Visuomenės pokyčių analizė, Demokratija ir valdymas, Piliečių akcijos ir iniciatyvos, Krikščionių pilietinis veikimas

Arkivysk. Gintaras Grušas: „Valstybė yra bendrasis gėris, tačiau ji kyla iš asmeninės atsakomybės“

Tiesos.lt redakcija   2018 m. vasario 17 d. 21:47

21     

    

Arkivysk. Gintaras Grušas: „Valstybė yra bendrasis gėris, tačiau ji kyla iš asmeninės atsakomybės“

Jūsų dėmesiui siūlome Vilniaus arkivyskupo metropolito Gintaro Grušo homiliją, pasakytą 2018 m. vasario 16 d. Vilniaus arkikatedroje bazilikoje per šv. Mišias Lietuvos Valstybės atkūrimo šimtmečio proga.

Brangūs broliai ir seserys Kristuje,

šiandienos Evangelijos klausimas „Kodėl tavo mokiniai nepasninkauja?“ (Mt 9, 14) yra skirtas kaip tik mums. Šį pirmąjį penktadienį po Pelenų trečiadienio, įžengę į Gavėnios laiką, viso pasaulio katalikai pasninkauja, paprastai susilaikydami nuo mėsiškų valgių, o Lietuvos tikintieji šiandien nuo šios pareigos yra atleisti. Tai tam, kad galėtume iš tiesų džiaugsmingai švęsti mūsų Valstybės atkūrimo šimtmetį. Bet pažvelkime giliau, kaip mus kviečia Evangelija: šiandien mes nepasninkaujame, nes švenčiame ir dėkojame, kad Dievas yra su mumis. Ypač dėkojame už tai, kad Jis buvo su mumis sunkiausiomis mūsų valstybei valandomis, nes kitaip mes tikrai būtume pražuvę.

Palaimintasis vyskupas ir kankinys Teofilius savo laiškus iš lagerio užbaigdavo tokiu mums įprastu atsisveikinimu „su Dievu“. Kokią gilią prasmę šis paprastas „su Dievu“ įgauna penkiolika metų lageryje praleidusio vyskupo lūpose. Vyskupas Teofilius per visus tuos lagerio metus neprarado giedrumo ir vilties. Jis nenustojo mylėti žmonių. Štai ką reiškia būti su Dievu.

Noriu papasakoti dar vieną istoriją, kuri atspindi daugelį mūsų tautos šeimų istorijų. Ją  papasakojo viena jauna mergina – apie savo močiutės brolį Antaną. Jis buvo sugautas ir paimtas į frontą kovoti už Sovietų Sąjungą. Kai grįžo iš fronto, buvo išvežtas į lagerį. O kai grįžo iš lagerio, buvo su visa šeima ištremtas į Sibirą. Galiausiai jis grįžo iš Sibiro į savo vienkiemį šalia miško. Ten ir mirė laimingas, pagaliau sugrįžęs namo. Buvo paprastas žmogus – nebuvo kankinys, nebuvo kažkuo išskirtinis. Tačiau labai mylėjo Dievą ir Lietuvą.

Šis žmogus žinojo, kad yra dalykų, kurie pranoksta jį patį. Būtent šis žinojimas jam, kaip ir palaimintajam Teofiliui, padėjo giedrai žvelgti į pasaulį ir neprarasti vilties. Tokio tikėjimo buvo vedami Valstybės kūrėjai. Ne visi jie buvo katalikai, tačiau visi žinojo, kad yra gėris, pranokstantis vien asmeninį gėrį, ir nauda, pranokstanti vien asmeninę naudą. Kurti valstybę – kaip ir kurti šeimą – tai norėti gero ne tik sau, bet ir kitam, tai mąstyti apie tautą, apie visuomenę, tai siekti tikro bendrojo gėrio.

Šiandien pirmajame skaitinyje girdime, kaip Dievas ragina pranašą: Šauk visa gerkle, neperstok! (plg. Iz 58, 1). Ką gi turi šaukti pranašas? Jis turi priminti Dievo tautai, kad nė vienas, prašantis sau asmeninės gerovės, nebus išklausytas, jei užmerks akis prieš šalia esančio žmogaus išnaudojimą, skurdą ar nelaimę. Dievas moko savo tautą, kad laikini laimėjimai ir džiaugsmai gali tapti kartūs, jei siekiama tik asmeninio džiaugsmo ir neatsižvelgiama į artimą.

Kai kurios Amerikos indėnų gentys tikėjo, kad sprendimus reikia priimti mąstant apie septynias kartas, kurios gyvens po mūsų. Krikščionys tiki, kad sprendimus reikia priimti mąstant apie tai, kad tu pats esi amžinas ir gyveni Dievo akivaizdoje.

Taip ir valstybę kurti gali tik tas, kuris geba gyventi matydamas ilgesnę laiko perspektyvą negu jo asmeninė istorija, – ar tai būtų tos septynios kartos po mūsų, ar amžinybė Dievo akivaizdoje. Valstybės kūrėjai prieš šimtą metų galvojo apie ateisiančias kartas – mes buvome jų mintyje. Tą patį mąstė partizanai. Jų dienoraščiai liudija, kad jie suvokė greičiausiai nesulauksią laisvos Lietuvos, tačiau tikėjo, kad jų auka bus prasminga, nes išlaikys tautoje gyvą laisvės troškimą. Monsinjoras Alfonsas Svarinskas, praleidęs lageriuose dvidešimt dvejus metus, juokaudavo: „Jei nesėsi, tai ir nepjausi. Jei sėsi, gali irgi nepjaut, bet gali ir pasisekti. Yra daugiau vilties negu nesėjant. Sėdami nemanėme, kad išgyvensim ir kad gali greitai būti iškovota laisvė, bet sėjom, nes gal kiti gyvens ir jos sulauks“, – sakė jis.

Šiandien mes stovime ant didvyrių žemės, turime garbingą palikimą. Tie didvyriai yra ir didingos istorinės figūros, ir paprasti žmonės, kurių kasdienė auka leidžia mums šiandien džiaugtis laisve. Mes esame laisvės paveldėtojai. Kaip mes žvelgiame į ateitį?

Praėjusį sekmadienį Trakuose pasiaukojome Marijos, Lietuvos Globėjos, Širdžiai melsdami, kad visa Lietuva gyventų laisvėje. Iš tiesų laisvas žmogus yra tas, kuris myli gėrį ir jo siekia. Laisvas žmogus moka skirti gėrį nuo blogio, teisingumą nuo neteisybės ir tiesą nuo melo. Laisvai valstybei kurti reikia laisvos širdies žmonių.

Širdis yra ta vieta, kur žmogus sutinka Dievą, savo Kūrėją. Tai vieta, kur Dievas pašaukia žmogų ir patiki jam kilnų darbą. Vienas iš tokių darbų yra valstybės kūrimas. Valstybė yra bendrasis gėris, tačiau ji kyla iš asmeninės atsakomybės. Mes, katalikai, esame atsakingi prieš Dievą už savo valstybę: už jos įstatymus, už socialinę tvarką, už tai, kaip bus auklėjami mūsų vaikai, už tai, kokios bus mūsų šeimos, už silpnuosius ir vargstančius – mes esame atsakingi prieš Dievą.

Kokią Lietuvą Dievas nori matyti ateinančiame šimtmetyje? Tarpusavio meilės visuomenę, tokią tautą, apie kurią sakytų: „Žiūrėkite, kaip jie myli vieni kitus.“ Tautą, laisvą garbinti savo Kūrėją ir rūpintis bendruoju gėriu, rūpintis ateities kartomis.

Dievas pirmajame skaitinyje kalba mažai tautai, kurią pasirinko nešti pasauliui šviesą. Jis renkasi ne pagal dydį, bet pagal tautos sugebėjimą atsiliepti į Dievo kvietimą būti tikrai laisvais žmonėmis ir laisva tauta. Mylėdami laisvę, rūpinkimės, kad ir kitos tautos galėtų gyventi laisvėje. Konkretus žingsnis šia linkme – tai atsiliepti į popiežiaus Pranciškaus kvietimą kitą penktadienį melstis ir pasninkauti už taiką pasaulyje, ypač Kongo Demokratinėje Respublikoje ir Pietų Sudane.

Mes esame laisvi žmonės. Lietuvių tauta turi savo valstybę ir gali pati save valdyti. Žinome, kokia trapi yra ši laisvė, o kad ją išlaikytum, reikia būti jos vertam. Tačiau giliausia laisvė yra Dievo vaikų laisvė. Tai laisvė atmesti nuodėmę ir rinktis gėrį. Šios laisvės niekas ir niekada negali iš mūsų atimti, jos galima tik savanoriškai atsisakyti. Tačiau, jei mes patys šios laisvės neišsižadėsime, aš esu tikras, kad niekas „negalės mūsų atskirti nuo Dievo meilės, kuri yra mūsų Viešpatyje Kristuje Jėzuje“ (plg. Rom 8, 38–39). Jis yra mūsų viltis. Jis yra mūsų širdžių laisvės garantas. Jam, per Dievo Motinos, Lietuvos Globėjos, rankas pavedame mūsų širdžių ir mūsų Tėvynės laisvę. Amen.

Vilniaus arkivyskupas metropolitas Gintaras Grušas

Vilniaus arkivyskupija

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Paulius Nesubačius       2018-02-20 9:58

“Rasa” tokia pat Rasa, kaip toji anoniminė delfio skaitytoja “Rasa”, bet aukštesnio kalibro nei Kuzia. Moraliniu požiūriu - ne padugnė; tam tikra prasme - blogiau. “Vyskupas” (t.y. Epi-skop’as, su-žiūrintis) nori ne jai/jam ką įrodyti, bet parodyti statistinio (tik viena mergaitė...), sadukiejiško (geriau vienas tegu žūva už tautą, nei ...) mąstymo nesuderinamumą su krikščionišku mokymu.

"rasai"       2018-02-19 1:30

Kuzia, vėl girta rašinėji internete?

Rasa       2018-02-19 0:53

Irake, miestą užėmus ISIS, iš krikščionių šeimos atėmė trijų metukų mergaitę, o juos pačius išvarė iš miesto. Mergaitės tėvas kiekvieną dieną meldėsi Rožinį, prašydamas surasti savo dukrelę. Ir stebuklas įvyko - mergaitė atsirado.

http://en.abouna.org/en/content/father’s-daily-rosary-brings-daughter-back-isis-captivity

O kiek Rožinių išmeldė patys asmeniškai “tikintys katalikai” Kedžiai ir Venckai? Įtariu, kad nei vieno, jiems tai nelygis, jie pasitiki visokiais popierėliais ir skundais, o ne Visagaliu Viešpačiu ir Dievo Motina Mergele Marija.

anonimui ponui diskutantui - Na žinoma, visi kas nepritaria kedininkų keliamoms pretenzijoms katalikų Bažnyčiai ir katalikų vyskupams yra troliai ir liaudies priešai:)

ponai diskutantai       2018-02-18 20:36

Ko jūs leidžiatės į debatus su matrioškiniu kontoros troliu “Rasa’u”?
Tas padaras čia nuolat pasirašinėja moteriškais vardais ir imituodamas “liaudies nuomonę” plauna naivuoliams smegenis.
Siųskit “nach haus” tą padugnę nes spec.zadaniją vykdančio agentėlio tikrai neįtikinsite.

Rasa       2018-02-18 20:12

vyskupui

gerai, kad tamsta dar ne popiežius, tai teikia vilčių, kad liga dar pagydoma:)

beje, kas gi jums trukdo tapti vyskupu, kovoti ir pasisakyti už Deimantę, juk asmeniškai to jums daryti niekas nedraudžia? Istorija trunka ne vienus metus ir galimybių turite:) O jeigu iš tikro esate vyskupas, tai, manau, kad šis puslapis su džiaugsmu paviešins jūsų išsakytą VIEŠĄ vyskupišką požiūrį į šio konkretaus vaiko problemą:)

Rasa       2018-02-18 20:05

“Kam reikalingi jūsų besimeldžiančių procentai?”

Komentuojamas katalikų arkivyskupo pasisakymas - ir aš atsakau iš katalikų pozicijos. Yra daug visokių tikėjimų - kiti net į velnią tiki, sakydami, kad tai jų Dievas - tai kiekvieno asmeninis pasirinkimas,

Bet katalikų tikėjimas ir iš jo kylančios narių pareigos yra išdėstytos Katalikų Bažnyčios katekizme ir katvirtoji dalis vadinasi - krikščioniškoji malda -

http://www.katekizmas.lt/kbk1996p2003/N18E35.html

Rasa       2018-02-18 19:57

“Tiesą, sakant, visiškai nesuprantu, kodėl jums rūpi, kuo rūpinasi kiti žmonės:”

Man visiškai nerūpi, kuo rūpinasi kiti žmonės, jeigu jie to savo iškirtinio rūpinimosi VIENU ASMENIU, nepradeda kišti per prievartą kitiems ir reikalauti, kad ir kiti tuo rūpintųsi. Pvz. pirmas komentatorius rašo, kad vyskupas asmeniškai atsakingas už Deimantę - ir aš paaiškinu, kad jis visiškai už ją neatsakingas, nes ne jis kontroliuoja teisėsaugos institucijas, teismus, socialinius darbuotojus ir pan., primenu, kad visur čia aktyviai kišama šeima nebuvo net bažnyčios narė, kad bažnyčia yra atskirta nuo valstybės reikalų ir t.t.


jeigu jums gyvenime nereikėjo Bažnyčios, tai ir palikite ją ramybėje.
Bet negalite - jūs gi tokie, geri, nuostabūs, tikintys, jau beveik esantys dangaus karalystėje,  kad tiesiog jaučiate pareigą ir malonumą apdrabstyti Kataliką bažnyčios vadovą gerb. arkivyskupą Gintarą Grušą ir kitus kunigus savo purvais.

Rasa       2018-02-18 19:47

to martynas

o tai kuom čia dėta bažnyčia. Kodėl čia keliami kažkokie reikalavimai ir pretenzijos bažnyčios vadovui??? Dėl paminėto bendrojo gėrio?  BENDRASIS GĖRIs, t.y visų piliečių, visų skriaudžiamų vaikų, jaunuolių ir suaugusių gėris, o ne vieno išskirtinio vaiko gėris - ar suvokiate skirtumą.

beje pasižiūrėkite į savo lygį:) aš rašau, kad Kedžių šeima gyveno be Dievo ir be Bažnyčios, tai ir palikit Bažnyčią ramybėje, tuomet anonimo aš esu išvadinama melage, apkaltinama šmeižtu, nors anot jo, “tikinti katalike” Kedienė nesugebėjo net savo anūkės krikštu pasirūpinti? Tikinčios katalikės anūkės, gyvenusios kartu su ja kelis metus po gimimo, krikšto tėvas - anot jos pedofilas Ūsas.
Ir kiek prisimenu tvirkinimas ir prasidėjo per Deimantės krikštynas.

Vyskupas       2018-02-18 19:39

Kunigų niekas čia nesmerkia, tiesiog kai kuriais svarbiais klausimais netgi buvę dideli kovotojai išsivadėjo ir prarado savo buvusią žemės druskos kokybę. Pagarba už praeities darbus jiems liko, bet bendradarbiais būti negali, ir tiek.
Pamenu, kaip buvęs rezistentas J. Sasnauskas staiga, paskyrus jam anksčiau laiko valstybinę pensiją, pragydo, kad jam Garliavos istorijoje viskas neaišku, ir jis labiau linkęs savo šventą dėmesį kreipti į dalykus, kurie jam yra aiškūs. Tuo metu kaip tik rezistentai pasirašinėjo po kreipimusi į visų šalių ambasadas dėl N.Venckienės politinio persekiojimo.
Arba S.Tamkevičius, reikalavęs iš N.Sadūnaitės savo aprobavimui jos būsimos kalbos teksto ir prašęs, kad tik nepaminėtų “Garliavos”.

Martynas >Rasa       2018-02-18 18:57

Kaip Jūs nesuprantate: sprendimui sunaikinti Deimantę Kedytę turėjo pritarti aukščiausia valstybės valdžia, ministerijos, jėgos struktūros, Seimas. Ji sunaikinta, bent jau psichiškai, valstybės vardu, t.y. mūsų visų vardu, ir tai jos atvejį išskiria iš kitų nuskriaustų vaikų. Tiesą, sakant, visiškai nesuprantu, kodėl jums
rūpi, kuo rūpinasi kiti žmonės: vienu žmogumi, ar dviem, ar visais nuskriaustais? Jūsų sau pateiktas to paaiškinimas - esą dėl to, kad tas vaikas priklauso galingam Garliavos teisininkų klanui, yra graudžiai juokingas.

Rasai       2018-02-18 18:34

Kur čia ieškote ir randate kunigų kritikus ir su jais kovojate? Kam reikalingi jūsų besimeldžiančių procentai? Juk žinote: ne tas bus išgelbėtas, kas šaukia: Viešpatie, Viešpatie, o tas, kas vykdo jo valią.
“Valstybė yra bendrasis gėris, tačiau ji kyla iš asmeninės atsakomybės.” - už bendrąjį gėrį, galima būtų pridurti. Jei vyskupai,tikėdamiesi neprarasti valdžios malonių, nedrįsta prisiimti asmeninės atsakomybės ginti bendrąjį gėrį, ir netgi stabdo atskirus kilnius kunigus ar vienuolius tai daryti, tuomet tenka rinktis, su kuo esi, žmogau.

Rasa       2018-02-18 17:51

Beje save katalikais deklaruoja 77 proc., bet katalikiškai su kasdiene MALDA ir Šv. Mišiomis šventadieniais gyvena gal kokie 5-7 proc. ir tame tarpe tikrai nebuvo šios šeimos. Kiti gi katalikai tik varo ant bažnyčios vyskupų ir kunigų, tuo prasikeikdami patys ir darydami didelę žalą tėvynei Lietuvai, nes kunigai ir vyskupai yra Dievo tauta ir Viešpats pasakė apie juos, kas jus keiks bus prakeiktas, kas jus laimins, bus palaimintas.

Ir jeigu nepatinka kunigai, tai kas gi jums trukdė patiems tapti kunigais arba bent jau savo vaikus, anūkus išleisti į kunigus, kurie gyventų pagal Kristų ir visiems tarnautų neturte. Bet savo vaikams jūs norite gerų mokslų, pelningų darbų ir didelių namų ir kad gyventų patogiai ir laimingai, o jiems ir jums tegul patarnauja kitų tėvų vaikai, iš kurių jūs dar ir pasityčiosite, keldami įvairius reikalavimus, kad šoktų pagal jūsų asmeninę dūdelę ir vykdytų jūsų asmeninius paliepimus.

Bet ateis laikas ir jums už visą purvą, išlietą ant Viešpaties tarnų ir jo dvasinės tautos, atsiskaityti.

 

 

 

 

 

Rasa       2018-02-18 17:48

anonimui rašančiam apie katalikus Deimantės senelius. O tai koks tas senelių tikėjimas - nueiti kelis kartus per metus į Bažnyčią? Koks čia tikėjimas jeigu sūnus gyveno susidėjęs su 14 metų jaunesne pasileidusia merga pačiai Kedienei po nosim, jos namuose, o gimus anūkei ji 4 metus nebuvo pakrikštyta ir Deimatės krikštu rūpinosi pati Stankūnaitė, kviesdama į krikšto tėvus Ūsą. Va toks tas ir senelių Kedžių “tikėjimas”, jeigu net anūkėlės nesugebėjo pakrikštyti ir normalių krikšto tėvų Deimantei surasti, pvz. juk galėjo Deimantės krikšto tėvai būti Neringa su vyru.

Be to, iškilus sunkioms gyvenimo problemoms, tikinti katalikė atvažiuotų į Aušros vartus, eitų keliais, atgailaudama už savo sūnaus nuodėmes, gyvenant susidėjus su pasileidusiomis mergomis ir melsdama Rožinį prašytų Mergelės Marijos pagalbos savo vaikams ir anūkams, o ne mokintų anūką išniekinti Lietuvos himną, dainuojant Lietuva… pedofilų žeme”, tuo įžeisdama visų kovojusių už Lietuvos laisvę didvyrių atminimą.

Kai taip tai visi ištisai ant Bažnyčios ir kunigų varo, niekina tikinčiuosius, durneliais laiko, o kai jau bėda atsitinka, tai tuoj visi tikintys katalikai patampa:)

Rasa       2018-02-18 17:38

anonimui 240 -  tai jeigu Deimantė gyveno gerai įrengtame name, aptvertoje teritorijoje, jos artimieji priklauso teisininkų klanui ir dėlto, kad įvykdyti teismo sprendimą prireikė 240 pareigūnų, tai ji tampa daug išskirtinesnė už jos prapuolusią pusseserę, kuri lygiai taip pat prapuolė ir ji niekam neįdomi, niekam ji neįdomi, nes neturi turtingų senelių ir giminaičių, priklausančių teisėsaugos klanui arba už kitus prapuolusius vaikus, kurių visai nebuvo kam ginti?

Rasai       2018-02-18 13:37

Miela Rasa, gal galite pasakyti, kuriam dar iš jūsų paminėtų nuskriaustųjų, skriaudą padarė 240 ginkluotų valstybės pareigūnų, pasiųstų dabartinio MP, vykdydami valstybės vardu skelbtą teismo sprendimą. Turėdami nenaudoti jėgos ir smurto, bet nusukę kameras, kad nebūtų matomas jų banditiškas elgesys. Turėdami išvesti už rankelės, bet svetimomis rankomis išnešę klykiančią, užlaužtomis kojomis…
Tikroji visuotinė Bažnyčia rūpinasi visais kenčiančiais ir vargstančiais, tame tarpe ir kitatikiais. Tik dėl to ji taip išplito pasaulyje, atrado daugybę pasekėjų, įtikėjusių į Kristų.

Rasa,       2018-02-18 12:44

nemeluok. Deimantės šeima , seneliai tikrai yra tikri katalikai (skirtingai nuo tamstos - kitų žmonių nešmeižia) ir jei ką sakai,tai reikia žinoti. Tikrai gėda dėl tokios rašliavos. Jei žinotum, kas yra tikėjimas, tai užsičiauptum. Nabage, geriau eik paskaityti Evangeliją, jei nebijai nudegti rankų. Arba nors Dantės Pragarą.

Kazys       2018-02-18 12:15

Paklausiu labai provokuojančiai:kiek kunigų yra iš tiesų verti Ganytojo ir Mokytojo vardo?Ar rodo pavyzdį savo kuklaus gyvenimo pavyzdžiu?Vienetai.Kaimų parapijose važiuoja į atokiausią sodybą senu automobiliuku,už mišias dalį sumos grąžina senai močiutei.Vienetai.O juk pasakyta:klausykite,ką sakau,sekite mano darbais…

Rasa       2018-02-18 10:54

to gaila, kad, klausimas ir nešvenčiam -

Kodėl taip sureikšminama Deimantė? Labai panašu, kad iš jos jau padarytas kažkoks stabas, kuris visiems kaišiojamas kur reikia ir kur nereikia. Kodėl nesirūpinate, kur yra Deimantės pusseserė, kur yra kiti Lietuvos vaikai, pvz, atiduoti įvaikinti užsieniečiams, kur yra prapuolę be žinios jaunuoliai, kodėl tiek daug savižudžių Lietuvoje, o gal tai tik neištirti nužudymai? Lietuvoje yra labai daug neteisybės ir labai daug kenčiančių dėl to žmonių, bet kažkodėl jums jie nerūpi, jums rūpi jūsų stabas - Deimantė. 

Vyskupai neatsakingi už institucijas, kurios susijusios su asmenų paieška, apsauga, sveikata ir pan. Bažnyčia yra atskirta nuo valstybės. Tai valstybė, o ne Bažnyčia pradangino Deimantę ir jos pusseserę, todėl kreipiatės ne tuo adresu.
Bažnyčiai rūpi ne tik Deimantė, bet visi kenčiantys nuo neteisybės piliečiai ir dalyvavusiems Šv. Mišių aukoje aukštiems šalies pareigūnams, tame tarpe ir prezidentei Grybauskaitei, buvo primintos tam tikros amžinos tiesos.
Visuotinė Bažnyčia nesieja savęs ir savo misijos TIK su vieno asmens problemomis, tuo labiau, kad pradingusi Deimantė ir jos tėvas ir teta ir seneliai iki šios istorijos net ir nebuvo Lietuvos bažnyčios nariai - būdami pasiturintys, bažnyčios nerėmė, joje nesilankė ir Dievui už savo turtus ir gerbūvį nedėkojo. Kažkiek savo dėmesį į Dievą atkreipė, tik ištikus baisiai nelaimei.

Tai kodėl dabar jie turi tapti bažnyčios dėmesio vieninteliu centru???
Beje, bažnyčia nedraudžia, netgi skatina savo narius rūpintis atskirų žmonių vargais ir problemomis, ką ir daro bažnyčios narė  - vienuolė N. Sadūnaitė Deimantės klausimu.

Nešvenčiam, nes nebuvo atsakyta į Nijolės Sadūnait       2018-02-18 9:50

Tuščios kalbos ir pataikavimas valdžiai ir dar didelė baimė paklausti apie nuskriaustą, o gal ir nužudytą mergaitę. Tai buvo ne dievo, bet nuolankaus valdžios tarno pamokslas.

Klausimas       2018-02-18 8:39

Citata: “nė vienas, prašantis sau asmeninės gerovės, nebus išklausytas, jei užmerks akis prieš šalia esančio žmogaus išnaudojimą, skurdą ar nelaimę”.
Mielieji vyskupai, G. Grušai ir ypač S. Tamkevičiau!
Gal jau visai praradote tikėjimą Viešpaties žodžiu, kad nestojate į vieną gretą su sese Nijole į kovą už paniekintą, iš namų išplėštą mažą mergaitę? Bent už žinios apie dabartinį jos gyvenimą gavimą... Buvote bebaimiai kurdami ir platindami “Kroniką”, tai kodėl dabar bijote pirmose eilėse sėdėjusiems ponams mesti į akis:- kur atsakymas, kur mergaitė?
Ne su ponais, o su liaudimi turite būti, kad išliktų Lietuvoje bažnyčia ir tikėjimas.

Gaila, kad       2018-02-18 7:21

Vyskupas kukliai pamiršo Lietuvos vyskupų ir savo asmeninę atsakomybę už katalikės, vienuolės sesers N. Sadūnaitės kalbos seime, jos reikalavimo valdžiai ignoravimą.


Rekomenduojame

Vytautas Radžvilas. Rinkimai politologiniu žvilgsniu: MGB ar Agrokoncernas?

Arvydo Juozaičio žodis ir padėka

Algimantas Rusteika. Jūsų be galo daug, bet esat vieni

Kas TAI? Internetas ūžia: kad įvyko sprogimas, ir patys matome. Paaiškinkite mums, kas ir kodėl ČIA sprogo

Povilas Gylys. Dvaras prieš patriotus laimėjo aiškia persvara

Andrius Pauga. Atsisveikinimo laiškas išstojant iš TS-LKD

Robertas Grigas. Vis dėlto geriau jau ...

Popiežius siūlo paktą pasaulio ekonomikai atgaivinti

Prezidento rinkimai: paskutinę akimirką „partiniai tankai“ pasiveja ir aplenkia – Ingrida Šimonytė  pirmoji, Gitanas Nausėda – antras

Arvydas Juozaitis: „Mes Lietuvą suarėm, apakėjom, apsėjom, laukiam želmenų...“

Dr. Vincentas Vobolevičius. Paskutinis paaiškinimas: kada referendumai bus laikomi įvykusiais?

A. Juozaičio rinkimų štabo informacija apie šiurkščius rinkimų stebėjimo pažeidimus Jungtinėje Karalystėje

Geroji Naujiena: Niekas neišplėš mūsų iš Tėvo rankos

Povilas Gylys. Neilgai trukus sužinosime, ko Lietuvoje daugiau

Lietuvos vyskupų laiškas Prezidento ir Europos Parlamento rinkimams artėjant

Liudvikas Jakimavičius. Pelėkautai

Andrius Švarplys. In memoriam Vytautas Šerėnas

Ką aš vienas galiu… – pasakė trys milijonai

Jūratė Baranova. Liudiju

Algimantas Rusteika. Šventosios trejybės atmintinė

Eligijus Dzežulskis-Duonys. Ir aš noriu antros pilietybės

Ligija Tautkuvienė. Referendumas. Visuotinė psichozė, klaidinimas ir supriešinimas. Kodėl?

J.Kadžionis-Bėda: „Sakykime tiesą, tiesoje gyvenkime, tiesą ginkime – tai vienintelis ginklas išsivaduoti ir išbristi iš okupacinių raistų ir sutemų“

Rasa Čepaitienė, Romas Pakalnis. Istorinio teisingumo klausimas

Vilniaus forumo kreipimasis dėl būtinybės užtikrinti laisvas ir visavertes diskusijas LRT rinkimų laidose

Arvydo Juozaičio žodis prasidėjus išankstiniams rinkimams

Nuo bačkos. Rasa Juknevičienė: Baisiausias košmaras Kremliui – Ingridos pergalė

Stasys Jakeliūnas. Klausimai kandidatams į Lietuvos Respublikos prezidentus Ingridai Šimonytei ir Gitanui Nausėdai

Tomas Bakučionis. Pasibelskime į rinkėjo protą…

Sigitas Tamkevičius. Pamąstymai prieš rinkimus

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.