Algirdas Patackas. „Charlie Hebdo“ ir žodžio laisvė

Tiesos.lt redakcija   2015 m. sausio 9 d. 1:30

39     

    

Algirdas Patackas. „Charlie Hebdo“ ir žodžio laisvė

Apie žudynes Paryžiuje, tabloido „Charlie Hebdo“ redakcijoje sausio 7 d. bus dar ilgai rašoma, bet pirmoji Vakarų reakcija, pristatyta žiniasklaidoje, yra aiški – visuotinis žudikų pasmerkimas: pradedant valstybių lyderiais, svarbiausiomis tarptautinėmis organizacijomis ir baigiant portalų apžvalgininkais.

Prisidėjo ir viena kita europietiškojo islamo organizacija – antai, Paryžiaus Dransio priemiesčio imamas (musulmonų dvasininkas) Hassanas Chalghoumi apsilankė atakos vietoje „Charlie Hebdo“ būstinėje. Kalbėdamas apie užpuolikus jis sakė: „Jų pranašas yra Šėtonas. Nėra jokio sąryšio tarp islamo religijos ir šios mažumos“.

Šis tabloidas yra seniai pagarsėjęs kaip leidinys, kuriam nėra nieko švento, bet giriamas už tai, kad „tikrina satyros ir kontroversijos ribas“ tuo būdu, anot šalininkų, plėsdamas žodžio ir spaudos laisvės erdves. Žymiausi pasiekimai – pasityčiojimas iš mirusio Prancūzijos prezidento Šarlio de Golio ir visa eilė karikatūrų, kur tyčiojamasi ne tik iš pranašo Mahometo, bet ir iš Jėzaus Kristaus. Po kiekvienos tokios publikacijos leidinio tiražas pašokdavo iki milijonų, o redaktoriams bei karikatūristams buvo skiriama valstybinė apsauga.

Štai keletas citatų iš žodžio laisvės gynėjų stovyklos: B.Obama paragino mintimis ir maldomis būti su Prancūzijos, „seniausios Amerikos sąjungininkės“, žmonėmis. Europos Komisijos vadovas Žanas-Klodas Junkeris pasmerkė Prancūzijos satyrinio savaitraščio redakcijoje trečiadienį buvusį šaudymą, per kurį žuvo 12 žmonių, ir pavadino tai „barbarišku“ aktu.

Rašytojas Salmanas Rušdi pareiškė: religijos nusipelno bebaimės nepagarbos. Mūsų liberalaus lietuviško rūtelių darželio, vardu lrytas.lt apžvalgininkas eina dar toliau – „Nebijokime ištarti – žodžio laisvė yra didesnė už Alachą [...] Ji didesnė už bet kurią religiją. (pastaba – čia ir kitur paryškinta straipsnio autoriaus).

Taigi žodžio laisvė yra aukščiau už Dievą ir religijas, o jos priešininkai, laikantys Dievą ir religiją aukščiausia vertybe, yra barbarai, verti drąsios nepagarbos. Tačiau kažkodėl raginama už sudievintą žodžio laisvę melstis Dievui, antraeilei vertybei…

Nesiruošiu dievagotis, kad smerkiu žmonių žudymą nesvarbu kokiais motyvais – tai yra natūrali normalaus žmogaus reakcija; visada pasisakydavau prieš mirties bausmę.

Kas yra žodžio laisvė ir kiek ji gali kainuoti, žinau ne iš pliauškalų apie ją, bet iš savo gyvenimiškos patirties. Yra dvi laisvės – laisvė gėrio vardan ir laisvė nepraustaburniams, piktžodžiautojams ir burnotojams prieš Dievą.

Bet grįžkime prie vienos, jau cituotos, ištaros, priklausančios musulmonui „Jų pranašas yra šėtonas“. Michailas Bulgakovas apysakoje „Meistras ir Margarita“ yra pavadinęs šėtoną ne tikinčiu, bet tiesiogiai žinančiu, kad Dievas yra, kad Jėzus Kristus, Dievo sūnus, išties gimė, gyveno tarp mūsų ir buvo nukryžiuotas („...turėkit omeny, kad Jėzus buvo. Jis tiesiog buvo, ir viskas – sušnabžda pašnekovui-ateistui Volandas-velnias).

O kas yra šėtonas? Tai angelas, įstabaus grožio vardu Šviesos nešėjas, Liuciferis, kuris tačiau, puikybės pagautas, ištarė „Netarnausiu“, nes panoro būti aukščiau už Dievą. Tai, kas apokaliptiškai apsireiškė šiomis dienomis Paryžiuje, išties yra šėtono darbas – abipusiai. Dievas niekada nebaudžia pats – nusidėjėlis, paklusęs šėtono kerams, nubaudžia save pats. 

P.S. Rašytojas Valdas Papievis, paryžietis, taip įvertino įvykius – „norėjome linkėjimų, štai ir atsiuntė“. Mat, žudynes tam tikra prasme išprovokavo eilinė karikatūra, kur „buvo vaizduojamas džihadistas. Virš jo užrašas skelbė: „Vis dar nėra atakų Prancūzijoje?!“ O ginkluotas islamistas atsako: „Luktelkite! Turime dar laiko iki sausio pabaigos nusiųsti savo linkėjimus“.

Tačiau šios karikatūros originalą rasti nelengva – dažniausiai žiniasklaida pateikia tik apatinę dalį su islamisto žodžiais, o viršutinė dalis su karikatūristu, provokuojančiai klausiančiu „Vis dar nėra atakų Prancūzijoje?!“, nematyti. Ko bijoma? Paprastai bijoma tada, kai meluojama…


Internete randama jau cenzūruota karikatūra


Originali, necenzūruota karikatūra

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

pensininkas       2015-01-13 22:16

Man paprastam žmogui, bet koks tyčiojimasis iš kitų ar jų jausmų yra nepriimtinas.To labai trūksta mūsų gyvenime.Mano galva bet kokią kritiką galima išreikšti subtiliau.O žudynių turbūt nė viena religija netoliaruoja ir laiko didžiausiu nusidėjimu.

VaidasVDS       2015-01-11 17:30

Na kaip galima taip nesąmoningai sakyti, kad Jėzus beveik slapta negalėjo vienam apaštalui Natanieliui neviešai pasakyti tokios frazės: “aš nelaikau Raštų tuo, kuo juos laiko rabinai.”
Taip, iš tiesų kiti žmonės Jėzų vadino rabinu ir kreipdavosi į Jį “Rabine”, bet Jis pats tikrai suvokė (žinojo), kad Jis yra aukščiau už bet kokį žmogišką rabiną. Ir dažniausiai viešuose pasisakymuose (priekaištinguose) Jis naudojo fariziejų apibūdinimą, bet kartais pavartodavo ir rabinų terminą...

Vargšui Vaidui, kuris VDS       2015-01-11 16:57

Tais laikais, kartoju, Pats JHS buvo RABINAS, todėl negalėjo minėti neaiškiai kurių “rabinų”. Jis mini konkrečiai fariziejus ir sadukėjus.
Taip, JHS galėjo bet ką, bet bet ko nedarė, D-vo VARDO viešai nemenkino aplinkinių siaubui ir net apie “Urantiją” neužsiminė.
LP

VaidasVDS       2015-01-11 11:08

Vargšas tu Letai, vargšas ir esi vargšas fariziejus dvasioje.

“Rabinas (hebr. רַבִּי rabi – mokytojas) – judaizmo religijos mokytojas.”
—-
Negi tais laikais nebuvo rabinų - judaizmo religijos mokytojų?
Iš kitos pusės Urantijos Knygos Apreiškimas apreikštas 20-to amžiaus pirmoje pusėje anglų, o ne hebrajų kalba. Ten yra ir pasisakymas dėl kalbos tam tikrų sunkumų, perduodant šį Apreiškimą.
Dar juokingiau atrodai, kuomet teigi, kad Jėzus negalėjo pažeisti Mozės įstatymo. Mozė, nors ir buvo pranašas, bet jis buvo tik žmogus, beje taip pat pridaręs grynai žmogiškų klaidų, kurių yra ir tavo Raštuose.
Per savo pyktį net nepastebėjai, kad Jėzus tai sakė tik apaštalui Natanieliui ir liepė nepasakoti to kitiems, nes Jis puikiai suprato, kad idiotai-fariziejai labai greitai būtų susidoroję su Juo dėl tavo paties paminėtų motyvų.
Ir esi labai grubus fariziejus, kuomet gali pritarti kažkokių kitokių vaikų ar moterų žudymui. Žodis “savo” yra parašytas iš mažosios raidės todėl, kad tik netikras “dievas” gali siųsti ką nors žudyti vaikus ir moteris, o rašant meilės Dievas mintyje yra išreiškiamas tikras Dievas.
Visai gali būti, kad esi ne Dievo sūnus, nes tikrai nevykdai Dievo, kuris yra meilė, valios…

Letas Palmaitis PS Kritikui Pikčiurnai       2015-01-11 1:59

Gerai mano žodžius apie nuo savęs rašymą į tuštumą, kurioje nėra oponentų, pailiustruoja Vaidas VDS, kad ir čia pat. Jis cituoja “JHS” žodžius nenurodydamas, kad tai ne šimtmečiais tikima Evangelija, bet XX a. Urantijos “apreiškimas”, apie kurį daugelis iš viso nėra girdėję, dar mažiau yra tų (gal keliasdešimt Lietuvoje), kurie tiki. Todėl Vaidas kalba pats su savimi į tuštumą.
Visai neketindamas su juo ginčytis dėl “Urantijos”, negaliu praleisti progos parodydamas, kad jo citata negali priklausyti JHS jau dėl dviejų priežasčių:
1) “kuo juos laiko rabinai” yra visai kitokios, naujos epochos pasakymas - anais laikais JHS Pats buvo rabinas (“mokytojas”), Jo mokiniai jais tapo. JHS kalbėjo ne apie kažkokius dabartinius “rabinus”, bet apie konkrečius sadukėjus ir fariziejus (o tarp kitko, iš jų arčiausiai Jam buvo būtent fariziejai, iš kur ir diskusijų aistra, o su sadukėjais apskritai nebuvo apie ką kalbėti);
2) JHS niekad nebūtų pažeidęs (tegu ir įsivaizduojamo Mozės, o ne D-vo, nors taip nėra) Įsakymo neminėti VARDO be reikalo. Jo laikais Urantijos pacituoto VARDO paminėjimas jau buvo laikomas vos ne sunkiausia nuodėmė, nes tada žmonės dar turėjo šventą pagarbų D-vobaimingumą ir nebuvo chamai, kaip šiandien. “Urantijos” dundukai čia blizga “mokslo pasiekimais” reikia nereikia ne vietoje skelbdami “tikrąjį D-vo VARDĄ”, o ne naivų gojišką skaitymą paraidžiui e-o-a (žodžio Adonaj “Viešpats” balsiais vokalizavus keturių priebalsių VARDĄ).
Užtenka (1), (2) ir “Urantijos” yla išlenda iš maišo.
Pridėkime dar painiavą dėl neva “meilės D-vo liepimo eiti į mūšį, kad išžudytų visus savo priešus – vyrus, moteris, ir vaikus”. Iš sakinio neaišku, kas čia “savo”, nes parašyta iš mažosios raidės. Bet kadangi ne “Jo”, reikia manyti, kad žydų. Nebuvo kanaaniečiai jokie žydų priešai, bet žydai atėjo kaip priešai. Atėjo ne pas visus pagonis, bet tik pas tuos, kurie šimtmečius nepaisė D-vo, ištvirkavo ir platino sodomiją, aukojo vaikus Molochui ir jau tapo genetiškai iškrypę (panašiai kaip maskoliai nuo vandenuko ir žydų keikimo prieš Pr 12, 3), todėl D-vas išpildė pažadą ir atidavė jų žemę Savo tautai ne už jos nuopelnus (apie tai yra), bet dėl anų nusikaltimų perspėdamas, kad tą patį padarys ir su žydais, jeigu jie kartos kanaaniečių nusikaltimus (kad nekartotų, visas genotipas buvo sunaikintas, bet ribotame plote, už kurio naikinti uždrausta, o jame uždrausta pasigailėti). Meilė nėra politeistinė iš daugelio šaltinių, bet kaip ir Tiesa, yra Kūrėjo, t.y. viena, nes ji yra gėris, o monoteizmo Gėris gali būti tik Vieno D-vo, kitaip nėra nei absoliutaus gėrio, nei absoliučios moralės kaip pas pagonis. Toks pat D-vo meilės pavyzdys - Abraomo išbandymas paaukoti savo sūnų, arba Savęs Paties Sūnaus Asmenyje atidavimas ant Kryžiaus už žmonių Išganymą (“nepagailėjo Savo Viengimio Sūnaus”). Ką Vienas visa ko Kūrėjas sako, patinka ar ne, tas ir yra Gėris. Apie tai žmonija diskutuoja tūkstančius metų, ne “Urantijai” čia kišti savo lėkštus ateistinio humanizmo laikų išvedžiojimus prikuriant XX a. “rabinus” ir anachronistinį VARDO paminėjimą JHS lūpose.

LP dėl samprotavimų apie Kusaitę: taisymas       2015-01-11 0:20

su kuriais ji “susidėjo” nuo pat paauglystės

Arūnas > Letui       2015-01-10 23:13

Pradėjęs skaityti tamstos komentarą, prisipažinsiu - tikrai pasimečiau. Iš pradžių pasijuokiau, po to lyg ir susimąsčiau. Pamaniau, gal žmogų tikrai paranoja aplankė, ar čia aš taip protingai pasirodžiau, kad iki tokių pareigų pakėlė. Kadangi savęs tokiu nelaikau, nusprendžiau pasilikti prie pirmo varianto.
Nors ir nesu piemuo, bet su atmintimi tikrai nesiskundžiu ir jei gerai prisimenu, tamstos suvaikėjusiu kvailiu lyg ir nevadinau. Tik patariau nevadinti kitaip mąstančių asilais, kad neatsidurtumėte pats šio gyvuliuko vietoje.
Na, kad į mano patarimą nereaguosite, tai tikėjausi, bet kad taip greitai asilo vietoj atsidursite, tai tikrai nesitikėjau.
Ką gi, belieka palinkėti tamstai sveikatos, nes pasirodo ir mesijai sunegaluoja ir kūrybinės sėkmės gyvenime ir komentarų rašyme - jos jums tikrai prireiks. Patikėkit, tokio briedo, dar neteko skaityti.
P.S. Dėl spec. tarnybų  nepergyvenkit, miegokit ramiai - jos jumis jei ir domėjosi, tai manau jau seniai prarado norą tai daryti.

VaidasVDS       2015-01-10 23:03

Isajas iš tiesų buvo tikras pranašas, kalbėjęs nuo Dievo, bet reikėtų kai ką pasakyti ir daugiau:
““Natanieli, tu teisingai nusprendei; aš nelaikau Raštų tuo, kuo juos laiko rabinai. Aš tikrai pasikalbėsiu su tavimi apie šituos dalykus, su sąlyga, kad tu apie tai nieko nepasakosi savo sielos broliams, kurie nevisi yra pasirengę tam, jog priimtų šitą mokymą. Mozės įstatymo žodžių ir Raštų mokymų iki Abraomo nebuvo. Tiktai pastaraisiais laikais Raštai iš tiesų buvo surinkti draugėn, kokius juos turime dabar. Nors juose yra tai, kas yra geriausia iš žydų tautos aukščiausių minčių ir troškimų, bet juose taip pat yra ir didelė dalis to, kas visiškai neišreiškia Tėvo danguje charakterio ir mokymų; dėl to iš tų geresniųjų mokymų aš turiu pasirinkti tas tiesas, kurios turi būti surinktos karalystės evangelijai.
    “Šiuos raštus sukūrė žmonės, kai kurie iš jų buvo šventi žmonės, kiti gi nebuvo tokie šventi. Šitų knygų mokymai išreiškia tų laikų, kada jie atsirado, pažiūrį ir apsišvietimo laipsnį. Kaip tiesos atskleidimas, pastarieji yra patikimesni už ankstesniuosius. Raštai yra klaidingi ir juos visus sukūrė žmonės, bet nepadaryk klaidos, jie iš tiesų sudaro religinės išminties ir dvasinės tiesos geriausią rinkinį, kokį tik būtų galima šiuo metu surasti visame pasaulyje.
    “Didelė dalis tų knygų nebuvo parašytos tų žmonių, kurių vardus jos turi, bet tai jokiu būdu nesumenkina jose išreikštų tiesų vertės. Jeigu Jonos istorija nebūtų faktas, net jeigu Jona niekada ir nebūtų gyvenęs, vis tiek šito pasakojimo gilumė tiesa, Dievo meilė Nainvehui ir vadinamiesiems stabmeldžiams, būtų nemažiau brangi visiems tiems, kurie myli savo bičiulius žmones. Raštai yra šventi, nes jie pateikia žmonių, kurie ieškojo Dievo, mintis ir veiksmus, ir kurie šituose raštuose paliko užrašytas savo aukščiausias sampratas apie teisumą, tiesą, ir šventumą. Raštuose yra daug to, kas yra tiesa, labai daug, bet savo dabartinio mokymo šviesoje, tu žinai, jog raštuose taip pat yra ir daug to, kas suteikia neteisingą sampratą apie Tėvą danguje, tą mylintį Dievą, kurį aš atėjau atskleisti visiems pasauliams.     
    “Natanieli, niekada neleisk sau patikėti nė vieną akimirką tokiais Raštų įrašais, kurie sako, jog meilės Dievas tavo protėviams liepė eiti į mūšį, kad išžudytų visus savo priešus – vyrus, moteris, ir vaikus. Tokie įrašai yra žmonių, nelabai šventų žmonių, žodžiai, ir jie nėra Dievo žodis. Raštai visada atspindėjo, ir visada atspindės, intelektualų, moralinį, ir dvasinį statusą tų, kurie juos sukuria. Argi tu nepastebėjai, kad sampratos apie Jahvę auga savo grožiu ir šlove, kada jas savo įrašuose pateikia vis nauji pranašai, pradedant Samueliu ir baigiant Isaju? Ir tu turėtum prisiminti, jog Raštai yra skirti religiniam mokymui ir dvasiniam vadovavimui. Jie nėra nei istorikų, nei filosofų darbai.
    “Labiausiai apgailėtinas dalykas yra tiesiog ne šitoji klaidinga mintis apie Raštų absoliutų tobulumą ir jų mokymų neklystamumą, bet greičiau šitų šventųjų raštų supainiojantis klaidingas aiškinimas, kokį pateikia tradicijų vergovėje esantys raštininkai ir fariziejai Jeruzalėje. Ir dabar jie tikrai panaudos tiek mokymą apie Raštų įkvėpimą, tiek savo klaidingus jų aiškinimus atkakliai stengdamiesi pasipriešinti šitiems naujesniems karalystės evangelijos mokymams. Natanieli, niekada nepamiršk, tiesos atskleidimo Tėvas neapriboja kokios nors vienos kartos arba kokios nors vienos tautos ribomis. Daug nuoširdžių tiesos ieškotojų buvo, ir toliau bus, supainioti ir nuliūdinti šitų doktrinų apie Raštų tobulumą.
    “Tiesos autoritetas yra pati ta dvasia, kuri gyvena savo gyvųjų pasireiškimų viduje, o ne kitos kartos mažiau apšviestų ir tariamai įkvėptų žmonių negyvi žodžiai. Ir net jeigu šitie senovės šventi žmonės ir gyveno įkvėptą ir kupiną dvasios gyvenimą, bet tai nereiškia, kad panašiai dvasiškai buvo įkvėpti ir jų žodžiai. Šiandien šitos karalystės evangelijos mokymų mes neužrašinėjame, kad, man išėjus, jūs greitai nesusiskaldytumėte į atskiras dėl tiesos besivaržančiųjų grupes todėl, kad mano mokymus jūs aiškintumėte skirtingai. Šitai kartai yra geriausia, jog šitomis tiesomis mes gyventume, tuo pačiu stengdamiesi jų neužrašinėti.       
    “Gerai įsidėmėk manuosius žodžius, Natanieli, niekas, ką palietė žmogiškoji prigimtis, negali būti laikomas neklystančiu. Dieviškoji tiesa per žmogaus protą iš tikrųjų gali šviesti tolyn, bet ji visada bus gryna tik santykinai ir dieviška tik iš dalies. Tvarinys gali trokšti neklystamumo, bet tiktai Kūrėjai jį turi.”

Letas Palmaitis Kritikui Pikčiurnai       2015-01-10 21:35

Ačiū už komplimentą, tik deja, nesame vienminčiai, nes dėstote savąjį religijos suvokimą taip, tarsi ir visi šitaip suvokia. Mat yra konkrečios religinės doktrinos, su kuriomis reikia skaitytis, nes sava išmintis apie vienąkart gyvenimą, D-vą ir Jo įstatymus, kurie esą “gamtos dėsniai”, pakimba ore nerandama tikslinio oponento.
Tuo ir naudojasi rutos, kurioms religijos tik žudo žmones (tarsi antireligijos nerengia kontroliuojamų konfliktų su šimtais tūkstančių aukų, 911 ar Maksvos namų sprogdinimo provokacijų), todėl jas reikią naikinti. Tegu pabando negerbiamoji - jau seniai bandoma, nuo pat masonų, o galutinai bandys tik drg. Antikristas.
Šie totaliniai ateistai, niekad nesuprasiantys, jog tarp jų ir visų trijų abraominių tikybų tokia praraja, kad apie jokį minėtų religijų konfliktą jiems net prasižioti neverta, nė nepastebės, kad patys pritars visiems pasams-lustams kol atsidurs nereikalingo ir naikintino biorobotų pertekliaus skaičiuje. Kas apie tai bent Lietuvoje galvoja? Vienetai būtent tikinčiųjų (Graikijoje vyskupams nepatarus imti biometrinių pasų, buvo surinkti MILIJONAI parašų ir dabar šioje šalyje galioja alternatyvinis piliečio identifikavimo dokumentas BE LUSTO). Visa tai šviesuoliais save įsivaizduojantiems bukagalviamas tik “chimeros”, panašiai kaip Iz 53, aprašantis Golgotos Auką dar 700 metų iki jos (žinoma, to neskaitė ir gal ir apie Golgotą negirdėjo - kam to reikia pažangiais Orvelo naujakalbės laikais!)

Letas Arūnui       2015-01-10 21:07

Mano paranoja man sako, kad esate VSD darbuotojas, paskirtas aliarmui dėl spectarnybų provokacijų gesinti. Juk kai pirmąkart paminėjau tuos kalašnikovus, buvote atsisakęs “diskutuoti” su tokiu suvaikėjusiu kvailiu. Ko gi diskutuojate?
Ogi iš tikrųjų pribrendo spectarnyboms laikas suorganizuoti pagaliau kokį nors islamo terorizmo aktą ir Baltijoje - kodėl taip gėdingai atsiliekame nuo pažangių demokratinių šalių? Juk po euro įvedimo bei bankinių indėlių perdavimo spectarnybų (“valstybės”) kontrolei ir prieš atsiskaitymo grynaisais panaikinimą dar reikia isterijos, kuri leistų “nekvailesnėms negu mes” darbo liaudies masėms prašyti partiją ir vyriausybę pritvirtinti pasą, bankinę kortelę ir įstatymiškai suindividualintą mobiliako numerį prie elektroninio konclagerio “piliečio” apibendrinto ir vienintelio dokumento: paso-lusto. Taip SAUGUMAS bus visiškai užtikrintas.

Letas Palmaitis dėl samprotavimų apie Kusaitę       2015-01-10 20:47

Kad Eglė buvo įsimylėjusį čečėnų vaikiną tėra tik Kaltinamojo akto versija. To neužtenka tvirtinimams. Gal taip, gal ir ne, nes bylos eigoje tie “čečėnai” kažkur išgaravo.
Dabar pusė čia rašomų komentarų priklauso VSD dezinformatoriams, kurie tvirtai įsitikinę, kad kvaili žmonės po metų kitų visiškai viską pamiršta ir galima pasakoti bet ką: pvz., kad Kusaitė pakliuvo į ruskių “paspęstus spąstus” (nebent VSD tikrai FSB padalinys nuo pat pradžių ir visada), arba kad “susidėjo su čečėnais” (nors visi tie čečėnai, su kuriais jis “susidėjo” nuo pat paauglystės, buvo profesionalūs VSD persirengėliai provokatoriai).

Letas internautui       2015-01-10 20:38

Prieš atakuodamas mane savo erudica malonėkite, prašom, atsakyti į mano klausimą apie pranašo žmonos tėvą rabiną - kur šaltinis? Tą klausimą skaitėte komentaruose prie Algirdo Endriukaičio laiško signatarams atsakant į Jūsų rašinį 2015-01-7 18:49

seniui       2015-01-10 17:51

Eik išsipagirioti ir nesiseilėk rašydamas - šūdo gabale.

senis       2015-01-10 16:03

kokiu idealu cia kas nori atkapstyti? Nera ju sitoj kruvoj. Zurnalistai gavo tai, ko nusipelne. Jie zinojo, kas jiems moka, uz ka moka, ir kiek moka. Cia ne koks nors snargliuotas ANUKAS ka nors netycia pakliedejo. Jiems buvo pavesta kelti, palaikyti nesantaika tarp visuomeniu. Jie tai ir dare. Tai kur cia problema? Pasamdys kitus. JAV situo veiksmu, pagelbejo Orlandui ir Sarkozi prispausti uodega Liu Pen. Kazkiek suvienijo francuzus. Obama dziaugiasi, koks jis iskirtinis. Bankai toliau dirba savo kasdieni darba, zinodami, kad tokiu iskirtiniu pas juos vezimu vezk.

ruta       2015-01-10 13:01

Kaip pasielge Lietuvos dvasininkai kalbedami apie Referenduma , kaip apie valstybes pamatu griovima , moralei , pagal Dievo isakimus -nemeluok ? Ar aplamai kam reikalingi tarpininkai tarp Dievo ir zmogaus ? Ar mes patys nesugebame suprasti kas balta , ar juoda ?
Ar Konstitucines dvasios   nepasielge panasei , kaip dvasininkai , manipuliodami , dezinformuodami zmones ?
Istorija rodo , kad visais laikais religija buvo kaip priemone daryti itaka , manipuliuoti silpnais , nutyldyti stiprius .
Jeigu vardan chimeros zudami zmones , tokia religija reikia pacia naikinti .

Arūnas       2015-01-10 12:06

Kiek žinau , Prancūzijoje ruošiamasi taikos maršui, į kurį neabejotinai susirinks šimtai tūkstančių, o gal ir milijonai. Gerai nors tai , kad dar tiek žmonių mąsto paprastai ir yra nepraradę bendražmogiškų vertybių. Manau, taip yra todėl, kad žmonės ten dirba savo kasdieninius darbus, turi gyvenimo tikslus, sukasi savų draugų ir pažystamų rate, neturi laiko intrigoms ir net noro, nei laiko veltis ir būti įtakojami išorinių jėgų. Nuostabu, jog jie neprotingesni už mus. Ar ne taip Letai?

Kusaitei       2015-01-10 11:36

nederėjo prasidėti su muslimais.

internauts > Letui Palmaičiui        2015-01-10 11:24

“Kokias Prancūzijos įstatymus pažeidė Kaukazo žurnalistų sąjungos narys pabėgėlis Denijevas? Jokius, išskyrus iš užjūrio primestą dėl “tarptautinės teroristinės grupės kūrimo”, terorizmu vadinant ir Kaukazo kovą už laisvę po islamo vėliavą (Dokku Umarovas, paskelbęs Imaratą ir panaikinęs Ičkerijos Respubliką, “

Ar tik SAIDAS DENIJEVAS nėra ADAM DENIJEVO brolis, kurį čičėnų sukilėliai 2001 susprogdino besimeldžiantį Alachui jo paties TV sudijoje? Dėl jo Kremlius išties labai verkė, nes jis buvo antras pagal rangą Kremliaus kaloborantas po Akhmad Kadyrov, Kremliaus administracijos galvos Čičėnijoj.  Kadyrovas liudijo, kad jam su Denijevu grąsino mirtimi sukilėlių vadas Aslanas Mashadovas.
Adam Denijavas pats buvo įvykdęs nemažai teraktų. Nuvo kaltinamas nužudęs 6 Raudonojo Kryžiaus seseles, kurios buvo nušautos savo lovose.

Andrejus Babickis - Svoboda radijo korespondentas, buvo pagrobtas ir įkalintas Denijevų namuose. Buvo laikomas kol tarptautiniu spaudimu Kremliui buvopriverstas paleisti be išpirkos.

internauts > Arūnui        2015-01-10 11:08

Kiek man žinoma, Kusaitė dar paauglystėje įsimylėjo jauną čičėnų pabėgėlį. Gal ji bandė bėgt iš namų ir gyvent su juo, kad motina įsikarsčiavusi pati įskundė VSD jos vaikiną. Savo nelaimei. Nes tuo metu už kiekvieną  pagautą “teroristą” buvo mokami milžiniški pinigai. O juk aišku, kad Lietuvoj buvo prisiglaudę sukilėlių prieš Rusiją šeimos. O Rusijos FSB tuo metu buvo sujungę savo pajėgas su CŽV “bendrai kovai prieš terorizmą”, po Bušo ultimatumo…

Arūnas       2015-01-10 9:40

Kusaitė tai VSD auka, tik gaila, kad pastaroji niekaip nenori pripažinti, kad papuolė į  rusų paspęstus spąstus. Bėda - tai lietuviškas bruožas nepripažinti klaidų. Tada neretai ir paranoja aplanko - ar ne taip Letai.

Kritikas Pikčiurna       2015-01-10 6:57

Ačiū Letui, kad atskleidė kitą, nematomą tikrosios politikos pusę, mūsų civilizacijos karą visų prieš visus, kad dominuotų ir išliktų. Nes ore tvyro Apokalipsės nuojauta, už neteisingą bei amoralų mūsų praeities ir dabarties gyvenimą. Beje, kokį vaidmenį islamiškojo pasaulio politikai ir šiame smurto proveržyje vaidina Rusijos spec. tarnybos? Ar nėra sąsajų su Vakarų sankcijomis Putino Rusijai ir karu Ukrainoje? Juk taip patogu pasakyti Holland’ui - “Ir pas jus žudo! O jūs mums neperduodate “Mistralio” kovai su “teroristais” ir “separatistais”...”

Kritikas Pikčiurna       2015-01-10 5:55

Kaip rašiau, svarbiausia jausti skiriamąją ribą tarp gėrio ir blogio. O tos ribos negalime pajausti neturėdami atskaitos sistemos - vertybių. Tačiau bėda yra ta, kad įvairios civilizacijos, net šalys bei religijos įvairiais laikotarpiais iškelia savų vertybių puokštę ir tas vertybes yra pasiryžę ginti, aukodami gyvybę. Religiniai karai tai gerai iliustruoja,kai kitatikiai vieni kitus žudo dėl Dievo ar Dievų.
Vakarų kultūroje įprasta labiausiai vertinti gyvybę ir laisvę. Gyvybė garantuoja visuomenės tęstinumą bei įvairovę, o laisvė suteikia skeptiškumo vertinant vertybes ir taip suteikia kūrybinę sėkmę ieškant “tikrųjų” vertybių, kurias laikome sėkme - geriau suprastais gamtos dėsniais / Dievo mokymu. Bet juk tie dėsniai su laiku kinta, kaip kinta ir jų pritaikymo sritys. Gal tai reiškia, kad absoliučių vertybių nėra? Kaip kad gamta / Dievas mums nesuteikė amžinos gyvybės - mes esame mirtingi, tik įrankiai tiesių ir vertybių paieškai. Išlieka tik sėkmingiausi, o nugalėtojų niekas neteisia.
Tačiau gyvybė vertinama ne visada. Kai politinei sistemai kyla pavojai, pradedamas karas, kai gyvybės aukojamos dėl politikos. Kai kyla revoliucija dauguma žmonių aukoja gyvybes už politines bei socialines permainas. Kai visuomenė suvokia, kad negali garantuoti absoliutaus teisingumo, atsisako mirties bausmės net už nužudymą - nusikaltimo aukos gyvybės mainomos į ilgalaikį įkalinimą. Bet juk tai ne teisingumas, bet tik mainai - prekyba!
Būtent ypač pavojinga ir klaidinga yra politika dirbtinai skatinti civilizacijų bei kultūrų maišymą, kai už gyvenimo komfortą, bei savos kultūros atsisakymą perkama pigi “darbo jėga”. Tai gimdo vertybinius konfliktus, kurie pradeda įgauti terorizmo formą - aukojamos gyvybės (savo ir atsitiktinių žmonių) vardan savų vertybių išsaugojimo. Tai yra nauja civilizacijų karų forma. Civilizacijos bei kultūros pirma turi išmokti vieną kitą toleruoti ir bendradarbiauti, tik tada galima pradėti naikinti jas skiriančias ribas bei leisti nevaržomus ir nekontroliuojamus asmenų mainus.
Lygiai taip neatsisakoma kalėjimų bei kolonijų, kurių sienos skiria asocialius asmenis nuo sociumo - įstatymus gerbiančios visuomenės.
Tačiau kiekviena visuomenė kuria savo įstatymus, pagal savo vertybių puokštę. Labai svarbu išmokti mąstymo, žodžio laisvę, jų skeptiškumą, ironiją bei humorą nepaversti kitiems “šventų” dalykų patyčiomis. O Lietuvoje net žiniasklaidą jau užvaldė tuščių patyčių kultūra, kaip politinė kovos įrankis. Gali baigtis blogai, nes ir lietuviai nėra veršiai, o ir veršiai kartais badosi…

Letas Palmaitis Arūnai       2015-01-9 23:52

Teisingai išsakai VSD ir prokuratūros mintis, Arūnai! Reikia naujos Kusaitės, tik dabar susijusios jau nebe su ruskijos, bet su Vakarų “gynimu”! Juk už dyka niekas nieko nedaro.

Letas Palmaitis Algirdui ir visiems Tiesos vardan       2015-01-9 23:43

Garbusis Algirdai, viskas taip, tačiau daug blogiau.
Manote, kad džihadistai netikėtai buvo sukurstyti tuo plakatu? Nebūkime naivūs, tas, kuris “sukurstė”, viską ir apskaičiavo.
Už karikatūras pukiausiai juos būtų iššaudė dar prieš porą metų, ko gi taip ilgai laukta? Ar dabar džihadui svarbu Europa, kai vyksta žūtbūtinės kovos Sirijoje ir kai “Islamo Valstybė” nelabai aiškiais tikslais šaudo savuosius? Ogi laukta naujos persekiojimų bangos pribrendimo: Dacikas, oficialus pabėgėlis (!), Norvegijos grąžintas į Ordą KANKINIMAMS, Prancūzijoje po truputį nuo pernai keliama antiislamiška isterija, sulaikytas irgi oficialus pabėgėlis Saidas Denijevas, mano bendradarbis “Kaukazo dekolonizavimo komitete”, profesionaliai pagaminęs ir palaikęs daug svetainių, įskaitant komiteto “Laisvasis Kaukazas”, kuriame redagavau anglišką puslapį. Kokias Prancūzijos įstatymus pažeidė Kaukazo žurnalistų sąjungos narys pabėgėlis Denijevas? Jokius, išskyrus iš užjūrio primestą dėl “tarptautinės teroristinės grupės kūrimo”, terorizmu vadinant ir Kaukazo kovą už laisvę po islamo vėliavą (Dokku Umarovas, paskelbęs Imaratą ir panaikinęs Ičkerijos Respubliką, teisingai pažymėjo, kad džihadas vyksta ne tik prieš Ordą, bet ir prieš visą demokratinį bedievių pasaulį” - o jie dabar tai ir įrodo). Kaltinimas Kusaitei tip top toks pat ginant ruskiją nuo “teroristų”. Dabar ginama ta pati ruskija jau iš Prancūzijos. Ko dar reikia? - isterijos.
Todėl pirma “paerzino” “džihadistus”, paskui pasisamdė durnius (plg. galvos kvaršinimą Kusaitei, kurį atliko profesionalūs saugumiečiai”, o durniai, policijos padedami, nušovė dailininkus. Viskas tip top, kaip Bostone (tik ten dar padirbėjo kagėbistas Carnajevų dėdė, kai sunėnai jį aplankė Čečėnijoje (už sunėnų pakišimą dėdė pralobo amerikonų doleriais).
Juokingiausia, kad nenorėdami savęs išduoti, Prancūzijos policininkai tikrai pakišo durniams kalašnikovus vietoj Prancūzijos policijos mažagabaritinių automatų, kuriuos daug lengviau paslėpti nei griozdą kalašnikovą. Juk kvailaiai TV-zombavimo žiūrovai viskuo patikės!
Panašiai vyksta “teroro aktai” Izraelyje, kuriame kiekvienas žemės centimetras stebimas. Jerūšalaimo Kuko ješivoje arabų teroristas nušovė kelis studentus. Tuo metu policija apsupo pastatą ir nieko neįleido, kad padėtų, bet ir pati nieko nedarė (tai patvirtina dešimtys liudininkų), o teroristą nušovė vienas iš studentų, kuris kažkodėl tam turėjo ginklą. Panašus atvejis pasikartojo ir visai neseniai, kada teroristų buvo nušauti keli net užsienio rabinai (matyt, buvo kažkuo neįtikę Izraelio valdžiai). Visais šiais atvejais teroristų nepaliko gyvų, nes žydai protingesni ir nesuinteresuoti viešais teismais, kur galėtų apsijuokti, panašiai kaip išėjo su Kusaite.
Taigi šis atvejis - Bostonas-2.
Kita eilė bus krikščionių, nes šėtonas nesustos kol atves į valdžią pasaulio džiaugsmui taip visų laukiamą super-demokratą Antikristą.

hmm..       2015-01-9 21:49

kodėl niekas neišvertė kas ten parašyta į ką tas ginkluotas žydas pirštu beda?

internauts > o taip        2015-01-9 21:46

kokie šaunuoliai?
laikau operacija nepavykusia, nes nei vieno nepaėmė gyvo ir pasaulis nebesužinos kas užsakė šią žmogžudystę, kuri aiškiai politinė, o ne religinė.

mintys       2015-01-9 20:43

Kitaip tariant, prisiprašė. Kuo čia dėta spaudos laisvė? Nekeista, kad prancūzus Lietuvoje palaiko tie rašeivos, kurių rašiniai labai toli nuo laisvo žodžio…

O taip       2015-01-9 18:33

Šaunuoliai prancūzai, kiek supratau tai tuos išgamas jau likvidavo. Ši nacija ir toliau kinkų nedrebins - gyvens savo gyvenimą.

Arūnas > nuomonei       2015-01-9 18:02

Na, jei musulmonų niekas neperauklės, tai ką, tegul lipa ant galvų? Tuo labiau, musulmonas musulmonui yra nelygus. Jei stebite transliacijas, tikriausiai matėte, kiek ir iš kokių šalių musulmonai pasmerkė šitas žudynes. Ir skirkite pagaliau pasišaipymą, nuo tyčiojimosi. Tai dabar ką, po šitų išpuolių, reikia prieš tuos fanatikus pradėti ant kelių šliaužioti? O savo baudžiauninko mentalitetą, prašyčiau neprimetinėti kitiems, jei tamsta bijai kritikuoti homikus, tai čia tavo bėda.

nuomone       2015-01-9 15:53

na musulmonai fanatiski,niekas ju neperaukles.Tai kam juos provokuoti?Tai jei jie nepriimtini,tai nereikia ju isileisti i sali.N a is musu sventu dalyku tyciotusi?Bet kadangi mes esame baudziauninku mentaliteto,tai virtuveje paburbetume ir viskas,o jie karsti…...Kas gali tureti teise tyciotis is religijos?Kaip galvojate jei tokios karikaturos butu homosek.atzvilgiu?Kaip butu su zodzio laisve

ruta       2015-01-9 15:47

Nei viena religija neverta auku .Giname abstrakcija -pranaso garbe.Ar nelaikas Europai perziureti savo politika del musulmonu atvykeliu , kulturos ir teisiu sferoje .Nuroditi islamistu bensruomenes vadams ju tikra vieta , jie niekada nesupras kokiame amziuje gyvena , varvarai .Tai tegul gyvena su savo istatymais savo salyse.

DDT       2015-01-9 15:40

...kažkada dainavo:
“...Na moju svobodu slova ljut “kozly” svobodu lžy…” (vertimas galėtų būti ir - “ant mano žodžio laisvės “ožiai” lieja laisvę melui”).
Labai daugiaprasmis dvieilis apie laisves.

va va        2015-01-9 15:00

ar Patackas, jei ne tai Netas Palaitis,  galėtų paaiškinti - kodėl tas pats 12 žvaigždžių ratas yra ant Europos sąjungos vėliavos, ant Afrikos sąjungos vėliavos, ant Pietų ir centrinės Amerikos sąjungos vėliavos ir ant Azija Pacifik sąjungos vėliavos? Ar tos dvylika žvaigždžių simbolizuoja DVYLIKA IZRAELIO GENČIŲ?
smile)

Arūnas       2015-01-9 14:17

Gerbiu A. Patacką už išsakytą nuomonę, bet tai jo nuomonė. Manau nereikėtų prisirišti prie religijos iki tokio laipsnio, kai tikėjimas pereina į fanatizmą.  Nei viena religija negali būti aukščiau laisvės ir gyvybės. Bendražmogiškos vertybės yra aukščiau visko ir nevalia su jomis fanatizmo derinti. Jei tai darytume, tai greitai bijotume vienas kitam į akis pažiūrėti - negalėtume nei nusišypsoti, nei pajuokauti, nei šaržą brūkštelti - sėdėtume apsikutoja ir melstumei dievo, kad greičiau pasiimtų.

davatkiški pliurpalai        2015-01-9 14:15

o kur mūsų ŠLUOTA? Kur mūsų karikatūros? Nėra. Jas sunaikino POLTKOREKTIŠKAS DAVATKIŠKUMAS.

Jei religija skaldo žmoniją į “savus” ir “svetimus”, tai ji jokia religija ir nusipelno kritikos.

beje,
internautai jau visą paslaptį išsiaiškino ankstesniame straipsnyje šia tema.
įeliu tik paskutinį komentą:
.

žinom ir be tavo News kad žudikai jau surasti ir kad laiko vieną įkaitę.

už tai nežinai, kad Nacionaistinei LePen partijai (kurioje dominuoja rusų emigrantai)  Rusijos privatus bankas pervedė 49 milijonus. O prancūzų prezidentas puolė susitikt su Le Pen.
apie tai rašoma AlJazera.
keista dar ir tai yr, kad lygiai 49 milijonus ir Kadafi neva buvo pervedęs Sarkozy.

taip kad galima įtarti, kad kgb gasprom berniukai viena ranka perka partijas, kita ranka kelia jos reitingus tokiom užsakomom žmogžudystėm kaip šioji…

Taip       2015-01-9 14:09

Teisus autorius-patys šėtonai pasikvietė šėtoną.
Iškrypėlių pasaulis to nesupranta.
Mat svarbu iškrypelių teisę būti iškrypėliu saugoti.

VaidasVDS       2015-01-9 13:07

Teisingai autorius rašo, kad negalima tyčiotis nei iš pranašo Mahometo, tuo labiau iš Jėzaus Kristaus, ar iš kitų pranašų.
Bet yra ir kitas klausimas, ar galima tyčiotis iš netikrų pranašų? O sekantis klausimas, o kas ir kaip nustatys, kad pranašas (ypač nešiuolaikinis) netikras? Tad, tas kuris tyčiojasi iš ko nors, turi suvokti savo asmeninę atsakomybę prieš Dievą (jei jis tiki į Jį), bet jei žmogus yra visai netikintis, tuomet jis net nesvarsto tokios atsakomybės.
Tyčiotis iš viso yra negerai. Bet bjaurėtis kokiu nors blogiu ar blogu darbu iš tiesų netgi reikėtų, tačiau būna kartais ir taip, kad kokiu nors blogiu būna apkaltinamas visai nekaltas žmogus. Viskam turėtų būti ribos pagal kiekvieno žmogaus moralaus ar tuo labiau dvasinio suvokimo lygį.
Be abejo lryto žurnalistas iš tiesų nusikliedėjo, bet jis tikriausiai yra netikintis, tad jo nusikliedėjimas yra vertas tik atjautos.
Ir šiek tiek nesutinku su tuo, kad autorius Dievą ir religijas stato vos ne į vieną gretą. Tai jau didelė klaida. Jokia šio pasaulio religija niekada neatstos Dievo ir niekada negalės lygiuotis su pačiu Dievu. O žodžio laisvė tikrai gali daug pasitarnauti, taisydama kurios nors religijos ar atskirų religininkų klaidas. Panaikinkite žodžio laisvę ir religinis fundamentalizmas ar fanatizmas greitai užvaldys pasaulį ir jį pavers ne dieviškos laisvos valios pasauliu, o tamsiu fanatizmo pasauliu. Žmonėms tereikia išmokti naudotis žodžio laisve atsakingai…
Kitos autoriaus įžvalgos yra tikrai neblogos.

Raigerdas        2015-01-9 12:52

Labai geras straipsnis. Tiesiog, malonu skaityti, kada nėra giriama nei viena su sveiku protu susipykusi pusė. Įdomiausia yra tai, kad jūs galite apklausti “Lietuvos ryto” žurnalistus ir jų tarpe būtinai atrasite tuos, kurie suabsoliutina žodį “LAISVĘ”. Šis žodis jiems reškia ABSOLIUČIĄ LAISVĘ IR JOKIOS ATSAKOMYBĖS”. Taigi, mes gauname įdomų faktą, kad žurnalistas-fašistas turi apie laisvę savo supratimą, žurnalsitas-komunistas turi kitą supratimą apie laisvę, žurnalsitas-ateistas turi dar ir trečią supratimą apie laisvę, o žurnalsitas-religinis fanatikas turi dar ir ketvirtą supratimą apie laisvę. Bet, kas įdomu, kad nei vienas iš jų neturi teisingo supratimo apie laisvę, kas yra būdinga ir Lietuvos žurnalistams ir tuo išsiskiria “Lietuvos rytas”, kaip buvęs komjaunuoliškas laikraštis. Mūsų LR Konstitucijoje aiškiai parašyta, kad “Laisvė reikšti įsitikinimus ir skleisti informaciją nesuderinama su nusikalstamais veiksmais - tautinės, rasinės, religinės ar socialinės neapykantos, prievartos bei diskriminacijos kurstymu, šmeižtu ir dezinformacija”. Bet nei žurnalistas-fašistas, nei žurnalistas-ateistas, nei žurnalistas-religinis fanatikas nenorės paisyti šios LR Konstitucijos normos. Ir Seimo nariai, šiandien mato, kaip elgiasi mūsų žurnalistai, bet tyli, o Visuomenės Informavimo įstatymas turi būti aiškus, o ne dviprasmiškas, kaip yra dabar, sukurtas pagal KGB instrukciją:”Įstatymai turi būti dviprasmiški, kad reikalui esant, galima būtų juos traktuoti dvejopai”.

Kritikas Pikčiurna       2015-01-9 12:13

Pagarba Algirdui, jis visada jautriai jaučia takoskyrą tarp gėrio ir blogio ir taikliai ją įvardina.


Rekomenduojame

Povilas Urbšys. Apie opiumą liaudžiai ir Jo Ekscelenciją

Arūnas Gumuliauskas. Minint Steigiamojo Seimo šimtmetį

Povilas Gylys rekomenduoja. Apie zuikius ir valstybę

Istorikas Artūras Svarauskas apie Steigiamojo Seimo šimtmetį

Vytautas Sinica. Ironiška – nemirtinga neteisingai mąstančiųjų persekiojimo dvasia atgimsta sovietmetį tyrinėjančių galvose

Lietuvos Respublikai – 100! Gabrielės Petkevičaitės-Bitės žodis pirmajame Steigiamojo Seimo posėdyje

Vytautas Sinica. „Ne, vaikas nėra kolektyvinė mūsų visų atsakomybė“

Kaip iš Neringos Venckienės namų buvo pagrobta Deimantė Kedytė – dalijamės vaizdo įrašu ir Karolio Venckaus komentarais (video)

Algimantas Rusteika. Pasislėpti nepavyks niekam

Marijos radijas: Ar esama realių priežasčių pilietiniam judėjimui laisvoje šalyje, demokratinėje santvarkoje?

Rasa Čepaitienė. Kito žvilgsnyje

1972-ųjų gegužės 14-oji, Kaunas: Romas Kalanta ir kalantinės

Algimantas Rusteika. Kelios pastabos „vaiko ėmimo“ įrašo paraštėje

Aštuntosioms Garliavos antpuolio metinėms artėjant Neringa Venckienė klausia: Kodėl? Už ką?..

Fatima – pasaulinė Marijos sostinė, arba Popiežiaus Jono Pauliaus II galybės paslaptis

Kardinolas Joseph Ratzinger. Fatimos žinios teologiniai komentarai

Liudvikas Jakimavičius. Politinės stumdynės

Ramūnas Aušrotas. Ar nebus apribota tėvų teisė skųsti institucijų veiksmus?

Liudvikas Jakimavičius. „Amicus est Girnius, set magis amicus veritas“

Valdas Vasiliauskas. Lietuviško parlamentarizmo aukštumos

Nuo bačkos: „Freedom House“ politologas: Lietuva pagal demokratijos reitingą lieka stabilumo sala Vidurio Europoje

Andrius Švarplys. Apie politinę (ne partinę) kovą tarp laisvės ir karantino Amerikoje

Algirdas Endriukaitis. Retorinis klausimas: esame istoriniame kelyje ar dykumoje?

2020-ieji – Lietuvos Steigiamojo Seimo šimtmečio metai

Liudvikas Jakimavičius. Visų atsiprašau, kad negaliu nieko pakeisti

Tomas Čyvas „Iš savo varpinės“: „Prasidėjo rinkiminė ruja“

Ramūnas Aušrotas. Atsitiktinumas? Abejoju

Audrius Bačiulis. Pamenat, kaip kaltinot ministrą Verygą dėl pirkimų?

Liudvikas Jakimavičius. „Reikia lietuviams išmokti mąstyti švediškai“

Tomas Baranauskas. Ar Tapinas padarys skandalą ant visos Lietuvos?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.