Įžvalgos

Algimantas Rusteika. Marionečių teatro kasdiena

Tiesos.lt redakcija   2017 m. lapkričio 11 d. 1:01

2     

    

Algimantas Rusteika. Marionečių teatro kasdiena

Kiekvieną dieną marionečių teatre…

Čia trys nuolatiniai prožektoriai – daugiau ir nereikia.

Vienas nušviečia Baubą: kad žinotume, ko bijoti ir kas labai negeras. Kitas – vis naują ir naują Nelaimę: kad nesijustume nelaimingi. Ir trečias, svarbiausias, – naminį ir konkretų Kaltąjį: kad būtume teisūs ir neieškotume kaltųjų.

Nes tie, kurie nežino, ko bijoti, kas dėl visko kaltas, ir kurie jaučiasi nelaimingi, yra jokie. Tokie yra neteisūs ir nemūsiškiai, ir gali pradėti galvoti, kaip nereikia, todėl reikia, ką reikia, apšviesti, kad jie pasijustų durniais ir kaltais.

Baubas yra konstanta ir priklauso nuo kompaso parodymų ir vėjo krypties. Dėl nelaimių nėra bėdos – jomis gausiai aprūpina Mėnulio fazės ir Dievas. Svarbiausi yra kaltieji – jie dažniausiai buvo šventi ir gyveno tarp mūsų. Kaip saldu, kai jie pasirodo tokie, kaip mes, ir yra nuteisiami! Jie nuolat kinta: prašytojus keičia klasikai, dainininkus – siuvėjai, menininkus – vėlgi politikai, ir… spektaklis niekada nesibaigia.

Jie tikrai kalti, bet ne kaltesni už mus, ir prožektoriaus išplėšti mojuoja kojytėmis kaip tarakonai – argi gali kas būti smagiau? To reikia – kad neišvystume vienas kito akių ir nejustume vienas kito peties. Mes turim būti vieni ir vieniši.

Ir mes nebežiūrim pro langus, kur lekiam, ir mums nesvarbu, ar teatras užgrius. Nebesvarbu, ar architektas suklydo, ar ne taip pastatyta, ar galim dar ką nors padaryti. Neapykanta užlieja protą – mes žinom, kas priešas!

Nematom apšvietėjų – negyvų, mus niekinančių žvilgsnių, jų tuštybės šypsenų ir piktdžiugos. Esame dramos dalyviai ir džiaugiamės, kad prožektoriai rodo ne mus.

Tegu viskas sugriūna, bet mes to nematysim, nes… žaidimas svarbiau. Arenoje nykščiai žemyn ir pritarimo ūksmas.

Tikslas pasiektas.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

xiaojun       2017-11-13 4:37
Autoriui       2017-11-11 18:57

pagarba: tiksli, nors ir literatūrinė susidorojimų analizė


Rekomenduojame

Seimas aiškinsis, kokia jo pozicija dėl ES ateities vizijos: parengti trys skirtingi projektai

Vienas iš šiuolaikinės dvasininkijos veidų..., arba Kai politinis korektiškumas svarbiau negu krikščionybė!

Gintaras Karosas. Vytis

Kavarskas pagerbs laisvės kovotojų, šios parapijos ganytojų mons. Alfonso Svarinsko ir Algimanto Keinos atminimą

Rimantas Jonas Dagys. Kaip gyvensime ratifikavę Stambulo konvenciją, arba Ką reiškia „gender blender“ (video)

Lietuvos medikų sąjūdis kviečia pasirašyti nacionalinį susitarimą

2017-ųjų Laisvės premija skirta laisvės gynėjai, politinei kalinei s. Nijolei Sadūnaitei. Sveikiname!

Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Ar laisvoje visuomenėje reikalingi draudimai? Atsakymas A. Tereškinui

Andrius Narbekovas. Transseksualizmas – medicininiai ir etiniai aspektai

Dešimtmetį skurdinami aukštųjų mokyklų dėstytojai: padėtis katastrofiška

EP reakcija į „Rojaus popierius“: raudona kortelė padedantiems slėpti mokesčius

Vytautas Radžvilas. Nekalti žaidimai?

Algimantas Rusteika. Apie pasaulį anapus ekrano

Europos Parlamentas griežtina poziciją dėl Lenkijos

Pirmoji pasaulyje „gyvybės vizas“ žydams išdavė Lietuva, bet pasaulis to nežino

Pirmą kartą Danijos teismas už teroristinius nusikaltimus atėmė pilietybę

Kviečiame paremti Andriaus Švarplio peticiją – apginkime ir krikščioniškų pažiūrų Seimo nario žodžio laisvę

Karolis Kaupinis. Viešas laiškas tiems, kuriems rūpi

1863–1864 m. sukilimo dalyvių palaikus siūloma palaidoti Rasų arba Bernardinų kapinėse

Vytautas Radžvilas. Prigimties pabaiga

Dr. Ignas Kalpokas. Kodėl socialiniai tinklai tapo politikos technologijų dalimi?

Povilas Urbšys. Esu seksistas ir mužikas

Žilvinas Nečiūnas. Kas „gelbėja“ Gedimino kalną

Andrius Navickas. Sutrikusio žmogaus žalojimas nėra rūpestis jo teisėmis ir laisve

Apie Dainiaus Kepenio „lengvatikystę“, arba Kokia argumento „atsimena iš pasakojimų“ vertė?

Savo parašu paremkime Aldonos Jankevičienės peticiją: apginkime tuos, kurie žuvo vardan Tėvynės, pareikalaukime teisingumo

Rita Miliūnaitė. Ar požiūris į kalbą reiškia požiūrį į valstybę?

Mihailas Neamţu. Sorosas ar Tocquevilleʾis?

Kas pagimdė medikų bruzdėjimus?

Giulio Meotti. Naujoji oficiali Europos istorija: krikščionybė trinama, islamas propaguojamas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.