Religija ir filosofija

23 žinomi akademikai išreiškė paramą keturių kardinolų popiežiui įteiktam laiškui

Tiesos.lt siūlo   2016 m. gruodžio 10 d. 16:23

10     

    

23 žinomi akademikai išreiškė paramą keturių kardinolų popiežiui įteiktam laiškui

Pro Patria

23 žinomi pasaulio akademikai pasirašė dokumentą, kuriame išreiškiamas „gilus dėkingumas ir visiška parama“ keturių kardinolų popiežiui Pranciškui įteiktam laiškui, vadinamam dubia, kuriame popiežiui pateikiami penki klausimai apie katalikų doktriną, reikalaujantys atsakymo „taip“ arba „ne“.

„Kaip žinoma, šie kardinolai formaliai popiežiui Pranciškui pateikė penkias abejones (lot. dubia – abejonė, vert. past.) ir paprašė patikslinti penkis fundamentalius katalikų doktrinos ir sakramentų disciplinos klausimus, apie kuriuos kalbėdamas neseniai pasirodęs popiežiškasis paraginimas Amoris Laetitia 8 skyriuje galimai prieštarauja Šventajam Raštui ar/ir Tradicijai bei buvusių popiežių rašytiems dokumentams – ypač popiežiaus šv. Jono Pauliaus II enciklikai Veritatis Splendor ir jo popiežiškajam paraginimui Familiaris Consortio“, – teigiama akademikų ir kunigų pasirašytame dokumente.

Toliau tęsiama: „Plačiai paplitusi sumaištis ir susiskaldymas po Amoris Laetitia yra vis besiplečianti krizė, visai kaip Arijonizmo krizė ketvirtajame amžiuje. [...] Visuotinė Bažnyčia šiuo metu savo istorijoje yra pasiekusi kritinį tašką, primenantį didžiąją Arijonizmo krizę.“

Ketvirtame amžiuje kilusi Arijonizmo krizė įtraukė „didžiąją dalį vyskupų, taip pat ir Šv. Petro įpėdinį, kurie svyravo dėl paties Kristaus dieviškumo“.

„Daugybė žmonių visiškai nepuolė į ereziją, tačiau nuginkluoti sumaišties ar susilpninti bailumo, jie siekė tam tikros kompromisinės formulės, esą turėjusios užtikrinti „taiką“ ir „vienybę“. Šiandien mes esame liudininkai panašios besiplečiančios krizės, šį kartą liečiančios svarbiausios krikščioniško gyvenimo aspektus. Veidmainiškai patvirtinamas mokymas dėl santuokos neišardomumo, sunkaus objektyvaus nesantuokinių lytinių santykių nuodėmingumo, svetimavimo ir sodomijos, Šventosios Eucharistijos šventumo bei baisios mirtinos nuodėmės realybės. Tačiau praktikoje vis daugiau aukštas pareigas užimančių prelatų ir teologų pamina ar visiškai neigia šias dogmas [...] savo perdėtu ir vienpusišku kalbėjimu apie „gailestingumą“, „pastoracinę pagalbą“ ir „lengvinančias aplinkybes“, – rašoma dokumente.

Dokumento autoriai taip pat prideda, jog šios situacijos rimtumas reiškia, kad „visi Apaštalų įpėdiniai turi rimtą ir neatidėliotiną pareigą kalbėti aiškiai ir tvirtai, patvirtindami moralinį mokymą, aiškiai apibrėžtą magisterinio ankstesnių popiežių mokymo ir Tridento susirinkimo“.

Pastebėdami, kad keli vyskupai ir kardinolai jau viešai išreiškė savo paramą keturių kardinolų laiškui, autoriai pabrėžia, jog tikisi, kad dar daugiau ganytojų pasielgs taip pat, o jei Šventasis Tėvas ir toliau atsisakys atsakyti į pateiktus klausimus, kardinolai imsis tam tikros kolektyvinės jo pataisymo procedūros, pavyzdžiu turėdami apaštalo Pauliaus perspėjimą pirmajam popiežiui Petrui.

Visą dokumentą anglų kalbą ir pasirašiusiųjų sąrašą galite rasti ČIA.

Primename, kad beveik prieš tris mėnesius keturi kardinolai – Carlo Caffara, Raymondas Burke’as, Walteris Brandmulleris bei Joachimas Meisneris – įteikė popiežiui laišką, kuriame užduodami 5 trumpi klausimai, reikalaujantys atsakymo „taip“ arba „ne“: 1) ar svetimautojai gali priimti šv. Komuniją; 2) ar egzistuoja absoliučios moralės normos, kurių turi būti laikomasi „be išimčių“; 3) ar nuolatinis svetimavimas (t.y. gyvenimas kartu kaip vyras ir žmona nesusituokus arba išsiskyrus ir sudarius civilinę sąjungą) yra „objektyvi sunkios nuolatinės nuodėmės būsena“; 4) ar savo esme blogas veiksmas gali būti paverstas „subjektyviai geru“, priklausomai nuo „aplinkybių ir intencijų“; 5) ar, remdamasis „sąžine“, žmogus gali elgtis priešingai žinomoms „absoliučioms moralės normoms, draudžiančioms savo esme blogus veiksmus“.

Popiežiui beveik du mėnesius nesutikus į laišką atsakyti, kardinolai nusprendė laišką paviešinti, kad visi katalikai galėtų su juo susipažinti. Vienas iš laišką pasirašiusių kardinolų R. Burke’as teigė, jog popiežiui ir toliau nesutinkant atsakyti bei paneigti paplitusių rimtų klaidų, kardinolai gali imtis kolektyvinės popiežiaus pataisymo procedūros.

Tai pirmasis toks atvejis per pastaruosius šimtmečius, kai popiežiui jo paties kardinolai oficialiai ir viešai užduoda klausimus, liečiančius svarbiausius katalikų doktrinos teiginius ir reikalaujančius tiesaus bei konkretaus atsakymo. Toks kreipimasis į popiežių vadinamas „dubia“ (lot. dubia – klausimai, abejonės).

Laiške pastebima po Amoris Laetitia pasirodymo tarp daugybės tikinčiųjų susidariusi „neaiškumo, sumišimo ir dezorientacijos būsena“. Kardinolai paaiškina, kad jie savo einamų pareigų yra įpareigoti su gilia pagarba Šventojo Tėvo institucijai kreiptis į popiežių Pranciškų, kad jis atsakytų į iškeltus klausimus ir prisimintų, kad, kaip popiežius, jis yra „pašauktas Prisikėlusiojo mokyti savo brolius tikėjime“ ir „išspręsti neaiškumus skleidžiant aiškumą“.

Laiško autoriai teigia, kad, kaip kardinolams, jiems „patikėta užduotis padėti popiežiui rūpintis visuotine Bažnyčia“. Jie išreiškė viltį, kad tai nebus interpretuojama kaip „politikavimas Bažnyčioje“ ir nebus neteisingai apkaltinti „priešiškumu popiežiui ar gailestingumo trūkumu“. „Tai, ką mes padarėme ir vis dar darome, kyla iš gilios kolegialios meilės, vienijančios mus su popiežiumi, bei iš karšto susirūpinimo tikinčiųjų gerove“, – teigia kardinolai.

Dokumentas Šventajam Tėvui įteiktas praėjus dešimt dienų nuo pirmojo viešo įrodymo, kad popiežius pritarė atvirai eretiškai Amoris Laetitia interpretacijai, kai jis parašė laišką Buenos Airių vyskupams, kuriame išreiškė pritarimą jų siūlomai kontroversiškai interpretacijai.

propatria.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

VaidasVDS       2016-12-13 10:34

Dėl Pikc
Taip ir galvojau, kad tai man bus prikišta.
Greičiausiai anksčiau neskaitei mano komentarų.
Žmogaus meilė ir lytiniai santykiai nėra vienas ir tas pats.
Ten, kur vyrauja lytiniai santykiai, nebūtinai yra meilė.
Kadangi aš nesu homoseksualus, tai negaliu iš esmės nieko žinoti, o kaip jaučiasi tokie žmonės. Todėl iš esmės negaliu tokių žmonių teisti. Galiu turėti tik nuomonę, kad tai yra tam tikra psichologinė ar genų mutacijų (dėl kokios nors priežasties) iššaukta nelaimė. Tad galiu tik patarti tokiems žmonėms, kad jei jau Dievas sukūrė vyrą ir moterį, tai ir reikia būti būtent vyru ir moterimi. Ir jei esi tikrai tikintis, tai su Dievo pagalba yra viskas įmanoma.
O jei žmogus nėra tikintis arba tiki tik į savanaudiškus dalykus, tai tokiam žmogui vargu bau, ar galima padėti.
Ir jei esi tikras tikintysis, tai visuomet palaikysi tik tikrą šeimą, vyro ir moters santuokinę partnerystę. Anksčiau citavau daug citatų iš Apreiškimo apie tai.

VaidasVDS       2016-12-13 10:20

Pirmiausiai dėl Leto parašymo.
Jėzus sakė visiškai kitaip, nei parašyta Biblijoje.
Jėzus sakė:
“Tėvas danguje savo vaikus myli, ir dėl to ir jums reikėtų išmokti vienas kitą mylėti; Tėvas danguje jūsų nuodėmes jums atleidžia; dėl to ir jums reikėtų išmokti vienas kitam atleisti. Jeigu jūsų brolis jums nusidėjo, tai eikite pas jį ir taktiškai ir kantriai parodykite jam jo pražangą. Ir visa tai darykite tada, kada esate tiktai jūs abu vieni. Jeigu jis nori paklausyti jūsų, tada savo brolį jūs esate laimėjęs. Bet jeigu jūsų brolis išgirsti jūsų nenori, jeigu savo klaidingu keliu jis eina ir toliau, tuomet nueikite pas jį vėl, pasiėmę vieną ar du bendrus draugus, kad šitokiu būdu jūs turėtumėte du ar net tris liudininkus, kurie patvirtintų jūsų teiginį ir įsitikintų tuo faktu, kad su savo prasižengusiu broliu jūs elgėtės teisingai ir gailestingai. Dabar, jeigu jis atsisako išgirsti ir jūsų sielos brolius, tuomet visą istoriją jūs galite papasakoti bendruomenei, ir tada, jeigu jis atsisako išgirsti ir broliją, leiskite jiems imtis tokių veiksmų, kokie, jų manymu, yra išmintingi; tegul toks nevaldomas narys iš karalystės būna išvarytas. Nors jūs negalite pretenduoti į tai, kad savo bičiulių sielas teistumėte, ir nors jūs negalite nuodėmių atleisti, arba kokiu nors kitokiu būdu leisti sau uzurpuoti dangiškųjų gausybių prižiūrėtojų teises, bet, tuo pačiu metu, į jūsų rankas buvo patikėta tai, kad jūs turėtumėte palaikyti laikinąją tvarką karalystėje ant žemės. Nors jums neleidžiama kištis į dieviškuosius dekretus dėl amžinojo gyvenimo, bet elgesio veiksmus, kiek jie yra susiję su brolystės žemėje laikinąja gerove, apspręsite jūs. Ir tokiu būdu, visuose šituose reikaluose, susijusiuose su brolijos drausme, ką tik jūs benuspręstumėte žemėje, tas bus pripažinta ir danguje. Nors jūs ir negalite nulemti individo amžinosios dalios, bet įstatymais jūs galite valdyti grupės elgesį, kadangi ten, kur du ar trys iš jūsų susitaria dėl bet kurių iš šitų reikalų ir paprašo manęs, tuomet tas tikrai bus jums padaryta, jeigu jūsų prašymas neprieštarauja manojo Tėvo danguje valiai. Ir visa tai yra tiesa visada, nes, kur drauge susirenka du ar trys tikintieji, ten tarp jų būnu ir aš.”
—-
Pakoregavus Bibliją, išmetus (ar praradus) kai kurias svarbias Jėzaus tezes, kunigai prisiskyrė sau galimybę atleisti nuodėmes.
Gal kiek labiau išskirsiu iš citatos vietą, kur net prašymas dėl brolijos drausmės turi atitikti Tėvo valią...
Ir daugybė žmonių eina, apgaudinėja kunigus, o kunigai daugybei tokių apgaudinėtojų nuodėmes atleidžia. Tiek vieni, tiek kiti apgaudinėja save, bet nepajėgūs apgauti Dievo.
Niekas žemėje, net ir pats sau negali pasakyti, kad tavo nuodėmės atleistos. Ir to negali pasakyti nei joks draugas, nei joks kunigas. Tai asmeninis žmogaus ir Dievo santykis. Kada labai nuoširdžiai žmogus prašo atleidimo, jis iš Dievo jį gauna nedelsiant ir niekam netarpininkaujant. Ir tik vienas Dievas žino, ar prašymas buvo nuoširdus ir iš visos širdies…

Pikc       2016-12-12 22:14

Čia, mano galva, takoskyra paprasta: tuos klausimus iškėlę kardinolai vadovaujasi krikščionišku požiūriu, kur aiškia skiriama “bloga” ir “gera”, “moralu” ir “amoralu”, “nuodėmė” ir “dorybė”, “tiesa” ir “melas”. Neomarksistas Bergoglio ir jam prijaučiantys atstovauja liberalistinį požiūrį, kuriame vyrauja moralinis reliatyvizmas, ir atsakymai į iškeltus klausimus būtų “čia kaip pažiūrėsi”. Beje, pagal juos (VaidasVDS - tipiškas tokio požiūrio atstovas), pederastija irgi nėra smerktinas dalykas, nes juk “Žmogaus mylėjimas negali būti nuodėmė” - plg. homikų “santuokų” gynėjų pagrindinį “argumentą”: “after all, love is love”. wink
Beje, minėto Vaido komentare galima įžvelgti tam tikrą prieštaravimą tarp “Jei jo [Dekalogo] laikaisi, esi besąlygiškai ir moralus žmogus” ir “nėra jokių žinomų “absoliučių moralės normų, draudžiančių iš esmės blogus veiksmus””. smile
Dėl žavėjimosi “kovojančiu islamu”, “šiek tiek” su juo susipažinus - tokie “susižavėję” ir į IS iškeliauja “pakovoti”. “Kovojančiu bolševizmu” irgi buvo nemažai “susižavėjusių”. wink

Marginalas dėl Vaido "kažkokio kunigo"       2016-12-12 18:03

Sužavėtaas kovojančiu islamu, šiek tiek susipažinau su juo. Šariato teisėjai nieko neteisia: teisia Šariatas. Jie tik parenka atitinkamus sprendimus su mokovų pagalba.
Panašiai yra su kunigais, kurie nieko savo galia neatleidžia. Kad ir pasakyta “ką atleisite bus atleista, ką surišite, bus surišta”, tačiau, pirma, ne lietuviškai pasakyta ir net ne graikiškai, o originalo NIEKAS nematė, kalba gi turi aibę niuansų, o antra, turėta galvoje būtent mistinė pusė, o tai - Šventosios Dvasios veikimas. Mes tikime ir Ji veikia suteikdama kunigams NE JŲ galias. Jie tik skelbia tai, kas nuo jų nepriklauso (suprantama, jei yra nėra išdavikai, nesielgia piktybiškai).
Pasakyta: “Išpažinkite vieni kitiems savo nuodėmes!” Tai perspėjimas tiems protestantams, kurie mano, jog užtenka “be tarpininko” atgailauti asmeniškai. Gerai, žinoma, bet paklydęs žmogus praranda orientaciją ir tiki savo vaizduote. O kai išpažįsti kitam, tai jau TIKRA atgaila.
Tik va koks klaustukas: tas kitas niekad nedrįs tau pasakyti “Tavo nuodėmės tau atleistos!”, nes tokios teisės neturi ir būtų melagis. Tikras kunigas turi. Todėl išeidamas iš kunigo gali jaustis ramus, net daugiau: jei išpažintis gera, labai NUSIDĖSI abejodamas, privalai žinoti, kad tavo nuodėmė, kuri tikrai išpirkta jau seniausiai, Golgotoje, dabar tau jau ir asmeniškai ATLEISTA. Jei to nežinai, paniekinai savo paties išpažintį.
O išeidamas iš draugo gali tik tikėtis, kad atleista, bet esi visiškai laisvas abejonėms.
Suprantama, kas nori tegu prieštarauja, mala sau apie tai, kad jokio atpirkimo Golgotoje nebūta, nes girdi “Urantija” taip nerašo. Tačiau mano galva, čia ir bus krikščioniškas tikėjimas, ne urantijų.

Marginalas Vaidui       2016-12-12 17:43

Po šimts pypkių, kodėl atsakai tiesos.lt, bet ne akademikams, ne tiems kardinolams ir ne Romos vyskupui?

VaidasVDS       2016-12-12 13:06

Atsakysiu už popiežių:
1) ar svetimautojai gali priimti šv. Komuniją;
Taip. Jei suprato savo klaidas ir iš visos širdies nusprendė pasirinkti kitą kelią ir daugiau niekada nenusidėti. Tik kalba turėtų eiti ne apie kažkokią šventą komuniją, bet apie nuodėmės atleidimą. O atleidžia tik Dievas, o ne kažkoks kunigas…
2) ar egzistuoja absoliučios moralės normos, kurių turi būti laikomasi „be išimčių“;
Taip. Yra Pagrindinis Dievo Įstatymas. Jei jo laikaisi, esi besąlygiškai ir moralus žmogus.
3) ar nuolatinis svetimavimas (t.y. gyvenimas kartu kaip vyras ir žmona nesusituokus arba išsiskyrus ir sudarius civilinę sąjungą) yra „objektyvi sunkios nuolatinės nuodėmės būsena“;
Ne. Žmogaus mylėjimas negali būti nuodėmė, ar gyveni susituokęs ar nesusituokęs, ar išsiskyręs. Skyrybos yra nepageidaujamos tik tuo atveju, kada abu žmonės myli vienas kitą. Negalima laikyti normalia šeima kad ir susituokusių žmonių, jei nors vienas iš jų kito nemyli…
4) ar savo esme blogas veiksmas gali būti paverstas „subjektyviai geru“, priklausomai nuo „aplinkybių ir intencijų“;
Taip. Negalima kalbėti apie kažkokį savo esme blogą veiksmą. Sąmoninga nuodėmė niekada nebus jokiu geru veiksmu, o žmogaus nesuvokimas, ką jis daro, dar nėra nuodėmė, nors veiksmas gali būti ir blogas. Sąmoninga nuodėmė gali iš karto nužudyti sielą, jei tai labai rimta sąmoninga nuodėmė...
5) ar, remdamasis „sąžine“, žmogus gali elgtis priešingai žinomoms „absoliučioms moralės normoms, draudžiančioms savo esme blogus veiksmus“.
Taip. Tai labai dogmatinis klausimas, nes nėra jokių žinomų “absoliučių moralės normų, draudžiančių iš esmės blogus veiksmus”. Yra tik viena tikros moralės norma - nuoširdžiai ir nesavanaudiškai mylėti. Bet ją pažeidžia daugybė žmonių, tame tarpe kunigų ir kardinolų. Ją pažeidė ir tie pasirašiusieji, nes juose nėra nuoširdžios meilės dabartiniam popiežiui…

Daktaras Martynas       2016-12-11 18:52

buvo vienuolis.  Šie - kardinolai. Ir vieni ir kiti viešai kaltina.

ruta       2016-12-11 12:27

..sudetinga pasakyti -taip , arba -ne , kai pasauli uzvalde neomarksistai -liberastai , manipuliuodami viesa nuomone , politkorektiskumu ir tolerancija , taip apderge dalies visuomenes prota , kad   jau nesugebama atskirti kas geris , o kas blogis, kur juoda , kur balta .
Tik visiskas beprotis mano , kad galima buti visiems ir viskam tolerantiskam ir gailestingam .. Matome kas atsitinka po tokiu ideologiju - sutrikusi lytine orientacija pateikiama , kaip norma .Politikai patarnaja Kapitalui / t.y . siauru grupiu interesams /.Visur karaliauja jau ne sveikas protas , dvasiskumas , o Rinka !Naikinama samprata -Tauta , Seima , Suverenitetas , Monetarine politika ..

Tarabilda       2016-12-11 0:51

Negeri reikalai Vatikane. Labai negeri, nes jei jie ieškos atsakymo į taip keliamą klausimą - “taip” arba “ne”?, ieškos jo ten, kur jo nėra, kaip moterys nerado Kristaus kapo oloj. Atsakymas yra - pats Kristus, kuris neįspraudžiamas į “taip - ne” paradigmą.

esu nesvarbus,       2016-12-10 20:55

bet pasirašyčiau, kad atsakytų “Taip” arba “Ne”. Gi mes visdada laikydamiesi tiesos turime pasakyti:“Taip” arba “Ne”.


Rekomenduojame

Ramūnas Aušrotas. Europos Parlamentas pasmerkė Lenkijos ketinimus kriminalizuoti lytinį mažamečių švietimą

Svarbi žinia: teismas įpareigojo Vyriausybės atstovą S. Buškevičiaus skundą dėl Kazio Škirpos gatvės pervardijimo nagrinėti iš naujo

Rasa Čepaitienė. Atviras laiškas Trakų rajono merei Editai Rudelienei

Liudvikas Jakimavičius. Balsavimo kortelė

Konferencija „Lietuvybė viešajame gyvenime“ (vaizdo įrašas)

Gitanas Nausėda per Nacionalinius maldos pusryčius: „Susitelkime maldoje visi kartu prieš Dievo veidą, ir vėl pasijuskime esą broliai ir seserys“

Ramūnas Aušrotas kviečia į diskusiją apie naujausią Šarūno Barto filmą „Sutemos“

Aras Lukšas. Stalinizmo šaukliai: tarp prisitaikymo ir atgailos

2019-ųjų metų Laisvės premija skirta Laisvės kovų dalyviui, žmogui-legendai Albinui Kentrai

Nuo bačkos. Viktorija Čmilytė-Nielsen. Nacionalinė šeimų taryba – rūpestis šeimomis ar inkvizicijos kūrimas?

Veronika Winkels. Ugdyti vaikus… mokykloje ar namie?

Andrius Švarplys. Kas nutrauks bankų vydomą valstybės šantažą?

Liudvikas Jakimavičius. Ką bendra turi šv. Kalėdos ir šachmatai?

Algimantas Rusteika. Ruoškitės pasirinkimams – ‘vsio bus zakonno’

Ramūnas Aušrotas: „Gal pirmoji JTO MTK ponia norėtų lankyti civilinės šeimos teisės kursus? Priimčiau su nuolaida“

Neringos Venckienės interviu TV3: „Variantai buvo tik du: arba ginti mergaitę, arba pamiršti, kad tokia gimė. Aš pasirinkau ginti“

Tyrimas palygino santuoką ir gyvenimą kartu nesusituokus

Donaldas Trumpas: E. Macrono atsiliepimas apie NATO yra „labai labai bjaurus“ ir „įžeidžiamas kitoms 28 valstybėms narėms“

Algis Avižienis „Iš savo varpinės“. Bankininkas, kuris nugalėjo carinę Rusiją

Ramūnas Aušrotas. Pirmą kartą šeimų balsas oficialiai skambės ir nacionaliniu lygmeniu

Shannona Roberts. Šaldyti kiaušinėlius ar karjerą?

Gytis Padegimas. Kiek milijonų medžių per 30 Nepriklausomybės metų sunaikino ir dar sunaikins mūsų godumas ir gobšumas?

Vidas Rachlevičius. Nenorėčiau Brexito, bet jei laimėtų kairysis leiboristų gaivalas, Britanijos būtų gaila dar labiau

Vygintas Gontis. Kaip deklaracijas apie žinių ekonomiką paversti atsakinga valstybės viešojo sektoriaus bei mokslo ir studijų politika

Liudvikas Jakimavičius. Partijos ir išdavikai

Povilas Gylys. Kas Jums, profesoriau Janeliūnai?

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (III)

Algimantas Rusteika. Metodiniai patarimai. Subalansuota LRT indrėms ritutėms, bet tinka ir ... žmonoms

Geroji Naujiena: Kad vaikščiotume Viešpaties šviesoje!

Regina Terleckienė. Sukilėlio likimas. Iš carinių baudėjų nagų ištrūkęs sukilėlis

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.