Įžvalgos

Ar krikščionys laisvi kalbėti apie tai, kas jiems rūpi?

Tiesos.lt siūlo   2017 m. gegužės 18 d. 17:34

17     

    

Ar krikščionys laisvi kalbėti apie tai, kas jiems rūpi?

Jūsų dėmesiui siūlome Marijos radijo „Aktualijų“ laidą, kurioje svarstoma, ar krikščionys laisvi kalbėti apie tai, kas jiems rūpi. Universitetuose, mokyklose bei viešojoje erdvėje krikščionių atstovaujamos pozicijos dažnai yra marginalizuojamos, laikomos senamadiškomis, o Lietuva įvardijama kaip nuo vakarietiško progreso „atsiliekanti“ valstybė. Ar ištrūkę iš sovietinės sistemos galime sakyti, jog šiandien galime kalbėti nebijodami? Su kokiais sunkumais viešojoje erdvėje, Universitete ir valstybės gyvenime susiduria krikščioniškai pozicijai atstovaujantys asmenys Lietuvoje ir visose Vakarų šalyse? Laidos svečias – politologas Vytautas Sinica.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

VaidasVDS       2017-05-20 23:38

Raigerdai,
Urantijos Knyga pateikia ne patobulintą, o tikslų Kristaus žodžių pateikimą. Būtent todėl dar niekada ir niekur neradau, kad bet koks žmogus pasaulyje galėtų bent kaip nors sukritikuoti tuos tikrus Jėzaus žodžius. NT, nors ir nėra tobulas, bet jame yra tikrų Jėzaus išsireiškimų, gal daugmaž teisingai perteiktas Kalno pamokslas, bet daug baisiau yra tuomet, kada gana grubiai iškraipomi paties Jėzaus žodžiai. Tų iškraipymo nėra ypatingai daug, bet kai kurie lėmė daug nelaimių ir klydimų.
Urantijos Knygą Rusijoje, JAV, šiaip pasaulyje studijuoja gana daug šviesių žmonių, filosofų, mokslininkų, buvusių kunigų, net buvusių Biblijos oficialių komentarų rašinėtojų. Ir nežinau nei vieno, kuris, gerai išstudijavęs, būtų nuo jos nusisukęs. Atvirkščiai, kuo geriau įsiskaito, tuo labiau abejonės dingsta.
Tai pavojinga Knyga senų tradicijų religijoms, gobšiam pasauliui, tad jie su Ja kovoja populiariausiu metodu - šmeižtu ir ignoravimu, nes diskutuoti su pačia Knyga jie tikrai yra nepajėgūs…

Raigerdas>VaiduiVDS       2017-05-20 14:38

VaidaiVDS, tu be abejnės, skirtingai nei Juozapas, vis dėlto tobulėji. Yra šiokių tokių pasikeitimų į gerąją pusę. Keep going ValdaiVDS, bet tu, jeigu tu tobulėji, turėtumei pereiti ir aukštesnio lygio teisingumo supratimo. Duodu pavyzdį. Štai tu rašai:“Biblijoje nerasi, bet Jėzus konkrečiai Petrui sakė: “Apie savo bičiulius jūs turite spręsti pagal jų darbus; Tėvas danguje sprendžia pagal ketinimą.” Faktiškai tai yra šimtaprocentiniai, auksiniai arba tiksliau, neturintys net vertės, žodžiai. Bet krikščionių šaltinis yra Biblija, o ne Urantijos knyga. Šitoje vietoje Urantija pateikia patobulintą Kristaus įvaizdžio variantą. Kaip įvyko su krikščionimis? Tai pati natūraliausia tragikomedija, kokią net sunku net įsivaizduoti, bet ji atsitiko tikrovėje. Štai mes turime Krikščionių partiją, kuri yra konservatorių viduje. Bet per 27 metus niekas Lietuvoje nėra girdėjęs, kad Krikščionių-demokratų partijoje nors vienas jos partietis būtų pasakęs:“Apie savo bičiulius jūs turite spręsti pagal jų darbus”. Taigi, tai parodo, kad vargu ar jie yra skaitę Bibliją. O jeigu ir skaitė, tai jie jos nesupranta. Todėl jie net nesugeba įvertinti Kristaus pasakytų žodžių. Ir todėl pas mus yra nenormalumai, kurie tapo normomis:Partija nėra ta partija, kuria jie yra pasivadinę. Mūsų lietuviškieji liberalai neturi jokio ryšio su tomis liberalizmo idėjomis; krikščionys-demokratai neturi jokio ryšio su Kristaus mokymu ir t.t. Tas pats vyksta su Universitetais, iš kurių dauguma dabar išleidžia diplomuotus avinus. Kodėl taip yra? Todėl, kad jų KETINIMAI YRA KITOKIE. Tu rašai apie Kristaus žodžius, pasakytus Petrui, kaip tai yra Urantijoje:“Tėvas danguje sprendžia pagal ketinimą”. Taigi, nuostabu, bet ar pažįsti nors vieną politiką, kuris prisiekia, padėjęs ranką ant Konstitucijos, kad jo ketinimai yra švarūs? Tokio politiko nežinau, kaip ir nežinau nei vieno kataliko. O jeigu paimti tą patį komentatorių Džeiką, tai jam su ketinimais yra visai švakai. Ir jį vien dėl tos priežasties Petras į Rojų tikrai nepraleis.

VaidasVDS       2017-05-20 10:52

Dzeikai.
aš kalbėjau apie ketinimus, kurie nuo mokšiškumo nepriklauso. Ten tu ir šovei pro šalį. O Paulius tąkart gerai pasisakė. Aš didele dalimi esu krikščionis, tik Dievo žodžiu laikau tą, ką iš tiesų sakė pats Jėzus. Bet Pauliaus ar Petro žodžių nelaikau Dievo žodžiais. Jie priklauso Petrui, Pauliui, jie kai kur atitiko Dievo valią, kai kur ne, bet tai ta riba, kur gali kilti daug bereikalingų ginčų. Tad visada geriausia vadovautis tikrais Jėzaus žodžiais, kuriuos Apreiškimas ir yra pateikęs. Tokiais žodžiais dar niekada nesu nusivylęs ir nemanau, kad tikrais Jėzaus žodžiais bet koks padorus žmogus gali nusivilti…

Dzeikas       2017-05-19 19:00

Vaidai, pasiziurek i antraji straipsnio pavadinimo zodi, kas parasyta?
“Krikscioniu”! O tu ka cia veiki? Nu platini “apreiskima-pareiskima” ir platink toliau.Turi teise. Bet kad as su tavimi evangelijas, laiskus ar Senaji Testamenta diskutuociau…neprivalau ir netgi daugiau:esu nuo to uzkardytas Dievo zodzio.Apie tai gincijuos ir irodineju,ieskau tiesos tik su krikscionimis.
PS. Taip, apastalo varda papainiojau.Taciau ne tai ka jis pasake.
“Man mažai rūpi, ką jūs ar žmonių teismas spręstų apie mane. Nė aš pats savęs neteisiu. 4 Nors nesijaučiu kaltas, bet dėl to aš dar nesu išteisintas. Mano teisėjas yra Viešpats.” Korintieciams 1, 4 laiskas 3 posmas.

Raigerdas        2017-05-19 17:25

Marijos radijas teigia, kad “krikščionių atstovaujamos pozicijos dažnai yra marginalizuojamos, laikomos senamadiškomis, o Lietuva įvardijama kaip nuo vakarietiško progreso „atsiliekanti“ valstybė”. Marijos radijas įžūliai meluoja. Galėtų nemeluoti, bet ne, meluoja, o paskiau verkšlena, kad kažkas jiems pasako - “STOP, užteks skiesti…”. Provoslavai taip pat yra krikščionys, taigi TAIKOS NĖRA JAU NE VIENĄ ŠIMTMETĮ TARP PAČIŲ KRIKŠČIONIŲ. Toliau, įdomus reiškinys yra celebatas. Kaip čia dabar išeina: vieniems šventikams leidžiama turėti šeimas, o kitiems neleidžiama? Kodėl? Dievas tas pats, apeigos panašios, bet štai katalikų kunigams mylėti yra uždrausta. Visa gamta poruojasi, žmonės sukūrė neįtikėtiną techniką, dėka to, kad yra vyras ir moteris, o štai katalikų kunigai yra verčiami veidmainiauti, jeigu jie yra sveiki seksualine prasme. Išeina taip, kad Katalikų kunigas seksualiai yra nepilnavertis žmogus. Ir MARIJOS RADIJAS veidmainiškai klausia: ar gerai, kad krikščionių pozicijos laikomos senamadiškomis? Tikrai, tai ne tas žodis, nes celebatas niekaip nesiderina su sveiku protu ir sveiku gyvensenos būdu, su moralumu, su sektinu pavyzdžiu ir t.t. Ar katalikybė yra senamadiška? Be abejonės, tragiškai senamadiška. Nejaugi Marijos radijas nežino, kad praėjus daugiau kaip trims amžiams po Galilėjaus mirties, popiežius Jonas Paulius II Katalikų bažnyčios vardu pripažino, kad su Galilėjumi buvo elgtasi neteisingai. Tik 2000 m. kovo 13 d. tas pats popiežius paprašė atleidimo už bažnyčios praeities nuodėmes, tarp kurių – netinkamas elgesys su žydais, eretikais, mažumomis ir moterimis. 2001 m. lapkričio 22 d. popiežius atsiprašė seksualinio priekabiavimo aukų, nukentėjusių nuo dvasininkijos. O jeigu nebūtų tokio popiežiaus? Katalikybė ir toliau merdėtų prietarų tamsoje? O kodėl nebuvo atsiprašyta lietuvių tautos dėl pagonybės kaip religijos sunaikinimo? Todėl, kad pagonys yra niekinami iki pat šiandien Lietuvoje. Ir nebus Lietuvoje taikos, kol katalikai nuoširdžiai nepaprašys atleidimo. Nori jie šito ar nenori, bet jų šita atgaila laukia. Ir kuo greičiau jie šitą padarys, tuo greičiau Lietuva taps supratingesnių žmonių valstybe ir civilizuotesne valstybė ne tik Europoje, bet ir pasaulyje.

Raigerdas        2017-05-19 16:37

Manau, visi krik62ionys turėtų turėti lygias teises, tai yra pirmas ir labai svarbus dalykas. Dabar jie yra i6siskaidę. Ir nors jie tiki į vieną ir tą patį Dievą, tačiau būna ir taip, kad jie vienas kito nekenčia. Man teko matyti, kaip baptistai buvo vadinami sektantais, jehovistai taip pat. Rusijoje pasitaiko diskriminacijos atvejų katalikų atžvilgiu. Islamo fundamentalistai net krikščionims galvas nukerta viešai tai demonstruodami. Patys krikščionys čia pat Lietuvoje tyčiojasi iš pagonių, iš krišnaitų ir kitų grupių. Pavyzdžiui, čia yra VaidasVDS, kuris tiki tuo, kas parašyta Urantijos knygoje. Ir jis ne kartą buvo priskirtas prie klaidatikių, lygiai taip pat, kaip ir jis pats skuba kabinti kitiems klaidatikystės etiketes, jeigu tai skiriasi nuo to, kas parašyta Urantijos knygoje. Ką visa tai reiškia? Tai reiškia, kad šitie “tikintieji” gyvena savo prisigalvotoje realybėje, todėl jiems yra sunku sutikti netgi su kitu, kurio prisigalvota realybė yra kitokia. Taigi, Dievas jiems tampa kaip priemonė, kaip prekė ir netgi kaip ginklas susidorojant su kito, kuris turi kitokią prisigalvotą realybę. Tačiau, man teko matyti ir normalių žmonių, kurie niekada niekam neprikiša savo tikėjimo. “Marijos radijo” verkšlenimai dėl skriaudžiamų krikščionių irgi yra panašus monas, koks yra ir Rusijoje, kai tenykščiai politikai visą laiką pabrėžia, kaip RUSUS skriaudžia Amerika, Europa, Ukraina, Latvija, Lenkija, Lietuva, Estija ir kitos šalys. Nesu matęs, kad kas skriaustų kataliką mokykloje, Universitete ar dar kur nors. Tačiau ne kartą mačiau katalikų perkreiptus veidus vien girdint apie budizmą, Konfuciją ar dar ką nors, kas nėra katalikiška. Čia, manau, “Marijos radijas” lieja krokodilo ašaras. Jeigu katalikas ateina ir pradeda agituoti už Kristų, tai aišku, kad jis gali būti išvarytas, nes jis elgiasi kaip tas nekviestas totorius, kuris ateina ir pradeda šeimininkauti ten, kur jis nėra šeimininkas. Mane asmeniškai stebina krikščionių fanatiškumas,  amoralumas ir polinkis į fašistinius metodus siekinat savo tikslų. Man tokie dalykai yra nepriimtini. Krikščionių kunigai garsėja taip pat įvairiomis amoralumo apraiškomis, ir netgi pedofilija. Visa tai kelia didžiules abejones ir netgi klausimą: ar tik nebus čia spekuliacijos Dievu?

Lordas       2017-05-19 13:23

Siūlyčiau “skaitytojui” permanyti, ką skaito.
Ir pabandyti išsiaiškinti žodžio “VIEŠPATS” reikšmę.
O tada jau kitus protinti.

skaitytojas       2017-05-19 11:55

visi Krikščionys vietoj VIEŠPATS turėtų įsidėti žodį JAHVĖ ir skaityti ne tik N. T. bet ir TORĄ/Penkiaknygę dėl visumos suvokimo. Jėzus liepė mylėti JAHVĘ.

VaidasVDS       2017-05-19 10:41

Dzeikai,
jei ko nors neišmanai, geriau nekalbėk. Nes gaunasi nei šis nei tas.
Nepameni, tai pasiieškok ir prisimink, nei šaudyk pro šalį ar sau į koją.
Kieno žodį reikia skleisti? Dievo, Petro ar Pauliaus (ne Povilo)?
Jei Paulius ir Petras, kad ir ne visai mokšiškai skleisdami Jėzaus žodžius, samprotavimus, privėlė asmeninių klaidų, jie vis tik įtiko Jam.
Biblijoje nerasi, bet Jėzus konkrečiai Petrui sakė: “Apie savo bičiulius jūs turite spręsti pagal jų darbus; Tėvas danguje sprendžia pagal ketinimą.”
Ne mokšiškumas yra svarbus. Svarbus yra ketinimas. Tik daug svarbiau už ketinimą yra vengimas daryti klaidas, o padarius jas, reikia bandyti jas ištaisyti. Tik yra dar didesnė problema, o ką daryti, kuomet klaida yra sudievinta. Bandydamas ją taisyti tapsi ir sektantu, ir pamišėliu, ir kokio nors žmonių tikėjimo priešu. Vieni tik pasmerks, kiti ir galvą nukirsti gali…

Dzeikas       2017-05-19 8:36

Apsaukiui:
Nepamenu ar apastalas Petras ar Povilas pasake:“man labai mazai rupi, ka jus apie mane galvojate. Man rupi ka apie mane pagalvos Viespats”.
Jei manai turi, kad turi talenta ir pasaukima - skleisk Zodi. Neturi - skleisk Zodi savo darbais,elgesiu.Nes skleisdamas Zodi nemoksiskai neitiksi Jam.

Apšaukia       2017-05-19 8:14

sektantais.

Dzeikas       2017-05-18 22:35

nuomuonei:
Deja taip. Teko turet reikalu su tokiais “krikscionimis”. Mini Apvaizda su reikalu, o dazniausiai be reikalo ir apsaugok Viespatie turet reikalu su tokiais: liksi ir be obuoliu ir be krepselio.

nuomonė       2017-05-18 21:48

nuomonė: krikščionys dauguma yra krikščionys per prievartą - apkrikštijant bejėgius ir negalinčius pasipriešinti vaikus pratinant vaikus tikėti žydų pasakomis

Kristus verkė Jeruzalės-       2017-05-18 21:13

“O kad tu žinotum,kas tau atneša ramybę”.Kaip blaškosi mūsų emigrantai,kaip ir visas pasaulis blaškosi ir mano rasią lengvus kelius.Ir tas blaškymasis kainuoja gyvybes ,-jei ne pačių ,tai artimųjų.Kažkas turi atpirkti.

Madose dažnai        2017-05-18 21:11

senamadiška tampa labai modernu.Tas laikas ateis.

taip       2017-05-18 18:46

  Širdis džiaugiasi, kad yra tokių, kaip Vytautas Sinica. Labai gerbiu Jūsų švietėjišką darbą. Pakelia dvasią, nes tampa aišku,  kad mes vyresni dar nepraradome nuovokos, nors esam niekinami ir stumiami į paraštes. Jau ne vieni.

Dzeikas       2017-05-18 18:46

Kiekvienas turi savo talenta.Krikscionis , -  neklausiamas, - neprivalo skleisti krikscionybe, taciau privalo elgtis krikscioniskai. Ir naturalu, kad ne visi nori tai girdeti - ta nenora irgi privalu gerbt.


Rekomenduojame

2017-ųjų Laisvės premija skirta laisvės gynėjai, politinei kalinei s. Nijolei Sadūnaitei. Sveikiname!

Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Ar laisvoje visuomenėje reikalingi draudimai? Atsakymas A. Tereškinui

Andrius Narbekovas. Transseksualizmas – medicininiai ir etiniai aspektai

Dešimtmetį skurdinami aukštųjų mokyklų dėstytojai: padėtis katastrofiška

EP reakcija į „Rojaus popierius“: raudona kortelė padedantiems slėpti mokesčius

Vytautas Radžvilas. Nekalti žaidimai?

Algimantas Rusteika. Apie pasaulį anapus ekrano

Europos Parlamentas griežtina poziciją dėl Lenkijos

Pirmoji pasaulyje „gyvybės vizas“ žydams išdavė Lietuva, bet pasaulis to nežino

Pirmą kartą Danijos teismas už teroristinius nusikaltimus atėmė pilietybę

Kviečiame paremti Andriaus Švarplio peticiją – apginkime ir krikščioniškų pažiūrų Seimo nario žodžio laisvę

Karolis Kaupinis. Viešas laiškas tiems, kuriems rūpi

1863–1864 m. sukilimo dalyvių palaikus siūloma palaidoti Rasų arba Bernardinų kapinėse

Vytautas Radžvilas. Prigimties pabaiga

Dr. Ignas Kalpokas. Kodėl socialiniai tinklai tapo politikos technologijų dalimi?

Povilas Urbšys. Esu seksistas ir mužikas

Žilvinas Nečiūnas. Kas „gelbėja“ Gedimino kalną

Andrius Navickas. Sutrikusio žmogaus žalojimas nėra rūpestis jo teisėmis ir laisve

Apie Dainiaus Kepenio „lengvatikystę“, arba Kokia argumento „atsimena iš pasakojimų“ vertė?

Savo parašu paremkime Aldonos Jankevičienės peticiją: apginkime tuos, kurie žuvo vardan Tėvynės, pareikalaukime teisingumo

Rita Miliūnaitė. Ar požiūris į kalbą reiškia požiūrį į valstybę?

Mihailas Neamţu. Sorosas ar Tocquevilleʾis?

Kas pagimdė medikų bruzdėjimus?

Giulio Meotti. Naujoji oficiali Europos istorija: krikščionybė trinama, islamas propaguojamas

Eugenija Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: Kaip bendrauti su kontroversiškais žurnalistais. Patarimai priešiškiems propagandistams ir agitatoriams

Kokį užnugarį turi Lietuvos juodintojai?

Vydas Astas. Didvyrių aikštėje nesivoliojama

Irena Vasinauskaitė. Atsitiktinumas ar sąmoningas tiesos slėpimas?

Vytautas Radžvilas. Valdo nematoma baimės ranka

Vytautas Sinica. Siūlomos Civilinio kodekso pataisos sieks uždrausti Lietuvoje lyties keitimą

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.