Socialinės inžinerijos eksperimentai

Clifford Staples. Mylėk savo priešą, bet ir pažink

Tiesos.lt siūlo   2019 m. balandžio 24 d. 13:13

6     

    

Clifford Staples. Mylėk savo priešą, bet ir pažink

propatria.lt

1990–ųjų viduryje filosofas Normanas Geras išleido trumpą knygelę apie Ričardo Rorčio „nepagrįstą liberalizmą“. Gerą suerzino tai, kad daugelis reliatyvisto Rorčio pasekėjų buvo žmonės, vienoje ar kitoje sferoje reikalaujantys „socialinio teisingumo“, paremto teiginiais apie realybę, kurie jiems atrodo neabejotinai teisingi (pavyzdžiui, „Darbininkai yra išnaudojami!“, „Moterys yra išnaudojamos!“). Vieną akimirką jie neigė tiesą, kitą jau susirinkę gatvėje karštai kalbėjo „teisingumo pergalę“. Geras pažymėjo akivaizdų faktą - kad abiejų dalykų turėti neįmanoma. Kaip jis teigia, „jei nėra tiesos, nėra ir neteisingumo“. Jis skatino kovotojus už socialinį teisingumą nesusivilioti postmodernistiniu „visi faktai yra interpretacijos“ tipo nihilizmu; jis norėjo, kad šie suprastų, jog nebesiekiant tiesos, jie taps bejėgiais prieš engėjus ir neturės kito pasirinkimo, kaip tik patys siekti galios. Tačiau jis nesuprato, kad nuo pat pradžių jie būtent ir siekė galios, ne teisingumo.

Geras buvo teisus dėl filosofijos, tačiau naivus, nes manė, kad totalitariniams leftistams filosofija rūpi. Tironams filosofija, kaip ir visa kita, yra vertinga tik tiek, kiek padeda siekiant įtakos gauti tai, ko nori, nesvarbu, kas tai būtų. Aristotelis sakė, kad demokratijos yra linkusios į tironiją, nes visada atsiras tokių, kurie atsisakys pripažinti bet kokį įstatymą, išskyrus savo pačių, ir kurie sieks įgauti galios, kad galėtų savo valią kitiems primesti jėga. Aristotelio perspektyvoje galima teigti, kad kuo demokratiškesnė tampa visuomenė, tuo labiau pažeidžiama tironijai ji yra.

Rorčio projektas, kad ir koks klaidinantis, buvo pastanga pagilinti demokratiją demokratizuojant kultūrą nuo pat jos šaknų – tiesos. Jis norėjo, kad kiekvienas galėtų kalbėti „savo paties tiesą“, kad atsirastų daugiau balsų „žmonijos pokalbyje“. Skamba pakankamai nekaltai, tiesa? Taip ir būtų, jei neegzistuotų blogis. Visi liberalūs demokratai, tokie kaip Rortis, idealizuojantys demokratiją ir paverčiantys ją stabu, neišvengiamai remiasi pernelyg optimistinėmis prielaidomis apie gerumą to, ką krikščionys vadina puolusiu žmogumi. Jie nesugeba įvertinti galimybės, kad kai kurie iš įsitraukusiųjų į šį „demokratinį pokalbį“ gali nematyti nieko blogo prievartiniame kitų nutildyme ar net aršiai siekti tai padaryti. Nutildyti tuos, kurie tiki tiesa ir tvarka, sukurta ne žmogaus. Pavyzdžiui, krikščionis.

Maža to, liberalaus reliatyvizmo šalininkai nesugeba suprasti santykio tarp moralės logikos ir teisės logikos. Jei suprastų, tuomet jie žinotų, kad kai žmogui yra pasakoma, ar jis pats tuo patiki, kad jis turi teisę į „savo paties tiesą“, jis stengsis, kad jo tiesa būtų pripažįstama teisėje ir įtvirtinta valstybės. Nesvarbu, kad įstatymas, kurį jis nori įteisinti, gali neturėti nieko bendro su prigimtimi ar gėriu. Nesvarbu, kad jis dedasi esąs tam tikras dievas. Amerikiečiams tapo priimtina, kad galimybę priimti įstatymus suteikia jėga, ne teisė, ir tai yra tragiškos mūsų kultūros bei demokratijos būklės ženklas.

Bet kas yra šis blogis tarp mūsų? Kaip mums suprasti tuos, kurie stengiasi užgniaužti bet kokią opoziciją? Norėdami juos suprasti, turime pažvelgti giliau nei tai gali padaryti sekuliarūs filosofai, tokie kaip Geras ir Rortis. Kardinolas Ratzingeris, žmogus, kuris tikrai šį tą žino apie dvasinę radikalios kairės netvarką, 2005 metais aiškiai matė, kad mes judame ne link „reliatyvizmo demokratijos“, kaip įsivaizdavo Rortis, tačiau link reliatyvizmo diktatūros - režimo, kuriame tikintieji privalo gyventi ir garbinti tyliai. Kardinolas Ratzingeris suprato, kad šios kairiosios tironijos šaknys slypi ne geraširdžio Rorčio paskaitų apie reliatyvizmą auditorijose, bet suktoje didžiojo intelektualinio aferisto – paties Karlo Markso - sieloje.

Dvasinė sumaištis, verčianti stengtis užgniaužti krikščionybę, kyla iš atmetimo ir neapykantos Dievui bei visiems jo kūriniams. Žmogus atsisako priimti Dievo dovaną vedinas puikybės - negalėjimo pripažinti savo vietos hierarchijoje, kurios jis pats nesukūrė. Tai padaręs, jis pripažintų, kad nėra Dievas, o tai atrodo neįsivaizduojama. Šis sukilimas prieš realybę, prieš pačią esatį, persikelia į žmogaus būtį ir formuoja visą jo gyvenimą. Vietoj to, kad pritaikytų savo mąstymą prie pasaulio, jis stengiasi pasaulį pritaikyti prie savo mąstymo – prie melo, kurį įsileido į savo sielą. Realybės pertvarkymas pagal savo mąstymą reikalauja didelės psichologinės ir dvasinės energijos bei sukauptos socialinės galios, kurios troškimas paverčia žmones tironais.

Ši dvasinė netvarka yra aiškiai matoma marksizme, kur prigimtinis teisingumo troškimas ir išmintis siekti jo per Dievo meilę yra iškreipiama ir paverčiama „teisingumo“ siekimu naudojant jėgą. Mūsų dienų tironų troškimas pajungti tiesą jėgai yra aiškiai matomas jau Markso ankstyvose pastabose apie Liudviką Fauerbachą (jis paklojo Marksui kelią teigdamas, kad žmogus kuria Dievą, ne atvirkščiai). Vienuoliktoje tezėje Marksas rašė: „Filosofai tik interpretavo pasaulį įvairiais būdais; esmė yra jį pakeisti“. Jei norima keisti pasaulį, reiškia, kad jis turi būti kažkuo blogas. Blogas jis galiausiai dėl to, kad Marksas jo nesukūrė, tai padarė Dievas. Ir tai realybė, kurios Marksas negali priimti. Taip pat pastebėkite, kad kur judeo-krikščioniška išmintis sako matyti mus, o ne Dievo kūrybą, kaip blogio pasaulyje priežastį, Marksui, atmetus šią išmintį, lieka kaltinti Dievą ir jo netobulą pasaulį, o ne nuodėmę, kurią žmogus atnešė į pasaulį. Todėl ir žmogaus problemų sprendimas glūdi ne pačiame žmoguje, jo atgailoje ir nusigręžime nuo savęs į Dievą, o pasaulio keitime. Tai, žinoma, reiškia ir kitų žmonių keitimą. Su marksistais juk viskas gerai, tai kitiems žmonėms reikia pasikeisti (arba būti pakeistiems).

Ir nenuostabu, jog pats pirmiausias dalykas, kuris turi būti pakeistas, yra kitų žmonių priklausomybė nuo Dievo, nes Marksas jau seniai pastebėjo, kad religijos „kritika“ (tai reiškia, naikinimas) yra pirma kiekvienos revoliucijos taisyklė. Dievas turi būti nužudytas, kaip tai „subtiliai“ pasako Voegelinas, kad žmogus taptų laisvas iš naujo sukurti pasaulį ir save pagal savo norus ir tvarką. Įkvėptieji šio ateistinio humanizmo, ypač marksistai, negali ramiai atsikvėpti, kol visi sutvėrimai, tame tarpe ir žmogus, yra perdaryti ir „pagerinti“ žmogaus per mokslą, technologijas ir politiką. Kiekvienas, tęsiantis Dievo ir jo sutvėrimų, o ne žmogaus ir jo sutvėrimų garbinimą, yra liudytojas tiesos, kuri yra paneigta, ir todėl negali būti toleruojamas. Naujoje pasaulio tvarkoje toleruojama ir sveikintina tik tai, kas patvirtina žmogaus autonomiją ir galią. Tie, kas nesutinka pripažinti melo, kad žmogus sukūrė Dievą, bus sunaikinti. Melo tėvas primygtinai to reikalauja.

Versta iš Crisis Magazine

propatria.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Jota doleriams 15.18        2019-04-26 10:00

Nepyk, bet savo akimis netikiu, kad galima prirašyti tokių nesąmonių (apie Dievą ir religiją, Jėzaus sugretinimą su Buda ir Mahometu ir t.t.)
Mintį, kad Dievo negalima pažinti, įperša didžiausia žmogaus neviltis, netikėjimas, demonai. Jokių superdimensijų nereikia, - jei Dievas sukūrė žmogų, tai sukūrė jį tokį, kad galėtų savo Kūrėją pažinti. Antraip kur Dievo protas?

ah1       2019-04-24 22:33

Joo ooooooo ooooo įslaptino KGBistus kad mylėtume KGBistus?

Tvankstas       2019-04-24 17:35

Kam žaisti kapstymąsi mėšlo krūvoje ir vaizduoti save vieninteliu teisingai giedančiu gaidžiu ?
Skaitykime J. Pranaičio ‘The Talmud Unmasked’, ekspertizės išvadas, J. Caro Rodriguez ‘El Misterio de la Masoneria’, A. Solženicyno ‘200 let’ ir gausime visus atsakymus apie mordechajus levius, literatūriškai karlus marksus.
Viskas jau prieš 127 metus paaiškinta, kaip ir F. Dostojevskio prieš 140 metų.
Skaitykime tikrovės klasiką.

>$+$       2019-04-24 16:53

Teisinga tavo tiesa, beveik kaip doleriai, kurie gan ilgai laikosi.

$+$       2019-04-24 16:18

Kai bandoma Dievą ir religiją suplakti į vieną, tai ir gaunasi kaip su ta saule, kuri „teka“ rytuose, „leidžiasi“ vakaruose. Ne Marksas ar kokie nors leftistai kalti, kad „kiekvienas galėtų kalbėti savo paties tiesą“, nes ta „tiesa“ yra žmogaus religija arba dievas, kuriam jis meldžiasi šventykloje: Budai, Jėzui, Mahometui… Ir tą dievą sukūrė žmogus. Tikinčiajam tai religija, jo asmeninė tiesa, netikinčiajam – filosofija. Tik (be jokios interpretacijos).

Dievą, kuris sukūrė žmogų, skruzdę, žemę, saule, juodąją skylę, mes nepažįstame, tik nujaučiame, kad toks yra, kaip teisingumas, kuriam suvokti nepakanka trijų dimensijų, nustatančių mūsų buvimo vietą erdvėje. Reikia penktosios, o gal ir daugiau, kurios žmogaus sąmonei nepasiekiamos. Kol kas.
.

,,vedinas puikybės"???       2019-04-24 14:12

,,Eina žmogelis vedinas karvės ir nešinas kibiro”. Ar taip, garbusis vertėjau? smile Arba toks šedevriukas: ,,ARISTOTELIO PERSPEKTYVOJE galima teigti, kad kuo demokratiškesnė tampa visuomenė, tuo labiau pažeidžiama tironijAI ji yra”. Ir t.t. Gal jau atšaukta ir lietuvių kalvos gramatika - pagal leftistų įnorius?


Rekomenduojame

Edita Sūdžiūtė apie Šiaulių bulvaro liepas ir valdininkų makles: „Buvo oficialiai meluojama ir klaidinama“

Antonio-Carlosas Pereira Menautas: „Viešpatie, grąžink senus gerus pagonis“

Algimantas Rusteika. Demokratija triumfuoja – pagaliau žmonės ims kontroliuoti savo valdžią

Rasa Čepaitienė. Apie pažiūras

Audrius Bačiulis. Konservatoriai ir visuomenės apklausos: kam klausinėti, jei pats žinai dar geriau

Nuo bačkos. Ekonomistas Nerijus Mačiulis: gyvename geriau negu estai

Liepos 13 dieną kviečiame į Lietuvos laisvės kovotojų atminimo šventę, kur bus paminėtos ir 5-tosios mons. Alfonso Svarinsko mirties metinės

Krescencijus Stoškus. Dvasinė terapija, arba „Šokis su likimu”

Wesley J. Smith. Apie religijos laisvę Kanadoje

Aras Lukšas. Pasirinkęs audras

Irena Vasinauskaitė. Garliavos epopėja tęsiasi [4]

Geroji Naujiena: Ramybė šiems namams!

Kamilė Šeraitė. Škirpos alėjos pavadinimo keitimas – skubota iniciatyva

lrytas.lt: Italiją supurtė vaikų pardavimo skandalas: sukūrę įspūdingą schemą pildėsi kišenes

Algimantas Rusteika. Žmonių mažėja, biudžetas didėja, o pinigų vis labiau trūksta

Rasa Čepaitienė. Mindaugo kodas

Vaizdo įrašas iš akcijos Šiau­lių bul­va­ro lie­poms iš­sau­go­ti

Vygantas Malinauskas. Prie kokios civilizacijos Mindaugas prijungė Lietuvą?

Kviečiame savo parašu prisidėti prie tarptautinės bendruomenės pastangų išsaugoti Vincento Lamberto gyvybę

Saulius Dambrauskas. Kova už miškų išsaugojimą tęsiasi

Linas V. Medelis. Tiesus kelias į Orvelo pasaulį

Valdas Vasiliauskas. Ačiū partijai ir vyriausybei!

Benediktas XVI. Apie principus, kuriais privalu vadovautis viešajai valdžiai

Robertas Grigas. Apie skundimo paveldą

Raimondas Navickas. Kodėl vėl bandomas griauti lietuvių-žydų konsensusas dėl praeities didvyrių vertinimo?

Liutauras Stoškus. Kalnų parko projekto pristatymas

In memoriam. Jonas Juškaitis

Raimondas Navickas. Šakalienei pasiruošt

Ar suteikti Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ valstybinį pripažinimą? Povilo Urbšio abejonės (atnaujinta ir papildyta)

Geroji Naujiena: Rinkimės tikrąjį Gyvenimą – čia ir dabar

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.