Propagandos ir ideologijos analizė, Ugdymo politika, Žmogaus teisės

Andrius Švarplys. Apie genderizmą, arba Kas iš tiesų nori žmogų paversti rope

Tiesos.lt redakcija   2016 m. gruodžio 30 d. 17:10

6     

    

Andrius Švarplys. Apie genderizmą, arba Kas iš tiesų nori žmogų paversti rope

Dalijamės sociologo dr. Andriaus Švarplio veidaknygėje paskelbtais pastebėjimais perskaičius Nidos Vasiliauskaitės straipsnį „Laisvė pagal Narbekovą ir Širinskienę“.

Mums vidury baltos dienos siūlomas toks teiginys: žmogaus laisvės esmė yra transgresija (peržengimas), o kas teigia natūralias žmogiškojo pasaulio duotybes, tas nori žmogų paversti rope.

Bet jeigu transgresija pati savaime yra didžiausia vertybė, tai galima mėginti peržengti miegą, maitinimąsi, tuštinimąsi… Taip pat galima peržengti medį, saulę, vėją, namą, stalą, pačiūžas – visus natūralius ir žmogaus pagamintus daiktus, kurie yra neatsiejamos žmogiškojo pasaulio dalys.

Netgi sakoma, kad tai Vakarų kultūros esmė. Bet Vakarų kultūroje niekam į galvą neatėjo neigti ir perženginėti natūralias žmogiškojo pasaulio duotybes, įskaitant lytį, nes jos nėra susijusios su esmine žmogaus pasaulio drama – kančia, blogiu, baigtinumu. Taip, meilės drama Vakarų literatūroje natūraliai susijusi su lytiškumu, bet maištas ir visa tragika buvo nukreipta prieš socialinius varžymus, o ne prieš lytį kaip biologinį faktą.

Genderizmas niekuomet nesugebėjo logiškai paaiškinti savo Didžiosios Tiesos – kaip iš fakto, kad lytiškumas dalyvauja konstruojant socialinius vaidmenis, išplaukia genderizmo „faktas“, kad pati biologinė lytis yra socialinis konstruktas? Juk biologinis faktas jau savaime nėra socialinis konstruktas.

Logikos trūkumą užpildo kapitalizmo gamybinė jėga. Neatsitiktinai genderizmo pareikštos teisės istoriškai sutapo su vėlyvojo kapitalizmo susiformavimu, paskutiniais trim 20 amžiaus dešimtmečiais. Peržengęs gamtą (žmogui išorinę prigimtį) ir pavertęs ją technologiškai apdirbamu daiktu, vadinasi, tik ekonominę prasmę turinčia produkcija, kapitalizmas ėmėsi ir žmogaus biologinės prigimties. Kad ją taip pat paverstų technologijomis apdirbama produkcija, reikėjo panaikinti ją nuo to saugančią natūralumo, prigimtiškumo idėją. Taip biologinis faktas buvo paverstas socialiniu konstruktu.

Sugamybinęs išorinį žmogaus pasaulį, kapitalizmas pradėjo gamybinti vidinį žmogaus pasaulį. Virtuali realybė ilgainiui turėsianti pakeisti natūralų pasaulį: nuo GMO ir „sulčių skonio sulčių“ iki žmogiškųjų santykių, politinio atstovavimo simuliavimo ir cheminės „meilės formulės“.

Genderistinė transgresija savo masiškumu ir metodiniu požiūriu į prigimtį nė kiek nenusileidžia kapitalistinei transgresijai.

Genderizmas, neigdamas biologinį faktą ir teigdamas savaiminę transgresiją kaip savaiminį gėrį, paruošia ir atveria erdvę bio-socialinės pliurzės fabrikui – verčia žmogų būti nuolat savo prigimtį produkuojančia ir perprodukuojančia mašina. Būtent kapitalistinėje ir genderistinėje transgresijoje žmogus, kaip ir visa kita, yra pati tikriausia ropė. Medžiaga, produkcija, technologija, socialiai ir biologiškai perbraižoma masė, kuriai neva turi galioti žmogaus teisių apsauga. Tų pačių žmogaus teisių, kurios istoriškai kilo iš žmogiškosios prigimties postulavimo, tačiau dabar jų jau šaukiamasi, kad būtų apsaugota žmogaus prigimties transgresija.

Genderizmas yra nevykęs, prieštaringas kapitalistinio mašininio reprodukavimosi (perdirbimo) ir klasikinio liberalizmo žmogaus teisių lydinys.

Vizualiai genderistinė ne-ropiška Laisvė atsispindi Berlyno gėjų parade – Didžiojoje Transgresijos Šventėje. Iš penio patrankos šaudomos putos ir yra tikroji biologinėje pliurzėje paskendusio žmogaus laisvė. Jau apsireiškė Antikinį herojų pakeisiantis Kopūstas.

——————————————————————————————————————-

„Galbūt kaip tik taip ir pasirodo didžiausias tikėjimo paradoksalumas bei mįslingumas, kurį yra puikiai nusakęs S. Kierkegaard‘as: tikėjimas – tai absoliutus santykis tarp dviejų absoliutų: taškinio tikėjimo subjekto ir taškinio tikėjimo objekto. Pabrėžkime: absoliutus santykis, taigi santykis, įveikiantis patį santykiškumą, susinaikinantis kaip santykis ir subjektą tarsi suglaudžiantis su pačia tikrove kaip absoliutaus intensyvumo šaltiniu. Ir, kaip sakėme, šitoks susiglaudimas įvyksta tik per radikalią perskyrą, atsitraukimą, priešstatą, išsiskyrimą, atitolinimą, nutolinimą – per dviejų taškinių absoliutų perskyrą. Nieko keisto: susiglausti gali tik tai, kas atsiskyrę; lyčių susiglaudimo orgazminė tikrovės misterija įmanoma tik todėl, kad vyras ir moteris netikroviškoje būklėje yra pačios skirtingiausios, viena nuo kitos labiausiai nutolusios būtybės. Jei nebūtų moteriškumo ir vyriškumo dviskyros, nebūtų įmanomas ir šių absoliučių priešybių susiglaudimas, kuris kartu yra susiglaudimas su orgazminės misterijos partnerio absoliučia tikrove. Kūnas iš pradžių turi būti duotas kaip vyro kūnas – moteriai arba kaip moters kūnas – vyrui: tik šitokia radikali dviskyra užtikrina kūno tikroviškumą, įvykstantį orgazminėje kūno-savaime ontofanijoje“. (A.Šliogeris, „Alfa ir omega“, 1999, Vilnius: Pradai, p. 39).

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Raigerdas        2017-01-1 14:50

Genderizmas yra viena iš šeimos griovimo ir sunaikinimo priemonių. Pradėjus griūti šeimai, pradės griūti valstybės. Ir tada bus keliamos idėjos apie vieną pasaulinę vyriausybę. Visa tai yra numatyta psichiatrijos planuose, nes niekas kitas taip nesirūpina tokių sampratų kaip “blogis ir gėris” sugriovimu, kaip psichiatrija. Nuo ko reikia pradėti? Nuo Švietimo sistemos toje šalyje. Ar tai yra utopija? Ne, tai nėra utopija, nes dabartinis humanitarinių mokslų mokslininkas yra nepajėgus atsakyti, kuo skiriasi SVEIKO PROTO ŽMOGUS NUO NESVEIKO PROTO ŽMOGAUS. Esant tokiam “humanitarinių mokslų lygiui” kaip Lietuvoje, gali prikabinti tokių makaronų apie lytį, apie žmogų, apie laisvę, apie tiesą ir t.t., kad šita tauta net nespės atsitokėti, kaip greitai ji bus įstumta į tokius spąstus, kurie bus pavadinti “moksliniai ginčai”, nors iš tikrųjų tokios idėjos gali gimti tik idioto galvoje. Niekas kol kas nedrįsta pasakyti, kad visi tie genderizmai ir kitokie iškrypimai nėra vien tik iškrypimai sekse. Jie pasireiškia, pirmiausia, tų žmonių mąstyme. O kada protelyje yra iškrypimų, tai tie iškrypimai pasireiškia ir to žmogaus išorėje, ir viena iš tokių pasireiškimo formų yra ir sekso sritis. Visa tai yra pasekmės, kurias pagimdo prote esančios priežastys.

VaidasVDS       2016-12-31 11:57

Kada bandoma sukeisti prasmes vietomis, gaunasi agresyvios ir iškreiptos ideologijos kūrimas.
Kada bandoma sukeisti lytis vietomis, tada gaunasi iškreiptas seksualumas, lytiškumas.
Tad bet koks mėginimas ką nors kraipyti, galutiniame rezultate virsta iškrypimu, kad ir kas bebandytų kaip nors moderniai ir nekaltai iškrypimą įvardinti…

Jėzusas       2016-12-31 11:10

Genderizmas yra depopuliacijos projekto dalis. Paklauskit Nidos kiek jinai turi ar tures vaikų. O jos funkcija yra moksliškai plauti smegenis jaunajai kartai. Tai savvotiškas mokslinis komunizmas.

Nuomone       2016-12-31 11:02

Teisus straipsnio autorius. Kalbant paprasciau, sakyciau, kad bet koks iskrypimas ir lieka iskrypimu, nesvarbu i koki filosofini “rubeli” genderistai megina ji ivilkti smile.

Pikc       2016-12-30 22:39

Che, nidočka “gender” grįžo prie ištakų. smile Panašu, kad proto prašviesėjimas (kaip buvo galima spręsti iš kai kurių jos (?) straipsnių) buvo tik dalinis ir tik laikinas. smile

nu.       2016-12-30 20:30

kas tas yr ontofanija?


Rekomenduojame

Geroji Naujiena: Jis yra čia ir dabar, Jis yra su mumis per visas dienas iki pasaulio pabaigos

Vitalijaus Balkaus replika „Iš savo varpinės“: Maistininkai grasina supūdyti produkciją, arba Kodėl „nematoma rinkos ranka“ taip ir lieka nematoma?

Justas Stankevičius. Ar Sorošas šeimininkauja Lietuvoje?

Neringa Venckienė: „Jie mano, kad mane žemina. Bet manęs jie nepažemins…“

Iš Tiesos.lt pašto: Edmundas Paškauskas. Pandemijos ir rizika vyresnio amžiaus žmonėms, arba Kada bus išrasti skiepai nuo nužmogėjimo? (II)

Verta paminėti. Julijonas Būtėnas: žurnalistas ir laisvės kovotojas

Algimantas Rusteika. Kai suprasit, kad turim ką turim, turėsit gerą laiką

Atmintinos datos: operacija „pavasaris“ – 1948 m. gegužės 22–24 d. iš Lietuvos ištremta apie 40 tūkst. žmonių

Nacionalinis susivienijimas reikalauja nutraukti vyresnio amžiaus asmenų diskriminaciją

Dovilas Petkus. Įtakingi veikėjai susirūpino savo tamsia praeitimi

Robertas Grigas. Šv. Jono Pauliaus II šimtmečiui

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka pristato: knyga „Lietuvos partizanų valstybė“

Andrius Švarplys. Legenda

Vytautas Radžvilas. Apie lietuviškąjį čiukčio sindromą

Skiepų karai. Ramūnas Aušrotas: Klausimas tik toks: ar bus taikoma „grubi prievarta“, ar…

8-tosios Garliavos antpuolio metinės: neabejingi piliečiai ir vėl klausė: „Ar dar gyva Deimantė?“ Papildyta Neringos Venckienės komentaru

Eligijus Dzežulskis-Duonys. Kaip atkurti pašlijusią ES reputaciją?

Per 500 žmonių pasirašė laišką Lietuvos vyskupams dėl Komunijos dalijimo būdo

Liudvikas Jakimavičius. Gyvenimo redaktorius Covidas

Kerouaco vertėja Irena Balčiūnienė – apie Mykolaitį-Putiną ir kiekviena proga jį menkinantį Tomą Venclovą

Neringa Venckienė. Valstybė laikosi ant melo pamatų

Algimantas Rusteika. Gyvename linksmiau ir laisviau

Liudvikas Jakimavičius. Prisiklausėme

Jonas Švagžlys. Apie opozicijos atstovų sekamas sėkmės istorijas

Rasa Čepaitienė. Mažumų valstybė

Vytautas Sinica. Būtina naikinti Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą

Rasa Čepaitienė. Čiukčiai prie Baltijos

Geroji Naujiena: Tiesos Dvasia – mūsų Globėjas

Algimantas Rusteika. Įtampą žūtbūt reikia išlaikyti

Povilas Urbšys. Apie opiumą liaudžiai ir Jo Ekscelenciją

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.