Prezidento rinkimai 2019, Bažnyčios socialinis mokymas, Krikščionių pilietinis veikimas

Sigitas Tamkevičius. „Ar vyskupų išsakytos priešrinkiminės nuostatos galioja ne visiems dvasiškiams?“

Tiesos.lt redakcija   2019 m. gegužės 20 d. 20:03

11     

    

Sigitas Tamkevičius. „Ar vyskupų išsakytos priešrinkiminės nuostatos galioja ne visiems dvasiškiams?“

Buvau nutaręs prieš rinkimus daugiau neparašyti nė žodžio, bet išklausęs vieną radijo laidą, negaliu nepasidalinti keliomis mintimis.

Lietuvos vyskupai savo priešrinkiminiame laiške visai neseniai rašė: „Prieš atiduodant savo balsą už kurį nors kandidatą vertėtų atkreipti dėmesį, ar jis gerbia žmogaus kilnumą, sąžinės ir religijos laisvę, brangina gyvybę nuo jos pradėjimo iki natūralios mirties, ar jam rūpi šeima, ar kandidatas pasisako už laisvą tėvų pasirinkimą auklėti vaikus pagal savo moralinius ir religinius įsitikinimus“.

Vyskupai išdėstė principus, bet nenurodė pavardžių, už ką tikintiesiems reikėtų balsuoti. Šitaip vyskupai elgėsi nuo pat Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo – nurodydavo ne pavardes, bet principus, pagal kuriuos katalikams reikėtų pasirinkti tinkamą kandidatą.

„Mažosios studijos“ katalikiškoje laidoje apie rinkimus buvo kritikuojamas kunigas A. Peškaitis OFM, nes jis savo FB juostoje parašė, kad kandidatės į prezidentus I. Šimonytės pažiūros yra ultra liberalios. Tik nesupratau, kodėl laidos dalyviai „užmiršo“ įvertinti kunigą B.S. Jurčį OFM, tiesiogiai agitavusį balsuoti už I. Šimonytę. Ar vyskupų išsakytos priešrinkiminės nuostatos galioja ne visiems dvasiškiams?

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Atvirai       2019-05-21 8:52

pasakius, gerb.S.Tamkeviciau, mums, kurie tiki Dieva, visiskai nusispajuti i leftistu keliama erzeli.Ar jie kritikuoja kunigus, ar ne , mes gerbiame A.Peskaiti.Ir ne tik ji, bet ir visa dvasininkija.Kuri pasiventusi savo gyvenimus vardan tarnystes Dievui ir savo pasaukimu vesti zmones sviesos keliu.

-> Dvi nuostatos...       2019-05-21 8:51

Sutinku, kad visuomenėje yra dvi minėtos nuostatos Bažnyčios dalyvavimo viešojoje erdvėje atžvilgiu. Tačiau, tokiu atveju, kokios nuostatos laikosi pranciškonas kun. Jurčys? Labai panašu, kad jis laikosi antrosios nuostatos, tačiau, šiuo atveju, kalbantis ne kaip Bažnyčios tarnas, o kaip ateistas…

Dvi nuostatos...       2019-05-21 8:22

Viskas susiveda į požiūrį, kiek leisti Bažnyčiai dalyvauti viešojoje erdvėje. Šiandien įsigali ateistams labai naudinga nuostata, kad Bažnyčia turi užsidaryti tarp keturių bažnyčios pastato sienų ir netgi ten nepasisakyti svarbiais visuomenės gyvenimo klausimais. Kita nuostata - senoji arba tradicinė, kai Bažnyčia aktyviai dalyvauja viešajame gyvenime, pasisakydama aktualiais visuomenės gyvenimo klausimais. Pastaroji nuostata yra nenaudinga ateistams, todėl visiškai nenuostabu, kad tokią nuostatą aršiai puola ateistai.

kas ką atstovauja?       2019-05-21 7:42

Kunigai - katalikų bendruomenės vadovai. Jie, t.y. katalikai,  kaip ir kitos nevalstybinės organizacijos, turi teisę į savo nuomonę, bet nuomonė turi atitikti tos bendrijos vertybes ir nuostatas.

štazio išradimas       2019-05-21 7:17

“pasaulietiška bažnyčia” ? !!!
taip, belieka išrasti sausą vandenį, šlapią ugnį ir šv. velnią

stasys        2019-05-21 7:02

o kodėl S.Tamkevičius neklausia A.Peškaičio ..kas paskatino ji taip arti pastumti kėde to pasaulietiško gyvenimo ? ir ar po to jo pačio nuomone bažnyčioje pasaulietinio ir tarnystės dievui santykiu proporcijos liko tos pačios .?  Turėti pasaulietiška bažnyčia kuri laisvai diskutuoja liberaliomis temomis Lietuvoje reiškinys naujas ,.. todėl vertinti pirmu rozu labai sunku .

Manau, kad       2019-05-21 6:51

tik Dievas težino B.Jurčio išsakytus motyvus, bet tai žiauriai prasilenkia su krikščionybe.

Dzeikas       2019-05-21 6:38

Todel, durniau, kad baznycia tada taptu politine partija arba politinis klubas.

Nustatytų prieš bažnyčią?       2019-05-20 21:29

Svarbiausia,kad įtiktų Dievui,o jau nusistato žmonės prieš bažnyčią ar ką kitą patys.

kaip ant žemės taip ir debesyse       2019-05-20 21:21

Viskas čia gerai. Teip kaip priklauso.
Va, Švč. Konstitucijoje irgi visko gražiai prirašyta. Nu ir kas iš tooooooo?
Švikas!
Teip ir su tuo vyskupų parėdymu- iš sakyklos viena, o už nugaros kita.
Lietuviška bažnytinė administracija kaip ruskyno provoslavinė administracija-
tik valdžią aptarnaujantis personalas.
Tą pačią velnių smalą maišo bendrame katile.
Keletas dorų kunigų kaip Peškaitis, Grigas ar vienuolė sesė Nijolė yra tik retos išimtys, kurias vyskupai mielai pašalintų.
Labai mielai užčiauptų. Nes parsidavinėti valdžiai apsimoka.
O Dievas?
O prie ko čia Dievas?
Išdavystės, puikybė, naudos siekimas ir veidmainystės yra Šėtono žinioje…

 

Kodėl asmuo neįvardijamas tiesiogiai       2019-05-20 20:58

Vertingas vysk. Sigito Tamkevičiaus J. M. požiūrio komentaras jo paties (S.T.) fb:
J. M.: Man nesuprantama, kodėl kunigai negali pasakyti partijų ar pavardžių,
kurias palaiko. Esam žmonės, visi turime savus autoritetus net ir kunigų tarpe.
Juk galėtume patys atsirinkti, kurio nuomonės klausyti labiau.
S. T.: Vyskupai ir kunigai pirmoje eilėje yra ganytojai ir jeigu jie per rinkimus kažką konkrečiai palaikytų, tuomet kitus nustatytų prieš Bažnyčią.

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.