Įžvalgos

Andriaus Švarplio replika apie brandžią visuomenę ir individą

Tiesos.lt redakcija   2017 m. lapkričio 7 d. 2:22

15     

    

Andriaus Švarplio replika apie brandžią visuomenę ir individą

Veidaknygė

Trumpai:

Pilietinė visuomenė yra individualistinė, o ne kolektyvistinė. Individualistinė – nereiškia išplauta politiškai, išplauta istoriškai, anti-tautiška. Priešingai, individo angažavimasis tautai, valstybei yra žymiai vertingesnis nei masinio kolektyvizmo. Individualizmas nereiškia globalizmo, universalizmo, buvimo be šaknų. Tik individas gali turėti šaknis, kolektyvas gimsta tiktai veiksmui, o ne buvimui.

Brandi visuomenė yra kritiška, o ne ūžianti „MES“! (retorinė paralelė su Jevgenijaus Zamiatino „Mes“). Brandi visuomenė žodžio laisvę pirmiausia taiko ne priešui, o savo pačios kritikai. Brandi visuomenė pirmiausia nebijo pažvelgt į save, o tik po to žvelgia į priešą.

Cenzūra gali būti ne tik valstybinė, bet ir kolektyvinio tabu – tuo ypač pasižymėjo primityvios (gyvenančios giminiškoje santvarkoje) gentys, uždaros lokalios bendruomenės, religinės fundamentalistų bendruomenės.

Kolektyvo tiesa nėra vertybė, vertybė yra, kai individas angažuojasi tiesai, kuri negali būti atsiejama nuo savikritiškumo. Kolektyvo tikrumas atperka individo trapumą tiktai minios transe – iš čia ta magiška bendrumo galia.

Pyktis ir priešiškumas pagal apibrėžimą negali būti branda, nes tai yra biologiniai instinktai. O pasipriešinimas jau reikalauja intelekto ir blaivaus proto.

E. Zurofo ir R.Vanagaitės nacių medžioklė Lietuvoje patyrė fiasko ne todėl, kad jai buvo pasipriešinta, o todėl, kad jie neturėjo tam pagrindo – nei istorinio, nei moralinio.

Holokausto klausimas Lietuvoje nėra nacių medžioklė, o siekis atstatyti teisingumą – įvardinti prisidėjusius prie žudynių, atgaivinti žydų kaip bendrapiliečių jauseną. Holokausto klausimas nesiekia juodinti nė vieno Lietuvos tuomečio lyderio.

Tai, kad tautinis kolektyviškumas dabar neskiria provokacijos (kaip Holokausto industrijos dalies) nuo rimto Holokausto klausimo Lietuvoje, rodo magišką nacionalizmo pobūdį: visišką nekritiškumą ir kolektyvinį tabu.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

dongdong8       2018-08-29 11:07
chenlixiang       2018-07-17 11:58
chenyingying       2018-04-2 6:37
wanglili       2018-03-15 5:55
wanglili       2017-11-20 6:40
xiaojun       2017-11-13 4:44
"...o siekis atstatyti teisingumą..."       2017-11-8 16:16

turėtų vykti lygiagrečiai abejose pusėse. Dabar matom, kad teisybė to, kuris stipresnis ir rėksmingesnis.

albina       2017-11-8 13:50

Tiesą sakant ir mane nustebino tokia drungna Audriaus mintis.Lemtingą sausio mėnesį niekas neagitavo ir neįtikinėjo,bet žmonės važiavo ir ėjo.Ir dabar sureagavo spontaniškai,gal emocingai,bet tai normalu,dar yra padorumo didžiumoje visuomenės -ne valia tyčiotis iš šventų dalykų.Yra senas palyginimas:ar ėjai nors kelio dalį.kad gali juoktis iš suplyšusio keliautojo bato?

aba       2017-11-8 0:18

Mano manymu,labai brandus tekstas-pagarba autoriui.

Jei trumpai, tai trumpai:       2017-11-7 23:48

Andriau, net veidaknygėje prieš rašant reikia pamąstyti, ar tikrai turi ką pasakyti?
Kita vertus, tai prisitaikėliška žodžių dėlionė.
Taškas.

$+$       2017-11-7 21:33

Keista, kad administracija toleruoja tokį straipsnį. Paskutinė straipsnio pastraipa rodo, kad autorius pučia į tą pačią dūdą kaip ir R. Vanagaitė.

Supylei Holokausto industriją į samagonelio aparatą, ir išsunkei grynąjį holokaustą Lietuvoje. Karo meto Lietuvos valstybėje​.

Pikc       2017-11-7 18:30

zūhofo ir jo paklodės išsišokimai nėra jokia provokacija - tai sisteminga antilietuviška veikla, kuri turėtų būti teisiškai atitinkamai įvertinta. Visokių halakaustų “klausimai” - tiesiog naudinga ir veiksminga priedanga. O apie nacionalizmą Lietuvoje apskritai juokinga kalbėti - kaip ir apie patriotizmą. Komentatorius “Autoriui” teisus dėl vis išlendančio “supjauto grybo” efekto.

Autoriui       2017-11-7 9:53

Šiuo įrašu autorius matyt nori sušvelninti savo ankstesnį įrašą , kurio neišdrįso perpspausdinti paprastai spausdinantys autorių. Praeitas įrašas jau antras man gana prieštaringas, iš kurio neaišku, kiek man džiaugtis autoriumi, kuris anksčiau besąlygiškai džiugindavo. Kažkokios nuosėdos lieka ir nesupranti, tai, kokia autoriaus pozicija.

ruta       2017-11-7 9:36

..emocijos tai ne instinktas , o normalaus zmogaus normali reakcija i mela, skausma , dziaugsma ..p.s. pries nagrinejant holokausta / tik ne is zydu ‘info’ ../reiktu panagrineti zydu kolaboravima su raudonu okupantu rezimu ..

buratinas       2017-11-7 8:01

Vienas, akistatoje prieš Lietuvą nori nenori imi į ją žiūrėti lyg į veidrodį. 
Prasideda nemalonus savęs tardymas- kas aš esu: lietuvis, pilietis ar tik gyventojas?
Kartu, visa banda krūvoj,pasislepiant vienas kitam už nugaros, daug saugiau-
bandoje klausimų nereikia. Ir taip aišku. Mes žinome, jog esame brangūslietuvosžmonės.
O dėl fundamentalizmo…
Čia autorius neteisus, daro esminę klaidą.
Fundamentum- pamatas!
Fundamentalistai- piliečiai, krikščionys turintys Tikėjimo Pamatą.
Be Pamato - koks skirtumas? Ar tu avinas bandoje, ar pavienis buratinas?
Be Pamato statyk kur nori, ką nori. Ar bendrabutis, ar būda- nestovės, nugrius.


Rekomenduojame

Remigijus Šimašius ir vėl demonstruoja savo provincialumą: stotelės prie mokyklų pavadintos „Kiss and Ride“

Vidaus ir užsienio migracija Lietuvoje

Plaukiantys prieš srovę: rumunai sieks Konstitucijoje įtvirtinti vyro ir moters santuokos apibrėžimą

Liudvikas Jakimavičius. Popiežiaus Pranciškaus belaukiant

Rasa Čepaitienė. Silpnumas

Geroji Naujiena: „Jei kas nori eiti paskui mane, teišsižada pats savęs, teima savo kryžių ir teseka manimi“

Vytautas Radžvilas: „Da­bar by­ra pa­sau­li­nė neo­li­be­ra­liz­mo sis­te­ma“

Valdas Vasiliauskas. Tauta jau nebeturi kur trauktis

Naujieji barbarai. Jiems niekada nebus gana. O mums?

Vidmantas Valiušaitis. Kurio Lietuvą – Adolfo Ramanausko-Vanago ar Petro Cvirkos – rinksimės kurti?

Algimantas Rusteika. To nemato tik aklas

Nuo bačkos. Aplinkos ministras Kęstutis Navickas: čia elementarus ūkininkavimas, kodėl čia taip surezonavo – sunku pasakyti

Vidmantas Valiušaitis. Žmogus liko toks pats: in memoriam Jonui A. Antanaičiui

Arvydas Juozaitis savo apsisprendimą dėl dalyvavimo prezidento rinkimuose praneš jau šį pirmadienį

Skirmantas Malinauskas primena: egzistuoja ne tik melo inžinerija, bet ir du BK straipsniai

Jolanta Dambrauskienė: SOS! Kauno Laisvės alėjoje žalojamos liepos

Algimantas Rusteika. Naujausi Sprinter „tyrimai“: Arvydo Juozaičio nebuvo, nėra ir nebus?

Dalai Lama: Europa priklauso europiečiams – kiekvienas turime puoselėti savo šalį

Vytautas Sinica apie didžiausią grėsmę Lietuvai: kai provakarietiški vanagai ima nebesiskirti nuo prokremliškiausių vatnikų, tačiau visi apie tai tyli

Algimantas Zolubas. Pilietinė veikla yra politinė

Aras Lukšas. Išpuolis prieš Generolą Vėtrą: čekistinio žanro klasika

Nuo bačkos. Saulius Skvernelis: kultūros darbuotojų protestams nėra pagrindo

Europos Parlamentas balsavo už sankcijas Vengrijai

Nickas Hanaueris, Davidas Rolfas. Naujasis ekonomikos mokslas: gerovė „nelaša iš viršaus į apačią“ – ji „plečiasi iš vidurio“

Arvydas Juozaitis Ramūnui Karbauskiui – viešas laiškas

Algimantas Rusteika. Tas, kuris juokiasi, yra laisvas net nepriklausomoje valstybėje

Ričardas Garuolis. Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ siūlo, kaip stabdyti socialinį dempingą

Bronius Puzinavičius. Estams pasisekė – jie turi alergijai paminklams atsparią ir galvoti apie praeitį nevengiančią Prezidentę

EŽTT: Norvegija pažeidė žmogaus teises byloje dėl vaiko teisių

Liudvikas Jakimavičius. Išeiviai ir mes, arba Gyvenimas Vezuvijaus papėdėje (papildyta)

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.