Demokratija ir valdymas

Antanas Kulakauskas. Dabartinė Lietuva – istorijos subjektas ar valdymo objektas?

Tiesos.lt redakcija   2016 m. rugpjūčio 24 d. 21:45

6     

    

Antanas Kulakauskas. Dabartinė Lietuva – istorijos subjektas ar valdymo objektas?

Dalijamės Vytauto Didžiojo universiteto Politologijos katedros profesoriaus Antano Kulakausko veidaknygėje paskelbtais pasvarstymais apie negalią, ištikusią Lietuvos politinį visuomeninį Lietuvos gyvenimą, ir vertybinius moralinius klausimus, kylančius šios krizės akivaizdoje.

Nors Lietuva iš inercijos dar tęsia kultūriškai savito istorijos ir politikos subjekto – valstybės-nacijos (ar tautinės valstybės) – egzistenciją, bet viešpataujančio elito politikoje, iš esmės nepriklausomai nuo jo partinės priklausomybės, dominuoja, gal net nesąmoningai pasirenkama kitokia – valstybės kaip valdymo objekto – paradigma.

Žinoma, tai atitinka ekonominio neoliberalizmo doktriną, kuria pastaruosius trisdešimt metų remiasi globalizacijos procesą valdyti ar bent koordinuoti mėginančios jėgos ir kuri išmoningos, veik visa apimančios propagandos dėka tapo masinio „mąstymo“ būdu, formuojančiu ir palaikančiu vartotojišką visuomenę. Šia doktrina grindžiamas, tiesa, ne atvirai, ir vadinamasis ES integracijos procesas, bet šios globalios politikos rezultatas yra atvirkščias tam, kuris jos formuotojų deklaruojamas kaip siekiamybė.

Tas rezultatas tai – nesuvaldomo chaoso, bemaž visuotinio ir visaapimančio nesaugumo, žmonijos istorijoje dar neregėtos turtinės ir galios poliarizacijos (vadinasi, ir nelaisvės sferos) didėjimas, keistas rūpestis demokratija vadinamos politinės sistemos geografine plėtra ir jos – šios sistemos – vidinė degradacija, virsmas savo karikatūra: politinio šou verslo, vadinamųjų viešųjų ryšių ( t.y. „makaronų“ kabinimo ant ausų meno, įgijusio net atskiros universitetinės mokslo disciplinos statusą) ir biurokratinio administravimo miksu, kai politinė atsakomybė palaidojama sveiku protu nesuvokiamose biurokratinėse procedūrose ir jas reglamentuojančių taisyklių džiunglėse.

Visa tai – ir Lietuvos realybė. Neabejoju, atsiras balsų, kurie sakys, kad ne viskas pasaulyje, o ir Lietuvoje taip jau blogai. Žinoma. Bet ir vėžiu sergant ir turint pinigų galima nusipirkti prabangų automobilį, jachtą ar vilą, ypač jei nesi sulaukęs žilos senatvės, ir mėginti džiaugtis gyvenimu… Tik ar tai protingiausia strategija?

Tad esminiai klausimai yra vertybiniai moraliniai. Ar tai, kas kam nors gerai, yra gerai visiems? Ar tai, kas kam nors blogai, nėra visų problema? Žinoma, šie klausimai prasmę įgyja ne individo, o visuomenės, kaip sistemos ar organizmo, lygmenyje.

Keldamas šiuos klausimus neturiu iliuzijų, kad jie kaip nors gali paveikti dabartinį politinį visuomeninį Lietuvos gyvenimą. Bet laikausi nuostatos, kad yra svarbu, jog šie klausimai egzistuotų viešojoje erdvėje, net jei tai tėra vadinamieji socialiniai tinklai – tik vienas iš viešosios erdvės fragmentų.

Veidaknygė

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

cialis_pills       2016-09-12 12:24

Hello!
cialis pills ,

Nu tuo        2016-08-25 11:38

istorijos ( nuo Gedimino ir pan. laikų )  subjektu Lietuva buvo , man taip atrodo, tik vieną kartelį - kai pasiuntė savo žaliuosius žmogeliukus 1923 metais į Memelį .

Labai svarbu klausimus       2016-08-25 10:37

kelti į erdvę,eterį,gal net Dievui į ausį.Tai kas ,kad mirtingieji negirdi,bet artėja krizė,kol kas tik eilinė,nes kol į gyvenimą negrįš 10 Dievo įsakymų,bus prisimintis 7 dorybės ir 7 mirtinos nuodėmės,tol siautės krizės ir diktatoriumi virstanti globali ES biurokratija.Žinoma,tai mūsų problema,kad jau dabar pradėtume svajoti,kaip gyvensim,anai biurikratijai žlugus.Kaip?Subtilus krikščionybės romantizmo renesansas?

Trioška       2016-08-25 9:24

Visi kas emigruoja- dirba ruúsams!

viskas yra kitaip       2016-08-25 8:41

Visa kas surašyta yra niekalai. Autorius projektuoja esamą situaciją Lietuvoje į visą pasaulį ir piešia tragišką vaizdą. Tai juk demagogija, nots ir turinti savyje realų pagrindą, bet vis tiek demagogija. Na nera pasaulyje taip blogai. Ką Skandinavijoje vyrauja toks politinis chaosas? Ne. Lietuvos beda yra tam kad Lietuva kopijuoja išoriškai vakarus ir atsisakė socializmo. Taip, taip socializmo. Koks absurdas gi! Lietuva atsisakė socializmo, o lietuviai emigruoja į Skandinavijos šalis kur yra socializmas…

ruskaja škola       2016-08-25 8:25

gabūs litovcai politikai - staigiai perima iš ruskių visa, kas blogiausia.
ir pila nuodus ant Lietuvos…
——
todėl ir bėga visi, kad nori gyventi, gyventi, GYVENTI !!

Rekomenduojame

Teksaso Respublikonų partija priima prieš LGBT nukreiptą politinę platformą, remiasi tuo, kad būti gėjumi yra „nenormalu“

Almantas Stankūnas. Kiek kartų lipsime ant to paties neoliberalizmo stabo - viską atiduoti privačiam kapitalui, grėblio?!

Audrius Bačiulis. Kalbame apie rusų kultūrą kaip pavergimo įrankį

Bidenas kelia nerimą net demokratams

Krikščionis amerikietiško futbolo treneris laimėjo bylą JAV Aukščiausiajame Teisme – atleido iš darbo už maldą

Edvardas Čiuldė. Smulkioji karo tautosaka: aforizmai, barbarizmai, lyrizmai (V)

Karas Ukrainoje. Šimtas dvidešimt šeštoji (birželio 29 diena)

Paulius Markevičius. Strateginės bylos prieš visuomenės dalyvavimą pasaulyje ir Lietuvoje ( III )

Kanados įstatymo projektas C-11, kenkiantis nepriklausomiems interneto turinio kūrėjams, ką tik buvo patvirtintas Bendruomenių rūmuose

Dėl vakcinos nuo koronaviruso gauta dešimt kartų daugiau pranešimų apie pašalinius poveikius

NATO planas: leisti Rusijai ištrinti Estiją iš žemėlapio

2021 metais 20% kūdikių, gimusių Prancūzijoje, buvo duoti musulmoniški vardai

Jonas Jasaitis. Aktyvistai – kolaborantai – šių dienų lyderiai

Briuselyje milžiniška demonstracija prieš dideles pragyvenimo išlaidas

Karas Ukrainoje. Šimtas dvidešimt penktoji (birželio 28 diena)

Pierre Manent. „Santuoka visiems“

Edvardas Čiuldė. Lietuvos homoseksualizacija kaip tautos idėjos ir valstybės pagrindų demontažo sambrūzdis

Briuselio direktyvomis Lietuvos valdžia tik prisidengia?

Vidmantas Valiušaitis. Daugiau ir giliau tyrinėti laikotarpį, kalbėti faktais

Kardinolas Mulleris: J. Martino LGBT propaganda yra erezija

Karas Ukrainoje. Šimtas dvidešimtoji (birželio 23 diena)

Vokietijos migracijos ministrė daro spaudimą, kad migrantai gautų pilietybę greičiau, kviečia keisti pilietybės įstatymą

Karas Ukrainoje. Šimtas devynioliktoji (birželio 22 diena)

Vytautas Sinica. Patyčių iš žmonių maratonas tęsiasi

Paulius Markevičius. Strateginės bylos prieš visuomenės dalyvavimą pasaulyje ir Lietuvoje ( II )

Edvardas Čiuldė. Smulkioji karo tautosaka: aforizmai, barbarizmai, lyrizmai (IV)

Stokholme dviračių takai atspindės lyčių lygybę

Per Lamanšą atvykę migrantai bus sužymimi ir patraukti baudžiamojon atsakomybėn

Vidas Rachlevičius. Generolas Patrickas Sandersas: esame karta, kuri turi parengti kariuomenę vėl kariauti Europoje

Japonijos teismas: tos pačios lyties asmenų santuokų draudimas atitinka konstituciją

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.