Dienos aktualija, Demokratija ir valdymas

Arvydas Šliogeris: Neviltis. Tokia Lietuvos būsena

Tiesos.lt redakcija   2019 m. gegužės 4 d. 20:03

45     

    

Arvydas Šliogeris: Neviltis. Tokia Lietuvos būsena

Dalijamės tuo, kas buvo pasakyta prieš 6 metus apie penkių profesorių, habilituotų daktarų, akademikų – literatūrologės Viktorijos Daujotytės, teisininko Valentino Mikelėno, filosofo Arvydo Šliogerio, ekonomisto Aleksandro Vasiliausko ir archeologo Vlado Žulkaus – knygą „Nerimas“. Ar kas pasikeitė?

Geriausia šitos knygos dalis yra jos pavadinimas ir aš norėčiau padėkoti tam, kuris jį sugalvojo. Aš nežinau, kas jį sugalvojo, bet jis puikus.

Aš būčiau tą knygą pavadinęs daug blogiau – „Neviltis“. Nes, tiesą pasakius, bent jau tai, ką aš bandžiau labai trumpai, labai lakoniškai, tiesiog žaibiškai per porą valandų parašyti, buvo tiesiog nevilties išraiška.

Aš nesu iš tų vaikinų, kurie tris valandas pasakoja, kaip Letuvoje viskas blogai, kaip daugėja pedofilų, ir paskui sako: „Bet aš vis tiek optimistas!“

Aš esu pesimistas, juodas pesimistas, ir nematau absoliučiai jokios išeities iš susidariusios situacijos. Bet aš norėčiau tarti keletą žodžių, labai trumpai susieti su tuo, kas yra parašyta, – tais mano mažais etiudais.

Žinote, kas man didžiausią siutą kelia? Aš jau nežinau, ką daryti. Jeigu tai nebūtų susiję su tokiu istoriniu, baisiai neigiamu personažu, aš pasakyčiau lygiai tą patį, ką ir jis pasakė.

Kai žiūriu mūsų televiziją, mano ranka tiesiasi į vieną vietą, kurioje turėtų būti pistoletas.

Tai yra nusikaltimas. Tas, kas yra daroma mūsų televizijoje, tai yra tokia tautos demoralizacija, toks jos mulkinimas… Vartojamas žodis „žiniasklaida“, bet jeigu kalbėtume apie televiziją, ją reikėtų vadinti trimis raidėmis: MMM. Mąstymo mulkinimo metodas.

Ir dauguma žmonių, kiek man teko kalbėti, labai lengvabūdiškai žiūri į šitą dalyką. Jiems tai visai nesvarbu. Žinote, labai svarbu yra verslas. Aš menininkas, bet žinau, kad svarbu verslas, ekonomika, rinkos sąlygos… Čia mes statysime elektrinę!

O televizija sako, kad nieko. Koks rezultatas? Mano giliu įsitikinimu, 98 proc. emigracijos yra mūsų brangiosios televizijos nuopelnas. Propagandos, totalinio Lietuvos niekinimo nuopelnas. Lietuva dergiama per visus įmanomus kanalus, per didžiąją dalį laidų.

Šitas dalykas yra labai pavojingas ir kuo toliau, tuo jis tampa pavojingesnis. Naivumas nėra tik lietuvių naivumas.

Dideli išminčiai amerikose, vokietijose suokia, kad jau nėra ideologijų – mes laisvi! Bet tai juk visiška nesąmonė. Tokios baisios ideologijos, kokia yra skleidžiama dabar per MMM, niekada niekur nebuvo.

Net bolševizmas palyginti yra juokas, nes mes jam priešinomės. O dabar šitą bjaurastį, šitą šlykštynę, kuri peršama mums visais kanalais, didelė dalis ryja pasigardžiuodama ir sako: duokit dar daugiau šito purvo!

Kalbu labai aistringai, nes negaliu susivaldyti. Aš prisimenu visokius „Šok su manimi“, visokius ten, net nebežinau pavardžių, ir mane košmaras apima. Tai kokių kvailių šaly mes gyvename?

Jeigu patikėtume tuo, kas daroma televizijoje, taigi čia yra kvailių šalis. Mus visus nori padaryti kvailiais. O kaip kitaip, jeigu absoliučiai niekas nesiima to kaip nors pažaboti?

Tuos mąstymo mulkinimo metodus reikia pažaboti, jiems reikia uždėti geležinį antsnukį. Aš tiesiai sakau: reikia cenzūros, žiaurios cenzūros. Kito kelio nėra.

Galima giedoti apie liberalizmus, demokratijas, bet tai yra paistalai – aš jais netikiu. Mes turime totalitarinę visuomenę ir tai reikia aiškiai suvokti. Ir skirti du dalykus – sunkų totalitarizmą, kuriame mes gyvenome tada, ir švelnųjį totalitarizmą dabar.

Kas yra pagrindinis to totalitarizmo propagandistas? Vėl mąstymo mulkinimo metodai. Pirmiausia per televizijas. Šiandien aš ir nenorėjau nieko labai rimto kalbėti, nes aš jau netikiu, kad čia kas nors ką nors galėtų padaryti.

Vyksta „Svogūnai“. Žiūriu: pusė mūsų didžiųjų politikų susirinko. Viešpatie, tie didieji politikai šokinėja, traukia daineles, atsiprašant, laižo užpakalį valinskams visokiems.

Na, brangieji, į ką tai panašu? Tai yra visiškas orumo praradimas. Ar politikas, kuris yra praradęs orumą, iš tikrųjų gali būti vadinamas politiku? Aš jo taip negaliu pavadinti.

Čia kolegė išsireiškė taip dailiai, naiviai – sako, gal pasiūlykite kokių idėjų. Ir aš iš karto prisiminiau devyniasdešimtuosius metus. Buvau vienas iš tų kvailių, kurie steigė Liberalų partiją. Dabar aš taip ir sakau: buvau kvailys!

Mes, pasitelkę tuo metu tikrai puikiausius profesionalus, buvome parengę labai rimtas programas, privatizavimo programą, labai detalią. Paskui – žemės grąžinimo programą, iš viso keturias, nors jau detalių neprisimenu.

Atidavė tas programas tuomet valdžiukei, bet kur jos dabar, aš nežinau.

Kokia idėja rūpi šitai moliuskinei struktūrai? Gal net bestruktūrė ji visa. Mūsų valstybė yra be struktūros. Yra kažkoks vidus, toks monstras, panašus į Kafkos Gregorą Zamzą. Kišk tu į tą glitimą ką nori, viskas prapuls. Juk bet kokios idėjos ten nereikalingos. Kodėl? Jūs patys tai puikiai žinote.

Mes nesugebame sukurti valstybės, mes nebeturime kritinės masės žmonių, kurie galėtų kurti valstybę. Tuo aš esu visiškai įsitikinęs. Dar Sąjūdžio laikais tai buvo pagrindinė mane kankinanti mintis, nes viską daro labai konkretūs žmonės.

Mes masiškai griovėme. Mes neskaičiuojame, ar yra, tarkim, tūkstantis žmonių, kurie galėtų valdyti valstybę, kurti ekonomiką ir visa kita. Dabar aš galiu atsakyti: nėra! Tai kas, įdomu, darys tuos kokybinius posūkius?

O šiandien į teismą duodami profesorius Bronislovas Genzelis, Romualdas Ozolas. Aš žado netekau, nes teisiami net ne signatarai, o Sąjūdžio iniciatyvinės grupės nariai. Tie žmonės, kurie vaikščiojo peilio ašmenimis. Dabar tuos žmones teisia už tai, kad jie rengė pilietinį mitingą! Mitingą, kurio tikslas buvo daryti žingsnius Lietuvos gerovei. O už tai paduodama į teismą!

Iki ko Lietuvoje jau nusirista? O kas įsakė tai daryti – teisti už mitingą? Man atsakė, kad niekas neįsakė, kažkaip netyčia tai atsitiko. Kitados aš sakiau, kad Lietuvoje ateis laikas, kai reikės mums nuomotis Vorkutos konclagerius. Atrodo, kad toks laikas pradeda artėti.

Kalbant apie Lietuvos grėsmes, jau pradeda ryškėti tokios tendencijos, kurios liudija apie atviro totalitarizmo apraiškas, atvirą nepakantumą. Ypač svarbu, kad tai daroma jau mūsų simbolinėms figūroms.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

stasys        2019-05-6 16:52

Nesiseka > o Jus nekvatotumėte matydamas tokį uolu beždžioniautoju nykščiu darbą ? smile Pasirodo karus galima laimėti ir sofkute apžergus ..

Nesiseka       2019-05-6 12:47

bulkutės parduotuvėje neskanios, dešrelės su priedais, valdžia bloga, orai irgi. Net ir didžiausias mūsų minties galiūnas vėl depresija susirgo. O gal sėdi kvatodamas namuose fotelyje, o čia tik jo pasenusias knygeles cituoja?

stasys        2019-05-6 11:54

Kada tie geniukai pavargs stuksenti pritariant gegutėms ? Ju laimės dienos nešviečia ir po daugelio metu..

pastebejimas       2019-05-6 9:48

Gal be Tautos zinios iteisinta rusu kalba. Per zinias vairuotojas varo rusiskai , o ziniu rengejams taip patinka , kad net uzsukti garso nenori. Tai yra lietuviu kalbos istatymo pazeidimas. Ar yra dar kokia tarnyba gyva? Ar gali atlikti savo darba?

Arvydas teisus dėl esmės - dėl padugnių,       2019-05-5 23:34

kuriems pavyko apmulkinti tautą (esu tikras, laikinai ir net - pamokomai)
ir perimti tiek žiniasklaidą, tiek pagrindines, tariamai demokratiškai pasidalijusios, valdžios šakas.
Patį unikaliais talentais apdovanotą filosofą, deja, dėl neatsivertimo ir dėl netikėjimo, ištiko neišvengiama(?) neviltis.
Patyrinėkime, pažinkime, bet ja neapsikrėskime.
Palaikykime kitą Arvydą - Juozaitį. Visa galva aukštesnis, pvz.,  už Zelenskį.
P.S. Šimonytė, mėlynas sarafanas-2, šiandien LNK per kandidatų į prezidentus debatus patvirtino esanti postmoderni lėkšta, net agresyvi,
LGBT ideologijos fanė ir galima būsima vykdytoja.

Teisingi zodziai       2019-05-5 21:50

“98 proc. emigracijos yra mūsų brangiosios televizijos nuopelnas. Propagandos, totalinio Lietuvos niekinimo nuopelnas.” Pagarba autoriui. Ir as netikiu, kad kas nors pasikeis. Nera sazines. Nera lyderiu.

stasys        2019-05-5 20:42

Ne ne pulti ant MMM šakiu tikrai nepatarčiau ..taip galima ka nors sau pažeisti . ..todėl ir gilintis ka turėjo galvoje autorius su ta savo mintimi reikia labai atsargiai .. cit. “Mano giliu įsitikinimu, 98 proc. emigracijos yra mūsų brangiosios televizijos nuopelnas. Propagandos, totalinio Lietuvos niekinimo nuopelnas. Lietuva dergiama per visus įmanomus kanalus, per didžiąją dalį laidų.” ..Mano gyliu įsitikinimų čia kaip tik tas atvejas su ta MMM ..

Al.       2019-05-5 20:21

,,Net bolševizmas palyginti yra juokas, nes mes jam priešinomės.” Ponas filosofe, negi sunku pastebėti, kad čia tas pats bolševizmas ? Ir valdo tas pats luomas. Ir, mano, nuomone, jį patį valdo tas pats Kominternas.

Raigerdas        2019-05-5 20:07

Manau, kad su LRT TV NEPRIKLAUSOMUMU yra padarytas nevykęs eksperimentas, kaip prof. Preobražėnskio noras iš šuns padaryti žmogų (Bulgakovo “Šuns širdis”). Panašiai, kaip ir ta nevykusi Lenino idėja, kad “kiekviena virėja gali valdyti valstybę”. Šituo pagrindu pas mus organizuotas partijų susikūrimas. Ko nori tos partijos? Valdžios. Kam jiems reikalinga valdžia? Kad patenkinti tų partijų vadukų įnorius, juk viskas daroma už valstybinius pinigus. Nei viena Lietuvoje esanti partija neturi jokios Lietuvos vizijos, jokios idėjos dėl Lietuvos vaidmens Europoje, Vidurio Europoje, ir netgi santykiuose su ta banditų valdoma Rusija. Prof.A. Šliogeris teisus dėl ideologijos. Yra ta ideologija ir tą ideologiją skleidžia žiniasklaida. Pvz., delfi.lt TV laida “Netobulos” - tai ideologija. Žmogus negali netobulėti, tą jis darė per visą savo vystymosi istoriją, pradedant nuo gyvenimo urvuose. Lietuviškas filmas “Visi vyrai kiaulės” yra neįsivaizduojamas net tais pačiais komunistiniais laikais. Reiškia, Lietuvoje nebeliko vyrų, nes visi jie pavirto kiaulėmis. Odisėjas apsilankęs Lietuvoje tikrai nustebtų ir tikrai paklaustų, kaip ir prof. A. Šliogeris:“Tai kokių kvailių šaly mes gyvename?”. Prisiminkite su kokiu pasismaginimu greitasis Algis tyčiojosi iš estų, o jie ėmė mus ir pralenkė. Dabar jis tyli ir jam, kaip garbingam vyrui neužtenka drąsos atsiprašyti estų. Patyčios pas mus laikomos HUMORU, nors dar Šekspyro laikais buvo juokiamasi iš tokių juokdarių, kurie neskiria patyčių nuo HUMORO. Greitasis Algis deda lygybės ženklą tarp patyčių ir HUMORO, nes šitas suaugęs juokdarys nesugeba suvokti, kad kuo mažiau pas žmogų yra sąmoningumo, tuo jo HUMORO jausmas žiaurėja ir priartėja prie patyčių, kurios vadinamos HUMORU. Panašiai, kaip Orwell’o “Gyvulių ūkyje” tarp taikos ir karo dedamas lygybės ženklas, tarp MELO IR TIESOS taip pat lygybės ženklas, kaip ir “Visi vyrai kiaulės” irgi dedamas lygybės ženklas. Taigi, gal atėjo pagaliau laikas suvokti, kad tie žmonės, kurie deda lygybės ženklą ten, kur jo nėra, nėra padorūs žmonės ir šitie personažai yra atklydę iš MIESČIONIŲ TARPO, kurie buvo išjuokti dar Moljero laikais, o tai yra XVII amžiaus Prancūzija, Taip pat ta pati XVII amžiaus Anglija, išjuokta Džonatano Svifto “Gulivero kelionėse”. Manau, pats laikas paskelbti konkursą kokiam nors dramaturgijos kūriniui arba kino scenarijui, kuriame būtų pavaizduotas visas tas Lietuvos politinis elitas su žiniasklaida tokia pat satyros forma, kokia pavaizdavo Moljeras, Swiftas, Orwell’as, Bulgakovas ar kiti įžymūs rašytojai. Kiek galima kentėti šitas patyčias? Gal atėjo laikas kvailiams parodyti jų vietą mūsų dabartinės Lietuvos istorijoje?

stasys        2019-05-5 20:01

Vladas Vilmas vis dar svarsto sovietinėmis sąvokomis ..visus atleisti o naujus priimti sąžiningus . Ties tuo pasirinkimu Lietuva jau stovėjo 1991 m.. ir vardan tos Lietuvos tada padarė pragmatiška sprendimą ..kuris vėliau išsaugojo Lietuva sveika ir esamu sienu sudėtyje .  Lengvu pergaliu nebūną ..  o apie tokias rašo tik pasakose.

stasys        2019-05-5 19:56

viltis ir optimizmas   . Tamstos komentaras toks mažumėle pašvinkęs . A.Juozaitis tikrai nenusipelnė tokiu Tamstos ‘pagyru’ .

viltis ir optimizmas       2019-05-5 19:43

komunistai - kurie nusipelnė gyventi geriau - geriau ir gyvena.
o tie nabagėliai, kurie nenusipelnė draugo Putino malonių - tegu kariasi arba emigruoja.
prisivešim slavų - apženysim kaip juozaitį su rusėmis, vaikai bus rusai.

Raigerdas        2019-05-5 19:18

Pasirašau po kiekvienu gerb. prof. Arvydo Šliogerio sakiniu. Tik čia vienas komentatorius prakalbo, kad laikas pradėti kalbėti apie priežastis. Priežastys yra pačioje pradžioje dėl kreivai sudėtų pamatų mūsų valstybėje. Pažiūrėkite, kas nenori pas mus važiuoti į Euroviziją? Minedas nori, Nedzvinskas nori ir dar eilė su defektuotais norais nori važiuoti į Euroviziją. Kas nori valdyti mūsų valstybę? Na, pilna tokių. Ar jie nors žino apie valstybės valdymo ABC? Ne. Vėl mes turime reikalą su tuo pačiu Minedo sindromu. Štai 2 merginos iš Lietuvos nuvažiuoja į JK “Talentų šou” ir ten jų klausia:“O kodėl jūs kniaukiate kaip katės? Čia dainuoti reikia…” Bet mergelės iš Lietuvos nesupranta, kas joms sakoma. Lietuvos valstybė yra valdoma labai blogai. Kodėl? Todėl, kad N į verslą linkusių tipų pastebėjo, kad valstybinės institucijos yra būtent tai, iš ko galima susikrauti nemažus turtus, nes ten dirba tokie bukagalviai, kuriems svogūną padovanojai, ir jie jau jaučiasi lyg gavę Oskaro apdovanojimus. Neseniai pažiūrėjau per tą “Nepriklausomą nei nuo ko” LRT TV keletą laidų. Niekas ten nesikeičia, nes šitie ten dirbantys “Nepriklauomi nuo nieko” laidų vedėjai visiškai neevoliucionuoja. Jeigu jau kalba užėjo apie Valinską, tai pažiūrėjau ir ištraukas vieno lietuviško filmo, kur vaidina Valinskienė. Viso filmo žiūrėti neužteko kantrybės, bet su Valinskiene pažiūrėjau. Na ir ką? Jeigu šitai moterėlei ir pritinka vesti kokius nors koncertus, tai ji tikrai nėra aktorė. Ji vaidina pati save, o toks dalykas, kaip vaidmens sukūrimas jai matyt nėra prieinamas dalykas. Taigi, daugybė visokio plauko šou meno atstovų užuodė, kur galima užsidirbti pinigų lengviausiai, ir jų akys nukrypo į Nepriklausomą nei nuo ko LRT. Dabar žiniasklaida. Vėl tas pats Minedo sindromas, nes žiniasklaidoje priviso daugybė net psichiškai nesveikų žurnalistų. Iš kur pareina tas MELAS? Jis pareina iš ŽMOGAUS SUGEBĖJIMO MĄSTYTI ANALITIŠKAI, KUR PIRMUS SMUIKU GROJA LOGIKA. Daugybė žiniasklaidininkų yra su labai, labai didelėmis ydomis. Bet jie jų savyje nepastebi, bet ieško jų kituose žmonėse. MMM - labai tikslus pavadinimas, todėl virš 80% žurnalistų Lietuvoje (ir ne tik Lietuvoje) MMM laiko kaip aukšto profesionalumo požymį. MMM labai paplito ir politikų galvose, todėl susidaro įspūdis, kad Lietuva negali egzistuoti kaip valstybė, nes tai yra pasityčiojimas iš mokesčių mokėtojų ir jų patriotinių jausmų. Taip mums reikia tokio, koks yra Ukrainoje V. Zelenskis, ir tokių mūsų šalis turi, bet užterštumas valdančiose valstybinėse institucijose bukagalviais yra toks didelis, kad vargu ar V. Zelenskis čia galėtų prasimušti, jau nekalbant apie Prezidentus, bet nors į šou programas, kurių nėra sukurta pas mus, nes viskas yra šitų beždžionių nubeždžionauta iš Vakarų su visokiais beverčiais Realybės šou. LRT, pirmiausia, turi būti piliečių TRIBŪNA ir laisvo žodžio tribūna, o ne Miliūtės ar dar silpnesniu proteliu pasižyminčių vedėjų laidos.

Taip, pasikeitė:       2019-05-5 17:34

Daujotytė apsiš...ko!

Tarp kitko       2019-05-5 16:42

Čia kažkur mačiau tūlos Daujotytės pavardę ir tai nedaro jokio teigiamo įspūdžio.

Pone Tvankstai,       2019-05-5 14:47

Pilsudskis irgi užaugo Lietuvoje ir buvo grynaveislis, ir kas iš to? Mums reikia ne svetimas citatas rankiotis, o savo galva galvoti, mąstyti, žiūrėti ir svarbiausia - matyti. Dabar pavojingai didelė inteligentijos dalis nori tapti Žečpospolitos dalimi arba atiduoti vėl Vilnių lenkams. Skaito jos Ustavą ir nieko nesupranta, o dezinfosklaida netalpina išversto jos teksto, kodėl? Lietuvos inteligentams nusibodo Lietuvos valstybė ir nori ją kuo brangiau, žinoma, asmeniškai sau, parduoti imperialistams, svarbu, kad jie pardavėjų neliestų ir išsaugotų titulus ir turėtas privilegijas, kaip prie Katrės Antrosios. Kiti kalba apie Hitlerį, pamiršę pagrindines Stalino Rusijos sąjungininkes, gelbėtojas, industrializatores ir elektrifikatores. Mums turi būti pagaliau paviešinta istorija, o ne jos sufabrikuotos įvairios versijos, kaip ponas ar išvaduotojas, ar kolonistas pageidauja, ir mitai. Diegiama mitomaniakystė ir dvigubų standartų manija - meilė dezinformacijai, apgaulei ir pan.

Vien tai,kad       2019-05-5 14:04

Lietuvoje atsiranda jaunimo grupuotė,kurios braižas vis agresyvėja,ir ji pradeda panėšėti į jaunuosius leniniečius,hitlerjugendą,chunveibinus ir kt.,tai rodo,kad turim diktatorių,tik skirtumas tas,jog jis kiek šešėlyje,nes tokios aplinkybės.Kiek sugriauta gyvenimų ir likimų.

ah1       2019-05-5 13:56

parsidavėm už alų ir skalbimo miltelius, o kai žmogus parduodamas arba parsiduoda - tampa pirkįjo vergu, na o vergo dalia vergauti be jokios vilties… bet prisigeri alaus, daug alaus ir tą neviltį paskandini…. išlenda - ir vėl paskandini…

Tvankstas        2019-05-5 13:17

Žvelgiant į Suomijos, Latvijos, Estijos, Lietuvos tarpukario patirtį, tai matome P. Stolypino idėjų įgyvendinimą M. Krupavičiaus žemės reformoje, V.Jurgučio lito įvedime ir išsaugojime, ir t.t. Tai P. Stolypino pertvarkos aidai mūsų gyvenime.

Tvankstas        2019-05-5 13:12

Perkeliant P. Stolypino patirtį Lietuvon, tai kitataučių įtraukimas į ūkinį ir kultūrinį Lietuvos gyvenimą turi būti su pajausta gerove toks, kad nenorėtų tapti nei Rusijos, nei Lenkijos ar kurios kitos šalies piliečiais, tas pat ir su lietuviais, kuriems koktu būtų švebeldžiuoti angliškai ir imti kitos valstybės pasą su pilietybe.

Altarena       2019-05-5 13:10

Joooo… Poną graužia visiška neviltis… Ir jį įmanoma suprasti: juk dabar jau nelabai rasi norinčių spausdinti jo penkiapūdes knygšes, kuriose tyčiojamasi iš Dievo bei Tikėjimo. Tikra neviltis. Bet neužjaučiu. Užjaučiu vargšus, vis dar besilankstančius tokiems kliedėtojams. Geriau pasižiūrėtumėte į daugelį tikrai išmintingų, darbščių ir dorų žmonių darbus, į tuos, kurie nemano, kad būtina kiurksoti prie TV ar jose reklamuoti tuštybes

Tvankstas        2019-05-5 13:06

Jei nepatinka P. Stolypinas, tai jo įkvėpėju buvo Jean-Baptiste Colbert, kaip premjeras valdęs Prancūziją 1661-1683 metais, sukūręs tokią Prancūziją, kad iki šiol Paryžius yra pasaulio kultūros sostine, kurią pabijojo sugriauti ir Rusija 1814-15m., taip pat kaip menininkas A. Hitler įsakė nieko negriauti Paryžiuje, kareiviams ir karininkams kiekvienam įteikė gidą, kurį 2015 m. pakartotinai išleido viena Prancūzijos leidykla - tai nuostabiausias gidas apie Paryžių. Dėl paties P. Stolypino - tai jį įkvėpė Lietuva, jos žmonės, užaugo prie Kėdainių, baigė gimnaziją Vilniuje, daug metų dirbo Lietuvoje, nuostabą jam kėlė Suvalkijos ūkininkai savo laisvu darbu, iš jų mokėsi, tai buvo panaudota įsavinant Sibirą, ten perkeliant milijonus Rusijos valstiečių, duodant žemės, gyvulių, tuometės ž.ū. technikos, ...P. Stolypinas parengė penkmečio planus, parengė musulmonų įtraukimą į Rusijos gyvenimą pagal Lietuvos 500 metų patirtį, reikia prisiminti, kad jo valdymo metais suklestėjo lietuvių tautinė veikla, tam nebuvo trukdoma, labai mėgo žydus, žydų klezmero muziką, taip pat čigonų muziką, kviesdavosi pas save į namus šių abiejų muzikų atlikėjus. Sunku ginčytis su žmonėmis, kurie nežino tikrojo P. Stolypino gyvenimo, bet užsiima paskalų platinimu ir žinojimu, kad tikrai mažai kas žino ne paskalas. Dabar darbus reikia vertinti P. Stolypiną, bet ne pagal piktų liežuvių šmeižtą - tikrovėje tai buvo žmogus pasirengęs pastatyti Rusiją į pirmaujančių šalių gretas pasaulyje, tam buvo reikalinga tikroji tautų draugystė, o ne išsidrąskanti neapykantą vienų kitiems, todėl lietuvių kultūrinis savarankiškumas ir lietuvybė nebuvo užspaudžiami, palikta laisvė lietuviams būti lietuviais. P. Stolypinas ėjo į premjerus žinodamas : ‘už carą, už Rusiją būsiu nužudytas’, pasikėsinimų būta daugybės, tapo invalidais vaikai, žuvo vaikai, bet dirbo toliau, kol buvo nušautas Kijevo operoje. P. Stolypinas buvo nepaprastai giliai tų dienų tikrovę suvokianti asmenybė, kokių pasitaiko labai retai bet kurios šalies gyvenime, negana to, dar suprato, ko reikia tėvynei, kad ji taptų tėvyne visiems jos piliečiams, ir būtų pasiryžę žūti kovodami prieš grėsmę  prarasti tokią gerovę savo vaikams ir anūkams.

iš nevilties       2019-05-5 11:47

Žemai lenkiuosi prof. Arvydui Šliogeriui, pritariu kiekvienam Jo žodžiui, Jo mintims - tai tokie didžiuliai Nevilties laikai, kurie tęsiasi, atrodo, jau visą Amžinybę ir nesimato jokios pabaigos. Kiekviena pragyventa diena, mėnesiai, metai - tik egzistencija, neteikianti jokio džiaugsmo ir gyvenimo prasmės. Jaukiau pasidaro žinant, kad esi ne vienas šitoje ašarų pakalnėje

Atsirado       2019-05-5 11:28

Jų visada, tokių, Stolypinų, Leninų, Stalinų , Hitlerių, ir begalės kitų panašių,yra ir daug jų gerbėjų, kad ir čia Tvankstas, keistas nikas, ir jei jis prasiveržtu, būtų panašus į juos, jei jis tikrai taip galvoja, tai nieko keisto tokių buvo yra ir bus,o amžinas dėsnis yra , Šviesa-Dievas kuria , tamsa griauna, todėl žudymas yra griovimas, ir niekada netaps šviesa.

Nuo kada       2019-05-5 11:05

sovietmečio ir liberoidijos brokdariai yra gerai dirbantys? Gal labiau gyvenantys kitų sąskaita buvę aktyvūs Blogio imperijos ir jos sąjungininkių kolaborantai? Ne taip, pone Tvankstai?

Pačiam       2019-05-5 10:55

patinka rusifikatorius Stolypinas, pone Tvankstai? Jam žemaičiai buvo teroristai, nemanai?

Tvankstas       2019-05-5 10:49

PVM ir progresinis pajamų mokestis kartu sudėjus veda į paspartintą visuomenės negrizaciją (matomą plika akimi lyginant paskutinius 20 metų Vokietijoje, Švedijoje,...), masišką žmonių skurdinimą ir oligarchato įsitvirtinimą.

Tvankstas       2019-05-5 10:45

Labai mėgstamas arkliukas, dabar jau kone kiekvieno politiko Lietuvoje, yra progresinis pajamų mokestis, kuris dar vadinamas ‘Robbin Hood efektu’. Nusmaukyti gerai dirbantį ir uždirbantį, patenkinti savo žmogėdrišką aistrą įkasti dorai dirbančiam ir uždirbančiam. Tai tas pat, kaip ir su PVM - gaminti neapsimoka, tik prekiauti, gamyba atsiduria paniekoje. Žinant PVM atsiradimo istoriją demokratijose matome, kad prasidėjo gyventojų skurdinimas, kuris nuo 2000 metų kasmet nuskurdina gyventojus 1 nuošimčių, taip skurdinimas arba negrizacija vykdoma pelėsio taktika. Tas pat ir su progresinio mokesčio įvedimu, kai pakertamas siekis užsidirbti darbu, prarandant norą pamačius sieną tunelio gale. Tai politikų pataikavimas miniai, panieka darbo išmanymui ir įgūdžiams, to siekiantys politikai ekonomiką stumia į kreivų veidrodžių karalystę, kas veda į kvailysčių maurynus ateityje, rodo vienadieniškumą ir kerštą darbui ir dirbančiajam gerai, atsisakant oraus viduriniosios klasės gyvenimo, netgi ją naikinant, tuo pačiu jos sukuriamas darbo vietas samdomiems darbuotojams ir šių orų gyvenimą, perkeliant viską ant ištiestos rankos pašalpų švirkšto.

Tvankstas       2019-05-5 10:00

Vienas didžiausių pertvarką atlikusių žmonių yra P. Stolypinas 1905-1911m., kol buvo nušautas Kijeve ‘už žydų tautos išlaisvinimą’. Rusijos istorijoje P. Stolypinas aplamai yra vienintelis, dėl ramybės šalyje ir vengiant revoliucinio progreso sukurtais įstatymine baze karo tribunolais sušaudęs 5tūkst. teroristų-revoliucionierių. Šiandien mes turime kitą pavyzdį, kaip šalis yra išblaivinama nuo narkotikų - tai Filipinų prezidento R. Duterte darbai šaudant gatvėmis slankiojančius narkomanus, kai jie sudarė 3 mln. iš 100 mln. gyventojų. P. Stolypino pavyzdžiu šalį pertvarkė ir Čilės gen. A. Pinochetto, tą patį atliko ir gen. Videla Argentinoje, abu siekdami išvengti revoliucinio komunistų kraujo tvano. Palyginkime su progresą nešusių bolševikų/komunistų 50 mln. aukų vien Rusijoje, o per pasaulį apie 200 mln. aukų. Visos P. Stolypino reformos įgyvendintos dekretais, paleidžiant Dūmą ir tarpuvaldžiu įterpiant taip reformą po reformos, taip pat Dūmos atostogų metu. Labai aiškiai yra pasakęs Voltaire : ‘monarchijoje aš turiu paklusti vienam išdidžiam liūtui, o demokratijoje 200 žiurkių mano pačio rūšies’. Štai tas žiurkynas daugiapartinis niekaip neleis atlikti tikrųjų pertvarkų šalyje, NIEKAIP, numarindamas pliurpaluose net mintis. Atminkime, kad MB Baltic apmokėjo kone visas partijas, patenkančias į Seimą, tai apie kokias pertvarkas gali būti kalba, siekiant sukurti gausią viduriniąją klasę ? Tai demokratijos alfa ir omega - 1 ar 3 ar 5 oligarchai apmoka ir išlaiko kone visas partijas, kurios kaip sisteminės vykdys tik duondavių instrukcijas. Niekas nepasikeitė nuo Kleistenes laikų, o Perikles labai paatviravo, išduodamas demokratijos valdymo ištrauką (esenciją). Sokrates buvo nužudytas 399 m. pr. Kristų kaip demokratiško susidorojimo simbolis, kaip demokratijos Atpirkėjas, ir niekas nepasikeitė demokratijoje iki šiandien, ir demokratijoje kitaip negali būti. Aristotelis labai taikliai apibrėžė : ‘blogiausia iš visų galimų santvarkų yra demokratija, kurioje hienos valdo asilus’, tai pertvarkos sukurti galimybes patiems žmonėms prasigyventi yra galimos tik pilietijoje (Aristotelio apibrėžimas), ką mes turėjome tik Sąjūdžio laiku, ką dabar turi Madjarija ir Lenkija.

stasys        2019-05-5 9:47

A.Bė 2019-05-5 7:53 > Jus gana taikliai apibūdinote situacija „Levas Gumiliovas yra sukūręs terminą - pasionarijai. Tai yra ta dalis visuomenės, kuri yra pasiruošusi kažką keisti, kovoti už save.“ .. Kai žmogus neturi idėjų visiems jam tikrai nieko kito nelieka tik kovoti už SAVE. Pasižiūrėkite, pavyzdys Z.Vaišvila ..tuščios spaudos salės Seime, kova teismuose už SAVE ir vienasmenis LVT valdymas .. prisidengiant kitais, rezultatas to . Keistas Tamstos noras lyginti Ukrainos busima Prezidentą Zelenski su Lietuva .Mes tiek viskuo pertekę , kad nevertiname to ka turime ..matyt tikrai reikia visko netekti kad pajausti tam verte ..

Tvankstas       2019-05-5 9:27

Jules - reikia žinoti paprastą tiesą apie G. Orwell - jis aprašė D. Britanijoje karo metais įsigaliojusią ir pokaryje leiboristų įtvirtintą visuotinę diktatūrą su cenzūra, žodžio, minties, spaudos laisvių apribojimais.Po jo mirties 1950m. sausio mėn. visa propagandinė mašina suvertė knygų turinius ant SSSR. Prašau neiškraipyti tikrųjų G. Orwell knygų atsiradimų priežasčių. Tie patys apribojimai žmogaus teisėms šiandien galioja visose demokratijose, begalė kitaminčių vejami iš universitetų, net Nobelio premijos laureatai, vejami iš darbo žiniasklaidoje, valstybės tarnyboje, kaip kitaminčiai yra kišami į psichiatrines ligonines, kaip į kalėjimus iki gyvos galvos (prisiminkime J. Andropovo aksiomą : ‘antisovietiškas žmogus yra psichinis ligonis’, todėl buvo kišami į Černiachovsko ir tolygias psichiatrines ligonines - kalėjimus), tas pat šiandien visose demokratijose. Grasinimai ir persekiojimas kaip V. Rubavičiui yra demokratijos šalių slaptųjų tarnybų duona. Gerb. Juliau Milaiti, mokate puikiai prancūziškai, manau angliškai, dar gal ir vokiškai, galite pasidomėti ir pasiskaityti apie tai, ką išsakiau, o pradėti galėtumėte nuo Anneke Lucas išpažinčių - tai Belgijos paidofilų klano ilgametė vergė, stebuklingai likusi gyva. Bolševikų paidofilų ir prievartautojų (‘devka dura, daj bojcu za revoluciju’ majakovskių eilių dvasia) pakankamai buvo SSSR, Stalinas per ‘čystkas’ pirmiausia apvalė šalį, nors pats jaunystėje turėjo romaną ir tai tęsėsi ilgus metus su A. Mikojanu. Išmokite vertinti ir lyginti tapačius reiškinius sovietijoje ir demokratijoje visais laikais. Pagal atliktus darbus.

stasys        2019-05-5 9:22

Žmogus be vietos toje visuomenėje , o kas ta TV žiuri ar ne tie patys senjorai ? ar ne jiems skirtas tas „svogunas“ ir Valinsko tripčiojimas po scena ?. Jaunimas turi susikūręs sau visai kita pasaulį į kuri žiuri toks ponas Šlioderis ir nieko nesupranta todėl klausia kas vyksta ? kodėl jam įprastas pasaulis bliūkšta ir kyla naujas , svetimas ne jo taisyklės grįstas .PARASČIU ŽMONĖS , suprantu skamba negrabiai ir gal visiškai atstumiančiai ..bet toks apibūdinimas gana tikslus tiems kurie stovi ir žiuri į tai kas vyksta ne pagal ju valia ir norą . Nežinomybė gąsdina žmones ir surakina jiems protus ,atriša tik liežuvius visokioms baimėms ir spėlionėms ,..o juk tai duona tiems sukčiams kuriems iš ju kažkokios naudos reikia . Uždaras ratas paraščių ciklo , kai tie patys paklydėliai puola į pinkles GELBĖJANT kuriose proto ne tiek daug ir lieka .  Tik dėka užmušto tautos vienio gali žaliuoti įvairios gelbėjimo misijos , nevardinsiu, supratingi patys supranta ..o jei ne tai ir tekstas ne jiems skirtas , dėl ko jaudintis irgi nereikia .. Žemė mielieji nenustos suktis netgi tada kai gaidžiai rytais nustos giedoti . Žmogus vienas nereikšmingas, save pervertinusi būtybė ... Jėga Jis tampa kai ju daug ir visi turi tikslą, viena ..

Dzeikas       2019-05-5 9:00

Bejui:
Neteisingos prielaidos gimdo neteisingas isvadas. Pabege “pasionarijai” kaip pats issireiskei, maziausiai kalti del to, kad Lietuvos socialinis gyvenymas merdi.Pats atsimenu koks neparankus bauvau, kai raginau atsisakyti dirbt virs 13 val.(7 ryte darban ateini, 2-3 ryto eini namo(6d/sav) - 1996m “laisvos” Lietuvos socialiniai iskovojimai uz varganus 1500 lituku. Tada as VIENAS viesai pasakiau, kad TIEK - nedirbsiu. Mane po sio demarso kaip ne keista nepaliuosavo, o pervede i geresni darba su normaliom 40val/sav laiku(atlyginima sumazino iki 1000). Subinlaizius tylejusius kaip prisisikusius paliko toje katorgoj. D/d tiesa irgi sutrumpino - darba baigdavo 22-23 val.Atlyginima irgi sumazino iki 1200-1300. Kame cia darbdavio intriga - nesuzinojau. Po metu nusokau nuo “durniu laivo” i JAV.
Dabar as reiskia kaltas, kad banderlogai nepanoro zmonemis tapt???
Tiesa sakant bet kurios civilizuotos valstybes valdzia(tiek JAV, tiek vakaru Europos) gali i ozio raga savo piliecius panorejusi susukt. Kodel to nedaro? Todel, kad ne sia diena gyvena. Zino, kad ateis kazkada isbandymu metas ir ju nasta nes vidurinioji ir vargingoji klase. JEIGU PANORES NESTI. Susukti(dalyvis) i ozio raga panores? Atsakyma pats zinai, ir net Lietuvos “elitas” , arba tas meslas isnestas tautos save valdyti , irgi zino. Kodel nieko nekeicia? Todel, kad jie nors ir valdo, savo vidumi, prigimtimi yra cholopai. Jam, tam cholopui kuris per kitu galvas uzrepeckojo i turniskes(cia bendrinis zo, apibendrinimas) ne jokia NETRAGEDIJA jeigu jis valdovu nebebus. Na bus pinigu puzras kazkur Prancuzijos Zydrojoje pakranteje, ikrams uzteks ir net liokaju privers lietuviskai ismokt. O cholopai like ant Lietuvos siurbs skysta mesla. Bet gi patys link to ir ejo/eina.
Del “finita la comedia” nezinau.Ne pranasas. Bet tragedijos nematau. Parodai ta gala uz kurio reikia traukt ir kas galetu perlauzt situacija ant Lietuvos. Tai islenda abriedukai ima keikti, kad sveplu tekstu rasau ir is W raides problemos juokiuosi.
Kuprota tik kapas istiesins.

Rinkėjai,       2019-05-5 8:58

rinkdami į valdžią melagius ir demagogus, griovė, o ne mes. Rinkėjai apsimeta nežiną, kuo buvo pats Orvelas ar Ingridos numylėtojo Šveiko autorius arba ir pats Šliogeris, aktyviai agitavęs už Brazauską ir jo CK, o patriotus vadinęs idiotais. Kas iš to, kai šaukštai po pietų tiek pačiam Šliogeriui ar Orvelui. Gali kiek nori dabar teisybę rašyt, o pasitikėjimo nėr, nes kartą pamelavęs, riebiai apgavęs, įgijo savybę ir kitą kartą apgauti, pameluoti, kai tik tokia proga vėl pasitaikys. Ir Tvankstas apsimeta nežinąs, kad tie kolchoznikai su žaliaisiais yra tie patys lddp-istai ir ne daugiau - LDDP padalinys, politinis sparnas “na vsiaki sluči”(Valinsko “Ir taip, ir ne” - rytoj arba lis, arba ne).

mes.       2019-05-5 8:27

Mes masiškai griovėme. o pastatėm tik krautuves…

A.Bė       2019-05-5 7:53

V.Zelensks, prezidentu bus inauguruotas birželio mėnesį.
Tačiau V.Zelenskis jau dabar vykdo intensyvią rinkiminę kampaniją į šalies parlamentą. Jo tik ką gimusi partija jau turi daugiau negu 51 proc. simpatikų... Taigi V.Zelenskis, skirtingai nuo lietuviškų “pavėpusių “nesisteminių” “kandidatų” į prezidentus, puikiai supranta, kad jis galės kažką padaryti ir kontroliuoti situaciją ne tada, kai jis taps prezidentu, o tada, kai turės parlamentinę daugumą, savo premjerą ir savo žmones kitose svarbiausiose valstybės institucijose.
Todėl V.Zelenskis dirba „juodai“, ruošdamasis rinkimams. Jis išnaudoja šį laiką taip, kad jam, kaip šio proceso organizatoriui, verta paploti.
Kitas dalykas, kad jis dabar dalyvauja politikoje, nepaisant to, kad dar nėra inauguruotas prezidentas. (Pažvelkime, kokį rezonansą sukėlė jo atsakas V.Putinui.)
Gegužės pirmąją visoje Europoje praėjo viskuo pasipiktinę paradai, vietomis peraugę į atviras riaušes.
Ir tik mūsų Lietuvoje patyliukais praslinko būrelis viskuo patenkintų, privi?egijoms apsirijusių sočių katinų .
Kodėl mūsiškiai dėl nieko nekovoja? Pernelyg gerai gyvena?
Tie, kurie galėtų pradėti reikalauti, į Lietuvą dar negrįžo.
Levas Gumiliovas yra sukūręs terminą - pasionarijai. Tai yra ta dalis visuomenės, kuri yra pasiruošusi kažką keisti, kovoti už save.
Lietuviški pasionarijai nusispjovė į bet kokią kovą ir dėjo į kojas rinkti braškių ar dirbti kokį darbą anglams, airiams ir norvegams.
“Mūsų” prezidentė sąmoningai nevykdė jokios emigracijos stabdymo ar emigrantų grąžinimo politikos, suvokdama, kad tai yra tas pats sprogstamasis potencialas.
Tie, kuriems iš tikrųjų blogai, t.y. pensijinio amžiaus žmonės, jau seniai nepajėgūs pakovoti už save.
Na, kam, kuriems polotikams tie pensininkai reikalingi?
Jeigu kas labai myli savo uošvę, tai duos jai papildomai, o jeigu nemyli, tai kuo greičiau ji išeis, tuo geriau…
Maždaug tokia logika yra dominuojanti mūsų valstybėje.
Iš esmės valdžioje buvę konservatoriai su savo ciniška šimonyte sprendė krizę, apiplėšdami pačius sunkiausiai gyvenančius, negalinčius apsiginti, t.y. pensininkus, kurie ir toliau už juos balsavo, užuot ėję prieš juos su šakėmis. Bet šakių jie jau seniai nepakelia, o daugiau nėra kam to daryti…
Finita la comedia.

Parašyta       2019-05-5 7:37

Tiesa, ir nieko labai nepridėsi, baisus susidaręs liūnas kurio niekas neišsems, o jis vis traukia naujas aukas, dėl to kad liūnas traukia visus ten įkritusius, galimi atvejai: arba prisipildys, arba išdžius, viltis kad jį išsems, labai maža.

Jules       2019-05-5 6:32

Kas aprašyta G.Orwell kūriniuose žmonės, paprasti piliečiai, nedegradavę kaimiečiai kolchozų laikais žinojo tai ne prasčiau, o kur kas geriau. Na ir pats Orwell, kas jau tokis, nenori primint, pone Tvankstai, a? Mėgsti dalinę tiesą - pasakyti ne iki galo? Taip pat nenori primint, kas tokis ir tas OBCHSS, ir kolchozų pirmininkų sūneliai arba AMB varovų medžioklėse sūneliai, meilužės ir žentai, a? Kur pasidėjo Inturisto filialo Gintaro viešbučio VIP plaštakės, ką? Labai jau mandras tas OBCHSS ant svetimų, ES pinigų, galintis įmantriai pasidarkyti, pasišvaistyti runkeliokų ir vargšų, dezuotų žmonių, tarpe. Maišai tiesą su deziuku, nepanašu? Kodėl taip darai? Šliogeris irgi daro tą patį- sako tiesą, daugiau tiesos nei Seimo Jurgis su savo politikos kuosų kariauna, bet visgi pamiršta ir apie save pridėti, kas jis jau tokis ir iš kur kilęs, ką veikė jo tėvai, kokia aplinka ir privilegijos jį supo, kas jį rėmė, jam padėjo ir panašiai? Mūsų žmonės geriau už Orvelą tą jautė, tai patyrė ir išgyveno, bet niekas jiems apie tai neleidžia tiesos pasakyti, o velka į cypę arba į Vasaros 5 šiandien vietoj Sovietsko, arba sodina su galvažudžiais profilaktikai, suvokimui, kas Lietuvoje šeimininkas. Pas mus juk politinių kalinių nėra, tiesa? Tokių kalinių nėra, o išnaudojimas yra.

Tvankstas       2019-05-4 23:57

Žmonija yra varoma į elektroninių pinigų konclagerį su čipsais po oda. Europa išauklėta individualistine dvasia, su žmogaus orumo suvokimu, tam priešinasi ir šiandien vyksta kova ‘būti ar nebūti’, kurioje Lietuvos vaidmuo yra apgailėtinas, netgi išduodama Madjarija ir jos vadovas Viktoras Orbanas. Tai rodo Lietuvos intelektualų prisitaikymą prie Open Society ir G. Soroso numetamų trupinių, pažiūrėkime kokius šabašus rengia kasmet Birštone. Prisiminkime kvailysčių liūną SSSR ir dabar tokį ES - žmonėse vėlgi vyksta priešinimasis dvasios pavergimui. Artėjantys EP rinkimai duos aiškų vaizdą, tikėtina, kad G.Soroso 255 parlamentarai iš 751 nebebus, o daugumą turės patriotinės jėgos, iš Lietuvos tai bus prof. V. Radžvilas ir bendražygiai, bus keičiama ES į tėvynių bendriją, o Lietuvos politiniame gyvenime patriotinės jėgos ims viršų 2020 m. rinkimuose į Seimą. Prisimenu 1988 m. vasario mėn., kai dar niekas net neįsivaizdavo Sąjūdžio suvažiavimo spalio mėn. Visų baisiausia, kad nėra ekonomistų, galinčių įkvėpti ekonomikos reformas, pradedant nuo PVM mažinimo iki 3-5 nuošimčių maistui, knygoms,..., taip pakeliant per vieną dieną pensijas bent 10 nuošimčių. Žvelgiant toliau mokesčių pertvarkai vykdyti ir turtinę atskirtį mažinti, kai PVM yra vergo mokestis ir jį reikia panaikinti, įvesti apyvartos mokestį 10-12 nuošimčių, kuriam negalimos jokios lengvatos. Dabar PVM užmoka eiliniai žmonės, verslas gali šaipytis iš PVM. Yra dar daugybė dalykų, kurie reikalingi įvesti, kad žmogaus darbą padaryti oriu gyvenimu. Yra viena sąlyga - reikalinga vienos partijos / judėjimo parlamentinė dauguma, tokie dalykai galimi tik absoliučioje monarchijoje, vienos partijos daugiamečiame valdyme ( šiandieninė Madjarija, Lenkija,...), diktatūroje kaip Singapūre, Taivanyje, Čilėje gen. A. Pinochetto laikais, ar toje pačioje Vokietijoje pokaryje K. Adenauer laikais. Bet be doros neįmanomos pertvarkos, nes ekonomikoje žmonių dorumas yra svarbiausias veiksnys darant vystymo šuolius. Nori nenori, bet tenka pripažinti, kad Karbauskio + Matjošaičio kol kas yra vis šis tas, bet jų asmeninės savybės ir įpročiai vargu ar pakankami rimtai pertvarkai ir ekonominiam šuoliui sukuriant viduriniąją klasę, be kurios gausos neįmanomas valstybės ir tautos išlikimo užtikrintumas.

Tvankstas       2019-05-4 23:11

Sutinku su prof. A. Šliogeriu. Gaila tik, kad mintyse paaiškinta tik plika akimi matomi dalykai, bet nėra užsimenamos priežastys, kodėl taip vyko, vyksta ir dar vyks. Priežastys yra paaiškintos dar F. Dostojevskio prieš daugiau kaip 140 metų, o Justinas Pranaitis sustatė priežastingumą būsimosioms kartoms ir jų mąstytojams, o po II pasaulinio karo tai išreikšta A. Dulleso doktrinoje ir ‘laisvajame pasaulyje’ D. Britanijoje aprašyta G. Orwell kūriniuose - negalvokime bent šiandien patyrę visuotinės liberalizmo diktatūros kasdienybę savo kailiu ir dar sugebantys prisiminti demokratinį centralizmą, kaip leninizmo-stalinizmo tvarinį. Šiandienos reiškiniams suprasti reikia žinoti ir “Paneuropa”, ir Romos klubo nuo 1970 m. tikslus, kurie tėra F. Dostojevskio ir J. Pranaičio dar kažkada paaiškinti.

Net netikinčiojo dieviškos prigimties neapgausi:       2019-05-4 22:50

Arvydas Šliogeris:
„Geriausia šitos knygos dalis yra jos pavadinimas („NERIMAS“)
ir aš norėčiau padėkoti tam, kuris jį sugalvojo.
Aš nežinau, kas jį sugalvojo, bet jis puikus. [...]
Aš būčiau tą knygą pavadinęs daug blogiau – „NEVILTIS“.
Aš esu pesimistas, juodas pesimistas, ir nematau absoliučiai jokios išeities iš susidariusios situacijos. BET AŠ NORĖČIAU TARTI KELETĄ ŽODŽIŲ...“
*****************************************************************
Šv. Augustinas:
„Sutvėrei mus, Viešpatie, sau,
ir NERAMI mūsų širdis, ko NENURIMS Tavyje“ (Išpažinimai, I, 1, 1).
******************************************************************
Nors psichologiškai yra labai skaudu, bet metafiziškai turime dėkoti
- Apvaizda parodė tautai jos išdavikus, tūnojusius Lietuvos viduje.
Su jais jokie kompromisai negalimi:
valstybę atkursime tik ant Tiesos,
o ne ant meluojančių ideologijų pamato.

Dzeikas       2019-05-4 22:23

Tas jusu minimas svelnusis totalitarizmas niekur nebuvo dinges. Jis tik buvo itraukes nagus 90-uju pradzioj. Mus issipyre is TSRA lauk ir ieskojome “kitos chebros”. Ta kita buvo ES, ir pradziai prisiraseme i ET(Eurotaryba). Na tipo kaip tarpinis zingsnis stojant i ES, nors iki ES dar buvo labai labai toli. Na paeme mus kandidatais, tipo na pazuresime kaip jus cia vartysites.
Ir nuo virsaus zemyn buvo nuleistas cirkuliaras, t.y. tokios nerasytines savaime aisku instrukcijos , kad su tauta elgtis kulturingai, be snukiadauzio, o itikinejant ir laisva valia. Na pastarasis teiginys nedurniams sakytas buvo. Tauta reikejo snukuciu i reikiama sprendima ibrukt, o jau kaip vietiniu stolonacalniku rupestis.
Netikite? O prisimenate kaip prievarta zmones is fabriku buvo neisleidziami 1994-95mm(net Andropovas iki to nesusigalvojo)?  Kodel si praktika buvo nutraukta? Teisingai, MP pirstu is Vilniaus pagrumojo. Ar Zmogaus teisemis susirupino? Neee…issigando ET. O nebutu ET? Tauta pasipriesintu? kada si cholopu banda ir kam prieisnosi? Oi, atsip.! Priesinasi W raidei. Cia gresme tautai, jokiu budu!
Homoseksualizmo propogandai pasipriesins?
Jau pasiprieisno elitinei pedofilijai. Ne tauta tiesa, o teisuoliai kuriu net ir Lietuvoje atsirado. Liko ir valdzios represuoti - pagal istatyma ir ne , visais budais ,- ir tautos isdurninti.Tauta visada netiesai pritaria jeigu kumsti duodi pauostyt.Nuo Vytauto laiku mentalitetas toks.
Ir rusai cia “ne prie ko”.

jzp       2019-05-4 21:54

Tvirtas diedas, nevapa apie “dar daugeu diamokratijų”.
Dauguma šalia esančių straipsnelių, greta Šliogerio yra tik šūdmalystės.
Ypač visokie kadidatėliai ir “rinkiminės” aistros.
Šimtas šliogerių gal ir pajėgtų pasukti Lietuvą atsigavimo link.
Bet kad nei dešimties tokių šliogerių neturim.
Tragiškiausia tiesa yra tai, kad neturim net antro Šliogerio.
O su mulkiais krašto neatstatysi.
Mulkiai sugeba tik nualinti.

tiek       2019-05-4 21:24

trumpai,aiškiai,gal nelabai sisteminiams ... ale nieko ,nepasprings

Taiklu:       2019-05-4 21:20

Valinsko ir greitojo Algio subinlaižiai. Svogūnų respublika, kurioje viešpatauja baimė ir neviltis bei minimalios algos kriminalizuojanti adata, kuri praduria mūsų sielas - traumuoja beveik nebepataisomai. Esame teisiami už Tiesą. Artėjame prie Tiesos kankinių konclagerio atidarymo, o Makron’as stiprina savo apsaugą - nebepasitiki kariuomene ir žada kviestis į pagalbą svetimą, tiesa?


Rekomenduojame

Tomas Viluckas. Kokių žingsnių vertėtų imtis, kad iškiltų NS pagrindu jėga, kuri 2024 m. peržengtų 5 proc. barjerą?

Nida Vasiliauskaitė. Už ką balsuoji, o kas iš to išeina, arba Kas vadinama „laisvai demokratiškai išrinktos valdžios legitimumu“?

Vytautas Sinica. Mintys po rinkimų

Vytautas Radžvilas. Porinkiminė Nacionalinio susivienijimo spaudos konferencija Valdovų rūmuose: kodėl vertėjo?

Rinkimų rezultatai ir porinkiminės replikos: Ramūnas Aušrotas, Audrius Bačiulis (papildyta)

Algimantas Rusteika. Tai buvo tiesioginė provaldiška agitacija už valdžios partijas

„XXI amžiaus“ klausimai kardinolui Sigitui Tamkevičiui apie artėjančius Seimo rinkimus

Geroji Naujiena: Ir mes visa galime Tame, kuris mus stiprina

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Smulkieji verslininkai ir Nacionalinis susivienijimas pasirašė visuomeninį susitarimą

Liudvikas Jakimavičius. Balsuokim protingai

Andrius Švarplys. Užvis svarbiausia – stabdyti valstybę, kad ši nesikištų į privačią žmogaus sferą

Vytautas Sinica. Išmesto balso mitologija

Ramūnas Aušrotas. Partijų programinės nuostatos ir iniciatyvos, prieštaraujančios krikščioniškai pasaulėžiūrai

Augminas Petronis. Tokia mąstysena – ‘viskas, ką jūs apie save žinot, yra tapatybės’ – tikėjimui naikinančiai žalinga

Aleksandras Nemunaitis. Esame už žodžio laisvę ir prieš politkorektiškumą

Algimantas Rusteika. Konservatoriai nutarė reklamuotis pas savus?

Katalikiški balsavimo principai

Liudvikas Jakimavičius apie žiniasklaidą

Seimo narių balsavimų gyvybės ir šeimos klausimais apžvalga

Ar egzistuoja laisva valia? Vytauto Sinicos atsakymas

Algimantas Rusteika. Jei balsuosi už mažus, „tavo balsas prapuls“

Liudvikas Jakimavičius. Gražus rudenėlis ir rinkimų aritmetika

Ramūnas Aušrotas. Istorinės savimonės pabaiga

Neredaguota.lt. Vytautas Sinica: Kova dėl istorijos

Vytautas Radžvilas. Baltarusija: į laisvę ir demokratiją Putino glėbyje?

JT Orhuso konvencijos priežiūros komitetas pripažino: Lietuvos Respublika pažeidė Orhuso konvenciją

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.