Naujienos

Žinių radijas: Ar žiniasklaida atsakinga dėl blogos mūsų visuomenės savijautos?

Tiesos.lt siūlo   2017 m. kovo 20 d. 16:33

22     

    

Žinių radijas: Ar žiniasklaida atsakinga dėl blogos mūsų visuomenės savijautos?

Aurimas Perednis | ziniuradijas.lt

Didžiulio ažiotažo sulaukė Seimo narių D. Šakalienės, Z. Streikaus ir R. Šarknicko įstatymo projektas, kuriuo siekiama įpareigoti, kad ne mažiau pusės skelbiamos informacijos žiniasklaidoje būtų teigiama. Sulaukusi didelės kritikos Dovilė Šakalienė pareiškė pataisas atsiimsianti, tačiau ji mano, kad mes turime turėti pozityvios informacijos, nes kitaip mūsų visuomenė iš esmės jaučiasi bejėgė, beviltiška, o viešoji erdvė daro didelę įtaką visuomenės psichikos sveikatai, kurios rodikliai Lietuvoje itin prasti.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+


Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Ona       2017-03-24 18:25

Per nemokamus lietuviškus TV kanalus galima pamatyti tik vieną profesionaliai parengtą, kultūringų vedėjų pristatomą laidą. Tai “Šiandien pasaulyje” – laida rusų kalba.

Antanina       2017-03-22 0:12

Tikra tiesa, kad žiniasklaida stumia visuomenę į neviltį, nerimą`  kai paskaitai ką spaudoje rašo taip ir darosi vaizdas ,kad mūsuose tik ubagai ,vagys ,žudykai ir nieko geresnio nėra. Vien valatkos rašleva kiek   išpila purvo.

Tarabilda       2017-03-21 23:38

Geltonoji žiniasklaida gali daryti ką nori. Palikite ją savo sultyse ir į rankas neimkite. Tokio ji atsako nusipelnė.
Bet problema, kurią turėtume visi įsikinkę spręsti - visuomeninis transliuotojas, kuris yra mūsų pinigais išlaikomas. Vadinasi, mes jį samdom, o gaunam š. Šitą sutvarkyti ir mūsų poareiga, ir mūsų jėgoms.

Atsakymui       2017-03-21 21:27

Vadinasi, žiniasklaida turi teisę į žmonių galvas bet kokį mėšlą krauti, nes pas mus “teisingoji liberalioji demokratija”.

Raigerdas>VaiduiVDS       2017-03-21 19:57

Aciu VaidaiVDS, tikrai padejo. Rekomenduosiu ir kitiems.

Gintas       2017-03-21 17:41

Žiniasklaida turi teisę kelti visuomenės blogybes į viešumą, tačiau ji neturi teisės klaidinti visuomenės, visuomenės blogybes paversdama siektinomis vertybėmis - turiu omenyje kasdienį vartojimo liaupsinimą, viešojo homoseksualizmo bei globalizmo rėmimą ir t.t.

VaidasVDS       2017-03-21 17:13

Raigerdai,
instaliuok Adblock plus. Turi padėti.

Atsakymas į straipsnio klausimą       2017-03-21 17:09

Aišku, kad žiniasklaida turi didelę įtaką, formuojant blogą visuomenės savijautą, tačiau ji už tai nėra atsakinga, kadangi pas mus yra liberalioji demokratija.

Raigerdas       2017-03-21 16:26

Gal kas nors iš komentatorių gali patarti, kaip sustabdyti tą IŠKYLANČIŲ LANGŲ BRUKIMĄ? Užkniso juodai visokios “PRISMANIJOS”, “KALNAPILIO ALUS”, “VODKA” ir kitoks šūdas, kurį bruka ir bruka kažkokie pusdurniai. Bet kaip nesupranta tie patys “Kalnapilio” ir kitų prekybinių taškų savininkai, kad tai yra ANTIREKLAMA jiems patiems? Lietuvoje, matomai, vyksta nacijos nudurnėjimas pagreitintais tempais, nes kas per prekės, kas per prekybininkai, kai jie savo prekes bruka per prievartą. O tuos iškylančius langus, galimai, jie patikėjo įdėti savo su neišvystyta fantazija vaikams.

Raigerdas>Agnei       2017-03-21 16:18

Po jūsų antro komentaro supratau, kad jūs pirmame savo komentare bandėte ironizuoti ar pašiepti konservatorius - inteligentus. Gerai, Agne, tik ironizavimui arba rašant perkeltine prasme yra tam tikros taisyklės. Jeigu jų nesilaikyti, tai jūsų tekstą galima suprasti dvejopai. Gerai, kad pasitaisėte, bet ateityje rašykite tiksliau.

StasysG       2017-03-21 14:27

Ežiukas (19:08) gražiai parašė: “Kiekviena masmedija turi savininkus.
Savininkai ir yra kalti, kad savo biznį daro iš visuomenės bukinimo.”.  Beveik kaip Konstitucijoje: masinės informavimo priemonės=mass media (dgsk). Lietuvoje tai komercija per dezinformaciją, arba   populistiškai per “žiniasklaida”. Ar jos savininkai daro savo biznį iš VISUOMENĖS bukinimo? Taip, taip.  Ir kuo daugiau bukina, tuo daugiau uždirba iš Reklamos. Klausytojai ir žiūrėtojai juk nemoka, išskyrus smulkmenas per šou balsavimus.—-Išvada? Visuomenės informavimo priemonių Lietuvoje nebeliko. Nes net Nacionalinis radijas ir televizija tapo (Siauro pastangomis)komercine LRT…

Agnė>Raigerdui       2017-03-21 13:12

Aš skaitausi prie runkelių, nes nesu konservatorių gerbėja ir niekad nebuvau. Matyt rašydama padariau klaidą, reikėjo gal paimti į kabutes inteligentus.
Galima pavadinti kitaip kaimas už valstiečius miestas už konservatorius. Viena žymi rašytoja apgailestavo kad kaimas nubalsavo blogai ir tai todėl per ziniasklaidą dabar juos matyt auklėja. Atrodo nelabai sekasi. Jau ir tie runkeliai supranta kad taikomi dvigubi standartai. Ar ne taip?

Raigerdas        2017-03-21 12:21

Klausimas:“Ar žiniasklaida atsakinga dėl blogos mūsų visuomenės savijautos?” Klausimas visiškai kvailas. Kodėl? Kada virėjas, pagaminęs maistą, kurį galima valgyti tik labai labai išalkus, užduoda klausimą: “Ar virėjas atsakingas dėl blogo maisto, kurį jis pagamino, kokybės?”. Tai, kaip atsakyti į tokį kvailą klausimą? Atsakyti galima taip pat kvailai, koks yra ir klausimas: “Ne, virėjas tikrai nekaltas, kaltas pats blogas maistas”. 
Kodėl žiniasklaida tapo tokia, kokia ji yra dabar?
1. Žurnalistų piktnaudžiavimas savo padėtimi.
2. Tai žmonės iš viso nesuvokiantys etikos ir netgi Lietuvos įstatymų normų.
3. Žurnalistų diplomus gauna ne tik nevykėliai, bet netgi psichiškai nesveiki žurnalistai. Pažiūrėkite, kiek tarp žurnalistų yra paranoikų? Jų gausybė. Kiek cinikų? Toks tauškalas kaip Rimvydas Valatka yra paprastas chuliganas žiniasklaidoje, bet kiek metų jis jau užsiima ta kenkėjiška veikla? Ne vienerius ir net ne ketvertą metų. Tai, kur buvo visos tos etikos komisijos? Jos tikriausiai miega kažkokiu tai net keistu miegu,- miega atviromis akimis - nes pinigus tos komisijos vis vien gauna. 
  Štai Jurga Tvaskienė yra paprasta melagė. Jai melas yra norma ir nekaltas “savo nuomonės” išsakymas.

Raigerdas>Agnei       2017-03-21 11:53

“Inteigentė” Agnė meluoja"Kaip prie ruso buvo komunizmas gėris, kapitalizmas blogis. Dabar už valstiečius runkeliai už konsevatorius inteligentai. Kausimės? Vilnižus ir Lietuva Kol kas laimi inteligentai, nes žinias klaida už juos, o runkeliai neturi kur pasireikšti, tik komentaruose ar FB”.
Įdomu, kur tie konservatorių inteligentai, kad jų nematyti? Gal Raselė inteligentė? Razma inteligentas? Gal Kubilius inteligentas? Matomai, Agnei vaidenasi, kad jei Kubilius moka važiuoti dviračiua, ta jau jį galima laikyti inteligentu. Matomai Vilnius tampa Lietuvos arogantiškų žmogelių centru. Vilnius tampa rimta kliūtimi ir priežastimi, kad mūsų valstybė niekaip nesugeba įsėsti į važiuojantį progreso link traukinį: arba vėliuoja, arba iš viso jį praleidžia. Vilnius tapo Lietuvos, kaip atsilikusios valstybės, priežastimi. Vilnius tapo iniciatoriumi tokios valstybės, kurią labiausiai palieka jos piliečiai. Vilnius apiplėšia kitus Lietuvos miestus ir tam egoistiniam ir nemokšiškam valdymui nematyti galo. Savimi patenkinti švonderiški konservatorių inteligentai jau tampa daugumos žmoniš neapykantos objektu. Šitie arogantiški konservatorių švonderiški inteligentai savo elgesiu mažai kuo skiriasi nuo tų Ukrainos Rados “inteligentų”, kuriuos įpykusi liaudis sukišo į šiukšlių dėžes. Ir jeigu Seimą atlaisvinti nuo šitų konservatorių-švonderių, tai Lietuva nei kiek nenukentės, bet atvirkščiai, netgi atsidus lengviau atsikračiusi tokio gausaus inteligentiškų parazitų kiekio. Jeigu Razma nėra tas inteligentas, kuris parazituoja ant mokesčių mokėtojų kūno daugiau nei 10 metų, tai kur yra jo darbo rezultatai? Paskaičiuokite tas sumas, kurias jis gavo, įskaitant ir jo privilegijas, ir įvertinkite jo nuveiktą darbą, ir tada pamatysite, kad už tuos pinigus galima buvo padaryti tūkstantį ar net keletą tūkstančių kartų daugiau, nei tai padarė tas KONSERVATORIŲ INTELIGENTIJOS BOKŠTAS, TIK KAŽKODĖL TAI SU LABAI SILPNU INTELEKTO KOEFICIENTU, konservatorius Razma. Kitas INTELIGENTIJOS BOKŠTAS Kubilius, pasodino visą tautą į skolų duobę ir ramiau sau krauna savo turtą. Mano manymu, Vilnius tapo kažkokių tai nevykėlių politikų miestu ir Lietuvos gėda. Ir tokį Vilnių sukūrė ne kas nors kitas, o silpnapročiai konservatoriški inteligentai, kurie visiškai diskreditavo patį inteligento vardą.
Su žiniasklaida yra tokia problema, kad mūsų valstybė neturi žiniasklaidos, nes Seimo nariai nesuvokia iš viso, kam mūsų piliečiams reikalinga informacija. Seimo narys nepajėgia atskirti privačios žiniasklaidos nuo valstybinės. Seimo narys nepajėgia suvokti, kad privati žiniasklaida turi savo interesus, ir jai galima vadovauti net iš užjūrio su tais pačiais užjūrio interesais. Reikėtų Vilnių palikti maitintis iš to, ką jie uždirba, ir tada jūs pamatytumėte, kaip pradėtų judėti netgi tokie orangutangai, kaip konservatoriai.

VaidasVDS       2017-03-21 9:17

Juozapai,
stebuklų nebus, kol kas.
Man tai geriausiai parodo bendravimas su tavimi, Letu ar kokiu nors Džeiku.
Tas stebuklas ateis iš vakarų, greičiausiai iš JAV, bet tikrai ne iš Trampo.
Aš bent matau, kad ten lėtai, bet palaipsniui tikrai dvasingi žmonės juda į priekį.
Net Rusijoje šiek tiek kruta.
Na o pas mus pati tikriausia dvasinė dykynė, arba dogmatizuota, arba nežinanti, kur eiti…
Bet vieną, kitą sielą bandyti gelbėti reikia. Ir netgi privaloma. Nes užkasus ar paslėpus “pinigą”, jokių “dividendų” negausi. Tik tapsi pačiu tikriausiu “buratinu”.
Tik tikra dvasinė tiesa, prie kurios nesugeba prikibti joks religinis dogmatikas ar žmonių surašytų tariamai visiškai šventų raštų (jų vertimų) aiškintojas (nes tiesai nėra svarbu tikslus išsireiškimas ar sąvoka, o tuo labiau ritualas, kiek svarbi yra pati tiesa), išgelbės šį pasaulį. Niekas kitas…

Julius Puras       2017-03-20 22:22

Atsivertus “lietuviška žiniasklaida” nuo jos neobjektyvumo tendencigumo nuo redaktorių storžieviškumo cinizmo nuo publikacijų isteriškumo norisi vemti. Tai yra žaizda per kurią dabar kraujuoja Lietuva.

aba       2017-03-20 19:24

Ar kas gali paaiškinti,kodėl lietuvaičiai nusipelnė geresnės žiniasklaidos,geresnės valdžios,geresnio gyvenimo?
Kitaip sakant,ar galite nurodyti dėtas pastangas,siekiant pakeisti padėtį?
Ar neteisingas klasiko teiginys:“Kiekviena tauta turi tokią valdžią,kurios nusipelnė”?

ežiukas Vaidui       2017-03-20 19:08

Automobilis užvażiavo ant kelkraščiu ějusio pěsčiojo ir suvažinějo.
Kaltas kas?
Automobilis?
O gal gal vairuotojas?
..
Kiekviena masmedija turi savininkus.
Savininkai ir yra kalti, kad savo biznį daro iš visuomenės bukinimo.
Taip pat kalta ir valdžia, nes nesiima priemonių užtikrinti kad masmedijos nepažeistų viešojo intereso ir neprieštarautų tautos bei valstybės strateginiams siekiams.
Ardomoji priešiškų valstybių propaganda turi búti užkardoma, o vidaus medijų turinį geriausia reguliuoti mokesčiais.
Transliuoji mėšlą- ok,  bet mėšlinose pigaus kičo laidose reklamai trigubas pvm, trigubas ir pelno mokestis.
Sutinku, jog ir visuomenė turi priešintis šlamšto brukimui.
Tai labai paprasta- tiesiog nevartoti mėšlo.
Bet mūsų visuomenė nesolidari. Tai carinės baudžiavos bei sovietiněs okupacijos pasekměs.
Didžioji dalis lietuvių realiai yra lietuviakalbiai burliokai- vatnikai, todėl visuomeněs iniciatyvos tikėtis beviltiška. Medijų savininkai geruoju savo pamėgto debilistinio popso formato neatsisakys.
Reiškia, didžiausia atsakomybė tenka valdżiai kurią “išsirinkote” atidavę balsus tinkimų cirke.
Atidavei balsą už pažadą, dabar belieka inkšti jog niekas negirdi.
Nesigilinant į visokias ” demokratijas”, bent sveika nuovoka turětų būti- balsas gali būti tik paskolinamas.
Valdžia(skolininkas) nesilaiko pažado/sutarties - gražink balsą ir mandatą ir nešdinkis šieno ravėt.
Yra tik dvi iśeitys realistinė ir stebuklinė.
Stebuklo atveju lietuvisai burliokai/ buratinai atsikvošės ir sugraibę paskutinius savigarbos trupinius parodys valdžiai kuzkiną matj.
O realiai dar milijonas emigruos, liks tik seniai bei pijokai- na ir tuomet neliks tokio reiškinio kaip Lietuva.

 

Agnė       2017-03-20 19:03

Kaip prie ruso buvo komunizmas gėris, kapitalizmas blogis. Dabar už valstiečius runkeliai už konsevatorius inteligentai. Kausimės? Vilnižus ir Lietuva
Kol kas laimi inteligentai, nes žinias klaida už juos, o runkeliai neturi kur pasireikšti, tik komentaruose ar FB

nuomonė       2017-03-20 17:55

Bent jau tikrai lietuviškoji žiniasklaida neprisideda prie geresnės piliečių savijautos. Ar daug matome ir girdime laidų apie Lietuvos iškiliuosius asmenis, ar pakalbinami žymūs filosofai, rašytojai, menininkai? Pavyzdžiui, ar patiems žurnalistams žinomas toks talentingas dailininkas profesorius Giedrius Kazimierėnas ir jo monumentalios drobės? Užtat kiekvieną vakarą per visus kanalus, per visas žinias girdime: papjovė, pakorė, užmušė ir su visomis smulkiomis detalėmis kaip tai atliko. Kiekvieną vakarą turime galimybes matyti asocialius žmones, jų apšnerkštus namus, klausytis girtuoklių įrašų. Patyčios iš kai kurių laidų liejasi laisvai ir nesvarbu kas tu esi - eilinis pilietis, inteligentas ar seimo narys. Jei atsitinka nelaimingas atsitikimas ši tema tiesiog nuvalkiojama iki koktumo per visas televizijas. Paguoda tik ta, kad turime internetą ir tokius portalus, kaip alkas.lt, tiesos lt, pro patria.

albina       2017-03-20 17:20

Nėra nepriklausomų nei radijo,nei televizijos,nei laikraštuko.Tik vaidyba ir vienos tiesos formavimas.Pašnekovais kviečiami tie patys,etatiniai,prognozuojami,nesvarbu,kad žiūrovams ar klausytojams neįdomu ir nuobodu.Plika akim matosi,kaip degraduoja vadinama elitinė žiniasklaida.Kritišką,kultūringą straipsnį gali rasti tik čia.Man smalsu,kodėl kolegos neužstoja saviškio Bruverio? Be ironijos,galėtų pasiaiškinti,pasiteisinti,klysti juk žmogiška,o dabar atrodo,kad tokio komentatoriaus nė nebuvo.

VaidasVDS       2017-03-20 17:07

Žiniasklaida nėra atsakinga prieš visuomenę, nes ji tiesiogiai yra atsakinga tik prieš savo darbdavius, kuriems tarnauja.
Prieš visuomenę kažkiek yra atsakinga tik visuomeninė TV, bet ir ji yra priversta tenkinti valdžios, o teisingiau realią valdžią turinčių, interesus.
O kadangi žiniasklaida išmoko tik aptarnauti kieno nors interesus ir, dažniausiai, tik nedidelės visuomenės dalies, kitai visuomenės daliai numesdama popsinės ir kičinės kultūros visokiausius šou, tai todėl ir visuomenė tiek pasveikti, tiek ir gerai jaustis, turi labai mažas galimybes…

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.