šiokia tokia nauda krikščionims tiek šiandien, tiek ateityje.“

Šefildo universitetas „remia studentų teisę diskutuoti, vis dėlto…“
Šefildo universiteto atstovė teigė, kad „Šefildo universitetas remia studentų teisę diskutuoti plačiame požiūrių ir įsitikinimų spektre. Vis dėlto turime atsakomybę stebėti, kaip bet kokie rūpesčiai paveikia registruotais profesionalais siekiančių tapti studentų tinkamumą praktikuoti savo veiklą.“

Atstovė pridūrė, kad Tinkamumo praktikuoti komitetai naudojasi nacionalinėmis profesinėmis gairėmis ir dažnai yra priversti svarstyti studentų įžvalgas ir pasirinktos profesijos apsvarstymą. „Taigi šis atvejis nebuvo įprastų universiteto drausmės procedūrų dalis ir nieko nepasako apie universiteto paramą žodžio laisvei“, – tvirtino moteris ir pridūrė, kad universitetas svarstys savo atsaką teismo sprendimui. 

Laisvės žinia

F. Ngole‘ą rėmusio Krikščionių teisės centro (angl. Christian Legal Centre) vykdomoji direktorė Andrea Williams teigė, kad „Tai yra byla, kuri atverčia naują istorijos puslapį krikščionims ir yra didžiulė žodžio laisvės pergalė. Džiaugiamės, kad Apeliacinis teismas įžvelgė šios bylos svarbą ir priėmė sveiku protu pagrįstą sprendimą. Universiteto siekis tokiu būdu cenzūruoti Biblijos raišką šokiruoja ir mes tikimės, kad [teismo sprendimas] visiems universitetams bei profesijoms perduos žinią, kad krikščionims ir kitiems turi būti leidžiama reikšti savo požiūrį be cenzūros ar disciplinos baimės.“

Parengta pagal „Felix Ngole wins appeal in victory for christian freedoms“ ir „Christian student kicked off university course over gay marriage views wins court of appeal fight

laisvavisuomene.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Jota       2019-08-31 11:00

Taip, Džeikai, aš irgi kai kuriuos iš jų savo maldose miniu “su sąlyga, jei…”. Bet su tokiu atveju “Pabandyk tu pacituoti Biblija kur neatatinka “generalines linijos” apsauks eretiku ir leksi lauk is baznycios.” dar nesu susidūrusi, ir patikėk, man tai labai aktualu.

Jei Kalno pamoksle krikštas neminimas, tai nereiškia, kad jis nereikalingas. 17 eil. Kristus sako: “Nemanykite, jog aš atėjau panaikinti Įstatymo ar Pranašų. Ne panaikintijų atėjau, bet įvykdyti”.  Senajame Įstatyme krikštą atstojo apipjaustymas; Naujajame jį pakeitė panardinimas į vandenį, ir ne paseilėjimas, kaip pas katalikus, o panardinimas į vandenį triskart Švč, Trejybęs garbei.

Man rodos, ne Petras sakė  “Jeigu mano zodziai neatatiktu Sventosios Dvasios - neklausykite manes”, bet Paulius Laiške galatams “Nors ir mes patys ar angelas iš dangaus imtų jums skelbti kitokią evangeliją negu esame jums paskelbę, tebūnie prakeiktas!” Baisūs žodžiai, jų mažai kas bepaiso, bet jie niekur nepradingo ir tebegalioja!

Nors šiaipjau Bažnyčios “vierchai” turi teisę savintis Evangelijos supratimą (kam jie tuomet reikalingi, jei nesupranta Evangelijos geriau už mus?), bet blogai yra tai, kad jie piktnaudžiauja savo galia ir politikuoja, iškraipydami Dievo žodį. Blogai ir tai, kad jų vasalai bijo ir tyli burnas užčiaupę.

Visai neseniai susikūriau feisbuko paskyrą (tik dabar!), nieko ten dar nesuprantu, daug kas kvaila, bet kitais atžvilgiais patogus daiktas. Ateik pažiūrėk, pavardę žinai. Aš buvau pas tave įlindusi, žaidimais užsiimi?;)

Al.       2019-08-31 1:56

,,Apeliacinis teismas nusprendė, kad „[p]aprasčiausias teologiniais pagrindais (pavyzdžiui, kad homoseksualumas yra nuodėmė) pagrįstos nuomonės išsakymas nebūtinai reiškia, kad tokias pažiūras reiškiantis asmuo remdamasis šiais pagrindais diskriminuos kitus asmenis.“ Vėliau buvo pripažinta, kad studentas niekada nepademonstravo diskriminacinio pobūdžio elgesio.”

Taigi, išteisinti galėjo tik įtikindami, kad senovinių raštų citavimas jokiu būdu nereiškia neištikimybės Markso-Lenino-Stalino mokymui,  o tik siekė kuo labiau pasitarnauti darbo žmonių reikalui.

Dzeikas       2019-08-30 21:57

Jota,
ta pati galima pasakyti ir apie ortodoksu Metropolita ir aplinka.Pabandyk tu pacituoti Biblija kur neatatinka “generalines linijos” apsauks eretiku ir leksi lauk is baznycios.
Minejau pavyzdi su Kalno pamokslu. Nors isuze galva su tuo krikstu, bet Kalno pamoksle pasakyta kas bus Dievo vaikais. Ten apie kriksta nieko nesakoma. Tai placiu paziuru sventikai arba tyli arba siaurame rate diskutuoja tokius klausimus.
Tuo tarpu apastalas Petras pats sake: “Jeigu mano zodziai neatatiktu Sventosios Dvasios - neklausykite manes”.
Ir ta pasakyma reikia taikyti eiliniams krikscionims tiek Popieziaus , tiek Patriarcho atzvilgiu.Nekalbant apie baznycios sventika.
O siuo metu tu baznycios vierhu pozicija tokia: Taip, taip - skaitykite Biblija. Bet zinokite, kad suprantame ja tik mes.

Jota       2019-08-30 8:40

Biblijos, ypač Evangelijos, kokia ji yra iš tiesų, jau seniai ne tik kad nebecituoja, bet ir nebesiremia ja net ir pats Vatikanas. Ji perdirbta, pritaikyta “visuotinei religijai”, visuotiniam “išganymui”; pakeistas požiūris į žydų tautą, į pačią Bažnyčią. Kai kurios Evangelijos vietos apeinamos arba interpretuojamos visai kitaip. Net ir pats Tikėjimo išpažinimas keičiamas iš vidaus: ne žodžiai keičiami, bet jų supratimas. Pvz.,  Dievą Tėvą  daugelis jau supranta ne tradiciškai, kaip Švč. Trejybės Asmenį, bet kaip visų žmonių dangiškąjį Tėvą (tiek pagonių, tiek žydų, tiek musulmonų), kurį tikėdami visi išsigelbės, - tikėti į Kristų nebūtina. Niekas nebecituoja Evangelijos eilučių “Kas nepripažįsta Sūnaus, tas neturi ir Tėvo”. Nes tai tiesiog nemadinga.

Lengvabūdiškai pripažįstamas bet kas, pakalbėjęs bet ką apie dvasingumą.
Ir čia, šitame saite, vėl prakiuro sektantiškos srutos, užpilančios krikščionišką dvasią. Saugokitės urantiško “dvasingumo”. Neatsistebiu sektantišku atkaklumu. Kad taip krikščionims tokio kovingumo!

Krikščionis       2019-08-29 21:37

LIETUVOJE ši beprotystė apie neliečiamuosius bujoja. Jei mes remtumės Dievo žodžiu, tai Lietuva greitai taptų gerovės valstybė.

nepavydžiu       2019-08-29 10:06

vargšams teisėjams dėl politkorektiškumo turėjo galvoj saugiklius išmušt smile


Rekomenduojame

Sąjunga „Vardan šeimos“ kviečia į protesto akciją „STOP Barnevernet ideologijai, STOP Lietuvos VTAĮT savivalei“

Tomas Baranauskas pokštauja. Nekonfliktiška istorija

Vygandas Trainys. Jono Noreikos-Generolo Vėtros ir jo atminimo lentos istorija trumpai

Mitingas „Laisvės kovų atminties trynimui ir šliaužiančiai okupacijai – NE!“ (vaizdo įrašas)

Rasa Čepaitienė. Naktinės istorijos politikos rezultatas: savivaldybė jokių pretenzijų reikšti negali

Algimantas Rusteika. Amžinai tyčiotis iš visų neįmanoma

Vytautas Sinica. Ir teisėta, ir solidu

Rūta Visocnik. Ginti? Saugoti? Padėti?

Rasa Čepaitienė. Privalome pareikalauti, kad valstybė pagaliau imtųsi kurti savą istorijos politiką, kad atkakliai ir garbingai gintų istorinę tiesą

Advokatas Saulius Dambrauskas: Aš kaltinu teismus, arba Kas naujo miškų fronte

Ramūnas Aušrotas. Kokią žinią neša naujųjų kardinolų paskyrimas?

Vilius Kavaliauskas. Štai kaip į Vilniaus „vamzdį“ atsakė baltarusių Slonimas

Ekonomistas prof. Povilas Gylys „Iš savo varpinės“ laidoje paneigia krizių neišvengiamumo mitą

Šiandien 18 val. visi į mitingą Simono Daukanto aikštėje: „Laisvės kovų atminties trynimui ir šliaužiančiai okupacijai ištarkime NE!“

Andrius Švarplys. New Brave World, arba Štai kaip atrodo technototalitarizmas

Nuo bačkos. Finansų ministras Vilius Šapoka: mokėti mokesčius tapo madinga

Linas Kojala. Svarbūs regioniniai rinkimai Vokietijoje

Paskirtasis kardinolas Sigitas Tamkevičius: „Tai ne tik mano, bet ir visų už Lietuvos laisvę kovojusių žmonių pastangų įvertinimas“. Sveikinimai!!!

Į paskutinę kelionę palydėtas menininkas Antanas Kmieliauskas

Vytautas Sinica klausia: kur buvo didieji Rozovos kritikai prieš keletą metų? Kiek metų jiems prireiks, kol „pastebės“ ir šeštąją koloną?

Algis Avižienis ir Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: 1939-ųjų Lenkijos katastrofa ir „visiško nekaltumo“ mitas

Cenzūros skandalas Vilniuje: „JCDecaux“ atsisako platinti plakatus su Jono Noreikos atvaizdu

In memoriam: Antanas Kmieliauskas (papildyta)

Vidmantas Valiušaitis apie R. Vanagaitės emocinį šantažą ir dvi visiškai skirtingas reakcijas į jį

Geroji Naujiena. Palaimintas tas, kurio atlygis laukia teisiųjų prisikėlime

Liudvikas Jakimavičius. Lietuvos informacinio lauko nuodai ir priešnuodžiai: kas ryšis?

Vytautas Radžvilas. Jie jau čia: LRT vėl užgrobta!

Povilas Gylys. Nacionaliniai rinkimų į Seimą ypatumai

Balys Tulevičius. Monikos Garbačiauskaitės-Budrienės vadovaujama LTV pradėjo Rūtos Vanagaitės reabilitacijos kampaniją

Audrius Bačiulis. Apie nuomonių įvairovę LRT

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.