Įžvalgos

5 priežastys, kodėl Bažnyčia smerkia komunizmą kaip „blogą iš esmės“

Tiesos.lt siūlo   2018 m. gegužės 7 d. 7:41

10     

    

5 priežastys, kodėl Bažnyčia smerkia komunizmą kaip „blogą iš esmės“

fsspx.lt

Stebint, kas šiuo metu dedasi pasaulyje (EK pirmininko dalyvavimas Karlo Marxo 200-ųjų gimimo metinių minėjime, kard. Reinhardo Marxo vieša pagarba Karlui Marxui, taip pat prisimenant popiežiaus Pranciškaus iš Bolivijos prezidento 2015 metais priimtą „komunistinį krucifiksą“), natūraliai kyla klausimas, koks yra tradicinis Bažnyčios mokymas komunizmo atžvilgiu.

„Žiūrėkite, garbingieji Broliai, – įspėja popiežius Pijus XI savo 1937 metų enciklikoje „Divini Redemptoris“, – kad tikintieji nebūtų suklaidinti! Komunizmas yra blogas iš esmės, ir nė vienas, saugantis krikščioniškąją civilizaciją, jokiu būdu neturėtų su juo [komunizmu] bendradarbiauti. Tie, kurie leidžiasi apgaunami ir padeda komunizmui įsigalėti savo šalyje, patys pirmieji taps savo klaidos aukomis.“

Pijus XI tiesiog pakartojo tai, ką Bažnyčia mokė apie komunizmą nuo pat XIX amžiaus: kad jis pilnas klaidų, priešingas socialinei tvarkai ir nesuderinamas su krikščionių religija.

Štai 5 pagrindinės (bet ne vienintelės) priežastys, dėl kurių Bažnyčia prieštarauja komunizmui:

1) Privati nuosavybė yra natūrali žmogaus teisė

Privati nuosavybė nėra socialinis konstruktas, kurio galima būtų atsikratyti tiesiog panorėjus. Priešingai, tai yra natūralios socialinės tvarkos dalis; ji būtina, kad visuomenė būtų sveika ir teisinga.

Privati nuosavybė yra natūralus darbo vaisius ir apsaugo žmogaus orumą, nes ji „užtikrina asmens ir jo šeimos autonomijai labai būtiną sritį“. Taigi, ji yra „esminis autentiškos socialinės ir demokratinės ekonomikos politikos elementas, garantuojantis teisingą socialinę tvarką“.

Kaip savo 1891 metų enciklikoje „Rerum Novarum“ perspėjo popiežius Leonas XIII, programos, skirtos eliminuoti privačią nuosavybę, yra „akivaizdžiai neteisingos, nes jos apiplėšia teisėtą savininką, iškreipia valstybės funkciją ir sukuria bendruomenėje visišką sumaištį“.

2) Komunizmas pažeidžia subsidiarumą

Komunizmas neatsiejamas nuo centralizuotos esminių visuomenės sričių kontrolės. Tai pažeidžia subsidiarumą, vieną svarbiausių katalikiško socialinio mokymo principų.

Kas yra subsidiarumas? Anot popiežiaus Pijaus XI, tai yra „svariausias principas, nepajudinamai įsitvirtinęs socialinėje filosofijoje; jo negalima atsisakyti ar kuo nors pakeisti“. Jis apibrėžiamas taip: „Kaip be galo klaidinga atimti iš individo ir atiduoti bendruomenei tai, ką jis pasiekė savo pastangomis ir darbštumu, lygiai taip pat neteisinga, bloga ir priešinga natūraliai tvarkai priskirti didesnėms organizacijoms tai, ką gali atlikti mažesnės ir joms pavaldžios bendruomenės. Nes bet kokia visuomeninė veikla pagal savo prigimtį privalo padėti socialinio kūno nariams, o ne juos sunaikinti ar praryti.“ (Enciklika „Quadragesimo Anno“, 79.)

3) Bažnyčios persekiojimas

Kadangi Bažnyčia atmeta komunizmą, žemiško rojaus utopijas, tiki Dievą ir reiškia nepriklausomą nuo valstybės galios centrą, komunistinės šalys visuomet puolė ir mėgino užgniaužti Katalikų Bažnyčią. Vien Sovietų Sąjunga, manoma, nužudė milijonus krikščionių.

Kadangi Bažnyčia yra dievišku būdu pasaulio išgelbėjimui įsteigta organizacija, jos persekiojimas, žinoma, yra mirtinas blogis.

4) Ateizmas

Komunistai paprastai atvirai neigia Dievo buvimą ir ieško būdų sukurti visuomenę šio neigimo pagrindu. Ateizmas, žinoma, yra klaidingas dalykas ir bet kuri juo grįsta pasaulėžiūra yra pasmerkta nesėkmei, neteisingumui ir žlugimui.

5) Klasių kova yra netiesa ir ji nėra neišvengiama

Klasių kovos doktrina skatina mirtiną pavydo nuodėmę ir yra pagrįsta pražūtinga „mes prieš juos“ nuostata. Priešingai, visi žmonės, nepaisant jų padėties, turėtų būti skatinami bendradarbiauti meilėje.

„Didžioji klaida… yra pažiūra, kad viena žmonių klasė yra natūraliai priešiška kitai žmonių klasei, – moko pop. Leonas XIII enciklikoje „Rerum Novarum“, – ir kad turtingieji natūraliai turėtų gyventi tarpusavio konflikte su paprastais dirbančiais žmonėmis. Toks požiūris visiškai iracionalus ir klaidingas. Tiesa yra ta, kad vienas negali be kito: kapitalas negali egzistuoti be darbo, o darbas – be kapitalo. Bendras sutarimas veda prie geros tvarkos grožio, o amžinas konfliktas būtinai sukels sumaištį ir laukinį barbariškumą.“ (19)

Melskimės už komunistų atsivertimą!

Šaltinis: churchpop.com

fsspx.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

The Church of England -       2018-05-9 20:53

argi tai Bažnyčia? Pasaulietinė politinė ištvirkimą propaguojanti organizacija, prisidengusi religijos vardu. Tikroji Bažnyčia yra VIENA, ŠVENTA, VISUOTINĖ, APAŠTALINĖ.

Life Site News       2018-05-9 18:04

https://www.lifesitenews.com/news/u.s.-episcopal-church-bows-to-gay-pressure-deletes-husband-and-wife-from-ma
U.S. Episcopal Church bows to gay pressure, deletes ‘husband and wife’ from marriage liturgy
May 2, 2018 (LifeSiteNews) – The Church of England is torn over plans by the The Episcopal Church (TEC) in the United States to efface the terms “husband” and “wife” – as well as references to “procreation” – from its marriage liturgy. 

The change is meant to make the church’s marriage ceremonies more “gay-friendly.” Gay and lesbian Episcopalians have complained that the language of the current liturgy is offensive and exclusionary. 

The move prompted a critical response from Church of England Secretary General William Nye last October, strongly urging the TEC to reconsider. The letter threatened to cut ties with the U.S. church if it adopts the planned gender-neutral, replacing the current wording in its Book of Common Prayer.

“The new service removes the phrase ‘the union of husband and wife’ and replaces it with ‘the union of two people,’” according to a report in the U.K. Telegraph. It also “replaces the section which talks about part of God’s intention for marriage being ‘for the procreation of children’ with the phrase ‘for the gift of children’ to make it more relevant for same-sex couples who may wish to adopt.”

"Žinančiam" apie gojus       2018-05-8 8:31

Sąvoka “gojus” yra žydų kilmės (hebr. goim - nežydas). Pagal žydų sampratą, visa žmonija skirstoma į žydus ir nežydus (t.y. gojus). Žydai, kuriems vieniems Dievas sukūrė visą pasaulį (Chabado kanonai), yra paties Dievo dalelės, o gojai - besieliai padarai, kurie privalo tarnauti žydams. Gojai jų požiūriu turi gyvuliams lygias sielas.

Turiu vilties, kad ne visi žydai yra tokios nuomonės. Bet “gojaus” reikšmė yra būtent tokia.

Keletas minčių       2018-05-8 8:11

Melstis reikia ne tik už komunistų atsivertimą, bet ir už šiuolaikinių laisvamanių, liberalų, ypač modernistų, kurie kaip skėriai baigia sugraužti Bažnyčios mokymą, palikimą, kanonus, dogmatiką. Jie tikrąja žodžio prasme žlugdo mūsų išganymą, temdo Dievo pažinimą, kelia abejingumą, spekuliuoja meilės vardu.

Kita vertus, Bažnyčia pati kalta, prieš pusšimtį metų paskelbusi deklaracijas apie religinę laisvę, naujai apibrėžusi santykius su nekrikščioniškomis religijomis bei iškėlusi pražūtingo ekumenizmo idėją, kuris davė visiškai priešingus vaisius nei tikėtasi.


Dabar turime supasaulėjusią organizaciją, kurioje nebėra tikrojo Bažnyčios mokymo, o yra eklektinė pažiūrų pliurė - vos ne kiekvienas katalikas konstruojasi pats sau tikėjimą tokį, koks jam patinka, susigraibstęs iš visų religijų po truputėlį “išminties”, ir tiki tuo nevaisingu sinkretiniu mišiniu.


Šiuolaikinės globalistinės visuomenės (prie kurios ugdymo prisideda ir Bažnyčia) siekis yra ne skaldyti, bet kaip tik vienyti visus su visais, viską su viskuo, melą su tiesa (urantijų tipo šūdinos teorijos), nuodėmę paversti dorybe, malonumą vietoj susivaldymo - tikslu, toleranciją, kuri, pasak vieno dvasininko, yra sielos sifilis, padaryti sektinu pavyzdžiu ir ja remiantis išplauti patį žmogaus egzistencijos pagrindą.

 

Dzeikas       2018-05-7 20:06

Vargas, kai baznycia uzsiima ne sielu isganymu, o socialiniais mokslais.
Komunizmui turi but paskelbta anathema del 1 dalyko - jis suteikia valdziai Apvaizdos igaliojimus it igalina zmogu savo valia sudievinti.
O aprasyta, tik isvestines to sudievinimo pasekmes.Seklu.

Kaip tai smerkia       2018-05-7 17:13

Vis dar smerkia? Taigi Landsbergis, galima sakyti, atsiprašė. Vis meldėsi; -Kaltas esu, kaltas esu, mušdamas sau į krūtinę, kaltas esu. Reiškia nepadėjo jo meldimas.

teisingai ,tik būtina sukonkretint        2018-05-7 13:08

” ....tiems ,kurie nusipelnė gyventi geriau,pgl. Paulauską” . Tie tai tikrai jau senai susikūrė sau komunizmą ir atsipūtę piktinasi likusiais “nedėkingais atsilupėliais,et..”

„Rerum Novarum“       2018-05-7 12:26

skelbia: Tiesa yra ta, kad kapitalas negali egzistuoti be darbo, o darbas – be kapitalo. Tai veda prie geros tvarkos grožio. Nuostabi, gili mintis. 
Darbas rusiškai “rabota”, o darbininkas “rab” (lietuviškai vergas).
Taip išeina, kad vergija veda prie geros tvarkos grožio.
O Mozė kažkodėl savo Dievo tautą vis tik išvedė iš geros-malonios Egipto vergijos. Išvedė tam, kad Dievo tauta imtųsi dieviško darbo kaupti pinigus lupant palūkanas iš gojų. Nežinantiems: gojai - kvaili, patiklūs žmogai.

AAA       2018-05-7 11:10

Dabar klasių kovą pakeitė “konkurencijos” propagavimas - kaip pažangos variklio. Iš esmės siekis tas pats - supjudyti žmones, suskaldyti visuomenę, o tada - šliaužianti okupacija, kurios net nepastebi. Šis virusas, deja, specialiai užneštas iš Vakarų. Susimaišęs su iš Rytų atneštu saviniekos virusu, žudo mus ir mūsų Valstybę.

Komunizmas tai gėris,       2018-05-7 7:54

kurį sukūrė Lanzbergis su savo gauja Lietuvoje.


Rekomenduojame

Geroji Naujiena: „Aš esu gyvybės duona! Kas ateina pas mane, niekuomet nebealks, ir kas tiki mane, niekuomet nebetrokš“ (Jn 6, 34–35)

Valdas Vasiliauskas. Kur šiandieniniai Lietuvos Oginskiai?

Kaip rasti kompromisą tarp paveldo išsaugojimo ir miesto modernaus vystymo?

Liutauras Stoškus: „Libeskindo projektas“, arba Kam tarnauja Vilniaus miesto valdžia

Rasa Baločkaitė. Ir draudimas kalbėti apie patirtą prievartą, ir sankcijos prabilusiems yra vienas esminių smurto komponentų

Prof. dr. Vytautas Radžvilas. Vienintelis atsakas – sutelktas pasipriešinimas

Andrius Švarplys. Psichologinio komforto beieškant, arba Kaip Vakarai virsta vaikų civilizacija

Algimantas Zolubas. LKP įvertinti ir pasmerkti būtina

Gytis Padegimas. Gyvybės ir mirties kultūra

Liudvikas Jakimavičius. Apie vidinės politinės krizės priežastis

Kokio prezidento dabartiniame valstybės raidos etape reikia Lietuvos pilietinei daugumai?

Arvydas Juozaitis. Lietuva ir Latvija. Palaiminta sandrauga

Carolyna Moynihan. Keistas konfliktas Anglijoje: feministės prieš translyčius

Algimantas Zolubas. Ne tik netesėti pažadai, bet ir Lukiškių aikštės relikvijų sąrašas atsidūrė ten, kur uždarytos Žaliojo tilto skulptūros

Donaldas Trumpas Europos šalių vadovams: atsisakykit daugiakultūriškumo ir atkurkite Europą, tokia imigracija yra „gėda“

Apie Belgijos atlyginimų ir socialinių išmokų indeksavimo sistemą

Mindaugas Puidokas. VSD turi paaiškinti, kodėl Lietuvai pavojingi verslo ir politikų ryšiai nebuvo laiku bei tinkamai paviešinti

Arvydas Juozaitis. Latvijos ir Lietuvos sandraugos tikslų bei principų metmenys

Rasos Kalinauskaitės atsakymas prof. V. Radžvilui, arba Ir „diskusijomis“ galima šį tą pakeisti

Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ surengta tarptautinė konferencija: Lietuva tolsta nuo europietiškos socialinės gerovės valstybės principų

Vytauto Radžvilo viešas kreipimasis į gerb. R. Kalinauskaitę, arba Ar dar ilgai žaisime pagal JŲ taisykles?

Algimantas Rusteika. Kai norisi pozityvo

Miškų Sąjūdžio pirmininko Gintauto Kniukštos interviu – nerimas dėl miškų neslūgsta

Ir Stokholme kėsintasi statyti stiklainius. Neleista. Kol kas?

Liudvikas Jakimavičius. Kišeninis žodynėlis

Geroji Naujiena: Mūsų trupiniai Jėzaus rankose virsta apstumu

Romualdas Ozolas. Antroji Lietuvos Respublika – jau istorija

Irena Vasinauskaitė. Viešojo intereso gynimo parodija Meškuičiuose. Prokurorai jį supainiojo su viešinimu…

Verta prisiminti. Irena Vasinauskaitė. Meškuičių gimnazijos atstovų bylinėjimosi patirtys: prokurorės viršenybė prieš „viešojo intereso gynimą“

Lietuvos žmogaus teisių gynėjų ir Seimo narių laiškas JAV Kongreso nariams dėl Neringos Venckienės ekstradicijos

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.