Dienos aktualija, Propagandos ir ideologijos analizė, Demokratija ir valdymas

Andrius Švarplys. Dar yra ir trečias kelias – politinės kvalifikacijos standartas

Tiesos.lt redakcija   2020 m. lapkričio 28 d. 23:46

19     

    

Andrius Švarplys. Dar yra ir trečias kelias – politinės kvalifikacijos standartas

Žiupsnelis to, žiupsnelis ano (žr. Mažvydo Jastramskio straipsnį „Kieno Seimas, kieno Vyriausybė?“), ir buriama pseudo-mokslinė šarada vien tik tam, kad pasakytų: „Nesikabinėkite prie Dobrovolskos ir Co“. Nieko iš kandidatų nereikalaukite – viskas yra gerai! Demokratijos ir politikos mokslų vardu!

Į dešinę – Šumpeterį, į kairę – Italijos vyriausybę, ir masės patikės šita „moksline“ išvada.

(Vietoj J.Šumpeterio laisvai galima cituoti M.Weberį ir jo politiko, kaip profesionalo, sampratą; o Italijos atveju – daugelis šios šalies vyriausybių skaičiuoja savo trukmę dienomis, o ne metais, tad M.Monti vyriausybė nėra joks krizės reiškinys-priežastis, o platesnės Italijos politinės sistemos simptomas. Technokratinės vyriausybės pliusus ir minusus Amerikos politikos mokslai yra išnagrinėję nuo Roberto McNamaros laikų 7 dešimtmetyje ir seniai aišku, kad vien technokratija neišveža, o ministro asmenyje turi susijungti politinis svoris + srities išmanymas).

Bet ne tai svarbiausia.

Svarbiausia, atkreipkite dėmesį, kaip paliekama dirbtinė dilema: arba parlamentinės daugumos vyriausybė, arba CV. Suprask, kadangi technokratija/CV (moksliškai įrodyta) yra blogai, tai nesikabinėkite ir leiskite partiniam pasitikėjimui diriguoti ministerijoms.

Tačiau dar yra ir trečias kelias – politinės kvalifikacijos standartas. Politikas nebūtinai turi būti teisininkas, kad vadovautų Teisingumo ar Vidaus reikalų ministerijoms, tačiau būtinai turi turėti politinę kvalifikaciją: turėti politines pažiūras, būti susipažinęs su esminėmis tos srities problemomis, turėti planą, kaip jas spręsti, turėti bent minimalų autoritetą tos srities bendruomenėje. Tiek plačioji visuomenė, tiek tos srities bendruomenė turi pažinoti žmogų. Tai – jo politinis kapitalas. Kitaip tariant, negali būti ministru žmogus iš gatvės – be jokios politinės ir dalykinės kompetencijos. Tu gali nežinoti daug smulkių biurokratinių detalių, bet tu turi turėti politines vertybes, pagal kurias tu nori įgyvendinti pokyčius toje sistemoje.

Be to, tos srities išmanymas yra ne technokratija ir ne CV,  o elementari kvalifikacinė prielaida. Be jos nebus įmanoma realizuoti jokios politinės reformos. Atsisakant šitokio standarto, į ministrus tuomet galima siūlyti studentus – jie tikrai vykdys Vyriausybės planą ir laikysis tik dėl Premjero politinio pasitikėjimo, nes daugiau nieko jie ir nemokės.

Lietuvoje kilusi diskusija dėl kandidatų į ministrus kilo ne dėl jų CV, o dėl būtent dėl politinio svorio ir politinio dalykiškumo. Neišlaikytas advokatūros egzaminas nėra viską nulemiantis, bet objektyviai gėdingas faktas.

Bet daug svarbiau yra tai, kad, tarkim, ši kandidatė, nedemonstruoja jokio politinio suvokimo, kokios problemos yra šiame bare ir kaip jas reikėtų spręsti. Ir ji ne vienintelis toks kandidatas į ministrus. Dauguma ministrų kandidatų ir yra tokio pobūdžio „studentai“ – visiškai be jokio politiškai savarankiško svorio ir visiškai priklausantys nuo savo partinio užnugario. Tokie partiniai kareivėliai. Būtent todėl iš jų ir girdime, kad svarbiausias darbas – Vyriausybės programa. Ne reforma, ne politinė ministerijos vizija, bet…(kadangi tokios nėra) ... kažkieno programa.

Nepaisant to, visa „didžioji“ lietuviška žiniasklaida palaiko šiuos kandidatus ir nekelia jiems visiškai jokių standartų. Koks kontrastas su prieš tai buvusiu „valstiečių-žaliųjų“ kabinetu! Ir koks panašumas į JAV didžiųjų medijų elgesį Trumpo (absoliuti kritika) ir Bideno (absoliutus palankumas) atvejais.

Todėl atsakymas yra aiškus. Politinis šališkumas nulemia viešas diskusijas, įskaitant ir pasigirdusius „teisininkų“ balsus ir šį konkretų „politikos mokslų“ atvejį.

Objektyviai šis kabinetas yra arti politikos infantilizacijos, tačiau kadangi yra palaikoma „progresyvistinė“ kryptis ir, užvis svarbiausia,  įsivaizduojama, kad smogiama tam tamsiajam, nepaklūstančiajam elektoratui, tai tokiai vyriausybei ir tokiems kandidatams tiesiamas raudonas kilimas.

Mušk lietuvišką trumpistą – toks galėtų būti šios vyriausybės ir ją be išlygų palaikančių medijų bei ekspertų šūkis.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

D.Ratas to D.Ratas       2020-12-1 21:33

Oho, ispuolis. Ir dar per morale. Isvemei ka kasdiena cia rasineji ir tiek. Bet gerbdamas diskusijos zanra atsakysiu Del tarnybos kuri testusi visa gyvenima ir butu padoriai apmokama pataikei I apskritima, ne i centra. Profesoriai ir docentai pas kuriuos studijavau buvo is to laikotarpio, kuomet mokslinis vardas reiske tarnyba visam gyvenimui. Tad proto tinguli ir manipuliacijas su “zinanciais maziau” puikiai ismanau. Taciau neturejau galimybes tuo pasinaudoti ir duok Dieve kad tai neivyktu. Tai kas nenusipelnyta ir neuzdirbta ziauriai kerta per morale.Is cia ir kompetencijos. O kad matematika reikia ismanyti visiems tai neklysti. Sekmes uzstrigus 80uju pabaigoje.

Al. Prašalaičiui       2020-12-1 18:05

Manau, jie veikė visais būdais - šališka propaganda, kolaborantų jaunimui tinkamas stilius ir, vis tik manau - klastojimas. Nuotolinių biuletenių niekas nestebėjo ir kaip niekad didelis sugadintų biuletenių kiekis - verčia įtarti, kad ,,neteisingi” biuleteniai buvo gadinami.

to D.Ratas       2020-12-1 16:47

O pačio kokia kompetencija, kai laimi va tokios, o pats lieki persgandęs krūmuose, kaip 1990 ar 1987 metais, ką? Iš krūmų labai okatnus savo nesamomis kompetencijomis švaistytis, atspėjau? Pačiam reikia Mokslinio Komunizmo ar Mokslinės eksbolševikų oligarchijos meno atestato, kad galėtum pretenduot į valstybinę tarnybą, tiesa? Gebi iš šešių tris atimti, ar nelabai, kaip tie Kapsukės docentai, ?

Prašalaitis>Al.       2020-12-1 16:43

Manau, dėl klastojimo klystate. LP rinkiminė agitacija buvo puiki. Tiek puiki, kad privertė apolitišką jaunimėlį pakelti savo užpakalius ir nueiti prie balsadėžių. Negaliu kalbėti už visas apygardas, bet toje kurią žinau, už LP paštu balsavo labai mažai rinkėjų. Galbūt dalį balsų “pavogė” iš muškietininkų, nes labai jau mažai pastarieji gavo.

Al.       2020-12-1 1:01

Argumentai geri, bet apeinama esmė - visa ši šutvė atėjo daryti komunistinės revoliucijos (Dienotvarkės). Sinchroniškai su visais pasaulio baidenais. Ir chunveibinai tam pasirinkti sąmoningai - tai didysis pirštas ,,nedamuštiems buržuaziniams nacionalistams”. Ir jei vieną iš jų pagaliau nuims, tai tik tam, kad užčiauptų iš esmės. Ir kodėl ,,juos tauta pasirinko” ? Dobrovolska gavo 5,2 % savo apylinkės rinkėjų balsų. Jau nekalbant apie priešlaikinį ir nuotolinį balsavimą, kuris, manau, buvo klastojamas panašiais būdais, kaip ir JAV.

D.Ratas       2020-11-30 22:18

Gerai Švarplys išgvildeno kompetencijos temą pas ministrus. Bet būsimieji ministrai teisūs, nes reikia vykdyti Jungtiniu tautų Agenda 21 programą. Atsiprašau, vyriausybės programą. Beje, ir Gerovės Valstybė iš ten pat atsirado ir Kubiliaus Globalios Lietuvos 2030 ausys iš ten pat kyšo. Taigi, kompetencija nebereikalinga, o jėgos struktūras sutelkti, kariuomenei finansavimą padidinti būtina, kad netyčia į Tautos pusę neatsistotų. Skvernelis su policine valstybe irgi savo funkciją atliko.
Jules uzsiminė kas jūsų ir mūsų laukia. Be švietimo, be prieinamos medicinos, su policija kuri nesaugo. Tik viena klausimas. Kodėl tie 10, 20, 30, 100, na 1000 piliečių( kur spredimo galią turi ) sutiko neviešai veikti prieš savo valstybę ir prieš savo Tautą? Juk visuomenės reikalai yra vieši? O čia net valstybės, saugumo, švietimo, medicinos vystymo kripties neįmanoma suzinoti. Suprantu. Optimizuoti kol gali, o tada, gal jau viso šito nebereikės.

Ministrų       2020-11-30 22:03

kompetencijos čia tik žiedeliai.Jau dabar Klaudijus Maniokas(aiškus liberalų rinkėjas) kažkurioje konservatorių laidoje pareiškė,kad milijardai ,ateisiantys iš ES vystymui,nors numatyta 99 nuošimčius tų  milijardų  skirti visai Lietuvai,kad didžiausia jų dalis turi būti skirta Vilniui.Nes čia ir jaunimas,ir Sveikatos sritys,lyg kitai Lietuvai gydytis nereiktų.Jam antrino kitoje laidoje,kitame liberalų  kanale žurnalistas,kad svarbiausia vystyti Vilnių...Čia tai bus daug įdomaus,-visos kompetencijos ir patirtys bus nusviestos į pakelės griovius,kai užvirs kova dėl milijardų ir rezultate ar nebus taip-norėjom kaip geriau,o gavosi ,kaip visada.

Kokia čia        2020-11-30 11:57

dar Skvernelio kompetencija, kai nebuvo jokios politikoje - tik užkulisiniai žaidimai ir konspiracija.

ah1       2020-11-29 19:26

koks skirtumas iš ko ir kokia vyriausybė kapitalizme?

stasys       2020-11-29 18:07

habilitās   2020-11-29 15:16 ..norite pasakyti jog Skvernelio kompetenciją ķaip tik buvo tinkama Premjierui ? Būsiu tiesmukas , kai į tokiais pozicijas valstybėje iškeliamos tokios ‘kompetencijos’ turėtų Jūs labiau jaudinti . Šių dienų tvarkingas finansų tvarkymas valstybėje yra vienintelis pagrindas leidžiantis tikėtis gerbūvio augimo valstybėje , keista tai kad ji Šimonyte vėl deleguojama ,tik ši karta jau po valstiečių .

habilitās       2020-11-29 15:16

O jums nekyla mintis, kad viso to ažiotažo priežastis yra ne pati Dobrovolska, nes daug ką stebina ne advokatavimas už ją, bet tas dėmesys, kuris sukoncentruotas tik į ją. Ar A. Armonaitė geresnė kandidatė į ministres?! Ar daug ji išmano apie ūkį ir ekonomiką? O G. Landsbergis, kokių pasiekimų turi diplomatijoje? Ach karjerą pradėjo URM’e, bet buvo paprašytas išeiti, tai dabar sugrįš ant balto žirgo ir parodys visiems, kur vėžiai žiemoja.
Gal, vis dėlto, teisi R. Čepaitienė, kuri mano, jog visas dėmesys tik Dobrovolskai gali atlikti „stulpo scenos viduryje vaidmenį“ ( Rasa Čepaitienė. DiskrimiNacija
Tiesos.lt redakcija   2020 m. lapkričio 23 d. 17:37).
Jau esu rašęs, apie konservatorių sprendimą, kad jų partiją į rinkimus ves I. Šimonytė, rodo ne išstumtos į sąrašo priekį Seimo narės politinį pranašumą ar lyderystę, bet partijos pirmininko politinę impotenciją ir partinio nepotizmo pasekmes. Tas „rūbelis“, kuris siuvamas busimai premjerei, pasitelkus į pagalbą net konstitucionalistus, labai jau plonas ir permatomas. Tik kažkodėl niekas neišdrįsta atlikti „berniuko“ vaidmens.
Vėl pasikartosiu. Kokiu I. Šimonytės veiklos laikotarpiu buvo kiek nors ir kokios nors politikos? Finansų ministerijoje – buhalterė. Kukli, nelabai savimi pasitikinti, todėl nuolanki ir darbšti valstybės tarnautoja. Nuolankumas ir darbštumas leido lėtai, bet nuosekliai kopti karjeros laiptais. Darbas Lietuvos banke, tai atlygis už ministeriavimą, su politika – nieko bendro.
Ėjimas į seimą su konservatorių partija, nebūnant partijos nare, tai D. Grybauskaitės projektas, siekiant į savo vietą pasodinti įpėdinę, kas labiau primena Putino-Medvedevo politikavimą, o ne politiką.
Tiek tų taktinių  „manevrų“, susijusių su Dobrovolska.

Lithuanian–Russia 2020       2020-11-29 15:05
Jules       2020-11-29 14:16

Mums paskelbtas Sanitarinis karas, kuris pamažins ubagyną, supartalins sveikatos apsaugą, kuri bus mužikams nebeprieinama. Prie ko čia Radžvilas? Viskas vardan tų mažutėlių, kad jų būtų mažiau ir daugiau Afrikos ar Arabijos, deja. Na, o kare, kaip kare - pirmiausia žūva silpnesnieji ir niekuo nekalti žmonės, civiliai, kaip visada. Prie jokio blogio neprisidėję iliuzionistai ir nepatikrintų žinių užhipnotizuoti naivuoliai - dezuota prastuomenė ir zubrylos. Aš balsavau už Radžvilą, nes geresnio mūsų atstovo šiandien Lietuvoje nėra. Na, tų, kurie už Europos tautų sąjungą, bet ne Federaciją. Kas pačiam čia dar neaišku, Langų majore? Ką ruošiesi šveist per langą šiuo metu?

> 2020-11-29 12:38       2020-11-29 13:26

juliau Milaiti, pusę metų barškinai klaviatūra ir gyreisi, kad balsuosi už NS ir V. Radžvilą. Ar jis tau yra “bukumo, neišmanymo, veidmainystės ir kinkadrebystės, tiksliau, išdavystės veidas”?

Tai,        2020-11-29 12:43

kas vyksta Amerikoje ir kas vyksta Lietuvoje - išties daug anlogijų. Vadinasi, šitos pasaulį užvaldyti siekiančios siekiančios jėgos tarpusavyje sąveikauja visame pasaulyje, koordinuoja veiksmus. Ir matant, kaip jos desperatiškai, bet kokia kaina veržiasi į valdžią, galime sakyti, kad pasauliui iškilo labai didelis pavojus

Pirmiausia       2020-11-29 12:38

tai rinkėjai pasirinko tokius savo atstovus, o ne jus ir ne vadinamuosius profesionalus ar kokius tai intelektualus. Inteligentai išvis susidirbo per Covid’ą - parodė savo tikrąjį bukumo, neišmanymo, veidmainystės ir kinkadrebystės, tiksliau, išdavystės veidą. Mokosi, mokosi, studijuoja ir nieko neišmoksta, mažai ką sugeba - tik liežuviu plakti ir zubryti, zubryti nepatikrintas žinias, teorijas ar nebūtas praktikas. Lietuvos inteligentams patinka Žečpospolita, tas buvęs lietuvių pragaras ir su tuo reikia susitaikyti - jie nori Žečpospolitos pragaran ir tiek.

stasys       2020-11-29 11:23

Pardon,  bet gana skystas argumentavimas ? Kandidatams i ministerius iš tikro keliami reikalavimai , bet tuos ‘kvalifikacinius’ reikalavimus nustato juos deleguojančios partijos , kurios savo ruožtu dėka Seimo rinkimu gavo pasitikėjimo mandatą ir teise vykdyti tas rinkimines programas ju kuruojamoje ministerijoje , vienok autorius siūlo imtis ir sugalvoti kažkokius papildomus reikalavimus kandidatams apeliuodamas dar į jų svorį ir žinomūmą  visuomenėje. Iš pažiuros viskas kaip ir aišku tvarkinga , tam kad ‘pralobe svarščikai’ neuzurpuotu pačios valstybės pasinaudoje savo išsiplėtusomis galimybėmis būti žinomais ir reikalingais būtinos ir ju pažiūros. Bet juk galima savęs paklausti o ka daryti partijai kuri ka tik išlipo Seimo perone su ‘čemodanais’ rankoje ? Vienas iš siūlymu , nusipirkti , koki eks premjera su šiltomis šlepetėmis o gal būvusi Seimo pirmininką pajūtusį savyje siaučiantį viduj liberalą ..I tuos klausimus autorius neieško atsakymų ... va nepatinka ta ‘mergelka’ ir tiek kalbos .

jo, kareivėliai...       2020-11-29 10:52

o generolai - pedofilai, kgbistai, komunistai, pederastai, kremliaus žydukai ir t.t.
——-
pirma užduotis kareivėliams - paskiepyti prievartos būdu visus lietuvius (vakcina bus rusiška, o bus užmokėta kaip už brangiausią vakarietišką)

Mūsų Želigovskė       2020-11-29 10:15

yra didžiosios politikos dalis, ne daugiau. Na, savo CV reiktų išvardinti savo disciplinų curriculum’ą, o po to kibti į atlapus. Ypač savo dėstytojų Kapsukėje kurikulumus, ką jie ten tokio mintinai iškalė ir užsihipnotizavo bekaldami ar bepyškindami svetimas mintis ir svetimas citatas cituodami.


Rekomenduojame

Audrys Karalius. Sausio 13-osios randas

Vaidotas A. Vaičaitis. Kas apgins Konstituciją, arba Kaip paskirti Konstitucinio Teismo teisėjus?

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras kviečia į virtualią parodą „1991 m. sausis Lietuvos nepriklausomybės gynėjų liudijimuose“

„Neredaguota“ pokalbis apie tautinę politiką su Liutauru Stoškumi ir Tomu Aleknavičiumi

Algimantas Rusteika: „Tai ne šiaip ženkliukas. Tai pozicija šiuolaikiniame kare už žmogiškumą“

Kunigas Robertas Grigas: Tada buvome barikadų broliai

Vytautas Radžvilas. Postdemokratija ir postAmerika

Mindaugas Sėjūnas. Mokslai 1991-ųjų sausį: egzaminai riedant tankams

Vytautas Sinica. Nepaprastosios padėties grėsmė

„Nacionalinio susivienijimo“ pareiškimas dėl Laisvės gynėjų dienos

Arūnas Dulkys raportuoja: vertinsime ir įvertinsime, sudarysime sąlygas nemokamai skambinti (skųsti?), reguliariai tikrinsime ir kontroliuosime…

Jūratės Laučiūtės replika Vytautui Landsbergiui: Ar verta nužeminti dvasinę stiprybę ir vienybę prilyginant jas „mūšiui“?

Vidas Rachlevičius apie „kiškių narsuolių kariauną“: „Apima svetimos gėdos jausmas“

Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: Šeškinės ozui paskelbtas nuosprendis?

Skaitome Vyriausybės programą (2). Krescencijus Stoškus. „Vienodos starto pozicijos“ – ar tikrai?

Jūratė Laučiūtė. „Kou pats kvep, tou ėr kėta tep“, arba Kuo dabar užsiima N. Putinaitė?

Geroji Naujiena: „Tu mano mylimasis Sūnus, kuriuo aš gėriuosi“ (Mk 1,11)

Lietuvos partizanų istorija

D. Trampas gali paleisti savo paties platformą

Liudvikas Jakimavičius. Ar be Briuselio palaiminimo tuoj nenusipirksime duonos ir druskos?

Francis Lee. Padarykime Ameriką vėl gražią

Česlovas Iškauskas. UNI-tazų problemos Seime. Replika

Andrius Švarplys. Trumpai apie bylą ‘Prager University versus Youtube’, arba Kas apgins žodžio laisvę?

Raimondas Kuodis. „Su tokia slinktim į idiokratiją mąstančiai visuomenei reikia kovoti“

Nida Vasiliauskaitė apie šių laikų antisovietinę propagandą, kurios yra vis daugiau ir daugiau: su kuo kovojama ir kaip?

Audrius Bačiulis. Su žodžio laisve Amerikoje baigta

Andrius Švarplys. Pora klausimų

Algis Krupavičius. Elito demokratijos krizė

Kviečiame žiūrėti jau 4-ąjį „Versmės“ leidyklos vaizdo kanalo įrašą

Raimondas Navickas. Rūkyti tabaką balkonuose draudžiama. O jeigu tai nedidelė gydomųjų kanapių suktinė?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.