Ekonominė politika, Intelektualų vaidmuo

Andrius Švarplys. Kodėl „milijardų ekonomistai“ renkasi kalbėti apie milijardus, o ne apie skurdo Lietuvą?

Tiesos.lt redakcija   2016 m. gegužės 26 d. 22:59

47     

    

Andrius Švarplys. Kodėl „milijardų ekonomistai“ renkasi kalbėti apie milijardus, o ne apie skurdo Lietuvą?

Ką daro rinką aptarnaujantis ekonomistas? Jis pradeda iš dangaus mėtyti milijardus.

Matėme, kaip visų galų ekspertas Rimvydas Valatka viską paaiškino Europos centrinio banko trilijonu euru. Nei kas tą milijardą Lietuvoje matė, nei kas jį čiupinėjo, bet jis nukrenta iš dangaus ir viską paaiškina. Nieko daug nereikia svarstyti. Jei gyveni skurde – tiesiog prisimink trilijoną ir nurimk.

Aušros Maldeikienės straipsnyje „Kalafiorų sukilimas“: kas slepiasi anapus? matome dar kitokius skaičius: pasirodo, 603 milijonais eurų per metus padidėjo darbo užmokestis, ekonomika išaugo 680 mln. eurų, dėl to atsiranda 13 milijardų eurų (!), kurie nusėda mišriose pajamose (ypač smulkiame versle!), dar emigrantai sumeta 700 milijonų, ir dar plius „ne vienas milijardas“ iš šešėlio. Na, tiesiog milijardų kraštas.

Tai kur vis dėlto mes gyvenam: ar skurdo Lietuvoje, ar milijardinių pajamų krašte? Kas matėte tą pajamų didėjimą? Kas pajautėte, kaip tie minimi milijardai realizuojasi didžiosios visuomenės dalies piniginėse?

Toks yra „milijardinių ekonomistų“ primetamas požiūris. Bet gal mums verta pagalvoti visai apie kitokį požiūrį?

Pavyzdžiui:

1) Galbūt kainos kyla ne todėl, kad mistiškai auga žmonių pajamos ir „lyja milijardais“, o todėl kad neproporcingai auga prekybininkų pelnai? Kodėl nėra analizės apie pelnų didėjimą? Apie prekybininkų „dalį“ visoje gaminimo-tiekimo-pardavimo grandinėje? Kodėl iki šiol viešojoje erdvėje nėra kainos skaidrumo analizės?

2) Su pirmuoju klausimu nuosekliai susijęs ir kitas: galbūt kainų nesąžiningumą lemia realus, neoficialus prekybininkų diktatas visoms maisto rinkoms? Kur Konkurencijos tarnybos analizė apie oligopoliją, monopoliją, kartelinius požymius rinkose? Juk netolimoje praeityje jau buvo bausti bankai, telekomunikacijos bendrovės, prekybos tinklai. Kodėl dabar nėra tokios analizės? Smulkūs pieno gamintojai metai iš metų kalba apie prekybos tinklų spaudimą. Priešingai, negu teigia A. Maldeikienė, šiuolaikinis rinkos reguliavimas neturi nieko bendra su planine ekonomika. Kitu atveju Europos Komisiją, vykdančią anti-monopolinę politiką, reikėtų vadinti planinės ekonomikos institucija. Ekonomistė, sąmoningai ar ne, bet painioja planinės ekonomikos šmėklą su kova prieš piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi rinkoje – būtent tuo ir pasižymi didieji prekybos tinklai Lietuvoje.

3) Kodėl „milijardinių ekonomistų“ analizėje nėra skurdo refleksijos? Ką reiškia realus skurdas Lietuvoje? Kiek žmonių jame gyvena ir kaip „auga“ jų pajamos ir koks šio „augimo“ santykis su prekybininkų pelnais? Kodėl nėra nė vieno ekonomisto, kuris paimtų skurdžiausio Lietuvos visuomenės sluoksnio perkamosios galios dydį ir palygintų su kainų didėjimu? Kas tuomet, jei pasirodytų, jog kainos auga žymiai labiau nei pusės visuomenės pajamos? Pagal socialinę atskirtį Lietuva yra ES dugne – gal bent vienas ekonomistas galėtų paanalizuoti, kokį vaidmenį šioje atskirtyje vaidina kainų-pajamų santykis? Pasaulio ekonomistai (pvz., Th.Piketty) kalba apie kapitalo koncentraciją 1% turtingiausiųjų rankose, tai kodėl Lietuvoje, esant tokiai itin didelei atskirčiai, taip ir neatsiranda nė vieno ekonomisto, kuris paanalizuotų prekybos kapitalo neteisingą koncentraciją?

Viską sudėjus kyla dar vienas klausimas: kodėl visi viešumoje kalbantys ekonomistai renkasi „milijardų lietaus“ veiksnį, kuris neva natūraliai paaiškina kainų augimą ir tuo pačių rinkos teisingumą, o ne realaus skurdo ir rinkos piktnaudžiavimo perspektyvą? Kodėl jie gina „natūralią“ kapitalo koncentracijos eigą?

Juk esmių esmė yra ta, kad didžiojo visuomenės sluoksnio pajamų neužtenka amortizuoti pabrangusio pragyvenimo. Didžioji dauguma Lietuvos piliečių negali gyventi oriai. Legaliai, atvirai, oriai. Čia yra faktinė esmė. Ir joks „milijardų lietus“ negali paneigti šito.

Jeigu į tai neatsižvelgiama, turime situaciją, kai melo ekonomiką aiškina melo ekonomistai.

P.S. Kiek kartų A. Maldeikienė straipsnyje „Kalafiorų sukilimas“: kas slepiasi anapus? ir vėl apeliuojama į ekspertinę didybę ir nežinia kokiu pagrindu išrašomi ekonominio neraštingumo priekaištai? Aš suskaičiavau tris. Ką tai labiau primena: vakarietiškus ekonomistų retorinius ginčus ar sovietijos nomenklatūroje matytą pseudo-autoriteto praktiką, plačiai paplitusią ir dabarties Lietuvoje – aukštajame moksle, biurokratijoje ir apskritai statuso santykiuose?

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

diagnozė        2016-05-24 9:38

apgailestauju ponia Lietuva, bet Jūsų organizmą alina mirtina liga. Ji vadinasi “pseudo - autoriteto praktika”.
Vaistas - kompleksinė higiena: sąžinė, teisingumas, atjauta, solidarumas.
Higienos pratybas vartoti mintyse, tarsi aiškintumėt savo kudikiui, vaikui ar paaugliui kas yra sąžinė, teisingumas, atjauta, solidarumas.
Tai darykite tris kartus per dieną.
   

stasys       2016-05-19 7:56

Reigardai ..nežinau ka Jums parašyti ,.juokinga pulti ginčytis su tavimi kad ta LRT turėtu būti kitokia ?..turbūt ..juk keisis Lietuvos valdžia po rinkimu ..keisis ir LRT laidų tinklelis ..ar labai keisis tos TV turinys kokybine prasme ? vienu ar kitu atveju tos TV darbas išimtinai priklauso nuo dvieju faktoriu ,..turinio kuri užsako valdžia ir to laidų populiarumo reitingavimo į kuri orientuojasi visos likusios komercinės TV. Gal valdžios skiriami pinigai ir turėtu būti panaudojami daug prasmingiau nei tai ka matome šiandiena..bet tam reikia bent žinojimo ka ir kaip tobulinti . Pagal mane tai daugiau viešumo, prieinamumo prie jos jai tikrai nepamaišytu .Darbas studijose daug paprastesnis , o darbas iš pirmu linijų daug prasmingesnis, Jos turinį turi formuoti pats žiūrovas ...kuris nebutinai turėtu kelti sau labai aukštus kvalifk. reikalavimus , būti šalia,.. būti pasiekiamu ranka, nesudėtingu turiniu, lengva atgaiva nuo politikos ir “rusai puola” , senos paprastos vertybės ... senamadiško smuiko griežime. Aš nesu tos TV žiūrovas todėl apie ja kalbėti galiu tik tokia abstrakčia forma . Bet man įdomu sužinoti o ką galvoja kiti apie ta taip vadinama sistemine žiniasklaida.

zaratustra       2016-05-18 14:35

Taip, tai tiesa. Pas mus yra dvi Lietuvos. Paskaičius komentarus visuose sisteminiuose ar antisiteminius saitus - darosi labai aišku.
Ir ne pavadinimuose - iškoliojimuose esmė. Ne runkeliai, ne šunauja, ne komunistai ar kėgėbistai tarpusavy kandžiojasi. Be dvi Lietuvos riejasi tarpusavy.
Aš esu iš kitos - Ubagų Lietuvos. Kurioje jokios laisvės nėra.
O iš kur būsite jūs, ponai?

Paradoksas       2016-05-18 8:02

Šis straipsnis dar sykį sugrąžino prie minties,kad vienu metu egzistuoja kelios Lietuvos: skurdo Lietuva ir ponų Lietuva.Skurdžiai žino,kad egzistuoja ponų Lietuva, o ponai retkarčiais atkreipia dėmesį į skurdžių pusę.Ponai iš nuobodulio kartais susigalvoja pramogų.Štai viena persona iš ponų pasaulio telkia visus į nacionalinę kampaniją „Už saugią Lietuvą“,prikvietė pagalbininkų- ambasadoriais tapo muzikantai Andrius Mamontovas ir Marijonas Mikutavičius, žurnalistai ir laidų vedėjai Edita Mildažytė, Andrius Tapinas, Rūta Mikelkevičiūtė, Mindaugas Stasiulis, atlikėjas ir socialinių projektų dalyvis Liaudanskas-Svaras ir t.t.
Įdomu,kiek skurdžių išgelbės tie žinomi ponai-kiek įsivaikins našlaiąių, kiek ištrauks ž monių iš kilpų, velnio lašų priklausomybės, kiek benamių parsives į savo erdvius ir prašmastnius namus Turniškėse,Laurų ir Gulbinų kvartaluose?//////\\\\\\\\\\\\\\\\
Liberalai garantuotai šitame spektakly nedalyvauja, nors šneka ,kad yra patys pačiausi, bet pinigus,labai didelius pinigus , dalijasi tarpusavy, net bankams nerodo-laiko namuose kojinese arba po čiužiniais,kaip kokios senos babulkos.
Ech,ištraukit iš godumo kilpos šventeivas liberalus,ponai!

slabo       2016-05-17 22:54

stysai, vatnikienes ir kiti komiteto jaun.efleitroliai nebepajegia uzpaklodinti aktualios diskusijos.
Kuda smotrim, tavarisc Dzerzinskij,a? Za cto po 11 rublej sotrudnikam plotim?

Raigerdas>Stasiui       2016-05-17 18:11

Gerbiamas Stasį, iš kur jūs ištraukėte, kad “ta nekomercinė LRT turėtu ligiuotis į komercines”? Ar jums čia pasivaideno atsitiktinai, ar jūs esate iš tų keistų žmonių, kuriems kartais vaidenasi? Paprastai Vakaruose žmonės turi kokius nors informacijos kanalus, kuriais jie pasitiki. Prieš patenkant į viešumą, informacija yra pertikrinama, kad būtų patikima. Lietuvoje aš nežinau nei vieno tokio informacinio kanalo. Realiai jo neegzistuoja. Esant tokiai situacijai, iniciatyvos turi imtis valstybiniai kanalai. Tai yra logiškas žingsnis, jeigu iš tikro VALDŽIA RŪPINASI VISUOMENĖJE VYKSTANČIAIS PROCESAIS. Bet iki tokių paprastų logiškų žingsnių mūsų valdžiai yra labai labai toli. Taigi, aš visiškai nesiūliau LRT lygiuotis į komercines televizijas. Kaip tik aš pabrėžiau, kad LRT turi prieš komercines televizijas daugybę privalumų ir vienas iš jų yra tame, kad jie gauna valstybės finansavimą. Tokiu būdu, LRT turėtų skirtis savo kokybe nuo komercinių televizijų, bet tos kokybės nėra. Ir pagrindinis kriterijus yra tame, kad informacija, kuri yra pateikiama per LRT, nėra patikima. Tik tiek ir tereikia. Tik tiek ir tereikia mūsų visuomenei, kuri išlaiko LRT. Lygiuotis į komercines televizijas jai nėra jokio reikalo, nes LRT turi N pranašumų prieš jas. Deja, pagal faktiškai atliekamą darbą, negalima pasakyti, kad LRT dirba kokybiškai. Gremėzdiška valdymo sistema, be to, iš ten taip pat yra paleidžiama į visuomenę ne viena antis. Reikia padėkoti tik Rusijai, nes dėl jos agresyvumo ir dezinformacijos lavinos, buvo pradėtas vertinti ir Lietuvoje veikiantis informacijos srautas. Tačiau, tai atsirado tik esant poveikiui iš išorės, t.y. iš Rusijos. Jeigu jo nebūtų, tai vietinė fauna ir flora nieko nebūtų dariusi šiuo klausimu, kadangi mūsų visuomenei teikiama kokybė jai nerūpi.

T. Vatnikienė       2016-05-17 17:06

Akivaizdu kad Lietuvoje viskas yra blogai, arba labai blogai, arba siaubingai blogai.

stasys       2016-05-17 14:44

Reigardui ..ir kokiais kriterijais remiantis nustatėte kad ta LRT blogai dirba .Ar čia tas Valatka svariausias argumentas .?kas yra blogas.. o kas yra geras ? kodėl ta nekomercinė LRT turėtu ligiuotis į komercines .

Raigerdas>kukariekūūūū        2016-05-17 13:19

Na, net nežinodamas apie tuos 250 000 (jeigu tai ne dezinformacija) Eu, žinojau, kad E. Masiulis vienaip ar kitaip turėtų prieiti liepto galą. O štai Rimvydas Valatka taip pat yra “sąžiningas” žurnalistas: “Pričiupus Masiulį nužudytas sveikas protas”. Na, kiek pas mus tų sovietinių propagandistų, tai tiesiog belieka tik stebėtis šitų dinozaurų sugebėjimu išgyventi bet kokiomis sąlygomis. Kuo nesirūpina mūsų, lyg tai, išrinkta valdžia? Tai mūsų teise gauti INFORMACIJĄ. Ne Rimvydo Valatkos dezinformacijos mums reikia, o INFORMACIJOS. Tokie žurnalistai kaip Rimvydas Valatka neturėtų nei cento, jeigu žmonėms VALSTYBINĖ TELEVIZIJA teiktų INFORMACIJĄ. Tereikia visiškai nedaug. Bet matote, valdžios dabartinė religija yra “laisvoji rinka”, todėl visuomenė bus priversta laukti, kol Rimvydas Valatka bus nukonkuruotas. O kas jį nukonkuruos, jeigu Vilniaus Universitetas patvirtina diplomais, kad žurnalistas yra kvalifikuotas specialistas, nors jis gali būti net paskutinis išgama ar net psichiškai nesveikas žmogelis. Tas Rimvydas Valatka apie SVEIKĄ PROTĄ neturi jokio supratimo, tačiau rašo apie tai, lyg būtų didelis tos srities žinovas. Jeigu jo paklausti - melas yra sveiko proto požymis ar psichiškai nesveiko proto požymis - tai ką priburbuliuotų su savo atsakymu Rimvydas Valatka? Reikia pagaliau atskirti privatų ūkį ir valstybinį. LRT nėra privatus ūkis, bet kodėl jie nesugeba dirbti geriau už privatų ūkį? Kas ten su jais yra? Tai silpnapročių televizija, kurioje net nesuvokiama, kad jie, faktiškai, yra be konkurencijos, nes atlyginimas yra garantuotas, ar kas ? Bet ten yra tokie vadovai, kurie turi visiškai neišvystytą atsakomybės jausmą, todėl geria darbe ir tai laiko už normą. Jokio atsistatydinimo nebuvo. Rinkime naujas partijas, kurios išgūrintų iš LRT visus nusišnapsavusius idiotus. Žiniasklaida yra svarbi mūsų valstybės egzistavimo funkcija. Ir jeigu mes nesugebėsime atrinkti geriausius į Lietuvos valstybinę televiziją, tai visa tauta bus pasmerkta skaityti nupušusio sovietinio propagandisto Rimvydo Valatkos brukalus ir laikyti, kad jis yra žurnalistas, nors niekada tokiu nebuvo. Propagandistu taip, bet iki žurnalisto jam yra toks pat atstumas, kaip man būti kosmonautu.

Mūsų ekonomistai nežiūri į sistemos šaknis...       2016-05-17 12:11

LS- šimtatūkstantinė partija.Kaip ir kitos ,,lovio” partijos…Masiulis, be abejo kartu su vadovybės sėbrais, ,, kniaukė”, kartu dalijosi bei sykiu investavo rinkimuose ,,juodas” ir   ,, baltas” litų  ir eurų kupetas ... Tokios pat ir kitos ,Seimą ir pseudosavivaldą loviu saviems pavertusios ,,tradicinės’’ partijos. Tai tiesiog ,,lovio ” partijos. Tos lietuviškos partinės šutvės, pagal sąžiningą skandinavų politologo Sveno Arne Li apibūdinimą, labiau primena sicilietiškus darinius….smile Šių šutvių vadeivos ir šalies administracinė- politinė nomenklatūra Lietuvą pavertė ,,valdomos demokratijos” oligarchine šalimi, iš kurios piliečiai bėga tūkstančiais per mėnesį...| Padarykime Maidaną spalio rinkimuose VISOMS ,,lovio ” partijoms (jų kandidatams ir sąrašams)...Suteikime rinkimuose galimybę toms mažutėms partijoms ar jų koalicijoms, kurios sieks naikinti korupcinę ,,valdomos demokratijos” santvarką ,sieks demokratinių reformų daugumos naudai (partinių sąrašų naikinimo, kadencijų valdžioje ribojimo, tiesiogiai renkamų teisėsaugos ir teisėtvarkos pareigūnų , sąžiningų ir lygių rinkimų užtikrinimo, seniūnijų lygio savivaldos atkūrimo ir pan…).Jei to sieks N. Puteikio CP ar D. Kuolio LS, remkime tokius. Jei ir tie reformų Suvereno naudai nesieks , geriau boikotuokime rinkimus iš viso….

stasys       2016-05-17 11:55

kukareku ..Yra banke tokia paslauga kaip asm. seifas. Ir kainuoja jo nuoma palyginus su ta suma kapeikas. Turėtu būti kitos priežastys, o namų seifas nėra geriausia išeitis.

kukariekūūūū       2016-05-17 11:34

paaiškėjo jog pas liberastą masiulį per kratą rado daug daugiau pinigų - 250 000.
tik tie 106 000 buvo agentų iš anksto sužymėti.
koks durnius laiko namie šimtatūkstantines sumas?
tik protingi, nes jei nuneši padėti į banką, teks deklaruoti iš kur gavai.
ale kartais ir gudri višta subinę įsidilgina.
ką jau kalbėti apie liberastinį gaidį.

matrioškiniam kontoros stasiui        2016-05-17 11:08

jo, jo - tie kur mažai uždirba yra kvailiai.durni, nes savo laiku nesimokė partškolose
o tie kurie ima kyšius ne mažesnius kaip 100 000 yra labai protingi.
bet patys protingiausi tikriausiai yra tie, kurie moka vikriai pabučiuoti rankelę Rezidentei, a ne?

stasys       2016-05-17 10:53

Tos spekuliacijos kainu tema tampa labiau juokingos nei realiai įdomios diskusijai. .. tai Lietuvoje gyvenimas gerėja ar blogėja ? jei ta temą nagrinėti iš kokio Juozapinio varpinės ..tai atsakymu bus pasiūlytas tik tas papelijęs džiūvėsis ..paslaugiai gulintis pas ji dar nuo ruso. Melas,.. akivaizdus melas ..nenoras gilintis į priežastis ..priveda prie to kad dalis visuomenės į ta problemą pradeda žiūrėti kreivai ir vertinti informacija vadovaujantis ne faktais ..o prielaidomis . Autorius ne išimtis . Tauzyti gatvės žargonu apie tai kad Lietuvos ekonomistai neatitinka frontininku keliamu profesiniu-kvalifikacijų reikalavimu ..ne Jis vienas gali . Atsiras ir čia kurie paslaugiai pasiūlys apsilankyti pas komunistus pasiskaityti ju tiesos ir programos ..pridedant priežodį ..MOL NEBIJOKITE ..nieko čia baisaus , o gal iš tikro nieko čia baisaus ? juk gyvenime jei jau esi komunistiniu pažiūrų neturėtum ir bijoti save tokiu įvardinti bet ne,.... ‚plakasi‘ tie mažūliai prie visuomenininku ir nors tu ką . Parodija šiu laiku, tai pamatyti naujai kepta komunistą ...pasidabinusį senais antpečiais su trispalve rankose. ..kaip koks sovietinis coloradas su Georgijaus juostele ..nebesuprantantis ką prie ko pridėti kad tas vaizdelis atrodytu nors kiek realistiškesnis esamai situacijai . Būti bet kuo kad tik ne tuo ko reikia Lietuvai . Juozapiniai gal Jus susikabinkite rankutėmis ir pabandykite kur via Baltikoje ...Baltijos kelia pasimuliuoti ??..nieko nėra realistiškesnio nei pajusti tikra karčia tiesa ... o tada ir nuspręsite kaip Lietuva gyvena ...gera ar blogai .? Tik kvailys neturintis pinigų ar mažai uždirbantis masiškai važiuoja į Lenkija apsipirkti .Pamastikime galva ne ‘subine’.. kur tiesa o kur tik patogus melas .??

Raigerdas       2016-05-17 10:03

Apie ką nerašo mūsų taip vadinami ekonomistai? Mūsų tautiniai ekonomistai nelabai susigaudo dėl kainų augimo. Jie pamiršta ir apie galimus kartelinius susitarimus. Maistas, jeigu galima taip palyginti, yra strateginis dalykas valstybės politikoje. Yra toks dalykas, kaip infliacija ir defliacija. Ir yra toks dalykas, kaip pinigai. Taigi, protingas ūkininkas, žino, ką daryti tokiu ar anokiu atveju. Kai tokio protingo ūkininko nėra, tada turime tokį vaizdą, koks yra Lietuvoje. O Lietuva dabar išgyvena ekonomikoje tą būseną, kurią galima būtų pavadinti “Kiekvienam savo” arba kaip priimta vadinti dabartinių ekonomistų tai ir yra “Laisva rinka”, kuri iš principo yra neįmanomas dalykas, nes prieštarauja elementariems pačios rinkos dėsniams. Gera rinka visada yra gerai organizuotas dalykas. Tik gerai organizuotoje rinkoje atsiranda laisvė vykdyti sąžiningus mainus. Atranka reikalinga visur ir laisvė rinkoje yra neatimamas jos sėkmės rezultatas. Tačiau absoliučios laisvės nebūna. Laisvė rinkoje gali būti sureguliuota pagal optimumo principą. Jeigu valdžia toje valstybėje nesuinteresuota ekonomiką panaudoti prieš savo liaudį, tai ji gali su rinka padaryti stebuklus ir ta valstybė bus tikrai laimingų žmonių valstybe. “Laisvoji rinka” yra teoriškai apipavidalinta utopija, kuri yra tas pats Babelio bokštas. Pažiūrėkite, kas Lietuvoje užsidirbo daugiausia milijonų iš tos ne komunistinės, bet materialistinės idėjos “Laisvoji rinka”. Pažiūrėkite visą šios idėjos atsiradimo istoriją ir jūs tai nuves prie lėlininkų. Mūsų politikai apie ekonomiką nieko neišmano, todėl jiems apie “Laisvąją rinką” gali kabinti bet kokio ilgio makaronus. Kažkam tai pasisekė lietuvius išdurti kaip paskutinius kvailius ir visą mūsų Švietimo sistemą paversti TEORINIŲ ŽINIŲ ŠALTINIU, KURIŲ NEĮMANOMA PRITAIKYTI PRAKTIKOJE. Šito išvengė tik TECHNINIAI MOKSLAI, todėl jie ryškiai pirmauja mūsų valstybėje. Visi nuopelnai, kurie yra Lietuvos ekonomikoje, yra tik tame, kad atsirado privati nuosavybė. Tačiau jos įsigyjimas vyko nereguliuojamu laukiniu būdu, net nepagalvojus apie tai, kad MOKYTOJAS NEGALI BŪTI KAPITALISTU. Bet pačioje visuomenėje jis vaidina patį didžiausią vaidmenį, nes jis moko ateinančią kartą, kuriai teks gyventi ir dirbti Lietuvoje. Kažkada tai kriminalai Lietuvoje, vietoje pinigų pakišdavo LĖLĘ. “Laisvoji rinka” Lietuvoje yra būtent tokia pakišta lėlė, kurioje tarp tikrų pinigų yra pakišta ir netikrų pinigų. Todėl mūsų ekonomistai ir nesusigaudo, koks yra ryšys tarp pinigų, infliacijos ir defliacijos.

Raigerdas       2016-05-17 8:56

PO šio Andriaus Švarplio straipsnio atsigavo labai daug melagių ir šmeižikų. Reiškia jis nėra per daug geras, nes buvo orientuotas būtent į šitą publiką. Čia ne kremliniai melagiai ir šmeižikai, bet mūsų vietiniai lietuviai. Pagrindiniai šių komentarų požymiai, tai šnypštimas, urzgimas, keiksmažodžiai, - taigi visas susikaupęs šituose žmonėse neapykantos arsenalas. Nemaža dalis šių komentarų yra iš socialistinio komunistų fronto. Šį kartą susijungė komunistai ir krikščionys, nes ir tuos ir anuos jungia bendras pomėgis - neapykanta ir melas. ESTIJOJE JAU BANDOMA SU JAIS KOVOTI. DAUGELIS KOMENTATORIŲ PAŽYMI, KAD TAPO ĮMANOMOS DISKUSIJOS. TAPO ĮMANOMA IŠSAKYTI SAVO NUOMONĘ. TAPO ĮMANOMA PASIŪLYTI KAŽKĄ GERO IR GAUTI IŠ KITŲ KAŽKĄ GERO. Vis gi, kaip ten bebūtų, tai yra žinių srautas, kur žmonės apsikeičia informacija. Paimkime kaip pavyzdį vieną komentatorių Untaną. Aš, pavyzdžiui, labai myliu žemaičius. Jų jumoras kartais būna nepakartojamas ir netgi pati žemaičių kalba jau kelia šypseną ir nuotaiką. Ir štai atsiranda suaugęs žmogus, kuris, gal būt, išaugo net ne šeimoje, o kažkokiam miške, ir dabar nebesusigaudo, ką ir apie ką jis rašo. Štai tas komentatorius Untanas, kuris diskredituoja žemaičius rašo:“Va dabar davė į snukį Masiuliui ir liberalams, davė ir kitiems, išskyrus aišku - Grybauskatoriai sau nedavė”. Kas tai? Ar tai informacija? Aišku, kad dezinformacija. Nes ši Untano informacija grįsta melu. “Sąžiningą” Masiulį, atsieit, nuskriaudė. Jokių įrodymų, kad Masiulis sąžiningas, Untanas nepateikė. Ir kas tie “blogiečiai”, kurie, neva, davė Masiuliui į snukį, taip neaišku. Toliau, Masiulis nėra tas ėriukas, kuriam kiekvienas užsinorėjęs, galėtų duoti į snukį. O gal tas Untanas iš kalėjimo kameros rašo tokius komentarus? Faktiškai negalėtų. Taigi, jis yra laisvėje. O kokia nauda iš tokios Untano “informacijos”? Jokios. Ar yra žala? Taip. Šitas žmogelis bado savo purvinais pirštais į kitus. Kodėl? Todėl, kad yra padaręs nusikaltimų, kurie liko neatskleisti. Vienintelė nauda yra tik tame, kad jeigu toks žmogus gina Masiulį, reiškia Masiulis yra jam artima dūšia, nes DORAS žmogus niekada nebandys pateisinti galimai padaryto nusikaltimo.

ruta       2016-05-17 8:17

Nereikia toli ieskoti , kad suprasti kokiai sistemai tarnauja Lietuvos ‘ekonomistai’ , kad ir liberalo Masiulio kysio paemimas .Paimtas 106 000 euru kysis ir jokios Grybauskaites reakcijos , budingos jai ,kai islenda analogiska veika kitu partiju / na , koncervai tai is viso nelieciamu kasta/ , kaip ir Dedules ..Reiskia yra ‘teisingi’ kysiai ir savu politiku klanas , kuriems taikomi kiti teisingumo standartai ?Savi pastoviai sukasi Siauro televizijoje , delfi siukslyne , spausdinami ju pliurpalai , klausomasi ju demagogijos ..Ar ne per daug panasumu su Putkino Rusija ?
p.s. tik nereikia sakyti , kad galime laisvai reiksti savo nuomone bet kur , absoliutus melas ta demokratija .

Doleriui       2016-05-17 6:59

Nu, tai tada ramu. Tikriausiai dabar zimbabviai dar labiau klesti.
Nebepavysim…

Mugabei       2016-05-17 6:12

Dabar pagrindinė atsiskaitymo valiuta Zimbabvėj yra JAV doleris.

Ką bendro turi       2016-05-17 0:42

kremlinių vatnikų leidiniai Karštas Komentaras, Lietuvos Diena, Ekspertai, psichinių ligonių leidinys Laisvas Laikraštis ir jungtinės religinių fanatikų bei kraštutinių naivuolių grupės leidinys Tiesos!? Ogi tai kad jų skleidžiamu požiūriu viskas kas vyksta Lietuvoje, yra blogai, arba labai blogai, arba siaubingai blogai. Skaitytojams į galvas sistemingai kalama mintis, kad nepriklausoms Lietuva - pati baisiausia valstybė pasaulyje.

skaitytojas       2016-05-16 22:58

Labai geras straipsnis ir labai geri “blogasblogas” komentarai. Taiklūs. O Aušros Maldeikienės samprotavimai apgailėtini kaip ir Rūtos Vainienės komentarai išsakyti per LRT radiją. Pagal Maldeikienės samprotavimus Vokietijoje, Anglijoje ir kitose valstybėse kainos turėtų būti 4-5 kartus didesnės nei Lietuvoje, nes ten žmonės uždirba tiek kartų daugiau, ten pinigų žmonių rankose žymiai daugiau, o iš tikrųjų  daugelyje valstybių kainos mažesnės. Apgailėtini Lietuvos “ekonomistai”, apgailėtinas jų melas.

vis vs vbs       2016-05-16 22:05

pas ikanamistas is kapsuko ir pan. mokyklu gal bus nauja agentūra ne viena baba sake, bet viena ikanamista sake VIS

darirmokyklojui       2016-05-16 21:20

Taip, komentaras taiklus. Na, ir?
Ir ką? Nieko? Tik dar vieną diagnozę “pastatysim”?
O veiksmui, ką- nestovi idėjų?
O juk paprasta. Ir tikrai galėtume labai aiškiai parodyti bankiniams močkrušiams ir valdžios psdukėliams ką apie tokius sumanymus galvojame.
Jeigu padarytume totalų nacionalinį mokėjimo kortelių boikoto mėnesį, parduotuvėse ir už paslaugas mokėtume tik grynaisiais.
Naudos iš tokios akcijos jokios. Bet,...
Ar viską šiame gyvenime dabar darome tik vien dėl naudos?
O dėl Garbės, dėl savigarbos, vardan elementaraus orumo.
Bent savo vaikų akivaizdoje.
Antraip būsime išvežti rogelėmis miškan.
Nes tiek tebūsim verti.
Patogumwi, nauda yra laikinas šūdas.
Tik Garbė yra amžina.
Beje, gėda taip pat.

Dar ir mokyklose ruošiasi įvesti       2016-05-16 20:44

vaikams,jų maitinimuisi valgyklose, bankines korteles.Dangstosi vaikais,bandydami įvesti prievartinį grynųjų atsisakymą.Tai jau kaip ir totalitarinis mąstymas,-prievarta.

to to mana is dausų       2016-05-16 19:45

makaronams mūsu išrinktieji tikrai neislaidaus-per brangu,jie pageidauja kad runkeliai už savus pinigėlius tų makaronų papirktu norfose- maximose,ir prisikabintų patys.gaila,kad yra daug nesusipratusiu: ima ir vaziuoja pas lenkus,ten perka ką nori, o maximoms rodo špygas.bėda ta,kad rinkimai ant nosies,o runkelizuoti pilieciai neparemdami vietinių krautuvininkų,zlugdo busima paramą nepasotinamoms sisteminems partijoms

R. Mugabė       2016-05-16 19:43

Siunčiame nemokamą patarimą iš saulėtos Zimbabvės:
Meskite šiukšlynan tuos skurdžius eurus ir įsiveskite Zimbabvės dolerį-
visi tapsite miIijardieriais. Pavyzdžiui pas mus net elgetos yra milijardieriai. Bet kokiam net minimalias pajamas gunančiam Zimbabvės piliečiui visiškai pakanka pinigų, pavyzdžiui už tris kaušinius sumokėti 100 milijardų. Pas mus sukurta totali oligarchų visuomenė- nėra nei vieno ne milijardieriaus. Ir viskas dėka to, jog šaliai daugybę metų vadovauja Niekada Neklystantis Prezidentas. Todėl labai džiugu, jog šia prasme jau padarėte proveržį. Dabar kentėti, patikėkite, liko nebe daug- nuo Niekada Neklystančio Ptezidento valdymo iki visų piliečių virtimo zimbabvės milijardieriais yra labai nedidelis žingsnelis.
Juolab ir papročiai pas jus kaip ir pas mus Afrikoje- kas nemėgsta Prezidento, tą Prezidentas tiesiog ...suvalgo. Niam- niam- mniam!
P.S.: Jūsų labai grażi vėliava- bananų geltona, džiunglių žalia
ir sultinga, “niam-niam-niam” raudona. Mmmmmmmm!

 

Untanas       2016-05-16 19:31

Apsišikusių kiškių svajonės tie ekonomistų skaičiai, statistikos ir milijardai. Vieną dalyką jie puikiai supranta ir yra paskaičiavę, kad 2020-aisiais pinigų upės iš ES išdžius. O tai trečdalis LT biudžeto. Iki to laiko reikia vogti viską kas galima ir tyliai dingti. Tokia yra ir visų sisteminių partijų šių rinkimų idėja, dėl ko jie susigrūmė. Draugelių ten ir jokių garbės žodžių bei solidarumo nėra. Lošimas paprastas - duok į dantis pirmas ir iš už krūmų. Va dabar davė į snukį Masiuliui ir liberalams, davė ir kitiems, išskyrus aišku - Grybauskatoriai sau nedavė.
Eilėje dar stovi ir Karbauskis, su kuriuo kol kas koketuojama. Stebima, kaip elgsis, kaip tvarkysis su Povilu Urbšiu ir jo pareiškimais apie daukantynės afioras.

Teisingumas pažįstamas, o ne konstruojamas       2016-05-16 19:24

Platonas buvo įsitikinęs, kad valstybė pasmerkta silpti ir galiausiai degraduoti, kai jos vairininku tampa “maitintojų” (prekeivių, amatininkų) ar karių (valstybę įveliančių į beprasmius karinius konfliktus) luomų atstovai bei juos aptarnaujantys ideologai (sofistai). Tai principingiausias Antikos “aukso amžiaus” filosofo perspėjimas tėvynainiams.
Neįmanoma, kad klestėtų valstybė, kurią idėjiškai imasi valdyti tie, kuriuos pačius valdo aklas pelno ir valdžios geismas, kurių dievas - “aukso veršis”.
Šios stabmeldystės istoriniai pavidalai nuolat kinta:
jais gali tapti dauguma oligarchų, skandinaviškų bankų ar laisvosios rinkos instituto apologetų (mačiuliai, masiuliai, vainienės, dargiai, mockai, guogos…).
“Maitintojai” ar kariai kiekvienai valstybei gyvybiškai būtini,
tačiau jie privalo būti jų prigimčiai deranančioje vietoje - subordinuoti aukščiausiojo gėrio idėjai. 
“Maitintojų” ar karių prigimtys ir paskirtys savaime nėra pakankamos nuspręsti, kas gera ir teisinga visiems, kad nulemtų valstybės politiką, kaip jie tai daro šiandien, - tiesiogiai ar per savo statytinius uzurpavę aukščiausiąją valdžią - įstatymų leidžiamąją, vykdomąją ar teisminę.
Esama dalykų, kurių kiekvienas tinkamai išsilavinęs žmogus siekia dėl jų pačių - tai Tiesa, Gėris, Grožis, Šventumas.
Klasikiniu požiūriu be deramo išsilavinimo negalimi nei teisingumas valstybėje, nei taika pasaulyje.
Nepakanka parengti aukštos kvalifikacijos darbininkus, o karius apginkluoti moderniausiais ginklais.
Tik kiek šiandien, net universitetų pertvarkymo į verslo įmones laikais, tuo tvirtai tikinčių?

mana is dausų, milijardai iš lubų       2016-05-16 18:46

Ikanamystaj iš dangaus mėto milijardus ko?
? ? ?
. . .
...Makaronų!

Liepa       2016-05-16 15:24

Nuoširdžiai šlykščiuosi visokių profesionalių melagių-valdžiagyvių ir juos aptarnaujančių ekonomystų,lopatologų,“apžvalginykų”,bankų trubadūrų ir kitokių pajacų, kasdien raportuojančių,kad gyvenimas ant Lietuvos nepaliaujamai"gerėja”.Didžioji dalis lietuvių aria darbe už tris tegaudami minimumą, veda namuose natūrinį ūkį,t.y. patys remontuoja,stato, mezga,siūna, sodina daržus,knisasi mums dosniosios ES partnerių suorganizuotose skudurynuose ir vis tiek nesugeba sudurti galo su galu//.Ir arkliui aišku,kodėl tie “ekonomystai” nemėgsta skurdo temos: juk skurdas yra bespalvis,slegiantis, gniuždantis,nuolat lydimas alkio ir turi bjaurų kvapą.O štai ten,kur daug šlamančių,visai kita nuotaika- pasiekiama bet kokia svajonė ar įgeidis, daug ryškių spalvų,blizgučių, viskas įmanoma,galima net tai, kas yra"negalima”,nepadoru ir nusikaltėliška.//

Skirmantė       2016-05-16 15:14

Ačiū už straipsnį. Maldeikienė įdomi persona: prieš pat jai einant į rinkimus jos feisbuko paskyroj liejosi sunkiai nusakomi ir su realybe prasilenkiantys “priekaištai” violetinams. Net pespjaovę lietryčio paistalus….taip jau yra, kad jei žmogus elgiasi neteisingai vienam reikale, tai veeikiausai jis apskritai neteisingas, selektyvus teisingumas neegzistuoja. išimčių dėl visokių priežasčių būna, bet retai.
Išvada: Lietuva nieko iš šešėlio neišvilks, ją pačią valdo šešėlis - mafija, turbūt dar ir turinti ryšių su Kremlium. tokios maldeikienės Mikutavičaus ir Grybauskaitės nebijo, bet mafijos bijo, ką gi,-  žmoniška, bet “riteris” ant asilo - dar ne riteris.

EiSi       2016-05-16 13:04

...nematau realiai-blaivių pasiūlymų, kaip situaciją iš esmės esamą galima būtų keisti?

Raigerdas>bevardžiui anonymui        2016-05-16 12:15

Komentatorius partškola jau pavirto kitu komentatoriumi. Na, tikras velnio įsikūnijimas. Tik tas velnias įsivaizduoja, kad, neva, Raigerdas bijo tiesos. O kodėl Raigerdas turi bijoti tiesos? Ar šmeižikas kada nors yra pažinęs tiesą? Na, tovariščiai šmeižikai su kryžiumi rankose, Raigerdui tikrai nei kiek jūs neįkąsite. Šmeižikus Raigerdas labai myli. Jūs net neįsivaizduojate, kaip jis juos myli. Jis net gali jūsų tą geluonį ištraukti dėl kurio jūs kenčiate ir dėl ko kankinate kitus. Problema yra tiktai jūsų tame labai labai nusilpusiame intelekte, nes jūs sugebėjote įsisavinti tik du dalykus šiame gana įvairialypiame pasaulyje: su kryželiu rankose - tai savas, o be kryželio - tai ne savas, reiškia jį reikia pulti. Komentatorius “partškola” keičia savo kaukes, nes bijo, kad jį atpažins. Būdamas veidmainiu su kryželiu rankose, jis įsivaizduoja, kad nusimetęs vieną kaukę, jis vėl gali būti neatpažintas, kaip krikščionis-šmeižikas, kuris ia sėdi tik tam, kad skalambindamas apie partškolą, jis išgąsdins rinkėjus nebalsuoti už socialdemokratus. Tai man priminė Eženo Jonesko absurdo pjesę, kur gaisrininkas poniai ir ponui Smitams pasakoja anekdotą, kaip Gaidys nutarė apsimesti Lape, bet jį atpažino, o štai Lapė nutarė apsimesti Gaidžiu ir jos neatpažino. Ir ponai Smitai klausia to gaisrininko: “O kokia čia moralė?”. Ir gaisrininkas, kuris atėjo čia patikrinti gaisro, bet labai nusivylęs, kad jo čia nevyksta, atsakė ponams Smit:“O moralę pasieškokite patys”.

to 11:33       2016-05-16 11:45

ar tu tyčia judini tą mėšlą? gal kontorai dirbi, kad dirbtinai provokuoji tą raigerdą užpilti diskusiją paklodėmis?

bijo tiesos nabagas raigerdas       2016-05-16 11:33

partškolos lektorius tovariščius raigerdas kaip velnias bijo tiesos.
kaip ir jo bendramintis bendražygis kgbistas “respublikos” pasivogėjas tomkus:
kaip jis klykė, kai buvo bandoma daryti liustraciją:
- raganų medžioklė, krikščioniška neapykanta ir pan.
taip ir pedofilų apologetas raigerdas klykia tik išgirdęs tiesos žodį

Raigerdas>partškolai        2016-05-16 10:37

Tovariščius Raigerdas niekada nebuvo nei tavo tovariščius, nei tavo sabutylnikas ir niekada nebus. Čia tau reikia eiti į socialistinį tovariščių frontą. Štai ten tu jiems ir paaiškink apie partškolą. Įdomus reiškinys vyksta Lietuvoje - net paprastai miegantys ir apsiblausę Šarikovai su Švonderiais prieš rinkumus suaktyvėja. Bet, matomai, tu esi jų priešas. O kas yra jų priešai? Tai kitokios spalvos neapykantą skleidžiantys, bet negalintys garsiai šaukti “Hi Hitler!” šalininkai. Partškolai vaidenasi, kad jo NEAPYKANTA yra geresnė nei neapykanta sklindanti iš raudonojo socialistinio fronto. Lietuvių tauta matė: 1) kryžiuočių neapykantą, kurią jie sako yra gavę nuo paties Dievo, ir tai jie bandė įrodyti Žalgirio mūšyje, užmaskuotos formos neapykanta; 2)užmaskuotos formos neapykantą arba komunistinė neapykanta, kuri yra nepaprastai klastinga, nes jie sako “tu man ne priešas, tu man draugas, brolis ir t.t.”; 3) rudmarškinių neapykanta, kuri išsirutuliojo iš tos pačios krikščioniškosios neapykantos tik su fašistine svastika. Kodėl Lietuvos žmonės taip kenčia? Gal Dievas nemyli šitos tautos? Ne, Dievas ją dar myli ir galimai jis dar tikisi, kad ši tauta taps protingesnė. Kad ji taptų protingesnė, jai trūksta visiškai nedaug - išmokti rinktis geriausią, o ne rinktis iš dviejų blogybių, kuri yra geresnė. Bet problema yra tame, kad tas lietuvis yra tiek nupušęs, kad jis nesugeba ignoruoti tų prekių, kurias siūlo, užsimaskavę komunistai su savo Švonderiškais pažadais, užsimaskavę fašistai su savo atvira ir netgi krikščioniška neapykanta pagonims, nuo kurių ir prasidėjo PATI LIETUVA, ir jie yra šios žemės ĮKŪRĖJAI, arba tie saldžiarūgščiai liberalai, pasivogę liberalias idėjas, tačiau metodika išlieka ta pati komunistinė, nes tai yra vėl gi ta pati gudriai užmaskuota destruktyvi valstybės valdymo sistema. Šiandieniniam lietuviui yra labai sunku suvokti, kad PRAKTIKA yra tai, ko jam reikia, bet lietuvIs labai jau yra pamilęs įvairius TEORINIUS SVAIČIOJIMUS, IŠVEDŽIOJIMUS IR pasakas apie gyvenimą Rojuje. Jam pastoviai patinka klausytis tų teoretikų paistalynes apie komunistinį Rojų, apie “laisvosios rinkos” konkurencijos būdu savaime susikursiančiame Rojuje arba Rojuje po mirties, ką jam siūlo krikščionys. Bankininkai, žinodami to lietuvio patologinį tikėjimą į Rojų, net kaip pasityčiojimą vaizduoją reklamą, gulinčio ant debesėlio savimi patenkinto lietuvio, o po debesėliu užrašyta: “tau dirbti nereikia, tegul dirba tavo pinigai” (tokia, berods, buvo banko “Snoro” reklama). Tai ko reikia dejuoti, ko reikia virkauti? Juk daugelio tautiečių TIKĖJIMAS priklauso ne jiems patiems, ne iš jo galvos kilęs, o iš televizoriaus, laikraščio ar politinės partijos. Lietuvis, nesugebantis mąstyti savarankiškai ir tiktai savo galva, yra tikra pražūtis šiai valstybei. Todėl ir ūbauja čia visokie apsinuodiję neapykantos nuodais žmogeliai, su savo partškolomis, kurie bijo nusimesti savo kaukę, nes ten pasimatys nuo neapykantos perkreiptas krikščionio veidas.

partškola amžina       2016-05-16 9:27

partškola dirba pilnu tempu.
tovariščius raigerdas - puikus dėstytojas.

kacius P.S.       2016-05-16 9:22

pradėjusi nuo kalafiorų, Aušra Maldeikienė užbaigia tikrais perlais: - „Galiausiai, penkta. Didžiausia Lietuvos bėda, priešingai, nei dažnai norima parodyti, yra ne vadinamųjų populistinių partijų, visokių tvarkų, darbų, šalikelių, kelių ir prisikėlimų kliedesiai, o vadinamųjų sisteminių partijų – konservatorių, socialdemokratų ir ypatingai Liberalų sąjūdžio –populizmas, pasireiškiantis tuo, kad jie neturi pakankamo intelektualinio potencialo suvokti, jog gyvenimas nėra vien šypsenos, o politinė programa – ne vien kvailų šūkių skandavimas. Politika – tai susitarimai dėl visuomenės, o ne vien malonių tau žmonių interesų aptarnavimas.“

lietuvė       2016-05-16 9:22

Gerai tu čia sudėliojai, Andriau. Kaip visuomet. Aiškiai ir konkrečiai.
Ale bet juk nieko mes, runkeliai, negalim. Visi, kas GALĖTŲ - jau seniai nupirkti. Pinigas viską gali.
O aš tiesiog - balsuosiu už Socilistinį liaudies fronta. Perskaičiau jų
programą. Labai gera. Labai. Pabandykit ir jūs, nepabijokit ir pasiskaitykit.
Gal akys atsivers? Gal jūsų teleivzijos išplautose smegenyse rasis asmeninio susivokimo kibirkštis?
“Iš pradžių tavęs nepastebi, vėliau iš tavęs juokiasi, o vėliau tu laimi” (Mahatma Gandi)

Raigerdas       2016-05-16 9:20

Čia komentatorius parašė:“Ežys ruke to partškolos nebaigęs
Suklydai! Komunistų partijos nėra Lietuvoje, bet yra liberalų partija”. Tas vargšas komentatorius, galimai, be bambalio nepragyvena nei dienos, todėl jam pastoviai reikia surasti kaltų, kodėl jis yra priklausomas nuo bambalio. Ir kaltas dėl to kas? Aišku, partškola. Taigi, jam, pastoviai būnančiam vos vos sąmoningoje būsenoje vaidenasi visur kaltas ne jo nenoras pažiūrėti į pasaulį negirtomis akimis, o partškola. Taigi, buvo ta partškola, kuriai iki šiol pavydi tas komentatorius. Dabartiniu metu jokios partškolos nėra ir kiekvienas Seimnaris kalba apie tai, kas buvo pasakyta partijos susirinkime. O tarp kitko, kai buvo ta partškola, tai Lietuva, bent jau TSRS konclagerio ribose, buvo vedančioji respublika. Joje pakankamai buvo dešrų ir kitų skanėstų, ko nebuvo kitose respublikose. Miestiečiai dažnai važiuodavo į kaimus, vestuvių metu stalai lūždavo nuo valgių ir netgi paprasti žmonės švęsdavo vos ne tris dienas. Tik Lietuvoje, nežiūrint į kolūkius-milijonierius, jautėsi infliacija, bet niekam nebuvo leidžiama apie tai prabilti. Kitose respublikose ji buvo dar didesnė. Kas 3-ias litras pieno(jeigu neklystu) Maskvoje, buvo iš Lietuvos, ir berods, kas 5-as mėsos kilogramas. Lietuviai pirmieji įsivedė savitarną ir kt. dalykus. Taigi, be reikalo tu tą partškola čia visiškai nuvertini. Dabartiniai politikai turi problemų su matematika. Kodėl? Nebėra “viską stebinčio BROLIO - KGB akies”. Kada nebėra išorės kontrolės, ko reikia? Vidinės kontrolės. O iš kur ją išsiugdyti, jeigu nebėra partškolos? Čia reikalingas aukštesnis sąmoningumas ir aukštesnė savikontrolė. O iš kur ją gauti, jeigu nėra jokios partškolos? O jeigu jos nėra, reiškia jos ir nereikia. Ir lietuvis-politikas arba buvęs komunistas suprato, kad dabar yra laisvė. O ką reiškia lietuviui-politikui laisvė? Anksčiau buvo apribojimai, o dabar laisvė - darai, ką nori. Va, yra konkurencija ir konkuruok, nes statome ne mistinį komunizmą, o demokratiją su “laisva rinka”. Ir apkvaitęs nuo laisvės Lietuvis net nepajuto, kaip jis pakliuvo į kitus spąstus su savo tuo noru būti nuo visko laisvas. Pasirodo, tokių valstybėlių, kurios nori būti nuo visko laisvos, vyksta tikra medžioklė. Ir tas paprastas lietuvis, net praėjus 25 metams, nesugeba suvokti, kad jis yra laisvas tiek, kiek jis turi pinigų. Turi daugiau pinigų, tai tu gali daugiau toje “laisvojoje rinkoje”, turi mažiau, tada gyvenk skurde. Ir tas laisvę mylintis lietuvis net nesuprato, kad pats pavadinimas “LAISVOJI RINKA” ir yra tie spąstai, į kuriuos yra įtraukiamos tos išnaudojamos bankininkų valstybėlės. RINKA IR YRA RINKA, nes be jos žmonės negali gyventi. Ją galima sukurti labai protingai, išmaniai ir abipusiai naudingomis sąlygomis. Taigi, dorų ir protingų žmonių sukurtoje valstybėje, RINKĄ GALIMA PADARYTI LABAI LABAI NAUDINGĄ VISAI TAUTAI MAINŲ SISTEMA. O “Laisva rinka”, tai iliuzija kvailoms valstybėlėms, ir jose išrinktiems politikams. Tokiose valstybėlėse į valdžią papuola ne GERIAUSI TAUTOS ATSTOVAI, KAIP Į LIETUVOS RINKTINĘ KREPŠINYJE, o sukti, gudrūs žmogeliai, kurie galvoja viena, sako kitą, o daro trečia. Arba nevykėliai rėksniai, kuriems GINČAS SU KAŽKUO ARBA AMŽINA OPOZICIJA ARBA OPOZICIJA NET LOGIKAI YRA KASDIENINĖ JO BŪSENA, KURIĄ JIS ĮGAVO SAVO VAIKYSTĖJE BEKARIAUDAMAS DĖL TO, KAD JAM GALI TEKTI KAŽKO MAŽIAU, IR JOS NEBEGALI ATSIKRATYTI. Taigi, bankininkui toks politikas yra kaip ant delno mažas nykštukas. Taigi, yra lėlininkai, kurie tą priklausomybę nuo pinigų gali padaryti didesne arba mažesne, nes tai priklauso nuo jo patarėjų, kurie, tarp kitko, nekelia problemų, kaip A. Butkevičiui, o atneša ant padėklėlių, papkutėje, visą arsenalą sprendimų. Jam belieka tik piršteliu parodyti, kokį jis pasirenka. O kadangi bankininkas renkasi tik vieną kryptį - kaip tapti dar turtingesniu, nes ten taip pat vyksta konkurencija, tai jis pasirenką variantą pagal savo sugedimo laipsnį. Nori nenori, o visa ta idiotiška “laisvoji rinka” veda link pasaulio pabaigos. Labai greitai ateis tas laikas, kada nieko pakeisti bus nebegalima, netgi pasirinkti lengvesnio mirties būdo. Tas Homo sapiens’as, nesugebėjęs suprasti, kad neegzistuoja jokios absoliučios laisvės, nes laisvė yra tik jo mintyse arba jo dvasiniame pasaulyje, kuris neturi ribų, o materialus pasaulis turi ribas, todėl nepagavęs kampo dėl tokio paprasto dalyko, turės pradėti visą evoliuciją iš naujo, galimai dar blogesnėje planetoje, nei yra žemė.

kacius       2016-05-16 8:55

„melo ekonomiką aiškina melo ekonomistai“!
Melas ne išsitenka melo ekonomikoje, aiškinama ir melo politika.

Valio !!!       2016-05-16 8:36

Ežys rūke paskelbė, kad visi komunistai numirė !!!

Ežys ruke to partškolos nebaigęs 2016-05-16        2016-05-16 7:39

Suklydai! Komunistų partijos nėra Lietuvoje, bet yra liberalų partija smile

partškolos nebaigęs       2016-05-16 5:17

visi turtingi moka otkatus komunistų partijai.
maximiniai prekybininkai ypač.
nekalbant apie energetikus ir kitus, kurie gauna viršpelnius (skriaudžiant eilinį lietuvį) iš savo dominuojamčios padėties.

Tarabilda       2016-05-16 0:02

Ne, ekonomistai nėra ta pagrindinė šaknis, dėl kurios turime tokią tvarką. Rauti reikia kitą šaknį. Ir visi žino, kur ji. Ir ekonomistai žino, bet nuduoda, kad nesupranta. Ten visi viską kuo puikiausiai supranta.

blogasblogas       2016-05-15 22:43

Valdžia mosikuoja rakomis, atseit “negali nieko padaryti”. Tipo, “rinkos ikamomika”.
Melas.
Visą tą bliadstvą su kainų kėlimu krautuvėse galima sutvarkyti nesunkiai.
Pradžioje reikia užraukti skandinawų bankų monopolio siautėjimą.
Reikia įkurti valstybinį atsiskaitymų banką. Visi mokesčiai, algos būtų mokami tik per tokį banką. Skandinavų banditams- špygą.
Nepatinka, tegul renkasi savo žaislus ir neždinasi velniop.
Tai va, visi piliečiai tirėtų to lietiviško banko korteles. Kam?
Ne tik algos/pensijos pinigėlius naudoti mokėjimams perkant krautuvėse.
Valdžia turėtų nustatyti realų šalies pragyvenimo indeksą lyginant su kitomis šalimis. Kam?
Tam kad būtų nustatytas pragyvenimo minimumas. Realus.
Žinant tikrą padėtį būtų aišku, ar gali būti tooookios afigienos kainos prie tokių mizernų pajamų.
Tuomet lupikautojams būtų nustatytos kainų pūtimo lubos.
Ne, niekas nedraustų kainų kelti.
Kelkit, prašom.
Tik,...
Tik visi prisigrobti viršpelniai būtų apmokëstinami 100% mokestėliu.
Tie pinigai kelautų į biudžetą ir iš ten kiekvienas ne direktorius, ne bankininkas, ne oligarxas, ne seimūnas ir ne ministras gautų savo dalî kompensacijai į valstybinio banko kortelę.
Kelti kainas lupikautojai galėtų, bet prisigrobtų pinigų nematutų, nes iš žmonių priplėšti pinigai būtų grąžinami apiplėštiesdiems.
Maža to. Kas mėnesį būtų renkami didžiausi brangintojai.
Laimėję tokį titulą turėtų susimokėti Apetito Mažinimo mokestį, kuris keliautų į tą patį kompensacinį fondą.
Laukinės rinkos institutkos, aišku jau klyka skaitydami tokias mintis ir rauda - tipo, taptume nekonkurencingi, neateitû investitoriai.
Kad mums pigių vergų ieškotojų ir neteikia.
Tegul vergvaldžiai ieško durnių kitur.
Tie kas daro sąžiningus verslus, tie kas dešimtmečiais daro verslą gaudami 5% pelną, tokių padaulio vetsle yra totali dauguma.
Ir nieko, gyvena.
Bet mūsų chunta kviečiasi ir globoja tik tokius kurie ieško šimtaprocentinių pelnų. Nes gauna otkatus.
Todėl nelupikautojų investitorių šis tarybinis režimas niekafda nekvies.
Klausimas- kam mums tokia laxudrų valdžia?
Gal jau pagalau atėjo metas juos varyti lauk?
Kaip?
Pradžiai reikia liaiutis su jais diskutuoti. Nebevartoti JŲ patiekto Melo.
Atmesti melą!
Nieko nebeprašyti, o pradėti reikalauti.

 

blogasblogas       2016-05-15 22:06

Na štai, dabar visai kitas reikalas.
Puiki diskusijos tema, o jeigu diskusija dar bus ir moderuojama, tai aplamai bus liuks.
Dabar “arčiau kūno”: Autorius labai teisingai pabrėžia pagrindinį daugelio bėdų vardiklį- tai didžiulis viešas melo perteklius.
Net ne taip, pasitaisysiu- dabartinėje melo jūroje beveik nebelikę Tiesos.
Melo šioje psiaudo valstybėje yra tiek daug, jog sudėtinga atsirinkti tuos galus nuo kurių reikėtų pradėti vynioti.
Visgi vienas pagrindinių melų yra tas jog mums įžūliausiai bandoma įteigti du dalykus:
-Kitaip negali būti nes nėra galimybių;
-Tai kas vyksta, vyksta dėl liaudies gerovės.
Norint įteigti tokius įžūlius melus reikia kažkokių instrumentų.
Yra tokie instrumentai. Reżimas juos išmaniai naudoja.
Pirmas- informacinio lauko kontrolė.
Antras - melo technika, melo technologijos, melo skleidimo metodika.
Susiaurinkime iki būtino minimumo šį aspektą.
Ir čia mes nosimi atsiremsime į vieną iš kertinių režimo melo industriją laikančių kolonų.
Tai statistika.
Iš pažiúros nelabai reikšminga plunksnagraužių kontora yra galinga smegenų skalbimo priemonių gamykla.
Kaip yra tame fabrike lipdomi melai?
Paprastai. Pirmiausia eleminuojama sveika nuovoka. Nes sveika nuovoka nedera su statistikos konvejerio pirmūnų ” logika”. O dar nedraugaujama su gėdos jausmu ir padorumu.
Pavyzdėlis:
Kaip skaičiuojama vidutinė alga?
Statistikos melų fabriko meistrai tiesiog sumeta viską į bendrą katilą, padalina milijardus iš dúšelių skačiaus ir voila- štai jums šviežiai iškeptas “vidurkis”.
Pridurkis!
Nuo žodžio “pridurok”. Tiesa ir faktais neparemti makaronai lochams.
Ubagų skatikai pagardinami visokių maldeikieniû, nausėdų ir kitokių mačiulių riebiomis algû ir premijų sumomis. O kur dar valdžiūnų algelės plius limuzinai plius savaržėlpinigiai?
Nekalbu apie markeytavičių ir maximavičių milijardus kurie taip pat įeina į “vidurkio” sudėtį.
Vieno superkrautuvininko metinės pajamos yra didesnės nei kokių trijų, o gal ir daugiau provincijos savivaldybių biudžetus.
Sudėkim kokių Lazdijų, Varėnos ir Alytaus visus plikašiknius ir pamatysite jog tos didelės ubagų krūvos kiauroje kišenėje yra per pus mažiau pinigų nei užkala vienas krautuvininkas.
Bet statistikos departamentas sako viskas ok, išvedam vidurkį ir pafarom ubagus turtuoliais. Nors 100 000 regiono kumečių dirba už 250 skatikų per měnesį, statistikai pavyksta pateikti stebuklą jog visi jie gauna po 800 eurų.
Ir visi šypsosi. Plačiausiai žinoma, šypsosi valdžia- vsio xorošo prekrasnaja markiza!
O jeigu pateikalautume kad, skaičiuojama būtų logiškai ir teisingai?
Tikriausiai griūtų tarybų valdžia.
Nes jeigu bútų pradedama vesti dvi paralelias skaičiukų lenteles, aikštėn iškiltų žiauriai šlykštūs dalykai.
Tik įsivaizduokite- vienoje pusėje tik samdomų farbuotojų, smulkių patentininkų ir pencijokų grašiai, o kitoje pusėje, seimúnų, ministrų, oligarxų, teisėjų, prokurorų ir kitų îmitusiû meitėlių užkalami milijardai.
Vaizdzialis būtų efektingas. 2,5 mln skurdžių pajamos pasirodytû menkesn3s už katino ašaras lyginant su būrelio apsukruolių pajamomis.
Maža to, bet jeigu suskaičiuotume kas daugiausiai sumoka mokesčių(duoklės), tai pamatytume jog 90% mokesčių sumoka bútent vargo pisuokliai, o ne oligarchai. Sebai ir swedai - du bankai kartu sudėjus per metus sumoka mažiau mokesčių nei eilinis rabotiaga šiūpeliu maišantis betoną nuo 6 ryto iki 9.
vakaro.
Va kur visas gražumas, o mums kasdien naglai kruša protą jog kainos normalios, tiesiog dar permažai JIEMS dirbam, todėl tik ir todėl tik neturim pakankamai pinigų brangesniems nei Tokijuje ar Niujorke kalafiorams!

 

 


Rekomenduojame

Andrius Martinkus. 1/10, arba Mintys po rinkimų

Nacionalinis susivienijimas: dėl kandidatų parėmimo antrajame Seimo rinkimų ture

Vytautas Radžvilas. Apie valdomą ir tikrąjį antisistemiškumą

Algimantas Rusteika. Praradom balsą

Agnė Širinskienė. #MeloKojosTrumpos

Andrius Švarplys. Apie rinkimų rezultatus trumpai

Audrius Bačiulis. Geras švogeris ir už giminę geresnis

Vytautas Sinica. Apie neva politizuotą Genocido ir rezistencijos tyrimų centro darbą

Andrius Švarplys. Žlunga kitas didelis mitas: kad islamas nekelia didelių problemų

Irena Vasinauskaitė. Rinkimai ar pilietinės visuomenės koma?

Ramūnas Aušrotas. Išgyvenom dar vieną dieną?

Rasa Čepaitienė. Kelios pastabos apie rinkimus ir NS pasirodymą juose

Almantas Stankūnas. Liberalusis mitas apie laisvę

Svainio džiaugsmai: „Sveiki atvykę į naują Lietuvą“, arba „Pagaliau galime tikėtis vienalyčių santuokų įteisinimo, pasipriešinimo išmokoms ir paša…“

Robertas Grigas. Ir taip dabar 4 metus?! Kaip iškęsti…

Vytautas. Radžvilas. Ir vis dėlto mes gimėme ir subręsime Laisvei ir Lietuvai!

Andrius Švarplys. Draudimas agituoti neatitinka Konstitucijos

Algimantas Rusteika. Jau galiu kalbėti

Tomas Viluckas. Kokių žingsnių vertėtų imtis, kad iškiltų NS pagrindu jėga, kuri 2024 m. peržengtų 5 proc. barjerą?

Nida Vasiliauskaitė. Už ką balsuoji, o kas iš to išeina, arba Kas vadinama „laisvai demokratiškai išrinktos valdžios legitimumu“?

Vytautas Sinica. Mintys po rinkimų

Vytautas Radžvilas. Porinkiminė Nacionalinio susivienijimo spaudos konferencija Valdovų rūmuose: kodėl vertėjo?

Rinkimų rezultatai ir porinkiminės replikos: Ramūnas Aušrotas, Audrius Bačiulis (papildyta)

Algimantas Rusteika. Tai buvo tiesioginė provaldiška agitacija už valdžios partijas

„XXI amžiaus“ klausimai kardinolui Sigitui Tamkevičiui apie artėjančius Seimo rinkimus

Geroji Naujiena: Ir mes visa galime Tame, kuris mus stiprina

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.