Demokratija ir valdymas

Alvydas Jokubaitis: „Jei neapginsime tautinės valstybės, prarasime ir valstybę, ir demokratiją“

Tiesos.lt siūlo   2017 m. kovo 6 d. 19:51

24     

    

Alvydas Jokubaitis: „Jei neapginsime tautinės valstybės, prarasime ir valstybę, ir demokratiją“

LRT.lt

Dabartinis Lietuvos elitas nesirūpina beturčiais, neklauso jų išminties, ir už tai bus nubaustas. Virtome pilietinio ir žmogiškojo susvetimėjimo fabriku, karaliumi tapo kapitalas, nors, kai kovojome su Sovietų Sąjunga, buvo žadama visai kita žmogaus ir visuomenės vizija. Taip portalui LRT.lt sako Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto profesorius Alvydas Jokubaitis.

„Kai du kartus lankiausi Vilniaus Gamtos licėjaus abiturientų diplomų įteikimo šventėje, buvau priblokštas save giriančių jaunų žmonių kalbų ir puikybės. Jie tikrai nebus tautos elitas, bet savo talentais pasistengs sukurti mirtingiesiems neprieinamas pakrantes. Ne mažiau pritrenkia ir Kauno Šančiuose matytas Karalienės Mortos vardu pavadintos mokyklos draustinis. Nauja pokomunistinės Lietuvos Antakalnio vaikų specligoninė. Vaikai nuo mažų dienų pratinami nebūti kartu su savo mažiau turtingais bendrapiliečiais“, – teikia pavyzdžius politikos filosofas, atsakydamas į klausimą apie aptvertas pilaites ant neprieinamų mirtingiesiems ežerų pakrančių, verčiančių susimąstyti, ar naujajam elitui valstybė nėra tik ūkinės paskirties objektas.

Pasak LRT.lt pašnekovo, daugybė Lietuvos problemų kyla dėl tikros politinės kairės nebuvimo. „Suprantu, kad kalbu kaip seno sukirpimo kairysis. Karlas Marxas protestavo prieš feodalinių iliuzijų pakeitimą „nuogu ekonominiu interesu“. „Komunistų partijos manifeste“ sakoma, kad kapitalizmas išniekina visa, kas šventa. Nematau priežasčių, kodėl tai netiktų dabartinei Lietuvai apibūdinti“, – tvirtina filosofas, pabrėždamas, kad nėra marksistas.

Lietuvos valstybė ateinančiais metais švęs savo 100-ąjį gimtadienį. Ar svarbu pabrėžti, jog tai – būtent tautinės valstybės gimtadienis?

Pabandykime galvoti, kad dabartinė Lietuvos valstybė nėra tautinė. Tada nelieka Lietuvos valstybės. Šią valstybę sukūrė save lietuviais suvokiantys žmonės. 1919 metais susikūrus Lenkijos tautinei valstybei, net tikri Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės palikimo paveldėtojai broliai lenkai tapo Lietuvos kritikais, o dažnai – net ir priešais. Susitaikėme tik Sibiro ešelonuose.

Netiesa, kad tautinė valstybė būtinai laukia Hitlerio. Tautinė valstybė kol kas yra vienintelis patikimas ir nepakeičiamas demokratijos garantas. Jeigu nustosime kalbėti apie tautą, tai kartu nustosime kalbėti ir apie demokratiją. To įrodymas yra Europos Sąjunga, kuri nuo gimimo pažymėta nedemokratiškumo nuodėme.

Jei neapginsime tautinės valstybės, prarasime ir valstybę, ir demokratiją. Yra daug kvailų nacionalistų, tačiau jų skaičius tikrai neviršija kvailų liberalų skaičiaus. Tauta yra ne ideologija, bet svarbiausias moderniojo ir postmoderniojo politinio mąstymo principas.

Sakote, kad tauta yra „vienintelis patikimas ir nepakeičiamas demokratijos garantas“. Bet juk pirmoji pasaulio demokratija – JAV – buvo daugiatautė valstybė. Šiandien būtent ji yra Vakarų demokratijos saugumo garantas. Kita vertus, 1918-ųjų tautinė Lietuvos valstybė jau nuo 1926-ųjų gyvavo ne kaip demokratija. Ar tikrai demokratijos ir tautiškumo ryšys –  toks būtinas?

JAV konstitucija prasideda dailininko atskirai paryškintais žodžiais „We the People“. Ten, kur amerikiečiai rašo „people“, mes rašome „tauta“.

Lietuviai neturėjo prabangos iškart pereiti prie konstitucijos. Pirmiau reikėjo sukurti tautą (kurios didžioji dalis Lietuvoje buvo iš vadinamosios liaudies), ir tik po to buvo galima imtis valstybės statybos. Amerikiečiai dažnai save vadina ne tik liaudimi, bet ir tauta, šiam žodžiui suteikdami politinę reikšmę. Net Afrika sukarpyta pagal tautinių valstybių matricą.

Demokratijai reikia demos, ir juo gali būti tik savo individualumą ir bendrumą suvokusi tauta arba liaudis. Kitaip nei Lietuvos didžiųjų kaimynų kalbos, lietuvių kalba neturi „volk“ arba „narod“ dviprasmiškumo, kai tuo pačiu žodžiu galima apibūdinti ir tautą, ir liaudį. Jeigu ne bendra Europos demokratizacija, lietuvių ir kiti tautiniai sąjūdžiai būtų nevirtę valstybėmis ir nuskandinti kraujyje.

Straipsnio tęsinį skaitykite portale LRT.lt ČIA.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Marginalas Marginalujui       2017-03-9 2:59

Valdžia nėra sėdėjimas aukšto pareigūno kėdėje, bet valdymas. O valdo visai ne tie, kurie matomi “valdžioje”. “Demokratiniai rinkimai” ir yra pamatinė cirkinė realybės maskuotė.

aba       2017-03-8 23:12

” valstybėje netgi nėra reikšmingesnės dalies visuomenės, kuriai būtų reikalinga sava valstybė! Būtent todėl, šiandien išsivaikštome po pasaulį, nes neturime tautinės savimonės, nes sava valstybė nėra vertybė, o šiandieniniai politikai veržiasi į valdžią ne stiprinti valstybę, bet tik dėl asmeninio praturtėjimo. Apmaudu, tačiau, kaip bebūtų gaila, panašu, kad visa tai yra tiesa.”
Pritariu.

Dzeikas       2017-03-8 21:59

Jokubaitis teisus tik del vieno:
Tautineje (t.y. valstybeje kur daugumoje viena tauta, irkur kitos tautines mazumos nesudaro kritines mases , kad galetu paveikti socialine politika) lengviau islaikyti atstovaujamaja demokratija.Taip yra del to, kad mentalitetas daug maz vienodas ir visi supranta reiskinius, vertina ivykius, vertybes vienodai. Tik tiek.
O aplamai paemus pirmiausia reikia spresti socialinio teisingumo klausimus.Tautisku vertybiu klausimai ir problemos siame kontekste stovi eileje ir ju numeris yra 16.
Taciau kai as matau kai plikasiknis budulis su putomis ant nasru irodineja , kad Lietuvos isgyvenimo klausimas remiasi i W raides draudima… ir butinybe pakeisti kanalizacijos spizinius liukus nes ant ju parasyta rusiskai “sdelano v SSSR”.
Gal dar milijonas tegul isvaziuoja is Lietuvos, gal tada pagaliau bus pradeta mastyti ir spresti aktualius klausimus.

> aba       2017-03-8 20:53

Alvydas Jokubaitis per daug gražiai kalba apie dabartinę mūsų valstybę. Kokia “tautinė valstybė”, jeigu ji savo Nepriklausomybę už pinigus (tiksliau, “Europinę paramą”) pardavinėja Briuselio gender-globalistams? Jeigu Lietuvoje “niekam nereikia” patriotinės partijos, tai tokiu atveju juo labiau nėra tautinės valstybės, nes tai reiškia, kad valstybėje netgi nėra reikšmingesnės dalies visuomenės, kuriai būtų reikalinga sava valstybė! Būtent todėl, šiandien išsivaikštome po pasaulį, nes neturime tautinės savimonės, nes sava valstybė nėra vertybė, o šiandieniniai politikai veržiasi į valdžią ne stiprinti valstybę, bet tik dėl asmeninio praturtėjimo. Apmaudu, tačiau, kaip bebūtų gaila, panašu, kad visa tai yra tiesa.

aba       2017-03-8 20:05

Alvydas Jokubaitis: „Jei neapginsime tautinės valstybės, prarasime ir valstybę, ir demokratiją“
Jei Alvydas Jokubaitis kviečia apginti tautinę valstybę,tuo pačiu jis teigia,kad Lietuva YRA tautinė valstybė.Antraip, turėtų rašyti"jei nesukursime…”
Jei Lietuvoje nėra nė vienos patriotinės partijos,tai reiškia,kad niekam jos (tokios partijos) nereikia,ir tiek.
Dzeikai,nenorėčiau sutikti:80 procentų emigruojančių yra ilgalaikiai bedarbiai.Skirk bedarbiui 800 eurų pašalpą-kas emigruos?
Gal aš ir neteisus,bet vien tai,jog nieko nedomina ši tema (išskyrus Tamstą),rodo,jog tautiečiams ši tema neaktuali.Kas kita-Gretos paltas,sijonai ar apatiniai.O Bilotaitė,ar girdėjot-nėščia!!!

> aba       2017-03-8 17:58

“Bet kodėl už teisingumą nekovojama DABAR-esamoje tautinėje valstybėje?”
Argi dabartinė valstybė - tautinė?! Tautinė valstybė, kurioje nėra nei vienos patriotinės partijos… Geriausiu atveju tokią dabartinę valstybę galima pavadinti tik tautinės valstybės negyva iškamša.

Dzeikas       2017-03-8 16:51

abai:
Pasiklausk pas Saliamona.Jeigu ieskot paprastu atsakymu sudetingiems klausimams - tai pirmas i galva ateina tavo spejimas. Taciau guldyt galvos as nesiryzciau.
Gal Marginalas teisus, statyt monarcha be jokios Konstitucijos , su paveldejimo teise kuris nesikuklintu “daugiau saudyti” (V.Uljanovo issireiskimas), gal dar ka nors.
Zinau tik viena: zmones bega i ES salis ne skurdo vejami, nors kai kurie sako, kad neisgyvena Lietuvoje.Zmones bega nes nera Lietuvoje tiesos.Garliava 2012, Anuko fenomenas - visa tai spjuviai tautos veidan.Nebuvo ir nebus.
PS. Beje , kodel pavadinau Anuko fenomena spjuviu tautai?
Todel, kad kiekvienas musu zino, kad be protekcijos i URM idarbintas nebusi ir karjeros iki partijos vadovo ar Europarlamento deputato nepadarysi. Genijus budamas nepadarysi.Pazistu zmoniu salia kuriu proto ir issilavinimo (Anuko bendraamziai, ir jaunesni) Anukas pigmejumi ziurisi, ar kaip isdresiruota bezdzionike.Ir juos aplauze.Sukramte ir isspjove.Ir kurie buvo ivertinti uzsieniuose.
Taciau kodel taip, o ne kitaip - nezinau.Apibendrinimams reikia turet daugiau ir ziniu, ir isminties.

aba       2017-03-8 15:00

Tiesa,kad dabar trūksta teisingumo.Bet kodėl turime galvoti,kad apgintoje tautinėje valstybėje jo bus daugiau? Kad TADA už jį bus kovojama? Bet kodėl už teisingumą nekovojama DABAR-esamoje tautinėje valstybėje?
Kirba bjauri mintis,kad daugumai tautiečių to nereikia.Kad juos tenkina esama padėtis.
Arba-kad tautinė valdžia,kokia ji bebūtų (kiek kartų buvo keičiama valdžia?) neįgali užtikrinti teisingumo.Tad kokia prasmė už ją aukotis?
Gal turite kitą paaiškinimą?

Dzeikas       2017-03-8 7:13

Tarabilda, sita as samoningai nutylejau.
Norejau, kad komentaras butu fokusuotas ant 1 punkto, o ne sklaidytas.Nes jeigu sutinkame su teiginiu, logiskai atsiduriame prie tavo minetu kriteriju pasirinkimo.
Juk galiausiai visvien poliarizuosimes pasauleziuriniu klausimu ka mes statome jos pagrindu: Dvasini ar materialini prada.Po dvasiniu nebutinai turiu omenyj krikscioniskaji.Bet koki, kuriuo mes ieskome Dievo tiesos ir Jo pacio.

Tarabilda       2017-03-8 1:19

Džeikas pastebi teisingą punktą - teisingumą. Bet iš ko tas teisingumas (šiaip - tuščia abstrakcija) kyla? Kur teisingumo matas ir kas jį duoda mums į rankas? Tai ir prieiname prie to, ko neolibai su leftistais nenori pripažinti. Kad mūsų teisingumo matas yra paveldėtas iš Dekalogo susilydžiusio su paprotine teise. Taigi, iš Dievo ir iš tautos - minties ir kūno.
Teisėjas ar šiaip žmogus, nenorintis to pripažinti, negali teisingumo vykdyti, nes savo viduj neturi teisingumo mato.

Dzeikas       2017-03-7 21:40

Abai:
Mano nuomuone(nes kiti gali manyti kitaip)
Antras punktas: “didesnio teisingumo uztikrinimas”.
Visi kiti yra isvestiniai, o sis kaip grandis uz kurio.s grandine bus istrauktos visos likusios jusu minetos grandys.
O butent sita grandis, prisiminkime 90-uju pradzia , buvo ignoruojama (“pirmas milijonas visada vogtas”).
Todel sveika tautos reakcija isgirdus SIUO METU zodi “tautiskumas” butu sakiu griebimas ar sautuvo, kas turi, griebimas.Nes tuom norim a nukreipti jusu demesi ydinga kryptimi.
Teisinguma reikia pakelt auksciausiuoju prioritetu. Visa kita rasis savaime, is paskos.Kaip kad dumas seka paskui liepsna.

aba       2017-03-7 20:32

Anot vieno filosofijos klasiko,geriausios idėjos žlugdavo,jei stokodavo jos įgyvendintojų asmeninio suinteresuotumo.
Kokiu asmeniniu suinteresuotumu gali būti paremtas siekis apginti tautinę valstybę?
Gal:
-aukštesnio pragyvenimo lygio galimybe?
-didesnio teisingumo užtikrinimu?
-mažesne socialine atskirtimi?
-tautiškumo plėtra?
Gal dar kažkuo,ko nepaminėjau?
Kas kliudo tai įgyvendinti dabar? ES? Putinas? Lietuvos-tautinės valstybės-valdžia?
Man atrodo,kad atsakius į šiuos klausimus paaiškėtų šansas apginti tautinę valstybę.

 

Šarūnas       2017-03-7 17:16

Alvydas Jokubaitis: „Jei neapginsime tautinės valstybės, prarasime ir valstybę, ir demokratiją“
Auksinė frazė!

Marginalui       2017-03-7 16:52

Šiais laikais demokratiniai rinkimai yra būtini vien todėl, kad šiuolaikiniai politikai, skirtingai negu praėjusiais amžiais, politikuoja su kaukėmis (vieną galvoja, kitą sako). Be to, yra teisūs tie, kurie teigia, jog BET KOKIA valdžia, anksčiau ar vėliau, valdininkus sugadina. Būtent dėl šių dviejų priežasčių yra būtini demokratiniai rinkimai. Tačiau yra visiška nesamonė liberalioji demokratija, kuri yra šiandien labai paplitusi pasaulyje, nes tokia kraštutinė demokratija yra tik visuomenės tvirkinimas, vedantis į visišką chaosą ir netgi į šeimų bei valstybių sugriuvimą - būtent šio chaoso pradinę stadiją matome jau ir šiandien.

Marginalas       2017-03-7 14:26

“Vox populi vox D-i” ne D-vas pasakė. Be to, demokratija ne vox D-i, bet nuosekliai XVIII a. masonų revoliucionierių atgaivinta antikinis stipriųjų valdymas (o kitokio tikrovėje ir nebūna visai) balsavimu be monarcho.
Kieno yra demokratinė valdžia nepaisant jokių rinkimų, protingas supras ne vien Lietuvos pavyzdžiu. Likite sapnuose, jei patinka.
PS Suprantama, jei tikintysis nenori teokratijos (D-vo valdžios, ne klerokratijos), jis nėra joks tikintysis, todėl pokalbyje apie demokratiją čia kuo puikiausiai susišneka ir tie, kurie vadina save krikščionimis, ir tie, kurie pagonimis, ir net atviri satanistai.
Tačiau siūlydamas atsipeikėti ir tikintiesiems pagaliau grįžti prie teokratijos, nė neslėpsiu, kad man ir monarchija 1000 kartų geriau nei demokratiją, kurios jūsų vad. “tikros” niekas niekur nėra matęs, užtat jakobiniškų giljotinų pavyzdys puikiai visiems žinomas.

Kartoju ir kartosiu       2017-03-7 14:18

Kol seime ir vyriausybėje bus bent vienas konservatliberastas gero nelaukite. Nes koservatliberastai neša Lietuvai pragarą tiesiogine prasme. Greitu laiku Lietuvą valdys pedo filai ir py de rastai. Gabriukas jau ruošia jums visiems “gerą” europietišką  gyvenimą. Sėkmės runkeliams.

krikščionybė išgelbės       2017-03-7 14:17

krikščionybėje viskas:
- ir pasiaukojimas,
- ir atjauta,
- ir meilė ARTIMUI
———
Meilė Dievui sunaikina visokias liberastines, korupcines ir kolaborantines ir pedarastines-lezbijietines mintis.
(todėl nerasi nei vieno tikinčio “teisėsaugos” atstovo: nei teisėjo, nei prokuroro, nei advokato, nekalbant apie antstolius arba okupantų šuniukus)

Dzeikas       2017-03-7 9:20

Abai:
Visiskai teisingai, gerbiamasis.Chrestomatiniai zodziai.Tik aukojusiu save teisingumui buvo post tarybineje Lietuvoje jos vaikystes laikotarpiu 1990-uju pradzioje.Ir ko gero paskutinis akordas suskambo Garliavoje 2012m.
Tik reikalas tame, kad tokie buvo keliami ant juoko: a la” jus tik paziurekite i siuos durnelius cha -cha -cha!”. Ir kas pazymetina, tauta uz pilvu susiemusi juokesi.
Dabar tave stebina , kad tokiu neatsiranda? Butu visiskas idiotizmas ta daryti.
Todel suprantanciam ir galinciam siulau neissisokt.Man neatrodo, kad atejo difurkacijos (laikotarpis kai galimi pakitimai) momentas.Issisoksite - zusite.

Apuokiukas       2017-03-7 9:14

Žiūriu, mūsų Marginalas vėl keikia demokratiją. Vėl bandys siūlyti teokratiją. Tik jis pamiršta pasakymą ,,Vox Populi, Vox Dei“. Žinoma, šio pasakymo negalima suabsoliutinti, bet jis kaip tik ir parodo, kad demokratija yra ko gero labiausiai teokratiška. O tai, ką Marginalas vadina ,,teokratija“ iš tikrųjų yra klerokratija, kai realią valdžią užima kulto tarnai. Kas beje istorijoje jau buvo. Įdomu, jeigu susidurtų, sakykim, katalikiškoji ir musulmoniškoji teo(klero)kratija, kaip būtų galima nustatyti, kuri iš jų labiau teokratiškesnė. Nors, tiesą sakant, atrodo, kad Žemėje buvo ir tikroji teokratija. Egiptiečių faraonai, indėnų žyniai, Japonijos imperatoriai buvo ( o gal tik skelbėsi ) dievų palikuonys. Aišku, reiktų surasti tuos dievų palikuonis. A, tiesa, ir Jahvės sūnūs dulkinosi ( atsiprašau, Biblijoje parašyta ,,ėmė į žmonas ) su gražiomis Žemės žmonių dukromis, ir joms gimdavo stipruoliai. Tik labai abejoju, ar Marginalas sutiktų gyventi santvarkoje, kur valdo dievų palikuonys…

Dzeikas       2017-03-7 9:11

Marginale, mes neturime NEvienadieniu smikiu. Todel mazesnis blogis ismokt is turimu smikiu atsirinkti maziau ydingus ir ismokt uzlipus tam smikiui ant pakylos matyti toki pati smiki koks jis buvo pries uzlipdamas ant tos pakylos.
T.y. perfrazuojant W. Churchilli ismokt buti kiaulemis.Premjerui su cigara kiaules imponavo tuom, kad jos ziuri i zmogu, kaip i sau lygu.Suo is apaciu, kate is auksto, o kiaule kaip i sau lygu.
Ziurek moketume, tai nejuokintu Tetusis Lietuvos savo Anuku.Rastusi URM koks departamento vadovas patapsnojes per peti pasakytu: “nejuokink, Vytautai”

Apuokiukas       2017-03-7 8:10

,,Lietuvos sąrašo” partijos nary, Sauliau Jurkevičiau, girdi, ką apie Tavo įstaigą sako prof. A. Jokubaitis?

Marginalas       2017-03-7 4:25

Apginti galima tik tai, kas turima. O jei Jokūbaitis negali įsivaizduoti tautinės valstybės kitaip, kaip tik valdomos kažkokių viendienių šmikių balsų dauguma, tai neduokdie! Ačiū D-vui jei pagaliau velniop prasmegs XVIII a. masonų revoliucionierių demokratija!

aba       2017-03-6 20:21

“Šiandien reikia kairės, bet tikra kairė nėra mechaniškai sukuriamas dalykas. Ji reikalauja dvasios. Tie, kurie tik laukia kairės, daro klaidą – teisingumo nelaukiama kaip lietaus. Už jį reikia aukotis. Kol kas girdėti tik gražūs žodžiai. Palietus turto klausimus, lietuviai mieliau aukoja vienas kitą.”
Pritariu.Bet.
Ar 26-eri nepriklausomybės metai subrandino daug piliečių,vardan teisingumo pasiryžusių aukotis?
Daug-nematančių kitos išeities,kaip emigruoti.
Ir tipų,pamėgusių tyčiotis (Valatka,Užkalnis,juozapas ir Ko…)

Demo N.       2017-03-6 19:14

Aprengsime vaikučius tautiniais kostiumais, pristatysime pagoniškų dievukų ramovių ir kvit.
Tautiškumas klestės.
O demokratijai Lietuvoje aplamai niekas negresia.
Lietuvoje yra vyyyysiškas demokratijos triumfas.
Prastuomenės norai ką nors reiškia?
Ne.
Prastuomenė turi kokių nors svertų pakeisti santvarką?
Ne.
Vergvaldžiai turi savo atstovus valdžioje?
Turi.
Tiesa nustatoma vergvaldžių balsų dauguma?
Nustatoma.
Vyyysiška, klasikinė demokratija.
Tiesiog antikos etalonas dabartyje.
Pavyzdžiui tokioje nusmurgusioje Šveicarijoje- ten demokratija net nekvepia.
Ar norite, kad kaip ir Šveicarijoje, plebėjai referendumdůmais spręstų kiek gali turėtii patricijai teisių?
Tuomet jūs vyyysiškai nedemokratiški.
Rūsū agentaj!
Lietuviškai Demokratijai yra tik viena grėsmė- krikščionybė ir tie nedemokratiški “10 įsakymų”
Bet realybė nuteikia optimistiškai- lietuviai yra labai atsparūs krikščionybei.
Tiesiog sutverti gyventi demokratiškai.


Rekomenduojame

Eglė Mirončikienė. Ryžtingi kovotojai su vėliavnešiais, performeriais ir lipdukų klijuotojais, plečia puolimo frontą

Ramūnas Aušrotas. Sąžinės laisvę apribojo ir šveicarai, referendume sugriežtinę bausmes už seksualinių mažumų diskriminaciją ir neapykantos kurstymą

Pro Patria jaunimas kviečia į eitynes – Vasario 16-osios Liepsnų maršą

Vytautas Sinica. Vyksta stiprus nuprotėjimas

Algimantas Rusteika. Dėl vieno dėdė Marksas buvo teisus: naujieji jo bendražygiai viską verčia farsu

Algimantas Rusteika. Šią dieną

Ramūnas Aušrotas. Norite sumažinti ne(si)skiepijimo keliamą riziką? Nustokime skiepiję konvejeriu

Clotilde Armand. Rytų Europa Vakarams duoda daugiau, nei gauna

Verta prisiminti. Kazys Škirpa: mintys apie valstybę

Kroatijos teismas pripažino tos pačios lyties šeimoms teisę tapti vaiko globėjais

Algimantas Rusteika. O ką daryti, jei šeimos neturi, bet susirgai?

Neringa Venckienė. Apie teismų ir jų sprendimų nešališkumą

Kardinolas V. Sladkevičius siunčiamas į užmarštį?

Andrius Švarplys. Kaip artes liberales galėtų būti salele?

Ramūnas Aušrotas. Statistika kalba už save

SAS antiskandinaviška reklama sulaukė atoveiksmio: ar perlenkta lazda gali virsti bumerangu?

Kun. Robertas Skrinskas. Kremliaus troliai šeimininkauja ir lietuviškoje Vikipedijoje

Nida Vasiliauskaitė. Valstybė, kurios tarakonai nekokybiškai pakasyti – valstybė be ateities

Rasa Čepaitienė. Pakelk galvą, lietuvi!

Kun. Roberto Grigo replika: O, kad taip būtų!

Algimantas Rusteika. Nespirgėkit, čia ne apie visas

Rusų kalbos pamoka 30-taisiais atkurtos Nepriklausomybės metais: liaupsės sovietmečiui ir jį reanimuojančiam Putinui

Vytautas Rubavičius. Su kaimu prarandame gimtinės nuovoką

Rūta Janutienė „Iš savo varpinės“: Ar Dalia Grybauskaitė galėjo būti šantažuojama?

Liudvikas Jakimavičius. Šėpos jubiliejų pasitinkant

Geroji Naujiena: Kaip nenustoti sūrumo

Andrius Švarplys. Šveicarai uždraudė diskriminuoti gėjus kalboje ir viešumoje. Ką tai reiškia?

LR žvalgyba informuoja: kaip viešai vertintinos Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui kylančios grėsmės ir pastebėti rizikos veiksniai

Nijolė Aleinikova. Apie dvasingumą – nusibodusi, bet taip ir nesuprasta tema

Apie meilę, kuri niekada nesibaigia – minint kun. Juozo Zdebskio 34-ąsias žūties metines

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.