Bažnyčios socialinis mokymas

Arkivyskupas Gintaras Grušas: „Mūsų visuomenė pamiršo, ką reiškia solidarumas“

Tiesos.lt redakcija   2017 m. gegužės 24 d. 18:38

6     

    

Arkivyskupas Gintaras Grušas: „Mūsų visuomenė pamiršo, ką reiškia solidarumas“

Netyla diskusijos dėl alkoholio suvartojimo ir kontrolės Lietuvoje. Ginčijamasi, ar tikrai mes pirmi pasaulyje (o gal ne pirmi? Gal antri ar treti?..)? Diskutuojama, ar alkoholio kontrolės priemonės turėtų paliesti tuos, kurie neturi alkoholizmo problemos. Viešoji erdvė įgarsina balsus tų, kurie sėkmingi, kurie laisvi, kurie moka saikingai gerti, verslininkų, scenos žvaigždžių – visų, kurie sako: „Tai jų, o ne mūsų problema.“

Iš šių diskusijų atrodo, kad mūsų visuomenė sveika, tik joje yra pavienių ligonių – jais ir reikia, kad kažkas pasirūpintų. Mūsų visuomenė pamiršo, ką reiškia solidarumas. Yra kovų, kurių nelaimėsime, jei stiprieji nesutiks prisiimti naštos kartu su silpnaisiais, sveikieji – su sergančiais.

Ne taip seniai ir jau ne vieną kartą Lietuvos visuomenė buvo sukrėsta baisių tragedijų, kurių aukomis tapo mažamečiai vaikai. Tada skambėjo balsai, jog turime imtis visko, kad tokie dalykai nepasikartotų. Moksliniai tyrimai rodo, kad trimis iš keturių smurto artimoje aplinkoje atvejais smurtauja nuo alkoholio apsvaigę asmenys. Mums reikia saugios Lietuvos. Saugios pirmiausia augti vaikui. Tačiau tam mums reikia mažiau geriančios Lietuvos. Jei alkoholio vartojimas nesumažės, mums niekada nepakaks vaiko teisių apsaugos darbuotojų, galinčių apsaugoti vaikus.

Reikia suprasti, kad mažiau suvartojant alkoholio bus mažiau jo parduodama, o tai yra tam tikri kaštai verslui. Prekybos ribojimas gali paliesti kiekvieną iš mūsų, ir tai bus mūsų sumokami kaštai. Tačiau sveikesnės ir saugesnės Lietuvos nepasieksime, jei nesutiksime savanoriškai prisiimti dalies kaštų už tokią Lietuvą.

Prisiminkime kovą už saugumą keliuose. Dar visai neseniai šioje srityje taip pat buvome pirmaujantys pagal nelaimių, žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičių. Buvo imtasi ir prevencijos, ir ribojimų, ir taisyklių griežtinimo, kuris palietė kiekvieną – ne tik tuos, kurie vairuodavo neatsakingai, bet ir gerus vairuotojus. Tačiau kompleksinės priemonės – ir prevencija, ir ribojimai – davė rezultatų.

Mums reikia kompleksinių priemonių: prevencijos, ribojimų, prieinamos ir veiksmingos pagalbos alkoholizmu sergantiems asmenims ir jų šeimos nariams. Tačiau pirmiausia reikia solidarumo kovojant su visuomenės negerovėmis. Reikia tikėjimo, kad mano laisvė turi tarnauti tam, kad ir kitas galėtų būti laisvas; aš būsiu saugus, kai ir mano kaimynas bus saugus; aš švęsiu, kai žinosiu, kad gretimame name tokia pati šventė nesibaigs tragedija.

Ne tik politikai, bet ir kiekvienas iš mūsų turime drąsiai daryti kartais sunkius, bet ryžtingus sprendimus, kad kartu sukurtume saugią ir solidarią visuomenę.

+ Gintaras Grušas
Vilniaus arkivyskupas metropolitas
Lietuvos Vyskupų Konferencijos pirmininkas

2017 m. gegužės 24 d.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Antiglobalistas       2017-05-25 18:15

Netgi labai aišku, kad be patriotinio - kultūrinio ir religinio pakilimo, nesumažės nei alkoholizmas, nei lietuvių emigracija, nei korupcija; o valdžia tik imituoja kovą su alkoholizmu, kaip ir kovą su emigracija bei savo pačios išvešėjusia korupcija.

Migla       2017-05-25 13:49

trukdo matyti. Migloti vyskupų pasisakymai trukdo žmonėms suprasti tautos istoriją. O nežinantys praeities visam gyvenimui lieka vaikais. O tokius lengva mulkinti. Ypač lipšniu saldžiu balsu kalbant nieko neeiškiančius dalykus. Tačiau vyskupai maloningai tyli apie Kedžių šeimos tragediją, kuri tapo visos tautos tragedija. Jie dedasi ganytojais, tačiau net ir matydami pasibaisėtiną nežmoniškumą - tyli.   

$+$       2017-05-25 9:47

Labai geras pasiūlymas. Būkime solidarūs, diskutuokime ir spręskim problemą. Alkoholizmo problemą, o ne pasekmes. Alkoholio pardavimo laiko, vietos ir amžiaus ribojimas yra paprasčiausias populizmas, leidžiantis plūduriuoti politinėje arenoje, nieko nedarant.

Atkreipiau dėmesį į sakinį: “Reikia suprasti, kad mažiau suvartojant alkoholio bus mažiau jo parduodama…”, t. y. į mintį, kad būtina kalbėti apie vartojimo priežastis, tada to populistinio burbulo apie laiko, vietos ir amžiaus ribojimą, nebus reikalo pūsti, nes bus mažiau parduodama.

Bet kaip suprantu, čia ir yra visa esmė. Nei ši, nei iki jos buvusios valdžios nepajėgios to daryti. Apie alkoholį kalba kas tik nori, tik ne tie, kurie turi kokių nors sąsajų su šia problema ir bent jau elementarių supratimą apie ją.

Labai geras interviu buvo       2017-05-25 7:55

su Radžvilu Respublikoje.Jis buvo susitikime .Ir geri jo žodžiai,kad lietuvius visų pirma turi vienyti katalikų tikėjimas ir visi turi nors truputį rūpintis vieni kitais.Gal netiksliai,bet kažkas panašaus.Tada išliksim.O tas alkoholis,-tai kova su vėjo malūnais.Nes jei nėra įskiepytos tikėjimo,moralės ir kultūros,tai…

Nepasirašysiu       2017-05-24 20:10

Pripažinsiu - remti blaivybę nėra blogai, tik kad katalikų bažnyčios rituališkas alkoholio vartojimas, kaip čia pasakius…

Nepasirašysiu       2017-05-24 20:08

O ar jūsų bažnyčia nepamiršo? Vienas kardinolas Romoje gyvena didžiausiuose apartamentuose, ir nei popiežius, nei Italijos spauda jo iš jų nepalydi.
Įdomu, kaip ten Lietuvoje. Ar bažnyčiai rūpi, kokią partiją remti per rinkimus, ar svarbiausia, kad ta partija padėtų gauti finansavimą nekilnojamam turtui suremontuoti ir išnuomoti?


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Dinozauro prisiminimai apie ateitį

Vidmanto Valiušaičio replika apie Tomo Venclovos logiką ·

Vyskupas Jonas Kauneckas: Matoma neteisybė padarė kovotoju

Geroji Žolinės Naujiena: Palaiminta įtikėjusi!

Andrius Švarplys. Šiame techno-totalitariniame pasaulyje arba esi kritiškas, arba esi vergas

Vytautas Radžvilas apie Jono Noreikos atminimo lentos sunaikinimą

Vytautas Sinica. Miliūtės „Teisės žinoti“ apžvalga

Petras Plumpa. Laisvė ieško gyvenimo tikslo

Šiaulių valdininkų patyčios iš miestelėnų: iškirs ne 108, o 103 liepas ir pavadins tai „komp­ro­mi­su“

Liudvikas Jakimavičius. Patogus ir saugus diskursas

Gitanas Nausėda: sprendimus dėl istorinių asmenybių įamžinimo turi priimti ne merai

Iš propagandos frontų. Marius Ivaškevičius: „Aš asmeniškai renkuosi Tiesą“

Vladimiras Laučius. Sušimašinta Lietuva

Vytautas Radžvilas. Apie vienašališkas „dekonstrukcijas“ ir keistas Eurasia Daily bei lrt.lt sąsajas

Valdas Vasiliauskas. Ar Lietuva turi sostinę?

Linas V. Medelis. Sąmokslo teorija: kaip skęsta Lietuva

Vidmantas Valiušaitis. Kai istorikai ima bijoti faktų

Vitalijus Karakorskis: „Tai yra valstybės šantažas“

Rasa Čepaitienė. Pasaka apie vieną mažą raidelę

Robertas Grigas: „Quo vadis, Lietuva?“

Simonas Jazavita. Apie Prezidentus ir Antano Smetonos paminklą Vilniuje

Darius Alekna. Tai kas ten sakė, kad ne vieta buvo pagrindinis LEU sunaikinimo motyvas?

Andrius Švarplys. Politinis sentimentalumas yra amoralus ir antidemokratinis – jis išreiškia ne užuojautą, o politinį interesą

Geroji Naujiena. Palaiminti, kurie Jam sugrįžtant budės

Popiežiaus interviu italų dienraščiui: Europa, migracija, ekologija

Povilas Urbšys. Tai – elementarus vaivorykštinis fašizmas

Vykintas Vaitkevičius. Iš miego pakilusi Gedimino pilies kalno kariuomenė

Vidmantas Valiušaitis. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera

Į laisvę“ studijų savaitgalis „Quo vadis, Lietuva?“

Robertas Grigas. Ar esame gėlininkų tauta?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.