Emigracija, imigracija, demografija

Dainius Paukštė. Dviguba pilietybė ir demografinių problemų sprendimai – nesuderinami

Tiesos.lt redakcija   2016 m. birželio 11 d. 12:32

24     

    

Dainius Paukštė. Dviguba pilietybė ir demografinių problemų sprendimai – nesuderinami

Mūsų visuomenės išsilaisvinimo pradžioje (1986–1990) norinčiųjų tapti Lietuvos piliečiais buvo daugiau nei dabar. Visiems buvo aišku: norint atkurti istorinę Lietuvos valstybę, buvo reikalinga ne tik tam tikra teritorija, gebėjimas tvarkytis jos viduje bei mokėti kontroliuoti sienas – svarbiausi čia buvo piliečiai, gyvenantys šioje teritorijoje. Tik esant šių dėmenų sumai pasaulis pripažino atkurtą Lietuvos valstybę.

Po valstybės nepriklausomybės atkūrimo praėjo tik ketvirtis amžiaus, o viešoje erdvėje šiandien girdime vis garsiau ir garsiau skambantį Lietuvos emigrantų reikalavimą: „Įteisinkite dvigubą pilietybę!“

Iškalbingas faktas – politikai, iki šiol nereagavę į šiuos žodžius, prieš rinkimus ima keisti savo nuomonę. Buvę valdžioje socialdemokratai, konservatoriai ir liberalai po truputį tampa tokių žmonių ruporais imdamiesi iniciatyvos vienokiu ar kitokiu būdu keisti esamą Lietuvos Respublikos Konstitucijos nuostatą dėl pilietybės. Akivaizdu, kad susidarė padėtis, kurioje labai ryškiai pasireiškia vadinamasis Stokholmo sindromas perkeltine prasme: kuomet pradeda sutapti dviejų priešingybių interesai – aukos (išvaryto iš Lietuvos emigranto) ir užpuoliko ar teroristo (politiko, sudariusio jam nepakeliamas sąlygas gyventi namuose).

Kažin kodėl turime tokią situaciją? Todėl, kad vieni, vedami merkantilinių interesų, nori gauti (savo valstybės sąskaita) teisę į antrą pilietybę, o antrieji, jausdami rinkimų alsavimą į nugarą, pasirengę bet kokiam abejotinam žingsniui, kad tik sumedžiotų papildomų balsų. Tik politikams vertėtų prisiminti, kad emigrantai yra pati neaktyviausia rinkėjų grupė. Istoriškai emigrantai labai vangiai balsuoja Seimo rinkimuose. Didžiausias kiekis užsiregistravusių buvo 17 tūkst. 2004 metais, o balsavusių – 10 tūkst. 2008 metais. Panašiai tiek balsavo ir 2012 m. Seimo rinkimuose.

Lietuvos gyventojų skaičiaus mažėjimo svarbiausia priežastis buvo ir tebėra emigracija. Apie tai diskutuoti galima tik su tais, kurie girdi ir supranta emigracijos iš Lietuvos mastą bei jos pasekmes šalies demografijai. Pasaulinį vidutinį migracijos lygį viršijame šešis kartus, nors Lietuvoje per tą laiką nebuvo nei karo, nei bado, nei gamtos kataklizmų ar socialinių neramumų. Lietuvą pjauna elementari ir banali nereguliuojama ekonominė migracija, savo mastu prilygstanti Sirijos katastrofai. Tik joje dėl karo veiksmų viskas vyksta žymiai greičiau. Mūsų politikai teisinasi: esame Europos Sąjungos nariai, todėl žmonės, naudodamiesi laisvu asmenų judėjimu kartu su kapitalo, prekių ir pinigų judėjimu, išvyksta savo noru.

Nesutinku su tokiais politikų teiginiais: žmonės ne išvyksta, o yra išvaromi sudarant jiems nepakeliamas sąlygas gyventi namuose (darbdavių sauvalė, esantys ir vis didėjantys pajamų skirtumai, socialinių garantijų nebuvimas, politikų nusišalinimas nuo svarbiausių žmonių problemų sprendimo, elementaraus teisingumo nebuvimas bei dvigubų standartų taikymas ir pan.). Politikų neveiklumas migracijos klausimais – tai jų sąmoningai vykdomos politikos pasekmė.

Netuščiažodžiausiu: parodykit man bent vieną Seime priimtą teisės aktą, kuris bent pradėtų spręsti reemigracijos uždavinius! Jokių priemonių šiuo klausimu nėra imtasi, nes Seimo politikai dar „sugeba“ ir nesusitarti tarpusavyje aiškindamiesi, ar emigracija yra Lietuvos problema, ar nėra. Jau neabejoju, jog valdžioje esant dabartiniams politikams, tokio paties masto emigraciją turėtume ir nebūdami Europos Sąjungos nariais, tik su kitokiu – trečiųjų šalių piliečio – statusu. Tą paliudija ir buvusi emigracija iki 2005 metų, t.y. iki įstojimo į ES.

Emigracijos natūriniai skaičiai yra tokie dideli, kad asmeniškai man jie jau net nebetenka prasmės. Dabar kreipiu dėmesį tik migracijos tendencijas, nes daugiau aušinti burną pokalbiuose su politikais nematau prasmės. O valdžios politikai toliau išlieka optimistais: „Emigracija stabiliai mažėja… Gera po pasaulį pasižvalgyti… Juk iš visų šalių žmonės emigruoja… ir t. t.“

Nepalankus gimstamumo, mirtingumo, migracijos rodiklių ir pokyčių kompleksas lemia labai sparčius, vienus sparčiausių Europoje bei visame pasaulyje Lietuvos populiacijos nykimo tempus. Nuo 2012 m. Lietuvoje gyvena mažiau nei 3 mln. žmonių – Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2016 m. pradžioje Lietuvoje gyveno 2,89 mln. žmonių. Praėjusiais metais Lietuvos gyventojų sumažėjo net 32,7 tūkst., arba 1,1 procento. Lietuvos gyventojų mažėjimas 2015 metais viršijo daugiau nei 20-ies metų Lietuvos populiacijos nykimo periodo (nuo 1992 m.) vidutinį metinį 1,05 proc. mažėjimo tempą. Intensyvaus demografinio nykimo situacija stumia Lietuvos tautą į sparčiausiai mažėjančių pasaulio populiacijų tarpą.

Emigracijos ir demografijos padėtį neabejotinai labai pablogino ir tikrosios partijų konkurencijos politinėje sistemoje sunaikinimas. Pakeitus politinių partijų finansavimo įstatymą, seiminėms partijoms buvo dirbtinai sudarytos sąlygos visam laikui įsitvirtinti valdžios olimpe, nes galimi politiniai konkurentai, esantys už Seimo sienų, buvo, švelniai tariant, „nusodinti ir užblokuoti“. Bet valdantiesiems ir šito pasirodė per maža. Panaikinus konkurenciją tarp partijų, prasidėjo politinės sistemos erozija ir – kaip to pasekmė – suvešėjo politinė korupcija. Ši situacija reiškia, kad emigracijos problemos nebus pradėtos rimtai spręsti, kol politinė sistema degraduos. Tačiau grįžkime prie pilietybės klausimų.

Paskutinės Pilietybės įstatymo pataisos, įteisinusios dvigubą pilietybę užsienyje gimusiems Lietuvos Respublikos piliečiams, yra tikrai logiškos ir, manyčiau, jos turėtų užbaigti pilietybės instituto liberalizavimo procesą.

O dabar padarykim prielaidą, kad referendumas dėl dvigubos pilietybės įvyko bei buvo surinkta pakankamai balsų ir pagal referendumo rezultatus antrą pilietybę galės gauti visi LR piliečiai, atsidūrę už Lietuvos ribų po nepriklausomybės atstatymo. Atsakykim kiekvienas sau į klausimą, tik nemeluodamas: ar bent vienu LR piliečiu po to padaugės Lietuvoje? Tai yra, kiek iš išvykusiųjų žmonių sugrįš atgal į tėvynę, kiek vaikų gims Lietuvoje, kiek tokių dvigubos pilietybės turėtojų, iškilus grėsmei, gins mūsų šalį nuo priešų, kurioje valstybėje jie kurs pridėtinę vertę bei stiprins ją ir panašiai? Ir lieka labai rimtas neatsakytas klausimas: o gal tokia referendume priimta nuostata kaip tik paskatins naujos emigracijos bangos kilimą (kam gi bus reikalinga tokia valstybė – nevykėlė)?

Pasakysiu atvirai: man visiškai nesvarbu kiek tautiečių gyvena pasaulyje. Man aktualu, kad mūsų palikuonys gyventų savo protėvių žemėje – Lietuvos valstybėje, kad būtų tęstinumas iš kartos į kartą, kad lietuvių kalba skambėtų valstybės ir jos piliečių kasdieniame gyvenime.

Turime žinoti, kad populiacijos tyrimai atliekami konkrečios šalies, o ne pasaulio mastu. Tyrėjams visiškai nesvarbu, kiek lietuvių gyvena ar gyvens už Lietuvos ribų. Svarbu, kiek Lietuvos piliečių gyvena Lietuvos Respublikoje. Todėl šia prasme dvigubos pilietybės klausimas visiškai nesprendžia esamų demografinių problemų, o tik sukuria naujų. Manyčiau, tampa aišku, kodėl esami ir buvę valdantieji politikai dabar dalyvauja šiame „monkės biznyje“? Jie tokiu veiksmu nori įteisinti savo 25-erių metų politinės impotencijos emigracijos srityje pasekmes.

Kyla klausimas: ar visos politinės partijos Lietuvoje yra tapusios chameleonais, keičiančiais savo spalvą priklausomai nuo sprendžiamo klausimo srities ir savo intereso svarbumo? Pavyzdžiui, emigracijos ir demografijos klausimai pastarąjį ketvirtį amžiaus Lietuvoje buvo sprendžiami pagal pačių radikaliausių liberaliosios pakraipos ideologų nuostatas, nors tuo metu valdžioje buvo ir socialdemokratai, ir konservatoriai. Tai daug ką pasako apie šias politines jėgas.

Šiuo metu didesnės dalies visuomenės žvilgsniai krypsta į vienos politinės jėgos pusę – Lietuvos žaliųjų ir valstiečių sąjungą. Tai vienintelė reali ir nesusikompromitavusi politinė jėga, kuri galėtų imtis reikalingų žingsnių siekdama susigrąžinti bent dalį išvykusiųjų žmonių, kurie šiandieną dar net negalvoja sugrįžti į Tėvynę. Istorija mena, kad kaimas ir valstiečiai vieną kartą jau išgelbėjo Lietuvos valstybę, kuomet išsaugojo jai lietuvių kalbą, o gyventojus išgelbėjo nuo nutautėjimo, kuomet Lietuvos elitas buvo pasirengęs atsisakyti savo tautinių šaknų ir savo valstybės ateities. Kur būtume mes šiandieną, jeigu ne kaimas? Žmonės sieja savo viltis su šia ateinančia politine jėga, o politikos fortūna suteikia galimybę Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai išgelbėti Lietuvą antrą kartą ir įrašyti savo partijos vardą į istorijos metraštį amžiams. Ar tam LVŽS pasirengusi?

Noriu tikėti, kad mūsų politikams pakaks politinės išminties nepriimti tautai ir valstybei žalingų sprendimų. O tie, kam Lietuvos pilietybė taip apkarto, kad nebeišgali, atsisakys jos patys, be paraginimų iš Lietuvos ir šiltnamio sąlygų jiems sudarymo. Einant šiuo keliu, sveikesnė taps ir pati valstybė.

Paukštė.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Lietuvius niekinančiam mazeliui       2016-06-12 20:05

“Mes labai nemylim savųjų. Jiems nesistengiam nei patikti, nei įtikti. Jų žodis mums visai nesvarbus, net neįdomu klausyt, ką ten jie peza. Nors jie mus ir myli, ir dėl mūsų jaudinasi, ir nieko kito arti neturim ir neturėsim niekada. Bet mums juokingi, nieko verti ir mandagumų su jais jokių nereikia. Tik tiek naudingi, kiek kartais reikalingi.Tegu patys iš kailio neriasi, kad mums būtų geri ir gražūs. Tiks jiems ir prišnerkšti namai, ir praperstos kelnės, ir rinkiminis melas. Jų šypsenoms ir pagyrimams mes abejingi. Jei juos pašiepsim ar šiaip nepatiksim – jų problemos.
Svetimieji visada teisūs ir protingi, savi – kalba nesąmones ir nuobodūs. Svetimi namai ir miestai didingi, automobiliai blizgūs, kultūra ir žmonos tobulos. Atsisakykim visko, kas sava ir kuo esame kitokie! Tapkim tokiais, kokiais nesam ir niekada nebūsime, tai tada visi mus mylės!”


iš A.Rusteikos straipsnio————————————————————————-

to gąsdintojui       2016-06-12 12:21

visiškas durnius. Ir tokie imbecilai balsuoja, renka valdžią....Baisu.

gąsdintojui Vladas'ui Maželis'ui 2016-06-12        2016-06-12 11:58

teko girdėti,kaip karo metu buvo elgiamasi su paniką visuomenėje kelenčiais elementais.
jei jau esi toks erelis stipruolis teisuolis,tai nubėk, nugriauk tą elektrinę ar taip paties nekenčiamus Kremliaus bokštus Raudonojoj aikštėj.parodyk realų pavyzdį darbais,o ne kažkokiom tuščiom pretenzijom ir pezalais.tupi savo amerikoj ir tupėk,bene tau kas trukdo.užsičiaupk su savo pasaulio pabaigos pranašystėm.

Vladas Maželis       2016-06-12 11:37

Kai pradėsit visi masiškai sirgti leukemija Astravo elektrinei nuleidinėjant per apsauginius vožtuvus radioaktyvius garus (aišku tik kai vėjas pučia Lietuvos link), tai bėgsit visi pulkais iš Lietuvos. Ir nebus kas gina jūs pasaulyje, nes jūsų atstumti, paniekinti emigrantai sakys tvarkykitės patys, mes čia ne prie ko.

Pikasas       2016-06-12 11:14

Kiekviena Pasaulio tauta su savo kultūra, papročiais, kalba ir t.t. yra neginčytina vertybė. Kiekvieną atskirą tautą galima prilyginti brangakmeniu Pasaulio tautų karūnoje. Sunku net įsivaizduoti bet kokios tautos atstovą, kuris pareikštų, kad jam “visiškai nesvarbu kiek tautiečių gyvena pasaulyje”. Tai yra taip, kaip tą padarė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų partijos gerbėjas, šio rašinio autorius Dainius Paukštė.

Kiek tenka sužinoti, įvairios tautos nėra abejingos savo tautiečiams pasklidusiems po Pasaulį ir stengiasi su jais palaikyti įvairius kultūrinius, ekonominius ryšius, rūpinasi kalbinio identiteto išsaugojimu. Lenkai, armėnai, žydai, gruzinai, rusai, airiai ir kitų šalių tautinės daugumos su pasididžiavimo kalba apie savo tautų išplitimo situaciją. Žinoma, jei atsiranda koks diktatūrinis režimas, kuris grasina ne demokratinėmis, o karinėmis priemonėmis ginti savo tautiečių teises, tai toks režimas yra nusikaltėliškas. Vienareikšmiškai.  Rusija rusų teises užkariautuose regionuose taip apgynė, kad kai kur netgi gyventi tapo beveik neįmanoma patiems rusams. Sakykim, Čečėnijoje jų beveik nebeliko.

Visos spekuliacijos dėl užsienyje esančių Lietuvos piliečių politinio neaktyvumo yra niekinės, jei tam pakenčiamos sąlygos nesudaromos. Netgi kompiuteriniame amžiuje nesugebama nutarti leisti balsuoti elektroniniu būdu. Tai apie ką mes kalbam? Nenori valdantieji sužinoti nuomonės apie tokias keistas koalicijas ir tai, manau, aišku. 

Kai “N”-os kartos emigrantų palikuonys, temokantys gal tik keletą lietuviškų žodžių, turi dvi pilietybes, o aukštuosius mokslus Lietuvoje baigusiems jos atimamos netgi atgaline data netgi tada, kai jos gautos teisėtu būdu, tai argi tai susiję su teisingumu.

Bandymai surengti pilietybės klausimais referendumą yra tik politinių taškų rinkimas. Referendumas nepavyktų ir taip galimybės būtų galutinai sužlugdytos. Reikia elgtis pagal LR Konstitucija, o visas kreivas manipuliacijas atmesti. Apie tai sudėliojau žemiau pateiktuose komentaruose.

Pikasas to "Gal galite..."       2016-06-12 10:41

Pilietybė įstatymo pakeitimo variantų gali būti įvairių. Lietuva neturi moralinės teisės neatsižvelgti į tą faktą, kad mūsų valstybė ar jos dalys buvo vienu ar kitu istorijos periodu okupuotos. Manau, kad Seimo priimtas , o prezidentės atmestas variantas buvo pakankamai lankstus ir tikslingas. Buvo nutarta nurodant, kad ES ir NATO šalyse gyvenantys Lietuvos piliečiai gali turėti ir tų valstybių pilietybes. Galima buvo numatyti, kad su kitomis demokratinėmis šalimis būtų susidarytos atskiros sutartys tą patį klausimą reguliuojančios.

Rusija nėra ES ir NATO narė. Ji taip pat, esu įsitikinęs, nėra demokratinė šalis. Rusija dvigubos pilietybės nepripažįsta ir tuo viskas pasakyta. Jei lietuvis turi Rusijos pilietybę ir nori gauti Lietuvos, jam Rusijos pilietybės teks atsisakyti.  Na, o rusai kolonistai, kurie atsikėlė vienu ar kitu okupaciniu periodu į Lietuvą, norėdami turėti Lietuvos pilietybę, manau, turėtų praeiti tam tikrą testą. Lietuvos istorijos bei lietuvių kalbos nustatytos apimties žinios nebūtų jokia diskriminacija, o tik siekis palengvinti jiems integruotis šalyje, kurioje gyvena.

ruta       2016-06-12 8:47

Sutinku su Autoriumi , kad Lietuvos politine sistema eliminavo visus ,sisteminiu partiju konkurentus , net Konstitucine teise i Referendumus dabar priklauso Seimui ir K dvasiom .O visas sistemines partijos galima butu pavadinti vienu vardu - kysiu ir asmenines geroves partijos .Ar gali rupeti kysininkams ir oligarchu klapciukams viesas interesas , kai matome nikimo paliestus kaimus , miestelius , net miestus , tai iliuziju nelieka ..
Tie patys politikai ,pasikeisdami /  ir Karbauskis ../ taip nuvalde valstybe , kad tik ir lieka atsiriboti nuo tu visu politiniu prostituciu , prisitaikeliu , nieksu ir padugniu - isrbauku per rinkimus VISUS !

Gal galite paaiškinti, prašau...       2016-06-12 8:28

Ar ar į Rusiją emigravę lietuviai turės dvigubą pilietybę? Ar skirstysime pagal valstybes pilietybę? Kam mokesčius mokės tie ,,piliečiai”? Kokioje valstybėje karinę prievolę atliks? Ar tik Lietuvoje gyvenantys ir prasčiausią pragyvenimo lygį ES turintys turės viskuo rūpintis?

zdal       2016-06-11 22:01

Ar tai paslėpta Karbauskio partijos reklama?  Aišku viena - tas žmogus visiškai nieko nežino apie Lietuvą ir apie gyvenimo dėsnius. Jei žmonės masiškai išvažiuoja - tai nejaugi visi dėl merkantilinių tikslų?  Pirma, nuo ko reikia pradėti Lietuvoje šnekėti - tai požiūris į žmogų.
O dviguba pilietybė yra reikalinga todėl, kad Lietuvai reikia kuo daugiau lietuvių. reikalingi visi įmanomi ir nė vieno negalima nurašyti ar užtrenkti durų.
Žmonės, nebalsuokit už šitą žmogų - jis nesupranta Lietuvos

Vladas Maželis anonimui "mizeliams"       2016-06-11 18:24

O ką aš turėčiau daryti? Atvažiuoti į Lėtuvą (taip, Lėtuvą - kur viskas baisiai lėtai daroma) ir kapotis su mase įžeidinėtojų ir niekintojų? Tokių kurie “viską žino” ir “jų nereikia mokyti”? Kurių intelekto tikrumoje pakanka tik iškreipti oponento pavardę, jį įžeisti, po to paspausti klaustuką klaviatūroje ir laikyti kol atsiras koks 50 klaustukų, tuo parodant tikrumoje kad tas autorius turi visišką nulį supratimo apie bet ką ir apie viską. Su kuo daryti tvarką ir siekti civilizacijos Lietuvoje? Su “opozicija”, tokia kaip Maskvos agentai Ekspertai ir K Komentaras bei gausybė kitų kremlinių propagandinių portalų? Ar su naudingais (Lietuvos priešams) kvailiais iš Lietuvos Sąrašo ir Tiesos? Ar su mažaraščiais bulvarinių geltonosios spaudos Delfi ir LRyto redaktoriais? Taigi kad nebėra su kuo tos Lietuvos gelbėti. Visur bukumas ir kvailumas, pavydas, neapykanta, mažaraštiškumas ir demonstruojama povyza, kad “ESAME PROTO BOKŠTAI IR MORALĖS ŠVYTURIAI”. 

Ignas       2016-06-11 18:15

Dvigubos pilietybės suteikimas tik dar labiau paskatins emigraciją. Lietuvoje gyvenantys turi tik vieną pilietybę, o išvykę gyventi į užsienį (dėl skanesnio pyrago) įgaus teisę net į antrą pilietybę, neprarandant Lietuvos pilietybės. Ar ne puiku? Manau, jog leidimas emigrantams turėti dvigubą pilietybę yra vykdymas “pažangos” plano “Globali Lietuva - 2030”. O nuolat blogėjanti Lietuvos demografinė padėtis mankurtiškiems valdžiažmogiams rūpi “iki lemputės”. Atseit, jokių problemų: jeigu truks Lietuvoje žmonių, prisivešime iš Afrikos ir Azijos arabų. Taigi bus patenkinti ne tik Lietuvos valdžiažmogiai, bet ir Briuselio komisarai.

Lietuvis       2016-06-11 18:13

Ieškokime stiprybės,vilties savyje, vienas kitame, mūsų garbingų protėvių patirtyse.

Vladas Maželis anonimui        2016-06-11 17:39

Nieko gero neįmanoma Lietuvai padaryti. Per daug kvailių lietuvių tarpe. Apsileidote mase vatnikų propagandistų, be pasipriešinimo kariaujančių hibridinio karo pirmus du etapus Lietuvoje. Priveisėt “profesorių”, “filosofų”, kurie pagal savo intelektualinį lygį nebūtų priimti į darbą grindų valyti ir tualetų plauti Amerikoje.

Tauta žiauriai psichiškai sužalota per šimtmečius okupacijų. Per ketvirtį amžiaus nesugebėjote pasistatyti nacionalinio stadiono, surasti nors vieną pavogtą per visokias aferas milijardą, įsteigti nacionalinę oro liniją, pasodinti nors vieną stambaus mąsto vagį. Net paprasčiausios bylos vilkinamos metų metais. Nusikaltėliai turi daugiau teisių negu jų aukos. Už žiaurų nužudymą duodami 8 metai ir po trijų paleidžiama, o už marihuanos maišelį duoda 10 metų ir laiko kalėjime 9.

Violetinių banditų ir pedofilų partija sėdi šalies parlamente. Kur dar pasaulyje taip yra?

Didžiausios pasaulyje atominės bombos su kontroliuojamu poveikiu (nes bus galima atidarinėti vožtuvus ir nuleisti radioaktyvius garus vėjui pučiant link Lietuvos) statybą apsnūdėliai nukvakėliai lėtuviai pastebėjo tik jos statybai einant į pabaigą. Kai jūsų vaikai pradės masiškai mirti nuo leukemijos, bėgsit visi kaip pasiutę iš savo pragertos pseudo valstybėlės. O jiems mat gaila tautiečiams suteikti pilietybes. Idiotų šalis, durnių laivas.

Autoriau,       2016-06-11 16:27

Iš kur ištraukėte, kad “Šiuo metu didesnės dalies visuomenės žvilgsniai krypsta į vienos politinės jėgos pusę – Lietuvos žaliųjų ir valstiečių sąjungą”? Ir dar - ne šiaip visuomenės, o “didesnės dalies”. Mano manymu, čia jau ne diskusija, o gryna reklama? Tik nematau užsakymo numerio?

mizeliams       2016-06-11 15:13

o ką tu,ma-mė-mi-mo-mū-zeli, padarei,kad Lietuviai nebūtų maža ir nykstančia tautele??????????????????????????????????????????????

Liepa       2016-06-11 15:10

Neseniai neplanuotai su bičiuliais lankėmės nuostabiame Antano ir Jono Juškų etninės kultūros muziejuje, Vilkijoje. Diena lyg tyčia pasitaikė vėjuota, lietinga,žvarboka, rodėsi,kad ekskursija Panemune bus sugadinta. Minėtą muziejų nuo nulio sukūrė nuostabi Sniečkų šeima : vaikščiojom po buvusią kleboniją, glostėm akimis senovinius rakandus, šventųjų paveikslus ir jautėmes tarsi po ilgos kelionės būtume sugrįžę...Namo, pas Savus, pas Artimuosius.// Kol bus tokių šventovių, kol bus tokių pasišventusių Lietuvių kaip Sniečkų šeimyna, tol Lietuva gyvuos.//Turim kiekvienas pagal išgales prisidėti prie Lietuvos stiprinimo. Pavyzdžių,į kuriuos turim lygiuotis Yra.//Užsikrėsti Neviltim, Savinieka,Liūdesiu neturim jokios teisės.//
Šis D.Paukštės straipsnis būtų visai neblogas, jei neužsibaigtų politine reklama.Nesiruošiu aukoti dar 25 savo gyvenimo metų,jog įsitikinčiau-ar “valstiečiai” yra tie tikrieji gelbėtojai,ar nauji drakoniukai.Laiko,skirto parodyti savo “geruosius darbus” ir politinį“tyrumą“buvo pakankamai.//Beje, šioje svetainėje yra taikomas Garliavos tragedijos testas: ar “valstiečiai” su savo lyderiais-Karbauskiu, Rope, Skverneliu- jį išlaikė?//Deja…//

Man atrodo       2016-06-11 13:49

kad lietuvių tauta genetiškai užprogramuota susinaikinimui. Tokie straipsniai tik patvirtina šią nuomonę

T. Vatnikienė       2016-06-11 13:37

Maža šalis Lietuva, neturinti jokių naudingų žemės turtų, neturinti savo energijos šaltinių, neturinti savo piliečių užsienyje, neturi jokių šansų išgyventi. Todėl labai svarbu išstojus iš ES ir NATO, kuo greičiau prašytis priimamiems į Rusijos Federacijos sudėtį, kur Lietuva klestės kartu su broliškomis čečėnų, kalmukų ir čiukčių tautomis.

komunistai valdė, valdo, valdys       2016-06-11 13:36

konservatorių, kgbistų, pederastų bei pedofilų padedami

Pikasas2       2016-06-11 13:10

RETRO 2011-09-27


Kai kurie Lietuvos teisininkai ir politikai ir toliau klaidina visuomenę aiškindami apie rederendumo Pilietybės įstatymo būtinybę, norint neatimti LR piliečio statuso iš dešimčių tūkstančių laikinai ar ilgesniam laikui emigravusių iš Lietuvos asmenų, gavusių ir kitos šalies pilietybę. Beje, net iš tų, kurie jokiems LR įstatymams tuo laiku neprasižengė. Jau pats tokio įstatymo pataisų taikymas atbuline data prieštarauja Lietuvos Konstitucijos esmei. Planuojamas referendumas, kurio įvykimui nėra jokių sąlygų ir tikimybių galėtų galutinai “įteisinti” antikonsticinę tvarką ir palaidoti pačią kilnią lietuviškumo saugojimo idėją. Kaip žinome, 12-o Konstitucijos straipsnio keitimas leidžiamas tik referendumu. Esant dabartinam Referendumų įstatymui, “dvigubos pilietybės” įteisinimo galimybė artima nuliui. Dėl įvairių mano anksčiau jau ne kartą minėtų priežasčių.  Raimondas Šukys, Artūras Paulauskas, Arminas Lydeka ir kiti laaabai “gudrūs” teisininkai ir politikai bando žaisti demagoginį viešųjų ryšių žaidimėlį. Siūlyti referendumą, žinant, kad jis neįvyks ir tuo pačiu nepavyks gali tik nesąžiningas teisininkas ar politikas. Pirmiausia, derėtų bent jau viešu, visuomenėje aptariančiu lygiu įvertinti tuos Konstitucinio teismo aiškinimus, kurie bandė pakeisti Konstitucijoje esančius žodžius ir tuo pačių prasmę, norėjo atimti Seimui teisę savarankiškai priimti Pilietybės įstatymą, kaip tą numato LR Konstitucija. Tokių teisių KT neturi, nes to nenumato pati LR Konstitucija. Tuo pačiu buvo nusižengta Konstitucijos dvasiai, paminant joje įprasmintą Tautos Suvereniteto išskirtinę teisę. Dar labiau nevykę ir antikonstituciniai buvo A.Lydekos komisijos bandymai Pilietybės įstatymo pataisų kūrime. Konstitucijoje 3 straipsnis skelbia, kad “niekas negali varžyti ar riboti Tautos suvereniteto, savintis visai Tautai priklausančių suverenių galių” . Būtų pakakę Pilietybės įstatyme nurodyti vieną pagrindinį ” atskirą atvejį” , kad “lietuvių tautos piliečiai turi teisę į pilietybę ir negali jos prarasti jiems patiems tokio noro nepareiškus” ir 99 procentai problemų būtų vienu ypu išspręstos. Tai kodėl taip nebuvo pasielgta ankstesnio Seimo? Atsakymas gali būti labai paprastas. Panorėta atimti emigravusiems asmenims pilietines teises dalyvauti Seimo ir Prezidento rinkimuose. Dabartiniai “Lietuvių kortos” sumanytojai būtent tai ir išsako atviru tekstu: “korta - be pilietybės teisių” . Emigrantų, balsavusių Vakarų šalyse rezultatai rodo, kad jie skiria absoliučia daugumą savo balsų dešinės - centro jėgoms. Būtent tokios situacijos labai bijo kairiosios politinės grupuotės. Dabartinis Seimas turėtų turėti politinės valios ištaisyti tokią keistą padėtį, kai santykinai maža lietuvių Tauta bandoma skaldyti pagal kairiųjų užsakytas nuostatas. Beje. Kol nėra įstatyme numatyta pilietybės atėmimo procedūra visi lietuviai , kurie turi dvigubas pilietybes Lietuvos pilietybės prarasti net negali, jei patys tokio noro nepareiškia.

Pikasas2       2016-06-11 13:02

      RETRO 2009m.

Nėra kito kelio, kaip vadovautis LR Konstitucijos nuostatomis. Jei jose nurodoma, kad Pilietybės įstatymą, kuriame gali būti nurodyti atskiri dvigubos pilietybės atvejai, priima Seimas, tai tuo turėtų būti ir vadovaujamasi. Pateikinėti projektus Pilietybės įstatymo pataisoms negali uzurpuoti tik viena darbo grupė, net jei ji prezidentūrinio lygmens. Manau, kad prerogatyvą tokių pataisų ruošimui gali turėti Seimo komitetai ar kokia nors specialiai jo sudaryta darbo grupė. Dabar dar ne laikas nustatyti ir įvertinti antikonstitucinius KT aiškinimus, kuriais buvo bandyta iškreipti Konstitucijoje esančių žodžių prasmę ir siaurinti Seimo galimybes, nurodytas toje pačioje Konstitucijoje. Manau, kad ateis ir tam laikas kiek vėliau. Tad visai logiška, kad prezidentinė grupė atmetė tas KT manipuliacijas , kaip nepriimtinas, t.y. neatitinkančias pačios Konstitucijos nuostatų. Dabar svarbiausia numatyti tuos atskirus atvejus, kurie leistų neatriboti išvykusių emigrantų lietuvių, kurie, kaip Konstitucijoje pabrėžta turi turi Tautos suvereno teises. Gali pakakti net vieno atskiro atvejo, numatančio lietuvių teises į pilietybę, kuris išspręstų daugumą problemų. Tuo pačiu paliekant Prezidentui teisę nagrinėti ir priimti sprendimus dėl pavienių atvejų. Jei būtų ruošiamas referendumas tuo klausimu ir būtų paliesti visi kada nors turėję LTSR piliečių pasus, tai galėtumėm susilaukti tokių problemų, kurių įstatymu nebeturėtumėm teisės išspręsti. Nors kol kas Pilietybės įstatyme nenumatyta procedūra, kaip Lietuvos piliečiams gali būti atimama Lietuvos pilietybė, kaip to reikalauja Konstitucija, tačiau kai kurie veiksmai, kad ir neteisėti, jau daromi. Šį pilietybės neteisėtą atiminėjimo procesą verta nedelsiant stabdyti, o Lietuvos piliečių teises išsaugoti. Būtent tokių teisių, pasireiškiančių per būsimus rinkimus, kairiosios Lietuvos jėgos labiausiai ir bijo. Jas galima suprati, tačiau pateisinti negalima. Pernelyg maža yra lietuvių tauta, kad ją taip drąstiškai naikinti kažkokių funkcionierių įnorių pagalba.

 

Pikasas2       2016-06-11 13:01


        RETRO 2010.12.03

Atsakomybę už šią, dar E.Kūrio vadovaujamo konstitucinio teismo pradėtą procesą trypiant LR Konstitucijos nuostatas, turės prisiimti visi, kas prie jos prisidėjo. Kol kas neužteko jėgų, kad Konstitucija būtų apginta. Kol kas… Opozicinei “trojkai” socdemams, darbiečiams ir tvarkiečiams padėjo ir kai kurie abejingumą parodę valdančios koalicijos nariai. Gan vieningų TS LKD dešinės balsų nepakako. LIETUVOS VISUOMENĖS SKALDYMAS Lietuvos istorija žino daug faktų, kada Lietuvos vardas ir lietuvių tautybė buvo bandoma ištrinti iš Pasaulio žemėlapio. Mūsų šalis pergyveno Lietuvos lenkinimą Vazų laikais, rusinimą Carinės Rusijos imperijoje, prieškario ir pokario stalininį genocidą, tautinės savimonės išplovimą gūdžiais sovietinės imperijos okupacinio režimo metais. Teko kantriai laukti, kol sovietinė imperija pradėjo braškėti iš vidaus ir atėjo gorbačiovinės “perestrojkos” laikotarpis. Tik tada galėjome vėl pilna krūtine traukti “Lietuva brangi” ir pasijusti esantys Tauta tarp Pasaulio tautų. Kaip sovietinės specialiosios tarnybos veikė įtakodamos LSSR gyventojų santykius su lietuviais emigrantais tarpukaryje – atskira skaudi tema. NKGB, MGB, MVG, KGB pastangos buvo didžiulės, tačiau bent jau Vašingtone buvo saugoma Nepriklausomos Lietuvos trispalvė. Ką padarė Lietuvos antros bangos emigrantai, kad Lietuva nebūtų visiškai užmiršta sunku būtų komentaro apimtyje netgi trumpai suminėti. Tai labai erzino sovietinių okupantų tarnybas ir buvo stengiamasi ne tik Europoje, bet ir už Atlanto supriešinti lietuvius per KGB kontroliuojamą “Tėviškės” organizaciją ir kitaip. Net ir tik šiek tiek palankesnė tokiems ryšiams “Šviesa-Santara” tuomet neturėjo didesnio palaikymo emigrantų tarpe. Vyresnioji, sakyčiau, sąmoningesnė ir labiau politiškai užsigrūdinusi karta pradėjo keliauti Anapilin, o jaunesni lietuviai ne visada sugebėdavo perprasti skaldytojų užmačias. Kai kas tapo įtakotas ar gal net “pakabintas”.

Pikasas2       2016-06-11 13:00

RETRO 2012m. 09. 19

Buvusiam Armino Lydekos siūlymui (apie ES ir NATO išskyrimą) verta tik pritarti. Tai pats geriausias variantas iš visų, siūlytų anksčiau, nes jis eliminuotų visus kolonistus, kurie atvyko į Lietuvą po 1940 m. birželio 15 d. Kad kolonistams ir jų palikuonims nebūtų užtikrintas Lietuvos pilietybės statusas būtų teisinga moraliniu ir tautiniu požiūriu. Jam neprieštarauja ir LR Konstitucijos esmė, kuri nurodo, kad “Lietuvos valstybę kuria Tauta. Suverenitetas priklauso Tautai” (2 str.), ir “Niekas negali varžyti ar riboti Tautos suvereniteto, savintis visai Tautai priklausančių suverenių galių” (iš 3-čio str.). Neramu tik dėl to, kad dar šis Seimas suspėtų priimti tokią Pilietybės įstatymo pataisą. (nesuspėta) Jei po rinkimų į valdžią grįš neokomunistinės politinės grupuotės apie tokį siūlymą , manau , niekas net nebekalbės.

Pikasas       2016-06-11 12:51

Autorius Dainius Paukštė aiškina; (cituoju) “Pasakysiu atvirai: man visiškai nesvarbu kiek tautiečių gyvena pasaulyje.” Šią ir kitas rašinio mintis galima bus aptarti iš esmės. Kol kas priminsiu keletą komentarų ta pačia tema.


Rekomenduojame

Įbauginti prezidentai. Vytautas Matulevičius prakalbino Valdo Adamkaus vyriausiąjį patarėją Darių Kuolį

Andrius Švarplys. Kam – anarchija, o kam – „meilės vasara“

Liudvikas Jakimavičius. Šimašiaus pliažas

Justas Stankevičius. Kaip pasikeitė Vokietijos viešasis saugumas nuo pabėgėlių krizės pradžios?

Ir undinėlė rasistė...

Nida Vasiliauskaitė. Apie institucinį rasizmą

Neringa Venckienė. Neatsakyta iki šiol

Liudvikas Jakimavičius. „Vyčiui pliaže – ne vieta“

Kviečiame į kasmetinę Lietuvos laisvės kovotojų atminimo šventę: susitinkame liepos 4 d. Mūšios Didžiosios Kovos apygardos partizanų parke

Robertas Grigas. Aleksandr Galič apie (pra)tylėjimo kainą

Algimantas Rusteika. Apie ką giedosime liepos 6-ąją: apie Lietuvą ar apie vienybę su žmonija?

Rasa Baločkaitė. Kraupusis Merkinės stadionas

Andrius Švarplys. R.Šimašiaus ir Co akcijos matmuo – amputuoti istoriją, atmintį, kančios sakralumą

Per 20 organizacijų reikalauja Prezidento dėmesio istorijos politikai

Vilius Kavaliauskas. Lukiškės: Ką nutyli Vilniaus meras?

Ramūnas Aušrotas. Išlaikyti LRT gyventojams kainuoja triskart brangiau nei Vyriausybę

Nida Vasiliauskaitė. Mokslas yra dalykas didis

Vytautas Radžvilas. Kūjo ir pjautuvo šešėlis virš šeimos (II)

Liudvikas Jakimavičius. Dočys politikuoja

Atgimstantys paminklai. Kun. Robertas Gedvydas Skrinskas: Atkurkime Gumbių kaimo koplystulpį –  išgelbėkime istorinį paminklą

Povilas Urbšys: „Vytis yra tai, kas mus gali suvienyti“

Rasa Čepaitienė. Atsisakantys keistis

Nida Vasiliauskaitė. Apie Linos Žigelytės versiją iš serijos „Kas atsitiko Nidai Vasiliauskaitei?“

Iš propagandos frontų: Dainius Pūras. Apie smėlį ir paplūdimį Lukiškių aikštėje kaip laimingoje erdvėje

Povilas Urbšys: Jei bus priimta tai, ką siūlo valdantieji, Lukiškių aikštėje stovės ne Vytis. Argi tai ne dar viena išdavystė?

Ne juokas. Politinis kompasas pagal liberalus

Andrius Švarplys. Kas gali apginti žodžio laisvę ir laisvę apskritai?

Geroji Naujiena: Stiprūs Jo malone

Vytautas Matulevičius. „270 milijonų, kurie parklupdė Lietuvą“

Raimondas Navickas. O gal tai jokie NE vandalai? Gal tai PROTESTUOTOJAI?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.