Propagandos ir ideologijos analizė, Žmogaus teisės, Intelektualų vaidmuo, Žiniasklaida

Atgarsiai. Andrius Švarplys: Socialiniai tinklai apnuogina, arba Kodėl reikia priešintis naujajai minčių policijai

Tiesos.lt redakcija   2017 m. sausio 29 d. 18:00

16     

    

Atgarsiai. Andrius Švarplys: Socialiniai tinklai apnuogina, arba Kodėl reikia priešintis naujajai minčių policijai

Jūsų dėmesiui siūlome Veidaknygėje paskelbtus sociologo dr. Andriaus Švarplio komentarus apie „Laisvės pikniko“ organizatoriaus ir „Laisvės televizijos“ kūrėjo Andriaus Tapino bandymus kėsintis į kitų žmonių žodžio, minties ir sąžinės laisvę ir daryti jiems ir jų darbdaviams politinį bei psichologinį spaudimą.

Andrius Tapinas. Socialiniai tinklai apnuogina*

* Daugiau apie tai skaityti DELFI.lt publikacijoje „Švietimo pagalbos asociacijos prezidentės požiūris į smurtą prieš vaikus: užaugom gavę į uodegas ir tapom žmonėmis“.

 

* * *

Andrius Švarplys. Reikia priešintis tokiai naujajai minčių policijai

Reikia priešintis tokiai naujajai minčių policijai. Visiškai akivaizdus metodas: sukeltoje viešojoje bangoje daryti politinį spaudimą.

Atkreipkit dėmesį: žmogus jau ištrynė savo pasisakymus, tarsi čia būtų nusikaltimas ir prokurorai jau beldžiasi į namų duris. Dabar jau turės atsiskaityti savo darbovietei.

Atkreipkit dėmesį, kaip mėgaujamasi politiniu spaudimu: šeštadienio vakaras, o Kauno rajono savivaldybė jau atsakinėja!

Kas gali atsilaikyti tūkstantinės minios psichozei?

Kas apgins konstitucinę tėvų teisę ugdyti savo vaikus? Valstybės funkcija yra garantuoti savo piliečių (įskaitant vaikų, jeigu kam neaišku) saugumą, o ne nurodyti kaip tėvams auklėti savo vaikus. Ir tuo turėtų būti viskas pasakyta.

Na, ir kokioje padėtyje atsiduria konstitucinė žodžio laisvė, jei politinės institucijos pradeda persekioti savo darbuotojus dėl viešai ištartų žodžių, kurie niekaip nenusižengia įstatymams? (O gal to genderistinio įstatymo tikslas ir yra įvesti tokią žodžio cenzūrą? Parašo specifiškai, kad „negalima mušti vaikų“ ir po to persekioja už „beržinės košės“ paminėjimą? Juk genderizmas ir politinis korektiškumas jau senai įrodė, kad šiai stovyklai įžeidimas kalboje yra žymiai svarbesnis nei realus diskriminavimas).

A.Tapinas realizuoja lygiai tokį patį cenzūros modelį, kokį jau kuris laikas Vakaruose įtvirtino Politinis Korektiškumas: sukurti tokią viešą atmosferą, kurioje tam tikros nuomonės būtų tiesiog represuojamos, žmonės bijotų pasisakyti, nors jie nepasako jokių neteisėtų ar nemoralių dalykų.

A.Tapino veiksmai rodo, kad mes jau atsiduriame padėtyje, kai Konstitucija garantuoja žodžio laisvę, bet facebook‘o veikėjai įsijaučia į prokurorų vaidmenį ir pradeda nustatinėti teisės turinį ir ribas. Kol kas tai – tik socialinis spaudimas. Bet jei procesas bus nestabdomas, persekiojimas taps įstatyminiu. Lygiai tokiu keliu nuėjo Vakarų valstybės. JAV jau kuris laikas įstatymiškai baudžiami krikščioniškų pažiūrų verslininkai, atsisakę, pavyzdžiui, iškepti tortą gėjų santuokos proga; jiems paskiriamos finansinės baudos, bankrutuoja jų verslai.

Joks išsilavinimą, Konstituciją ir save gerbiantis žmogus niekuomet neatsakinėtų į klausimą: „Ar galima mušti vaiką?“. Tai nelegitimus ir amoralus klausimas. Tėvai atsako už vaikų auklėjimą: pagal savo religinius, moralinius ir bet kokius kitus įsitikinimus. Tam naudoja visas, jiems atrodančias tinkamas, priemones. Absoliučiai daugumai tėvų nereikia jokio įstatymo, nurodančio, kas galima/kas negalima auginant vaikus, nes jų prigimtiniai meilės ryšiai diktuoja nesulyginamai aukštesnius standartus nei bet koks įstatymas gali įvardinti.

Valstybė gali ir privalo įsikišti tik tada, kai yra pažeidžiamos vaiko teisės: vaikas akivaizdžiai apleistas, juo nesirūpinama, jis neaprengtas, alkanas, prieš jį smurtaujama. Visa tai aiškiai nustatyta galiojančioje Lietuvos teisėje. Jeigu įstatymo apsauga neefektyvi, tuomet reikia stiprinti atsakingų tarnybų veiklą, o ne visiems tėvams aiškinti, kaip turi auklėti savo vaikus.

Tačiau ko tikrai nėra Lietuvos teisėje ir iš principo negali būti – tai viešųjų veikėjų priskiriama sau teisė per įgytą masinį populiarumą cenzūruoti žodžio, minties ir sąžinės laisvę; daryti viešą-politinį spaudimą darbovietėms ir socialinį-psichologinį spaudimą individualiems žmonėms.

P.S. O tokiems viešiesiems policiniams veikėjams reikia aiškiai pasakyti: taip, „vaikus reikia mušti“, t.y. reikia taikyti visas fizines ir psichologines pedagogines priemones tol, kol jos yra vedamos tėvų meilės ir pareigos ugdyti vaiko asmenybę. Ir netgi sodinti vaikus į kalėjimą, jeigu jie padaro nusikaltimą, už kurį numatyta tokia bausmė.

P.P.S. O viešosios policinės cenzūros paliestiems žmonėms (konkrečiai toms dviem moterims) vertėtų paduoti šituos apsišaukėlius cenzorius į teismą, jeigu jų veiksmai ateityje prisidės prie kokios nors žalos jų darbovietėje dėl cenzoriaus veiksmų.

 

* * *

Andrius Tapinas. Socialiniai tinklai apnuogina 2

 

* * *

Andrius Švarplys. Kiek įstatymas toleruoja socialinėse medijose vykdomą asmens psichologinį ir socialinį spaudimą?

Socialiniai tinklai apnuogina.

Senieji naujųjų komjaunuolių metodai: „Aš tik cituoju, kad nesakytų jog viskas iškraipyta“.

Ir čia pat brutaliai iškraipo, suponuodamas tai, ko žmogus visiškai nesakė. Dar daugiau – savavališkai, populistiškai susiedamas su Kėdainių nusikaltimu: „Saulė neteisina Kėdainių, bet…“; „Saulė realiai mano, kad mušti vaikus yra OK, jeigu tik jų neužmuši.“

Tuo tarpu ponia Saulė pasako visiškai teisingus dalykus:

1) auga nevaldoma karta, kuriai į galva įkaltos „vaiko teisės“ be jokios pareigos ir pagarbos kitam žmogui sampratos. Edukologai turėtų netylėti apie šiuolaikinę padėtį mokykloje, jeigu nenori vėliau susitaikyti su padėtimi, kad privalės dirbti genderistinės minčių policijos atmosferoje.

2) visiškai teisinga, kad tarpukario Vakarų valstybių pedagogikos praktikoje buvo leidžiamos itin grubios fizinės bausmės. „Saulė mano, kad visai neblogai yra mušti vaikus, nes užaugo visa karta ant beržinės košės ir tai vadinosi auklėjimu“ – taip, tai iš tiesų vadinosi auklėjimu. Kiek tai teisinga/kiek ne, yra diskusijos klausimas, bet tai istorinis faktas.

3) tarp „beržinės košės“ ir vaiko užmušimo yra didžiulis skirtumas. Kiekvienam minimaliai racionaliai mąstančiam žmogui tai yra akivaizdu. O naudoti vaiko užmušimo kontekstą yra visiškai amoralus populistinis veiksmas.

Kas dabar apgins p. Saulės teises? Kas teisiškai pažabos populistinę ataką prieš žmogaus asmenį, jo žodžio/minties laisvę, galimas pasekmes darbo rinkoje?

Ponas Andrius Tapinas turėtų pasikonsultuoti su advokatais.

Akivaizdu, kad bręsta teisminė byla, nes reikia suformuoti teisminę praktiką, kiek įstatymas toleruoja socialinėse medijose vykdomą asmens psichologinį ir socialinį spaudimą.

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Atpildas       2017-02-7 11:10

Pritariu tiems kuriu nuomone kad reikalinga “berzine kose"o tiems kurie mano kad atsakomybes jausma, pareigu atlikima, pagarba zmnonems galima issugdyti tik glostant per galva tai jus ne tik populistai jus utopistai.Tas snarglius kuris drabstosi snargliais bet niekada nebvo apsnargliuotas pats niekada nesupras kaip tai zemina zmogaus oruma o jei jis gautu grazos tokiu paciu budu jis tai suprastu tai gyvenimo pamokos.Gaves berzines koses jis supras kas tai yra skausmas tai taip pat patirtis o tokios patirties nesinori daznai gauti

Meursault       2017-02-3 12:19

_"JAV jau kuris laikas įstatymiškai baudžiami krikščioniškų pažiūrų verslininkai, atsisakę, pavyzdžiui, iškepti tortą gėjų santuokos proga;“_

- Neįmanoma atsisakyti iškepti tortą gėjams, remiantis krikščioniškomis pažiūromis. Tai tų pažiūrų naudojimas ne pagal paskirtį, iškreipinėjant jas kaip kam patogu.

s.m. >Onai       2017-02-1 0:47

Ponia, reiktų, mano galva, tiksliau reikšti mintį. Ne <atgimė senų komjaunuolių diktatūra>, o “išlindo iš pogrindžio/įžūliai apsireiškė ilgai maskavusis devyngalvė hidra - pasenusių komjaunuolių diktatūra”. Tarp homjaunuolių daugiau vyrauja jaunikliai, ko gero, dažniausiai pasenusių komjaunuolių/bolševikų liberastiškosios atžalėlės.

Ona       2017-01-30 22:38

Reikia kovoti su šituo smurtu prieš laisvą žodį, bet ką čia kalbėti, jei štai nukentėję nuo Tapino moterys jau atsiprašinėja per degtindarių televizijas. Toks jausmas, kad Lietuvoje atgimė senų komjaunuolių diktatūra.

Rmm.       2017-01-30 21:23

Smurto tematiką kaip auklėjimo priemonę reikia riboti, o tiksliau - keisti švietimu. Bet tas p. Tapino ir jo sekėjų paauglių terorizavimas jau peržengia ribas. Baisu žiūrėti kas darėsi prieš rinkimus ir kokią patyčių/psichologinio teroro kultūrą jie skleidžia.

ema       2017-01-30 20:34

VISIŠKAI TEISINGA NUOMONĖ

tapinas       2017-01-30 20:31

tas,kuris kaip nors tampa zinomas (tai daugiausiai TV zurnalistai, laidu vedejai, korspondentai ir t.t.) tiesiog suserga “visuomenes mokytojo” liga. Jiems pradeda atrodyti, kad mes paprasti zmones pasiklystume be ju pamokymu. Paprasciausiai susireiksminusios asabos, kurios tampa “ekspertais” visuose gyvenimo srityse. Kartais norisi toki apsiputojusi eksperta ir uzblokuoti…

Nepasirašysiu       2017-01-30 13:28

Jei kažkas yra pakankamai kvailas būti socialiniuose tinkluose, te toleruoja ten tokius, kaip Tapinas ir Užkalnis. Juk nereikalaujate McDonalde Kijevo kotleto, o panorėję žingsniuojate į “Neringą”...

vizijų išsipildymo metas       2017-01-30 12:35

2017 metų pradžioje Lietuvoje gyveno jau tik 2 mln. 849 tūkst. nuolatinių gyventojų - tai yra gyventojų skaičius sumažėjo 39,2 tūkst., arba 1,4 proc., mažiau negu 2016 metų pradžioje, skelbia Statistikos departamentas.
Maža to, pernai iš Lietuvos evakuavosi dar 51 tūkst. gyventojų,  o tai 6,4 tūkst. (14,5 proc.) daugiau nei 2015 m.
Pagal gimstamumo ir mirtingumo santykį  lietuvių turėtų nelikti po 65 metų, mat dėl aukšto mirtingumo bei menko gimtsamumo tauta praranda 14 proc. per dešimt metų.
Tačiau jeigu išliks esami emigracijos tempai, Lietuvos teritorijoje paskutinio lietuvio šioje teritorijoje turėtų nebelikti po 25 metų.

tiaisynė valstibė       2017-01-30 12:26

Lietuviškas teisingumas: dėl 20 ct gyventojas išbrauktas iš socialinio būsto laukiančiųjų sąrašo

albina       2017-01-30 11:27

Tapinai abu yra tik savo tiesos ir savo proto galiūnai.Jie kala per visus kanalus tą klaikią savo politiką.Ką išgyvena jų pačių vaikai? Ar seka tėvų pavyzdžiu ir užgaulioja bendraamžius? Sukils visi buduliai,bet prezidentu Tapinui nebūti.

aha, pagal konstituciją       2017-01-29 22:46

negalima vyrui moters paliesti.
nes konstitucija draudžia.
belieka būti pederastu - jie sugeba apeiti draudimus, a ne?

Jonas       2017-01-29 22:36

pagal LR Konstituciją - žmogaus asmuo neliečiama ir tiek žinių.  Belieka išsiaiškinti konkrečiai nuo kada tampama žmogumi. Jei parašyta LR Konstitucijoje žmogaus asmuo neliečiamas - vadinasi neliečiamas besąlygiškai.

iš gatvės       2017-01-29 22:01

Senoliai vaikus baudė beržine rykšte ir niekada neleisdavo mušti ranka. Tėvai užaugo sveiki ir nesužaloti. Neperlenkit lazdos: smurtas buityje - nusikaltimas, o kasdienės patyčios ir smurtas TV ekranuose… Kas tai? Ir vėl dvilypumas?

rename       2017-01-29 20:56

V. Bukovskij tai pavadino tolerastijos totalitarine diktatūra

pizdukėliai - stalinistai       2017-01-29 19:45

daug tokių
kurie nori, kad jų bijotų.
kuriems patinka kitų baimė.
patys yra didžiausi bailiai.
iš tokių ir atsiranda pedofilai ar gyvuliukų kankintojai.
na nors nekeista - tėvas tapinas - nomenklatūrinis komunistas.


Rekomenduojame

Roberto de Mattei. EP rinkimai „didžiojo pakeitimo“ strategijos šviesoje

Gediminas Merkys. Apie rezonansinį įvykį, arba Kas nutiko mūsų prokurorams?

Kęstutis Girnius. Gabrielius Landsbergis turi atsistatydinti

Gitanas Nausėda. Visi žmonės turi teises

Dykumos tėvai. Kaip apibūdinti tėvystę ir jos praktikavimą?

Algirdas Endriukaitis. Gal nevėlu prašyti atleidimo už tokį savo prigimimą?

Rasa Baločkaitė. Jurbarkas

Algimantas Rusteika. Apie tvarką ir teisingumą

Geroji Naujiena: „Aš esu su jumis per visas dienas iki pasaulio pabaigos“

Vitalijus Balkus ir Algis Avižienis „Iš savo varpinės“: Vladimiras Putinas „susiformavo“ Vokietijoje

Povilas Gylys. Įsisteigė dar viena individualistine filosofija besivadovaujanti partija

Darius Kuolys. Citatos (ii)

Rasa Čepaitienė. Kolonizuota valstybė? Lietuvos politinės ekonomijos bruožai (II)

Vidmantas Valiušaitis. Ką gi, turim prezidentą. Koks pozityvas?

Algimantas Rusteika. Apie orumą ir ne apie tai

Audrius Bačiulis. Kuo skiriasi patyręs politikos vilkas nuo kofeininio savimylos

Vytautas Rubavičius. Virš Lietuvos pakibo „tuščio lapo“ politika

Vytautas Radžvilas. Padėkos žodis

Rasa Čepaitienė. L

Arvydas Šliogeris. Ekrano valdoma parazitų civilizacija

Ramūnas Aušrotas. Apie Radžvilo komiteto rezultatus ir perspektyvą

Romualdas Ozolas. Riba

Darius Kuolys. Citatos

Vytautas Sinica. Osana in excelsis!

Rinkimai: pirmosios išvados

Liudvikas Jakimavičius. Ką apie Lietuvą sako rinkimų rezultatai

Andrius Švarplys. Tai į vienus vartus?..

Skelbiami rinkimų į EP rezultatai (papildyta nuoroda į visų ES šalių rezultatus)

Prezidento rinkimų rezultatai: du iš trijų balsavusiųjų valia naujuoju Lietuvos Respublikos prezidentu išrinktas Gitanas Nausėda. Sveikiname!

Europos Komisijos pirmininkas: Tie kvaili nacionalistai yra įsimylėję savo valstybes

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.