Ukraina, Rusija

Audrius Bačiulis. Kalbame apie rusų kultūrą kaip pavergimo įrankį

Tiesos.lt redakcija   2022 m. birželio 29 d. 21:08

52     

    

Audrius Bačiulis. Kalbame apie rusų kultūrą kaip pavergimo įrankį

Veidaknygė

Pirmas ateina Puškinas, įkandin rusų patrankos, – sako Vachtangas Kebuladzė.

Mūsų svečias – filosofas, fenomenologijos specialistas, profesorius, publicistas, vertėjas, Kijevo nacionalinio Taraso Ševčenkos universiteto profesorius Vachtangas Kebuladzė.

„Rusų kultūra yra baisi pavergimo priemonė“

Vachtangas Kebuladzė: Pastebėjau tokią tendenciją, kad žmonės, kurie nemoka jokios kitos kalbos, išskyrus rusų, ir negali studijuoti jokios kitos kultūros iš vidaus, nes neturi pakankamai talento, entuziazmo ir įgūdžių, kažkodėl galvoja, kad rusų kultūra yra kažkoks didelis dalykas, be kurio mes negalime išgyventi šiame pasaulyje…

Žmonės, kalbantys kitomis kalbomis, turintys gyvenimo patirties, tyrinėjantys civilizuotose pasaulio šalyse, į rusų kultūrą žiūri taip: „Na, yra tokia kultūra“. Bet kurioje šalyje yra tam tikra literatūra, muzika, be kita ko, ir rusų kalba, kodėl gi ne. Turėtume tai priimti ramiai, bet suprasti, kad šiandien tai yra baisi pavergimo priemonė.

Puškinas yra imperialistas. Kiek jis svarbus ir įtakingas kaip poetas – kitas klausimas. Man galbūt svarbesni yra Byronas ir Ševčenka. Kai kuriems galbūt Puškinas. Tačiau tai, kad jis naudojamas kaip ginklas, rodo, jog jis buvo imperinis poetas, ksenofobas, todėl logiška, kad jo poezija naudojama kitoms tautoms pavergti.

„Priešas turi būti žinomas“

Galiausiai mes nekariaujame su Putinu. Putinas yra organiška Rusijos istorijos, rusiškojo imperializmo, ypač literatūros tradicijos, kuri siekia Puškino laikus ir tebesitęsia iki šiol, atžala. Štai kodėl mes kariaujame su Rusija. Blogis yra ne atskiras Putinas ar kolektyvinis Putinas, o visa Rusija. Visa Rusijos kultūra šiandien yra nuodinga. Todėl labai svarbu dekolonizuoti mūsų gatves.

Be to, kai sakome, kad mūsų gatvės neturėtų būti pavadintos imperinių rašytojų vardais (jau nekalbant apie tokius politinius nusikaltėlius kaip Leninas, Petras Didysis ar Jekaterina Didžioji – tai mūsų priešai, jie mus žudė), kitaip yra, kai kalbame apie rusų literatūros tyrimus. Manau, kad tai turi būti padaryta, priešas turi būti žinomas.

Aš, pavyzdžiui, stebiuosi, kad vis dar neturime tikro Rusijos instituto, kuris tyrinėtų ne tik Rusijos politiką ar propagandą, bet ir rusų literatūrą, meną, vadinamąją rusų filosofiją su visais jos ksenofobiniais, antihumaniškais raginimais.

Specialistai, rizikuodami savo psichine sveikata, turėtų ten eiti: filosofai, istorikai ir tirti šią patologiją, kuri šiandien kelia grėsmę ne tik Ukrainai, bet ir visai civilizuotai žmonijai.

Visa Rusija yra patologija. Ir ne šiandien, ne valdant Putinui, o nuo pat pradžių. Netgi turėjau aforizmą, kad Rusija yra žmonijos ligos simptomas. Taip jau atsitiko, kad šioje teritorijoje susiformavo iškreipta kultūra, iškreiptas žmogaus egzistavimo būdas. Ją reikėtų tirti taip, kaip tiriame šizofreniją ir sifilį.

Rusija kaip politinė tauta niekada neegzistavo

Kai kalbame apie Rusiją, turime suprasti, kad iš tikrųjų Rusija kaip moderni politinė tauta neegzistuoja. Ji niekada neegzistavo.

Galiausiai, kas šioje realybėje yra „sėkmingas gyvenimas“? Tai gebėjimas įsilieti į šią hierarchiją ir būti nusikaltėliu arba nusikaltėlių tarnu.

Taigi tie žmonės, kurie buvo auklėjami tik rusų kultūroje, kurie skaito literatūrą, kurie pro šias duris patenka į pasaulį, neturi supratimo apie teisingumą, žmogaus orumą, pamatines vertybes, kurios svarbios visiems civilizuotiems žmonėms.

Nes ši kultūra perteikia kitokią žmogaus sampratą. Mums tai tiesiog radikaliai svetima. Ir ne tik svetimas, bet ir priešiškas. Ji bando mus nužudyti ir fiziškai sunaikinti.

Neatsitiktinai 2013-2014 m. Maidaną pavadinome Orumo Revoliucija. Nes mums orumas nėra tuščias žodis. Rusų vergams nesuprantama, kaip galima rizikuoti savo gyvybe ir sveikata dėl tokių nematerialių dalykų kaip jų pačių orumas. Kaip jie gali dėl to mirti?

Jie miršta dėl maisto, dėl šaldytuvų, dėl prievartavimo be apribojimų. Nes jie yra vergai.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

yel“l“ow submarine       2022-07-6 0:43

na, su3,14sto bačiulio “koziris“ kebuladzė tiesiog “užmušantis“ smile))) - negi tas bačiulis tikrai toks idiotas ? - kas per autoritetas tas kebuladzė ? - kuo jis skiriasi nuo daugybės šizolitchūaniškų ar eurokolchoziškų, ar pindostaniškų “profesorių“, kurių makaulėse rusofobija ( nacistinė psichozė) tapusi varančia, vieno idioto(nepanioti su arkliu) jėga smile)))))

yel“l“ow submarine       2022-07-6 0:34

o paskaičius komentarus, darosi kraupu dėl tvartelinių mankurtų gausos ir dėl nacistinės šizolitchūanijos perspektyvų ..., tipo, antisemitizmą pakeitėm antirusizmu, ir į priekį ! - į naują istorinę mėsmalę ...,————net neabejoju, kad tikri, neparsiduodantys istorikai, anksčiau ar vėliau lansbergizmą kvalifikuos kaip nacizmo atmainą ...

yel“l“ow submarine       2022-07-6 0:20

autorius absoliuti šiukšlė ..., - tas niekad nebuvo naujiena ..., - bet niekad neprošal priminti ..., - ypač po tokių tokios, to burnišangio oralinės defekacijos…

Al. Juliui       2022-07-3 15:52

Pagalvojau. Yra liudijimų, kad vidurio Europos žydai buvo paaukoti sąmoningai. Bet, kad tai nacių planas, nemanau. Neturiu tam duomenų. Ir per daug gudru. Bet ko tik nebūna.

to Al. Juliui        2022-07-3 13:35

Galutinis sprendimas - Žydų klestinčios ir atominės valstybės atkūrimas, nepagalvojai?

Dzeikas       2022-07-3 12:53

O siaip - taip. Vertybes kurias diegia rusu kultura yra vergo vertybes. Is esmes tai mongolu Ordos vertybes. Formaliai besalygiskas paklusnumas. O ponu rekrutavimas jeigu is vergu tarpo tik tuos, kurie spjauna i ta paklusnuma. Bet spjauna taip, kad neina jo represuot. Jeigu toks atsiranda is vergu tarpo - musu chebrai tinkamas ir kyla virsun.

Dzeikas       2022-07-3 12:45

svarbiausiam:
bandei ironizuoti, bet pats sau netiketai pasakei visiska tiesa. Taip, dirbdamas anglosaksui busi orus. Nes jei dirbsi kaip sau, kurybingai, darbsciai tai savo duona uzdirbsi. Ypac tupiems kartoju: SAVO DUONA. Pagal socialini ranga. Jeigu tu gamyklos darbininkas , tai gausi , jei tavim galima pasitiket kaip paciu savimi mazdaug 2k negu normalus atlyginimas + atviros durys karjerai. Iki imones vadovo imtinai jeigu charakterio bruozai leidzia patempt si reikala. Issilavinimu jei truksta , - aprupins. Gali kazka reikalaut, deretis, nesutikt. Su tavimi bus tariamasi. Jeigu gauni tiek kiek vertas jausies gerai ir tu, ir tavo darbdavys. Abiem skirtis neapsimokes , bet ir ne tragedija jeigu taip atsitiks.
Pas rusa: atlyginimas sh. bet tau leidzia dasidurt vagiant arba mulikinant klienta. Pavyzdziui ant Lietuvos rusisko tipo imonese viesa paslaptis, kad vairuotuojai vagia dyzelina. Vadovai nezino? Zino ir uz akiu net skatina tai daryti - nahier tu man reikalingas jeigu taves nera kuom ‘paspaust’. Dar nei sestadieni dirbt uz aciu isvarysi, nei ant kokio lievo reiso uzverbuosi. O jei vagi tai esi ant trumpo pavadelio - reikes , paverz. Tad apie oruma kalbos net buti negali. Auksciau panasiai. Gauni auksta atlyginimatol, kol pasirasai ant visko ka tau liepia. Matete kaip Putinas trauke per subine(perkeltine prasme aisku) Patrusheva(zvalgybos sefas, ne pieske)? O tas suprakaitaves prieme ta poza kurios is jo buvo reikalaujama - va jums rusiskas vadovavimo stilius. Uzsienio valstybes pasas apsaugo nuo tiesiogines prievartus, su tokiais elgemasi kaip su ypac brangiomis prostitutemis. Schroederis jums gyvas(kol kas) pavyzdys. Gyvas jis del 2 priezasciu. Kandidatai i rusu (politines) prostitutes turi zinoti - po akto (jei atidirbs)jie ant ledo palikti nebus(prisiminkite gen. Vitkauska.Nenurase, o dave sinekura okuoptuoje Lietuvoje). Greta to jis , Schroedris, vokisko paso laikytojas. Vokietija Rusijos vertybiu skaleje turtingas lochas , kol kas su   tokiu del sudniekiu kaip Schroederis , ieciu lauzyti neverta.

BENDRAŽMONIŠKUMAS       2022-07-2 19:30

Bėda yra ne kurios nors tautos kultūra, nes kiekvienos tautos kultūra turi bendražmonišką pamatą. Tikra bėda kyla tada, kada pamirštama savo kultūros bendražmoniškoji esmė. Tautos tragedija prasideda atsisakant savo kultūros ir šaknų, persismelkiant svetimom įtakom ir ideologijom.

BENDRAŽMONIŠKUMAS       2022-07-2 19:17

Bėda yra ne kurios nors tautos kultūra, nes kiekvienos tautos kultūra savo esme yra bendražmoniška. Tikra bėda yra bendražmoniškumo pamiršimas savo kultūroje.

Vergai       2022-07-2 13:23

Štai vakarietiškos kultrūros pirmaujantis žinių apie pletkus nešėjas Lietuvoje delfi rašo,kad daug jaunų lietuviukų buvo išvykę į Lenkijoje vykstantį muzikinį festivalį vakarietiškai pasikultūrinti ir ten visus užklupo smarki audra ir apgadino vakarietiško kultūrinimosi reikalą.Kaip rašo tas pats delfi viena iš festivalio įžimybių buvo juodaodis reperis A$AP Rocky,kuris viešai ragino,drąsino tūkstantines jaunimo minias parūkyti marichuanos, išbandyti haliucinacijas sukelenčių grybų ar stipresnių narkotikų.Beje nuo amerikietiško reperio ten neatsiliko ir kiti šiuolaikinės vakarietiškos kultūros nešėjai,taip lietuvių mylimos Eurovizijos nugalėtojai “Måneskin” ,kurie išsirengę scenoje rodė tatuiruotėmis nusėtus kūnus, gėjiškai bučiavosi ir įmitavo lytinį aktą.Taigi profesoriui Kebuladzei būtų galima pasakyti,kad praeities Puškino galvos paminklas atrodo,kaip nekalta mergelė stovinti parke palyginus su tuo,koks smagus vakarietiško įsikultūrinimo tamsus viesulas paleistas ant buvusio socialistinio lagerio jaunųjų galvų,keičiant jų sąmonę ir lytį.Tokių jaunųjų žmonių iškrypimu, nukrypimu nuo normos ir tiesos net pats Leninas liktų sužavėtas.

Al. Juliui       2022-07-2 12:37

Taip, tikrai bendradarbiavo. Iki tam tikro laiko. Bet kaip kitaip, nei nurašymu apibūdintum Galutinį sprendimą ?

to Al.        2022-07-2 7:36

Ką medžioji sakydamas, kad nurašė? Gal perskaityk Perkėlimo paktą (The Transfer Agreement arba kitaip Haavara Agreement), kurį 1933m.rugpjūčio 25d. pasirašė ir tik tada diskutuok panašiomis temomis, cituodamas šio pakto straipsnius? Jei nesupranti lietuviškai, parašysiu pasauline kalba: “National Socialists and Zionists collaborated in facilitating emigration to Palestine”, kad atsikurtų legendinė, biblijinė Žydų valstybė - klestinti atominė valstybė. Po paktu pasirašė jo signatarai, gal gebi juos mums čia pateikti? Juk nesi Kapsukės prapiesorius ar docentas, tiesa? Ar absolventas ir neturi VU įgyto melavimo geno?

Prašalietis       2022-07-2 6:20

“Pirmųjų” Europos gyventojų “ukrų” palikuonis gruziniška pavarde Vachtangas Kebuladzė “žino ką sako” apie “Putino okupacijos įrankį” Puškiną, kitus literarūros ir meno pasaulio klasikus. Audriui Bačiuliui, kuriam “ukrų palikuonis” atvėrė akis iš kur ir nuo kada “dygsta rusiško Lietuvos okupanto kojos” belieka pasiūlyti pasidomėti pirmu Lietuvos valstybės istoriniu dokumentu vadinamu “Lietuvos statutu”. Jis “su šiandienine patriotine-kto neskačet tot maskal”, kuriam su šiandieniniu “ukrainiečiu” Vachtangu Kebuladze -“Rusija kaip politinė tauta niekada neegzistavo”(tais laikais murzini eiliniai rusai, “civilizuotos” Europos nuostabai, ėjo vieną kartą į savaitę praustis į “banią”, kai Europos aukštumenė, “turėjusi modernias politines tautas”,tuo metu iš vis nesiprausė ir blogą savo kūno kvapą “patvarkydavo” atrastais kvėpalais. Kaip rašo metraštininkai, prašmatniai apsirengę ir perukais pasidabinę riteriai, grafai….pilyse pokylių metu “gamtinius reikalus, įskaitant ir “sunkius” atlikti eidavo už prašmatnių “portjerų”-užuolaidų(po rūmų balių šiuos “atliktus gamtinius reikalus” sutvarkydavo ir ką reikia “iškvėpindavo” gausūs dvarų tarnai),“kuo “kvepėjo” eiliniai europiečiai ir prastuomenė -metraštinikams buvo neįdomu,su nuostaba “atras”, kad šis pirmas Lietuvos valstybės “lietuviškas” dokumentas buvo parašytas senovės baltarusių(litvaku) kalba kirilicos abėcėlės raidėmis… Taip kad yra beviltiška ir be galo juokinga, kai šiandieniniai iki 1917 metų neegzistavę pseudo ukrainietiški beviltiški pataloginiai puskvailiai ir idiotai.., pagal šiandiena surašytą vaikučiams mokytis “istoriją”- pro pro “ukrai” “jų caro Garoko valdymo laikais prieš 140 tūkstančių metų, kasė Juodąją jūrą”, pasakoja lansberginio durnių laivo 30 metų “vakarietiškai civilizuojamiems”, išsivaikščiojantiems, ir pirma laiko išmirštantiems, tvirtai pirmaujanties pasaulyje ar Europoje pagal skurdą, savižudybes, susirgimus tuberkulioze ir sifiliu…. puskvailiams ir idiotams apie -”šioje teritorijoje(“ukras” Kebuladzė aišku turi savo “protingoje ukriškai patriotinėje galvoje”šiandienę Rusijos federacijojos teritoriją) susiformavo iškreipta kultūra, iškreiptas žmogaus egzistavimo būdas. Ją reikėtų tirti taip, kaip tiriame šizofreniją ir sifilį....”

komunistai skaito tolstojų       2022-07-1 18:01

komunistai, neapsikęsdami neapykantos rusams,
vieningai puolė skaityti tolstojų
(aišku, meluoja kad skaito - bet jie visą gyvenimą melavo smile )

Trojos arklys       2022-07-1 13:09

Tai buvo skubus reikalas - daugelis mūsų opozicijoje apie tai sužinojome vakar iš vakaro. Skubiai, staigiai, nedelsiant - suteikti Vytautui Landsbergiui valstybės vadovo statusą!
Kodėl taip staigiai? Greičiausiai buvo galutinai kažkas sutarta su Sauliaus Skvernelio “Vardan valdžios”, oj “Vardas Lietuvos”. Nes būtent jų balsų ir prireikė šiam sprendimui.
Yra tokių kyšių, kurie neišpurvina. Pavyzdžiui tie, kurių įrodyti neįmanoma.
Ar šis dar vienas žingsnelis Lietuvos imperatoriaus link nebus konservų ir Skvernelio tuoktuvių balius? Laisviečiai - ar matot? Jus išdūrė ir tuoj mes kaip musę iš barščių.

Svarbiausia        2022-07-1 11:44

čia tikrai orumas - jei dirbi anglosaksams tai esi orus, o jei rusams , tai nesi orus .

Kai prasidėjo       2022-07-1 9:32

rusofobiškos neapykantos banga, aš tiesiog instinktyviai puoliau skaityti Tolstojaus apsakymus originalo kalba, kaip gerai, kad turėjau po ranka. Suveikė kaip priešnuodis.

tarp kitko       2022-07-1 9:28

Tie “rusų vergai” 1991 m. masiškai ėjo į Maskvos gatves palaikyti Lietuvos nepriklausomybę!

Hmmmm       2022-06-30 19:43

kieno rogėse sėdi to ir giesmę gieda.

DD plius DD       2022-06-30 19:15

Ką gi. Tegul Kebuladze yra priešiškos Kremliui stovyklos balsas- savaip šališkas.
Štai, prašom, rusų kultūros balsas. Ir ne bet koks, o iš paties Ermitažo direktoriaus M.Piotrovskio. Pasisakė jis daug apie ką atviru tekstu. Galvos nepraradę rusai įvertino- ‘Fašizmas pasibeldė į Ermitažo duris”. Be kita ko ir apie kultūros vietą rusiškame pasaulyje.
Cit. laisvu vertimu- “Visi mes militaristai ir imperininkai.Karas yra kelias į nacijos saviraišką. Mūsų šalis ginasi nuo priešų ir kultūra irgi yra ginklas. Jei norit- savaip kultūrinė specoperacija. Mūsų paskutinės parodos Paryžiuje yra galingas kultūrinis antpuolis. Ščiukino ar Morozovo ekspozicijos reiškia Rusijos vėliavą virš Bulonės miško”
Rekomenduoju pasiskaityti egzaltuotoms poničkoms, kurios leipsta-‘ak “Vyšnių sodas”, ak “dėdė Vania”...

pasiilgusiems bent kiek teisybės       2022-06-30 19:11

Tiesos lašas totalinio valdžiagyvių melo jūroje:


laisvaslaikrastis.lt

Michailas Veleris       2022-06-30 18:06

«САМОУБИЙСТВО ЛИТЕРАТУРЫ» - лекция Михаила Веллера
https://www.youtube.com/watch?v=yPMm2P1xMag&t=2749s&ab;_channel=МихаилВеллер

Kodėl       2022-06-30 17:18

Pašiepti ir net pasipiktinti ukrainiečiais išsirinkusiais žydus į savo valdžią yra blogai vertinamas.

Mūsų seneliai       2022-06-30 17:17

nežinojo jokio Puškino,bet žinojo Smetoną,bažnyčią,poterius ir jokio noro neturėjo kariauti.Kultūra pas rusus pajungta smegenų plovimui,vietoj tikėjimo,kurio neatstos jokie psichologai ar kultūra.Jie gali tik papildyti.Tiesiog rusai kultūrą padarė stabu vietoj Dievo,o stabų garbinimas baigiasi tragiškai.

Taigi       2022-06-30 17:16

Karalius nuogas ir mojuoja atominiu pimpalu.

Hhh       2022-06-30 17:15

Https

taip, išimtys patvirtina taisyklę       2022-06-30 16:36

nebūtų išimčių - visokių puškinų, kurių senelis buvo negras ar dostojevskių, kurio senelis buvo lenkas negalėtume sakyti:
- rusai yra vagys, pijokai, banditai, parazitai, tinginiai ir nemokšos ir t.t..

tikra tiesa,ką čia...       2022-06-30 16:15

Pagaliau . Atsirado žmogus ir pas mus ,kuris pagaliau pasakė,kad karalius nuogas….

Kur       2022-06-30 15:28

Puškinas, o kur Diuma?

Al.       2022-06-30 15:24

Vachtangas Kebuladzė: ,,turime suprasti, kad iš tikrųjų Rusija kaip moderni politinė tauta neegzistuoja. Ji niekada neegzistavo.” ,,žmonės, kurie buvo auklėjami tik rusų kultūroje, neturi supratimo apie teisingumą, žmogaus orumą, pamatines vertybes, kurios svarbios visiems civilizuotiems žmonėms.” ,,Taip jau atsitiko, kad šioje teritorijoje susiformavo iškreipta kultūra, iškreiptas žmogaus egzistavimo būdas. Ją reikėtų tirti taip, kaip tiriame šizofreniją ir sifilį.”
—————————————————-
Niekad neegzistavo kaip moderni politinė tauta ir Kebuladzės tėvynė. beveik visos šalys, išskyrus keletą. Nors, ką reiškia - moderni? Nehomofobiška? Neantisemitinė? Pripažįstanti visuotinio atšilimo teoriją? Jei yra išsivystę šalys, tai reiškia, kad yra ir atsiliekančios. Ir ką? Ar reikia juos nurašyti kaip ne visai žmones? Kaip Vokietijos naciai nurašė žydus. Arba kaip žydas Marksas ir Rusijos žydai komunistai nurašė valstiečius, tikinčiuosius, visus laisvus žmones. Senovinis dorovinis įstatymas liepia elgtis su kitais taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavim. Norėtumėt, kad dėl kažkokių idiotų mūsų valdžioj nurašytų mus kaip tautą ? Rasę? Lytį? Viešpaties rūstybė aplenkė nusidėjėlių miestą dėl kelių teisuolių. Todėl neapibendrinkim. Nesuplakim į vieną mutinį visų. Jei bendra aplinka tokia nepalanki gėriui, tuo labiau turėtume vertinti teisuolius, kurie sugebėjo ten išlikti. Kaip po tokių nacistinių rašinių turėtumėt pažiūrėt į akis Čechovui, Buninui, Solovjovui, Bulgakovui, Veleriui ir daugeliui kitų. Jie pasiaukojamai kovėsi ir tebesikauna už žmoniškumą dažnai priešiškoj aplinkoj, o mes kaip chunveibinai lengva ranka sušluojam visus į šiukšlių dėžę.

habilitâs       2022-06-30 15:04

Kultūra tai daugiaplanis ir įvairialypis procesas, vykstantis esamu laiku ir turinitis savo istorija. A. Puškinas buvo poetas, poezija yra literatūros sudėtinė dalis, o pati literatūra neatsiejama kultūros dalis. Nežinau koks imperialistas buvo A. Puškinas, bet poetas jis labai geras, todėl tokių rašinėlių pasirodymas, kelia nevienareikšmiškas mintis. 

Tai, kad komunistai okupacijos laikotarpiu išnaudojo kultūrą kaip ideologijos tarnaite, nesumažina rusų kultūros kaip tam tikros žmonių grupės ar tautos kūrybinio proceso metu sukurtos tiek intelektualinės vertės, tiek bendražmogiškosios vertės aplamai.

Kiekviena tauta savaip originali ir skirtinga, todėl vertinti kitas kultūras, remiantis vien tik savo patirtimis ir matymais nėra nei objektyvu, nei korektiška.

Dėl kalbų. Kalbų (ne)mokėjimas yra išsilavinimo ir apsišvietimo dalis, kas, savo ruožtu, yra kultūros kūrybinio proceso varomoji jėga. Vienakalbių tautų pasaulyje yra daug, dėl pačių įvairiausių priežasčių. Prancūzija net įstatymu buvo uždraudusi vartoti angliškus terminus informacinių technologijų srityje, nors savų, prancūziškų neturėjo. Laikai, kai prancūzų kalba buvo pagrindinė tarptautinė-diplomatinė kalba, praėjo, ateis laikas, kai ir anglų kalba nebus dominuojanti. O mokytis kalbų, niekas niekada nedraudė.

> 2022-06-30 13:50       2022-06-30 14:47

dėl prekybos resursais

kodėl žydai taip mėgsta ruskelius?       2022-06-30 13:50

nors atvirkščiai to nepasakysi - daugiausia pasaulyje antisemitizmo yra būtent pas rusus.
kadangi ruskeliai yra gyvuliukai, tai jais labai lengva manipuliuoti, apgaudinėti ir daryti pinigą, pinigą... - ką žydeliai ir daro

Dėl kultūros       2022-06-30 13:37

Nelabai įsivaizduoju žodžių derinį JAV ir kultūra. Prancūzija ir kultūra, Vokietia ir kultūra, Italija ir kultūra, Rusija ir kultūra, Japonija ir kultūra įsivaizduoju, bet JAV ir kultūra - niekaip.

>ah.ą       2022-06-30 13:33

Padėčiau 20 pliusų, bet leidžia tik vieną.

ah.ą       2022-06-30 12:48

Kas dėl maidano - maidanas/ aikštė  antiukrokonstitucinis perversmas, o žinant kad Kijevo radoje apie 85 proc. žydų - antiukrokonstitucinis žydų perversmas, na visai kaip 1917m.  Rusijoje : ten Rusijoje irgi po 1917 m. revoliucinėje vyriausybėje buvo apie 85 proc. žydų  po ko sekė kraujo kraujo jūros, ir ukrainoje dabartmetčiu prie žydo Zelenskio ir žydiškosios rados;
Kas dėl kultūros tai laukiniai vakarai nedasitempia prie rusų kultūros, todėl ir niršta, tiesiog bejėgiai prieš rusų kultūrą. Ten kur ribojimas - ten kultūra,  nėra ribojimo nėra kultūros.
Kas dėl Putino tai Putinas tik marionetė.
Jei ukrainiečiai yra vergai - tai jie vergai žydų, žydo Kolomoskio, žydo Zelenskio, žydo Porošenkos ir žydiškosios rados.

Kas jau kas,       2022-06-30 12:43

Bet žydai neliečiami…
Kas tą tarybinį rusą sukūrė jeigu ne žydai, a!

Vakarietiška sveikata       2022-06-30 12:31

Aš,kaip laisvės partijos jaunasis narys manau šneku visos Lietuvos vardu,kai sakau reikia kuo greičiau uždrausti rusų kultūrą ir visiškai prijungti mūsų lietuvių,o ypač mūsų vaikų protus į edukuotą holivudinę vakarietišką įvairovės kultūrą.Aš,kaip jaunasis laisvės partijos narys visiškai išsiedukavęs vakarietiškoje absoliučių laisvių kultūroje ir manau šneku visos Lietuvos vardu ir sakau reikia nevarginti mūsų vaikų ir jaunimo visokių nuobodžių dostojevskiškų ,puškiniškų knygų  skaitymu poezija,filosofija,moralė,klasika tai jau atgyvena.Reikia duoti vaikams išmaniuosius ekranus,kad vaikams būtų visiška laisvė,ką jie nori mokytis ir nenuobodu ir linksma.Aš pvz su savo partneriu buvome pride parade, matėme ten daug vakarietško laisvo polėkio lietuvių ir daug mažų vaikų,kurie mojavo pride vėliavėlėmis ir angliškai šaukė “pride,pride,pride”.Tai manau šneku visos Lietuvos vardu,kad mes jau modernūs vakariečiai,ne rytai.Kaip šitame super filme,kurį mes su partneriu žiūrime kas metais ir mūsų pride draugai su savo įvaikintais ar surogatiniais vaikais.Štai čia rekomenduoju visiems pažiūrėti ir Bačiuliui ir ypač vaikams,kurie dar rusiškų pažiūrų  tėvų įkalinti atsilikusių religinių ar seksualinių pažiūrų  nelaisvėje.Semkimės vakarietiškos demokratinės kultūros turtų visa širdimi ir kūnų.Jei norėsite ne iškreiptos kultūros,galite tai išbandyti bestudijuodami šį įrašą ,tik neribokite savęs religiniais prietarais.Skanaus

https://youtu.be/Ik1NKkN0ysI

to Todėl       2022-06-30 12:30

Visgi didžioji Prūsijos dalis atiduota Lenkijai, todėl Kaliningrado problemos nejudins, nes tada teks kratyt Lenkiją, o mes gi norim į Žečpospolitą, ypač inteligentija, kad tik kuo greičiau atsikratytų Lietuvių kalbos.

Todėl       2022-06-30 12:22

smetoniškas tėvas,prievarta paimtas belaisviu ir nusiųstas į karą,o paskui neva tapęs antrojo pasaulinio karo veteranu,kaliningrado niekada navadino kaliningradu,o tik Kionigsbergu.Kai kalbėdavo apie karą apsiverkdavo,o mes nenorėjom klausyti.Dabar tai paklausinėtume.Taip,jis buvo smetoniškas ir nekentė rusų,-sakė,kad žmonės tik ukrainiečiai ir sibiriečiai.Dar daugiau mes,daugelis ,turime prūsiškų šaknų ir Prūsijos niekada nedovanosim.Kol ji bus okupuota,tol Europa stovės ant karo sleksčio ir čia niekas nepadės.Galima juoktis,bet medicina sako,kad yra žmonės sensoriai,kurie pajunta daug ką  anksčiau nei visi kiti.Jokios nuolaidos rusams nepadės.Imti juos visu griežtumu.

D.Ratas       2022-06-30 11:21

Yra toks elgesio modelis. Kad ko nors legaliai nekesti reikia surasti priezasti. Pati pirma eileje yra “jis maziau zmogus”. O tada gali krauti ka nori ir net kankinima, mobinga ir nuzudyma traktuoti kaip kazka teigiamo paciam asmeniui ar visam pasauliui. Siuo atveju tai yra tauta rusai, valstybe Rusija. Zurnalistai ir politikai uz tai atlyginimus gauna. O jus? Is entuziazmo? Tipo naudingi idiotai.

Taigi       2022-06-30 10:41

Sovietinėje mokykloje buvau išmokytas rusų kalbos, nors mano noro niekas neklausė, ir neišmokytas kitų kalbų. Toks jausmas, lyg ruskiai būtų suleidę geluonį man į smegenis ir pridėję ten savo kiaušinėlių.

123.       2022-06-30 10:09

Klausimas miškui apie miškininkystę ir gamtosaugą ,kurį rytoj lietuviški miško draugai plynai iškirs.dabar supratau kodėl aikštelę miške senelis vadino plintauka…

Klausimas “kultūringiems” veikėjams       2022-06-30 9:48

Kas pasidalino milijonus dolerių už svetimos valstybes kalėjimo įsteigimą Lietuvoje? Laurinkus, Sadeckas, Paulauskas, Pocius, Januška, Jurgelevičius???? O Tapkiniui Slepetiniui prezidentui irgi davė???

pas komunistus nėra, nebuvo ir nebus kultūros       2022-06-30 9:43

kolaborantai persiėmė rusiška kultūra
jų vaikai virto snobeliais (be tikros kultūros)
pilna tų snobelių - ypač Vilniuje.
kaip rašė: kalbasi garsiai angliškai per klasikinės muzikos koncertus smile

Nuogirda       2022-06-30 8:45

“Valstybininkas” žydrasis Albinas Januška, buvęs prezidento V.Adamkaus patarėjas bei tebesantis spec.tarnybų bendradarbis, yra vienas iš organizatorių mirties 34 metų amžiaus Sveikatos ministro Juro Požėlos 2016 metų spalyje, kada ministras pasipriešino tarptautinei farmacininkų mafijai , nenorėdamas įtraukti jų stipriai stumiamų proteguojamų vaistų į kompensuojamųjų sąrašą. Ministras J.Požėla per savo atostogas buvo “pavaišintas” vakariene Neringoje, po ko nebeatsigavo iš komos. Lygiai taip žydrasis Albinas su spec.tarnybų vyrukais, jei gerai pamenate, organizavo jiems nepalankaus V.Pociūno išmetimo per viešbučio langą Baltarusijoje operaciją…

Šiaip       2022-06-30 8:06

Kaip ten bebūtų, pabandžiau persikelti į tarybinius laikus ir įsivaidzuoti Vilniaus renginius Беги Вильхюс, Середина лета, LNOBT открыто ir daug kitų šaunių pavadinimų. Dar pastebėjau, kad anksčiau dar neuždarytose bažnyčiose nesimatė žmonių su rankomis kišenėse arba garsiai angliškai kalbančių (iš kultūringų vakarų) hipsteriukų per klasikinės muzikos koncertus arba pardavinėjamą alų per LNOBT išvykstamuosius koncertėlius.

Tai čia su ta kultūra yra visaip. Turime ne ką geresnius kultūrnešius nei anksčiau. Nepulčiau rašinėti tokių kvailų rašinėlių dėl politinės konjuktūros. Bačiuli, įjung smegenis.

Aina anys...       2022-06-30 6:30

kur saulele nesviecia.Nesinori net samprotaut.Nudienos kontekste protingiausia butu tylet ir fsio.Tiesiog atidet visas kulturines temas pokariui.Tikintis,kad mes patys bent jau fiziskai isliksim.Tumino pokalbis buvo idomus,bet klausiausi jo nenorom..

zoocentrizmas, anot A.Maceinos       2022-06-30 5:20

per 100 metų niekas nepasikeitė pas rusus
kaip buvo gyvuliai (kaliniai su savo poniatijomis) taip ir liko
——-
klaikiausia, kad daug politikų Lietuvoje ir beveik visa teisėsauga - ypač prokurorčikai ir biudžetinių įstaigų darbuotojai - persiėmę rusiška kultūra.
———
Smetoniškai auklėti lietuviai - mūsų tėvai, seneliai - kai pamatydavo kad jų vaikai negražiai elgiasi sakydavo - tu elgiesi kaip koks rusas.

Bet rusų       2022-06-30 4:20

kalba kalbėjo draugai Trockis su Leninu ir Stalinu? Jų sąjungininkas Čerčilis nekalbėjo rusų kalba, bet kartu su geruoju pasaulio dėde Stalino išgerinėjo ir dalijosi Europą bei pasaulį ne tik į įtakos zonas. Tiesa, vieną kalbą jie visi mokėjo, o kokią, gal yra žinančių?

Skaitytojas       2022-06-29 23:20

Visiškai pritariu. Tas „rusų kultūros“ garbinimas kyla iš kitų kalbų nemokėjimo ir apskritai, išsilavinimo stokos.

Ir taip pat teisybė, kad paskui rusų tankus visada atrieda visokie puškinai, šukšinai, autocisternų kolona su gulbių ežeru, dvasingos aktrisos, dapkūnaitės, disidenclovos ir visas kitas balaganas.

Gan orginalus požiūris.       2022-06-29 23:00

Idomu būtų  išgirsti jo diskusiją  su koki Tuminu…

Rekomenduojame

Almantas Stankūnas. Didinate piktų ir valstybei nelojalių piliečių skaičių

Ondrej Šmigol. Prasidėjo kontrrevoliucija prieš translytiškumą

Marek Jurek. Metas sudaryti tarptautinę konvenciją dėl šeimos teisių, kaip alternatyvą Stambulo konvencijai

Susipažinkite su paroda, kurią rengia Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

Karas Ukrainoje. Šimtas šešiasdešimt septintoji (rugpjūčio 9 diena)

Vienos iš Vokietijos žemių vyriausybė steigia centrus, kuriuose bus galima apskųsti „anti – queer ir rasistinius incidentus“

Vytautas Radžvilas. Nacionalinio susivienijimo pozicija: 1940 m. klaida nebus kartojama

Almantas Stankūnas. Šeimų sąjūdis: nenumaldomas V. Putino ilgesys?

Almantas Stankūnas. „PIŠ“ apie Perlą – kulkosvaidžiu į kojas valdantiesiems

Vytautas Sinica. Už Perlo veiksmus dar baisesnė Šimonytės reakcija

Algis Vyšniūnas. Sąmoninga tautos amnezija

Karas Ukrainoje. Šimtas šešiasdešimt šeštoji (rugpjūčio 8 diena)

Kardinolas S. Tamkevičius SJ. Tikėjimo išbandymai – XIX eilinis sekmadienis

Nesitikėkite, kad sveikatos apsaugos valdininkai rekomenduos susilaikymą, idant sulėtintų beždžionių raupų plitimą

Vytautas Sinica. Persona, vadovaujanti organizacijai Amnesty International

Kastytis Braziulis. Keli pastebėjimai dėl Erdogano ir putino susitikimo Sočyje

Ar iš tiesų esame laisvi daryti ką norime?

Kastytis Braziulis. Amnesty International metė šešėlį visai Ukrainos kariuomenei ir jos prezidentui

Karas Ukrainoje. Šimtas šešiasdešimt ketvirtoji (rugpjūčio 6 diena)

Nesant poreikio operacijai kiekvienas vokietis galės keisti savo lytį kartą metuose

Kilni donorystė ar išmėsinėjimo įstatymas

Almantas Stankūnas. Na ką, Perlas Energija iššovė sau į koją?!

Dominykas Vanhara. Elektros „tiekėjų“ verslo planas labai paprastas

Ligitas Kernagis. Įspėjimas tėvams

Arūnas Dulkys įteisino medikamentinį lyties keitimą

Mokslininkai kelia ieškinį dėl JAV valdžios vykdomos soc. žiniasklaidos cenzūros

Valstybės auditas: Lietuvos miškais rūpinamasi nepakankamai

Baltarusijos protektoratas

Karas Ukrainoje. Šimtas šešiasdešimt trečioji (rugpjūčio 5 diena)

Almantas Stankūnas. Elektros kaina Lietuvoje yra didesnė net 100 kartų!!!

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.