Demokratija ir valdymas

Algimantas Rusteika. Tikroji grėsmė valstybės saugumui

Tiesos.lt redakcija   2016 m. gegužės 25 d. 17:27

38     

    

Algimantas Rusteika. Tikroji grėsmė valstybės saugumui

Įdėk į feisbuką savo vestuvių ar studijų laikų nuotrauką, kur esi laimingas su draugais. Po pusės minutės atbildės pulkai idiotų ir ims rėkti, kad ilgiesi ruso. Įrodinėti, kokie tada visi buvo nelaimingi ir kad parduotuvėje nebuvo mėsos.

Jei sužinotum jų biografijas, tai 99 proc. atvejų paaiškėtų, kad šitie tauriai pasipiktinę piliečiai buvo labai lojalūs sovietams ir tais laikais tupėjo kaip pelytės po šluota. Naktimis kankinosi pavydėdami partiniams, kad jų pačių nepriima į partiją, nepadaro viršininkais ir neduoda slapta nusipirkti žirnelių. O likęs 1 proc. būtų paranojiškų tekstų apsirūkę glebūs jaunikaičiai, kurių projektai tada gyveno tėčio sėklidėse ir kurie apie tuos laikus išmano kaip kiaulės apie debesis.

O jei tik viešai pasidžiaugsi, kad tau sekasi ir esi dabar laimingas, tave tuoj apspjaudys iš kitos pusės. Pasirodo, tau gerai tik todėl, kad prisivogei iš Lietuvos žmonių ir esi valdžios pakalikas. Nes čia viskas blogai, o tada gyvenimas buvo nuostabus ir dvasingas.

Per dvidešimt metų tarpukario Lietuva ginklu atkovojo Nepriklausomybę, nuo nulio sukūrė valstybę, kariuomenę, švietimo sistemą, įvykdė žemės reformą. Ar kas tada ginčijosi iki išprotėjimo, kada buvo geriau – prie rusų caro ar prie prie savo valdžios, tegu ji ir šimtąkart negera?

Kada baigsis šis beprotiškas protų mūšis? Kada ir kaip gimė ta neapykanta vieni kitiems ir savo atkurtai valstybei, už kurią tiek dainuota? Iš kur tiek priešų laimėjusio, išsivysčiusio ir brandaus kapitalizmo šalyje?

Ogi mes patys daugiau kaip 20 metų nieko kito nedarėm, tik sau priešus gaminome. Iš savųjų. Nereikėjo jokių rusų ir jokio V.Putino. Purenome dirvą, tręšėme gausiai. Užauginome ir pridauginome daugybę, neapkenčiančių savo valdžios ir dažnai, tuo pačiu – ir valstybės.

Ir nereikia čia apie komunistus ir nomenklatūrą, gerai? Tie tai tikrai jokių nostalgijų praeičiai nejaučia. Jiems tada buvo gerai, dabar įsitaisė dar geriau. Ta daugybė nusivylusiųjų, viskuo nepatenkintųjų ir tikrojo priešo propagandos fanų – dažniausiai vadinamieji „paprasti žmonės“.

Na taip, prastuomenė, mieli ponai. Bet daugelis jų tomis dienomis Baltijos kelyje stovėjo ir būtų numirę už Lietuvą, jei būtų reikėję. Kokie ir patys daugelis buvome, o jau mūsų tėvai – tai praktiškai visi iš tokių. Ne iš Marso juk atvykom.

Žmonės ne todėl iš čia išvažiuoja, kad ten labai smarkiai geriau. Todėl, kad čia nebeįmanoma. Iš minimalios net minimaliai išgyventi NEĮMANOMA. Nors dirbsi nuo tamsos iki tamsos ir visi tave niekins. Tą žino kiekvienas – nuo studento iki prezidento.

Lyderiaujam alkoholizme, savižudybėse dėl beviltiškumo ir perspektyvų nebuvimo. Bet mes, užuot tą pripažinę ir ką nors darę, apsimetam, kad nieko nevyksta. Kad tų žmonių tiesiog nėra, kaip praeinama pro gatvėje tupintį elgetą. Išvystėm ištisą patyčių kultūrą. Gerai įmitę apžvalgininkai apšaukia juos runkeliais ir nevykėliais, ir neblogai iš to gyvena.

Organizuojam pamišėlių sumanytus realybės šou „kaip pragyventi už minimalų atlyginimą“. Pristeigsim pagalbos linijų, dar ką nors uždrausim ir sugriežtinsim. Duosim visokių žeminančių pašalpų, prigalvosim kitų pleistriukų. Tegu tykiai niršta, miršta ir nelenda ponams akysna. O atsargai – visada atsiras ir vandens patrankų.

Bet juk tai mūsų žmonės, po galais! Ir ne ruso jie ilgisi ir praeities, kurios ir Rusijoje seniai nebėra. O tiesiog praktiškai žino ir atsimena, kad tada iš minimalios nors prastai, bet galėjai pragyventi ir susimokėti už būstą. Ir lygiai taip pat praktiškai žino ir kasdien mato, kad tai čia ir dabar neįmanoma jokiais, na, visiškai jokiais būdais. Net ir pusbadžiu.

Jiems nerūpi jokie MGL, BVP, ES, NATO ir kitos aukštos materijos. Ar kiek ten biudžetas dėl jų gaus ar praras. Jie gyveno vienoje valstybėje, dabar gyvena kitoje, ir lygina vieną su kita. Ir jokie pliurpalai to jiems neuždraus ir nepakeis.

Jie mato savo vienintelį gyvenimą ir tai, kas yra, ne prasčiau už mus. Ir jiems reikia kas vakarą skaičiuoti, ar užteks rytoj pavalgymui. Ir žiūrėti savo vaikams į akis, kai sakai, kad negali leisti į kiną ar nupirkti paprastą daiktelį, kurį klasėje dauguma turi. Ir eiti dukrai žieminės striukės į padėvalkę baugščiai dairantis, ar kas iš pažįstamų nepamatys.

Ir aš taip pat, kaip ir jie, daug ko negaliu suprasti. Kodėl tiek kalbų apie Sodros „lubas“, kad tik pasiturintieji galėtų mažiau mokėti ir daugiau gauti? O kodėl niekas nekalba apie Sodros „grindis“, kad vargšams irgi kas nors padidėtų?

Kodėl valstybė negali sąžiningai pasakyti – taip, minimalus atlyginimas yra nepakankamas. Bet jei negalime jums daugiau duoti, tai bent nieko nebeatimsime. Ir absoliučiai jokių mokesčių nuo minimalios nė cento nebebus.

Ir jiems visiškai neįdomūs ministrų-buhalterių palemenimai, kiek nuo to Sodra praras – pridėkit iš biudžeto, po velnių! Ar kad biudžete vis trūksta, nors Lietuvoj greit nebeliks vietos, neišklotos trinkelėmis – juk ne vien iš europinių milijardų tai vyksta.

Juos jaudina paprastas kaip baubimas dalykas: XXI a. Europos Sąjungos valstybėje dorai dirbantis žmogus turi turėti galimybę bent minimaliai sudurti galą su galu iš savo darbo. Jei tų galimybių nėra, tai kaltas ne žmogus, o valstybė. Kas norit už tokią nuomonę papriekaištauti ar pamokslauti? Prašau – nueikit į jų namus ir pasakykit. Ar išdrįsit?

Kaip visada prieš rinkimus, apie tai pradedama kalbėti. Bet tik dėl gyventojų pajamų mokesčio. Kad ir kiek nedaug būtų nueita, tai bus gerai. Tik ar nesubliūkš ryžtas balsuoti, kai reikės priimti galutinius sprendimus? Ir kaip tai bus padaryta? Ir ką tai bepakeis?

Ko tikrai nebepakeis – tai tų žmonių atskirties, nuomonių ir priešiškumo. Valstybėje, kaip ir šeimoje, padarytų nesąmonių pripažinimas po laiko nieko nebepakeičia. Išėjusieji nebegrįžta.

Nejau nejaučiate tos įtampos? Tos paslėptos nevilties ir įniršio, kurie tvyro aplinkui? Tai daug didesnė grėsmė valstybės saugumui nei haubicų ir šarvuočių trūkumas ar Astravo atominė. Niekam nelinkiu tuo įsitikinti praktiškai.

algimantasrusteika.wordpress.com

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Tikroji gresme valstybes saugumui       2016-05-27 14:29

Tai Lietuvos nacionalinis saugumas.Paziurekite kas ten sedi? Ir kokias propagandas skleidzia!!!!

D.M.       2016-05-27 11:40

Imponuoja A.Rusteikos plunksnos maniera-be abejo, lengvai skaitomą ir be papildomų žodynų suprantamą tekstą nėra lengva parašyti.Ginčyčiausi su autoriumi tik dėl NPD panacėjos - įstatymas Nr.IX-1675 reglamentuoja paslaugų mokesčius nuo grynųjų pajamų, o tai reiškia, kad kuo šeimai (asmeniui) po privalomų valstybinių mokesčių lieka daugiau, tuo didesni mokesčiai tiek verslui (šildymas/vanduo ir kt.), tiek už viešas paslaugas (darželis,maitinimas mokykloje ir kt.). Autoriaus pozicija dėl SODR-os “grindų”-taikli.

Dzeikas       2016-05-27 8:13

22:02,
Jus perskaitete mano poste, tai ka norejote perskaityti.Greiciausiai todel , kad kaip tipiskas lietuvis nesigilinate i ta, kas jums nepatinka.O protingos tautos elgiasi priesingai - pazista priesa.
As gi nepaneigiau ka Pikasas sake apie Rusija tame tarpe.As pabreziau kur jis neteisus.
Faktas tas, kad toje vietoje kur slypi valstybes interesas, jokiu nepotizmu , kysiu Rusijoje nera: k-p kompleksas, smogiamieji kariuomenes daliniai,zvalfyba ir kontrzvalgyba, diplomatinis korpusas svarbiose Rusijai valstybese.
Lietuva gi NIEKUR , ne vienoje srityj nesugeba isgyvendinti nepotizmo ir korupcijos.Ir is jos pagristai del to saiposi net draugiskos valstybes.O valdininkai - protingu buvo uzsilike nuo TSRS laiku, dabar tokiu nebelaikoma.

Džeikui       2016-05-26 22:02

Jūs abu neteisūs.Gal Pikasas kiek mažiau romantizuoja konservus nei jūs idealizuojate SSRS ir Rusiją,Pikasas kiek plačiau žiūrėti bando.

seniai jaučiama       2016-05-26 21:49

Dvi Lietuvos yra.Bendra ir maždaug Juodkalnijos dydžio,drauge su visais valdžiažmogiais ir juos aptarnaujančiu personalu.Ir ta,Juodkalnijos dydžio,Lietuva yra daug pavojingesnė bendrajai Lietuvai už bet kurį išorės priešą,nes pasibaigus subsidijoms ieškos naujų uždarbio formų,parsidavinės bet kam,bet kaip ir bet kur.Pirminę pasibaigusių subsidijų sukeltą stadiją dabar kaip tik matome protestuose Lenkijoje.Radekas Sikorskis tiek spėjo tarpvalstybinius santykius apdergti,kad čionykštis “elitas” kol kas gali jaustis saugiai dėl “lenkiškų vėjų”.Vieninteliai tautininkai šokiravo stereotipų kamuojamą aptarnaujantį personalą kol kas.

"Vatnikiene" pasirašinėjančiam zasrancui       2016-05-26 19:52

Myželi, esi apgailėtinas debilas.

T. Vatnikienė       2016-05-26 19:47

Lietuvos Motina Rusija siūlo Jums, brangūs Lietuviai, savo motinišką globą ir apsiaugą nuo iškrypėlių pedofilų, homoseksualų ir visų iškrypėlių, kuriuos gina baisioji Geyropa ir Jankistanas. Slava rossijskoi Litve!

Dzeikas       2016-05-26 10:27

Pikasai, aplodismentai.
JAV tu butum puikus “seilzmenas”.Tau net pardavineti reiktu tik savo malonumui, kaip manksta daryti, kad neprarast formos.Tau pinigus moketu uz tai, kad kitus mokintum kaip priverst nupirkt zmogu tai, ko jam visai nereikia.
Tai ka tu tvirtini - seniai zinoma ir kartoti tai, reiskia vogti sksitytoju laika.
Kas netiesa tavo pasisakymuose:
1.Lietuva laisvesne salis negu Rusija, bet vadinti ja “laisva” patycia is sveikoproto.Ir sajudiniai padejo ar ne daugiau pastangu negu brazauskiniai,kad ji tokia netaptu.
2.Zmogus norintis oriai gyventi tiesoje, nelaizydamas niekam padu Rusijoje turi DAUGIAU sansu rssti dau nisa.SU SALYGA, kad jis pakankamai kvalifikuotas.Lietuvoje gniuzdomas bet koks talentas nesilankstas paslemekams valdzioj ar versle.
3.Nusikalteliu slengu kalbant, Rusija tai banditas nevengiantis “mokruchos”, gal net samdomas zudikas.Lietuva tokiu tarpebutu ivardinta vagimi.O vagys zudyniu vengia ir jei zudo, tai tik kai nemoka “graziai” vogti.Pagarbos Lietuva net siame amplua neuzsitarnauja, nes taiko vagiu kodeksa sau tol, kol apsimoka.Kaip parode 2012m Garliava - bus pavojus loviui,busime dauzomi ir zudomi “kiek reikes”.

Pikasas Dangei       2016-05-26 10:00

Ačiū, už patarimą. Jokiu būdu nesiekiu, kad su visais mano teiginiais būtų sutinkama. Nuo netikslių vertinimų ar net klaidų niekas nėra apsaugotas. Tokiais atvejais atsiranda diskusijos galimybė. Na, o kas pasirenka jūsų paminėtą formą, tai telieka pastebėti, kad taip jie save norom nenorom išsiduoda… Geros dienos.

Dangė       2016-05-26 9:37

>PIKASUI.
Ne su visais Jūsų teiginiais sutinku, bet man patinka Jūsų kultūringas diskutanto tonas. To negalima pasakyti apie daugumą Jūsų oponentų, kurie nesugeba taisyklingai parašyti nei vieno sakinio!!! Akivaizdu, kad tai etatiniai RF ambasados samdiniai, įpareigoti landžioti po visus portalus ir chamiškai dergti visus padoresnius autorius. Siūlyčiau su jais nediskutuoti, nes tai beviltiška.

Pikasas Dzeiikui       2016-05-26 8:38

Ačiū Jums ir kitiems, kurie visa tai mena. Sutinku, kad jau daug metų nuo sovietmečio prabėgo. Paskatino mane priminti, kaip “gerai buvo”, viena moteriškė, kuri su nuoskauda pssakė man: “O prie ruso buvo geriau gyventi.” Ir iš tikrųjų kai kas galėjo jaustis santykinai komfortabiliai prieš kitus. Jei priklausei komunistinei nomenklatūrai, jos aplinkai ar dirbai prekių paskirstymo - pardavimo sistemoje. Tokie savaip privilegijuoti asmenys turėjo lėšų net ir kokiame Kryme atostogauti. Patys patys kelialapių net į užsienio socialistines šalis susiveikdavo. Eiliniams varguoliams didelė šventė buvo pora savaičių LSSR kurorte ... žiemą. Profsąjungos buvo valdžios priedėliai ir žinojo kaip deficitus ir poilsines keliones skirstyti. Jei mes pamiršime, kaip buvo “geriau” tai “tovariščius” čia pat, už sienos. Ir tikra sėkmė, kad ši siena tapo ir ES NATO siena. Tad ir saugoti padeda visa draugija. Kokios jėgos metamos teršti nūsų būti - sunku net atspėti. Problemų ratas platus, tačiau į priekį po truputį trepsime. Beje, dešinieji 0 centristai tik per pasaulines krizes gaudavo kadenciją pavaldyt. Ne viskas pavykdavo, bet serijinių skandalų nebūdavo.Prisiminkime, kaip buvo šaukta dėl “naktinės reformos”. O juk perėmę valdžią kairieji nieko esminio neatšaukė. Reiškia, normali buvo, pagal aplinkybes. Rusijos “valstybinis interesas” - ryškiai grobikiškas. Neslepiama, kad atstatyti SSRS sienas tampa Kremliaus politikos prioritetu. Todėl populistinius ir demagoginius lozungus, kuriuos stumia “kremlinų klakeriai”, tenka atmesti.

normalus masiulis       2016-05-26 5:53

teisingai, pvz. aš pasikėliau sau atlyginimą nuo 5 000 litų iki 250 000 eurų.

Išsikrauna čia nevykėliai runkeliai       2016-05-26 2:57

ir viskas….užsiėmę rimtais darbais. “Susigrąžinkime valstybę”, jie šaukia. Kiek jau metų tą patį šaukia? Kai tuo tarpu normalūs žmonės aktyviai kelia savo atlyginimus.

Letas Palmaitis       2016-05-26 1:06

Tik VANDENS patrankų? Jei neklystu, Maidane kalbėjo ir kalašnikovai. O čia bus atkviestos “taikos palaikymo pajėgos”. Jos ir atstatys “konstitucinę tvarką”.
(Jei iki to laiko D-vas neparems LDK atkūrimo - bent dėl Ukrainos ir dėl saujelės ištikimųjų Baltijoje).

Dzeikas       2016-05-26 0:16

Pikadai, savo paklodese nenusimelavai.Daugmaz taip ir buvo.
Taciau tas buvo aktualu pries 10-15m.kai pradejai reikstis inete.
Dabar tavo rasliava kiausu muzika.Sovitinis gyvenimas pasibaige pries 1/4 simtmecio.Tuo metu ir JAV nekiekvienas kondika nusipirkt galejo.Kai lauke +40,o brekstant +30 tai imi suprast, kad tai ne poniska uzgaida.
Dabar gi Pikasai, pabusk ir dainuok, nes laikai pasikeite ir isdikristalizavo naujos realijos. O jos tokios, kad zmones ilgisi nors ir rusiskos tvarkos, bet tvarkos.Nes tvarka - valstybes interesas.Ir toj pacioj Rusijoje valstybinis interesas suvokiamas 100kgeriau . Ir net tarybiniais laikais ten, Rusijoje jei turejai smegenis inzinerijai - turejai sansa gyvent nevokdamas( jei dirbai kariniam pramoniniam kompleksui) .
Kas dar isryskejo ? Kad tavo ginami konservai dar didesni paslemekai negu brazauskiniai.Tiek kad ant kiek kvailesni uz pastaruosius ant tiek gobsesni.Vagia ir plesia tauta net nepalikdami pagrabui.Na ko noreti, gi sajudiniai tai daugiausia rajkomu lygio nomenklatura.Ten patekt proto daug nereikejo, tik istokimybes, skundimo, ir “atsidavimo”.
Beje, o kas tu tada taip karstai gindamas paslemekus? Publicistine prostitute, kvailas bet istikimas ar viso labo idealistas is isdkaiciavimo?

Pikasui       2016-05-25 23:09

siulau Jums nesileisti i diskusijas su tais proto ubageliais.  Jusu komentarai (be pykcio, uzgauliu zodziu, isdestyti taisyklinga lietuviu kalba, o svarbiausia- be melo) tiesiog erzina tuos budulius.

Eugenijus       2016-05-25 22:40

Taip, jis sako faktą, melo čia nėra.

Pikasas       2016-05-25 22:25

Net nesitikėjau, kad į dienos šviesą pavyks “tiesos ieškotojų’ prisivilioti. Keli esate?

"paniką" susapnavusiam pikasiui       2016-05-25 22:13

Kasmet miningitas nusineša ne vieną gyvybę. Pasitikrink, ar dupcę spuogais neišbėrė. Haliucinacijos prasidėjo- skambink greitukei.
Gesink kompą ir mauk pas gydytojus.
Kai virusas sunaikins smegeněles iš tavęs liks tik “retro” partkomo užuojauta tarp reklaminių skelbimų.
Nejuokauk, sveikata ne šuns papas.

neabejotinai       2016-05-25 22:01

neabejotinai Pykasius yra visur ir visus užknisęs su savo psichodelinėm paklodėm. na apie kokias dar asmens laisves jisai kliedi? Lietuvos pilietis yra nuolatiniuose skurdo ir išgyvenimo gniaužtuose.tolyn vis blogyn.nei koncervų,anei asocialsocdemų liberastu kalafiorams tai nerūpi,svarbu pliurpt iki pamėlynavimo nesąmones beigi žegnotis kiekvienai briuselinei direktyvai.eik tu Pykasiau į ekspertų puslapį-paremsi savo pono anūkėlį,nes komentatoriai ten tokius izdevonus išdarinėja,kad net saldu skaityti.

Pikasas       2016-05-25 22:00

Pastebiu tam tikrą paniką tarp nostalgija sergančių...  Neišsiduokite, nes labai keistai atrodote…:)

piktybiniam spameriui       2016-05-25 21:42

pikasiau, kocervatnike - užknisai.
suprask, asile- neskaitome tavo trydos, na neskaitome.
nykštį žemyn ir praskroliname.

sosal domkratas brudas-brudawskas       2016-05-25 21:37

kuo baudžiauninkai biednesni, tuo paklusnesni.
o iki vysyško paklusnumo dar yra rezervų.
reiškiasi, kainas ir mokesčius reikia didinti, o algas apkarpyti.
šis premjeras nesusitvarko.
gal kubylius, kai taps vėl premjeru, gal jis prikirps kumečiams uodegas.
vot, ką moka tai moka Andriuša- budulius į ožio ragą riesti.
gal jį persivilioti pas save?

Pikasas       2016-05-25 21:31

SOVIETINE NOSTALGIJA SERGANTIEMS

Primindamas sovietinius laikus ir realybes bei kitus gan keistus šių dienų akimis žiūrint dalykus, nedariau jokių palyginimų su dabartimi. Kaip yra dabar visi ir taip neblogai žinom. Bet yra vienas, gal net svarbiausias dalykas, kurio , manau, be palyginimo niekaip neįstengčiau pakomentuoti. Tai – ASMENS LAISVĖ. Netgi esant apatinėse valdžios grandyse išlikusiai korumpuotai nomenklatūrai, esant susaistytiems su tomis Vakarų organizacijomis, kuriose esam tikrieji nariai, asmeninės laisvės nepastebėti neįmanoma. Prasidėjo ji nuo pirmųjų Lietuvos Sąjūdžio organizuotų šimtatūkstantinių mitingų, prasitęsė Baltijos Kelyje iki Talino, išreikšta Nepriklausomybės siekiančiame referendume ir akcentuota Kovo 11- ą dieną Nepriklausomybės akto signatarų parašais. Apsisprendimas dėl pagrindinių tarptautinių organizacijų Europos Sąjungos ir NATO taip pat buvo išsakytas ir pritartas visuomenės daugumos valia. Tai kas gi iš esmės Lietuvoje pasikeitė? Manau, kad svarbiausia yra tai, kad pilietis tapo laisvas savo apsisprendimuose ir visuomeninėje raiškoje. Nors laisvo žodžio ir minties tribūnas daugelyje atvejų užvaldė neokomunistinės struktūros, bet yra išlikę laisvų laikraščių, išgirstame ir pamatome laisvesnę mintį valstybiniame žiniatinklyje, galime laisvai reikšti savo mintis viešai žodžiu ir internetiniuose komentarų puslapiuose. Žinoma, ši situacija dar neišreiškia pilnos laisvės galimybių, bet turime suprasti ir tai, kad mūsų jauną demokratiją mes kol kas dar tik kuriame. Vienas labai svarbus faktorius, kuris kai kada pateikiamas, kaip didžiulis praradimas yra tai, kad kiekvienas darbingas pilietis įgavo teisę pasirinkti iš tų galimybių, kurias jam suteikia laisva europinė darbo rinka. Jis gali apsispręsti ar jam ir toliau dirbti už nedidelį atlygį Lietuvoje ar pagal laisvos rinkos dėsnius gauti optimaliai didesnį atlyginimą kitose šalyse. Jei suskaičiuoti išvykusių ir Lietuvoje gyvenančių piliečių metinį užmokestį, tai jis jau dabar , manau, kelis kartus viršytų sovietinius “brandaus socializmo” pasiekimus. Jau nekalbant apie tai, kaip buvo iškreipti pinigų galimi keitimo santykiai. 57 kapeikos už vieną dolerį buvo tik ” hegemono” nomenklatūros keitimo privilegija, išvykstant laikinai į užsienį. Nelegalioje rinkoje 1 doleris buvo slapta keičiamas santykiu 1: 5 iki 1: 7. Tad net už vidutinį mėnesinį paskutinių sovietinių metų atlygį (apie 160 rublių) galima buvo gauti tik apie 25 – 30 dolerių. Taip mes buvome ne tik “geležine” siena, bet ir ekonominėmis galimybėmis atkirsti nuo bet kokių platesnių kontaktų su Vakarais.

Matrioška       2016-05-25 21:29

Butkevyčiau, Peteliškinai, idiotai judu idiotai- sakiau, kad geriau pirkim patrankas tikras. O jeigu mužikai sumanys maištauti, kas tada bus, a?
Apmyšit riaušininkus?
Tuos budulius reikia iš kulkosvaidžių, iš minosvaidžių šaudyti!
Jokių ceremonijų!
Pasakė žodį prieš valdžią- kulką į kaktą, kontrolinį į pakaušį.
I vsio!
O tai cackinamės vis, cackinamės.
Uch, kaip aš nekenčiu tų pasmirdusių prasssssčiokų!

O tai tos vandens patrankos       2016-05-25 21:20

mirtinai trenkia, kad visi taip bijo? maniau, tik sušlapina, tai jei vasara ateina, tai kas čia tokio…

vyr. buhalterė Šmikonytė       2016-05-25 21:17

Taip taip, už tokius rašinius reikia sodinti į kalėjimą.
Pakalbėsiu su VMI, tegul paieško už ką autoriui baudą išrašyti.
Reikia jau pritrumpinti šį šviesios tikrovės juodintoją.
Antraip gali visą Rinkimų balių sugadinti.
O va, gerb. Pikasui, reikia skirti premiją už nenuilstamą ir pasiaukojamą koncervatoriškų vertybių propagavimą.

Pyrst-emjeras        2016-05-25 21:07

Sakau jums- mums svarbiausia Žmogus!
O prasčiokai, argi jie žmonės?
Autorius rašinėja antivalstybinius dalykus.
Jeigu ubagų nebeapmokestinsime- iš ko sau susirinksime biudžetą?
Man ką- bankus apmokestinti?
Ar suvokiate kur autorius suka?
Kėsinasi į valstybės pamatus!

rename       2016-05-25 20:59

“Pisaka”, - rašeiva, grafomanas

nėra       2016-05-25 20:51

niekingesnio ir šlykštesnio padaro kaip pikasas. Tikras Pikasas apsivemtų jei sužinotų koks topas pasisavino jo slapyvardį ar pavardę.

Pikasas to pikapas       2016-05-25 20:01

Žinau kam mano komentarai nepatinka. Patikėkit…

pikapas       2016-05-25 19:58

Neo-tarybų valdžia myža žmonėms į akis, o tūlas pikasius ragina visus džiaugtis šiltu lietučiu.
Ot, ne veltui pašlemėko propagandono nekenčia visa interneto bendruomenė.

Mix       2016-05-25 19:45

Iš kur vėl atsirado tas Pikasas su savo rašytinėm paklodėm. Neturiu noro su juo diskutuoti. Tik vienas pastebėjimas - tuo metu transportas buvo išplėtotas ir maršrutai buvo į daugelį miestų bei kaimų, tai nuosava mašina nebuvo būtina. Į Palangą važiuodavom kiekvieną savaitgalį. Dabar be mašinos kaip be rankų. O jei jos neturi, tai sėdi užpečkyje, nes bilietų kainos neįkandamos. Sėkmės, džiaukis Pikasai gyvenimu.

Pikasas5       2016-05-25 19:44

NIEKAS NEUŽMIRŠTA
Kapų priežiūros ir mirusiųjų pagerbimo tradicijos nebuvo išnykusios ir sovietmečiu. Manau, kad tai buvo netgi tam tikras tautą vienijantis reiškinys, išsiliejantis netgi kaip tam tikras protestas prieš bolševikinį vulgarų ateizmą. Šv.Vėlinių diena kaip tik ir buvo ta data, kai buvo galima pajusti tą ore plevenančią kitokio gyvenimo suvokimo idėją. Represinės okupacinės struktūros ir vietiniai kolaborantai jautė tam tikra diskomfortą, kai Vėlinių vakare kapines nutvieksdavo žvakelių jūra. Indelių joms tada dar nebuvo, tad didelis trukdys kai kada būdavo stiprus vėjas. Jau tada žmonės išdrįsdavo padėti gėlę ar uždegti žvakutę ant Lietuvai iškilių asmenų kapų. KGB darbuotojai stebėdavo tuos asmenis, juos fotografuodavo ir vėliau persekiodavo. Reikėjo išskirtinės drąsos tam, kad uždegti žvakelę ant Lietuvos patriarcho J.Basanavičiaus Vilniaus Rasų kapinėse ar Dariaus ir Girėno kapo, buvusio kapinėse Kaune, Vytauto prospekte. KGB suprato, kad šie didvyriai yra Lietuvos nepriklausomybės simbolis ir tų kapų prieigas ypač stebėdavo. Kartais net prisiartinti neleisdavo. Tai kėlė gyventojų pasipiktinimą, kuris 1956m. Vėlinių vakarą minėtose Vilniaus ir Kauno kapinėse išsiliejo į didžiulę demonstraciją, kuria buvo išreikštas laisvės siekis. Tai išgąsdino tuometinius LKP CK “hegemono” bosus ir jų talkininkus KDB darbuotojus. Daug dalyvių buvo suimta, vėliau pritaikant jiems įvairias sankcijas. Kai kas neteko darbo, kai kas buvo pašalintas iš aukštosios mokyklos ir t.t. Vėliau lankyti kapines per Vėlines būdavo leidžiama tik iki 18 valandos. Gal kagėbistai bijojo, kad pritemus jų nuotraukos nebus tokios aiškios? Dar ilgai žmonės su pagarba kalbėdavo apie tuos laisvės troškimo proveržius Vėlinių dieną. Net iki Romo Kalantos aukos tad dar buvo šešiolika ilgų vilties metų laukimo… Niekas neužmiršta…

Pikasas4       2016-05-25 19:02

APIE TELEFONUS SOVIETMEČIU
Ilgus sovietinius dešimtmečius jie buvo, jei ne valdžios, tai pasiturinčio gyvenimo simbolis. Ir ne todėl, kad už pokalbius tekdavo nedaug mokėti. Bėda buvo kitur. Stacionarinė telefonizacija (kitokios dar tada nebuvo) buvo tokio nykaus lygmens, kad turėti teisę į telefoną, neatstovėjus kelių ar net kai kuriais atvejais keliolikos metų metų eilėje juos gauti, galėjo tikėtis tik “hegemono” nomenklatūros ar jai artimo rato darbuotojai arba prekybininkai su jais turėję glaudžius ryšius. Susidaro toks įspūdis, kad net specialiai būdavo stabdoma telefonizacija, tik nevisai aišku kokiu tikslu – “hegemono” kadrams išsiskirti ar bloginti bendravimo galimybę tarp skurdesnio lygio gyventojų. Kyšių sistema dėl eilės apėjimo buvo preciziškai išvystyta. Pakišų rublių sumos siekdavo skaičių kombinacijas net su trimis nuliais, tad pas kai ką kišenės pūsdavosi, o pas kai ką piniginės plonėjo. Apie tai, kad gyventojų tarpusavio pokalbiai būdavo slapta įrašinėjami ir, esant “pareikalavimui” , perklausomi, ypač tarptautiniai pokalbiai, ir aiškinti nereikia. Tame darbe tikriausiai daug kadrų turėjo dirbti, nes totalinė sekimo sistema, galima sakyti, veikė beveik nestrigdama. Kai buvo leista dubliuoti vieno privedimo abonento kabelį į dvi atšakas, tapo šiek tiek lengviau. Kartais, kaimynui sutikus, galima buvo įvedimą šiek tiek paspartinti. Nepatogumas buvo tik toks, kad tuo pačiu metu skirtingi abonentai susisiekti su kitais pašnekovais negalėjo. Telefonas turėjo tokią vertę, kad net parduodant butą naujam savininkui už paliktą numerį būdavo pakeliama kaina apie 1000 rublių. Labiausiai žlugdė nebuvimas teisės rinktis – turėti telefoną ar ne. Juk šiaip ar taip apie tai spręsdavo tuometinės nomeklatūros ” činovnikas”

Pikasas       2016-05-25 18:55

SOVIETMEČIO NOSTALGIJA SERGANTIEMS

APIE DARBĄ
Darbas sovietmečiu buvo garantuotas ir jo turėjimą netgi mažai kas tinkamai vertino. Galima buvo darbo metu girtuokliauti, pareigas atlikti aplaidžiai, o išprašytam iš jo, susirasti kitą adekvatų darbą. Tačiau, kai už mėnesį darbo, aukštąjį mokslą baigęs jaunas inžinierius gaudavo apie 120 rublių, už kuriuos jis galėjo (po blatu ar atstovėjęs ilgą eilę) nusipirkti dvi naujas padangas savo senstančiam “žiguliukui”, tai jo pamaloninimas kokiu profsąjungos dovanotu vežimėliu kūdikiui ar kelialapiu į poilsio namus ne sezono metu galėjo atrodyti, kaip palaima, t.y. “nuoširdus rūpinimasis personalu”. Visas tas energetinių resursų iškraipymas prie sovietų, dabar mums atsiliepia būtinomis milijardinėmis investicijomis, skirtomis už “chruščiovkių” namų apšildymą ir pan. Taip. Kuras automobiliams būdavo įperkamas net ir už tuos atlygius. Tačiau eilės automobilio paskyrai už valdišką kainą nusidriekdavo 15 – 20 metų ir tik nomenklatūros viršūnėlės galėjo savo automobilį pasikeisti kas 5 metai, seną parduodamas gerokai brangiau, negu mokėjo už naują. Apie būtinų , dylančių dalių kainas rinkoje geriau nekalbėsiu. Akyse ašaros galėjo pasirodyti kainas turguose pamačius. Tokia “Šatrija”, būdama jau ne premjerė, bet dar turėdama rankose premjero antspaudą, paskyrė sau automobilį “Volga”, kuris tuo metu juodoje rinkoje kainavo 21 tūkst. rublių, o valdiškai, berods, apie 9 tūkst. rublių. Skirtumas – 12 tūkst. rublių atitiko 10 metų eilinio darbininko uždarbį. Kaip buvo galima pirkti naujas padangas su tokiu atlyginimu. Tas pačias , senas, po porą kartų restauruoti tekdavo. Dabartinis jaunimas net tokios varganos technologijos nežino. Dabar už 1200 (dabar gal už 2000 lt – P.) litų galima padoresnę mašinikę nusipirkti, negu 6-8 metų žiguliuką. Šeimos gal dešimt metų taupydavo ar net daugiau, kad bet kokį, dar važiuojantį kledarą įsigyt. Buvo dėl tokios situacijos vienas privalumas. Kas mašinikę turėdavo visi baravykai – tavo. Prilėkusių miškan miesčionių ant pirštų suskaičiuosi. Dzūkeliai tokius krepšius ant pečių prisitaisę tįsdavo, kad vos panešt galėdavo tų miško gražuolių. Tad ne viskas blogai buvo. Tada buvom gražūs ir jauni. Dabar nebe jauni, o tik gražūs:))) Na, ne tokie gražūs, koks buvo gerumu švytintis Popiežiaus Jono – Pauliaus II -o veidas, tačiau tas, kuris su sąžine gyvena, gražumo spindulėlis tokį pasiekia. Pažinojau tokių senučių ir senukų, kad ir dabar žemai jiems galvą lenkiu. Kaip dabartinė jauna karta per gyvenimą nutrepsės – didelis klaustukas, tačiau tikėti ja būtina. Nusimestumėm tragiškų pesimistų parėdus, laimingesni būtumėm. Tikrai.

Pikasas BUTAI SOVIETMEČIU I       2016-05-25 18:22

Užėjus sovietams, miesto centruose buvę butai buvo ” atlaisvinti” nuo likusios žydų mantos, geriausi kitų, išlikusių lietuvių rekvizuoti. Jei vienai galvai tekdavo daugiau negu 13 kv. metrų – atimt ir viskas. Buržujus, atseit. Juk negalėjo sovietinės armijos ar NKVD aukštesnio rango karininkas gyventi kokiame kareivių sulipdytame barake. Tokiems tik ąžuolinį ”smetoninį” parketą chrominiais minti priklausė. Jei kas bandė bent kiek pamurmėti, – kelias tiesus. Dažnas ir pamurmėti nesuspėdavo. Visi žinom kur. Mažai tuo keliu atgal begrįžo. Stalino laikų statybos priminė nei tai romėnų klasiką, nei tai carinę pompastiką. Visokie fasadiniai stalininio tipo ”pribambasai” kėlė kainą ir rinko gatvių grindinio dažnai organinį purvą, kurį tuomet daugiausia dar arklių kanopos trypė. Pradėjo iš kaimų žmonės nuo kolektyvizacijos bėgti. Žemę atėmė, arklio ir to nepaliko. Lindo kolūkiečiai į miestus, kurie tik sovietinius pasus sugebėdavo iš rajono milicijos išmušti. Manot jiems lengva buvo? Anaiptol. Tik jauni į mokslus lengviau galėdavo patraukt. Tada ir pasą dantis sugriežusi provincijos ”hegemono” nomenklatūra išrašydavo. Kaip gi taip – studentas be paso, apie kurį dar Majakovskis apeiliavo, kaip buržujai jo bijo, negalėjo būti. Štai tokiu būdu besipučiant miesto gyventojų skaičiui ir pradėjo trūkti net ir tų bendrabutinių barakų. O čia ir N. Chruščiovas Stalino prisiminimui ” išrašė” . Daug kas patikėjo – ot dabar tai po XX KPSS ” sjezdo” , tai bus. Statyti pradėjo , kaip tuomet tikino, laikinus 4-5 aukštų būstus, kuriuos po dvidešimties metų žadėjo nugriauti ir geresnius subūdavoti. Tokie jie ir gavosi – ”laikinos išvaizdos” . Tų chruščiovkių iki dabar pilni miestai ir niekas gerai nežino, ką su jomis daryti. Vieni šilumos nuostoliai. Renovaciją ne visi gyventojai įkirsti gali. Dideli pinigai. O jau kokie sanmazgai įrengti, tai geriau patylėsiu, kad jautresnės sielos skaitytojo nesupykintų 0,9 kv. metro ploto. Toks standartas. Apie kriauklę – tyliu. . Jų tualetuose net nebuvo. Joks architektas įvairių debiliškų standartų keisti neturėjo teisės, nes patį, tikriausiai, nuteistų. Kaip minimum, tokio projekto net netvirtintų. Viskas buvo paskaičiuota – tiek procentų voniai , tiek virtuvei ir žinokis perbraižinėtojau. Net architektūra tokio darbo nepavadinsi. Kas sugalvodavo kokį asmeninį namuką susiręsti – vėl metražo standartai – tiek mieste leidžiama, tiek kaime. Lietuvos žmonės darbštūs. Lipdė iš paskutiniųjų. Na ir nuo tokios valdžios ir nugvelbt nesibodėjo. Tempė iš fabrikų kas ką nustėręs. Juk viskas liaudies: ) Kas kokių laipsnių ar žvaigždžių ant antpečių prikaupė, tai ir algelės jų buvo lyg ir normalios. Kai visokie kurortai ir dačios ” nachaliavi” tai kodėl gyvenimu nepasidžiaugti? Netgi deficito kartais jiems kokio numesdavo. Spec. parduotuvėse, žinoma. Eilinis žmogelis į tokias duris pastuksenęs netgi nesuprastas būtų. Juk tai pagal sąrašą..Gal tuometinio ”hegemono” likučiai dabar galėtų tiksliau paaiškinti, kokiu principu jie tuos deficitų sąrašus sudarinėjo? Tik, vargu ar išdrįs?

Pikasas BUTAI SOVIETMEČIU II       2016-05-25 18:20

Gerai. Prisikasėme iki ”išsivysčiusio” , o vėliau ir ”brandaus” brežnevinio socializmo. Tada su butais buvo – tvarka. Eilės. Pradžioje kooperatiniams ir be eilės. Valstybei mokėsi 25 metus – žiūrėk ir išsipirksi. Smagu. Bet eilės eilės. Jos vis ilgėjo, kaip koks kelias į rojų ir valdiškam butui jis nusitęsdavo 15- 25 metus, o kooperatiniai savo ”ilgiu” irgi greitai beveik pavijo. Tiesa, jauniems ”su mokslu” specialistams, siunčiamiems į provinciją, atsirasdavo galimybė ir be eilės kokį butuką gauti. Bet tai tik pradžioje. Visą laiką galiojo ”tvarka” ir kvadratiniuose metruose. Jei vienam bet kokio buto ar namo gyventojui tekdavo po 6 tuos nelemtus kv. metrus, tai į jokią eilę nepriimdavo. Įstatymas – visad buvo , beje, ir yra, – stulpas. Jį, vadinasi, reikia apeiti. O apeiti, gyvenant tėvukų namelyje jaunai šeimai, buvo vienas pagrindinis būdas. Išsinuomoti kur nors butą pas svetimus. Gyveni ten ar ne, tamstos bėdos. Štai tada gali į eilę įsirašyti ir keliolika metų nuobodžiai laukti, kol kokia beveik tokią pačia chruščiovinę ” dėžutę” a lia butą sumontuos. Statybos vyko sparčiai. Galima sakyti ” stachanovietiškai” . Darbo kokybės geriau neminėti. Akustinių , šiluminių namų savybių – taip pat. Juk iškreiptos energetinių žaliavų kainos to neprašė. Tos gražios durys, kurios dabar puikuojasi dažnose laptinėse jau senokai pakeistos. Su koja neišspirsi. Nes ir grobti jau atsirado ką. Kai nuo algos iki algos kapeiką skaičiuodavo, tai ne moderni įranga galvoje buvo. Kai iš Minsko automatinę skalbimo mašiną atboginau – šventė namuose buvo. Ilgam. Tiek to, tuos asmeniškumus. Kas tuomet jau gyveno ir patys daug prisimena. Spaudau mygtukus jaunimui. Kad ne viskuo tikėtų, ką ” kontoriniai trintukai”  pritrina. Nuo komunistinės nostalgijos jokie vaistai greitai nesuveikia, bet juk turime gelbėti mūsų jaunų Lietuvos piliečių sielas.


Rekomenduojame

Robertas Grigas. Ir taip dabar 4 metus?! Kaip iškęsti…

Vytautas. Radžvilas. Ir vis dėlto mes gimėme ir subręsime Laisvei ir Lietuvai!

Andrius Švarplys. Draudimas agituoti neatitinka Konstitucijos

Algimantas Rusteika. Jau galiu kalbėti

Tomas Viluckas. Kokių žingsnių vertėtų imtis, kad iškiltų NS pagrindu jėga, kuri 2024 m. peržengtų 5 proc. barjerą?

Nida Vasiliauskaitė. Už ką balsuoji, o kas iš to išeina, arba Kas vadinama „laisvai demokratiškai išrinktos valdžios legitimumu“?

Vytautas Sinica. Mintys po rinkimų

Vytautas Radžvilas. Porinkiminė Nacionalinio susivienijimo spaudos konferencija Valdovų rūmuose: kodėl vertėjo?

Rinkimų rezultatai ir porinkiminės replikos: Ramūnas Aušrotas, Audrius Bačiulis (papildyta)

Algimantas Rusteika. Tai buvo tiesioginė provaldiška agitacija už valdžios partijas

„XXI amžiaus“ klausimai kardinolui Sigitui Tamkevičiui apie artėjančius Seimo rinkimus

Geroji Naujiena: Ir mes visa galime Tame, kuris mus stiprina

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Smulkieji verslininkai ir Nacionalinis susivienijimas pasirašė visuomeninį susitarimą

Liudvikas Jakimavičius. Balsuokim protingai

Andrius Švarplys. Užvis svarbiausia – stabdyti valstybę, kad ši nesikištų į privačią žmogaus sferą

Vytautas Sinica. Išmesto balso mitologija

Ramūnas Aušrotas. Partijų programinės nuostatos ir iniciatyvos, prieštaraujančios krikščioniškai pasaulėžiūrai

Augminas Petronis. Tokia mąstysena – ‘viskas, ką jūs apie save žinot, yra tapatybės’ – tikėjimui naikinančiai žalinga

Aleksandras Nemunaitis. Esame už žodžio laisvę ir prieš politkorektiškumą

Algimantas Rusteika. Konservatoriai nutarė reklamuotis pas savus?

Katalikiški balsavimo principai

Liudvikas Jakimavičius apie žiniasklaidą

Seimo narių balsavimų gyvybės ir šeimos klausimais apžvalga

Ar egzistuoja laisva valia? Vytauto Sinicos atsakymas

Algimantas Rusteika. Jei balsuosi už mažus, „tavo balsas prapuls“

Liudvikas Jakimavičius. Gražus rudenėlis ir rinkimų aritmetika

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.