Įžvalgos

Andriaus Švarplio replika apie brandžią visuomenę ir individą

Tiesos.lt redakcija   2017 m. lapkričio 7 d. 2:22

11     

    

Andriaus Švarplio replika apie brandžią visuomenę ir individą

Veidaknygė

Trumpai:

Pilietinė visuomenė yra individualistinė, o ne kolektyvistinė. Individualistinė – nereiškia išplauta politiškai, išplauta istoriškai, anti-tautiška. Priešingai, individo angažavimasis tautai, valstybei yra žymiai vertingesnis nei masinio kolektyvizmo. Individualizmas nereiškia globalizmo, universalizmo, buvimo be šaknų. Tik individas gali turėti šaknis, kolektyvas gimsta tiktai veiksmui, o ne buvimui.

Brandi visuomenė yra kritiška, o ne ūžianti „MES“! (retorinė paralelė su Jevgenijaus Zamiatino „Mes“). Brandi visuomenė žodžio laisvę pirmiausia taiko ne priešui, o savo pačios kritikai. Brandi visuomenė pirmiausia nebijo pažvelgt į save, o tik po to žvelgia į priešą.

Cenzūra gali būti ne tik valstybinė, bet ir kolektyvinio tabu – tuo ypač pasižymėjo primityvios (gyvenančios giminiškoje santvarkoje) gentys, uždaros lokalios bendruomenės, religinės fundamentalistų bendruomenės.

Kolektyvo tiesa nėra vertybė, vertybė yra, kai individas angažuojasi tiesai, kuri negali būti atsiejama nuo savikritiškumo. Kolektyvo tikrumas atperka individo trapumą tiktai minios transe – iš čia ta magiška bendrumo galia.

Pyktis ir priešiškumas pagal apibrėžimą negali būti branda, nes tai yra biologiniai instinktai. O pasipriešinimas jau reikalauja intelekto ir blaivaus proto.

E. Zurofo ir R.Vanagaitės nacių medžioklė Lietuvoje patyrė fiasko ne todėl, kad jai buvo pasipriešinta, o todėl, kad jie neturėjo tam pagrindo – nei istorinio, nei moralinio.

Holokausto klausimas Lietuvoje nėra nacių medžioklė, o siekis atstatyti teisingumą – įvardinti prisidėjusius prie žudynių, atgaivinti žydų kaip bendrapiliečių jauseną. Holokausto klausimas nesiekia juodinti nė vieno Lietuvos tuomečio lyderio.

Tai, kad tautinis kolektyviškumas dabar neskiria provokacijos (kaip Holokausto industrijos dalies) nuo rimto Holokausto klausimo Lietuvoje, rodo magišką nacionalizmo pobūdį: visišką nekritiškumą ir kolektyvinį tabu.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

wanglili       2017-11-20 6:40
xiaojun       2017-11-13 4:44
"...o siekis atstatyti teisingumą..."       2017-11-8 16:16

turėtų vykti lygiagrečiai abejose pusėse. Dabar matom, kad teisybė to, kuris stipresnis ir rėksmingesnis.

albina       2017-11-8 13:50

Tiesą sakant ir mane nustebino tokia drungna Audriaus mintis.Lemtingą sausio mėnesį niekas neagitavo ir neįtikinėjo,bet žmonės važiavo ir ėjo.Ir dabar sureagavo spontaniškai,gal emocingai,bet tai normalu,dar yra padorumo didžiumoje visuomenės -ne valia tyčiotis iš šventų dalykų.Yra senas palyginimas:ar ėjai nors kelio dalį.kad gali juoktis iš suplyšusio keliautojo bato?

aba       2017-11-8 0:18

Mano manymu,labai brandus tekstas-pagarba autoriui.

Jei trumpai, tai trumpai:       2017-11-7 23:48

Andriau, net veidaknygėje prieš rašant reikia pamąstyti, ar tikrai turi ką pasakyti?
Kita vertus, tai prisitaikėliška žodžių dėlionė.
Taškas.

$+$       2017-11-7 21:33

Keista, kad administracija toleruoja tokį straipsnį. Paskutinė straipsnio pastraipa rodo, kad autorius pučia į tą pačią dūdą kaip ir R. Vanagaitė.

Supylei Holokausto industriją į samagonelio aparatą, ir išsunkei grynąjį holokaustą Lietuvoje. Karo meto Lietuvos valstybėje​.

Pikc       2017-11-7 18:30

zūhofo ir jo paklodės išsišokimai nėra jokia provokacija - tai sisteminga antilietuviška veikla, kuri turėtų būti teisiškai atitinkamai įvertinta. Visokių halakaustų “klausimai” - tiesiog naudinga ir veiksminga priedanga. O apie nacionalizmą Lietuvoje apskritai juokinga kalbėti - kaip ir apie patriotizmą. Komentatorius “Autoriui” teisus dėl vis išlendančio “supjauto grybo” efekto.

Autoriui       2017-11-7 9:53

Šiuo įrašu autorius matyt nori sušvelninti savo ankstesnį įrašą , kurio neišdrįso perpspausdinti paprastai spausdinantys autorių. Praeitas įrašas jau antras man gana prieštaringas, iš kurio neaišku, kiek man džiaugtis autoriumi, kuris anksčiau besąlygiškai džiugindavo. Kažkokios nuosėdos lieka ir nesupranti, tai, kokia autoriaus pozicija.

ruta       2017-11-7 9:36

..emocijos tai ne instinktas , o normalaus zmogaus normali reakcija i mela, skausma , dziaugsma ..p.s. pries nagrinejant holokausta / tik ne is zydu ‘info’ ../reiktu panagrineti zydu kolaboravima su raudonu okupantu rezimu ..

buratinas       2017-11-7 8:01

Vienas, akistatoje prieš Lietuvą nori nenori imi į ją žiūrėti lyg į veidrodį. 
Prasideda nemalonus savęs tardymas- kas aš esu: lietuvis, pilietis ar tik gyventojas?
Kartu, visa banda krūvoj,pasislepiant vienas kitam už nugaros, daug saugiau-
bandoje klausimų nereikia. Ir taip aišku. Mes žinome, jog esame brangūslietuvosžmonės.
O dėl fundamentalizmo…
Čia autorius neteisus, daro esminę klaidą.
Fundamentum- pamatas!
Fundamentalistai- piliečiai, krikščionys turintys Tikėjimo Pamatą.
Be Pamato - koks skirtumas? Ar tu avinas bandoje, ar pavienis buratinas?
Be Pamato statyk kur nori, ką nori. Ar bendrabutis, ar būda- nestovės, nugrius.


Rekomenduojame

Keletas vaizdų iš vasario 17-osios akcijos „Ar dar gyva Deimantė?“

Arkivysk. Gintaras Grušas: „Valstybė yra bendrasis gėris, tačiau ji kyla iš asmeninės atsakomybės“

Prie Šimtmečio rato Lukiškių aikštėje pagerbtas ir įamžintas visų laikų Lietuvos laisvės kovotojų atminimas

Vytauto Landsbergio Vasario 16-osios kalba, skirta atkurtos Valstybės šimtmečiui: „Punktai sakymų“

Simono Daukanto aikštėje 69-ąjį kartą bus paminėtas Deimantės Kedytės smurtinis pagrobimas ir pradanginimas

Kitoks Delfi.lt? Tuo, kas vyksta Vokietijoje, sunku patikėti: jei netelpi į rėmus, gresia nemalonumai

Iš redakcijos pašto. AfD Bundestago nariai: „Mes už europietišką Europą“

Vytautas Radžvilas: „Šiandien švenčiame Lietuvos valstybės idėją, bet kol yra idėja, tol yra ir Lietuvos valstybė“ (papildyta kalbos tekstu)

Rezistentai Petras Plumpa ir kun. Robertas Grigas apie vyskupus ir kunigus, paaukojusius savo gyvenimą ir net gyvybę už Lietuvos laisvę

Vytautas Rubavičius. Vokietijoje Alternatyva įgavo jau valdžios, o kada ji susikurs Lietuvoje?

Nuoširdūs sveikinimai!

Algimantas Rusteika. Lietuva yra tie, kurie sakome ‘Mes’. Ne jie

Partizanas Jonas Kadžionis-Bėda ir jo testamentinė kalba: „Lietuva išliks, nes laisvę gavo per stebuklą“

Štai ir sulaukėm. Liudvikas Jakimavičius: „Net okupantų valstybė TSRS valstybinių švenčių proga skelbdavo amnestijas, o ne nuosprendžius“

Verta prisiminti. Kaip okupantai baiminosi Lietuvos nepriklausomybės 70-mečio

Irena Vasinauskaitė. Gražuolių kaime iki šiol vaidenasi?

Ramutė Bingelienė. Cenzūros grimasos Seime

Kiek verti 100 eurų Lietuvoje ir likusioje ES?

Algimantas Rusteika. Tiesos išbandymus pereina ne visi

Vidmanto Valiušaičio knygos „Ponia iš Venecijos tavernos“ sutiktuvės

Janina Survilaitė. Klampūs archyvų atstatymo keliai

Bernardas Dringis. Klausimai, kylantys Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio išvakarėse

Popietė su Laisvės premijos laureate s.Nijole Sadūnaite

Apie išprievartavimą melavusi feministė nuteista už šiurkštų šmeižtą

Algimantas Zolubas. Pilietinė veikla – politinė

Teisininko žvilgsnis į BK normą dėl seksualinio priekabiavimo. Vytautas Sirvydis: sunku rasti kitą tokį lengvai „pritempiamą“ straipsnį

Vytautas Vyšniauskas. Neiškęstas privatusis patriotizmas

Alvydas Jokubaitis, Mindaugas Kubilius. Europos Sąjunga: kur mes keliaujame?(III). Nedemokratiškų nuostatų įsivyravimas demokratijoje?

Dariaus Kuolio atrinkta. Justino Marcinkevičiaus atsakas savo kaltintojams: „Valstybę praradote jūs, o tautą mes vis dėlto išsaugojome“

Raimondas Kuodis. „Ekonomikos dėstymą yra užvaldę neoliberalai“

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.