Dienos aktualija, Nerasta rubrikos

Algimantas Rusteika. Apie laisvę

Tiesos.lt redakcija   2019 m. birželio 6 d. 17:06

15     

    

Algimantas Rusteika. Apie laisvę

Visada apie tai, ko nėra, ko trūksta, ko nori ir neturi. Alkanas svajoja apie maistą, alkoholikas – apie dozę, impotentas kalba ir kalba apie seksą, vargšai – apie pinigus. Laisvės epochoje visi nenutyla apie laisvę.

Apie tai, kaip jos nebuvo kadaise ir nėra dabar kitur, kur ir kada kalbėjom, kaip jos nebuvo dar kitu laiku ir kitur. Tik visada laisvė buvo čia ir dabar pas tuos, kurie kalba, kad turim tai, ko nėra. Ir tie, kurie kalba, nemeluoja, nes jie tikrai turi tai, ko neturim. O ką turim, nėra tai, ką galvojam.

Socializmo Rytuose, kurio taip bijo laisvės valdžia, jau seniai nė kvapo neliko, ten laisvai siautėja laukinis kapitalizmas. Neokomunizmas, įsitikinimais tampanti totali viešosios erdvės minčių ir asmeninio gyvenimo kontrolė pas mus ateina iš komunizmą nugalėjusių ir naujai įsimylėjusių Vakarų. Ir ją įgyvendina partijos, sočiai pragyvenančios iš komunizmo kritikos.

Vergai labiausiai myli juos pajungusią jėgą ir nemėgsta tiesos. Laisva rinka ir konkurencija baigiasi monopolijų ir oligopolijų užvaldytoj valstybėj. Visokios konkurencijos tarnybos ir nuo monopolizmo priklausančios valdžios įstatymai yra tik žaibolaidis socialinei neapykantai.

Toks žavus, nerašytas valdžios ir monopolistų susitarimas: mes prievartaujam žmones ir mokam jums mokesčius, o jūs žlugdot smulkiuosius, užtikrinant mums verslo aplinkas ir darot, ką norit. Visų šalių valdžia ir monopolistai, vienykitės!

Po viduriniosios klasės laidotuvių įvyks medelių bei skruzdėlyčių teisių materializacija ir teisingumo dramblių išdalinimas.
Kviečiame visus paskolų gavėjus į laisvės pikniką!
Įėjimas nemokamas, išėjimo nėra.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Įėjimas nemokamas, išėjimo nėra.       2019-06-7 14:10

“Laisvės epochoje visi nenutyla apie laisvę.  Laisva rinka ir konkurencija baigiasi monopolijų ir oligopolijų užvaldytoj valstybėj.  Nuo monopolizmo priklausančios valdžios įstatymai yra tik žaibolaidis socialinei neapykantai.  Visų šalių valdžia ir monopolistai, vienykitės!”

Laisvei nuo ONS reikia lyderių...       2019-06-7 13:02

https://www.pozicija.otg/vytautas-radzvilas-prezidento-rinkimu-kronika-nesame-bendrazygiai-2/

Ar pamenate, nuo ko tik nėra atsiribojęs ar ko dar nėra demaskavęs,    demokratinių jėgų vienas iš pagrindinių ideologų- profesorius V.R.?
O gal kas pamena   jo sėkmingą veikimą , telkiant   įvairias demokratines grupes reformų ar abstraktesnio dem. tikslo kryptimi?  Kiek pamenu, net su Ozolo partija R. ir jo bendražygiai nesugebėjo susivienyti…
  Gal pamena kas , kad R.ir jo bendražygiai   po EP rinkimų    pripažino kokias nors esmines strateg.  klaidas ar konstatavo, kad smarkiai juose pralaimėjo? Šis jo porinkiminis tekstas   realia savikritika ar   nesėkmės analize net nekvepia..      http://www.tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/vytautas-radzvilas.-padekos-zodis Šiame tekste svarbiausia ši   reziume;
,,Taip, kartais klydome. Bet galime didžiuotis, kad įstengėme organizuoti aukšto lygio rinkimų kampaniją, kuri tikrai paliks pėdsaką mūsų politiniame gyvenime ir galės tapti sektinu pavyzdžiu būtinai atsirasiantiems mūsų pradėto žygio tęsėjams.’‘

Karvedys V.R.    Didžiuojasi tokia ,,aukšto lygio rin. kampanija’‘,  kuri baigėsi riestainio skyle…
Liberalė , nacionalinės neprikl.    valstybės faktinė oponentė Maldienė, investavusi tik 4 tūkst. eurų, šaipėsi iš R. kampanijos, jos esmės, rezultato ir nesantaikos su LYČ STOVYKLA   (kaip esminės pralaimėjimo priežasties..)

Gal kokią diskusiją profesorius prie apskrito stalo ta tema suorganizavo ar ruošiasi suorganizuoti tam,    kad suvoktų ,kodėl jo kampanija, su tame tarpe su     didele   investicija į laikraštį,( bendras tiražas ,regis, 300 tūkstančių)  baigėsi beveik šnipštu…?
Manau, jog daugelio nacionaldemokratų (įskaitant ir mane…)      autoritetas V.R., artėjant   Seimo rinkimams, jau turi numatęs visą sąrašą  ONS oponuojančių organizacijų ir darinių bei asmenybių, su kuriais yra daugybė priežasčių VF     nesiburti ir nuo jų atsiriboti…Vertėtų  prašyti   Apvaizdos, kad profesorius vėl nesimtų misijos ką nors organizuoti ar koordinuoti Seimo rinkimams, bet patikėtų, savikritiškai ar bendražygių prispaustas, tą darbą kitoms, gebančioms ne tik mąstyti, bet ir telkti , asmenybėms…

apie pensijas       2019-06-7 12:35

Lietuvoje pensijas pradėjo mokėti SSSR,nors 25m stažą niekas negalėjo turėti 1945m…Tai SSSR,kad galėtų mokėti pensijas pagal įstatymą priskaičiavo darbo metus dirbusiems Smetoninėje Lietuvoje,tai yra pensijiniai mokesčiai buvo mokami Lietuvos valstybei,bet ne SSSR.Dabartinis ministras pareiškė,kad kas dirbo sovietmečiu ir mokėjo pensijinius mokesčius okupantams,tai nėra galimybės apskaičiuoti,kiek jie sumokėjo mokesčių ir nebus skaičiuojami už tai balai pensijai gauti.Taip gaunasi,kad okupantai labiau Lietuvą mylėjo nei savi patriotai
iš Delfinų straipsnio komentaro, straipsnis apie britų pensijas

Raigerdas        2019-06-7 11:35

Čia vienas komentatorius rašo:“Patiktų  2019-06-7 7:42 krikščionika ekonomika”. Taigi, kad ji jau buvo. Ar jūs istorijos nesimokėte mokykloje? Priminsiu, kad tai buvo Šventoji Romos Imperija. Ją valdė Popiežius su savo Bulėmis. Viena iš jų buvo skirta tam, kad pradėti Kryžiaus karą prieš Lietuvą. Nejaugi jūs nesimokėte šitų dalykų mokykloje? O gal ten tokių dalykų nemoko? Tada apie kokią laisvę galima kalbėti mokykloje, jeigu ten nėra mokoma apie tuos įvykius, kurie buvo istorijoje? Wikipedija:“Kryžiaus žygiai – Vakarų Europos riterių karinės kampanijos, vykdytos XI–XVI a. Kryžiaus žygius skelbė arba laimino popiežius, jų tikslas buvo krikščionių ekspansija į kitatikių ir pagonių kraštus. Pirminiai deklaruojami kryžiaus žygių tikslai buvo pagalba Rytų krikščionims kovoje su musulmonais, Šventosios žemės išvadavimas;  Kryžiaus žygių priežastys:
  Buvo pablogėjusios gyvenimo sąlygos kryžiaus karo išvakarėse (badas, epidemijos).
  Feodalų sūnūs ieškojo žemės ir turtų (nes buvo įvesta majorato teisė)
  Valstiečiai tikėjosi ištrūkti iš baudžiavinės priespaudos ir rasti turtų Rytuose.
  Buvo pasikeitęs jėgų santykis tarp Rytų ir Vakarų. Popiežius tikėjosi išplėsti savo įtaką Rytuose, nes Bizantija buvo nusilpusi.
  Daugelis tikėjo, jog dalyvavimas kryžiaus žygyje išpirks nuodėmes”. Tokia tuo metu dominavo laisvės samprata Šventojoje Romos Imperijoje, kad niekas neturi teisės tikėti į ką jis nori. Visas pasaulis privalėjo tikėti tik į tai, į ką nurodė Popiežius, kaip Dievo vietininkas Žemėje.

Raigerdas        2019-06-7 11:06

Aišku, kad gerbiamas Algimantas Rusteika eilinį kartą parašė aštrų satyrinį straipsnį, kur kritikos strėlės nukreiptos į valdžią:“Toks žavus, nerašytas valdžios ir monopolistų susitarimas: mes prievartaujam žmones ir mokam jums mokesčius, o jūs žlugdot smulkiuosius, užtikrinant mums verslo aplinkas ir darot, ką norit. Visų šalių valdžia ir monopolistai, vienykitės!”. Bet mūsų valdžia į tai nereaguos, nes tos poveikio priemonės šiandien yra neefektyvios. Lietuvos valstybės reikalai priklauso nuo to, ką pasakys G. Landsbergis, E. Gentvilas ar dar koks nors politikas. Taigi, valstybės reikalai priklauso nuo kokio nors politiko nuomonės. Lietuviai ilgą laiką neturėjo laisvės ir negalėjo laisvai reikšti savo nuomonės. Ir štai atsirado laisvė ir galimybė reikšti savo nuomonę. Ir ką daro tas lietuvis su ta gauta laisve ir su ta galimybe reikšti savo nuomonę? Jis, tą sunkiai iškovotą laisvę reikšti savo nuomonę, už kurią buvo sumokėta dešimtys tūkstančių gyvybių, paverčia kultu. O tai reiškia, kad jis taip ir netapo laisvu žmogumi, nors už tai buvo sudėtas, gal būt, aukščiausias kalnas aukų iš žmonių gyvybių. Kadangi Lietuvoje buvo sunaikinta šios tautos išgyvenimui reikalinga vieninga vertybinė filosofinė sistema, tai šios dienos valdininkas, politikas neturi net menkiausio supratimo apie laisvę. Mes gyvename priešingybių pasaulyje arba dichotomijų pasaulyje (dichotòmija gr. dicha — pusiau + ↗ ...tomija). Lietuviai, išgyvenę apie 200 metų vergijoje, šiandien nesugeba suvokti šio paprasto reiškinio esmės. Todėl laisvę jie priima kaip absoliutą, nes įsivaizduoja, kad laisvė neturi ribų ir tai reiškia, ką noriu tą darau. Nors jis, gyvendamas bute ar savo sode, aiškiai mato savo teritorijos ribas. Taigi, visoje aplinkoje mes matome ribas. Ąžuolas, pavyzdžiui, negali vaikščioti, vilkas negali tapti avimi ir t.t. Kas vaizduoja Lietuvoje, kad laisvė neturi ribų? Lietuvoje yra vieninteliai tokios rūšies artistai - politikai. Sukurta melaginga atrankos sistema, kas gali vadovauti tautai, pareina būtent dėl tokio iškreipto supratimo, kas yra laisvė. Absoliučios laisvės neegzistuoja. Todėl yra svarbu, kiek žmonių suvokia toje šalyje, kas yra laisvė. Žmogus, turintis savo viduje daugybę prietarų, nėra laisvas žmogus net labai demokratiškoje šalyje. Taigi, yra ta vidinė laisvė, kuri yra tampriai susijusi su to žmogaus sąmoningumo lygiu, ir ta išorinė laisvė, kuri yra tame sociume, nes jame yra numatytas gyvenimas pagal tame sociume egzistuojančias taisykles. Būtent čia ir susiformuoja Blogio ir Gėrio sampratos, kurios tampa tos tautos išgyvenimo vektoriais. Seimas yra tokia keista žmonių veiklos vieta, iš kur yra valdoma valstybė net nieko nenutuokiant apie laisvę, apie politiką ir net apie ekonomiką. Valstybės valdymo galimybės yra labai žemos, todėl Lietuva gyvena daugiau pagal protėvių nuopelnus, kitų valstybių pamėgdžiojimą, pagal tenkinimą grupinių interesų, sukuriant klanus, bet nekuriant tokios valdymo sistemos, kuri tarnautų visų piliečių labui. Išvada čia peršasi pati savaime: iki to laisvės nebuvo tiek, kiek reikėjo, o dabar jos yra perteklius, ypač politikoje ir žurnalistikoje, todėl chaosas valstybės valdyme tampa neišvengiamu dalyku. Logiškai mąstant, mums reikėjo kurti Prezidentinę Respubliką su tam tikrais laisvės apribojimais. O dabar turime G. Landsbergio nuomonę, pagal kurią yra valdomi kai kurie labai svarbūs valstybėje procesai. Šitas politikų karas Seime nesibaigs niekada, ir už šitą neribotos laisvės cirką (darau, ką noriu), sumokės mokesčių mokėtojas, iš kurio vėliau bus išsityčiota, arba bus reikalaujama aukotis vardan tos Lietuvos, nors iš tikrųjų, kad gali būti, kad aukotis teks vardan tos G. Landsbergio nuomonės. O jam kažkas gali patikti, o kažkas ne. Tokią turime laisvę, o tiksliau gyvename iliuzijų apie laisvę pasaulyje.

Dzeikas       2019-06-7 9:45

Laisves kainai:
Jeigu Lietuvoje - tada mirsi badu.O jeigu fiziskai ir ekonomiskai stiprus - tada procesas bus arba istestas laike, arba bus kaip Kedziui.

stasys        2019-06-7 8:51

o kas tai yra ?

Patiktų       2019-06-7 8:42

krikščionika ekonomika.

stasys        2019-06-7 8:15

Ko gi autorius prašo kad valdžia užkasu karo kirvius ? padarykime eksperimentą ir paskelbkime penktadienį laisva nuo mokesčiu diena, rezultatais galima bus smagiai pasijuokti .. pasirodys kad žmogus vis dar labiau linkęs savimi rūpintis o ne valstybe . Autoriui mintis apmastimui :  jei taip ant pirštu paskaičiuoti kiek kas sumoka mokesčiu į valstybės biudžetą .. žiūrėk pasirodys kad mes neturime tos viduriniosios grandies visuomenėje .. yra tik skurdžiai ir tie monopolininkai su valstybės garantija ...o smulkus verslas išimtinai išlaikytinas tam vienam duonos kąsniui . Tikiuosi aš klystu ..nes tai reikštu ta pačia putino Rusija .

Teisingai       2019-06-6 23:51

Parašyta, tik apie pinigus yra kitaip , apie pinigus svajoja ne tik vargšai, o svajoja beveik visi, o Mamonos amžiuje tai ypatingas paaštrėjimas, todėl įėjome, o išeisime, tik su sprogimu.

atsilikeliai,       2019-06-6 22:06

mokykites lenku k. ir kas moka - paziurekit vakare per POLONIA tv 21 00 h wiadomosci, koki siaubinga plana turi PLATFORMA OBYVATELSKA pulti per Savivaldybes VALSTYBE ir taip isdraskyti Lenkija, t.y. atkartoti 1794 metu Lenkijos isdalijima tarp Prusijos, Rusijos ir Austro-Vengrijos. O ar jums tai neprimena dabartines Lietuvos situacijos, Savivaldybes su ten karaliaiujanciais merais ir dvarponiais. O jus cia blusinejates ir rasinejat ezopo kalba, ziopliai

abc.       2019-06-6 22:00

patiko paskutinės dvi eilutės.gyvas klasikas.

vasaros skerdykla nr 5       2019-06-6 21:36

Mums iki pilnos laisvės trūksta tik durų rankenų.
(Kad būtų su kuo nusišauti)

ah1       2019-06-6 19:37

Na kas mokėsi TSRS laikais kapitalistinė politekonomiką tas prisimena kad imperializmas tai aukščiausia ir paskutinė kapitalizmo stadija, stambūs praryja smulkius, ekonomika vystosi stichiškai ir gaivališkai,atsiranda perprodukcija, rinkos ekonomika didina darbininkijos skurdą mažinant darbininkams algas,mažina perkamumą, atsiranda krizė, krizė reikalauja ekonomikos “restarto”, švelniai vadinant pasaulio perdalijimo, šiukrščiai- karo.

Laisvės kaina       2019-06-6 19:03

Sutinku su teiginiu “tiesa padarys jus laisvus”. Daugeliu atveju pakankamai aiškiai žinau kas yra teisinga. Tuomet lieka klausimas kiek teks paaukoti renkantis laisvę gyventi teisingai.


Rekomenduojame

Šiaulių valdininkų patyčios iš miestelėnų: iškirs ne 108, o 103 liepas ir pavadins tai „komp­ro­mi­su“

Liudvikas Jakimavičius. Patogus ir saugus diskursas

Gitanas Nausėda: sprendimus dėl istorinių asmenybių įamžinimo turi priimti ne merai

Iš propagandos frontų. Marius Ivaškevičius: „Aš asmeniškai renkuosi Tiesą“

Vladimiras Laučius. Sušimašinta Lietuva

Vytautas Radžvilas. Apie vienašališkas „dekonstrukcijas“ ir keistas Eurasia Daily bei lrt.lt sąsajas

Valdas Vasiliauskas. Ar Lietuva turi sostinę?

Linas V. Medelis. Sąmokslo teorija: kaip skęsta Lietuva

Vidmantas Valiušaitis. Kai istorikai ima bijoti faktų

Vitalijus Karakorskis: „Tai yra valstybės šantažas“

Rasa Čepaitienė. Pasaka apie vieną mažą raidelę

Robertas Grigas: „Quo vadis, Lietuva?“

Simonas Jazavita. Apie Prezidentus ir Antano Smetonos paminklą Vilniuje

Darius Alekna. Tai kas ten sakė, kad ne vieta buvo pagrindinis LEU sunaikinimo motyvas?

Andrius Švarplys. Politinis sentimentalumas yra amoralus ir antidemokratinis – jis išreiškia ne užuojautą, o politinį interesą

Geroji Naujiena. Palaiminti, kurie Jam sugrįžtant budės

Popiežiaus interviu italų dienraščiui: Europa, migracija, ekologija

Povilas Urbšys. Tai – elementarus vaivorykštinis fašizmas

Vykintas Vaitkevičius. Iš miego pakilusi Gedimino pilies kalno kariuomenė

Vidmantas Valiušaitis. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera

Į laisvę“ studijų savaitgalis „Quo vadis, Lietuva?“

Robertas Grigas. Ar esame gėlininkų tauta?

Dalius Stancikas. Kaip išnarplioti Šimašiaus mazgą

Reportažas iš 5-ųjų Monsinjoro Alfonso Svarinsko mirties metinių paminėjimo Partizanų parke

Tomas Baranauskas. Manote, kad bent A. Ramanauską-Vanagą jau paliko ramybėje? Manykite iš naujo…

Tiesos.lt žinia skaitytojams, kuriems šiuo metu esame nepasiekiami: mes veikiame, kliūtis žadame įveikti, lauksime Jūsų sugrįžtant

Algimantas Rusteika. Laisvės dykai niekas nedalina

Dar vienas reportažas iš mitingo „Apginkime Lietuvos Didvyrius!“ (Šarūno Valentinavičiaus vaizdo įrašas)

Prof. Alfonsas Vaišvila. Nuo „tautos suvereniteto“ praktikoje slaptai pereinama prie valdžios suvereniteto

Nuo bačkos. Aplinkos ministerija: „Nevykdant pagrindinių miškų kirtimų, miškai prarastų tvarumą“

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.