Įžvalgos

Andriaus Švarplio replika apie brandžią visuomenę ir individą

Tiesos.lt redakcija   2017 m. lapkričio 7 d. 2:22

11     

    

Andriaus Švarplio replika apie brandžią visuomenę ir individą

Veidaknygė

Trumpai:

Pilietinė visuomenė yra individualistinė, o ne kolektyvistinė. Individualistinė – nereiškia išplauta politiškai, išplauta istoriškai, anti-tautiška. Priešingai, individo angažavimasis tautai, valstybei yra žymiai vertingesnis nei masinio kolektyvizmo. Individualizmas nereiškia globalizmo, universalizmo, buvimo be šaknų. Tik individas gali turėti šaknis, kolektyvas gimsta tiktai veiksmui, o ne buvimui.

Brandi visuomenė yra kritiška, o ne ūžianti „MES“! (retorinė paralelė su Jevgenijaus Zamiatino „Mes“). Brandi visuomenė žodžio laisvę pirmiausia taiko ne priešui, o savo pačios kritikai. Brandi visuomenė pirmiausia nebijo pažvelgt į save, o tik po to žvelgia į priešą.

Cenzūra gali būti ne tik valstybinė, bet ir kolektyvinio tabu – tuo ypač pasižymėjo primityvios (gyvenančios giminiškoje santvarkoje) gentys, uždaros lokalios bendruomenės, religinės fundamentalistų bendruomenės.

Kolektyvo tiesa nėra vertybė, vertybė yra, kai individas angažuojasi tiesai, kuri negali būti atsiejama nuo savikritiškumo. Kolektyvo tikrumas atperka individo trapumą tiktai minios transe – iš čia ta magiška bendrumo galia.

Pyktis ir priešiškumas pagal apibrėžimą negali būti branda, nes tai yra biologiniai instinktai. O pasipriešinimas jau reikalauja intelekto ir blaivaus proto.

E. Zurofo ir R.Vanagaitės nacių medžioklė Lietuvoje patyrė fiasko ne todėl, kad jai buvo pasipriešinta, o todėl, kad jie neturėjo tam pagrindo – nei istorinio, nei moralinio.

Holokausto klausimas Lietuvoje nėra nacių medžioklė, o siekis atstatyti teisingumą – įvardinti prisidėjusius prie žudynių, atgaivinti žydų kaip bendrapiliečių jauseną. Holokausto klausimas nesiekia juodinti nė vieno Lietuvos tuomečio lyderio.

Tai, kad tautinis kolektyviškumas dabar neskiria provokacijos (kaip Holokausto industrijos dalies) nuo rimto Holokausto klausimo Lietuvoje, rodo magišką nacionalizmo pobūdį: visišką nekritiškumą ir kolektyvinį tabu.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

wanglili       2017-11-20 6:40
xiaojun       2017-11-13 4:44
"...o siekis atstatyti teisingumą..."       2017-11-8 16:16

turėtų vykti lygiagrečiai abejose pusėse. Dabar matom, kad teisybė to, kuris stipresnis ir rėksmingesnis.

albina       2017-11-8 13:50

Tiesą sakant ir mane nustebino tokia drungna Audriaus mintis.Lemtingą sausio mėnesį niekas neagitavo ir neįtikinėjo,bet žmonės važiavo ir ėjo.Ir dabar sureagavo spontaniškai,gal emocingai,bet tai normalu,dar yra padorumo didžiumoje visuomenės -ne valia tyčiotis iš šventų dalykų.Yra senas palyginimas:ar ėjai nors kelio dalį.kad gali juoktis iš suplyšusio keliautojo bato?

aba       2017-11-8 0:18

Mano manymu,labai brandus tekstas-pagarba autoriui.

Jei trumpai, tai trumpai:       2017-11-7 23:48

Andriau, net veidaknygėje prieš rašant reikia pamąstyti, ar tikrai turi ką pasakyti?
Kita vertus, tai prisitaikėliška žodžių dėlionė.
Taškas.

$+$       2017-11-7 21:33

Keista, kad administracija toleruoja tokį straipsnį. Paskutinė straipsnio pastraipa rodo, kad autorius pučia į tą pačią dūdą kaip ir R. Vanagaitė.

Supylei Holokausto industriją į samagonelio aparatą, ir išsunkei grynąjį holokaustą Lietuvoje. Karo meto Lietuvos valstybėje​.

Pikc       2017-11-7 18:30

zūhofo ir jo paklodės išsišokimai nėra jokia provokacija - tai sisteminga antilietuviška veikla, kuri turėtų būti teisiškai atitinkamai įvertinta. Visokių halakaustų “klausimai” - tiesiog naudinga ir veiksminga priedanga. O apie nacionalizmą Lietuvoje apskritai juokinga kalbėti - kaip ir apie patriotizmą. Komentatorius “Autoriui” teisus dėl vis išlendančio “supjauto grybo” efekto.

Autoriui       2017-11-7 9:53

Šiuo įrašu autorius matyt nori sušvelninti savo ankstesnį įrašą , kurio neišdrįso perpspausdinti paprastai spausdinantys autorių. Praeitas įrašas jau antras man gana prieštaringas, iš kurio neaišku, kiek man džiaugtis autoriumi, kuris anksčiau besąlygiškai džiugindavo. Kažkokios nuosėdos lieka ir nesupranti, tai, kokia autoriaus pozicija.

ruta       2017-11-7 9:36

..emocijos tai ne instinktas , o normalaus zmogaus normali reakcija i mela, skausma , dziaugsma ..p.s. pries nagrinejant holokausta / tik ne is zydu ‘info’ ../reiktu panagrineti zydu kolaboravima su raudonu okupantu rezimu ..

buratinas       2017-11-7 8:01

Vienas, akistatoje prieš Lietuvą nori nenori imi į ją žiūrėti lyg į veidrodį. 
Prasideda nemalonus savęs tardymas- kas aš esu: lietuvis, pilietis ar tik gyventojas?
Kartu, visa banda krūvoj,pasislepiant vienas kitam už nugaros, daug saugiau-
bandoje klausimų nereikia. Ir taip aišku. Mes žinome, jog esame brangūslietuvosžmonės.
O dėl fundamentalizmo…
Čia autorius neteisus, daro esminę klaidą.
Fundamentum- pamatas!
Fundamentalistai- piliečiai, krikščionys turintys Tikėjimo Pamatą.
Be Pamato - koks skirtumas? Ar tu avinas bandoje, ar pavienis buratinas?
Be Pamato statyk kur nori, ką nori. Ar bendrabutis, ar būda- nestovės, nugrius.


Rekomenduojame

Seimas aiškinsis, kokia jo pozicija dėl ES ateities vizijos: parengti trys skirtingi projektai

Vienas iš šiuolaikinės dvasininkijos veidų..., arba Kai politinis korektiškumas svarbiau negu krikščionybė!

Gintaras Karosas. Vytis

Kavarskas pagerbs laisvės kovotojų, šios parapijos ganytojų mons. Alfonso Svarinsko ir Algimanto Keinos atminimą

Rimantas Jonas Dagys. Kaip gyvensime ratifikavę Stambulo konvenciją, arba Ką reiškia „gender blender“ (video)

Lietuvos medikų sąjūdis kviečia pasirašyti nacionalinį susitarimą

2017-ųjų Laisvės premija skirta laisvės gynėjai, politinei kalinei s. Nijolei Sadūnaitei. Sveikiname!

Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Ar laisvoje visuomenėje reikalingi draudimai? Atsakymas A. Tereškinui

Andrius Narbekovas. Transseksualizmas – medicininiai ir etiniai aspektai

Dešimtmetį skurdinami aukštųjų mokyklų dėstytojai: padėtis katastrofiška

EP reakcija į „Rojaus popierius“: raudona kortelė padedantiems slėpti mokesčius

Vytautas Radžvilas. Nekalti žaidimai?

Algimantas Rusteika. Apie pasaulį anapus ekrano

Europos Parlamentas griežtina poziciją dėl Lenkijos

Pirmoji pasaulyje „gyvybės vizas“ žydams išdavė Lietuva, bet pasaulis to nežino

Pirmą kartą Danijos teismas už teroristinius nusikaltimus atėmė pilietybę

Kviečiame paremti Andriaus Švarplio peticiją – apginkime ir krikščioniškų pažiūrų Seimo nario žodžio laisvę

Karolis Kaupinis. Viešas laiškas tiems, kuriems rūpi

1863–1864 m. sukilimo dalyvių palaikus siūloma palaidoti Rasų arba Bernardinų kapinėse

Vytautas Radžvilas. Prigimties pabaiga

Dr. Ignas Kalpokas. Kodėl socialiniai tinklai tapo politikos technologijų dalimi?

Povilas Urbšys. Esu seksistas ir mužikas

Žilvinas Nečiūnas. Kas „gelbėja“ Gedimino kalną

Andrius Navickas. Sutrikusio žmogaus žalojimas nėra rūpestis jo teisėmis ir laisve

Apie Dainiaus Kepenio „lengvatikystę“, arba Kokia argumento „atsimena iš pasakojimų“ vertė?

Savo parašu paremkime Aldonos Jankevičienės peticiją: apginkime tuos, kurie žuvo vardan Tėvynės, pareikalaukime teisingumo

Rita Miliūnaitė. Ar požiūris į kalbą reiškia požiūrį į valstybę?

Mihailas Neamţu. Sorosas ar Tocquevilleʾis?

Kas pagimdė medikų bruzdėjimus?

Giulio Meotti. Naujoji oficiali Europos istorija: krikščionybė trinama, islamas propaguojamas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.