Dalius Stancikas. Netoliaregis nusirašinėjimas

Tiesos.lt siūlo   2014 m. spalio 9 d. 3:46

59     

    

Dalius Stancikas. Netoliaregis nusirašinėjimas

Bernardinai.lt

Jau kuris laikas neatsikratau įspūdžio, kad kurdami valstybę mes vis kopijuojame kitų gyvenimus, neišgyvendami patys savęs. Regis, kuriame savo valstybę aklai nusirašinėdami nuo kitų – neva geresnių už mus. Matėte, kaip vaikai nesusimąstydami mėgdžioja klasės lyderius? Panašiai elgiamės ir mes.

Todėl ir judam pagal kažkokį keistą, iš įvairių skutelių sudėliotą, dažnai prieštaringą valstybės ateities scenarijų, kuriame nebelieka nieko savito, nieko lietuviško, dėl ko nesinorėtų krautis lagaminų ir vykti į užsienį – pas tuos geresnius, gražesnius, turtingesnius, kuriuos mėgdžiojame.

Nors buvo laikai, kai buvome įdomūs ir sau, ir kitiems, kai mūsų nemokė nepraleisti progų patylėti, žavėjosi mūsų dainuojančia revoliucija, dvasiniu pakilimu, romantišku pasiryžimu saugoti savo gamtą, kultūrą, kalbą, tradicijas (jau pamiršom, kad tarp Sąjūdžio lyderių buvo žymiai daugiau filosofų, poetų, muzikų, aktorių, dvasininkų nei praktinių profesijų atstovų). Prieš ketvirtį amžiaus ne vienas Vakarų lyderis atvirai sakė: jūs dar išlaikėte tai, ką mes jau praradome. Tačiau dabar, regis, norinčiųjų mokytis iš mūsų Europoje nebeliko.

Nes patys labai greitai pamiršome, iš ko kilo Tautos sąjūdis – gamtosaugos, paveldosaugos, savos istorijos pažinimo ir savęs suvokimo. Šiandien visa tai jau tapo politiniu marginalumu, tamsuoliškumu ar net piktybiškumu, neva trukdančiu Lietuvai veržtis į ateitį, kurios scenarijus rašo gudresni už mus.

Šalin paveldosaugos apribojimus, trukdančius Lietuvos proveržį į XXI amžių! – nuolat šaukia įtakingieji statybinių korporacijų prezidentai. Šalin tuos kvailus gamtosauginius suvaržymus, tuos žaliuosius Kremliaus agentus, trukdančius investicijoms! – grėsmingai grūmoja branduolinės energetikos lobistai ar kokio iškastinio kuro, nešančio greitus milijardus, atstovai. Ir mūsų politikai nuolankiai linkčioja – koks moksleivis nori tapti pašiepiamu provincialu, nesusivokiančiu, kaip patekti į klasės elito gretas?

Tai, kas, regis, buvo akivaizdu Atgimimo laikotarpiu, šiandien kelia esminį klausimą: ar atsilikėlių, geriausiu atveju – vidutiniokų tauta gali turėti kažkokį savo ypatingą charakterį, kurį kažkada taip gražiai aprašė filosofas Juozas Girnius („dviem pagrindiniais simboliais lietuvių tauta liudija savo dvasinį charakterį – Rūpintojėliu ir Vytimi“) ir kuriuo didžiavomės Sąjūdžio pakilimo laikais? Kažką kitoniško – saugotino, brangintino, be kurio tautos šaknys paprasčiausiai nuvys, tautos dvasia užges? Ar Lietuva gali turėti savo ateities scenarijų, ar pasmerkta tik mėgdžioti kitus, ištirpti kitų – didesniųjų, turtingesniųjų sprendimuose?

Akivaizdžiai matyti, kad mūsų politiniai lyderiai neturi atsakymų į šiuos klausimus, netgi bijo juos garsiai ištarti, todėl paprasčiausiai susipainioja tarp tikslų bei priemonių ir pradeda tikėti, jog šiame pragmatiškame XXI amžiuje belieka tik finansiniai modeliai, modernios technologijos ir kuo greitesnis individo instinktų išlaisvinimas, greitai atgyvenusius tautinių valstybių pavadinimus (Vokietija, Izraelis, Anglija, Latvija, Lietuva ir pan.) pakeisiantys į modernius, tokius kaip, tarkim, MP 6 valstybė, Universalios santuokos valstybė arba, pvz., Eurosąjunga, Dolerio jungtinės valstijos ar Juanio liaudies respublika.

Kadangi bent per artimiausią tūkstantmetį tokiam esmingam valstybių kitimui lyg ir nėra rimtų prielaidų, todėl ir Lietuvos ateities scenarijai, regis, turėtų būti kuriami ne kopijuojant kitų valstybių energetinius modelius, ne varžantis su kaimynais dėl ekonominių ar socialinių rodiklių (pvz., Lietuvos konservatorių lyderis kažkodėl nuolat kviečia lietuvį romantiką, anot J. Girniaus, žūtbūt įveikti pragmatišką estą ekonominėse varžytuvėse), bet pirmiausia pagal šimtmečius susiklosčiusią lietuvio pasaulėjautą. Tik tuomet Lietuvoje lietuvis jausis tikrai namuose, nesvarbu, kad finansiškai gyvens ir ne taip gerai kaip amerikietis, vokietis ar anglas (pasaulines apklausas rengiančios agentūros pabrėžia, kad finansinė padėtis yra nors ir svarbus, bet tik vienas iš gyvenimo gerumą nusakančių rodiklių). 

Lietuva – žalia valstybė su nepažeista gamta, – taip skelbiamės pasauliui viliodami čia turistus. Lietuva geriausiai pasaulyje saugoja miškus, – giriasi mūsų miškininkai. Ir nepaisant, ar tai tiesa, akivaizdu, jog žinome bent vieną aiškią kryptį, pagal kurią turi vystytis mūsų valstybė saugodama lietuvišką tapatumą.

Net valdžiai nekyla abejonių, kad gamta yra neatsiejama nuo lietuvio savimonės, ir kad tai nėra pasenusi tiesa, atspindėta XVIII–XX amžių literatūros, dailės ar muzikos kūriniuose. Kad tai gyva ir šiandien, galėjome įsitikinti 2007 m. daugiatūkstantine protesto parašų akcija prieš smėlio kasimą jūroje netoli Kuršių nerijos, 2008 m. referendumu, atmetusiu naujos atominės elektrinės statybą, 2012 m. žemaičių sukilimu prieš skalūnų angliavandenilių žvalgybą jų kiemuose ar šiųmetiniu vilniečių kultūrininkų pasipriešinimu prieš mero A. Zuoko (to paties, kuris iš savo partijos suvažiavimo išnešė Rūpintojėlį kaip lietuvišką atgyveną) medžių kirtimus vis dar žaliausioje Europos sostinėje – Vilniuje.

Kad tai lietuviui itin svarbu, nuolat primena žalia spalva valstybės vėliavoje ar mūsų nacionalinių sporto rinktinių aprangoje.

Žalioji Lietuva ne tik įvaizdžiuose, bet ir energetikos, mokslo, švietimo srityse taptų patrauklesnė ne tik patiems lietuviams, bet ir visiems pasaulio gyventojams – dėl nelauktai greito Arkties ledyno tirpsmo (mažėjantis ledynas keičia net Žemės gravitaciją) ir kitų problemų, atsiradusių nepaliaujamai plintant žmonių skaičiui ir vartotojiškai gyvensenai, ekologija neišvengiamai labai greitai taps visuotine problema Nr.1, Nr.2 ir Nr.3.

Todėl, jei tikrai tikėtume NASA duomenimis dėl gana greito pasaulinio jūros lygio kilimo, tai kalbėtume ir mąstytume ne apie daug milijonų kainuosiantį tiltą į Kuršių neriją, ne apie niekam nereikalingą Nidos oro uostą, o apie tai, kaip apskritai apsaugoti Kuršių neriją, siaurą smėlio ruožą tarp vandenų, nuo nuskendimo. 

Jei tikėtume Tarptautine energetikos agentūra, skelbiančia, kad per artimiausius keliasdešimt metų saulės energija taps pagrindiniu, pigiausiu (ir pridurčiau – švariausiu) elektros šaltiniu, mestume visus tuos neišmintingus politinius stumdymusis dėl mažai, juolab žaliai valstybei nereikalingo svetimkūnio monstro – atominės elektrinės, ir visas savo mokslines bei finansines galimybes skirtume „žaliosios“ energetikos krypčiai (būtent lietuviai yra išradę veiksmingiausiai saulės energiją akumuliuojančius fotoelementus). Juolab kad „žalioji“ energetika labai dera ir prie kito lietuviško charakterio bruožo – noro savo ūkelį tvarkytis pačiam, be nurodymų iš viršaus. Jei įstatymais, mokesčiais ir draudimais nepririštume lietuvio prie centralizuotos energetinės sistemos (o taip neišvengiamai nutiktų pasistačius naują atominę jėgainę jau vien dėl jos statybų ir uždarymo kaštų apmokėjimo), jis labai greitai išmoktų apsirūpinti energija savarankiškai. O kuo daugiau valstybėje bus nepriklausomų energijos šaltinių, tuo pati valstybė energetiškai mažiau priklausys nuo Rusijos ar kitos kokios šalies. Pagaliau tuo mažesnės bus ir energijos kainos.

Jei tikėtume Jungtinių Tautų Organizacijos perspėjimais, kad beveik 1 mlrd. pasaulio gyventojų kenčia dėl švaraus gėlo vandens trūkumo, jei tikėtume geriausių Lietuvos mokslininkų atlikta studija ir įspėjimais (kuriuos visai neseniai savo tyrimais patvirtino ir Vokietijos Aplinkos apsaugos agentūra bei Europos Komisijos tyrimas), kad hidraulinis ardymas, reikalingas skalūnų angliavandenilių išgavimui, turi įtakos vandens kokybei ir gali sukelti nedidelius žemės drebėjimus, tai nedelsiant nušalintume Vyriausybę, neseniai nutarusią, kad hidraulinio ardymo darbai Žemaitijoje galės vykti be jokio poveikio aplinkai. Ir be jokio apčiuopiamo pelno valstybei – tiesiog dėl bendros mados.

Jeigu tikėtume Sąjūdžio laikais labai populiaria mūsų diplomato ir poeto Oskaro Milašiaus pranašyste apie ateities Lietuvą kaip Šiaurės Atėnus, tai grįžtume prie Sąjūdžio ištakų – gamtosaugos, paveldosaugos, kultūros ir menų viršenybės. Ne nusirašinėtume savo ateities scenarijus nuo kitų, o susitelkę veiktume pagal savo pačių dvasinį charakterį.

Jeigu tikėtume, kad galime gyventi tikrai savo gyvenimą, o ne vien bėgti nuo grėsmių ar stengtis ką nors pavyti ir pralenkti…

Bernardinai.lt

P.S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

geriausi pasiulymai       2014-10-18 12:15

,,Kur problemos? Na perdažykit tuos du kareivius-vieną nato kamufliažu, kitą ketvirtojo reicho, vietoj vėliavos pastatykit nurašytą “tomahawką”. Dviems studentams privirinkite lagaminus su užrašu Good bye Lietuva-hello london. Vienam darbininkui, tam kuris su prijuoste, uždėkite rožinį peruką, kitam įdėkit į ranką pidervėliavą. Dar tegu tas fekalinių vamzdzių menininkas suraito iš surūdijusios armatūros lopšį įkomponuoja į tą duetą. Na o dviejų kolūkiečių taisyti nereikia, nes vienas ir taip ištiesęs ranką, lyg lauktų išmokų iš es.
Jeigu tie piliečiai tegali pajausti savigarbą tik kovodami sunkią ir kruviną kovą su statulomis, tada joooo…prasminga, kilnu, didu…verta istorijos puslapio. Kad valstybė paš..kta, tai smulkmena, kad sėdim po kito okupanto padu, tai niekis, kad baigiam išnykti irgi baika. Na, bet, kas muziką užsako, tas mergaites ir šokdina.
Tiesa, yra Markučiuose Puškino muziejus, kuris irgi turėtų trukdyti “patriotų” savigarbai pasistoti.’‘

oho,       2014-10-14 4:04

gerai cia spiecius paduzge grin Enkavedistai isterijoj… Niduokdzie nugriauvs nypabydimajos balvonus… Putkinas rublasudziu neduos, - ne soxranili tavarishci… O normalus zmones be stresu komentuoja ir dalyvauja diskusijoje, ir ka, suskiai krasnoarmeicai? Uzdrausite Raigerdui, Liepai, diedukui, kitiems diskutuoti? Kas nepucia jusu raudonos dudos, tas iskart psichas? Toks jusu nesvietiskas polinkis i psichiatrija isduoda neliustruotus gerbistus…
Nusisaukite pasieme tabelini nagana, jei laisva informacijos sklaida furazkes vieninteli vingi skausmingai sugarbiniavo…

Vidmantas Kivaras       2014-10-10 11:55

Pritariu StasiuiG.Tas savo kelio ieskojimas,tera laiko gaisimas.Tai tax pats kas atmesti visus kitu sudarytus zemelapius ir pradeti is naujo keliauti aplink zeme ir zymeti zemynu,salu konturus.Po visu ieskojimu zemelapiai bus tokie pat.

StasysG       2014-10-10 8:32

“Kitokia nuomonė” apie temą. Kurti ar kopijuoti? 1.Citata iš straipsnio: “kuriame savo valstybę aklai nusirašinėdami nuo kitų – neva geresnių už mus.”. “Neva” reiškia, kad iš tikrųjų nėra geresnių už mus. Kokiais matais matuoamas gerumas? Paprasčiausias BVP/gyventojui. Lyginkime mažas valstybes. Iš soclagerio Estija; iš seno kapitalizmo Danija (augina dabar mums kiaules). Estija BVP/gyventojui 19 600 $ (42vieta); Danija 37 000 $ (9vieta). Lietuva - $16,476. KODĖL? 2.citata iš straipsnio:“Jau kuris laikas neatsikratau įspūdžio, kad kurdami valstybę mes vis kopijuojame kitų gyvenimus, neišgyvendami patys savęs”. Geras Autoriaus pastebėjimas - KITŲ:ką nors iš  Vokietijos, ką nors iš Prancūzijos, paskui Amerikos… Mozaika. Kratinys TAISYKLIŲ-įstatymų, kuriais žmonės, tiksliau visa tauta privalo vadovautis, taikant prievartą-jėgos ir teisės struktūras. O kodėl nenukopijavus visą rašytinę SISTEMĄ kad ir iš tos mažos, bet netolimos gerai susitvarkiusios DANIJOS? 3. Kadangi vyksta seklus, neatsakingas valstybės kurimo kopijavimas, turime rezultatą, kuris straipsnyje taikliai apibrėžtas:“Todėl ir judam pagal kažkokį keistą, iš įvairių SKUTELIŲ sudėliotą, dažnai prieštaringą valstybės ateities scenarijų”. 4. Ką daryti? Būtina reformuoti buksuojančias valstybės TAISYKLES-įstatymus tam, kad atpalaiduoti mūsų žmonių ir visos tautos KŪRYBĄ ir kopijuojant, ir kuriant NAUJĄ. Nes pagal Nobelistą Emd. Phelpsą, kopijavimas šalyse, žengiančiose iš paskos, neišvengiama būtinybė.

Ką daryti?       2014-10-10 7:18

Komentaruose atvirai siūloma naikinti rusus, straipsniai apie Rusiją ir Putiną kelia isteriją, skaldo tautą. O, parašyk kitokią nuomonę-pasipila grasinimai, keiksmažodžiai. Ir visa tai tapo norma. Kur kreiptis? Ką daryti, kad kažkas tvarkytų tą isteriją.

Vytautas Ju.       2014-10-10 7:04

Palikite ramybėje tą Hado Cerberį Reichsgardą su visom liepom, rūtom ir dziedukais, negi nematote, kad vietoje tramdomųjų marškinių davė kompą su internetu. Medicina daro progresą. Daunų ir kretinų socializacija per socialinius tinklus — viena iš gydymo priemonių.

Kritikas Pikčiurna       2014-10-10 3:14

Puikios įžvalgos. Puiku, kai gerb. Dalius pabrėžia, kad visoms šioms iniciatyvoms pirmiausiai reikia žaliojo, t.y. ekologiško mąstymo, kuris slypi lietuvio prigimtyje dar nuo neatmenamų laikų, nes esame gamtos vaikai. Jį reikia skiepyti vaikams jau šeimoje nuo kūdikystės ir mokykloje, o to nėra net universitete. Tačiau vietoje to, mokykla tapo žinių teikimo vieta “žaliems”, t.y. dar neprinokusiems savarankiškai ir išradingai mąstyti.
Tarp šių “žalumynų” yra neaprėpiama praraja į kurią krenta pati ir stumia mūsų visuomenę raudonai žalia valdžia.
Kaip tame pajuokavime, kai vaikas mamos klausia: “Mamyte, kodėl raudonieji serbentai balti?” O mama atsako: “Todėl, kad žali!”
Todėl ir Seimas bei valstybinės įstaigos su kiekviena kadencija tampa vis “žalesni”, šia prastąja prasme. Ar ne todėl mums vis labiau grasina “žali žmogeliukai”, o teisingiau - žaliūkai - iš agresyvios kaimynės specialiųjų pajėgų?
Ar tik ne bus ir vėl kaltas mūsų dainingos ir poetiškos kalbos daugiareikšmiškumas ir mūsų nemokėjimas pasirinkti tai, kas gražiau bei išmintingiau?
Gal ir dėl to taip iki mėgstame patyčias?
Tai kiek dar kęsime savo rinktos valdžios iki pažaliavimo dviveidiškas patyčias?

"несупратимасуй"       2014-10-10 2:05

Ko tu čia draskaisi,ardaisi,“NESUPRATES"teisingai pastebėjo,tiktai durniai arba idijotai viešai pliurpalą putčią.O tu

Trupmenas       2014-10-9 23:07

Ukrainiečiai kai kuriuos Leninus griauna, kai kuriuos - perdažo. Tai tas pats nuosprendis, nes neatsiras tokio, kuris imtųsi nuvalyti. Net jei norėtų restauruoti, skulptūrą laikinai reikėtų nukelti. Mūsiškiai balvonai irgi gerokai pairę, seniai remonto šaukiasi. Mūsų valdžios bailiams siūlau išganingą sprendimą. Nukelti skulptūras garbingai su maršais ir palydėti į restauracijos dirbtuves. Latvių gatvė galėtų net prisimesti tokiems kilniems kultūrinių vertybių restauracijos darbams atlikti, kniedėms ir varžtams. Tuomet pamatysim, kaip tas tiltas atrodys be balvonų. Jei labai negerai, restauracijos tempus reikės paskubinti. Va tik ar atsiras tokių entuziastų ir drąsuolių tas “meno vertybes” sugrąžinti atgal ant tilto?

несупратимасуй       2014-10-9 23:00

aik ruskeli miegot.
niekam tu neįdomus.
čia yra draugų ir bendraminčių svetainė.
maskolijos puterastinių kacapų tokias nelaikome.
susirink cibulius į saują ir mėžkis iš čia, goželi.
priskretai, kaip koks lavrovo lapas, atsiknisk, sRUčiau.

čia zadanija tokia       2014-10-9 22:57

čia šizofrenikas vykdo spec. VSD zadaniją - prašom jam netrukdyti smile

Nesuprates       2014-10-9 22:47

Ar dabar jau nebe komentarų skiltis ? Pokalbių tarp draugų svetainė? Ar nebūtų paprasčiau pasiskambinti ir pasišnekėti tarpusavyje smileel.paštu ar skype ?

Juozapas---Raigerdui       2014-10-9 22:18

...kaip be muzikinės klausos…
Fantastiškai geras palyginimas.
O aš vis kankinausi galvodamas kaip trumpai įvardinti tą nesamonę kuri dedasi “musyse.”
Labai taikliai įvardinai.
Nusiimu kepurę.
Smagu. : )
Mėgstu, kai kažkas gerai rašo…

Raigerdas Juozapui       2014-10-9 22:12

Gerbiamasai, pirma tikslo eina idėja. O atsiradus idėjai, suformuojamas ir tikslas. Mes gyvemane idėjų pasaulyje, tačiau malonumą pajaučiame tada, kada mūsų idėja, kaip ta sėkla, suranda tinkamą dirvą ir ten išauga tas idėjos pavidale gimęs, bet įgavęs kūnišką pavidalą šioje Žemėje koks yra įmanomas medis, kuris jau vėliau pats duoda vaisius ir augina sėklas. Čia yra jo DYDENYBĖ CIKLAS. O štai materialistui yra viskas atvirkščiai, kaip tam “Taigiui”. Kame čia yra problema? Žinai, kalbėjau su vienu gana turtingu verslininku, kuris nori pataisyti savo savijautą. Tai jis papaskojo, kokius jis baseinus ir kitus žaidimus ruošiasi įsitaisyti. Kai jis baigė pasakoti, tai aš jam pasakiau, kad visi tie tavo žaisliukai duos tau momentinę gerą nuotaiką. Bet dvasiai reikia daugiau, nes čia yra darbas su mintimi. Tau reikia “pirties garo tavo minčių bagažinėje”. Jis visas išbalo nuo mano žodžių, ir jis kankinosi žmogus, bet niekiap nepajėgė suprasti, kaip egzistuoja ta dvasia, kurios jis niekaip negali pagauti. Nes jam norisi matyti ją materialiame pavidale. Štai taip, gerbiamas kolega, - “gimęs šliaužioti, skraidyti negali” (M. Gorkis). Materialistai neapsimetinėja, bet jie realiai nieko nepajėgia suvokti apie dvasią. Tai žmonės be klausos. Ir jokiam Seime jie dirbti negali, bet būtent tokių ten yra dauguma. Todėl viskas pas mus atvirkščiai, kaip pas tą “Taigį”.

Juozapas       2014-10-9 21:45

Labai patiko paskutiniai Raigerdo ir Liepos komentarai.
Kūryba…
Ideali veikla. Pareina nuo Paties Pačiausio.
Bet kūrybą nūnai pakeitė vartojimas.

Todėl, kad nėra vienijančio Tikslo.
Tiksliau nėra kas pajėgtų suvienyti Tikslui.
Na, kol kas nėra. Nesu pesimistas.

pasigailėk Viešpatie       2014-10-9 21:40

pasigailėk Viešpatie ligonių šizofrenikų VSDišnikų

Liepa-Kaciui       2014-10-9 21:38

Aha, geras pasiūlymas Jūsų.//Tiltą lengviau prie seimo nutarabonyt, negu"mylimą” seimą prie tilto…// Gal Zuokas apsiims? Buvo oranžinės idėjos autorius, tai dabar tegul pažaliuoja dėl žalios idėjos…Cha, cha..

Liepa-Raigerdui-Juozapui       2014-10-9 21:35

Ai,Raigerdai, būsiu atvira-jei neturiu darbų ar problemų, tai padarau, kad būtų..(Šypsausi)//Juozapai, rašau, ką galvoju. Kažkada man tos skulptūros’netrukdė’. Bet šiandien kaip tik teko pravažiuot per Žaliąjį tiltą: jų ten tikrai neturi būti.Nedovanotinas apsileidimas.//Keista, kad net virtualioj erdvėj neatsiranda “paveiksliukų”, kuriuose būtų akiai ir širdžiai mielesni sprendimai.//Man patiko, Raigerdai, Jūsų kvietimas mąstyti apie statybą ir kūrybą. Bet prieš tai reikėtų kažkokiu stebuklingu būdu prisijaukinti..pozityvą. Šiuo metu jis yra didelis deficitas mūsuose..(Šypsausi)

kacius       2014-10-9 21:27

Vienas krantas sako: - AŠ TAVE MYLIU!
O kitas krantas: - IR AŠ TAVE!
Tiltą, su visom puošmenom, kelti prie seimo, ant pievelės, kur fontano būta.
(Pajutęs, kad virš jo puošnus tiltas gal pradės trykšti!)

Raigerdas Liepai       2014-10-9 21:17

Būk pasveikinta, Liepa. Esi stipriai prispausta darbų, kaip matau. Ar yra tiems darbams gera pabaiga?

Raigerdas Juozapui        2014-10-9 21:08

O dabar apie priežastis. Šiandien dauguma pamatė, kas yra tas komunizmas Rusijoje. Pamatė, kas nori Ukrainoje Rusijos invazijos. Tai tie su raudonomis vėliavomis. Jų protas yra paraudonavęs nuo raudonumo ir jie viską mato ta raudona spalva. Tai yra mąstymo ypatybė. Dabar prašau tik įsivaizduoti, nes nepatariu šito daryti. Jeigu vaikui, kuris užsidegė gera idėja, kažką tai turėti, paimti ir neduoti, neleisti, uždrausti, tai jis pereis į žemesnes būsenas, nes vis tiek tikisi pasiekti savo tikslo. Jeigu ir toliau jis bandys išsireiklauti, prisiprašyti ir jam suaugę neleis to daryti, tada jis pradės to suaugusiojo nebekęsti. Ir jis pasakys:” Aš tavęs nemyliu”. Jis bandys įžeisti ir pakenkti šitam suagusiajam, taip vėl bandydamas gauti to, ko jis nori. Bet, jeigu ir toliau suaugęs tvirtins, kad tu man “trukdai su savo svaičiojimais”, tai jis pereis, prie užslėpto noro, pakenkti suaugusiajam. Ir jis slapta džiūgaus, jeigu suaugęs, susinervinęs įsipjaus sau į pirštą, ar kažką sudaužys. Ir tada, suaugęs drėbtels:“ar tu matai, kaip tu mane sunervinai? Ar tu matai, kad aš per tave vos piršto nenusipjoviau? Dink iš mano akių, kad aš nematyčiau tavo to perkreipto snukio su graudžiom ašarom”. Ir tada vaikas pradeda kurti planą, kaip tam suaugusiam šunsnukiui atkeršyti, kad jis prisimntų visą gyvenimą. Supranti, gerbiamasai, nenoriu pereiti iki dar žemesnių būsenų, kurių metu, jau be rimto konflikto ir gana rimtų pasekmių neapsieis. Bet, ar galėjo būti kitaip? Taip, galėjo. Kaip tai turėjo būti? Tam reikalui reikalingas idealus variantas, kad suvokti, kaip galėjo būti iš tikrųjų. Tas suaugęs žmogus, dar iki gimstant vaikui, jau turėjo būti išanalizavęs visas įmanomas situacijas iš ankstesnės žmonių patirties. Ar pas mus taip daroma? Ne. Ir vaikas yra įkišamas į advokatus, gydytojus, nes tai pelningos profesijos. O kaip elgiasi žydai? Jie žiūri, kad vaikas atrastų save kokioje nors veikloje, kuri jam atneštų naudą. Todėl žydai dažnai būna geri specialistai. Kai aš tarnavau sovietinėje armmijoje, tai 70% lietuvių buvo garbės lentoje, kaip geriausi specialistai. Sovietmečiu lietuviai turėjo neblogą tą amato įsigijimo mokyklą. O štai vienas vyriokas iš Osetijos, turėjo vairuotojo pažymėjimą įsigijęs už tai, kad jis davė “keletą avinų” kam reikia, ir vos mus neužmušė važiuodamas su ZIL’u, nes vairuoti, faktiškai nemokėjo. O dabar sugrįžkime į Lietuvą. Kiek aš klausiau pažįstamų gydytojų, nei vienas iš jų nelaiko psichiatro gydytoju. Bet jie tyli. Tyli visa medicina. Ir, gerbiamas Juozapai, aš pačiam nelinkiu šito, bet jeigu koks nors tavo giminaitis, dar pagyvenęs, bus paguldytas į ligoninę dėl širdies ligų, tai būtinai ten atsiras koks nors neuropatologas, kuris pasiūlys raminančiųjų ar dar ko nors. Vienai senutei, jie padarė 7 elektrošokus, ir ta vargšė tapo augalu. Štai, ką reiškia, kada tautoje niekas vaikų nemoko atskirti priežasties nuo pasekmės. Tokiu atveju neišvengiamai bus Rusijos variantas, kada kriminalai valdžioje pradės badyti pirštu, kad “ukrai kalti, nes jie benderovcai, fašistai” ir t.t., todėl juos reikia užpulti, suskaidyti ir pamokyti. Ir tie važiuos kariauti už “vargšės, skriaudžiamos Rusijos” interesus. Nepamirškime apie gynybą, bet mąstyti reikia apie statybą ir kūrybą.

Juozapas---Liepai       2014-10-9 21:05

Labas vakaras, miela Liepa.
Pasiilgom Tavęs.
Ačiū už gerą komentarą.
Matau, kad pertraukėlės niekaip neįtakoja Tavųjų komentarų lygio. Rašai puikiai.
Smagu.
Valandėlei užleisiu vietą.

(Vėliau dar prisijungsiu.)
Malonaus vakaro : )

Liepa-Spiečiui       2014-10-9 20:56

Sveiki. Matyt,tų Žaliojo tilto"aksesuarų” dar ilgai nieks nelies. Vieni bijo užrūstyt ar”įžeist” ‘išvaduotojų nuo gyvenimo’ palikuonis, kitiems tai gražu, tretiems tai egzotika ir istorija, ketvirtiems - apskritai jokia problema…// Faktas, kad tas reikalas seniai pavėluotas.// O perkelt pas “savus” tuos “draugus” galima labai protingai ir gražiai.// Valdžiai šių skulptūrų problemos sprendimas nesisekė, nesiseka ir nepasiseks bet kokiu atveju, nes toje valdžioje sėdi svetimi, lietuvių Tautos interesų ir poreikių neatstovaujantys, individai. Tai Jums, Juozapai, smirdi tas nuo statulų sklindantis bolševikinis tvaikas,arba Jums, Raigerdai, labai aiškiai matoma įvairialypės asociacijos ir kontekstai..Bet tokių, kurie mąsto, jaučia, turi pareigą sau ir visuomenei yra ne tiek jau daug.//Didžioji masė neturi laiko kažkokioms kažkokio tiltelio"smulkmenoms”.//Didžioji masė labai užsiėmusi vartojimu.Ir vartojama viskas iš eilės..//Taip kad baikit čia svaigt apie kažkokias dimensijas. Beje estai nukėlė sovietinę skulptūrą net iš kapinių - ir jiem nieko nenutiko baisaus..

Juozapas---Raigerdui.       2014-10-9 20:41

Taip. Esu linkęs pritarti, jog kaip ir atskiri asmenys, taip ir tautos daro nuodėmes už kurias tenka sulaukti atpildo.
Kažkada lietuviai padarė pačią didžiausią nuodėmę -išdavystę.
Kai Herkau Montės vedami prūsai, mūsų tikri broliai, mūsų kūnas ir kraujas mirdami prašė lietuvių pagalbos, mes lietuviai buvome atsainūs šmikiai. Idavę brolius prūsus, pasmerkėme juos pražūčiai, nors kartu būtume sudoroję ordiną kaip šiltą vilną.
Todėl mums buvo lemta iš galingiausią valstybę turėjusios tautos tapti baudžiauninkais.
Du šimtus metų pragyvenome ruskių ordos priepaudoje.
Atgavome savo valstybę.
Tačiau labai greitai pamiršome istorijos pamoką -po pustrečių metų metai po Kovo 11-sios , 1992 -ais lietuvaičiai tekini nubėgo balsuoti už barabus-komunistus.
Už Laisvės ir Tiesos idealų išdavystę vėl mokame kainą. Didelę kainą.
Ir tam mokėjimui nesimato galo.

Raigerdas Juozapui        2014-10-9 20:22

Gerbiamasai, pažiūrėk į latvių istoriją. Ir tu pamatysi, kad jie nesilaikė labai svarbių dėsnių, kurie pareina iš aukščiausių dėsnių ne tik mūsų Saulės sistemos atžvilgiu. Pažiūrėk, kaip jie greitai persimetė į kryžiuočius. Ar tai tuo baigėsi? Ne. Ar jie pasimokė? Ne. Atėjo nauja komunistinė banga ir raudonieji latviai, kartus geležiniu Feliksu iššaudo Rusijoje apie 1,8 milijono pasiturinčių valstiečių, inžinierių, mokslininkų, dvasininkų. Ar jie išpirko savo kaltę? Ne. Kas dedasi Latvijoje? šita tauta tampa mažuma savo valstybėje. Kas jos laukia? Krymo scenarijus.

Juozapas---Raigerdui       2014-10-9 20:09

Atsakysiu trumpai. Praktiškai nuoširdžiai pritariu Tavo mintims.
Tavo palieti aspektai yra pamatinai. Kažkokių “skulptūrų” likimas greta tų tikrai neatidėliotinai spręstinų  egzistencinių problemų atrodo maždau kažkur vienas milijojas septyni šimtai penkiasdešimt keturi tūkst. trys šimtai septynioliktoje vietoje pagal svarbą, o gal ir dar toliau. : )

Juozapas---Povilui       2014-10-9 20:03

Dėkui už gerus komentarus.
Pritariu dėl bendro apsivalymo nuo kičo. Vamzdį labai vietoje paminėjai. Pritariu.
Praplėsdamas mintį, siūlyčiau įsteigti analogišką Grūtui parką. Tai galėtų būti Korupcijos paminklų parkas.
Dėl Tavo minties apie kažkada neatliktą tylų balvonų demontažą -pritariu 100 proc. Tinkamas laikas praleistas.
Kita vertus “balvonų byla” yra neblogas egzaminas tautai.
Či gali pamatyti kas yra kas ir koks bendras lygis.
O tas bendras lygis yra popsūcha.
Kokia yra runkelio nuomonė?
Runkelio nuomonė yra tokia kokią suformuoja KK2 ar kokia bravūriša, “moderni"s tierva vedanti info tv žinais.
Runkelis nenori pasirodyti runkeliu, todėl stengiasi būti “moderniu” -jis kaip papūga kartoja elnekąąą žynių štampus.
Jeigu Autoritetai pasakytų kad balvonus reikia vežti von, runkleis pritartų.
Deja, realių autoritetų per tv nerodo.
Per tv rodo pikulės paus ir mauzerius.
Jie ir yra autoritetai.
Diskusija visuomenėje dėl tilto balvonų yra ...išgalvota, nes realiai diskusijos nėra.
todėl kad….nėra visuomenės.
Yra menkai išprususių individų kaimenė ir kaimenės “pachanai”.
Visa kita imitacija “i nikakich gvozdej”. : )

Raigerdas Juozapai        2014-10-9 20:02

Iš tikro, dėl Taigio, tai su tavimi sutinku. O dėl skulptūrų tai aš sutikčiau tik vienu atveju, kad tie griovėjai susimestų ir pastatytų kažką geresnio, nei yra šitos skulptūros. Gerbiamas Juozapai, pats su manimi sutiktumei, jeigu žinotumei, kad destruktyvūs žmonės visada, kartoju visada yra linkę “atsikeršyti”, sugriauti, sudeginti, sulyginti su žeme ne pačią preižastį, o kokią nors pasekmę, kurią pašalinus pati priežastis išlieka. Vieną kartą mano giminaitė kentė didžiulius dantų skausmus, kad jai skaudėjo ne tik abu žandikauliai, bet ir galva. Tai ji nuėjo pas dantų gydytoją, tas ištraukė dantį, o kai ji sugrįžo, skausmai dar didesni buvo. Ir kada ji pradėjo pati žiūrėti kame ten reikalas, pasirodo dantistas ištraukė ne tą dantį. Patikėk, kad aš nesu už tą sovietinių paminklų išsaugojimą. Tačiau pats griovimas ir kvietimas griauti yra labai didelė Lietuvoje bėda. Čia mes nelabai skiriamės nuo rusų, kurie irgi griovimo procesuose yra lyderiai. Paimkime, kad ir kolūkius. Kodėl juos reikėjo griauti? Tokia idėja galėjo kilti tik idioto galvoje. Jie paskiau pradėjo aiškinti, kad tai yra “Laisvoji rinka”. Bet, jeigu “Laisvoji rinka”, tai kodėl nekonkuravo su tuo kolūkiu? Vis vien tai yra bendrovė. Tai joje galima buvo padaryti normalius pakeitimus, o tie kurie sugalvojo geresnį variantą, tai tegul dirba. Rusai pasižymi kraštutinumais. Tuo tarpu LDK ir prasiplėtė iki Juodosios jūros tiok dėka to, kad buvo priimta negriauti tos šalies religijos, negriauti tos šalies tradicijų, papročių. Ir apie tai kalbėjo mūsų karalius Gediminas. Štai kokį išmintingą valdovą turėjome. Jis nelaukė, kol lietuviai išsivažžinės po kitus kraštus, o jis kvietė dirbti į Lietuvą visokius amatininkus, nagingus meistrus, dailininkus ir stengėsi Lietuvą padaryti civilizuotų žmonių valstybe. Todėl ne šiaip sau Lietuva turėjo Statutą, vieną iš pirmųjų Universitetų Rytų Europoje. Štai apie ką eina kalba. Kalba eina apie konstruktyvų mąstymą. Būtent konstruktyvaus mąstymo deficitas Lietuvoje pavertė šitą valstybę ubagų šalimi iš kurios bėga jaunimas, nes mato, kad senimas yra kvaištelėjęs su išsišiepusiais nuo neapykantos dantimis. Aišku, šita karta iškentė daugybę dalykų, bet šita kaina buvo sumokėta už silpną prieškarinę vyriausybę. Už ką Lietuvoje šaudė žydus? Man niekas negali atsakyti į šitą klausimą. O kas sumokėjo už tuos žydų žudymus? Dabartiniai žmonės ir netgi tie, kurie slėpė žydus ir gelbėjo juos nuo mirties. Ar supranti, gerbiamas kolega, kad Lietuvos valdžioje ir pačioje tautoje, niekas nieko nedaro šito gydytojo atžvilgiu, kuris žmogui vietoj skaudančio danties ištraukia sveiką dantį. Štai, kas mane siutina. Sugedęs dantis lieka nepajudintas, o štai sveikas yra išraunamas. Nors senovės lietuvių senoliai sakydavo, kad “septynis kartus pamatuok, ir tik aštuntą kartą nukirpk”. Štai, koks buvo požiūris į GRIOVIMĄ. O dabar nieko kito ir neišgirsi Lietuvoje:griauti, griauti, griauti, griauti… O kas mokės? Kas mokės už 0,5 milijono prarastų Lietuvos piliečių? Kas mokės už į milijardines skolas įklampintą visą tautą? Kas mokės už antidepresantais sunaikintą žmonių protą? Kas mokės už tuos apiplėštus pensininkus? Gal Grūto parkas? Ar gauna jis tas milijardines pajamas? Kas mokės už tai, kad valstybinės įstaigos dirba ne visuomenės naudai, nors juos išlaiko visuomenė? Supranti, gerasis žmogau, be konstruktyvaus mąstymo net prakiurusio tvarte stogo nesuremontuosi.

Juozapas---joniui Advokatui       2014-10-9 19:52

Nujaučiu kur kreipi ienas.
Gana atsargiai ir “subtiliai”.
Nereikia čia virkinti mūsų šnekomis apie nekaltą rusų tautą.
86 procentai šlovinančių putlerio agresiją prieš Ukrainą -čia kas?
Rusų nacijos protingumo ir kultūros apsireiškimo apogėjus?
Kaip vokiečiai sumokėjo, taip ir ruskiams teks brrrrrangiai susimokėti už šiandienos balių.
Amerikonai po karo savo okupacinėje zonoje pastebėjo, kad po kapituliacijos vokiečiai realiai nerodo atgailos ženklų.
Ką jankiai padarė -porą metų varinėjo vokiečius plikomis rankomis atkasinėti masines nacių aukų kapavietes.
Vyrai, seniai, vmoterys ir paaugliai beveik visiems teko apturėti malonumą plikomis rankomis kilnoti gličius klaikia dvokiančius lavonus ir suprasti ką jų tauta yra padariusi.
Po tokio auklėjimo vokiečių sąmonėje įvyko lūžis.
Nuoširdžiai linkiu ruskeliams paragauti tokio auklėjimo.
Rusai yra itin nusipelnę tokios rpcedūros.
A ne, agentėli joni-ivanuška?

Povilas - Juozapui       2014-10-9 19:50

Dėl kičo.
Nesu meno ekspertas, bet jei jau problema - meninė vertė, tai pradėkim nuo vamBzdžio.
O tuo pačiu galėsim ir skulptūras į tą patį sunkvežimį pakraut.
Valymosi nuo kičo pretekstu. Ir jokios politikos smile

Povilas - Juozapui       2014-10-9 19:46

Beveik sutikčiau su Tavo pasiūlymu dėl skulptūrų perkėlimo.
Bet…
Kaip pats sakai, jos jau beveik pasiekė “kultinių” lygmenį.
Todėl dabar jau nebežinau, kur rekia dėti kablelį frazėje: “griauti negalima palikti”.
Dabar griovimo veiksmas iššauks ypatingai neadekvačią reakciją ir čia ir už rubežiaus.
Baisiausia, kad į šitą dviprasmišką situaciją visuomenę įstūmė agresyvieji-rėksmingieji griovimo entuziastai. Daug riksmo, o veiksmo - nulis.
Geriau būtų buvę išvežti be triukšmo ir baigta. Tereikėjo vieno ryžtingo Vilniaus mero parėdymo (Zuokai, aūūū smile!  ).
O manęs jokie balvonai nekoduoja. Aš juos koduoju - demonstratyviai nekreipiu į juos dėmesio.
Jei tie rėksmingieji ura-patriotai bent metus sugebėtų elgtis taip, kaip aš, galima būtų be triukšmo ir statulas perkelti į joms deramą vietą.

Juozapas---Povilui.       2014-10-9 19:43

Sveikas gyvas.
Na ir vėl - “griauti”. Kodėl tokia nuostata ir kodėl “nenorima girdėti” normalaus pasiūlymo?
Griauti-reiškia naikinti. Griauti, t.y. naikinti nereikia.
Tvarkingai, kultūringai išardyti ir perkelti į deramą vietą.
Greta kitų totalitarinės epochos eksponatų.
suprantu, jeigu tie balvonai turėtų kažkokią meninę vertę. Tarkime Muchinos skukurta skulptūra Maskvoje “Darbininkas ir valstietė” (Kūjis ir Pjautuvas). ten kitas atvejis - nors skulptūra sukurta šlovinti režimą, pats kūrinys yra aukšto meninio lygio nežiūrint visų ideologinių paibelių.
Tilto “skulptūros” yra žiaurus kičas. Beviltiškas šlamštas.
Kultūringa save laikanti nacija savo sostinės cetre neturėtų eksponuoti visiškos kultūrinės degradacijos artefaktų.
Nuvežti kičo balvonus į deramą vietą -kur čia stručio politika?
Ar Grūte istorija dingsta? Ar tame parke jaunimas negauna istorijos pamokų?
Be istorijos mokymosi dar yra ir estetinis lavinimas.
Gerai istoriją žinantys kičo gerbėjai mūsų ateitis?
Nesutinku.
Be to, sakiau Raigerdui -tie viešai demonstruojami okupantų simboliai tai yra visuomenės kodavimas.Palikti tas sovietines iškamšas eksponavimui Vilniaus centre tolygu pradėti retransliuoti putlerio propagandą.
Štai ukrainiečiai verčia leninus - tauta rodo savo vertės, savigarbos pabudimą.
Sutinku, kad gal nereikėtų sprogdinti. Bet kai dalis krašto yra okupuota, ukrainiečių smerkti už “istorinių vertybių” niokojimą negaliu.

Jonis       2014-10-9 19:29

Hei, Šv. Elenos nereikia lyginti su bolševiniais, žeidžiančiais tautinę savimonę statiniais. Gerai, kad ji globoja rusų tautą, bet manau, kad ji neglobojo bolševizmo. Komunizmo, bolševizmo nekorektiška tapatinti tik su rusų tauta, kuri taip pat nemažai nukentėjo nuo leniniško-staliniško maro.

Povilas       2014-10-9 19:25

Sutinku su Raigerdu dėl Žaliojo tilto skulptūrų. Norim mes, ar nenorim, tos skulptūros - mūsų istorija. Kvaila bijoti savo praeities. Jei tas skulptūras nugriausim, visvien praeitis liks tokia, kokia ir buvo. Galgi tik jaunąjai kartai reikėtų paaiškinti, kodėl tos skulptūros ten stovi ir ką jos reiškė anais laikais.
Istorijos pamokėlės su realiais pavyzdžiais tikrai nepakenks. Blogiau būtų stručio pozicija - galvą į smėlį ir nieko nematau, nieko nežinau ir nieko nebijau.

Juozapas --- Raigerdui       2014-10-9 19:10

Sveikas, prieteliau.
Na, bolševikinių balvonų griovimo-negriovimo tema nenauja.
Bet Tu čia gana įdomiai diskutuoji, tad nutariau įsiterpti.
Tai griauti ar ne griauti?
Misliju, kad griauti yra barbarizmas.
Mano požiūris yra korektiškas - balvonus reikia profesionaliai demontuoti kartu su postamentais ir tilto turėklais.
Po to tą “šedevrą” vėl pastatyti arba Grūte arba kažkur kitur.
Šie balvonai dabar yra taip išreklamuoti, jog beiveik tapo “kultinais”.
todėl esu įsitikinęs, kad Malinauskas ne tik paimtų į Grūto parką, bet sutiktų ir sumokėti už tą “antikvarą”.
Grūto parką laikau labai pavykusiu projektu. Taip buvo išsaugota istorija.
Tačiau esame maža, nykstanti tauta, kuri kenčia aplinkinių kaimynų ir globalizacijos spaudimą.
Lietuvių nacijos problema yra menkas savivertės pajautimas.
Sostinės centre stovintys okupacinio režimo reliktai, paprastam žmogeliui yra jo, kaip šios šalies piliečio, kaip kompleksų kamuojamos nacijos atstovo pažeminimo priminimas.
Didžioji dalis žmonių yra menkai išprusę ir tikrai nemąsto aukštų kategorijų lygmenyje.
Tai, ką čia dėstai, mielas Kolega- eiliniam tūlui yra beveik neįkandama.
Ir dar ilgai bus neįkandama.
O laikas bėga ir realią mentalinę žalą darantys objektai virsta reiškiniu turėsiančiu pasekmes.
Mažai kompleksuotai tautai yra itin svarbus pergalės užfikasvimo faktorius.
Neliks balvonų, mažiau liks pasamoninių galvojimų, jog “gal laimėjom, bet gal finale ir pralaimėjom, va ir balvonai tebestovi.”
Nuo okupacinių simbolių išvalyta valstybės sostinės viešoji erdvė, galėtų prisidėti prie pozityvesnio mastymo.
Juk jeigu štai amžinai stovėti turėjusių vergovės simbolių neliko, gal ir galima dar kažką padaryti, kad tos vergovės likučių gyvenime dar sumažėtų.
Supranti, Raigerdai - tie balvonai yra k o d a v i m a s.
Tai yra neurolingvistinis tautos programavimas.
Mudu neseniai gana gražiai ir vieningai sutarėm dėl psichiatrų daromos žalos.
Čia labai artima tema.
Gerbiu Tavo nuomonę, tačiau siūlau…ją pakeisti.
Nebent, Tu rastum labai svarių argumentų sumalti į šipulius tai ką parašiau šiame komentare.
Kita vertus, jeigu liksi prie savo nuomonės, aš gerbsiu Tavo pasirinkimą.
Mat čia ne ta problema dėl kuros turėtume remti ragus.
Va, “taigis” -va šis fruktas tai jau yra debilas.
Jis nei argumentų turi nei vertybių. Zombis.
Labai panašus į tilto balvonus.
Laisvi tapsime tik tada, kai tokie taigisai atsidurs grūtuose, kaip kokie kiauro sovietinio gandono liekanos.

Ir vel geras straipsnis...       2014-10-9 18:42

Nera ko beprideti.Gal toks liudnas ir susimastes Rupintojelis kaip tik ir nujaucia lietuviu sunkia dalia…Komentaruose issivyste diskusija del Zaliojo tilto skulpturu.Neturiu tvirtos nuomones siuo klausimu.Visgi,jei jau naikinti skulpturas,kurios yra tam tikro istorijos tarpsnio atspindys,iliustracija,tai reiktu ir carizmo okupacijos laiku -Vilniaus Katedros skulpturas salinti,kurios stovi ant stogo fasade-kiek zinau-centrine sventoji Elena-Rusijos globeja…Ar klystu ?Galu gale-ne skulpturos svarbiausia-ekologija-gamtine ir dvasine daug svarbiau-tai isgyvenimo klausimas.

Raigerdas       2014-10-9 18:38

gerai kad Lenino ir Stalino raštų nesudegino - paskaitinėju kasdieną.
Taip pat mėgstu Brežnevo trilogiją.

Raigerdas Stasiui        2014-10-9 18:12

Jau vien tai, kad jums visi paminklai yra vienodi, tai jau yra blogai. O dabar jūs pasakykite: koks yra skirtumas tarp jūsų noro griauti ir tarp bolševikų noro griauti? Štai yra paminklas Rokiškyje su svastika. Lietuvaitė laiko rankoje aukštai iškeltą Saulę su svastika. Paminklas stovi nuo 1931 metų ir net komunistai neišdrįso jo nugriauti. Ypatingos vertės jis neturi, tačiau jis simbolizuoja Lietuvos nemirtingumo ir ilgaamžiškumo simbolį. Ar turėjo pretekstą nugriauti šį paminklą komunistai? Be abejo, bet jo nenugriovė. O kiek mes turėtume paminklų apie mūsų istoriją, kad ir tą pačią Klaipėdą, jeigu barbarai, kuriems neaišku, kas ten dedasi jų galvose, nebūtų jų nugriovę? Kodėl Lietuvoje skurdas? Kodėl alkoholikų, savižudžių ir kitokios velniavos daugiau, nei kitose šalyse? Todėl, kad GRIOVIMO LIETUVOJE YRA DAUGIAU NEI STATYBOS. Pabandykite savo namuose padaryti taip, kad pas jus ryškiai GRIOVIMO DARBŲ BŪTŲ DAUGIAU NEI KŪRYBOS. Kas bus su jūsų gyvenama vieta? Ji taps negyvenama vieta. Nuvažiuokite į Briuselį ir jūs pamatysite skulptūras, kur yra nukirsti vyriški falai. Kažkokį tai pamišėlį jaudino skulptūros, kur vaizduojamas nuogas vyras. Bet tame pačiame Briuselyje jūs galite pamatyti ir motiną stovinčią su nuogu berniuku, ir tam berniukui taip pat yra nukirstas falas. Ar žinote, kad Romos Imperijoje buvo tyčiojamasi iš krikščionių ir juos netgi negyvai galėdavo apmėtyti akmenimis. Tai, ką padarė krikščionis, kai Romos Imperijoje įsigalėjo krikščionybė? Galiu suklysti, bet virš 100 metų ar daugiau jie nesimaudė voniose, nes romėnai mėgdavo maudytis voniose ir baseinuose. O kadangi skriaudikams romėnams buvo skiepijama neapykanta, tai visa Europa pradėjo smirdėti. Smirdėjo princai ir princesės ir karališkieji rūmai, kadangi buvo priešiška nuostata maudymuisi voniose ir baseinuose, kadangi tą dalyką buvo labai pamėgę romėnai.

okupantų menas ir šūdai yra gerai       2014-10-9 17:37

žavisi litovcai rusų - okupantų balvonais.
ko gero ruso šūdas jiems irgi kvepia žibutėmis smile

Stasys       2014-10-9 17:32

Pone “Reigerdai”, neskaitykit man moralų ir neįžeidinėkit kitaip manančių.Tai tamstos tikrai nepuošia. Tada, kodėl uždrausti okupaciniai simboliai Lietuvoje, tiek fašistiniai, tiek komunistiniai. Ar šios stovylos nėra simboliai ? Nugriauta per naktį Stalino stovyla prie geležinkelio stoties draugo Chruščiovo laikais, vėliau nugriauti leninai, bei kitų komunistų paminklai. Pagal jūsų logiką, tai taip pat yra meno kūriniai, atspindintys istoriją. Bet jie labai dera Grūto parke, viens greta kito, kaip kokioje šeimoje. Jiems ten neliūdna ir visai gerai, kas nori, tas į juos pasižiūri.

Raigerdas Stasiui        2014-10-9 16:50

Stasį, gerai, kad tu gyvenai šalia Žaliojo tilto. Jeigu išgyvenai iki šiol tai išgyvensi ir rytoj. Štai tu rašai:“turintieji nostalgijos tai komunistinei Lietuvos istorijai galėtų ten nuvažiuoti ir pasimelsti tiems balvonams tiek” ir tiek. Toliau tu vėl porini:“nepykdytų nukentėjusių nuo to režimo žmonių ir jų palikuonių”. Sakyk prašau, ar tikrai tos skulptūros sukūrė šitą komunistinį režimą? Kaip galima pykti ant skulptūrų? Patikėk, man sunku yra tą suvokti. Kaip iš viso taip primityviai galima suprasti pasaulį, kaip tu supranti? Kaip galima taip sugyvulėti, kad kaltinti skulptūras, o ne konkrečius žmones, sukūrusius šitą sovietinį režimą? Tarp kitko, tai nėra balvonai, ir iš meniškos pusės, tai nėra tikrai blogas kūrinys. Kas tau neaišku Stasį? Tau norisi pakeisti istoriją? Tu jos nepakeisi. Reiškia prie skulptūrų turi būti pridėtas užrašas, kad: “šios skulptūros buvo sukurtos tuo tikslu, kad sukurti visuomenės nuomonę, kad tai yra armija išvaduotoja nuo fašizmo, kad nuslėpti tą faktą, kad Raudonoji armija buvo panaudota grobikiškais tikslais, ir kad pateisinti vėliau šios armijos buvimą visose okupuotose Europos valstybėse”. Tuo pačiu, bus atskleista tikroji Rusijos politika, kuri nekinta ne vieną šimtą metų. Tada, gal ir mokiniai iš rusų mokyklų nevažiuos tarnauti į dabartinę Rusijos armiją. O jeigu tu griausi, tai susilauksi bumerango, nes tos skulptūros tikrai nėra nušovusios nei vieno žmogaus. Reikalauti atsakyti už padarytą blogį reikia tik iš tų, kurie tą blogį gamina. Jeigu tu pradėsi kaltinti ne tą, kuris iš tikrųjų darė tą blogą, tada tu tą blogį padauginį šimtą kartų. Visa gyvybė šioje planetoje gyvena, kad palikti pėdsakus apie savo “kažko darymą”. Pėdsakas nurodo, kodėl buvo daroma, kas tai darė, ir kokiu tikslu tai darė. Sunaikintas pėdsakas priverčia tą žmogų ar tą tautą pakartoti klaidas. Yra klaidos, kurios yra neišvengiamos evoliucijos kelyje. Ir komunizmas, ir fašizmas, yra tam tikra visuomenės vystymosi stadija, galimai, aip tos vaikystėje persirgtos ligos. Istoriniai paminklai primena apie šitas ligas, ir visumomenė gali išvengti tos ligos ateityje. Jeigu ji sunaikins tą istoriją, kad ji sirgo komunizmu, tai ji turi visas galimybės susirgti šita liga dar kartą, tik iš jos išsikapstyti bus kur kas sunkiau. Pažiūrėk, kuom baigsis fašizmo liga Rusijoje. Visai galimas dalykas, kad mes pamatysime ir gana tragiškų dalykų.

Arvydas       2014-10-9 16:24

“Jei tikėtume…”
Nebetikiu…
Baisu taip sakyti - bet tai - labai arti tiesos, o daug kam - ir visiška tiesa.

StasysG-----p.Stasiui       2014-10-9 16:16

Patalpinti socializmo “balvonus” Gūto parke? Tas parkas berods privatus. Malinauskų. Ir jie gali dabar nebepriimti, kai Vilniaus valdžia prašys. Todėl jai teks ieškoti vietos kitur, šalia Vilniaus. Panašiai kaip Estija pasielgė su kareiviu. Ir niekas iš įvairaus amžiaus lietuvių neturėtų pykti. Na o ko turėtų pykti Rusija? Juk ji jau nei socialistinė, nei komunistinė. Valdo valstybinis kapitalizmas. Socialistinio realizmo kūriniai jam nebereikšmingi.

Stasys       2014-10-9 15:59

Komunizmas Lietuvoje mirė, todėl tuos komunistinius balvonus ir reikia patalpinti Grūto parke, kad turintieji nostalgijos tai komunistinei Lietuvos istorijai galėtų ten nuvažiuoti ir pasimelsti tiems balvonams tiek, kiek širdis leidžia. Be abejo, sudaužyti jų nereikia, kurkime komunistinę-okupacinę istoriją Grūto parke, kad tos istorijos “šedevrai” stovėdami ant tilto nepykdytų nukentėjusių nuo to režimo žmonių ir jų palikuonių. O juk nukentėjo didžioji dauguma gyventojų, nukentėjo visa Lietuva, štai dėl to ir esame atsidūrę nepavydėtinoje dvasinėje bei materialinėje padėtyje. Aš keletą metų gyvenau greta Žaliojo tilto anais laikais. Matydavau tuos balvonus kasdien ir niekada jais nesižavėjau, o priešingai,jie sukeldavo man neigiamą reakciją ...

Mirė N.Puteikio       2014-10-9 14:58

tėvas.Labai gaila,užuojauta.

Raigerdas anoniminiam komentatoriui        2014-10-9 13:39

Komentatoriui 2014-10-9 14:09. Suaugęs vaikuti, skirtingai nuo Tamstos, manęs neveikia skulptūros, kaip tavęs. Aš kaip sakiau anksčiau, taip ir patvirtinu dabar: jeigu tauta sunaikina savo atmintį, tai ji neišvengiamai grimzta į dar žemesnę būseną. Štai tavo bendraminčiai bolševikai sunaikino beveik visą ankstesnę “buržuazinę” kultūrą. Koks rezultatas? Jie nugrimzdo į Egipto laikus ir pradėjo garbinti MUMIJĄ, kuri tebėra Raudonojoje aikštėje iki pat šiandien. Tu su savo klaikiu išsilavinimu, įsivaizduoji, kad jeigu nugriausi skulptūras, tai lietuvių kultūra išaugs. Vaikeli, tu dar kartą turėsi komunizmą, tik gal kitoje formoje. Kas tau neaišku. Na, paimk savo atmintį, ir paprašyk, kaip koks nors pusprotis psichiatras tau patartų, kaip reikia iš galvos pašalinti tą dalį tavo atminties, kuri yra pas tave “bloga” arba neigiama. Ir po to tu tapis protingesnis ar kvailesnis. Garantuoju visu 100% - dar kvailesnis. Visa gyvybė sutavrkyta taip, kad mokytis iš klaidų, o ne sunaikinti tų padarytų klaidų pėdsakus ir apsimesti, kad jų nebuvo. Tokie norai yra būdingi išskirtinai tik žemos kultūros žmonėms, nes jiems teikia malonumą PATS GRIOVIMAS ir daugiau nieko. Be atminties žmonės tampa mankurtais. Ir tavo tikslas paversti kitus lietuvius tokiais pat kvailiais, koks esi tu. Garantuoju visu 100%, kad jeigu išdėlioti tavo gyvenimą, ten GRIOVIMO veiksmų yra žymiai daugiau, nei kokių nors naudingų konstrukcijų, kurios tikrai turi vertę. Ką nors sugriauti proto nereikia. Gaila, kad tau neteko kantrybės išmokti tokį paprastą dalyką.

>"Raigerdas 2014-10-9 12:58"       2014-10-9 13:09

Ir kaip čia tam Raigerdui toks užsidegimas prieš Napoleoną, Hitlerį ir Staliną dera su jo paties tokiu pat ugningu Stalino balvonų ant Černiachovskio tilto Vilniuje gynimu?

Raigerdas        2014-10-9 11:58

Jūs pažiūrėkite, kaip yra pristatoma Lietuva užsieniui. Štai paimkime Šventos Onos bažnyčią Vilniuje. Kaip ji yra pristatoma užsieniečiams? Kad ją Napoleonas norėtų padėti ant rankos, jei galėtų, ir perkeltų į Paryžių. Pasirodo, Napoleonas yra AUTORITETAS. Kam jis yra autoritetas? Prancūzams, gal būt, bet koks gali būti autoritetas lietuviams, kada po šio kretino, sugalvojusio karu išspręsti savo neužaugos problemas, ir kuris paliko Lietuvoje badą ir marą. O šitie dar jį lygina su kažkokiu tai “dideliu genijumi”. Klausykite, kas tai per kultūra? Kas leido tokiems lietuviškiems kretinams pristatinėti mūsų tautos kultūrą? Šūdo vertas Napoleonas tampa Lietuvoje autoritetu, nes jis, matote, turėjo didelę armiją, kuri Vilniuje mirė iš bado. Ale, koks šaunus, tas idiotas Napoleonas. Tai, kodėl tada nekalbėti apie Hitlerio armiją? Kuo blogesnis už Napoleoną Hitleris? Tiesa, jis taip pat paliko daugybę lavonų Lietuvoje. Išeina taip, kuo daugiau lavonų, tuo jis yra didesnis? Bet Hitleris persistengė dėl žydų tautos naikinimo. Jam neužteko tūkstančių lavonų, bet jis užsinorėjo sunaikinti net visą tautą. Ir štai šitie idiotai yra garbinami. Dar vienas žmogėdra Stalinas, taip pat yra “didis vadas” ir “tautų tėvas”. Štai jums AUTORITETAI ir mokymas pagal autoritetus. Ir vietoje to, kad parodyti šito idioto Napoleono idiotiškumą, nes jis paliko čia badą ir marą, lietuvius moko, kad Napoleonas buvo didelis KULTŪROS šedevrų vertintojas. Ir niekas nekalba apie tai, kad jis buvo vagis. Paprasčiausias vagis. Pažiūrėkite kiek prancūzai prisivogė iš italų šito “didžiojo vagies”  Napoleono dėka. Kaip galima taip žemintis ir taip aukštinti vagį, kuris norėjo pavogti Šventą Onos bažnyčia, bet, deja, ji netilpo į jo kišenę?

Raigerdas        2014-10-9 11:28

Straipsnis geras, tačiau jis yra pavėluotas maždaug 20 metų. Bet netgi dabar jis parašytas suapvalintai, o ne konkrečiai. Juk ne visi Lietuvos žmonės yra beždžionės. O štai politikų beždžionių tai kiek nori, nors į Rusiją juos eksportuok, jeigu nori pakenkti šitai valstybei. Ir darė tai konkreti beždžionė-politikas. Šito beždžionavimo metodo politikas išmoko dar mokykloje, kai nusirašinėdavo. Tai ir buvo jo pirmopji beždžionavimo mokykla. IKI PAT ŠIANDIEN VISA ŠVIETIMO SISTEMA YRA ORIENTUOTA Į MOKYMĄ PAGAL AUTORITETUS. Bet apie tai niekas nerašo. Beždžionė-politikas gimsta mokykloje, o vėliau patobulina savo beždžionavimo metodus aukštojoje. Todėl, kaip jis gali spręsti problemas valstybės mastu, jeigu jis išmokytas tik beždžionauti? Štai jums konkretus pavyzdys - LAISVOJI RINKOS TEORIJA. Šitie teoretikai yra įsitikinę, kad viską išspręs LAISVOJI RINKA. Todėl jie ir laukia, kada gi pagaliau Lietuvoje LAISVOJI RINKA pradės reguliuoti tarpusavio santykius. Pasirodo, kad ne žmogus reguliuoja savo gyvenimą, o SĄLYGOS jam sureguliuoja jo gyvenimą. Čia tas pats marksizmas, tik šita materialistinė teorija neigia patį marksizmą. Todėl lietuvis savo šalyje laukia, kada bus ta GRAŽI PAGADA, kurią atpūs ta LAISVOJI RINKA. Dar viena komunizmo statyba tik su kitokiais, LAISVOSIOS RINKOS matais. Aukštosiose yra toks dalykas, kaip psichologija. Tai dar viena teorija apie tai, kad žmogus savo gyvenimą reguliuoja smegenų pagalba, ne proto, o smegenų. Ir štai šita vėl gi materialistinė teorija yra dėstoma visose aukštosiose, o dabar net mokyklose atsirado psichologas. Ir niekam pas mus nesuprantama, kad visa tai daro FARMOGIGANTAI. Kur jie dės savo vaistus? Aišku, sergančiai visuomenei. Kuo labiau serga Lietuva, tuo didesnis pelnas yra psichofarmai. Tai ar jie bus suinteresuoti, kad mūsų visuomenė būtų sveika? Aišku, kad ne. Ir štai, ta vargšė lietuvė moterėlė nusiperka antidepresantus ir mano, kad tai yra vaistas, nes psichiatras pasakė, kad tai yra vaistas, kurį konsultacijų metu pavadino medikamentu. Ir štai ji jau vartoja 10 metų ir niekaip nepasveiksta, nes ji jau nebegali išdirbtio visą dieną darbe, nes jai pradeda vaidentis košmarai, jeigu ji nepavartos antidepresantų. Jos gyvenimas yra sugriaunamas neatstatomai. Ar žino apie tai šita moterėlė? Ne, ji šito nežino. Ar žino apie tai politikas-beždžionė? Ne, jis nieko apie tai nežino, nes psichofarmoje dirba specialūs agentai, kurie aplink pirštą vynioja tą išsivysčiusią beždžionę-politiką. Todėl reikia išsiaiškinti nors vieną klausimą pradžioje: kas yra tas politikas mūsų šalyje ir kokia jo nauda mūsų visuomenei? Jeigu žmogus dirba, tai jūs visada pamatysite naudą. Kiekvienas puikiai žino, ką gali padaryti elektrikas, ką gali padaryti kompiuteristas, aktorius, dainininkas ir bet koks žmogus, turintis profesiją. Kaip gaunasi taip, kad niekas negali pamatuoti politiko darbo? Tada, kas yra tas politikas? Kodėl niekas iki pat šiolei neišdrįsta paklausti, kas yra ta politika?

Raigerdas        2014-10-9 11:26

Kaip gali būti, kad per 20 metų politikai nesugebėtų išsiaiškinti: kas yra politika? Nejaugi niekam nešauna į galvą idėja, kad tų kriterijų nebuvimas, tai visos valstybės priklausomybė nuo kažkieno tai subjektyvios nuomonės? Pažiūrėkite į Rusiją ir jūs pamatysite, kaip vienas žmogus gali sugriauti visą valstybę. Kaip gali visuomenė leisti sau tokią riziką, kai visa valstybė tampa priklausoma nuo vieno politiko-beždžionės? Nejaugi nėra išeities? Ji yra, ir ji yra labai paprasta, bet beždžionės-politikai, kurie labai nori gražiai gyventi: atverti savo piniginę ir parodyti, kokiai nors moterėlei, kad ji gali su juo dumti į Kanarus, kur jie galės ten maloniai pasimylėti ir linksmai praleisti savo laiką. Beždžionė-politikas neturi kitų tikslų, nes jie visi yra susiję TIK SU MATERIALA GEROVE.  Ištaisyti šią siaubingą klaidą dabar gali tik visuomenė, nes beždžionė-politikas net piršto nepajudins, kad būtų uždarytas priėjimas prie LOVIO. Kaip tik, jis dabar sutelks visą policiją, o jei reikės, tai ir armiją, kad tik IŠLIKTI PRIE LOVIO. Ir pagal tai yra matuojamas politinio elito gyvenimas - KIEK ARTI ESI TU ARTI LOVIO IR KOKIOS TAVO GALIMYBĖS IŠ TEN PASIIMTI KIEK GALIMA DAUGIAU. 45 metai komunizmo statybos lietuvių nieko neišmokė. Sibiras taip pat. Dabar yra nauja materialistinė teorija - LAISVOJI RINKA su nauja vergų gaminimo sistema, kurioje tas, kuris supranta, kad jam reikia turėti labai daug MATERIJOS, kad įtakoti savo ir savo giminaičių gyvenimą, visad turės pranašumą prieš tą, kuris nekeliaklūpsčiauja net prieš labai didelius materijos gabalus. Ką gali turėti mokytojas? Ar jis gali lygintis su beždžione-politiku? Negali, nes jis nuo lovio yra labai toli, ir jis yra priklausomas nuo tų, kurie yra prie LOVIO, užgaidų, nors turėtų būti atvirkščiai - “darbininkų” prie LOVIO atlyginimas turėtų priklausyti nuo to, kiek gerai gyvena mokytojas, o ne nuo LAISVOS RINKOS TEORETIKŲ KLIEDESIŲ.

optimistas       2014-10-9 11:23

Gal Kiek perdejau,pasakydamas puikiausiai,bet atrodo jiems gerai pavyko suderinti nauja civilizacija su savo dvasinem ir kulturinem vertybem.

optimistas       2014-10-9 11:10

Kai I nuo pasaulio atskirta Japonija atplauke anglai ir kai jie su kardais pabande kariauti su artilerija ginkluotais anglais,daugumoje budistai japonai,suprato,Kad priesintis beprasmiska.Jie paprase anglu ismokinti juos visko ka jie pasieke savo civilizacijoje.Jie labai greitai pereme civilizacijos pasiekimus,bet puikiausiai issaugojo savo kultura.

ruta       2014-10-9 11:07

Sovietine sistema isugde dviveidzius cinikus , kuriems karjera - valdzia - pinigai , tai gyvenimo prioritetas .Negali nieksas tureti padorius palikuonis ...Kai subjektas /politikas, valdininkas../ mato , kap gerai buna atlyginta uz nieksiskus , nekompetentingus ir net zalingus valstybei ,sprendimus , svarbu , kad grupelei interesantu jie naudingi , ar politikai patenkina savo liguistas ambicijas , kai uz prasta galutini rezultata NIEKAS neatsako , tai galutinai pakerta ir Tautos pasitikejima valstybe ir duoda nedviprasmiska zenkla korumpuotiems politikams - vokite , tik dalinkites ir viskas bus gerai , nes kiseninei prokurorai tam ir reikalingi , kad sauguotu politines nomenklaturos ir Kapitalo interesus , ka mes ir matome .
Pagarba Autoriui , visada laukiame Jusu pamastimu , pastebejimu , emociju nebijojimo , dar syki , aciu .

Vytautas Ju.       2014-10-9 11:07

↔ Būtent, „scenarijus rašo gudresni už mus“. Ir nuo pat 1795 m. paskutinio Žečpospolitos padalijimo.
↔ Dar 1974 m. H. Kisindžeris parengė planą kaip maisto produktų pagalba kontroliuoti gyventojų skaičių. „Kissinger‘s 1974 plan for Food Control Genocide“ arba dar vadinamas „National Security Study Memorandum 200“ (http://schillerinstitute.org/strategic/NSSM200.htm)
↔ Bet gyvenimas vietoje nestovi, dabar rado galingesnį ginklą už maistą, už vakcinas, už gripo virusus — vandenį. Kai Ševronai išsprogdins požemius ir neliks geriamo vandens, gyventojų skaičių bus galima reguliuoti dar paprasčiau, nebereikės tikrų ginklų ir tikrų karų.
↔ Galėtume „elitiniams“ ir gyviems paminklus pastatyti už skalūninių dujų nešimą į Lietuvą.

Pažiūrėkit dešinėje       2014-10-9 8:28

yra straipsnis „Chevron“ korporacija perka Lietuvos ministrus ir partijas. Tai čia tik aprašoma partija “Tvarka ir teisingumas” , o ar nėra kitų partijų, kurias irgi gal jau nupirko tas “Chevronas”, pvz. “Socdemus”. Juk kokio velnio nusidangino Butkevičius pas ševronininkus? Lietuvos piliečiai ruoškitės rimtam pasipriešinimui šiems išgamoms stumiantiems “Ševroną” į Lietuvą. Artinasi rinkimai į tiesioginius mero rinkimus ir kandidatų į savivaldybes tad pasistenkit nebalsuoti už šių partijų kandidatus.

StasysG       2014-10-9 8:23

Straipsnio temai, kad Lietuvai reikia kurti, bet ne aklai kopijuoti ir aš pritariu. Bet dėl žavėjimosi buvusio Sąjūdžio lyderiais nelabai. Kas su jais darosi?  Skaitau čia:  “tarp Sąjūdžio lyderių buvo žymiai daugiau filosofų, poetų, muzikų, aktorių, dvasininkų nei praktinių profesijų atstovų”. Kodėl užmirštami fizikos teoretikai? Pvz, Zigmas Vaišvila, tada Sąjūdžio pirmo ryškumo žvaigždė. Šiandien aš juo ir žaviuosi, ir prisibijau. Kur jis vestų mus, jei atsidurtų valdžios viršūnėje? Kodėl Z Vaišvila spausdinasi ne pvz čia, TiesojeLT ar Bernardinuose, bet priklausomame(?) portale EkspertaiEU? Gal jis blokuojamas? Kodėl? Abejonės kyla ne tik man skaitytojui, bet ir rašantiems žmonėms, pvz V Jakui(?). Jo teksto ištrauką pridedu:——”Žinau daugelio žmonių nuostabą dėl keisto gerb. Z. Vaišvilos neišrankumo. Kodėl jis nebrangina savo gero vardo ir toliau bendarbiauja su aiškiai Kemliaus naudai Rusijos agresijos Ukrainoje kontekste dirbančiu ekspertai.eu portalu? Žinau jo principingumą talkinant Žemės referendumo reikalui, atkaklumą pilietiškai nušviečiant D. Grybauskaitės gyvenimo kelio „duobes“. Patebėjau teisėto pasipiktinimo kupinus jo tekstus, analizuojančius keistą  V. Landsbergio suaugimą su dabartine korumpuotą politine nomenklatūra ... Tokio pono Zigmo pilietiško elgesio fone kyla nuostaba dėl jo tekstų buvimo morališkai vis labiau žlungančio ir neaišku kieno finansuojamame ekspertaiEU portale..”

Vakar per        2014-10-9 7:56

LNK Audrius Butkevičius gerai suskaičiavo rusų ir amerikiečių raketas,tankus ir kita.Atrodo,kad aritmetika ne Rusijos naudai.Tačiau vieno neįmanoma suskaičiuoti,tai tikėjimo.Tikėjimas veikia,ar tiki blogu,ar geru.Rusai tiki propaganda.Ir tai veikia.Jie kaip savižudžiai aukoja gyvybes,todėl prognozuoti sunku,labai sunku.
  Mūsų ginklas turėtų būti taip pat tikėjimas,tik tikėjimas geru,-kultūra,kultūra,kultūra,-kurią užmušinėja mūsų biurokratai-fariziejai.
  “Niekas kitaip nenueina pas Dievą,kaip tik per mane”,-mokė Kristus.Per kultūrą,gėrį,grožį,teisingumą...Kas mūsų laukia.Nereiktų  valdžiai apsigaudinėti,kad mus apsaugos kelios NATO raketos.Tikrasis saugumas mūsų viduje.Jį niokoja pati valžia,pasinaudodama žmonių tamsumu.Todėl savo saugumu turi pasirūpinti kiekvienas,turėti kelis planus ir atsarginius variantus.

Julija       2014-10-9 7:32

Ačiū, geras, teisingas straipsnis. Deja, realybė kitokia…

komunistų blogis       2014-10-9 5:21

kiek daug blogo pridaro ir daro ir darys komunistai, remdamiesi, pasiteisindami Europos sąjungos nuostatomis.
Tokie jau yra tie komunistai - nemyli savo artimo, savo žemės, savo tautos, myli tik pinigą ir turtelį (kaip ir komunistų partijos įkūrėjai žydukai).


Rekomenduojame

Andrius Martinkus. 1/10, arba Mintys po rinkimų

Nacionalinis susivienijimas: dėl kandidatų parėmimo antrajame Seimo rinkimų ture

Vytautas Radžvilas. Apie valdomą ir tikrąjį antisistemiškumą

Algimantas Rusteika. Praradom balsą

Agnė Širinskienė. #MeloKojosTrumpos

Andrius Švarplys. Apie rinkimų rezultatus trumpai

Audrius Bačiulis. Geras švogeris ir už giminę geresnis

Vytautas Sinica. Apie neva politizuotą Genocido ir rezistencijos tyrimų centro darbą

Andrius Švarplys. Žlunga kitas didelis mitas: kad islamas nekelia didelių problemų

Irena Vasinauskaitė. Rinkimai ar pilietinės visuomenės koma?

Ramūnas Aušrotas. Išgyvenom dar vieną dieną?

Rasa Čepaitienė. Kelios pastabos apie rinkimus ir NS pasirodymą juose

Almantas Stankūnas. Liberalusis mitas apie laisvę

Svainio džiaugsmai: „Sveiki atvykę į naują Lietuvą“, arba „Pagaliau galime tikėtis vienalyčių santuokų įteisinimo, pasipriešinimo išmokoms ir paša…“

Robertas Grigas. Ir taip dabar 4 metus?! Kaip iškęsti…

Vytautas. Radžvilas. Ir vis dėlto mes gimėme ir subręsime Laisvei ir Lietuvai!

Andrius Švarplys. Draudimas agituoti neatitinka Konstitucijos

Algimantas Rusteika. Jau galiu kalbėti

Tomas Viluckas. Kokių žingsnių vertėtų imtis, kad iškiltų NS pagrindu jėga, kuri 2024 m. peržengtų 5 proc. barjerą?

Nida Vasiliauskaitė. Už ką balsuoji, o kas iš to išeina, arba Kas vadinama „laisvai demokratiškai išrinktos valdžios legitimumu“?

Vytautas Sinica. Mintys po rinkimų

Vytautas Radžvilas. Porinkiminė Nacionalinio susivienijimo spaudos konferencija Valdovų rūmuose: kodėl vertėjo?

Rinkimų rezultatai ir porinkiminės replikos: Ramūnas Aušrotas, Audrius Bačiulis (papildyta)

Algimantas Rusteika. Tai buvo tiesioginė provaldiška agitacija už valdžios partijas

„XXI amžiaus“ klausimai kardinolui Sigitui Tamkevičiui apie artėjančius Seimo rinkimus

Geroji Naujiena: Ir mes visa galime Tame, kuris mus stiprina

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.