Andrius Švarplys. „Gera geopolitinė-geokultūrinė uoslė – štai kas padarė V.Putiną konservatoriumi“

Tiesos.lt redakcija   2013 m. gruodžio 20 d. 3:45

20     

    

Andrius Švarplys. „Gera geopolitinė-geokultūrinė uoslė – štai kas padarė V.Putiną konservatoriumi“

Siūlome sociologo, Vytauto Didžiojo universiteto sociologijos ir politinės filosofijos dėstytojo dr. Andriaus Švarplio repliką į portale ekspertai.eu keliamą Tomo Vilucko diskusinį klausimą: kas padarė V.Putiną konservatoriumi, tradicinių vertybių gynėju?

Rusija jaučia ir išnaudoja antieuropines nuotaikas dėl gėjų teisių. Ir tvirtina jas ant senos mistiškai religinės-civilizacinės-imperinės idėjos, išsakytos dar Fiodoro Dostojevskio, apie Rusijos misiją gelbėti Vakarus ir pasaulį, nes tik Rusijos civilizacija yra išsaugojusi tikrąsias krikščioniškas vertybes, kurias Vakarai užmiršo. Ex oriente lux, kaip sakoma.

Taip moralinis konservatoriškumas tampa vienu iš Vladimiro Putino režimą konsoliduojančių elementų.

Netgi daug katalikų, krikščionių ar tradicinės moralės šalininkų regi Rusijoje paramą kovoje prieš liberaliąsias Europos žmogaus teises. Ir, aišku, žiauriai apsigauna.

Formuojasi naujos geopolitinės, ir, pasakytų Samuelis Huntingtonas, civilizacinės ideologinės sankirtos. Europos Sąjungoje formuojasi mums kol kas sunkiai suvokiama žmogaus teisių kryptis seksualinių laisvių link. Tai kelia krikščioniškos (civilizacinės) ideologijos pasipiktinimo bangą, o šios aidus Rytuose pagauna ir „priglaudžia“ V.Putino Rusija su senomis „savitos (t.y. stačiatikiškai krikščioniškai rusiškos) civilizacijos“ viltimis.

Tačiau kaip galima patikėti moralinio Putino konservatizmo tikrumu, kai pirminis tikslas yra autoritarinės galios koncentracija?

Pamynus politinę laisvę, sukuriant valdžios vertikalę ir puoselėjant imperijos ambicijas, ištikimybė tradicinėms krikščioniškoms vertybėms juk yra ne kas kita kaip tik dar vienas, eilinis imperinės idėjos konsolidacinis žaidimas.

Tad atsakymas į Tomo Vilucko taikliai iškeltą klausimą, kas padarė V.Putiną konservatoriumi, būtų toks: gera geopolitinė-geokultūrinė uoslė – štai kas padarė V.Putiną konservatoriumi.

Įdomu bus stebėti, kiek krikščionys bus linkę šlietis prie tirono vardan bendro priešo Vakaruose.

P.S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Jurgai, su Estreliškais linkėjimais       2013-12-22 14:34

Sutinku su jumis Jurga, kad sapalioti gali kiekvienas… Visa bėda, kai sapalioja dėstytoju prisistatanti persona, tada jau bėda ir finansiniai
nuostoliai studentams. Matyt įsiliejus ponui Donskiui, Estrelos ir kt. fundamentalistinio liberalizmo srovių specialistui, gerai” suvokiančiam žmogaus teisių kryptį seksualinių laisvių link” reikalai VDU pasitaisys.

Jurga       2013-12-21 6:27

Keistai Jūs mąstot, žmonės. Straipsnis ne visai apie tai, ką jūs aptarinėjate. Ir… gal studijavimas VDU ir yra vertas užuojautos, bet būtent šis dėstytojas padaro jį nebe tokį apverktiną. Seniai pastebėta- kritikuoti ar šiaip pasapalioti visi pirmi, ypač kai taip paprasta pasislėpti po anoniminio komentatoriaus vardu. Nukreipkit nepasitenkinimą kitur- bus paprasčiau (;

saviraiška yra gerai       2013-12-20 22:20

tegu užsiima saviraiška “Kritikas pikčiurna”. Žmogus auga, gal po kokių dešimt metų ir išmintingu pataps smile (jei neliks tik skambančiu puodu, kokiu patapo pikasius…)

Pritariu Arūnui       2013-12-20 22:17

Tai naujas publicistikos žanras -švarplizmas. Toks onanizmo analogas:
kai veiksmas sau, o mintys apie ką kitą. Sadomitai gėris, pagal švarplizmą, todėl, kad Putinas-blogis. Geležinė logika!
Sunku normaliam žmogui tai suprasti, gal todėl ir KRITIKAS PIKČIURNA nebesupranta ką rašo?

Arūnas > Kritikui Pikčiurnai       2013-12-20 20:44

Gal būkime paprastesni ir tarpusavyje kalbėkimės aiškia, suprantama, žmoniška kalba.  Paskutiniu metu pastebiu tendenciją rašyti daug, didelis noras filosofuoti, kuo įmantresnių žodžių prirašyti, kad tik sudaryti protingo, toli žvelgiančio, giliai mąstančio įvaizdį. Norėčiau tamstos paklausti, ar jūs pats viską supratote ką parašėte? Aš tai nesupratau praktiškai nieko. Matau tik norą daug apžioti, prieštaravimus pačiam sau, ir dar kažkokius neįgyvendinamus dalykus.  Savo komentaro pradžioje straipsnį pavadinote taikliu, bet po to pats tą straipsnį ir sudirbote. Tad siūlyčiau, kad prieš rašydami komentarą, pirma pagalvokite ar turite ką pasakyti.

Kritikas Pikčiurna       2013-12-20 19:03

Straipsnis yra labai taiklus, atskleidžia politinio veikimo įvairovę bei motyvus.

Pilietinėje visuomenėje - Respublikoje -  rinktis kur ir kaip eiti tenka kiekvienam, nors asmeninio pasirinkimo rezultatas paveikia visus, todėl ypač svarbi yra atsakomybė. Kas blogiau - pasitikėti lyderiais bei patriarchais ar prisiimti atsakomybės naštą sau, ypač tada, kai jos pakankamai dar neturi? Sunkus klausimas.

Aišku tik viena, kam nekyla klausimų ir kas nesiekia ieškoti atsakymų, pasirinkti neišmoksta.

Vieni žmonės pirmiausiai ieško draugų, kiti - priešų. Mes, lietuviai, vis dabar toleruojame patyčių kultūrą, todėl ieškome ir prisidarome priešų. Matyt manome, kad esame labai stiprūs ir galime visus tuos priešus nugalėti…

320 818 parašų, palaikančių referendumą “Tautos Valia” (nors trokštančių pasirašyti buvo žymiai daugiau, bet su savimi neturėjo dokumentų), rodo, kad jau mokame atrasti draugų net tarp savų, nežiūrint įnirtingų “elito” pastangų tai sutrukdyti.

Troškimas išlikti ir gerai gyventi yra instinktyvus tęstinumo siekis, būdingas visai gyvai gamtai, bet jis yra bevertis, jei nėra užtikrinamas biologinis ir kultūrinis tęstinumas.

Kodėl iš nuobodžiai sotaus gyvenimo kylančio noro mėgautis besaike laisve eksperimentuoti lyties malonumų srityje, reikia paaukoti biologinį, kultūrinį bei etninį ar rasinį tęstinumą? Ar tai yra geriau, nei atsisakyti žmogaus teisių ir pilietinių laisvių vardan imperijos tęstinumo?
Juk tęstinumo nėra be žmogaus, o jis yra mirtingas.

Štai kokią dilemą mums kelia Putino Rusija ir Komisarų valdoma ES.

Argi nėra trečio kelio? Gal Žemė gali virsti spalvingu žydinčiu sodu pasirinkusi tokią laisvę, kuri pasibaigia ten, kur prasideda kito laisvė, ne tik žmogaus, bet ir bendruomenių, visuomenių bei valstybių lygiu.

Juk ekologija mus jau išmokė, kad neribotą laisvę išnaudoti žemę, gamtą ir jos turtus taip pat reikia apriboti vardan gyvybės tęstinumo Žemėje.

Tai kodėl nepasimokom? Ypač mes, lietuviai, kurie tirpstame kaip žvakė, po to, kai atgavome Nepriklausomybę ir žmogaus teises…

Arūnas       2013-12-20 15:00

Kas jums žmonės darosi? Jei pasisakei prieš valdžią, tai iškarto tampi rusų agentu. O jei esi ne su iškrypėliais, tai iškarto Putino draugas. Tokie straipsniai tikrai tautos nevienija.

>>> pagarba autoriui       2013-12-20 14:31

Stoti į vieną gretą su keliskart “Taims” metų žmogumi, gaug prisidėjusiu prie to, kad nekiltų karas su Sirija, Iranu, išgelbėjusiu nuo finansinio kracho Ukrainą -didelė garbė. Štai susigretinti su diletantu iš VDU, garbinančiu eurosadomitus, tai tikrai būtu įžeidimas. Ypač Lietuvos gyventojui, kenčiančiam pedofilų terorą ir nuolatinius pasityčiojimus iš teisės instituto, sveiko proto.

ne iš VDU       2013-12-20 14:22

Labai nekompetetingas straipsnis. Bet ko norėti iš donskio kolegos. Net
nuotraukoje jis kaip Velykų salos balvonas-žvelgiąs kažkur į dausas.

Pagarba autoriui.       2013-12-20 11:07

Įvardyta labai tiksliai.Kur du nesutaria,trečias naudojasi.O tie,kurie nori pažeminti autorių,žemina save,stodami su Putinu į vieną gretą.

pastebėjimas       2013-12-20 11:01

Užvakar Čečėnijos vadovas Ramzanovas Kadyrovas pareiškė, kad Čečėnijoje
rodomi filmai yra cenzūruojami ir tos scenos, kuriose aktoriai bučiuojasi
yra iškerpamos.
Gal Švarpliui nežinomos Rusijos realijos? Tokiu atveju, prieš vertindamas
Rusijos prezidentą, jis turėtų pasidomėti, kas yra Rusija, kas tenai vyksta.

Algis       2013-12-20 10:55

Ne apsisnarglėjusiam švarpliui nagrinėti Fiodoro Dostojevskio filosofines
mintis, nes tam reikalingas intelektas, o autoriui jo aiškiai stinga.

pastaba       2013-12-20 10:50

Švarplys teigia:
“Rusija jaučia ir išnaudoja antieuropines nuotaikas dėl gėjų teisių”.

Visų pirma, LGBT pagrindinis forpostas yra JAV. Pvz.B.Obamos
administracijoje buvo rezervuota keli šimtai vietų LGBT atstovams, skirtos stipendijos mokslams Harvardo universitete. Pernai JAV kariniame
statute buvo buvo įvestos pataisos, leidžiančios kariškiams užsiimti visais
įmanomais lytinias iškrypimais. Bendri tualetai berniukams ir mergaitėms irgi įdiegti pirmiausia JAV LosAnžele. Todėl teigti, kad “gėjų teisių” problema yra tik europinė, kaip daro autorius, mažiausiai nekorektiška.

tiesos ieškotojas       2013-12-20 10:36

Noriu panagrinėti vieną iš Švarplinės “išminties perlų”.
Autorius pareiškia:
“Europos Sąjungoje formuojasi mums kol kas sunkiai suvokiama žmogaus teisių kryptis seksualinių laisvių link.”
Drįstu teigti, kad yra priešingai. Lietuva puikiai perprato kokios finansinės grupės stovi už sadomitinio internacionalo nugaros ir tai,
kad šitų nusikaltėlių tikslas-šeimos, tautos ir valstybės sunaikinimas.
Labai profesionaliai visuomenės atomizavimo esmę tikslus savo darbuose atskleidė prof. V.Radžvilas.
Tik ką buvo pasipriešinta sadomitinio internacionalo bandymui diegti išsigimėlišką Estrelos programą. Labai reikšminga visuomenės reakcija į pedofilų klano siautėjimą lietuvoje, iškrypėlių paradus ir t.t.

manau       2013-12-20 10:18

Užuojauta V.Dydžiojo universiteto studentams turintiems tokį “išmintingą”
dėstytoją.
O jei atvirai-labai juos užjaučiu, nes panašu, kad šiame universitete lizdą
susisuko visas pulkelis švarplinių sadomitinių sąšlavynų lesinėtojų.

Ar ne       2013-12-20 9:59

per aukštai griebia šis vaikinas? Tokios tematikos dažniau griebiasi bulvarininkai. Argi kiekvienam snargliui tinka pasaulio lyderių vertinimai?

vilkas moka pabūti ėriuko kailyje       2013-12-20 9:57

Paskaitykit A.Maceinos “Niekšybės paslaptis”

dar       2013-12-20 8:54

http://www.youtube.com/embed/3bABoKeGVMU?feature=player_embedded” frameborder=“0” allowfullscreen></iframe>

žinios iš Ukrainos       2013-12-20 8:48

http://www.youtube.com/embed/9Wqg3K9bGB8?feature=player_embedded” frameborder=“0” allowfullscreen></iframe>

Kodėl       2013-12-20 8:30

nėra žinių iš Ukrainos?Staiga visi nutilo…bernardinuose yra geras interviu su Klyčko…Jis man padarė gerą įspūdį...Aplamai pagarba bernardinams,kurie spausdindami “kitokius”,užima labai svarbią moralinę-krikščionišką poziciją,vedančią į isiūtį konservatorius ir socdemus.


Rekomenduojame

Agnė Širinskienė. #MeloKojosTrumpos

Andrius Švarplys. Apie rinkimų rezultatus trumpai

Audrius Bačiulis. Geras švogeris ir už giminę geresnis

Vytautas Sinica. Apie neva politizuotą Genocido ir rezistencijos tyrimų centro darbą

Andrius Švarplys. Žlunga kitas didelis mitas: kad islamas nekelia didelių problemų

Irena Vasinauskaitė. Rinkimai ar pilietinės visuomenės koma?

Ramūnas Aušrotas. Išgyvenom dar vieną dieną?

Rasa Čepaitienė. Kelios pastabos apie rinkimus ir NS pasirodymą juose

Almantas Stankūnas. Liberalusis mitas apie laisvę

Svainio džiaugsmai: „Sveiki atvykę į naują Lietuvą“, arba „Pagaliau galime tikėtis vienalyčių santuokų įteisinimo, pasipriešinimo išmokoms ir paša…“

Robertas Grigas. Ir taip dabar 4 metus?! Kaip iškęsti…

Vytautas. Radžvilas. Ir vis dėlto mes gimėme ir subręsime Laisvei ir Lietuvai!

Andrius Švarplys. Draudimas agituoti neatitinka Konstitucijos

Algimantas Rusteika. Jau galiu kalbėti

Tomas Viluckas. Kokių žingsnių vertėtų imtis, kad iškiltų NS pagrindu jėga, kuri 2024 m. peržengtų 5 proc. barjerą?

Nida Vasiliauskaitė. Už ką balsuoji, o kas iš to išeina, arba Kas vadinama „laisvai demokratiškai išrinktos valdžios legitimumu“?

Vytautas Sinica. Mintys po rinkimų

Vytautas Radžvilas. Porinkiminė Nacionalinio susivienijimo spaudos konferencija Valdovų rūmuose: kodėl vertėjo?

Rinkimų rezultatai ir porinkiminės replikos: Ramūnas Aušrotas, Audrius Bačiulis (papildyta)

Algimantas Rusteika. Tai buvo tiesioginė provaldiška agitacija už valdžios partijas

„XXI amžiaus“ klausimai kardinolui Sigitui Tamkevičiui apie artėjančius Seimo rinkimus

Geroji Naujiena: Ir mes visa galime Tame, kuris mus stiprina

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Smulkieji verslininkai ir Nacionalinis susivienijimas pasirašė visuomeninį susitarimą

Liudvikas Jakimavičius. Balsuokim protingai

Andrius Švarplys. Užvis svarbiausia – stabdyti valstybę, kad ši nesikištų į privačią žmogaus sferą

Vytautas Sinica. Išmesto balso mitologija

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.