Žiniasklaida

Arvydas Šliogeris. Videokratija – privalomojo optimizmo ideologija

Tiesos.lt redakcija   2019 m. birželio 18 d. 23:17

18     

    

Arvydas Šliogeris. Videokratija – privalomojo optimizmo ideologija

Iškilus žmogus yra tas, kuris pamato įvykius jų užuomazgoje, perspėja ir pasako tai, ką dauguma pamato ir suvokia tik įvykiams įsitvirtinus realybėje. Šis Arvydo Šliogerio interviu Lietuvos Radijui duotas 2009 metų rugsėjį.

Interviu Lietuvos radijui Arvydas Šliogeris sako, kad dabar gyvenime jį labiausiai džiugina gamta: „Tai yra labai daug žmogaus gyvenime, jeigu gali nuvažiuoti į vietą ir pasakyti: štai čia yra rojus“. Tokių rojų filosofas sakosi turįs septynis.

O didžiausią pasišlykštėjimą A. Šliogeriui kelia per prievartą brukama optimizmo ideologija: „Ji užmigdo […], tai baisiai pavojinga ideologija“.

-Mums ne taip paprasta buvo su Jumis susisiekti, vakar (ketvirtadienį) visą dieną skaitėte paskaitas studentams, dalyvavote universiteto tarybos posėdyje, šiandien taip pat įtempta darbo diena. Susidaro toks įspūdis, kad ir jubiliejų atšvęsti nelabai turėsite laiko?

-Ne, žinokite, laiko turiu labai daug. Tokių dienų kaip vakar yra labai maža. Šiaip jau universitetas yra unikalus tuo, kad jis neatima iš manęs laisvės. Man nereikia 9 valandą eiti, sėsti į troleibusą ir važiuoti į kontorą. Tad laiko aš turiu daugiau nei reikia.

-Pastaruoju metu esate plačiai cituojamas žiniasklaidoje. Vieni su Jumis sutinka, kiti teigia, kad piešiate per daug niūrų Lietuvos gyvenimą. Tačiau abejingų nėra. Kodėl, jūsų nuomone, žmonėms tapo tokios aktualios filosofo mintys būtent šiuo laiku?

-Nežinau, ar čia reikėtų pridėti žodį „filosofas“ . Šiaip jau vengiu lįsti į populiariąją spaudą. Bet ten kartais įlendu dėl to, kad skauda širdį, kai matau daugelį negerų dalykų. Ir įlendu ten ne kaip filosofas, o kaip Lietuvos Respublikos pilietis.

Toks yra mano būdas – dalyvauti valstybės gyvenime, kadangi aš, kaip mėgstu sakyti, esu visų pirma kalbos žmogus. Ne politikas jokiu būdu. Bet, manau, kad ir šitoks žvilgsnis iš šalies yra reikalingas.

Aš, prisimenu, Sąjūdžio laikais suformulavau tokią mintį, dėl kurios irgi labai daug kas užpyko. Buvo toks interviu, kuris buvo pavadintas „Niekada valdžioje, visada opozicijoje“. Tai aš tokią vietą ir išsaugojau per tuos dvidešimt metų. Ir manau, kad ta vieta bent jau man tinka, nes, pavyzdžiui, politikai neturiu jokių sugebėjimų. Čia reikia daug drąsos. Ir kai aiškiai žinai, kad neturi tam sugebėjimų, pasiruošimo, tapt pavyzdžiui, Seimo Pirmininku… Žinote, man tas netinka.

-Bet daug kas sako, kad Jūs, kalbėdamas apie Lietuvą, esate nusiteikęs labai pesimistiškai. Jūs pats teigiate, kad visi Lietuvos nacionaliniai projektai – vien aferos, dabartinė krizė – taip pat aferos padarinys. Ar sutiktumėte , kad esate pesimistas?

-Ne, manau, kad esu realistas, aš žiūriu į daiktus, kokie jie yra, ir bandau papasakoti, kaip man jie atrodo. Aš nepretenduoju į kažkokią dievišką tiesą. Bet jei matau, kad valstybėje darosi tikrai negeri dalykai, tai tiesiog aš apie juos papasakoju. Koks čia yra pesimizmas?

Matote, bėda yra ta, kad dabar ne tik Lietuvoje, bet ir apskritai Vakaruose optimizmas kišamas per prievartą. Tam, kas plaukioja viešojoje atmosferoje, galima uždėti maždaug tokį plakatą su užrašu: „Liūdėti draudžiama“. Tu turi būti linksmas. Visa galinga propagandos mašina, televizija linksmina tave, ištisinės dainos, koncertai, visi džiaugiasi, visi triumfuoja.

Man tai yra tiesiog kičas. Tai yra ideologija, bet bjauri ideologija, ji mus užmigdo. Jeigu esi visą laiką įlindęs, grubiai pasakysiu, į visų tų mūsų linksmintojų, cirkininkų ar zvonkių pasaulį, tai gatava, tu nieko nebematai. Tai baisiai pavojinga ideologija.

-Bet liūdesys irgi gali nuvesti į niekur.

-Liūdesys visada nuveda tik į gerus dalykus. Matote, bėda yra ta, kad liūdesys yra susijęs su pamatine žmogaus būkle pasaulyje. Kiekvienas rimtas patyrimas yra susidūrimas su neįveikiamais dalykais ir iš to kyla liūdesys. Tai savo ar savo bendruomenės ribų suvokimas. Taip kad jis yra daug sveikesnis negu kvailas optimizmas.

Sovietmečiu irgi buvo draudžiama liūdėti. Tai čia keistas dalykas: visokias būdais dergiamas tas sovietmetis, bet žiūriu, kad gimsta ta pati optimizmo propaganda. Tik tada ji buvo vienaip papuošta, dabar kitaip papuošta.

-Taigi kokia realybė, Jūsų nuomone, dabar yra Lietuvoje?

-Lietuvoje realybė tokia, kokia yra. Dar kartą galiu pasakyti labai paprastai – iš Sąjūdžio idealų yra tiesiog išsityčiota. Kai mes buvome Sąjūdyje, tikrai negalėjome pagalvoti, kad, pavyzdžiui, „Mažeikių naftos“ patys negalėsime valdyti. Per prievartą bruksime williams`ams, dabar lenkams įbrukom.

Ką mes nesugebame patys šitų dalykų daryti? Kam juos pardavinėti? Kas mes esame – bukagalviai? Netiesa. Mes turime puikių inžinierių, mokslininkų, specialistų. Manau, kad tai yra įmanoma. Bet kaip čia atsitiko, kad pasirodė, jog neįmanoma? Tai čia tik vienas pavyzdys, o jų yra labai daug.

-Sutiktume, kad tų blogų pavyzdžių yra tikrai nemažai. Bet šviesių spalvų Lietuvos gyvenime vis tiek matote?

-Aš, kaip kalbos žmogus, galiu džiaugtis, kadangi galiu taip laisvai šnekėti. Tai yra žodžio laisvė. Bent jau man. Aš apie kitus nekalbu. Bet aš galiu kalbėti ir nebijoti arba minimaliai bijoti, kad mane išmes iš darbo, išveš į gulagus ar dar kur nors. Tai čia, be abejo, yra didžiulis dalykas. Man tai pagrindinis dalykas.

-Kas Jus labiausiai skaudina ir kas labiausiai džiugina šiuo laikotarpiu?

-Mane labiausiai skaudina siaubingas ideologinis teroras – baisesnis negu sovietmečiu. Sovietmečiu buvo lengva atsilaikyti prieš tą ideologinį terorą, kuris buvo pagrįstas kretinišku optimizmu, pseudooptimizmu, akių užsimuilinimu. Jis buvo užrašytas ant tanko, tai aišku buvo.

Bet dabar tas pats ideologinis teroras yra pateikimas ant gražios lėkštelės. Kaip sakytų Ostapas Benderis: ant lėkštelės mėlynais krašteliais padėtas raktas to buto, kuriame yra pinigai. Tai šitas teroras man tiesiog pasišlykštėjimą kelia. Aš turiu galvoje visą televizinį terorą. Yra labai gražus žodis, jis ne mano, bet man labai patinka – videokratija. Tai šita videokratija man yra baisi.

-O kas džiugina?

-Mane džiugina labai paprasti dalykai: puikios, saulėtos dienos, upeliai, miškai – gamta. Tai yra pagrindinis dalykas mano gyvenime. Bent jau dabar. Tai yra labai daug žmogaus gyvenime, jeigu tu gali nuvažiuoti į vietą ir pasakyti: štai čia yra rojus. Pusiau juokais galiu pasakyti, kad kai pradėjau fotografuoti, tai dabar yra keletas nuotraukų ir toks užrašas: alfa rojus, beta rojus, gama rojus ir t.t. Aš turiu mažiausiai septynis rojus. Įsivaizduojate? Tai čia yra beveik unikalus dalykas.

-Septyni rojai ir visi jie Lietuvoje?

-Taip. Matot, krikščionys turi tik vieną, o aš turiu net septynis. O gal ir daugiau. Ant greitųjų dabar negaliu suskaičiuoti. Jeigu vėl ta valdiška kalba šnekėti, tai yra džiaugsmas, tai yra optimizmas. Kol dar jie yra, žinoma. Visai įmanoma, kad jų po 10 metų nebebus.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Dzeikas       2019-06-20 16:40

Egidijau, jus manote 1994 butu atsirades durnius kuris investuotu i MN neturedamas kontrolinio paketo???
Pavyzdziui pabandykite atsakyti pats sau, ar uzstatytumete savo buta bankui uz paskola kuria reiktu investuoti perkant MN (tada). Dividendas butu solidus,leidziantis issprest daugeli materialiniu problemu, bet ne dabar o po keliu metu JEIGU viskas pavyks sklandziai. Jeigu ne - na gyvensite isnuomuotame bute be jokio taupymo. O bankas panorejes parduos jusu buta naujam seimininkui kuris gales gerokai pakelt nuoma.
Mazdaug kaip viename filme:
- E, zioply, mikliai man paskolini pinigu. As laimiu pokerio partija ir mes pasidaliname laimiki 50/50 grin))

Egidijus       2019-06-20 16:10

Nekoruptuotose valstybėse valstybinės naftos kompanijos egzistuoja ir dirba pelningai, įsileisdamos dalį privataus kapitalo, bet valstybei pasiliekant kontrolinius paketus.Ta pati norvegų Statoil (dabar Equinor)ilgą laiką buvo visiškai valstybinė, kurioje dabar valstybė tebeturi 67 proc. akcijų, dirba puikiai, pelningai.

stasys        2019-06-20 14:50

mamai .. įtariate aniems pavardintiems daugpatyste .? Labai pritariu .. jau kelintas iš to sąrašo kovotoju vis papuola nelabai patogioje situacijoje .. Gal čia reikėtu atidaryti tokiu politiku spermos banką ..? na tam kad dar plačiau paskleistume ta ju teigiama pasiaukojimo Lietuvai aurą dnr lygmeniu .. galima butu apmokestinti ir PVM .. ir per auksinius svogūnus nominuoti nauja pagarba ..kaip populiariausia asmenybe ygaga ... Aišku aš nebūčiau sužavėtas kas antrame gatvėje aptikęs Petro bruožu .. bet gal kaip nors laiku ir susitaikyčiau ..viskas vardan Lietuvos demografijos problemoms spręsti .

mama.       2019-06-20 13:17

sutinku su Stasiu,jog valdžios sprendimai visiškai nekeisti. kas žino sajudistų,seimūnų,aukščiausio ešalono valdžiažmogių tikrasias biografijas,visiškai nesistebi. gaila ,kad jiems nėra atsvaros.

trumpai,delikačiai :(       2019-06-20 12:35

o kodėl taip tendencingai tamstą Venesuelon traukia? Mane kur kas labiau tenkina mūsų kaimynų lenkų , jau neskaitant iš vis aukštos civilizacijos skandinavų : švedų ,suomių ,norvegų. Ten gi net pelningiausios , auksu .či…čios verslovės kažkodėl ne kokiems numavičiams/garbaravičiams ,o minėtoms Tautoms dirba. O dėl vogimo - tai tų vagių ,banditų ,tik duok jiems sąlygas ar “padėk ne vietoj ką vertingo” ...tai juk visur tas pats. O aš čia rašinėju daugiau kaip agitatorius - jog nori/nenori ,gal ir labai neparanku ,tačiau tas elementaraus teisingumo nebuvimo ,žmogaus žmogumi nelaikymo (per visas “nepriklausomas ” rėkaujant pats supranti apie ką) krakuzmetis(labai tiko ,kai kažkas jį įvardino tiesiog landsberginiu) tiesiog BŪTINAI turi baigtis. Ir nedelsiant . Kitaip ,jei skridai lėktuvu, tai akivaizdžiai turėjai matyti ,kaip PER VISĄ LIETUVĄ tiesiog neiškirstų miškų nelieka - nuo tų vagių greit ir kvėpuot žmogui nebebus kuom .

Dzeikas       2019-06-20 12:23

tiekui:
Jus apsispreskite apie ka kalbate:
1) Apie valstybes dalyvavima versle is politines ekonomijos perspektyvos.
ar
2) Galimybe surasti kompeteteinga specialista naftos rektifikavimo imonei.
  Siaip tamsta argumentuoji ne tai apie ka as kalbejau. Jeigu Lietuvos valdininkai paperkami su ypatingu lengvumu, tai prie ko cia ekonomikos desniai??? Na priimta Lietuvoj , kad uz pakankamus pinigus(ko negali dideli pinigai, ta gali labai dideli pinigai) ir motina bordelyj idarbinsi, tai pasirasyti kazkoki popieriuka jei pinigu maisas papraso cia ir ponas Dievas liepe, tik durniai to Lietuvoj nedaro (ir skrenda pro langa besislapindami, kaip plk.Pociunas).
Na Venesueloja jau patobulino kapitalizma sukise valstybes valdininkus i naftos gavybos ir rektifikavimo proceso grandine - kas gavosi NET GERAI SUREGULIUOTAME gavybos ir perdirbimo mechanizme? Ir kokia situacija Lietuvoje buvo 1995m? Jus pastatysite zmogu kurio atlyginimas 250-400 USD/men valdyti imone su daugiamilijonine apyvarta kad dirbtu rinkos kainomis ir turetu pelna???
Net jeigu tas zmogus butu, O STEBUKLE!, nepaperkamas tai jam ant galvos nukristu metalinis balkis kai jis po gamykla vaiksciotu, nes jo padejejams tas nevagimas LABAI trukdytu. Net eiliniams darbininkams trukdytu, nes ir jie dalyvavo vagystese.
Jus svaigstate.Nustokite rukyt kvaisalus.

tiek>Džeikui        2019-06-20 9:21

Sakai “VALSTYBE - verslu neuzsiima.Valstybe surenka is verslo mokescius ir priziuri bendraja tvarka” - tokias nesamones mums skiedė prieš trisdešimt metų visi didieji aferistai ,banditų draugeliai veltui susiprichvatizavę “vsio zakonno” metodu visą valstybės realų turtą . Tokie dalykai nebent pačiose ,pačiose skurdžiausiose nukariautose šalyse imanomi. Normalioj net ir nukariautoj šaly ,pvz. Vokietijoj ar tai Norvegijoj , Suomijoj ,taip su šalies turtu , žmonių nuosavybe nieks nesielgia,kaip buvo pasielgta europine save laikančia Lietuva:( O valstybės visur užsiima verslu ,ypač strateginėse kryptyse .Juk tai valstybinei lenkų imonei galiausiai atiteko mūsų didžiulis turtas - Mažeikių naftos perdirbimo g.O jei buvo blogai valdoma ,tai ne gamyklą reikėjo parduot ,o elementariai pakeist gamyklos valžią kompetetingesne ,kas aplamai Lietuvai nebūtų anei cento kainavę. Išvada: už strateginių imonių išparceliavimo nusikaltimą senaties termino tai padariusiems nėra ir negali būti .

stasys        2019-06-20 7:13

Nedaug tame filosofijos ,  ka galima pasakyti apie žmogų kuri jaudiną ir nervuoją perdėtas viešumos optimizmas ? Prie ko čia Mažeikiu nafta dvidešimt metu atgal ? Galima būtu įtarti kad žmogus pailso nuo tu keistu Lietuvos valdžios sprendimu , bet tai tik požymis kad žmogui nėra žinomos detalės tu visu istorijų todėl jos kelia nesaugumo jausmą .. ale kaip susitikus gatvės prekeivį. Sprendimas susirasti kita veiklą fotografuojant menama akimirką žingsnis teisingas ir tam nereikia pakilios nuotaikos ir to skubėjimo-siekio viską aprėpti. Beje Tiesos.lt visiškai apimtos to pesimizmo jausmo per kuri ir pačios negali perlipti publikuodamos tokius autorius . Žiupsnelis pasaulietišku geru naujienų tikrai tamstu veido bruožu nesudarkytu .

Al.       2019-06-20 2:09

Tai tik poezija, įspūdžio aprašymas. Bet net būdamas giliausioj duobėj, išmintingas žmogus atsimins ir kitiem pasakys - ir tai praeis. Arba, kaip sakė klasikas, ką gali padaryti, padaryk, o jei nieko negali, tai palik tai. Išsiaiškinkim kiekviens ką galim padaryt savo ir Lietuvos labui ir darykim.

Dzeikas       2019-06-19 23:03

ononimui:
Kol draugauja su uzkietejusiais draugais rusais ir kol daro tai ka jie sako - ne blogiau.Bet zingsnis i sali - bandymas pabegti, suolis virsun - provakacija.Uzdzius iskart vamzdziai tame Polocke jei Maskva panores.

Aha       2019-06-19 21:08

ponuli Dzeikai , pvz gudai turi Polocko fabriką ir ką ? Ar jiem nuo to kiek blogiau ?

Dzeikas       2019-06-19 20:23

pasvarstymui 8:13
Briedas. Ar tamsta skleroze sergi, ar po stalu vaiksciojai, kad neatsimeni kas toj Mazeikiu Naftoj dejosi iki privatizavimo? Voge visi kas netingi, tiek benzo kokybe buvo shudina, tiek savikaina padangese. VALSTYBE - verslu neuzsiima.Valstybe surenka is verslo mokescius ir priziuri bendraja tvarka. Kai Sovietija pastate tamstos minima tvarka tai kaip sakoma “Sacharoj smelio eme trukti”.
Kitas dalykas , kad ydinga pati schema , pats projektas. Neturi buti valstybeje zaliavu apdirbimo imones jeigu tu zaliavu nera pacioj valstybej ir nera diversifikuotas ju tiekimas. Privatus verslas jokiais budais nebutu states MN Lietuvoje.

tv. matj....       2019-06-19 15:42

kiek daug koncentruotos tiesos… Pasigėrėtinas straipsnis.

Sakyčiau       2019-06-19 11:17

siaurokas požiūris . Liliputinė Lietuva tik smulkmė tuos visokiuos globaliuos reikaluos . Na,  kas nori kiek geriau čia gyventi , turi ištikimai tarnauti rimtiems pasaulio žmonėm .

Agnė       2019-06-19 10:46

Aš galvoju taip pat. Žodžio laisvė gerai tol, kol nepatenki į politiką, kurioje laisvė galima tik tokia, kuri “dainuojama” per LRT. Kitaip, esi vatnikas. Jas tam diriguoja?

Lietuvos KGBistų bendrija       2019-06-19 10:44

imsis ir naujojo prezidento.Suras kompromatą ir nutildys?

pasvarstymai ir pritarimai        2019-06-19 9:13

o jeigu Mažeikių nafta būtų išlikus valstybės nuosavybe? Kodėl viskas Lietuvoje pastatyta ant pirk/parduok? Kaip ir miškai? Jie taip pat VISI privalėjo likt valstybės nuosavybe.Tik tada visuomenė bent jau būtų išlaikius teorinę ,o situacijai “tinkamai ” sukritus - ir praktinę - išlaikyti miškų gausinimo ,gamtos resursų optimalaus gausinimo ,o ne “panaudos “(kam ,keliems įžūliems snukeliams pasipelnyt?,o likusius palikt išsižiojusius ant plyno lauko optimistiškai pasidžiaugt anūjų nachaliavine sėkme ,kurią “užaugino” šimtametės Lietuvos girios? Kam mums toks optimizmas ? Tas pats ir su įvesta ta nevykusia privačia žemės nuosavybe - baudžiavos ,ir dar senesnių “naujovių” liekana? Ar mums to reikėjo ? Ar reikėjo su tokiom aukom pagaliau sutvertą sąlyginai modernų ,pramoninį žemės ūkį ? Kuriame darbo ir gerą gyvenimą turėjo ne keletas karbauskių ar tų konservinių šernų ,o visi Lietuvos žemdirbiai. Milijonas žemdirbių.

Dzeikas       2019-06-19 0:28

Jeigu Mazeikiu Nafta butu parduota saviems verslinykams, tai ji seniai butu supjaustyta ir parduota i juoduojo metalo supirktuve, kaip kad atsitiko su Kauno Radijo gamykla ir atsitiks kai nebeliks ko vogt su Lietuva.
Todel autorius ir liudnas.
Gabus inzinieriai? Taip, turejome. Jie butu nusamdyti patarejais, kaip efektyviai su svarke tuos irengimus pjaustyt konsultuotu.
Nes inzinierius tai ne verslininkas. Stai verslininku ir neturime. Kombinatoriu, kurie moka sukombinuoti vagyste taip, kad ji neatrodytu vagyste - tokiu turime. Bet cia kaip pirstas ir penis - panasus, o nenusislapinsi.


Rekomenduojame

Piketo „Mes už teisingumą“ dalyviai LR prokurorams: „Išsklaidykite visuomenės abejones dėl prokurorų darbo skaidrumo ir jų atsakomybės“

Vytautas Radžvilas. Iki fašistinio Sąjūdžio – vienas žingsnis (I)

Audrius Bačiulis. Kieno diriguojami ir koordinuojami išpuoliai prieš G.Nausėdą žiniasklaidoje

Liudvikas Jakimavičius. Ką reiškia žodis „bėglys (-ė)“?

Saulius Linkus. Įdomus tas teisingumas…

Povilas Gylys. Apie mirtiną pavojų Neringai Venckienei

Algimantas Rusteika. Nebijokite

Verta prisiminti, kaip Garliavos antpuolį 2012-ųjų gegužės 17-ąją komentavo Vytautas Landsbergis ir kaip Gintaras Černiauskas

Geroji naujiena: Kad būtume Prisikėlimo vaikai

Nuo bačkos. Saulius Skvernelis: „Paklauskime apie tai, kiek mūsų universitetų mokslinio potencialo rezultatų yra komercializuota mūsų pramonėje…“

Kaip LRT propaguojamą surogaciją traktuoja „pasenę, neatitinkantys šių dienų realijų“ LR įstatymai

Algimantas Rusteika. Pasaka apie ponus ir runkelius

Neringa Venckienė suimta 2 mėnesiams. „Tai absurdas“, – teigia advokatas Marijus Velička

Ramūnas Aušrotas. Apie konferenciją „Teugdo šeimos laimingus vaikus“ ir tėvų teisę patiems nuspręsti, kaip lavinti savo vaikus

Liudvikas Jakimavičius. Lietuviškoji Dreifuso byla

Aurelija Stancikienė. Apie teisingumą dėžutėse

Visi į mitingą prieš LRT vykdomą politiką. Susitinkame šeštadienį 14 val. prie LRT, Konarskio g. 49

Karolis Venckus. Kaip iš 39 Neringai Venckienei inkriminuotų nusikalstamų veiklų JAV teismas paliko 4

Algis Avižienis „Iš savo varpinės“: Kaip TROJKA Graikiją „gelbėjo“

Ramūnas Aušrotas. Laida „Spalvos. Gėjai tėčiai“ pažeidė įstatymą. Teisininko komentaras

Valdas Vižinis. Siaubūnės Neringos neliko, arba Laiškas Karlui

Darius Kuolys. Svarbūs Lietuvos švietimo duomenys

Lietuvos Sąjūdžio Vilniaus tarybos pareiškimas dėl 2020 metų valstybės biudžeto

Vytautas Sinica. Naujam pasauliui naujas žodynas: nuo patriotizmo iki Vyčio

Andrius Švarplys. N. Venckienė atgabenama į Lietuvą. Yra tik dvi išeitys: bloga ir blogesnė. Geros nėra

Apie Neringos Venckienės ekstradiciją JAV žiniasklaidoje

Ar tikrai? Valdas Vižinis. „Neringa grįžta į kiek kitokią Lietuvą...“

Rimantas Jokimaitis. Štandartenfiurerio ir jo laikų istorijos, arba Pasakojimas apie Lietuvos žydų žudiką

Atminties šviesa neišvydusiems saulės šviesos

Ramūnas Aušrotas. Aukščiausiojo Teismo išaiškinimas bus labai svarbus

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.