Demokratija ir valdymas

Advokatas Jonas Ivoška Vyriausiajai rinkimų komisijai dėl 2016 metų Seimo rinkimų: „Dabartinė Seimo formavimo tvarka prieštarauja LR Konstitucijai“

Tiesos.lt redakcija   2016 m. rugsėjo 14 d. 23:26

37     

    

Advokatas Jonas Ivoška Vyriausiajai rinkimų komisijai dėl 2016 metų Seimo rinkimų: „Dabartinė Seimo formavimo tvarka prieštarauja LR Konstitucijai“

Siūlome susipažinti su advokato Jono Ivoškos atviru laišku Lietuvos Respublikos Vyriausiajai rinkimų komisijai, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

Parengus ir įvairiose auditorijose pradėjus aptarinėti naujos Lietuvos Respublikos Konstitucijos projektą, iškilo Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų teisėtumo problema. Gilinantis į galiojančios Lietuvos Respublikos Konstitucijos 55 straipsnio ir naujos Lietuvos Respublikos Konstitucijos projekto 54 straipsnio 3 dalies redakcijas, paaiškėjo, kad konstitucinė norma, nustatanti visuotinę, lygią ir tiesioginę rinkimų teisę, nepalieka galimybės vykdyti rinkimus pagal dabar galiojančiu Seimo rinkimų įstatymu numatytą tvarką.

Pusės Seimo sudarymas pagal partijų parengtus sąrašus, kai sąrašiniai kandidatai lygiagrečiai pretenduoja į Seimą vienmandatėse apygardose, nėra nei tiesioginiai, nei lygiateisiai rinkimai. Balsuojant už partiją, kaip juridinį asmenį, iš rinkėjo atimama teisė pareikšti savo valią dėl Seimo sudėties, nes reitingavimas nedaro lemiančios įtakos pakeičiant sąrašo sudarytojo valią. Nesant neigiamo reitingavimo, iš rinkėjo atimta galimybė išeliminuoti Tautos atstovybei visiškai netinkamus asmenis. Todėl tokius Seimo rinkimus laikyti tiesioginiais nėra loginio pagrindo.

Lietuvos Respublikos Seimo rinkimai nėra ir lygūs (lygiateisiai), nes vienmandatėje apygardoje negavęs rinkėjų pasitikėjimo partinis kandidatas pakartotinai pretenduoja į Seimą sąrašiniu būdu. Kitų sąraše esančių kandidatų priedangoje jis tampa Seimo nariu ne rinkėjų valia. Sąrašuose nesantys vienmandatininkai antros galimybės kandidatuoti neturi.

Ar galima dėti lygybės ženklą tarp turinčio teisę pretenduoti į Seimą tuose pačiuose rinkimuose du kartus ir vieną kartą? Kadangi 2 nėra lygu 1, tai sąrašiniai rinkimai pagal dabartinę tvarką, kaip prieštaraujantys Lietuvos Respublikos Konstitucijai, yra neteisėti.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 7 straipsniu, esama tvarka Seimo suformavimo aktą, kaip prieštaraujantį Konstitucijai, reikia pripažinti negaliojančiu. Tai reiškia, kad pagal tokią tvarką sudarytas Lietuvos Respublikos Seimas nėra legitimus.

Pastebėtina, kad nelegitimaus Seimo ne tik teisėkūrinės veiklos rezultatai (įstatymai), bet ir parlamentinės kontrolės aktai, kurie dažnai siejasi su žmogaus teisėmis, yra problemiški teisėtumo požiūriu, todėl jie gali atsidurti Europos teisminėse institucijose.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad analizuojant Lietuvos Respublikos Seimo legitimumo problemą dabartinio Seimo rinkimų įstatymo kontekste, niekas iš diskusijų dalyvių nesuabejojo, kad dabartinė Seimo formavimo tvarka prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai. Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir Seimo rinkimų įstatymo dalinis suderinamumas galėtų būti toleruojamas tik su išlyga, kad sąrašinių pretendentų į Seimą išrinkimo rezultatus lemtų vien kandidatų reitingavimo balai.

Dėl diskusijų rinkimų klausimu dalyvių nuomonių sutapties ir šio klausimo sprendimo operatyvumo nuspręsta po kreipimusi į valstybės institucijas piliečių parašų nerinkti.

Nors Lietuvos Respublikos Seimo rinkimai jau netrukus, valstybę vienam po kito krečiant teisinio nihilizmo prigimties skandalams, užsimerkti prieš tokią problemą kaip Seimo nelegitimumas kažin ar būtų išmintinga. Dėl to dabartinio Seimo įgaliojimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 59 straipsniu, galėtų prasitęsti iki bus pakeistas Seimo rinkimų įstatymas pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos 55 straipsnio nuostatas. Tinkamai pakeisto Seimo rinkimų įstatymo pagrindu neatidėliodami išrinksime legitimų Seimą.

Prašyčiau Vyriausąją rinkimų komisiją šį klausimą išnagrinėti skubos tvarka, kad esant reikalui, iki rinkimų liktų laiko kitoms teisinėms procedūroms.

Pagarbiai.

Advokatas Jonas Ivoška

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

viktorija A       2016-09-30 13:01

...atsibudo, man jau ranka paskaudo apie tuos sarasinius komentuoti…

Auga Puteikio koalicijos reitingai..       2016-09-17 10:35

17 dieną naujausius duomenis publikuoja ,,L. rytas” Puteikio komanda jau 4,7 procentai.
Prisidėkim, nes kitaip Lietuvos Suverenas toliau liks korumpuotosd politinės nomenklatūros šešėlyje, o tauta bėgs iš šalies..Tik jie galėtų korumpuotos pol. nomenklatūros ir oligarchų sąjungai priešpastatyti piliečių galią ir sutelkti žmones reformuoti VD. Deja, bet .oligarcho Karbauskio kompanija sava tai oligarchų ir nomenklatūros valdžiai..

Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/projektai/balsuok2016/naujienos/naujausi-partiju-reitingai-skelbiama-kas-i-seima-nepatektu-ir-kam-atsirado-sansu.d?id=72326140&com=1®=0&no=0&s=2&r=8631®=0#c115245874

Pikasas > "amžinam..."       2016-09-17 7:50

Nesu pastebėjęs nei vieno man nepatogaus klausimo. Jei klausimas būna prasmingas ir pateiktas padoria forma, stengiuosi atsakyti. Nesu niekam niekaip įsipareigojęs, tad ir niekas negali priversti mane atsakyti ar neatsakyti. Viso gero.

amžinam klausimui (????)       2016-09-17 1:25

pikasius niekada neatsakinėja į nepatogius klausimus.
visada arba išsisuka kaip žaltys arba “pasiplauna”
neatsakys.

tai ar atsakysi pagaliau????????       2016-09-16 23:06

pakabino byla nagrinejant?

Pikasas       2016-09-16 8:34

Būtų visai prasminga, jei dabartinis komentatorių “Spiečius” turėtų bent jau savo pastovius slapyvardžius. Gal jo autorių atsakomybė padidėtų, jei būtų nurodomi IP numeriai. Bet dėl to spręsti redakcijai. Tikiu, kad padėtis nėra beviltiška ir šio leidinio komentarų puslapiai gali prisidėti prie viešo intereso - kelio paieškos priartėjimui prie tiesos ir teisingumo. Visiems, kurie siekia šio tikslo nuoširdžiai linkiu sėkmės.

Vaje vaje       2016-09-16 8:04

Kas ir besuskaičiuos, kiek šio portalo “gelbėtojų” per keturis gyvavimo metus buvo… Apsiskelbę. Gal net keli spiečiai teoretikų, žinančių, kaip reikia “vadovauti” ar kaip turėtų veikti internetinės žiniasklaidos priemonė.
Deja deja, ponai gelbėtojai, ar matote kur nors paskelbtą tiesos.lt paramos sąskaitą, ar bent naujų autorių visuomenininkų pastebėjote ir t.t. ir pan.
Tik anoniminių komentatorių “paklodės” tos pačios.. Gal prisiminkime seną melodramą “Maskva ašaromis netiki”. Ten viena herojė ištaria labai gyvenimišką frazę: ” Neučite menia žyt, luče pomogite materialno”.

portalo Gelbėtojui pinokiui       2016-09-15 21:35

Laaaabai originalus būdas gelbėti mus nuo klakerių-skandintojų.
Užpikasinant lavinomis paklodžių.

Pikasas > 19:01       2016-09-15 21:16

Jei jūs manote, kad esu manekenė, kuri rūpinasi kaip ji atrodo iš šono ar iš priekio, tai klystate. Esu čia tam, kad šis internetinis leidinys nebūtų nuskandintas grupelės “kontorinių klakerių”. Kiekvienas leidinys turi teisę ir galimybę prisidėti prie laisvos Lietuvos viešų interesų ir negalima tokios galimybės atimti niekam. Beje, čIA spausdinamų straipsnių kokybė gerokai lenkia komentarų puslapius, tad ir šioje srityje svarbu neprarasti nuovokos ir sugebėti atmesti įvairias “gudručių” kuriamas pinkles. Kartais jos tik prajuokina, bet būna ir tokių, kurių netgi juokingomis nepavadinsi… Taigi…

Juozapas       2016-09-15 20:45

Sako teisus nesiteisina. Vienok manau jog reikia atsakyti vienam/ai p.”?”
Taigi:
:
“Juozapui   2016-09-15 7:38
Na, ir keistas tamstos siūlymas redakcijai- bendradarbiauti su anonimais…”
:
Atsakau- prieš metus aš ir dar keli Spiečiaus bičiuliai paruošėme Redakcijai galimo bendradarbiavimo planus, turėjome pluoštą nestandartinių ir manau gerų idėjų kaip šį portalą pafaryti efektyvesniu, pritraukti žymiai gausesnę auditoriją bei pradėti daryti ženklią įtaką formuojant viešąją nuomonę, skatinant piliečius tartis krašto likimui svarbiais klausimais, pėtoti visuomenės politinio raštingumo ir savoningumo ugdymo darbus.
Tuo tikslu, aš ir eilė Spiečiaus kolegų buvome pasiryžę asmeniškai, tet a tet susitikti su portalo redkolegija. Gyvai.
Bet, ...
Redakcija, portalo savininkas į tokią iniciatyvą atsakė labai lakonišku NE.
Ne tai ne. Ir už tiek dėkui.
Na, o vien tenkinti plačiųjų masių liupeniško smalsumo įgeidžio - tipo, a kas gi toks yr “juozapu” rašantis, nematau jokio reikalo.
Esu paprastas, eilinis, niekuo neišsiskiriantis žmogus.
Toks kokių čia dauguma tarp ” anonimų”.
...
Ar toks atsakymas tenkins tamstą, p. “ne anonime”?

 

Pikasui       2016-09-15 19:01

Pone mielas, pasižiūrėkite į save iš šono. Atrodote net ne komißkai. Apgailėtinai atrodote. Konservatorių vadams derėtų tamstos tiesiog maldauti, kad neberašinėtumėte, nes suma sumarum tamstos propaganda atsisuka prieš júsų numylėtinius. Šiame portale pone Pikas jūs esate tobulas ginklas naikinant Anūko partijos įvaizdžio likučių trupinius.

Dėdė       2016-09-15 18:02

Pikasas niekaip neapsisprendžia, ar jam verta sąžiningai nesuprasti, kad viena privilegijuota Lietuvos piliečių kategorija gali kandidatuoti į visas Seimo vietas, o kitai kategorijai kandidatavimas į pusę Seimo vietų yra uždraustas, ar verta apsimesti, kad nesupranta. Tuo pačiu diskriminuojami ir Lietuvos rinkėjai, nes ne visos kandidatų kategorijos turi vienodas galimybes pakliūti į abu balsavimo biuletenius. Atrodo, kad yra problemų su skirtumo tarp 50% ir 100%, skirtumo tarp 141 ir 71 suvokimu.

Pifas       2016-09-15 16:44

Supratau. Manau, kad daugiau tamstos nebeklausinėsim. Nebėr prasmės.

Pikasas to 15:40       2016-09-15 15:53

Manau, kad jei prie kandidato reklamos bus atžymėta, kad jį remia Lietuvos Sąjūdis, jam bus daugiau šansų... Rinkime atsakingai ir tikrai rezultatas bus geresnis. Sėkmės.

Pikasas dar Pifui       2016-09-15 15:42

Manau, kad visi kandidatai, kurie išsikėlė save patys, turi turėti tokias pačias galimybes pasinaudoti valstybine žiniasklaida, kaip ir kiti kandidatai. Kiek pamenu, taip ir buvo. O gal ir klystu…

Pikasui       2016-09-15 15:40

Tai Sąjūdį, matyt, jau būsi užmiršęs?

Pikasas       2016-09-15 15:28

Visu Konstitucijos straipsnius suprantu taip, kaip jie parašyti. Ir ne kitaip. Baltarusijoje ir Rusijoje demokratija net nekvepia. Ten potencialūs oponentai naikinami nuolat vos tik jiems apsireiškus. Manau, kad tos visuomeninės organizacijos turi daugiau kaip 1000 narių gali turėti teisę deleguoti savo kandidatą. Tačiau Konstitucijoje nurodyta, kad rinkimų tvarką sprendžia Seimas. Beje, nepastebėjau, kad nuo visuomeninių organizacijų deputatai, jei tokių buvo išrinkta,  ką nors reikšmingesnio būtų nuveikę.

Herkulis       2016-09-15 14:57

VRK privalo kreiptis į KT dėl Rinkimų įstatymo konstitucingumo, nes kaip valstybinė institucija tikrai pažeidinėja tą 29 Konstitucijos straipsnio dalį, kur kalbama kad “valstybės institucijoms ar pareigūnams visi asmenys lygūs”. VRK, šia norma remiantis, neturi teisės vieno asmens registruoti dviejose apygardose, kai kitas asmuo tokios teisės neturi.

Pifas       2016-09-15 14:46

Palauk Pikasai, neatsisveikink, neatsakęs į Tarabildos klausimus. Ar Anūkas, kandidatuodamas dviejose apygardose turi lygias galimybes būti išrinktas, kaip ir save išsikėlęs Petraitis. Kur Konstitucijoj yra parašyta, kad partinio teisė būti išrinktam yra dviguba nepartinio atžvilgiu?
Ir nenuvedinėk kalbos į lankas apie rinkėjų teisę tuyrėti saujoj du biuletenius. Baltarusijoj ir Rusijoj irgi rinkėjai turi po du biuletenius, ir papūsk jiems į uodegą dėl formaliosios demokratijos - viskas čiki.
Kas siūlo meniu, Pikasai, ir kas tame meniu įrašyta. Anuose rinkimuose dar buvo įstatyme paliktas simuliakras - visuomeninės organizacijos. Dabar ir to nebėra. Tai kokiu būdu į Seimą gali patekti visuomenės, o ne partijų interesą atstovaujantys deputatai? Tik Petraičio keliu. Berods ir atsirado per Lietuvą dvidešimt Petraičių tarp 1400 partinių anūkų. Aritmetiškai skaičiuojant mūsų priešrinkiminiame lauke yra išsirikiavusios dvi kariuomenės. Ginkluota ir šarvuota partinių tūkstantinė kariauna ir prieš ją dvidešimt basiakų nepartinių. Pikasai, ar jūs taip ir suprantate Konstitucijos 29 straipsnį:
Įstatymui, teismui ir kitoms valstybės institucijoms ar pareigūnams visi asmenys lygūs.
Žmogaus teisių negalima varžyti ir teikti jam PRIVILEGIJŲ dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu.”
Ar priklausymas partijai asmeniui suteikia privilegijas turėti didesnes teises nei tam, kuris nepriklauso?

Pikasas to s.m.       2016-09-15 14:04

Antanas Terleckas:
1. „Aš anksčiau nenorėjau pasakyti apie santykius su (Jonu)Laugaliu ir (Vytautu)Semėnu. O dabar nusprendžiau papasakoti visą teisybę“. „Negaliu paaiškinti, kodėl man staiga kilo noras išsiverkti ir visiems čekistams atlikti „išpažintį“. Neturėjau valios atsispirti tokiam „pasiūlymui“.
2.„Esu griežtas komunizmo, kaip politinės santvarkos, priešas, tačiau visada džiaugiuosi susitikęs komunistą, kuriame plaka lietuvio širdis“.
3. „Išpasakojau (KGB karininkams)viską ką rašiau(draugams disidentams) laiškuose“.
4. „Turėjau(KGB saugumui)duoti apie 30 buvusių ir esamų lagerininkų charakteristikas“.(...) „Pykau ant savęs, kad pasidaviau baimės jausmui. Į pokalbio pabaigą baimės jausmas dingo“
5.„Pasipiktinęs kuo nors netylėsiu, o ateisiu į (KGB)saugumą išsiaiškinti.“
6. „Aš pusiau dešinysis, pusiau kairysis, gal daugiau kairysis.“
7. „A.Terleckas su saugumiečiu J. Čiudinovu diskutuoja apie tai,  kad „ribos tarp tautybių išsitrina“ A.Terleckas: (cituoju)„Aš taip pat už tų ribų (tarp tautybių)išsitrynimą.“
8. “Rusija grąžino Lietuvai Vilnių, atkovojo Klaipėdą ir išgelbėjo nuo visiško mūsų tautos išnaikinimo. ”
9. „Mūsų(sovietinėje) santvarkoje matau daugiau gero, negu blogo. Šioji santvarka tiek man, tiek mano brangiajai Lietuvai davė labai daug. Kuo būčiau, jei ne Rusija? Sekiočiau paskui plūgą užbaigęs tik pradžios mokyklą.“
10. „Ir anksčiau tikėjau komunizmo pastatymo galimumu mūsų šalyje…“ 
11. „Įtikinėjau, kad mums reikia eiti išvien su Rusija(ėjo 1966metai), tik Rusija gali mus apginti nuo Vokietijos“
12. „Aš anksčiau gerai nesuprasdavau partijos politikos - peikdavau kolchozus. Dabar įsitikinau, jog tai geras tarybų valdžios kūrinys ir žmonės juose gyvena neblogai. Apie tai rašydavau savo draugams į lagerius.“
13. „Istoriškai ir ekonomiškai mes susiję su Rusija, todėl mums nenaudinga nuo Rusijos atsiskirti. Reikia auklėti jaunimą draugystės su Rusija dvasia. Didžiuoju mūsų priešu liks Vokietija. Rusijos parama mums būtina, ji apsaugos mus nuo vokiečių vergijos ir tik ji.“
14. „KGB rūmuose (...) turėjau daug ilgų pokalbių. Įsitikinau, kad buvau netgi labai neteisus ir jog be jokio pagrindo jaučiau savyje pyktį KGB. KGB darbuotojai kalbėdavo su manim labai mandagiai, taktiškai nei vienu žodžiu neužgaudavo…“
15. „Lietuvai būtina gyventi sąjungoje su Rusija. Būtina.“
16. „Noriu eiti su kolektyvu, todėl prašau komunistų padėti man.“
17. „KGB buvo nesuinteresuota mane uždaryti. Daugelis čekistų per mano draugus veikė, kad manęs nepasodintų.“
18.„Taigi diktavom (užsienio) žurnalistui ir KGB mikrofonams. Aišku, virš mūsų buto įrengtoje KGB sekykloje gyvenančios seserys Elena ir Marytė Bitinaitytės tą konferenciją užrašė.“
19. „Tik ištrūkome iš vienos (SSRS)sąjungos, tai tie iškart nubėgo į kitą(ES)...“
20.„Vykstant teismui 1999 m. priėjau prie metalinio gardo ir pasveikinau nusilenkdamas jam (Mykolui Burokevičiui).Man pasirodė, kad tokiu mano poelgiu už grotų uždarytasis liko labai patenkintas.“
21. „Kreipiuosi į visus, kurie dalyvausite („Dainuojančios revoliucijos“)demonstracijose. Jokiu būdu nesineškite ten Trispalvės vėliavos“.

Pikasas       2016-09-15 13:50

Kai tokiu lygiu bandoma oponuoti, belieka duoti kelią. Nesate mano oponentai. Gaila, kad to nesuprantate. Geros dienos.

s.m. pikasui       2016-09-15 13:42

kad į paprastus tris klausimus atsakyti pritruks drąsos buvo iškart aišku. Nuvinguriuojant nuo atsakymo į šoną juk taip paprasta patempti lūpą dėl kieno nors pavadinimo “Anūku”.
Turiu, PIkasai, ketvirtą, po Tarabildos, klausimą.
Skaitydamas pateis 9:08 komentarą, iškart pamačiau konservatoriams ir jų gynėjams būdingą mėginimą bent tarp eilučių klijuoti etiketes. Bandai Joną Ivošką išterlioti “kremliaus tarnu” vien todėl, kad atvirai įvardijo egzistyuojančią plika akimi matomą konstitucingumo problemą??? Ar išdrįsi tą pasakyti apie Joną tiesiai? Bamba neatsiriš? Aaaa, neturėjai to omenyje?? Tai kam tie Tatos stiliaus “daugtaškiai” a la <visai nesistebiu, kad nuolat bandoma suniekinti rinkimų teises ir esmę. Nesunku atspėti , kokios jėgos tuo užsiima.> ĮVARDYSI TIESIAI KOKIOMS JĖGOMS PRISKIRI GARBINGĄ TEISININKĄ? Ar baugu antros klizmutės po Terlecko apšmeižimo???
Ir dar vieno mano klausimo taip ir neatsakei gal pusę metų... Komentuotojai turbūt atsimena kokio.

dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com       2016-09-15 13:42

to “Tarabilda Pikasui     2016-09-15 11:05”.
Užduodate Pikasui gerus klausimus. Ąčiū. Man atrodo, kad Pikasas yra doras žmogus,ypač Klonio mergaitės atveju, tačiau, kai pradedama kalbėti apie partinius dalykus, tai jisai mato tik vieną vienintelę spalvą, iš paskutiniųjų gina konservatorius, jam Lietuva yra visai nesvarbu. Šitas žmogus gal net nežino, kad konservatoriai, kai tik susikūrė, iš karto pradėjo naikinti ir sunaikino Sąjūdį, savo gimdytoją, kaip konkurentą. Tai parodė man, kad tai nedora jėga, todėl į tokią ir visokias kitokias partijas nestojau. Kad ir iš žemiau esančių Pikaso komentarų matome, kad jam LR Konstitucija yra NIEKALAS, kaip kažkoks nesusipratimas. Ponas Pikasas būdamas meniškos sielos nesugeba suvokti TEISĖS reikšmė valstybės gyvenime. Niekaip negali suprasti elementaraus dalyko, kad Seimo rinkimai PRIVALO vykti tik GRIEŽTAI pagal Konstituciją, nes kitaip, net esant mažiausiems nukrypimams nuo Konstitucijos, tai jau bus ne pagal Konstituciją, o pagal kažieno sugalvotą DIVERSIJĄ, kas nėra Konstituciją. Dabar Seimo rinkimai vyksta pagal 1992-09-09 padarytą diversiją prieš jauną atsikuriančią Lietuvos valstybę, kai buvo priimtas toksai LR Seimo rinkimų įstatymas. Ir čia Pikasas, gindamas tokį diversinį Seimo rinkimų įstatymą save parodo, kaip piktų kgbistinių užmačių nuosekliu nepailsatamu gynėju, LR teisinių pagrindų griovėju. Patriotu tokio nepavadinsi. Manau supratęs ką daro, labai gailėsis.  Todėl Seimo rinkimai yra NETEISĖTI, tada Seimo sudėtis yra neteisėta, o tada ir visa ką jie daro yra NETEISĖTA, nes iš neteisės teisė neatsiranda. Štai kodėl čia yra reikalingas pedantiškumas, ribinis tikslumas įgyvendinant Seimo rinkimų įstatymą. Dar nė karto atsikuriančios Lietuvos Seimas nebuvo išrintas teisėtai.
Ponui Tarabildai rekomenduoju susipažinti su mano 2016-09-11 “Ultimatumas Seimui dėl LR teisinių pagrindų griovimo”. Susiraskite pasiguglinę šitą pavadinimą ir išreiškite savo nuomonę.  Labai vertinsiu Jūsų nuomonę.

Piasas Tarabildai       2016-09-15 12:18

Niekas dviejų kėdžių Seime neužims. Jei kandidatas bus išrinktas vienmandatinėje, tai iš partinio sąrašo jis bus išbrauktas. Turiu įdomią knygelę “Partijų reikšmė demokratinėje visuomenėje”. Tai tik pradžiamokslio tekstas, bet jis gan įtaigus. Yra ir daugiau teorinių vadovėlių, kur išaiškinama partijų dalyvavimo rinkimuose ir visuomenėje reikšmė. Kolektyvinė partinė atsakomybė yra labai svarbi rinkėjams, nes jie gali pagal kolektyvinius pažadus tikrinti ir prižiūrėti, kad jie būtų vykdomi. Pavieniai seimūnai, manau, greitai būtų “supirkti” magnatų ir sukčių, o gal ir per svetimos valstybės statytinius ir jokios atsakomybės tokie nebejaustų. Prisiminkime Lenkijos-Lietuvos Seimo bajorų “veto” teisę, privedusią valstybę net prie kelių valstybės teritorijos padalinimų. Įstatymų kūrimas - atsakingas, daug kompetencijos reikalaujantis procesas. Pavienės seimūnų iniciatyvos dažniausiai būna kreivos šleivos. Kaip matome, net ir grupinis partinis DK įstatymo paruošimas buvo dar gerokai “žalias”, tačiau dėl politinių išskaičiavimų jis buvo priimtas. Dabar sako: “Taisysim”. Jau senokai sakiau, kad Seime neturi būti priiminėjami iki galo neparuošti ir nesuderinti įstatymai, kad nereiktų dvigubo darbo po priėmimo. Jūsų kartojama pavardė “Anūkas” - iš “kontorinių” žodymo. Man tai svetima, todėl neaptarinėsiu.

Tarabildai       2016-09-15 12:00

Labai esate teisus. Dabar Pikasius tegul kaso pakaušį ir galvoja abiem pusrutuliais, o ne vienu it atsako į iškeltus klausimus. Kitaip tegul jis eina…..

Tarabildai       2016-09-15 12:00

Labaiesate teisus. Dabar Pikasius tegul kaso pakaušį ir galvoja abiem pusrutuliais, o ne vienu it atsako į iškeltus klausimus. Kitaip tegul jis eina…..

Tarabilda Pikasui       2016-09-15 11:05

Kiekvienas Lietuvos pilietis pagal Konstituciją turi turėti lygias teises būti išrinktas į Seimą. Sutinkate su šiuo teiginiu? Tik mulkis nesutiktų.
Tada atsakykite į kitą elementarų klausimą - kodėl tikrovėje taip atsitikę, kad partinis anūkas turi teisę būti išrinktas dviejose apygardose (daugiamandatėje ir vienmandatėje), o save išsikėlęs koks nors Petraitis - tik vienoje vienmandatėje. Ar konstitucijos garantuojamos lygios piliečių teisės yra vienodos Anūkui ir Petraičiui?
Kitas klausimas, kaip užtikrintos lygios Anūko ir Petraičio teisės, jei Anūkui nereikia rinkti 1000 apygardos rinkėjų parašų, o Petraičiui - reikia. Trečias klausimas - kodėl Anūko užstatas apmokamas iš partijos kasos, kuri gaunama iš mokesčių mokėtojų  (valstybės biudžeto), o ponas Petraitis turi mokėti iš savo kiauros kišenės?
Kai atsakysit į mano klausimus, paklausiu dar kai ko.

Pikasas       2016-09-15 10:31

Mišri balsavimo sistema jau leidžia kiekvienam piliečiui kelti ir savo kandidatūrą, užsitikrinant 1000 rėmėjų parašų. Jei toks rėmėjų skaičius kai kam gali atrodyti per didelis, tai gal ir tas kandidatu norintis tapti asmuo nėra labai žinomas ir vertinamas. Rasinių skirtumų Lietuvoje negali net būti, nes tai prieštarautų Konstitucijai ir ES teisinėms normoms. Beje visi rinkėjai gauna po du balsavimo mandatus ir turi teisę rinkti Seimo narius esančius pasirinktame partiniame sąraše ir vienmandatinėje apygardoje. Tuo pačiu aprėpiami visi Seimo mandatai.

Dėdė Pikasui       2016-09-15 9:19

Dėl lygiateisių rinkimų Jūs neteisus - vienai piliečių kategorijai (negrams) leidžiama pretenduoti į pusę Seimo mandatų, kitai (baltiesiems) - į visus mandatus. Orvelas - lygūs ir lygesni.

Pikasas pirma dalis       2016-09-15 9:09

Ar bent įsivaizduojate kokios jėgos nuolat atakuoja mūsų Konstituciją, bandydamos iškreipti jos nuostatų prasmes, žodžių reikšmę ar net pakeisti atskirus žodžius ne visai adekvačiais kitais lietuviškais žodžiais. Prisiminkime, kad ir pačio Konstitucinio teismo pirmininko E.Kūrio įvykdytą akciją, kai buvo grubiai pažeistos Konstitucijos nuorodos dėl dvigubos pilietybės. Konstitucijos tekste esantys žodžiai “atskiri atvejai” buvo prilyginti vienasmeniams atvejams, o Seimui neleista vykdyti savo teisių dėl Pilietybės įstatymo, nors Konstitucijoje nurodyta, kad “Pilietybės įgijimo ir netekimo tvarką nustato įstatymas”. Tokiu būdu buvo atimta teisė dalyvauti Lietuvos politiniame gyvenime dešimtims tūkstančių laikinų ar nelaikinų emigrantų. Net ir turinčių aukštąjį išsilavinimą įgytą Lietuvoje. Tuo pačiu metu buvo pripažinta, kad “atskiras atvejis” turėti dvigubą pilietybę paliečia visų ankstesnių emigrantų sekančias kelias kartas. Net jei jie netbeveik ar visai nemoka lietuvių kalbos. Jei prisiminti dar vieną “atskirą atvejį” - visus Lietuvos piliečius esančius ir Europos Sąjungos nariais, tai ta sukurta teisinė makalynė drumsčia mūsų protus iki dabar. Ir nežinoma, kaip iš tos padėties išbristi. Ar padaryti referendumą ir galutinai palaidoti emigrantų teises ar kreiptis į lietuvių kalbos specialistus ir sąžiningus teisininkus, kad žodžių ir teisės esmė būtų pagaliau išaiškinta?

Pikasas2 antra dalis       2016-09-15 9:08

  Seimas - pagrindinė Lietuvos valdžios institucija, tad visai nesistebiu, kad nuolat bandoma suniekinti rinkimų teises ir esmę. Nesunku atspėti , kokios jėgos tuo užsiima. Panašūs išvedžiojimai apie Konstitucijos 55 straipsnio nuostatas, viešinami jau ilgą eilę metų. Lietuvos pasirinkta mišrių rinkimų sistema, kuri naudojama eilėje Pasaulio šalių, apšaukiama kaip nusikaltimas. Kreipimesi minima žodis “logika”, nors aiškinimuose jo esmės nelieka. Lietuvoje ir toliau rinkimai bus vykdomi pagal Konstitucijos reikalavimą remiantis “visuotine, lygių , tiesioginių rinkimų teise” tol , kol Seimas pagal konstitucinę teisę įstatymu nustatys kitokią rinkimų tvarką. Rinkimai vyksta “visuotiniai”, nes gali dalyvauti visi Lietuvos piliečiai, “lygia teise”, nes kiekvienas rinkėjas turi tokį patį rinkimo biuletenių skaičių - vieną pagal daugumos sistemą (71 narys) ir vieną pagal proporcingo atstovavimo sistemą (70 narių). Rinkimų teisė yra “tiesioginė”, nes nėra jokių išrinktų tarpininkų, kurie vėliau rinktų Seimo narius (kaip daroma JAV prezidento rinkimuose) Advokatas Jonas Ivoška teigia, kad (cituoju)  “Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir Seimo rinkimų įstatymo dalinis suderinamumas galėtų būti toleruojamas tik su išlyga, kad sąrašinių pretendentų į Seimą išrinkimo rezultatus lemtų vien kandidatų reitingavimo balai.” Rinkėjams palikta reitingavimo teisė demokratiją tik padidina, tačiau priversti būtiną reitingavimą yra gan absurdiška. Jei rinkėjas pritaria partinio sąrašo eiliškumui, tai nėra būtinybės papildomai jį reitinguoti. Tenka konstatuoti faktą, kad ir prieš šio Seimo rinkimus viešumoje platinama tokia ar panaši teisinė makalynė neturės jokių esminių pasekmių. Ji gali tik atbaidyti kai kuriuos nenuovokius rinkėjus nuo savo pilietinių teisių išreiškimo balsavimo dieną. Manau, kad būtent to ir siekiama.

Irr       2016-09-15 8:32

Nu va ir advokatas sako : „Dabartinė Seimo formavimo tvarka prieštarauja LR Konstitucijai“ .
Tai LR konstitucija negalioja biudžetininkams?

Juozapui       2016-09-15 7:38

Na, ir keistas tamstos siūlymas redakcijai- bendradarbiauti su anonimais…

Dėdė       2016-09-15 7:19

„Pusės Seimo sudarymas pagal partijų parengtus sąrašus nėra nei tiesioginiai, nei lygiateisiai rinkimai.“

Dėl nelygiateisių rinkimų autorius teisus. Dėl netiesioginių jis akivaizdžiai painiojasi – jei balsuoja patys rinkėjai, o ne rinkėjų deleguoti rinkikai, rinkimai visame pasaulyje laikomi tiesioginiais.

P.S. Terminas „sąrašiniai“ taikytinas ir vienmandačiams rinkimams – partijos VRK įteikia tiek daugiamandačių kandidatų sąrašą, tiek vienmandačių kandidatų sąrašą. Beje, vienmandačiame biuletenyje nurodomi balsavimo objektai yra dvejopi – ten nurodyta tiek kandidato pavardė, tiek jį į kandidatų sąrašą įtraukusi partija. Galima parašyti ir atvirkščiai – tiek iškėlusi partija, tiek pavardė

Taiišeinajui       2016-09-15 5:32

Kvailas sumanymas.

Tai išeina       2016-09-15 3:28

mus valdė 28 metus neaišku kas. Tai kodėl jie imdavo iš biudžeto tokias algas? Lieka Vienas būdas: per paskelbtus rinkimus balsuoti tik už vienmandatininkus, o sąrašinius visus išbraukti. Aš tai daryti seniai apsisprendęs ir siūlysiu tai daryti kitiems. Tokiu budu turėsime 71 parlamentarą, kaip ir priklauso pagal gyvenančių Lietuvoje žmonių skaičių, o ne 141. Tų 70 daugiamandatininkų darmojedų neturi būti. Rinkime tik vienmandatininkus!!!

Juozapas       2016-09-15 2:16

Taip. Tai toesa.
Pritariu.
Gerb. Ivoška teisingai nurodė du punktus iš trijų loginėje grandinėje:
“A” Patį “rinkimų” cirko neligitimumą de facto, bei “C”-  procedūrinį žingsnį po to kuomet piliečių bendruomenėj au būtų privertusi valdžią taip pat tai pripažinti de jure.
Trūksta “mažmožio” - kuklaus “B”, aplinkybių, veiksmo, kas įgalintų piliečių nuomonę padaryti privaloma valdžią uzurpavusiam reżimui.
KAIP! ??? !
Yra tik vienas būdas- per pilietinį nepaklusnumą.
Atsisakyti dalyvauti cirke, nebežaisti pagal žulikų primestas taisykles.
Tai ìmanoma tik masiškai atsisakant koloboruoti, dalyvauti.
Atsakymas kuriam nėra alternatyvos- rinkimų boikotas.
Apie tai kalbu berods pora metų. Iš pradžių sunku buvo įtikinti net artimus bičiulius. Bet gyvenimo realijos įrodė jog esu teisus.
Dabar viešai apie problemą prakalbo ir teisininkai profesionalai.
Gerai.
Blogai yra publikos inertiškumas.
Kol “dašus” publikai, šansas kurį turime dabar, bus nuplaukęs.
Po “rinkimų” cirko tikrai sekančius ketverius metus neturėsime tokios progos, o blogiausia yra tai, kad režimas tuoj pat pasidarys saugiklį- įves visuotinai privalomą dalyvavimą “rinkimuose”. t.y. neterminuotą režimo egzistavimą.
O tai jau bútų galutinės Lietuvos laidotuvės.
Jeigu publika visi in corpore yra tikri savižudžiai, tuomet, ką gi, neklausykite kažkokio juozapo.
Bet tik vėliau man ant peties neraudokite.
P.S.:
Kad Redakcijakad ir pagaliau labai pavėluotai įsileido šią temą į diskusijų lauką, žinoma ačiū.
Geriau nei nieko.
Gal dar po poros metų bus susivokta kodėl blogasis juozapas taip piktai priekaištavo Redakcijai dėl laiko švaistymo niekams.
Per porą metų daug daug galima buvo padaryti. Ir per metus.
Net per pusmetį galėjome.
Sutelktai bendradarbiaudami.
Noro bendradarbiauti nebuvo.
Laikas iššvaistytas plepalams.
Dabar lieka pasikliauti tik D-vu, nes visuomenės švietimo darbas liko nepadarytas.
Apmaudu…

 

 


Rekomenduojame

„Pagaminta Lietuvoje“: savaitės politinių įvykių apžvalga trumpai

Verta prisiminti. Naktis, sukrėtusi ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį: pirmieji žiniasklaidos balsai

Ramūnas Aušrotas. Ateina naujos ideologinės kolonizacijos laikas – apsiginsime?

Vygantas Malinauskas. Kodėl Bažnyčiai iš viso reikalingos Šv. Mišios

OpTV: išskirtinis „Kranto“ interviu su pirmuoju krašto apsaugos ministru Audriumi Butkevičiumi – apie Ameriką ir Trumpą, Sąjūdį ir Sausio 13-ąją

Aleksandras Nemunaitis. Kaip man nebuvo leista sudalyvauti viešame Vilniaus savivaldybės Ekonomikos komiteto posėdyje

Ramūnas Aušrotas. Įdomu, ką čia Žmogaus teisių komitetas sugalvojo?

Algimantas Rusteika. Mes laimėjom

Raimondas Navickas: Mes jų nepamiršome. Papasakokime apie juos savo vaikams ir anūkams

„Iš savo varpinės“: Ar vyksta socialinių tinklų revoliucija?

Vytautas Radžvilas: Laisvės kova niekada nebaigta

OpTV: Mantas Varaška meta iššūkį iš nelaimės parazituojančiai žiniasklaidai ir kolegoms: žmonių kantrybė senka!

Laima Malinauskaitė. Sausio 13-ąją prisimenant

Moderna padvigubino savo vakcinos nuo Covid-19 kainą

Vytautas Sinica. Interneto cenzūros režimas

Ramutė Ruškytė. Valstybės ir bažnyčios santykis karantino metu

Audrys Karalius. Sausio 13-osios randas

Vaidotas A. Vaičaitis. Kas apgins Konstituciją, arba Kaip paskirti Konstitucinio Teismo teisėjus?

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras kviečia į virtualią parodą „1991 m. sausis Lietuvos nepriklausomybės gynėjų liudijimuose“

„Neredaguota“ pokalbis apie tautinę politiką su Liutauru Stoškumi ir Tomu Aleknavičiumi

Algimantas Rusteika: „Tai ne šiaip ženkliukas. Tai pozicija šiuolaikiniame kare už žmogiškumą“

Kunigas Robertas Grigas: Tada buvome barikadų broliai

Vytautas Radžvilas. Postdemokratija ir postAmerika

Mindaugas Sėjūnas. Mokslai 1991-ųjų sausį: egzaminai riedant tankams

Vytautas Sinica. Nepaprastosios padėties grėsmė

„Nacionalinio susivienijimo“ pareiškimas dėl Laisvės gynėjų dienos

Arūnas Dulkys raportuoja: vertinsime ir įvertinsime, sudarysime sąlygas nemokamai skambinti (skųsti?), reguliariai tikrinsime ir kontroliuosime…

Jūratės Laučiūtės replika Vytautui Landsbergiui: Ar verta nužeminti dvasinę stiprybę ir vienybę prilyginant jas „mūšiui“?

Vidas Rachlevičius apie „kiškių narsuolių kariauną“: „Apima svetimos gėdos jausmas“

Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: Šeškinės ozui paskelbtas nuosprendis?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.